Pierwszy chromowany, drugi żeliwny, trzeci zgarniający. Zobacz, czy nie ma znaczników T, Top na jednej z powierzchni.
Wymiana pierścieni
Jest to sprężyna dźwigni odprężnika (ułatwia rozruch). Luz na zamku pierścieni idealny około 0,1mm.
Wymiana pierścieni się udała. Kosiarka jest już po pierwszym 2 godzinnym koszeniu i nic się nie dzieję, a co najważniejsze nie dymi. Pierścienie jakie kupiłem to zestaw z allegro za 28zl Zrobiłem również honowanie cylindra.
Witam, mam problem z silnikiem, mianowicie świeca jest lekko zaolejona i głowica, a to wszystko po wymianie pierścieni, kosiarka przepracowała jeden zbiornik paliwa!. Moje pytanie jest takie czy możliwa jest wymiana - dostanie nowego korpusu i czy to się opłaca?? Może jest inne wyjście. Dodam że na cylindrze na połowie dolnej jest mały próg i właśnie...
Witam, dziś przychodzę z problemem zapieczonych pierścieni. Otóż rozebrałem silnik 4t od kosiarki, w którym ktoś ewidentnie używał mieszanki. Wszystko w nagarze i żużlu po oleju. Pierwszy pierścień ciśnieniowy udało mi się ruszyć, ale i tak pękł, ale wydostałem go. Zgarniający bez większych problemów zdemontowałem, najgorzej z drugim ciśnieniowym, otóż...
Chodzi mi o to że kondensator służy do rozruchu a nie do hamowania, zobacz czy wirnik nie ociera o stojan jak włączysz silnik (czy można go obrócić). Hamulec to pewnie ten pierścień na wirniku jeśli jest ruchomy bo na zdjęciach tego nie widać.
Witam, Poszukuję kompletu pierścieni tłokowych do chińskiej kosiarki zakupionej 8 lat temu w Biedronce. Silnik 118 ccm 3,5 KM o oznaczeniu DYMIP60FA, choć to nie za wiele mówi. Średnica cylindra 64 mm, grubość pierścieni uszczelniających 1,5 mm (rowek w tłoku 1,6 mm), szerokość 2,6 mm (zmierzona największa na obwodzie), grubość pierścienia olejowego...
Podpowiem na moim przypadku. Inny model ale silnik B&S. Wymiana samych pierścieni jedynie pogorszyła sprawę. W wiekowych silnikach zachodzi zjawisko "owalizacji cylindra",więc wymiana samych pierścieni nie pomoże. Należy wymienić komplet: cylinder, tłok i pierścienie.
Widzisz, serwisowy ekspert od zaworów i pierścieni bajki opowiadał, bo chciał Ci sprzedać nową kosiarkę. Zamykaj kranik paliwa po skończeniu koszenia. :D
, łożyska są nowe, Jaki luz ? Pewnie kupiłeś zwykłe i jeszcze ścisnąłeś pokrywami na zimno. Wirnik się grzeje i łożyska tracą luz pracując jak oporowe. Kup łożyska z luzem C3 i zmontuj grzejąc pierścienie wewnętrzne i pokrywy.
Taaa napewno to przez świece kopci..Proszę Cie! Najprawdopodobniej to wina pierścieni na tłoku.Rozbierz i zobacz.
witam cię, ciężko jest określić stopień zużycia elementów, po tym opisie, pierścienie po demontażu można sprawdzić wkładając je do cylindra i zobaczysz czy schodzą sie do siebie czy w miejscu połączenia jest przerwa jezeli nie zejdą sie to zn że są zużyte, Maksymalne przerwy na "zamkach" górny - 0,3 mm środkowy - 0.6 mm olejowy - 0.6 mm Prawidłowa...
Witam, sprawdź sprężynkę od regulatora obrotów może jest za luźna i silnik nie zwiększa mocy przy większym obciążeniu. Mam kosiarkę champion (włoska) z silnikiem Tecumseh 3,5 hp z 2006 roku i działa bezproblemowo myślę że te silniki są bardzo dobre ew regeneracja to wymiana pierścieni, tłoka, cylindra i głowicy. Cały zestaw 200 - 300 zł.
