Stoje przed problemem budowy łożyska magnetycznego i powoli zbieram na jego temat informacje. Pisze ten temat bo może ktoś z was już coś takiego konstruuował i ma jakieś większe doświadczenie którym mógłby się podzielić. Chodzi mi głównie o to by w dwóch takich łożyskach umieścić wał, na który nie działały by jakieś konkretne siły poprzeczne (ewentualnie...
"Okropne iskrzenie", dodatkowo na zdjęciu to widzę. Bez specjalistycznych urządzeń tego nie zbadasz. Takich rzeczy nie kupuje się uszkodzonych bo sprzedający dobrze wiedzą, ze naprawa jest nieopłacalna. Całkiem możliwe. Ale styki były całe pokryte nalotem, więc myślałem, że przeszlifowanie ich coś pomoże. Sprawdziłem omomierzem na każdej parze sąsiednich...
silnik rozebrał inny mechanik,od którego byłem zmuszony zabrać go (naprawa trwała już 4 miesiące ) złożenia podjął się inny mechanik. co ma wspólnego koło zębate wałka rozrządu z kołem magnesowym wału korbowego .??
Co Wy kombinujecie ?, te uszczelniacze są w Intercarsie od ręki [url=]Link Wymieniałem w Z18XER, a tam nie ma opcji zamontowania normalnego simmeringu, bo pod kołem zamachowym jest przykręcony pierścień magnetyczny (koło foniczne dla czujnika położenia wału)
Wal ustawiasz w gmp i uszczelniacze mają plastikowa blokadę ustalające prawidłowe położenie pierścienia magnetycznego i nie można go założyć inaczej lub z przesunięciem, nakładasz i przykręcasz tylko sam uszczelniacz z obudowa po jego przykręceniu, nabijasz sam pierścień czujnika i uf pierścień musi znajdować się w dopowiednim polozeniu na wale korbowym....
Witam, A czy ktoś wymieniał uszczelniacz wraz z pierścieniem magnetycznym?? Może gdzieś jest opisane na forum jak wymienić na nowy domowym sposobem?? Jeśli jest gdzieś post to z góry dziękuję!!! Jest do tego specjalny przyrząd który wciska i ustawia czujnik z uszczelniaczem. Czytałem że wał musi być ustawiony na "0" ale w jakiej pozycji wtedy ma być...
koledzy jak dla mnie pierścień magnetyczny na wale
Z tego co mi wiadomo, to nie są zamienne, ale mogę się mylić. Z zasady wymieniam część na taką jaka była, a w tym przypadku był pierścień magnetyczny i taki ma być. Kto naprawia auto, ty czy właściciel, ten drugi płaci za robotę, a ty zostajesz z prawdopodobnymi w tym przypadku problemami. To nie jest żarówka od stopu, 5 minut roboty.
Na pierścieniu magnetycznym nawale też jest otwór do ustawiania.
Film przedstawia wprawdzie kontrolę łożyska z pierścieniem magnetycznym ABS, ale idea jest taka sama[url=]Link
Mam problem z prędkościomierzem w ATV. Licznik działa, kontrolki itp. ale nie jest liczona prędkość. Całość działa tak, że w przekładnie kątową wału kardana jest wkręcony czujnik: Przykładowe zdjęcie z sieci W przekładni na wałku jest pierścień, który się obraca razem z wałkiem, a na nim są zamieszczone 4 magnesy w jednakowych odstępach. Pierścień widoczny...
Jak najlepiej zamontować takie małe łożyska ? Tak jak pisaliście są dosyć delikatne. Jeśli masz takie łożysko wcisnąć na wał to możesz siłę przykładać tylko do pierścienia wewnętrznego, czytaj - musisz użyć odpowiedniej tulejki przy pomocy której wciśniesz łożysko na wał. Analogicznie wciśniecie do oprawy musi się odbyć z przyłożeniem siły wyłącznie...
Witam Wykonuje urządzenie do pomiaru prędkości obrotowej i kierunku obrotu wału WOM w maszynie rolniczej. Sprawa wygląda tak, że muszę również zliczać ilość obrotów, a w dodatku w zależności od kierunku wirowania licznik ma być zwiększany bądź zmniejszany. Chciałbym się ściśle trzymać planu by na wale zamontować pierścień o średnicy 100mm z czterema...
