Prosze 1-B26 (+) czujnik polozenia 2-B49 (-) silniczek 3-B23 (-) czujnik polozenia 4 5-B24 czujnik polozenia 6-B50 (+) silniczek
Podaj napiecie na zewnetrzne piny EGR i bedziesz slyszal czy pracuje. Piny wewnetrzne to kontrola polozenia zaworu. Zmienia sie na nich rezystancja ,przez co sterownik silnika widzi czy zawor jest otwarty czy zamkniety.
Jakie są funkcje pinów w zaworze EGR Citroen C4 Picasso 1.6 HDI? Dowiedz się o zasilaniu, masie, sygnale sterującym i diagnostyce w tym modelu.
Tyle mam, może pomoże:)
Co do kabelków: Pin nr 1 EGR - zasilanie 12V Pin nr 2 EGR - pin nr 98 sterownika, zasilanie 5V Pin nr 4 EGR - pin nr 108 sterownika, po zapłonie masa Pin nr 5 EGR - pin nr 114 sterownika, po zapłonie 12 V, na biegu jałowym do zmierzenia oscyloskopem Pin nr 6 EGR - pin nr 100 sterownika, po zapłonie 0,92 V, na biegu jałowym 0,95 V Opór na odłączonym...
Ja bym spróbował podłączyć wtyczkę i od tyłu wpiąć się multimetrem w przewód sygnałowy i ręcznie/testerem ruszać tym egr i sprawdzać jak zmienia się napięcie, jak jest bez obciążenia to te 5V może być ale jak podłączysz wtyczkę to powinno spaść i zmieniać się w zależności od położenia potencjometru.
Jak sprawdziłeś sygnał zwrotny z EGRa na krótko ??? Ten egr oprócz zasilania ma jeszcze kontrolę położenia (piny 2,3,4 Egr ) .. Błąd p1405 dotyczy sygnału zwrotnego (Pin 54 złącza X54 ECU) .
Dzieki za nie pomoc. Problem rozwiązany. Rozwiązanie http://obrazki.elektroda.pl/7499147300_1... Opis: Wystarczy podać +12V na styki C lub D a masę kolejno na A-B-F-E, robimy to tylko przez ułamek sekundy, żeby nie spalić cewek. Jeśli odwrócimy kolejność podawania masy zawór będzie poruszał się w przeciwnym kierunku. Kolejność podawania...
Sprawdz dokładnie piny w kościach egr i ECU. Lubiły się rozginać i robić jaja
Pin 1 dla EGR ,12v po zapłonie.
Tak, ma dwa piny, mówisz zwykły rezystor?
To co radzisz kolego dalej robić z tym problemem ,reset ECU już robiłem ,nic nie pomogło może kable sprawdzić od egr do ecu ale nie wiem jakie piny przy ecu są od egr a trochę ich tam jest ,podpowiedz coś.
Zepsułeś sam sobie samochód. Błędy przepływomierza spowodowane są bezmyślnym zaślepieniem egra. Masz potężną broń w postaci jak mniemam pirackiej lexi. To nie jest elm do kasowania błędów. Poszukaj opis błędów związanych z egrem, a uświadomisz sobie, że zaślepienie nic nie da, Ba spowoduje więcej szkód niż pożytku. Wymień egr na nowy i podoginaj piny...
Jeżeli po odłączeniu przewodów CAN od EGR na pinach EGR nie masz napięcia to EGR albo jest uszkodzony albo brakuje mu zasilania co w tym przypadku jest raczej bardziej prawdopodobne, na 5 pin EGR jest dostarczane zasilanie , przepustnica jest ''po drodze''.
Zgadza się silnik z wiązka wylądował w budzie 1.6 i chociaż kostki pasowały fizycznie to np w 1.6 w białej kostce są. 3 piny od Egr którego 1.8t nie ma. No to od jakiego 1,8 masz silnik a od jakiego 1,8 wiązkę skoro nie pasuje?
Podszlifuj gniazdo tak aby się odłoniły piny na tyle, aby dało się przylutować kawałki przewodów.
