Odkrec szczotki i sprawdź czy w gniazdach nie ma np.wlosow
Nie wiem jak brzmi piszczenie ale może lekka renowacja komutatora albo wymiana szczotek w siniku elektrycznym mogłaby coś pomóc.
Posiadam również drugą identyczną taką wiertarkę, w której również występuje ten efekt. Więc ten typ tak ma.
Do docierania szczotek używam twardy pumex-wierz mi sprawdzone. Z suchego ,białego pumexu wytnij wzdłuż (najlepiej brzeszczotem) pasek , żeby doszedł do komutatora i na obrotach pięknie się docierają szczotki. Powodzenia.
Delikatnie ruszyłem szczotki. Silnik w trybie wirowania ruszył, jednak zaczął iskrzyć na jednej ze szczotek. W zasadzie zamyka to temat. Szczotki do wymiany. UWAGA! Błąd E31 Po wymianie szczotek pokazał się błąd E31. Instrukcja podaje, że to błąd czujnika poziomu wody - Analogue pressure switch! Jednak w moim przypadku ten błąd powiązany jest z niedotartymi...
Obstawiam, Ze usterka leży przy alternatorze Podejrzewam, że szansa na akuratnie zużycie szczotek alternatora akurat po wymianie modułu komfortu jest bliska zeru, czy problem nie leżałby gdzieś w bezpiecznikach lub komputerze?
Jeśli chodzi o piszczenie to sugerowałbym obejrzenie szczotek i powierzchni komutatora. Co do fartucha to też dokładne oględziny skąd wycieka. Przed sprawdzeniem wytrzyj wszystko do sucha. Pod pralkę podłóż gazetę.
Duże iskrzenia ze szczotek wskazuja na uszkodzenie izolacji ktorys uzwojen. Przewaznie spowodowane jest to przegrzaniem.
Niestety nie są oryginalne ale problem rozwiązałem. Piszczenie pochodziło właśnie od szczotek bo komutator okazał się być OK. w tym typie silnika szczotki nie są ustawione prostopadle do osi wirnika (komutatora) tylko pod katem, więc przeszlifowałem czoło szczotek tak by płaszczyzna styku była odpowiednia i komutator dla pewności no i po problemie (...
kolega serwisant miał dużo racji - piszczy w momencie pewnego zakresu obrotów - silniki w obecnych pralkach są komutatorowe i szczotki i wieloklin na płaskim pasku nakładają na siebie taki dźwięk odrzutowca - ja nazwałbym to dźwiękami eksploatacyjnymi, serwis tu nic nie pomoże pozdrawiam dźwięk szczotek poznaję to jednak jest piśnięcie w pewnym momencie...
Mam problem ze złożeniem tego alternatora. Rozłożyłem aby wymienić to małe łożysko za wirnikiem koło szczotek bo piszczał podczas jazdy. Wymieniłem złożyłem ponownie - piszczenie ustało ale brak ładowania. Patrząc na rozłożony alternator wydaje mi się że pewnie że złożyłem stojan. Ktoś może mi powiedzieć do czego mają stykac te 3 wystające druty? numery...
Silnik ma się kręcić zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Podejrzany jest driver, choć nie wykluczam uszkodzonego silnika - dokładnie szczotek komutatora. Wyjmij go z napędu (najlepiej całe chassis lasera) i podłącz pod żródło napięcia 4,5V. Ma się dość szybko kręcić, pobór prądu ma być nie większy niż 250-300 mA.
Niestety teraz mogę już tylko nagrać filmik z szmerem szczotek silnika ponieważ pasek ucichł. Znalazłem post w którym ktoś doradzał przetarcie paska płynem do mycia naczyń. Tak też zrobiłem i ucichł. Oczyściłem też oś silnika ze strzępów gumy (w wyżłobieniach było tego trochę). Co ciekawe - zdjąłem wcześniej silnik i przytrzymując go przeciągnąłem paskiem...
Moje radio to Cobra 146GTL w metalowej obudowie (ona ma minimum 15 lat i dostałem ją od znanego radiowca kilka lat temu jako rarytas) Dodam że jeździła już w kilku samochodach i nigdy nie było żadnych problemów!!! Kroki jakie poczyniłem to: 1. Strojenie anteny (WFS-2,7 więc tutaj jak najbardziej mieliście racje) Kroki jakie mam zamiar zrobić w poniedziałek:...
Jeśli przyłożysz sondy miernika, ustawionego na pomiar przejścia, do szczotko-trzymaczy do miernik piszczy ? Jeśli nie, upewnij się, że któraś ze szczotek nie zablokowała się w szczotko-trzymaczu, sprężynki założyłeś ? :)
Wymiana pierścieni i szczotek pomogła. Teraz kontakt jest idealny i bez zmian podczas całego obrotu wirnika.