Ile lat ma kosiarka. Jeżeli przez pół godziny pracuje poprawnie to powodem tego stanu mogą być zużyte pierścienie tłokowe, szczególnie jeżeli bierze olej lub kopci z tłumika Po nagrzaniu traci kompresję Można też wymienić świecę zapłonową
W starszej wersji silników 165 ccm firma As-Motor stosowała mechaniczny odprężnik. Był on wkręcany w cylinder od strony wydechu. Uruchamiany był on przy ciągnięciu za rozrusznik ręczny. Współczesne opisy tych silników nie podają informacji o odprężniku sugerując zastąpienie go systemem EasyStart w rozruszniku oraz zastosowaniem cyfrowej cewki zapłonowej....
Tak to jest silnik dolnozaworowy. Znajomy mówił, że można szlifować pilnikiem diamentowym popychacze zaworów. To, że nie chce odpalić może być winą pierścieni?
2011 rok, ... ale z tego co pamietam z poprzedniego sezonu to na pewno ubylo po jakims tam czasie. 12 letnia kosiarka. Najwyższa pora na rozebranie silnika. Do weryfikacji pierścienie, tłok, cylinder itd.
Motopompa- odśrodkowa nie ma możliwości zaciągnięcia wody z tej głębokości. A jest to proste- wystarczy starą pompę wirnikową (taką domową), minimum 3 stopniowa, przetoczyć pierścienie i wirniki. Spalinowy silnik- może być taki od kosiarki- oczywiście zmniejszyć obroty na 1500 obr/min. Przy 3000 jakie ma kosiarka zatrzemy wirniki.
Jeden milimetr na zamku to już kwalifikuje pierścień do natychmiastowej wymiany.
Witaj Sprawdź 2 rzeczy Pierwsze- pod-pompuj gaźnik dobrze z parę razy aż wycieknie trochę paliwa na obudowę- i spróbuj odpalić jeśli nie będzie efektów- wykręć świece jeśli będzie mokra to przyczyna tkwi w braku iskry- nie gaźniku.. >>>> przyczyny to uszkodzenie kabla, elementu iskrownika - fajki...świecy druga- sprawdź samą świece po wykręceniu i oczyszczeniu...
Ciśnienie 5 Bar to za mało. Tak jak pisałem zrobić trzeba jeszcze pomiar z próbą olejową , jak po nalaniu oleju na tłok ciśnienie podskoczy to znaczy ze problem jest po stronie tłoka , pierścieni , gładzi na cylindrze. Jeżeli nie ulegnie zmianie , tudzież zmieni się minimalnie na wyższe , to problem jest z którymś z zaworów.
Teraz pytanie. Jakie pierścienie, bo tamte stały :)
Witam. Mam niemały problem z ustawieniem fazy rozrządu przy kosiarce marki Briggs & Stratton. Problem pojawił się, gdy kosiarka zaczęła brać olej i wyciekał z niej przez tłumik. Po rozebraniu silnika w celu wymiany pierścieni i tłoka, wypadł mi cały wałek rozrządu. Nie wiem jak teraz ustawić, ponieważ sobie nie zaznaczyłem, co jak ma iść. Proszę was...
Stan pierścieni możesz sprawdzić w prosty sposób, rozgrzej silnik, ustaw tłok w GMP pomiędzy suwem sprężania i pracy, zablokuj wał i podłącz do cylindra sprężone powietrze o ciśnieniu 5 atm. Jeżeli przez odmę będzie wylatywało powietrze to pierścienie lub cylinder w kiepskim stanie. Przy okazji sprawdzisz szczelność zaworów.
jeżeli jest to leciwa kosiarka,( może i pełnoletnia?) więc jest duże prawdopodobieństwo zużycia pierścieni (-a) przez co masz brak kompresji i trudności w uruchomieniu jak to bywa w 2T. . Jedyna rada to sprawdzenie pierścieni i uszczelnień na wale..... 2T w wykonaniu Sachsa i Solo to dobre i trwałe konstrukcje. pozdrawiam Slawek
Naiprawdopodobniej zużyte pierścienie, być może uszkodzona gładź cylindra...