Witam potrzebuje przetestować zawór EGR wiem że piny 1 i 5 to masa i +12 piny 2,3,4 to potencjometr i mnie zastanawia czy on na nie załączonym stanie powinien mieć odczyt z tego potencjometru czy potencjometr załącza sie wtedy gdy grzybek pracuje?
Chciałbym fizycznie wypiąć kostkę z ECU i prześwietlić kable. Które to piny. Bo po kolorach nie znajdę.
Zawor EGR 1.4 16V VW Zasada dzialania. Zawor posiada zlacze elektryczne 4 piny i metalowy krociec Do niczego nie podlaczony na ktorym jest podcisnienie kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach.
sprawdzałem jeszcze raz kostkę egr i zauważyłem że do kostki dochodza 4 przewody a egr ma podłączenie na 2 piny. Czy tak powinno być?
Witam, zakladam nowy temat gdyz poprzedni zostal zamkniety. Podczas adaptacji EGR wyskakuje ERROR, egr spradzony i jest dobry. Chcialem sprawdzic wiazke i tu moje pytanie odnosnie odpowiednich pinow na sterownikow czy ktos moglby ktos sprawdzic mnie i jak cos poprawic czy dobrze mam piny w kostce egr i na sterowniku: EGR --- ECU 6 --- 100 2 --- 98 5...
Zapchany katalizator i wywala błąd EGR'a "zbyt niskie napięcie zaworu EGR". Poza tym, po odpięciu EGR'a nie ma problemów z przyspieszeniem i trzymaniem prędkości 170 przez 1h na autostradzie, więc przy zapchanym kat i odpiętym EGR też powinien mulić i się dławić więcej palić(a spalanie jak z książki, mimo przebiegu), a jest przyspieszenie jak nigdy...
Możesz go podpiąć do gniazda C3, do wejścia liniowego (czyli piny 18,19,20) http://obrazki.elektroda.pl/2142044500_1... Na a**egro możesz znaleźć gotowe przejściówki na kostce blaupunkta za dosłownie kilka pln
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Może się Wam przyda, by zrozumieć jak działa zawór, które piny co robią, otworzyłem jeden EGR i macie na tależu co i jak :) Z opel astra g - x16xel, rok 1998
Sugerujesz sprawdzić sondę lambdę egr zawór odpowietrzenia zawory wtryskowe i piny 33 i 49 Za to odpowiada k8 Szukać zwarć luźnych przewodów 🤔🤔🤔
Wypiac kostke i podlaczyc piny do plusa i masy? Jakie Ty chłopie piny widziałeś w zaworze EGR? Tam jest tylko "czapka" z membraną i króciec na podciśnienie, nie dotykaj elektrozaworu sterującego zaworem egr, bo zaraz się zrobi drogo. Jak nie wiesz co robisz oddaj auto do fachowca, uwierz, będzie taniej.
Wiem, że jak wyłączam silnik, to po paru sekundach jest dość głośne kliknięcie, jest to dźwięk zamykania egra. Kiedyś tego nie było, było tylko słychać delikatnie klapkę od przepustnicy jak się otwiera po zgaszeniu. A jak podaję plus i minus na piny, to powinno coś się zmieniać w przepływie pomiędzy króćcami elektrozaworu?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Może się Wam przyda, by zrozumieć jak działa zawór, które piny co robią, otworzyłem jeden EGR i macie na talerzu co i jak :) Z opel astra g - x16xel, rok 1998
Znajdź czujnik temp. Pin 2 ma miec 5V. Znajdź EGR pin 5 ma miec 12 V.
Rechot jest stąd, że nie działa wtedy regulacja wyprzedzenia wtrysku. A zrób tak: wypnij węże podciśnieniowe z EGR i klapy gaszącej, zatkaj je śrubami czy czymś, włóż bezpiecznik i odpal. Z tymi pinami to miałem myśl, że może coś w sterowniku szwankuje, ale to głupie, bo przecież sąsiadujące piny nie oznaczają zaraz że na płytce sąsiadują układy.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Może się Wam przyda, by zrozumieć jak działa zawór, które piny co robią, otworzyłem jeden EGR i macie na tależu co i jak :) Z opel astra g - x16xel, rok 1998
Sprawdź czy we wtyczce która steruje EGR-em nie są zasniedziale piny lub przerwany kabel
Jak w temacie citroen c4 picasso 1.6 hdi 2007 r. błędy były od egra zacina się, pali kontrolka esp, park wykasowanie nic nie dawało. Zamówiłem nowy zawór valeo dalej to samo, czasami wykasuje błędy i zawór procentowo pracuje dopóki nie zgaszę silnika. Gdy egr pracuje ,napięcie 3 pin egr na wolnych obrotach ma około 13,4 V jak dodam gazu powoli spada...