Na każdym uzwojeniu pokazuje 0, a brzęczyk piszczy na każdym. Dlaczego, gdy podłączam akumulator pod szczotki, robi się zwarcie? Czy to normalne? Jak je dotykam, też brzęczyk piszczy.
Witam. Rozebrałem . Silnik by zmienić szczotki. Z ciekawości jedną ,,igłę ,,miernika przyłożyłem do L a drugą do N. Bez szczotek buzerek nie piszczy a że szczotkami piszczy. Czy tak ma być?
Przeczysciłem szczotki (...) ale iskry z komutatora dalej się pojawiały. A nie są za krótkie te szczotki?
Witam Najprawdopodobniej to właśnie łożyska piszczą bo ich czas życia nieuchronnie maleje w szybkim tempie . Przed rozebraniem możesz też kupić szczotki do silnika i od razu też wymienić najpierw przeszlifowując delikatnie papierem ściernym komutator. Pozdrawiam
Tak jak pisałem, na wyświetlaczu jest tylko czas do końca i żadnych błędów nie wyświetla. Kierunkiem poszukiwań byłaby mrugająca któraś z kontrolek, a tu nic, tylko piszczenie i praca pompy. Szczotki w silniku sprawdzone, mają ponad 1,5 cm.
To taki nie przyjemny dzwięk dla ucha piszczący Nie przejmuj się, to nie pasek tylko szczotki. Po kilku praniach ucichną.
Wymieniłem transformator i pralka ożywa, ale jest nowy problem: pompa pompuje przy wirowaniu, ale bęben w ogóle nie startuje. Po 30 sekundach piszczy i wyskakuje błąd. Szczotki są w idealnym stanie.
Co rozumiesz przez piszczenie kondensatora? Czy mierzyłeś opór kondensatora? Może powinieneś przemierzyć uzwojenia silnika, po szczotkach i kondensatorach tylko tego nie mierzyłeś.
Nie bardzo rozumiem tego poł. Pomiar omomierzem pomiędzy szczotkami jest ( miernik piszczy . .Między jednym wejsciem zasilania stojana a jedna i drugą szczotką jest przepływ .Natomist na drugim przewodzie zasilania stojanu a szczotkami jest przerwa.
wymontuj schowek i tam bez problemu dobierzesz się do wentylatora. Z tego co pamiętam opel ma tulejki, a nie łożyska, może teraz jest inaczej, mniejsza o to. Przeważnie jest problem z dolną tulejką, która zachodzi syfem z komutatora i szczotek. Przesmarowanie smarem do łożysk załatwia problem.
Szczotki piszczą i tyle, nio chyba że ma uszkodzony stojan-zwarta faza...
Szczotki się muszą ułożyć jeśli o ten dźwięk Ci chodzi.
Jak zobaczysz cenę oryginału to chyba zmienisz zdanie. Tam nie ma wentylatora do klimatyzacji i do silnika - oba chodzą zawsze razem tak jak napisał kolega PSILOS. Skoro jeden się nie obraca to nie da nic psikanie WD bo stopił się szczotko-trzymacz i nic tam nie zrobisz.
Piszczy mi alternator - trzeba mu wymienić szczotki oraz łożyska. Nie robiłem tego jeszcze w Matizie; proszę kogoś o podanie nr. łożysk oraz coś o szczotkach - alternator DAC. Z góry dziękuję!
Szczotkotrzymacz jest w porządku, żadnych przytopień - wygląda jak nowy. Natomiast ciągłość obwodu w przypadku przewodu żółtego jest zachowana z obydwoma szczotkami (przy jednej i drugiej miernik piszczy), natomiast w przypadku przewodu czerwonego ciągłości nie ma z żadną szczotką (miernik nie piszczy, pokazuje 1)
Zlecić naprawę profesjonalnemu serwisowi od silników. Nie koniecznie, wymiana łożysk w tym silniku jest bardzo prosta. Silnik jest skręcany śruby, co jeszcze bardziej upraszcza sprawę. Jedynym problemem, dla kolegi może być ściągnięcie koła pasowego z oski silnika, bez tego nie uda się uwolnić jednego z łożysk. Poza tym nie ma co zepsuć... Na moje...
Zdejmij pasek i sprawdź czy piszczenie nie pochodzi od silnika , może szczotki się kończą lub łożyska wirnika.
kody są http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Napisz koniecznie przebieg. Panasonic jest wrażliwy na stan elektrod - i tu warto je czasem wymienić. W zasadzie producent przewidział do wymiany "kity" po 30000 i 60000 kopiach. Dostęp do dolnych luster uzyskujesz po odkręceniu blachy z obiektywem. Co do piszczenia - najczęściej...