Silnik odpalony w całości z głowicą- obroty nie falują, kosiarka pracuje jak trzeba. Pierścień jednak do wymiany, i nie ma jednak co więcej kasy pchać w ten sprzęt. Dzięki za pomoc.
Proszę o info, gdzie mogę kupić pierścienie tłoka do silnika TV5002 dwusuw, kosiarka Toro. Są tam dwa pierścienie 58 x 1,5mm.
w zasadzie jego klatka. Jeżeli w niej nastąpiło obluzowanie połączenia któregoś z prętów do pierścienia W silnikach o takiej mocy pręty i pierścień klatki przeważnie stanowią jeden odlew aluminiowy. Takie zwykle widywałem.
Druga strona tarczy i z góry zew. pierścień łożyska. W ogóle to kosiarka MTD Optima 38 E, silnik 1600W 5040GCa 162390 230-240V. https://obrazki.elektroda.pl/3844708700_... https://obrazki.elektroda.pl/8690880100_...
Tak to niestety wygląda. Podejrzewał by awarię pompki oleju. Spróbuj odkręcić tłumik - przez okno wylotowe powinno dać się zobaczyć częśc tłoka , pierścieni i gładzi. Przyda się tam latarka.
Ścięty klin koła zamachowego to przestawiony zapłon a tym samym problemy z zapłonem. Jeżeli pracuje dobrze przez 40 minut i gaśnie, to powodem będzie zużycie cylindra lub pierścieni, lub po prostu nadmierne przegrzanie silnika.
Fachowo i tak szlif cylindrów trzeba zrobić, do tego nadwymiarowe pierścienie. Jeśli wyjdzie tanio, to dlaczego nie zaryzykować? Oczyść zawory i zobacz czy niewypalone itp. i jeśli głowica nadaje się do pseudo remontu, to kosiarka może posłużyć kolejnych kilka lat.
Moja kosiarka z silnikiem B&S straciła moc. Okazało się po ściągnięciu filtra powietrza, że w czasie pracy dużo powietrza cofa przez gaźnik a nie go zasysa do tego stopnia, że gdy się zakłada filtr powietrza to prawie gaśnie. Czym to może być spowodowane? Czyściłem gaźnik i nic nie pomogło. Czy to mogą być pierścienie na tłoku?
Ok postaram sie sprawdzić prąd. Jeśli chodzi o ten pierścień to tak przypuszczałem bo po wyłączeniu kosiarki słychać charakterystyczne tarcie, czyli to na pewno jest hamulec.
Cylinder w jakim stanie jest? To jest aluminium?
Witam.Być może paliwo dostaje się do oleju(jeśli jego poziom rośnie)może pierścienie puściły?A skąd zaczął wyciekać?
Mam problem z silnikiem Tecumsech. Pewnego razu kosiarka kosiła aż stanęła i została pozostawiona na ok. rok postoju. Ostatnio postanowiłem się za nią zabrać i naprawić, wymieniłem pierścienie, uszczelniacze, wszystkie uszczelki i wyczyściłem gaźnik. Ostatecznie kosiarka odpaliła i kosi, ale słychać w niej metaliczne stuki, nie pamiętam czy przed zepsuciem...
Witam ponownie. Wiec przechyliłem kosiarkę na tył na około 9 h i kosiarka kopciła około 10 sekund. może by nawet jej nie było ale kilka razy szarpnąłem by odpalić a paliwa nie było w baku ;) Panowie co robić? kosiarka chodzi dobrze. Olej kontroluje co koszenie, nie zauważyłem zużycia. Jednak olej jakoś się przedostaje. Wystarczy że kosiarka długo stoi...
Postanowiłem wymienić pierścienie i po początkowym dotarciu kosiarka zaczęła pracować o 50 % lepiej . Do końca sezonu spełni swoje zadanie ale trzeba pomyśleć o nowej. Dziękuję za sugestje i zamykam temat.