Schemat w łapkę i sprawdzamy co masz na pinach zaworu EGR. ;)
Robokop teraz juz nie mam wyboru, musze go rozebrac albo kupic ze szrotu jak wiesz to powiedz jak rozbiera sie ten EGR ? :( Dodano po 16 z tego co sie dowiedzialem z sieci to trzeba podac napiecie 12v na krancowe piny wtyczki egr'u a jest ich 5... i grzybek wtedy sie wysunie i bedzie mozna czyscic :)
Trzeba by znaleźć rozpiskę pinów EGR. Podłączyć omomierz do wyjść potencjometru pozycji i wciskając zawór sprawdzać jak zmienia się rezystancja powinna liniowo bez nagłych skoków i spadków. EGR jest sterowany sygnałem PWM czyli sygnał prostokątny ze zmiennym wypełnieniem czyli szybkie zmiany 0- 12V.
te trzy piny w środku to potencjometr informujący komputer o ruchu zaworu EGR
Zgadza sie "szefie" :spoko: w tej Astrze wylazi z zaworu. Najczesciej zacina sie on nie na trzpieniu, a glowka zaworka w gniezdzie. Mozna go sprawdzic "na sucho" podlaczajac (jesli sie nie myle - do pewnosci sprawdzic miernikiem) zasilanie pod dwa skrajne piny w EGR'ze (jesli sie nie wysunie trzeba mu pomoc recznie i zrobic "skrobanke" :) ) Powodzenia,...
To nie jest żaden błąd skrzyni biegów, tutaj i tak pewnie jest manualna skrzynia. Ten błąd to ograniczenie momentu przez błąd EGR. Poniżej schemat dla EGR: https://obrazki.elektroda.pl/6090906700_... Przepustnicą zajmij się na końcu, może nawet nie trzeba będzie nic robić jak zrobisz porządek z EGR. Tu masz przepustnicę: https://obrazki.elektroda.pl/2526043000_...
Hej a powiesz mi na jakie piny przychodzą masy i plusy do ecu?
Pin ? Jak niby pin do adaptacji ma pomóc w wyłączeniu EGR ?
Witam Wszystkich mam dwa błędy w Oplu Astra 1.9 150 KM P0621-1 oraz P0380-08 jeden błąd podobno jest od świec bo faktycznie miałem 3 spalone ale nigdzie nie mogę znaleźć opisu tego pierwszego błędu, proszę o pomoc, jeszcze dodam że Asterka do około 3000 obrotów nie ciągnie a wręcz się toczy, myślę że raczej EGR który już wyczyściłem i chodzi ładnie...
Wiem Co Cie kolego boli tez taki przypadek miałem :) to zależy czy zawór EGR (ejger) jest czysty i czy piny od przekaźnika od nagrzewania świec sa nie zaśniedziałe lub masz gdzie przebity przewód i zwiera sie z masa :) prosze o punkciki :P
A panowie nie wiem może sie nie znam ale wydaje mi sie ze komputer w mojej astrze z 94 r nie jest na tyle mądry żeby nie dał się oszukać a mianowicie odpiąłem całkowicie wtyczkę EGR a w miejsce pina B C D wpiąłem dwa rezystory i Kontrolka EGR zgasła :P :P :P Mam szczegółowe foto jak wygląda EGR od środka bo go rozebrałem na drobne ale wysiadł potencjometr...
A po podaniu napięcia na skrajne piny jak powinien się zachować?
EGR jest zaślepiony przy głowicy kawałkiem "blaszki" od kilku lat (uszkodzenie mechaniczne silniczka, który się w nim znajduje), świeciła się "sprężynka" i SERV, ale to nie miało, żadnego wpływu na jazde samochodem. W tej chwili EGR i przepustnica są wymienione, gdyż ząb czasu pozżerał piny. Wszystko teraz jest tak jak należy, więc zapewne odślepie...