Należało wyciągnąć włosy spod bocznej szczotki.
Co za problem, bierzesz stetoskop i określasz z dokładnością do 1 cm. Jeżeli go nie masz to bierzesz kij od szczotki i jednym końcem przykładasz do podejrzanego elementu a drugim do ucha (metoda mechaników gdy stetoskop mieli tylko lekarze). Ja obstawiam łożysko w alternatorze.
Jaka pralka, typ model marka cokolwiek, może fartuch piszczy. Łożyska zazwyczaj huczą basowo, a piszczenie to szczotki, pasek, fartuch Pozdrawiam Dodano po 4 W serwisie, to conajmniej 200PLN, u "piwniczaka: ok. 120PLN; a jak sam chcesz zrobić, to koszt łożysk plus uszczelniacza, może ok. 50PLN. W serwisie boscha to się w 500zl nie zmieści, w dok łożyska...
A szcotkotrzymacz i szczotki sprawdziłeś. Na uruchonionym zimnym polej kilka kropel wody na pasek - będziesz wiedział.
chciałbym zobaczyć w jakim stanie są szczotki, nasmarować łozyska bo piszczy na wybiegu i wyczyścić co się da.
Zmontowane i działają obie pralki. Strasznie piszczą ale to pewnie muszą się dotrzeć szczotki. Dziękuję za pomoc. :)
Z tego co pamiętam to 6303 i 6202 RS to jedno a C3 to drugie :D Chociaż i zwykłe bez powiększonego luzu też by się nadały myśle Skoro łożyska już piszczą to na bank i pierścienie ślizgowe są wyjechane. Skoro pierścienie to i szczotki już zużyte. Z dostępnością pierścieni slizgowych jest bardzo trudno. Tylko Cargo lub Bendiks takie posiada, prowadzą...
To , że banalna wymiana szczotek zamieniła się w dramat już wiem...
Witam.Moim zdaniem coś wpadło między bęben a wannę, i obciera lub może piszczeć pasek lub szczotki na silniku, chociaż to ostatnie najmniej prawdopodobne. Niestety bez rozkręcenia ciężko będzie stwierdzić z kąt dobiega ten dźwięk. Proponuje dokładnie sprawdzić w środku komorę bębna czy nic nie zaplątało się, proszę w tym czasie oczywiście odłączyć pralkę...
Szczotki nie tak dawno wymieniałem. Czyściłem to miejsce dość dokładnie. To się nie zaczęło dziać po wymianie szczotek, tylko później (uprzedzam pytanie). Dlaczego próbuje kilka razy otworzyć zamek? Dlaczego nie piszczy? Dlaczego nie kończy programu? Być może to pytanie prozaiczne, ale jeśli chodzi o silnik, to czyściłem.
niemam zasilacza o takiej mocy ani zadnego aku zeby dac mu taka moc.ale spoko zaraz zobacze szczotki i dam znac
Czyli F06 coś z silnikiem. Szczotki sprawdzałem, tacho nie i zauważyłem że pasek piszczy.
Przekładnię rozbierałem bo coś mi piszczało podczas zatrzymywania się silnika. Myślałem, że to coś w niej, lecz okazało się, że bez niej również piszczy. Potem myślałem, że to szczotki, okazało się jednak, że to piszczy łożysko od strony komutatora. Ale obraca się bez oporów więc chyba dam mu spokój. Uchwyt wiertarski udało się zdjąć. Teraz uzbierać...
Przy rozwartych drucikach pracuje. Radia nie sprawdzałem czy trzeszczy, ale szczotki iskrzą i piszczy na wolnych obrotach. To coś wyglądało jak dwie prostokątne płytki sklejone razem.
Piszczenie pochodzi prawdopodobnie z tulejek samosmarnych wentylatora. Spróbuj podpiąć wentylator na krótko prosto do kostki jak nie ruszy to najpewniej szczotki się starły.
No i wyszło szydło z wora. Kupiłem nową pompę. Kupiłem nowy zamek. Obie rzeczy z Allegro. Zmieniłem, założyłem i odpaliłem, pochodziła kilkanaście sekund i piszczy, ale już nie na początku, tylko po nagrzaniu wody. Wrrrr.... No i wtedy przypomniałem sobie o tym, co tu napisano. Szczotki silnika - pralka na bok i oglądam... Szczotki niby są, ale jedna...
piszczenie szczotek pralka piszczenie magnetofon piszczenie cewki
pralka bosch wybija legenda instalacji elektrycznej toledo radio
radio internetowe suszarka electrolux
Urmet 1131 – przydźwięk po wymianie kasety i zasilacza, powrót zakłóceń w instalacji domofonowej IMU-1, IMU-10 – jak sprawdzić działanie miernika uziemień, autotest, test rezystora wzorcowego