Tłok ze zdięcia nie jest od silnika 2-suwa , Silniki od podkaszarek ,pił mają po dwa pierścienie uszczelniające .Na tłoku ze zdięcia widać pierścień olejowy zgarniający i otwory olejowe,to jest tłok od silnika 4-suwa.
witam,mam też kosiarkę z takim silnikiem i potrzebny jest mi tłok lub co najmniej pierścień,jeśli by ktoś miał to proszę o kontakt, bo ma problem z reanimacją tegoż pacjenta.
Napawałem klucze , poskładałem i widać poprawę , ale dalej jest problem z tym ciągnięciem na sprzęgle . Jutro jeszcze poszukam ciut dłuższego paska i popróbuję . Bez górnego dekla ciężko było przesuwać pierścień od zapinania biegów i nic nie mogłem zobaczyć.
olej wymieniany na wiosnę, nie dolewany, przewracać nie przewracałem. Próbowałem przepalić olej, ale bez skutku. Według mnie przyczyny mogą być trzy: uszczelka pod głowicą, pęknięty pierścień lub zużyta prowadnica zaworu, ale to prawie nowa kosiarka. Jak to sprawdzić bez rozbierania i czy mogą być jeszcze inne przyczyny? A może się mylę...
Ano kierunek do wydechu. Ważna sprawa ze względu na konieczność utrzymania zamków pierścieni w ściśle określonym miejscu (w dwusuwie).
Sprawdziłbym jeszcze mocowanie łożyska i prawidłowość podkładek dystansowych sprężystych,w fabryce kosiarek lubili pomylić strony i pierścieni było za mało lub za dużo,pozdrawiam Usunąłem kryptoreklamę
Kosiarka była uruchomiona i w pewnym momencie słychać było jakiś zgrzyt i kosiarka zgasła. Nie można jej już uruchomić. Gdy ciągnę za linkę rozruchową to nie czuję żadnego oporu. Jakby w ogóle nie było kompresji. Nie wiem co powinienem w pierwszej kolejności sprawdzić. Do serwisu mam daleko. Podejrzewam, ze mógł pęknąć pierścień, ale nie za bardzo się...
Da się jakoś naprawić wymienić zawory? Odma czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej. Jeśli tamtędyj pompuje to najprawdopodobniej uszkodzone są uszczelniacze zaworowe lub pierścienie na cylindrze. Sprawdź kompresję.
Wysokość koszenia można ustawić przy pomocy pierścieni dystansowych. Montowane one są na bębnie roboczym, między piastą a talerzem oporowym. Opis operacji powinien być w instrukcji obsługi.
Żeby nie było, nie koszę na wzniesieniach bo wiem że od tego olej idzie na pierścienie. Pierwsze słyszę :) Nie żebym to negował ale zawsze kosiłem gdzie chciałem by było skoszone i kosiarka to przeżyła. Za to udało mi się skosić wycieraczkę, łańcuch i obcęgi. O kamieniach i cegłach nie wspominając.
Sprawa okazała się prosta: świeca mimo, że wydawała się ok, wcale nie była ok. Po wymianie kosiarka pali od kopa. Czasem dymi na biało ale w tylu letniej kosiarce nie dziwne, że pierścienie do wymiany (najprawdopodobniej). Do zimy musi to jednak poczekać. Dzięki za pomoc :)
Do tego typu operacji służy normalny ściągacz dostępny w sklepie, jeśli dobrze rozumiem i chodzi o kosiarkę do trawy? Niestety wymiana pierścini przy silniku który goni olej odmą lub pali olej w dużych ilościach to najczęściej półśrodek a kosiarka po paru koszeniach wróci do poprzedniego stanu. Wyjątkiem jest pęknięty pierścień lub uszkodzenie mechaniczne.
Przepraszam że podepnę się do tematu. Otóż mam ten sam problem z kosiarka z silnikiem Briggsa. Kosiarka po zimie odpala od razu lecz ma nierówne, niskie obroty i dymi na czarno. (ojciec przechylił ją na bok jakiś czas temu, w zimie) 1.Sprawdziłem gaźnik-czyściutki. 2.Sprawdziłem tłumik- brak oleju 3.Poziom oleju ok. Czy myślicie że od nieużytku mogły...
