Praw fizyki nie oszukasz więc zainstaluj grzałke do zaworu APS :D A tak poważnie jak rozmrozisz zawór to Zdejmij tłumik hałasu od zaworu aps sprawdz czy brak wycieków powietrza oraz czy zawór wogóle zbija.
Jaltest bez licencji goła diagnostyka bez pomocy za brak ciągłości przez kilka lat, lata wstecz do opłacenia licencja. I dlatego tylko wybrałem texę. Po prostu na początku nie zwróci mi się interfejs, nie zarobię na licencję. A texa jak to texa, warto zbierać kody błędów z oryginalnych broszurek..
Schodzi paliwo obsady pompowtrysków korek przy pompce do odpowietrzania na filtrach nieszczelność separatora Nie zgasł by nagle. Nie szukaj dziury tam gdzie jej nie ma. W dniu dzisiejszym po weekendzie odpalil normalne bez żadnego zajakniecia się. Na pracującym silniku poruszaj wiązką z lewej strony kabiny (po otwarciu maski).
Dokładnie jak napisał wypnij kostkę z kabiny i z zaworu apm daj prąd z jednej strony a z drugiej podłącz żarówkę na przykład h4 świeci przewód sprawny nie świeci przewód przerwany lub nie ten przewód Sprawdzając samym miernikiem przejście lub napięcie bez obciążenia zawsze będzie OK
Ale po co te dywagacje, autor wyraźnie napisał odpada emulator i odłączenie programowe czyli odpada również moduł FR zmiana parametru 043,008 na 100% za pomocom fdok keygen
Czy błąd wyświetlał się już przed wymianą kompresora i APM , czy po? Jeśli przed to zrób tak jak napisał "piotr budzowski" RESET. Jak po to sprężarka ponownie do wymiany lub APM. A rura dokładnie wyczyszczona ?
dam ci radę jeśli nie wiadomo co to zaczynaj od tanich rzeczy ... to sa wlasnie te "tansze" rzeczy , coprawda mogloby to byc potwierdzone wczesniejsza drobazgiowa diagnoza ,ktorej raczej w tym przypadku widocznie nie mozna wykonac ....lecz nagrzewnica to ta tansza wersja usterki ;) . Co z zaworem "bypass" nagrzewnicy , znajduje sie na prawej ramie...
reduktor skrzyni albo pneumatyka sterowania reduktorem możesz bardziej sprecyzować ? reduktor nie odpowiada za połówki
Kolego chodzi czy potrafi zmienić siłę hamowania w naczepie Tak, potrafi odczytać, i zaprogramować mowy modulator EBS, zmienić parametry itp. zmiana vin w volvie oraz czy potrafi w volvie skopiować dane z kasety przy wymianie. Nie wiem, nie było mi to potrzebne.
Piotr Budzowski wyczerpał temat. Zgadzam się w 100 %.
Kto jest założycielem tego postu!Kaszpirowski2 czy piotr budzowski?
tak czy siak misa do zdjęcia kontrola panewek pompy oleju czy zasysanie pompy nie jest uszkodzone I tulejek od wałka rozrządu.
najszybciej i najtaniej na szrocie kupisz Autor postu chce chyba wtyczkę nie gniazdo??
gumki na wtryskach dzięki za podpowiedź. zmienię jak wrócę z trasy
Pompowtryski Pisał, że komp nic nie znalazł
Zbyt duże przekłamania wyniku tolerancji. Prawdopodobnie wina programu. Spróbuj oryginalnym testerem. Pytaj użytkownika Piotr Budzowski on ma autocoma.
Sprawdź ciśnienie na wyjściu. Nieszczelny wtrysk. Sekcja zasilania 5V przetwornica. Pytaj użytkownika Piotr Budzowski.
A zawór pedał hamulca pokazuje prawidłowe wartości ? główny zawór hamulcowy?
Są takie błędy na desce w pierwszych dxi Masz może rozszyfrowane te kody błędów ?
moim zdaniem zacina się zawór pneumatyczny od sterowania poduszkami ECAS Jest taka możliwość, ale najpierw trzeba elektrykę wykluczyć.