Witam Czujnik ciśnienia jest na magistrali(3-piny),0191-brak sygnału lub sygnał niewłaściwy,0402-zawór EGR,sterowanie przepustnicą EGR(jest sterowana podciśnieniem za pomocą elektrozaworu,zawór EGR też jest sterowany podciśnieniem i elektrozaworem)Proponuję sprawdzić przewody układy podciśnienia.
Witam. Wymieniłem EGR w swoim oplu, niestety sprzedawca przysłał mi nie ten EGR co potrzeba (pomimo wysłanych zdjęć...) i muszę przerobić kostkę/wtyczkę pod nowe złącze. W starym EGRze kostka (biała) jest na 5 pinów, tylko są one ułożone w dwóch liniach. W nowym egrze kostka (to ta czarna na zdjęciach) też ma 5 pinów tylko w jednej linii. Kolory kabli...
Cewka otwiera lub zamyka zawór EGR, zaworu już nie ma, została sama cewka, lecz gdy ją odłączę, błąd się pojawia. Myślałem o zastąpieniu jej czymś, usunięcie całkowite z kompa auta kosztuje, więc może jakiś opornik by rozwiązał problem, czy może dioda? Dodano po 49 https://obrazki.elektroda.pl/6605462200_... tak wygląda i tylko dwa...
Na oscylogramach widać zakres zmian napięcia na wyprowadzeniach A i C egr. Wejście A oscyloskopu jest podłączone do pinu C egr a wejście B oscyloskopu jest podłączone do pinu A egr.
Witam szanownych forumowiczów.W w/w Ducato skończył się zawór przepustnicy EGR a dosłownie chodzi o uszkodzenie mechaniczne przepustnicy które nie nadaje się do naprawy.Czy ma ktoś pomysł czym ten zawór zastąpić? może jakiś emulator? Silnik krokowy który steruje przepustnicą jest firmy ''Wahler'' i posiada wtyczkę na cztery piny.
Witam. Potrzebuję opis poszczególnych pinów (jakie napięcia mają być) na kostce egr w Renault Koleos 2.0 Dci z 2010 roku. Egr z płaską kostką. Był przekładany silnik i nowy ma innypego typu egr. Po założeniu starego nadal sa problemy.
sugestie? sprawdź czy pomiędzy masą a pinami EGR jest przejście jak jest to ma zwarcie i do wymiany ( a co na to ECU? )no chyba że ten typ tak ma EGR steruje komp silnika w pewnym zakresie obciążeń i obrotów i nie jest on pod ciągłym napięciem bo po co by było to sterowanie
Witam, mam problem z laguna jak w temacie. Zapięty standardowo ddt2000 pokazał błąd egr. Miał prawo bo nie mam wcale wtyczki do egr. Przewody zostały. Oczywiście auto nie jedzie, Poprzedni właściciel uznał chyba że jest zbędna. Czy ktoś z Was może mi mapisac jaki kolor przewodu idzie do jakiego pinu?? Egr 5 pin. Mam u siebie kolory Pomarańczowy Zielony...
Witam wszystkich.od tygodnia może lepiej walczę z Hyundai sonata 2.0 crdi silnik kia.klient przyprowadził że silnik nie ma mocy i nie wchodzi na obroty.a mieli wyjęte turbo ale wszystko ok.myslalem że to tylko to bo źle podłączyli podciśnienia kierownicy turba,na komp.blad ciśnienia doładowania i błąd p0489 egr za niskie napięcie -staly.zrobilem porządek...
W 1 poście napisałem do czego to potrzebuję: - wyciągnięcie pinu immo - sprawdzenie przebiegu - wyłączenie EGR i DPF Potrzebuję informacji, jakim sprzętem da się wyciągnąć dane z ECU w miarę rozsądnej cenie.
cardiag bierze...... przez filtr powietrza :) Przecież pisze wcześniej, że wszystko OK. Może tam jest ten dziwny EGR, a Euroscan "przekłamuje?! Zewrzyj dwa piny, potem próbnik diodowy + z aku. i do tego trzeciego pinu, włącz stacyjkę i licz
Czujnik temperatury płynu chłodzącego znajduje się od strony podszybia, obok zaworu EGR... ma niebieską końcówkę na 2 piny.... wykręcasz go i wkręcasz drugi.... wygodnie jest zdemontować platiki podszybia i wycieraczki - wówczas jest łatwy dostęp.....