To jest silnik brings&stratton 35 classic, chciałbym w nim wymienić pierścienie,lecz nie wiem jak się do tego zabrać,proszę o jakieś rady.
Witam po rozebraniu silnika okazało się że pękł pierścień olejowy przerysował cylinder i koszta silniki nie opłacalne do naprawy ponieważ cylinder w nowych modelach jest zespolony z karterem.pozdrawiam
Wymiana oleju teraz pomoże ? Jak umarłemu kadzidło. Jak posypanie syfa pudrem. I będzie równie skuteczne. Nie zrozumiałeś, co ci napisali użytkownicy wyzej? To wyjaśnię - przez twoje zaniedbanie doprowadziłeś do skrajnego zużycia silnika. Pewnie, jakby go rozebrać, to ukaże się obraz nędzy i rozpaczy - zużyty i porysowany cylinder, tak samo tłok, do...
Na pewno czyściłeś w środku gaźnik, na zdjęciu wygląda jakby w ogóle nie był odkręcany? Wkręć obie śruby regulacyjne do lekkiego oporu, następnie wykręć o półtora obrotu. Rozgrzej silnik, wykręcaj powoli górna śrubę do momentu aż silnik zacznie słabnąc. Teraz w drugą stronę tak samo, środkowe położenie śruby, pomiędzy tymi skrajnymi, będzie prawidłowe....
Już wiem co jest nie tak - widełki nie potrafią odciągnąć pierścienia z zębami, który blokuje koło zębate, dlatego napęd jest cały czas zapięty (wałek atakujący z zębatką). I teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy: za słaba sprężyna (?) przy mocowaniu linki od napędu czy może zabrudzony (zatarty) pierścień, a może wytarte widełki....
Witam. Jestem na etapie wymiany pierścieni w kosiarce Murray z silnikiem Briggsa i mam pytanie odnośnie zakładania pierścieni. Są trzy pierścienie i patrząc od góry czyli denka tłoka to pierwszy pierścień ma przekrój prostokąta, drugi spłaszczonej, litery L trzeci to gruby ze sprężyną. W jaki sposób założyć ten drugi bo przy demontażu nie zwróciłem...
Ja kiedyś przy wymianie pierścieni w silniku Honda GX160 który brał olej, dymił dość mocno zauważyłem że cylinder wytarł się w owal. Po włożeniu nowego pierścienia w dolnej części cylindra był malutki prześwit między pierścieniem a cylindrem. Nie miałem wyjścia i tak zostało. Na początku dymił więcej, brał olej ale po jakimś czasie tzn.dolewaniu z 5L...
To są silniki dolnozaworowe ze smarowaniem rozbryzgowym. Tłok nie ma pierścienia olejowego. Nie wolno ich przechylać "na cylinder".
A ja bym sprawdził stan tłoka i pierścieni. Może być już zatrata, nie trzyma kompresji i wtedy nie odpalisz silnika. Zalewa Ci świece paliwem, jak używasz szarpaka do tego?
Witam! Mam problem z kosiarką jak w temacie, kosiarka trochę stała i teraz jak chciałem odpalić strasznie się opierała, lecz po wymianie świecy z ! nowej na starą ! odpaliła, po chwili zgasiłem, i gdzieś za godzinę znów próbowałem ją odpalić ale nawet nie drgnie, za to koło głowicy na wydechu widać było czarne plamy, więc odkręciłem rurę i wyleciała...
Witam. Zatarłem silnik w kosiarce po przez przegrzanie. Po rozebraniu widać głębokie rysy na cylindrze po pękniętym pierścieniu. Pytanie do was czy opłaca się naprawiać. Kosiarka ma rok. Ps . Przegrzanie nastąpiło po przez duzy opór jakie stawiało sprzęgło napędu kosiarki, które bylo jednocześnie kołem pasowym z funkcją samonapinania. Pozdrawiam
A co z brakiem mocy? Jak filtr "zaolejony" i mokry od oleju to może mieć problemy ze ssaniem i składem mieszanki i przez to słabnie. Druga sprawa jak samoczynnie "dmucha" olejem to może też być problem z przedmuchami na pierścieniach do skrzyni korbowej i przez to dmucha olejem do filtra...