Samo podłączenie tak jak napisał Piotr Budzowski. Jednak jeszcze sprawdź jak to się ma do przepisów, w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz niezbędnego wyposażenia. Załącznik nr 6. Co byś nie musiał tego przerabiać w drodze jak się służbom nie spodoba.
sprawdź zasilanie powietrzem do skrzyni odkręć węża i zobacz czy powietrze dobrze syczy Ok. Jakie nominalne ciśnienie powinno być doprowadzone?
nie każde volvo na zaciągniętym hamulcu ręcznym ma powietrze na przewodzie żółtym Trochę to dziwne , no bo jak wysterować hamulce p-py z ręcznego jak diagnosta sobie tego zażyczy na badaniu technicznym. Ponadto czy taki hamulec ma nie spełniać roli także hamulca awaryjnego .
Piotr budzowski dzięki, zapomniałem wspomniec że ostatnio sprężarka chyba padła i słabo bije powietrze, wcześniej nie było tego problemu pewnie dlatego że innym ciągnikiem jeździł (w pełni sprawnym).
Często jest przerwany przewód od szklanki separatora do wtyczki i też ta ikona występuje Dokładnie, dodatkowo nieoryginalna podstawa(denko) separatora ze znanej sieci sklepów z częściami daje taki sam efekt.
[quote="piotr budzowski"]Jeśli usterkę usuniesz, to po przekręceniu kluczka błąd się kasuje. Błąd nie zawsze się kasuje. Często przechodzi w status nieaktywny. ;) Nie ma możliwości usunięcia pamięci diagnostycznej bez podłączenia odpowiedniego testera.
osie do przekładki razem z poduszkami na resorze nie zastosujesz ebs Wiem ze ebs nie zastosuje ale czy ABS nie będzie działał bez ebs ( stosowalbym 5 pinowy kabel )
wszystko diagnozuje Texa, Jeltest koszty 20000-25000 Ja także . Aktualnie IDC 5 45.4.0 i czas pomyśleć o aktualizacji. Jestem także umówiony na test Jaltesta. Zaciekawiła mnie funkcja wysterowania zaworów pneumatycznych, która tam podobno jest. Wiesz coś o tym?
gdzie tak tanio sprzedają pompy po rg Musiałbym znajomego podpytać. Wysyła starą( nieważne jakie uszkodzenie, mechaniczne czy elektryczne) a gość odsyła sprawną z gwarancją.
zostaw to fachowcom skoro nie potrafisz tego zrobić . Nawet i fachowcy z serwisu Renault krzywią się w takim przypadku. Wiem z doświadczenia.
AdBlue MID128 PPID275 FMI-2 Zbyt wysoka lub zbyt niska temperatura Adblue przy eksploatacji -czujnik F00BH40208 Czujnik do wymiany/sprawdzenia czy szukać coś dalej?
Piotr budzowski używasz tego testera ? Jakie są twoje opinie chciał bym wiedzieć bo jestem zainteresowany kupnem . Poszukam w Texsie może znajdę ten schemat to podeśle :D
może odpowietrzenie zbiornika paliwa miałem tak w volvie brak mocy i wyświetlał się komunikat o paliwie , nie wiem czy mercedes MP3 ma czujnik ciśnienia paliwa zasilającego MP1 nie miał Nie ma. Dopiero jest w MP4
Wymień więc turbo za ponad dwa klocki to się przekonasz że olej w tej rurce jak był tak będzie. No to mnie oświeć czemu zbiera się dużo oleju w wężu od intercoolera?
Początkowo było brak przejście miedzy jednostką ,a dozownikiem. Wyczyszczone dozownik przewód końcówka. Zrobiłeś odrzucenie błędu czujnika nox? Podpowiesz jak to zrobić w sdp3 ?
Kupisz wszystko na alegro. interfejs z programem, i Thermo test Webasto do pobrania za darmo i legalnie . OBD 2 , diagnoza Webasto po linii k .