Obstawiał bym raczej na egr,a błąd przepływomierza będzie generowany po przez egr. Przepływkę dla testu można symulować,wpinając odpowiedni rezystor w odpowiednie piny złącza,nie trzeba od razu kupować.
A nie jest przypadkiem tak że immo masz na zaworze? sprawdź masę na nim jeśli ma trzy piny(w lagunie 2.2dT tak miałem podobnie) a nie wspomnę o EGR, bo chyba sprawdziłeś. pozdrawiam jka
Może sprawdź piny w komputerze, przejścia, rozbierz i zobacz czy ścieżki są w porządku?
Czujnik jest w zaworze EGR, masz tam tylko jedną wtyczkę. We wtyczce masz 5 przewodów - 3 od czujnika położenia i 2 od wysterowania zaworu. Odepnij wtyczkę i zobacz czy błąd dalej będzie - jak nie to będzie zwarcie w EGR. Pin nr 1, 2, 6 we wtyczce to czujnik położenia EGR.
Obawiam się, że taki tuning nie przejdzie. Na pewno będą inne wtryskiwacze i może różnić się osprzęt (egr, przepustnica, zawór przełączający chłodnicę egr ....). Podeślij nr sterownika i zawartość eeprom to wył. immo na próbę.
Możesz jeszcze sprawdzić przepływkę zwykłym multimetrem ew. wyjąć i przepłukać środkiem do mycia tarcz hamulcowych, psikasz i czekasz aż odparuję, a przepływka to cztery piny masa, +12V, sygnał i zasilanie ze sterownika 5V, na odpalonym silniku chyba że masz 5 pinów, to wtedy dochodzi jeszcze temperatura. Co do czujnika to możesz nie mieć go w kolektorze,...
Witam. Mam Forda Mondeo MK3 2.0 TDDI 115. Samochód stracił na mocy i wzrosło spalanie z 7,6 do 9,8 l na 100 km. Pokazało mi błąd kod P0409 recyrkulacji spalin obwód A. Sprawdziłem EGR i działa poprawnie. W kostce 3 pinowej EGR jeden pin to ma 5 wolt a podpinając miernik do 2 i 3 pina i naciskając mechanicznie grzyba napięcie waha się od 0,66 wolt do...
EGR niedawno odkręcałem i nawet nie był bardzo zabrudzony, wyczyściłem. Ale jest to możliwe ponieważ po odkręceniu nie sterowałem nim bo nie wiedziałem na które piny przychodzi zasilanie. Może gdybym posterował nim to zauważyłbym jak się przycina. Jeśli ktoś ma opis wyprowadzeń EGR byłoby to super. Dziękuję. Jutro założę akumulator i zobacze co sie...
Ja potrzebuje tylko opis tej kostki w jakie piny się podpiąć żeby sobie ten dogrzewacz zamontować a nie porady czy mogę go zamontować itp.. Będę montował go do audi a5 z 2.0 tdi ponieważ usówam zawór egr który posiada chłodnicze spalin która dogrzewa płyn na zimnym silniku. I w miejsce hłodniczki montuje tem ogrzewacz.
Witam, dysponuje ktoś takim schematem ? Ciut ponad rok temu wysiadł orginalny EGR przy przebiegu około120 tys km wymieniłem na nowy firmy NRF (więc myślę solidnej) i po niecałych 30tys km znowu błędy z EGR. Sprawdzać coś więcej czy ten zamiennik na reklamacje i następny ? Masakra jakaś macie z tym jakieś swoje doswiadczenia ? Nigdy mi sie nic na gwarancji...
Zewnętrze piny cewka ,3 środkowe potencjometr. https://megane.com.pl/topic/31887-diagno...