Chyba, jego dni są już policzone. Tłok i pierścienie, zostały założone poprawnie, czy tak jak się włożyło? Pierścienie były odpowiednie, czyli przeznaczone do żeliwnej tulei cylindra?
Pierścień sporo szkód w cylindrze narobił. Ja bym zezłomował.
Pomierzyłem oporności i wyszło mi : Przewód czerwony - czerwony = 0.9 Om ; Czerwony - czarny (końcówka gdzie podłącza się zasilanie) = 5 Om ; Czerwony - biały (gdzie podłącza się kondensator ) = 9,2 Om ; Biały - Czarny = 9,2 Om . Wcześniej miernik sprawdziłem na rezystorze cementowym 1 kOm 5% . Miernik pokazał 1016 Om . Uszkodzeń mechanicznych wirnika...
Rozumiem, że chodzi o zaworek związany z odmą. Czy jest do niego dostęp od strony tej pokrywki z przetłoczeniem, czy trzeba rozbierać silnik? Zakładam na razie, że pierścienie nie powinny być zużyte bo kosiarka nie przepracowała na nich nawet 50 h a zakładał je nasz mechanik firmowy (chyba jest dobry bo nie słyszałem nigdy, żeby ktoś na niego narzekał...
Sprzęgło z klimatyzacji to z kolei dochodzi sprawa zasilania w prąd a w takich traktorkach nie ma go zbyt dużo. Jeżeli tarcze są wytarte i dźwignia załączania dochodzi do samego końca końca otworu, to mamy wtedy słaby docisk tarcz , wtedy większe kulki pomogą. Na pewno nie na dwa lub trzy włączenia. Takie nowe sprzęgło powinno wytrzymać, przy prawidłowej...
Sprzęt używany Na początek do sprawdzenia filtr powietrza czy czysty. Jeśli sprzęt ma duży przebieg to nie wykluczone, że skończyły się pierścienie/cylinder i ma za słabą kompresję.
Założenie nowych pierścieni, do tego silnika może pomóc, na krótką metę lub jeszcze pogorszyć sprawę. Wszystko zależy od tego jak bardzo cylinder jest wytarty owalnie.
Jak na razie ciągniczek i kosiarka działają bezawaryjnie i oby było tak dalej także temat uważam za rozwiązany.
Witaj Przyczyną "kopcenia" kosiarki są spalane pozostałości oleju w silniku (nie wiem jak doszło do zalania olejem), chyba że jest on mechanicznie uszkodzony (pęknięty blok, porysowany cykinder, zużyte pierścienie itp.) i olej stale dostaje się do kosiarki. Może być również za wysoki poziom oleju. Poziom oleju możesz sprawdzić na bagnecie (ślad oleju...
ale do czego służy ten pierścień na wirniku?
Dzięki za odpowiedź. Qurcze te cylindry w kosiarkach to jak w silnikach porsche 😀. Nie mam średnicówki więc tego nie zmierzę. Kosiarka ma dwa lata więc nie sądzę żeby była aż tak wytarta. Cylinder wygląda nawet nieźle. Zamówiłem pierścienie założę je i zobaczę co będzie dalej. Jak będzie dalej kopciła to złom, a jak nie to będzie pracowała dalej. Dziwny...
Czyli to co pisałem wcześniej. Uszczelka pod głowicą jest najcieńsza w miejscu gdzie idą popychacze czy rozrząd i często tam pada i spaliny dostają się komory korbowej zabierają mgłę olejową i w dolot . Możliwe że pierścienie też już puszczają efekt ten sam. Jaki model Briggs-a?
Moje pytanie to ile przepracowanych sezonòw ma ta kosiarka? I czy masz ochotę dalej walczyć z tym tematem, bo po pierwsze będzie to wiązało się z odkręceniem głowicy a może i rozebraniem śilnika i oceny stopnia jego zużycia Wszystko jest zależne od tego jak wygląda cylinder jakie jest jego zużycie, i stopień jego owalizacji,/itd/. A sama wymiana...