Uchyl kabinę i sprawdź wlot powietrza do filtra jest sitko na wlocie przy połączeniu filtra z kabinom często się zapycha. Pomogło z górydziękuje
Podłącz prąd z akumulatora pod + żarówki kierunki i sprawdź czy świeci lewa strona i nie robi się zwarcie na przewodzie, częsta przyczyna braku kierunkowskazu na jednej stronie. No dobra, a czy nie powinno w takim razie wywalać bezpiecznika?
jeszcze przy pompie jest mały zaworek który jest sterowany powietrzem Też bym w tą stronę podążył. Te zaworki często się psują, a jak on nie zamknie, to ciśnienie się nie wytworzy i całe AdBlue idzie na przelew/zwrot do zbiornika. Jesteś na 100% pewien, że do zbiornika AdBlue nie dostała się nawet mała ilość diesla (pomyłkowe zatankowanie "w złą dziurę")?...
Przełącznik zamówisz w każdym serwisie Krone, lub możesz założyć jakikolwiek przełącznik NO (normalnie otwarty). Sprawdź miernikiem czy przełącznik zmienia stany w krańcowych pozycjach. Możesz zamontować np taki: https://obrazki.elektroda.pl/8796101600_... Piotr Budzowski, Krone w standardzie ma sterowanie ILAS pedałem hamulca.
Problem z reduktorem skrzyni. Wiem, ale serwis gdzie oddałem skrzynię nie widzi problemu. Potrzebuję niezależny warsztat który wrzuci na hamownię, podłączy obciążenie zamiast wału i wyda opinię na piśmie. Po odpięciu wału skrzynia chodzi cicho, więc takie sprawdzanie nie jest miarodajne.
piotr budzowski nie zgodzę się z Tobą. Gdyby zasilanie było uszkodzone, lub uszkodzony byłby modulator EBS pojawiłby się komunikat o usterce (sygnał na 5 pin ISO 7638). Komunikat o braku kabla EBS pojawia się TYLKO wtedy jeśli elektronika auta rozpozna podpiętą przyczepę (kable oświetlenia) a nie znajdzie żadnego sygnału w gnieździe EBS.
Obstawiam na przewody pod lewarkiem. Obstawić, to można konie na wyścigach. Przez 20 lat pracując przy Scanii dwa razy widziałem urwane przewody przy lewarku. I trzy, może cztery roz.....ne switche w lewarku. Poza tym, na oryginalnym przekaźniku jest wszystko opisane. Wystarczy miernik, lub żarówka 21W/24V. I wszystko jasne.
ja wymieniam czujni na na knorr,wabco Wszyscy tak robią bo w sklepach wszedzie takie. Kod błędu MID 136 Sid 6 Fmi 5 Wymieniłem czujnik błąd znikł ale po przejechaniu 500 km pojawił się błąd mid 136 sid 6 fmi 2 Ugnity przewód do modulatora.
Zawór zabezpieczający jeśli manetka ręcznego niema powietrza. Dodano po 2 Nie doczytałem Sprawdź następny zawór za manetkom powinien być zawór przekaźnikowy przepuszcza na sterowaniu i cofa do manetki. Dziekuje problem rozwiązany. Zawór przekaźnikowy do wymiany
PID 102 - Podgrzewacz przewód 3 , Nie mieszaj, podałeś objaśnienie dla MID 128 PSID 102 a nie PID. Tutaj pierwszy błąd jest wynikiem drugiego, a podając błąd od Adblue (autor zresztą pisał, że adblue ok) zbijesz go z tropu tylko ;).
[quote="piotr budzowski"]taki tester i ułatwi ci sprawę w szukaniu przerwy w przewodzie http://www.centrummiernictwa.pl/product/... Sorry ze sie wtrace ale ten tester nie nadaje sie do testowania ciaglosci przewodów.Jedynie do czego sie nada to do wysledzenia gdzie dany przewód idzie i tez nie zawsze...
Lewarek sztywny a jak przełączy się połówkami to jest idealnie. Dodano po 5 piotr budzowski przesowa się. Skrzynia przełącza się z niskiej na wysoką bez problemu. Problem jest w tym że na niskiej skrzyni bez przewachlowania połówkami lewarek robi się sztywny. Fizycznie nie da rady włożyć biegu albo trzeba użyć bardzo dużo sily. Na wysokiej skrzyni jest...
Zmień kierowcę na innego. Miałem takie przypadki i taka zamiana zazwyczaj pomagała nie ponosiłem dodatkowych kosztów na wymianę części i serwis. Autor jest chyba kierowcą. Moim zdaniem jedyne co to kradzież paliwa. Siedzę w osobowych ale myślę że tu jest podobnie i 10l większe spalanie jak kolwiek musiało by się przenieść na wskazanie. Przecież to...