Vida ma być w sobote sama głowica wersja od kolegi z serwisu. Program 2014d już gotowy na moim laptopie. Działa. Wczoraj wymienione turbo na uzywke ten sam,nr uzywka kupiona za grosze lekko świszczy, w starym moim turbo jednak ta sztanga chodziła opornie w porównaniu z tym turbo,tu pięknie chodzi.. Intercoler zamówię po nowym tygodniu. https://obrazki.elektroda.pl/8754914800_...
Drodzy, oddałem niedawno wóz na czyszczenie dolotu + zaślepienie zaworu egr (2 stronnie). Od mechanika dowiedziałem się że egr nie domykał się i układ dolotowy był kompletnie zaklejony. W warsztacie całość została wyczyszczona, kalpy wirowe działają pięknie, EGR został zaślepiony z strony dolotu jak i wydechu. Niestety od tego czasu pojawia się błąd...
Sprawdzałem względem masy na wszystkich pinach i było 5v ale nie wiem na którym pinie ma być
Według schematu instalacji elektrycznej bezpiecznik F34 zasila następujące elementy: - Czujnik obrotu wałka rozrządu - pin 1 - Przepływomierz - pin 2 - Zawór elektromagnetyczny EGR - pin 1 - Zawór obejścia chłodnicy układu recyrkulacji spalin - pin 1 - Zawór elektromagnetyczny sterowania zmienną geometrią - pin 1 - Przełączany kolektor ssący - pin 2...
Dane samochodu: Marka i model: Ford Galaxy Typ: 2.0 TDCI Rok produkcji: 2012 Kod silnika: UKWA Pojemność: 1998 ccm Moc silnika: 100kW/136kM Dane sterownika: Producent: Siemens VDO Numery: SID206, 5WS40416K-T, 6G91-12A650-ML, /50361/ 876049655/ 07019/ 022A2, 7FBI, J38AC Problem: Alternator. Czasami po odpaleniu ładuje normalnie (ok. 14 - 14,2v), a czasami...
(at)Milejow 2.5 dci wychodzi z turbiną na geometrii i bez, pompa wtryskowa z wbudowaną pompą wstępną lub z pompką elektryczną w baku, z czujnikiem hamulca na 2 piny lub 4, itd. konfiguracji było dużo. Ja nie chcę się kłócić, tylko chcę się jak najwięcej dowiedzieć informacji, by zwalczyć mój problem. Dodano po 11 Czyli mam dorobić instalację elektryczną...
Kolego Damdam niestety egr się nie otwier z uwgi na to że nie dostaje podciśnienia na egr,jeśli stworze mu je ręcznie to jest ok.Egr-a sprawdziłemi umyłem,a chłodniczkę kamerą endoskopową i wyglądała na czystą. Kolego Tzok,niestety mam tylko opcję wysterowania go przez autcoma na zgaszonym silniku,na odpalonym mam komunikat(operacja niemożliwa).Jeśli...
Panowie wyżej nie piszcie pierdoł to nie astra 2 - w tym modelu jest elektryczny ( Y22DTR) . Masz schemat .. Y56 to egr pin 3 masa a pin 2 napięcie zapłonu A84 sterownik silnika ( na pompie wtryskowej) - reszta widoczna ..
Już bardziej po chłopsku nie da się powiedzieć gdzie szukać - pedał przyspieszenia. Pedał posiada dwie ścieżki potencjometru i jedna z nich mogła ulec uszkodzeniu. Na początek sprawdź piny we wtyczce ,posmaruj jakimś kontaktem i spróbuj ponownie skasować błąd. Czasem to działa. Czy mogło mieć związek z EGR ? Raczej nie.
Jeśli to to samo co w "litrówce" z Corsy, to blaszka-zaślepka kosztuje 15zł. Tyle że grzybek trzeba wyczyścić wcześniej, żeby się nie wieszał. W praktyce to nawet wystarcza pod skrajne piny wtyczki podać impulsowo 12V żeby nim postukać i na jakiś czas będzie dobrze.
Ma ktoś ten pin out wtyczki ? Co powinno byc w tej wtyczce 6 pin do egr a ? Dodano po 23 Czy może to być wina sterownika silnika ? Czy wystarczy tylko wypiąć i wpiąć drugi ? Czy trzeba wymieniać też ten od immobilaizera i stacyjkę ? Poradzicie coś ?