W takim razie najlepiej na sprawdzenie zastosuj elektromagnes na 12V a na koło wału dwa pierścienie od alternatora z tym ze połowę pierścienia pokryj plastikiem tak by szczotka gładko przeskakiwała, oczywiście z możliwością przestawiania w cykl. Jeżeli to jest wałek od kosiarki to i magnesy muszą być minimum 38 mm walec na 15mm grubości lub więcej,...
Odpowiem co do pierścieni . Nie mogło tak się stać jak piszesz bo. Cylinder w 4T nie ma kanałów tylko cały równy , więc pęknięcie pierścienia nie zablokuje silnika . Co najwyżej spadnie ciśnienie . Koła magnetyczne posiadają punkt bazujący /klin . To podstawa do ustalenia zapłonu , więc nie marwt się że go źle założysz .
potrzebny mi czujnik który będzie dawał sygnał w momencie wycięcia, później jakiś moduł i cewkę myślę ze się dobierze. Czyli nie masz jeszcze modułu i cewki zapłonowej? W oryginale "czujnik" jest impulsatorem reluktancyjnym. Powinien zawierać w sobie obwód magnetyczny z magnesem trwałym. Stalowy pierścień stanowi dzięki swoim wycięciom rodzaj przełącznika...
Witam! Proszę nie wyrzucać mojego postu, bo zależy mi na tym, aby uzyskać odpowiedź... Piszę na forum, bo wiem, że są tu ludzie, którzy mają doświadczenie. SILNIK DC składa się on z elementu zwanego stojanem, na którym są osadzone uzwojenia elektromagnesów, oraz z wirnika zaopatrzonego w uzwojenie twornikowe. Jeżeli silnik elektryczny jest zasilany...
Witam, mam mały problem a mianowicie w moim aucie rozsypała się dwumasa i rozwaliło pierścień magnetyczny w simerze który uszczelnia wał i trzeba go wymienić i pytanie jest takie czy ten pierścień musi być jakoś ustawiony względem wału czy to jest nieistotne czy tylko daje impulsy na czujnik z obrotów wału czy jakoś mierzy jego położenie. Silnik w Touranie...
Koledzy, to jak jest w końcu z tym czujnikiem G28. A raczej z pierścieniem magnetycznym na wale korbowym. Problem będzie narastał wraz z zużywaniem się uszczelniaczy i sprzęgieł w tych silnikach. Myślę, że kolega fructon myli się że g28 nie ma punktu odniesienia do cylindra 1. Mam podobny problem, przy wymianie uszczelniacza na wale korbowym, zgapiłem...
Błędy sprawdzałem cdif 2.w parametrach bieżących silnika w cdif 2 są takie parametry jak kąt wyprzedzenia wtrysku głównego powinien pokazywać 0,608, a u mnie przy włączonym zapłonie pokazuje 0,608,a jak kręcą silnikiem, to pokazują 2,019, komputer widzi prędkości obrotowa silnika. Rozrząd ustawiony na blokady Dodano po 4 Tarcza magnetyczna zmieniana....
kupiłem ostatnio c6 2,7 hdi po zerwaniu paska rozrządu, w obudowie rozrządu zastałem wielkie ilości błota olejowego, w związku z tym wymieniam siemmeringi wałków i wału razem z rozrządem. I teraz kilka pytań: - czy dobrze kombinuje że olej i szlam olejowy w dużych ilościach w obudowie paska rozrządu znalazł się tam z siemmeringów? są w tym silniku jeszcze...
On ma etkę na zapłonie elektronicznym.Tam na końcu czopu wału (od strony altka)wiruje taki pierścień magnetyczny,pod nim jest transoptor. Ustawiało się to lampa stroboskopową,albo dokręcało taka podziałkę kątową,kręciło wałem i patrzało na ile przeskoczy iskra.Ale -o ile tam pamietam-na obudowie altka (na stojanie) są znaki Z (zundung) i OT. Ale nie...
No właśnie jest problem bo pierścień magnetyczny prawdopodobnie był przedstawiony gdyż ponad 40 obrotów wału kolejowego i brak możliwości zestrojona z otworem centrujacym wałka rozrządu. Dodano po 1 Następnie sprawdziłem czy ten pierścień jest sciagalnu i szczerze powiem że spadł sam pod naporem palców.