A czujnik doładowania nie zawiesił się na maksa Koledze Piotrowi nie chodziło o to, że czujnik sie zawiesil czyli zepsuł i pokaże błąd, tylko zawiesił pokazujac stale wartość wyższą niż rzeczywiście (ale możliwą do osiągnięcia). Musisz spojrzeć w parametry i odczytac wartość. Może być tak, że komputer myśli, ze jest wiecej powietrza i podaje wiecej...
kolego ja zaczynam zawsze od zaworu z boku skrzyni jeśli to nie pomoże wymiana sterownika skrzyni Witam. Mam podobny problem tez wymienione sprzegło, tłok , zawór, i auto nie chce przejść kalibracji moge załatwic sobie drugi taki sam samochód i mam pytanie czy jak przełoze kasete z drugiego volvo to będę musiał programować czy tylko przezucam i powinno...
Witam. Kolega Piotr budzowski.. ma rację. Dane sprawdzone w " naturze" zanim zapoznałem się z treścią tego postu z nowym czujnikiem. Temat to zamknięcia. Dla potomnych dodam... napięcie dla 0-bar - 0,54v 1,5 bar - 1,5 v 2 bar -1,8 v 2,5 bar - 2,1v 3 bar - 2,4v czujnik napięciowy - liniowy piezoelektryczny. Podnosi napięcie o 0,3 v na każde 0,5 bar ciśnienia....
Nie wiem co rozumiesz za dziwne gaszenie silnika, Mercedes ma tzw. piąty zawór do odprężania komory spalania na tłokiem przy gaszeni. Jest inaczej słychać niż w innych autach. Nie jestem biegły w Mercedesach ale ten błąd nie wpływa raczej na prace silnika. Może uda mi się nagrać pracę silnika jak auto gaśnie , nie zawsze sie tak zachowuję , póki co...
piotr budzowski skoro wcześniej było dobrze to nie grzebie się w siłach hamowania tylko szuka przyczyny... Wygląda na to, że modulator nie koryguje siły hamowania. Nie wiem jakie możliwości ma TEXA bo jej nie używam, ale jeśli się da spróbuj na nowo wgrać parametry. Zrób pomiar wg danych z tabliczki EBS. Podaj na sterowanie najpierw 2.0 bar później...
Kolego Szczepan 87 z zaworem i kopułkom jest wręcz odwrotnie 1 generacja zawór chłodzenia w pompie kopułka pełny przepływ 2 generacja około 2009r w pompie przelotka bez zaworu a kopułka z kryzom Ta zasada jest bardzo ważna inaczej układ nie będzie działał poprawnie właśnie też mi się tak wydaje bo wiem, że kopułkę pełen przypływ miałem z aut lat 2007-2008,...
Poszukaj procedury aktywacji pedału hamulca. Podaj symbol FMI przy błędzie. Moim zdaniem masz zwarcie w szynie can skoro wywaliło modulatory. Mid 146 psid66 fmi 14 Dodano po 21 Jeszcze nie wiem czy to coś ma wspólnego ale jak mi wyskoczył ten błąd hamulcy to i obrotomierz zeswirował bo go zgasilem wypuściłem powietrze i odpaliłem i takie cuda się zrobiły...
Krystianoo_92 troszke zachowałeś się nie ładnie. Piszesz o błędzie Mid 144 psid 231 - który nie istnieje , a potem wklejasz fotke z innym błędem i obrażasz kogoś kto by mógł ci pomóc. Mając ten kod przecież od razu wiadomo że szukasz w przewodach tak jak napisał piotr budzowski. Objaśnienie jest jasne jak słońce .......Jednostka sterująca nie odbiera...
Naj szybciej i bezproblemowo to Knorr Bremse NEO. I nawet na stole zrobisz. Tak jak kolega w 2 poście pisał. Wszystkie inne testery nie za bardzo się nadają. Ja robię zawsze NEO choć i mam vcads. Na stole APM również zaprogramujesz AUTOCOM , DELPHI i JALTEST . Dodano po 3 Programem vcads na stolę można zmienić ID. Zgrać oprogramowania się nie da. Można...