Witam! Zwracam sie do kolegow z pytaniem odnosnie tego autka. Na biegu jalowym chodzi jak traktor, slabo przyspiesza, ciezko go rozbujac. Czasem zalapie ale przewaznie jest slaby. Gdy robi sie wilgotno i temperatura wzrasta jest lepiej. Sprawdzona zostala turbina, filtry itp. Podejzewalem potencjometr gazu jednak wydaje sie byc ok. Czy przeplywomierz...
Możesz zmierzyć rezystancję w gnieździe zaworu proporcjonalnego- chyba tylko 4 piny są podłączone, jest to obwód cewki i cewki górala, jeśli jest przerwa, lub zwarcie, to system jest wyłączany. Jeszcze kwestia kabli.
Świece masz suche ? Jak ledwo co widać iskrę, sprawdź zasilanie cewki. + i masę. Zbiorniczek i magistrala, to pod cewką - cewka nie oberwała ? Dyskoteki iskier tam nie ma podczas odpalania ? Błąd EGR, jeśli nie powstał wcześniej, to C104 czyli jedna z tych kostek przy podszybiu, pierwsza od błotnika, i te złącze C301 przy komputerze... https://obrazki.elektroda.pl/9039350000_...
Poniże opis pinów.
Ile pali? hmm, ze 6 litrów weźmie, ale to chyba norma przy tej budzie. Opięcie wtyczki z elektrozaworu EGR też poprawia sytuację, już zgłupiałem powiem szczerze. Wygląda na to, że wyłączenie zaworu EGR właśnie przez odpięcie z niego wtyczki lub z przepływomierza rozwiązuje problem. Ale przepływka nowa więc klops.
Nic pożytecznego?? Ok... mówię tyle ile sam sprawdziłem i sprawdził diagnosta... komp powiedział "uszkodzenie w obwodzie EGR", wymieniony..., mierzyłem stary zawór EGR i to co mi pokazało to - skrajne piny to zasilanie cewki 7,5 ohm, a na pozostałych (trzy środkowe piny) w zależności czy zawór otwary czy zamknięty pokazuje rezystansję: pin 3 - 4 - 4,7...
Po pierwsze nie krokowym jeno prądu stałego zwykłym elektromotorze. A gdzie ty to napięcie mierzysz że go nie masz? Tak, te błędy mają faktycznie jeden wspólnymianownik: zasilanie. Są one (nastawnik, potencjometr w EGR i czujnik wałka) zasilane przez sterownik.. Z pina 29 tegoż sterownika. Czerwono - czarny drucik.. Więc albo sterownik albo kable po...
Pamiętaj jednak o tym aby zamontować używany sprawny oryginalny EGR. OK, no to wracam do punktu wyjścia. Skrajne piny na 12v sprawdzają tylko czy "grzybek" chodzi. Pytanie brzmi jaka odpowiedź powinna pójść na sprawnym zaworze z powrotem do silnika i na których pinach? Nie zna Pan może, albo nie wie gdzie szukać info o wartościach napięcia na pinach?...
Witajcie. Problem EGR – Astra H silnik Z17DTR / Z17DTJ Zawór EGR nr OEM Opel/GM: 97376663 Potrzebuję pomocy w teście elektrycznych połączeń EGR (kabli, kostki). Krótki opis – błąd EGR P0409. Samochód z kluczykiem – pojawia się i znika podczas jazdy. EGR wymieniony – błąd pojawia się nadal. Podmianka z działającego auta –...
Witam, Zasilanie czujnikow cisnienia rampy, pozycji zaworu EGR i debimetru ponizej 4.7V. Zasilania te wychodza z 32 pinowej szarej zlaczki na ECU. Zeby podac piny musialbym znac VIN. Pozdrawiam, Georges
Ecu do naprawy, są ludzie co to robia dobrze. Chyba masz racje! na pierwszym pinie zasilającym pedał nie ma napięcia a powinno być 5V na pierwszym i drugim- na drugim jest. poza tym ecu się przegrzewa bo jak je odseparowałem od silnika to żadne inne błędy podczas długiej jazdy nie wyskoczyły tylko ten od pedału. a jak tylko zamocowałem ecu na swoje...