Sprawdzę i podam. Uszczelniacz był przekładany, ze starego więc został stary A ustawiony zgodnie ze sztuką? Tutaj szukał bym usterki. Skrzynia do zdjęcia i weryfikacja ustawienia pierścienia magnetycznego. Pozdrawiam Dodam jeszcze, że podczas montażu silnik musi być ustawiony w GMP pierwszego cylindra. Panowie chyba macie rację z tego co widzę bo nie...
Witam Posiadam silnik od pralki który posiada 36 złobków na stojanie.Chciałby zrobić pradnice wolnoobrotową.Zakupiłem magnesy neodymowe o wymiarach 35x7x5 materiał N42H .Chciałbym zastosować 24 bieguny magnetyczne.Myślałem o wykonaniu wirnika z pierscienia stalowego z nafrezowanymi żłobkami na bagnesy żeby pewniej sie trzymały.Pierścień byłby mocowany...
Koledzy potrzebuje instrukcji o silniku 1.4 FSI . Konkretnie interesuje mnie szczegółowe ustawianie rozrządu np. po wymianie łańcucha, zakładanie pierścienia magnetycznego od czujnika położenia wału korbowego itp. Jest mi to naprawdę bardzo potrrzebne, auto mi stoi już 2 miesiące nie naprawione, elektronicy w Kielcach polegli, ASO też nie daje rady:cry:...
Witajcie, męczę się z tym samochodem już jakiś czas ale od początku. Kupiłem samochód Seat Ibiza 1.4 TDI kod silnika BMS z 2008r z uszkodzonym silnikiem tzn nie odpalał. Do tej pory przebyłem bardzo długą drogę podczas której odkryłem że został podmieniony silnik na inny AMF. Komputer pokazywał błąd czujnika wału a obrotomierz się podnosił i pokazywał...
Okej, dzięki panowie. A gdy już zamach jest w dobrym stanie, ściągam go, aby wymienić uszczelniacz to śruby można śmiało dawać stare? I gdy jest pierścień magnetyczny to blokujecie zawsze wał na blokady w GMP, aby wymienić simering?
Pytanie zasadnicze (oprócz ustawienia rozrządu oczywiście) w jakim stanie jest pierścień magnetyczny koła fonicznego wału korbowego [url=]Link
Tutaj jest fotka starego uszczelniacza W takim razie cofam pytanie, ten silnik ma koło foniczne przykręcone do przeciwwagi wału, a nie pierścień magnetyczny wbijany za uszczelniaczem[/quote]
Diagnostyka maszyn wirujących i wczesne wykrywanie potencjalnych zagrożeń jest niezbędnym elementem utrzymania ciągłości ruchu wielu obiektów przemysłowych i linii produkcyjnych. Poprawna ocena stanu silnika pozwala na precyzyjne zaplanowanie ewentualnych napraw i uniknięcie nieplanowanych przestojów. W wielu przypadkach pełny obraz kondycji uzwojeń...
Witam Potrzebujesz 4 trzpieni blokujących. Nigdy nie sprawdzałem położenia wału ponieważ po włożeniu wszystkich trzpieni nie ma możliwości złego ustawienia. Tłok jest w górze 2 razy co 180 stopni = pół obrotu ale otwór blokujący powinien pasować tylko co 360 stopni = cały obrót więc zsynchronizuje się z czujnikiem położenia wału. Klin wału korbowego...
Raczej forum nie ma pojęcia jak się za to zabrać. Wał silnika rozpędzany jest w stronę przeciwną do wypadkowego wektora wirującego ( pola kołowego ). Mamy zatem do czynienia z pracą generatorową. Bezpośredni pomiar napięcia jest możliwy tylko w silnikach pierścieniowych z uwagi na fakt wyprowadzenia pierścieni. W silnikach klatkowych nie ma raczej możliwości...