Niebieski dym z tłumika i duży apetyt na olej świadczy że silnik kończy swój żywot. Wszelkie remonty typu wymiana pierścieni itp. to tylko chwilowe odroczenie wyroku i niepotrzebne koszty, ale to tylko moje zdanie.
Witam, posiadam starszą już kosiarkę Honda, kosiarka ma problem z odpaleniem tylko po dłuższym postoju, im dłużej stoi tym gorzej, po zimie odpalenie trwa kilka godzin... A jak już odpali to pracuje prawidłowo, i pali na dotyk, nie kopci. Chciałbym spróbować samemu to ogarnąć, kosiarka ma nową świecę która jest czysta, nie kopci więc pierścienie wydają...
Skoro odkręciłeś głowicę, to sprawdź czy nie puszcza oleju pierścieniami i czy cylinder nie jest porysowany. Może przechylałeś kosiarkę na boki lub do przodu? Sprawdź też luz na zaworach, pokrywkę masz pod tłumikiem.
Cylinder jest na pewno wytarty w owal,więc nowe pierścienie mogą pogorszyć sprężanie. To nie kosiarka czterosuwowa z nieutwardzanym cylindrem. Kolego EMC1987 daj zdjęcia tego tłoka z boku i cylindra w środku, w miarę dokładne i ostre a wszystko będzie wiadomo.
Kosiarka Honda 214, kilkunastoletnia, z napędem wałkiem Cardana, pali bez zarzutu, lecz od początku dymi intensywnie na biało, aż wstyd jest uruchamiać ją publicznie. Zakupiłem ją okazyjnie, by mieć ją w razie awarii kosiarki z silnikiem Tecumsona. Nie znam jej historii, jednak z własnego doświadczenia wiem, że musi brać dużo oleju (nie sprawdzałem...
Z pierścieniami nie powinno być żadnego problemu trzeba tylko zmierzyć średnicę tłoka i grubość pierścienia, wymiary pierścieni są znormalizowane. Dostaniesz je w każdym zakładzie naprawiającym kosiarki piły itp. Na Allegro jest gość sprzedający pierścienie
A dotykałeś rozrząd? Może nie ma szczelności miedzy gaźnikiem albo nie szczelny jest mechanizm "zlewania". Kręci bez oporów ? Jest kompresja? możne przy zakładaniu złamałeś pierścień jeśli wyjmowałeś tłok ? Bez wiedzy co to za silnik i co dokładnie ruszałeś raczej trudno coś wymyślić bo problemy można wymyślać w nieskończoność.
Tylko z tego co kojarzę, to jak rozbierałem to w tamtym roku, to inaczej nie dało rady tego złożyć. To jest bardzo mocny argument, ale ponownie nieśmiało sugeruję zamianę tych blach. Łożysko wydłub z tej czarnej tulei i po wymiarach( średnica wewnętrzna i zewnętrzna) trzeba szukać w sieci lub w sklepach z technicznymi normaliami. Łożysko nazywa się...
Jak w temacie sprzęgło rozrusznika łapie podczas pracy( dżwięk zacierających się śrutów) problem w tym że nigdzie nie mogę go dostać a trawa rośnie.Czy jak nie uda się znależć nigdzie to idzie to jakoś przerobić po kosztach?Kosiarka jest stara ale siecze. Zrobiłem pierścienie rok temu ,piastę uszczelki itp silnik cały ma luzy ale myślę że długo jeszcze...
wojtaz132: jak ją trochę odremontujesz żeby jeździła, to sprzedasz za jakieś 1500 zł bez problemu, więc na pewno nie stracisz. :) Za te pieniądze kupisz kosiarkę-traktorka do podremontowania z 4-suwowym silnikiem, którą w dodatku będziesz mógł legalnie jeździć którędy będziesz chciał (po drodze, chodniku, trawniku), bo to kosiarka. :) I nie potrzeba...
Wymontujesz go dość łatwo. Sama gumka dociśnięta jest plastykowym pierścieniem który wymontujesz przyciskając zapadki zabezpieczające znajdujące się po bokach. Może być jak mówi Rycho ale to również zobaczysz demontując gumkę.