EGR do sprawdzenia.
Jest 5 pinów. We wtyczce na jednym mam po przekręceniu kluczyka te 11,5 V, więc na ten pin na cewce przyłożyłem napięcie bezpośrednio z aku i w ten sposób się wysuwa trzpień otwierający zawór. https://obrazki.elektroda.pl/6781370600_... https://obrazki.elektroda.pl/5745169800_... https://obrazki.elektroda.pl/9234509200_...
Witam, Szukałem wszędzie schematu EMULATORA dla tego właśnie elektrozaworu (EVR). W sieci są dostępne schematy emulatorów dla zaworów na 4 lub 5 pinów, opierają się one o diody zenera z określonym napięciem przebicia oraz rezystory. Jednak w tym przypadku jak wiadomo elektrozaworem jest zwykły solenoid z dwoma tylko zaciskami. Coś w rodzaju: http://obrazki.elektroda.pl/6197391900_1...
Załączam widok skrzynki, ona chyba jest w komorze silnika. Sprawdź, czy dobry jest pierwszy przekaźnik EFI Main Relay. Jak zmostkujesz styki nr 3 i 5 przekaźnika to tak jakbyś włączył zapłon. Sprawdź czy będzie napięcie na zółtym przewodzie po zmostkowaniu styków przekaźnika. Możesz też sprawdzić, czy po włączeniu zapłonu cykają oba przekaźniki tzn....
rh.rally Dobrze że jest ktoś do dyskusji. W ECU mam już podstawki, kilka kompletów eeprom oraz kilka ECU w zapasie :D A wracając do EGR i MAF to rozumię że mam zaślepiony EGR i pokazuje na biegu jałowym coś koło 450< i że jak spłaszczę mapę EGR to będzie pokazywał żądaną wartość cały czas 850, tylko dalej nie wiem czy jak przeskaluję mapę EGR do...
Witam! Posiadam Skodę Fabia 1.2 HTP, 64KM, 2003r, silnik AZQ. Objaw to kontrolka Check Engine oraz błąd: 17848 - EGR Valve (N18): Open Circuit P1440 - 35-00 - - 17848Zawór recyrkulacji spalin - przerwa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem Silnik chodzi OK, nie trzęsie nim, obroty w normie, przyśpieszenie również OK tylko ten nieszczęsny...
a oprócz tego, że jest błąd to cokolwiek jest źle? może w oplu też ten przepływomierz praktycznie do niczego nie służy tak jak w VW/Audi i innych na pompie TDI (VP37) gdzie przepływomierz jest tylko do egru (którego i tak się zaślepia) i może go wcale nie być a wystarczy wlutować diodę między 5v zasilanie do wyjścia i wszystko normalnie działa
Czujnik IAT ten jest na rurze dolotowej od góry koło ściany grodziowej, widoczny. Piny G2 G3, szary fiooletowy. 20'C ma 1,8k. Zlokalizuj, pomierz, zastąp rezystorem i pomierz. Skoro turbo robi ciśnienie to egr też się zamyka, a skoro jest z odwzorowaniem i nie ma błędu to jest ok.
Odłączyłem wtyczkie z EGR-a ii szarpnięcia znikły więc winowajca zidentyfikowany definitywnie już zamówiłem nowy. To ja ci proponuję-zapnij samą cewkę zaworu, oba skrajne piny. Kawałkami kabla, zobacz czy będzie szarpać.
Witam mam na warsztacie Leon 2 1.9 BLS błędy wzkazywały na EGR faktycznie po wymontowaniu zacinał się zamówiłem nowy Pierburg i zanim zamontowałem podłączyłem wtyczkę i wszedłem w VCDS i dałem test elementów wykonawczych i egr nie działa tak samo z adaptacja egr martwy , mam jeszcze inny samochód z identycznym silnikiem na nim wysterowanie działa nowy...
chromowa aluminium monitor matryca uszkodzona wymiana alternatora matiz
licznik przeskoczyl philips uszkodzone oprogramowanie
Zatwierdzanie kodu radia w Ford Focus II Wymiana kondensatorów w Unitra MDS 432 na 50V