Co do wkładania pierścieni użyłem do tego sprawnych palców ;] żadnych innych przyrządów. Wyciąganie tłoka w drugą strone wiąże się tym, że trzeba będzie wyjąć wał korbowy, a skoro wał to jeszcze wcześniej koło magnetyczne. Mi udało się bez problemu wyciągnąć tłok górną częścią cylindra. Założenie pierścieni również palcami, i tu może pomóc druga osoba,...
Przyjąłem założenie, że urządzenie do nagrzewania łożysk ma być używane tak: - zakładamy łożysko na rdzeń transformatora i zamykamy rdzeń - włączamy na kilka-kilkanaście sekund prąd - wyłączamy prąd, otwieramy rdzeń, i łożysko szybko - zanim ostygnie - przekładamy na wał. Można by brać pod uwagę inną konstrukcję: urządzenie ma szczelinę, w którą na...
Moderatorze przeczytaj zanim go usuniesz Temat zakładam po raz drugi i spróbuje zamieścić w nim wiadomości które zostały przesłane na WP po zamknięciu tematu . WP do kpodstawa Witam szanownego Kolegę . Temat został zamknięty, ale widzę że Kolega mógł by mi pomóc w instalacji tego urządzenia . Bo jak każdy wie w obrotomierzu jest potrzebny "+" i "-''...
Witam serdecznie, Tak jak w tytule samochód nie ma mocy na wyższych obrotach - nie osiąga 200 km/h a powinien bez problemów. Mam wrażenie, że pali również trochę za dużo. W zakresie 2000-3000 obr/min jedzie dobrze (np. wyprzedzanie na krajówkach). Auto w moich rękach od 8 lat, a dwa lata temu zrobiłem generalny remont silnika (nowy słupek z allegro)....
W artykule, który znalazłem, przyjrzymy się tworzeniu od podstaw klasycznego domowego generatora wiatrowego. Należy zacząć od wału i piasty wziętych od przyczepy. Wirniki wykonane są ze stali o grubości 12 mm, średnica każdego wynosi 400 mm. Zostały przygotowane przy użyciu maszyny do cięcia strumieniem wody CNC. Mechanizm obrotowy generatora wiatrowego...
Witam Ostatnio w programie TV "Ecopolis" na kanale "Discovery" był prezentowany przez konstruktora ,kanadyjczyka Jima Rowana z Mag Wind Turbines,nowy typ turbiny wiatrowej o mocy 5kW. Jest to turbina cichobieżna o osi pionowej o wysokości ok.3,5 - 4m. Osadzona na łożysku magnetycznym,czyli dwóch magnesach pierścieniowych skierowanych biegunami jednoimiennymi...
1. Maszyną synchroniczną nazywa się maszynę prądu przemiennego, której wirnik w stanie ustalonym obraca sie z taką samą prędkością, z jaką wiruje pole magnetyczne. 2. Trudno powiedzieć, co producenci małych i tanich generatorów rozumieją pod pojęciem "prądnicy" synchronicznej - "klasyczną" maszynę z wirnikiem w postaci elektromagnesu - wątpię, elektromagnes...
Czujnik magnetyczny ok ale nadal nie wiem czy taki czujnik jest w stanie tak szybko zmierzyć pole skoro noże obracają się aż z taką prędkością (wał 500obr/min) i pytanie drugie to do jakiej odległości mierzą takie czujniki? Miarą zużycia nie jest zmniejszenie średnicy koła bijakowego, to koło zbudowane jest z dwóch pierścieni, a pomiędzy nimi są zamocowane...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
W silniku asynchronicznym musi być poślizg, bo inaczej taki silnik by nie mógł działać. Wirujące pole magnetyczne przecina pręty klatki wirnika, co powoduje powstanie siły elektromotorycznej. Gdyby wirnik obracał się równo z wirującym polem, to nie następowałoby przecinanie linii i siła elektromotoryczna wynosiłaby 0. Inaczej jest w silniku synchronicznym,...
Wkrótce po informacjach o enkoderze obrotowym RoenDi ze wbudowanym kolorowym wyświetlaczem, zaprezentowano SmartKnob View, projekt o podobnym wyglądzie, ale wyposażonym w moduł ESP32 do łączności Wi-Fi i Bluetooth, a także konfigurowalne programowo ograniczniki końcowe i wirtualne zapadki. Te ostatnie funkcje są realizowane dzięki bezszczotkowemu silnikowi...