Tylko który ja już raz piszę, że to nie będzie kosiarka jedyna, a tak naprawdę 3, bo szkoda dawać porządnego sprzętu ludziom, co się nie znają. Nic takiego na ten temat do tej pory nie pisałeś. Poprzednia kosiarka poleciała dziś do śmieci, bo zatarło pierścienie. Podejrzewam, że jakiś imbecyl wlał olej przekładniowy do kosiarki, bo mało było... Jeśli...
Witam mam problem z moją kosiarką marki Vantage otóż kosiarka gaśnie gdy się nagrzeje zazwyczaj jakieś 15-20min. Sprawdziłem już gaźnik,zawory, szczelność pierścieni i nie znalazłem problemu. Ale mam pytanie czy wał powinien mieć luzy czy nie ? bo poruszając kołem zamachowym(magnesowym) lub nożem góra dół przesuwam wał o jakieś 0,5-1cm. Myślę że to...
Jasne, że blaszki muszą być na bolcach, odsunęłam je żeby można było zobaczyć, co pod spodem ;-) Tak mi wyszło z kombinacji alpejskich, że tam powinny być te sprężynki, ale nie jestem pewna. Jesteś tego pewien czy też Ci tak wychodzi? Wypróbowałabym to może nawet, tylko że złożenie napędu bez wyjęcie tego koła z blaszkami (oś przechodzi na spód kosiarki,...
Pierścienie zostaw w spokoju, cylindry w kosiarkach wycierają się zawsze w owal i założenie nowych pierścieni do tak wiekowego silnika tylko pogorszy sprawę. Załóż nową membranę i wyczyść filtr paliwa na końcu rurki rysunek nr. 612. Oczywiście dobra świeca. http://obrazki.elektroda.net/35_12413570...
Witam. Mam pytanie dotyczące silnika z kosiarki Husar FNQ510P. Kupiłem kosiarkę jako uszkodzoną - brak iskry. Okazało się że uszkodzony jest wyłącznik przy hamulcu - po wymianie na inny kosiarka odpaliła ale strasznie dymiła - diagnoza zużyte pierścienie. Po zakupie pierścieni przystąpiłem do składania silnika i mam problem, gdyż nie jestem pewien czy...
witam! MAM PROBLEM! po dosłownie paru minutach koszenia moja kosiarka traci moc i gaśnie, świeca jest czarna, był regulowany gaźnik i nie wiem co dalej.... na początku jak kupiłem kosiarkę od "uczciwego handlarza" z nowego sącza obroty też dawały czadu , były raz wysokie raz niskie.. nie wiem co w tym jest???. Przyczyn może być kilka, przytarty tłok,...
Stwierdziłem, że spróbuję uratować ten cylinder honownicą za 3 dyszki i nowym tłokiem z pierścieniami. Jak oceniacie, jest szansa, że odpali? ;DD https://obrazki.elektroda.pl/6234307500_... https://obrazki.elektroda.pl/5920452500_...
Teren do koszenia równy bez pochyłości. Czyli czeka mnie wymiana pierścieni?
Silniki są wyposażone w automatyczne ssanie i to może być powód. Tak to wygląda, że ssanie się nie wyłącza w 100%. Wtedy na zagrzanym silniku mieszanka jest zbyt bogata i motor dymi. Nie ma sensu się nad tym doktoryzować. Trzeba to oddać do serwisu albo odesłać do sprzedawcy o ile było kupowane zdalnie i nie minęło 14 dni. Nie musisz nawet podawać...
Moduł CDI cokolwiek to jest to na pewno nie był wymieniany. Na tą chwilę wymianie uległ tłok i pierścienia oraz przeciwwagi z uwagi na luzy. Pozostałe części bez zmian Zawory były regulowane, wątpię czy sprawdzano je na szczelność.
pierścień tłok kosiarka pierścień wału pierścień teflonowy
głowica próżniowy demontaż zderzaka przód czujnik krancowy
17ips62 podświetlenie 17ips62 podświetlenie
Kenwood KX-6040 - mechanizm nie działa, co sprawdzić? Czy silnik Malaguti F12 pasuje do Malaguti F10?