No właśnie Piotr Budzowski biorę to też pod uwagę, ponieważ po wykręceniu czujnika temp paliwa (w celu wkręcenia manometru) zauważyłem w jego miejscu pojawiające się pęcherze powietrza. Tak jakby nagromadzone powietrze w kanale paliwowym po wykręceniu czujnika miało ujście i stąd te bąblowanie. Liczę na zdanie doświadczonych kolegów, czy układ może...
wygląda na czujnik ads bicie pierścienia A może być tak, że coś przysłania czujnik momentami/zabrudzi się i będzie podobny efekt ? Dodano po 23 Diagnostyka poprzez adapter wpinany między ciągnik i naczepę lub wpięcie w złącze modulatora. Bez tego myślę że niewiele możemy pomóc. Tam jest tylko modulator ABS. 6,7 pin we wtyczce nawet jest pusty. Z tego...
Dodam że auto odpala tylko na samostart po 10 minutach juz nie startuje Kody błędów poproszę! Do odczytania "z deski". Kod błędów MID128PID94FMI7 Dodano po 52 21340616 Ten pompowtryskiwacz odpowiada silnikowi D13C jeśli auto ma silnik d12 to pompowtrysk od d13 nie pasuje Auto ma silnik D13 o mocy 480 KM orginalny wtryskiwacz to 20584348 wtryskiwacz...
Witam. Wyświlił się błąd E 01 a 1 85 17 za pare minut zgasł. Może ktoś pomoże. Pozdrawiam 1 85 17 Wartość zmierzona przez czujnik ciśnienia sprężonego powietrza SCR jest nieprawidłowa. Witam wszystkich serdecznie 1. zmierzyć ciśnienie powietrza na module wtryskiwacza (dyfuzor) ok.5,5bar(±0.2). Jeśli jest za małe, przyczyna w regulatorze cisnienia...
pomiar powietrza na czujnikach manometrem ten sam zegar opadł Profesjonalnego manometru nie mam,ale zrobilem prowizorke z pistoletu do pompowania kòł,no i cisnienie jest na obydwu czujnikòw. W volvo nie było APM Problemem może byc albo instalacja (brązowa wtyczka w lewej przelotce na dole) albo sam zawór redukcji ciśnienia przy butlach Ale...
Dzień dobry, pacjent to wdb9533041k337991. Na wstępie zaznaczam, że przegrzebałem forum i jest kilka tematów zbliżonych, aczkolwiek im bardziej je "studiuję" tym głupszy jestem. Otóż auto zaraz po odpaleniu wrzuca wszystkie biegi, ale po ruszeniu od razu przechodzi w tryb awaryjny. W jednym wątku kolega Piotr Budzowski oraz Gerri podali informacje na...
do hamulca ręcznego przedniej osi idzie jeszcze elektrozawór przy ramie w okolicach akumulatorów jak dobrze pamiętam podaj vin Wygląda na to, że kolega ma rację. elektrozawór przy ramie w okolicach akumulatorów też wymieniliśmy wczoraj, jest to modulator przedniej osi idą do niego kable z czujnikami ABS Koledze nie chodziło zapewne o modulator przedniej...
podmianka sterownika silnika i wyłączenie immo. Ewentualnie podgrzej sterownik silnika opalarką gdy motor jest zimny i zobacz czy wtedy nie padnie komunikacja. Przestań głupio radzić, bo nagminnie każesz w tej sytuacji robić immo offa, który nic nie da. Nie masz pojęcia na czym polega problem w reno. Przewody skrętki ocierają o siebie i dochodzi do...
policz mrugnięcia diody czerwonej i daj znać Po włączeniu kluczyka pali się bez mrugnięcia Dodano po 3 [quote="Dagomir"]VCS I to tylko układ przeciwblokujący ABS, nie ma tu czujnika obciążenia osi jak w układach EBS. Jesli nie ma komputera diagnostycznego to tak jak napisał Piotr trzeba odczytać mrugnięcia diody. Pozwala to również określić czy sterownik...
piotr kania piotr górecki piotr bogdan
volvo silnika napisać wiadomość napięcie przewodzenia diody
Komunikat "Zamknij klapkę" w ekspresie Nivona - przyczyny i rozwiązania Schemat instalacji grzania fotela kierowcy BMW F11