Ja bym zaczął od regulacji gaźnika, skoro był wymieniany. Możliwe przecież, ze ją po prostu od razu zalewa.
Piła to chińczyk więc gaźnik tej samej produkcji , w maszynach tego pokroju często gaźniki mimo wymiany membran i zaworka iglicowego zalewają maszynę i nic z tym nie zrobisz ponieważ dysza jest wklejana , nowy gaźnik z "aledrogo"
Objawy świadczą o zalewaniu silnika przez gaźnik.
Paliwo świeże? Membrany w gaźniku, do sprawdzenia.
Prawdopodobnie popełniłeś jakiś błąd przy składaniu zaworka iglicowego, membrany i regulacji zaworka. Silnik się zalewa. Nie demontowałeś i nie zamieniłeś śrub regulacyjnych? Nowego gaźnika podróbki bym nie polecał. W tej Husqvarnie nie ma wężyka przelewowego do zbiornika.
Wymianiałem membrany w gazniku w pile Stihl ms 181 i chciałbym się dowiedzieć czy jest potrzebna regulacja gaznika bo mi zalewa świece dodam że piła jest po remocie i chciałbym się dowiedzieć jak wyregulować ten gaznik
Gdy paliwo ucieka po prostu słychać jak i widząc jak idzie do gaźnika i zalewa piłę.Wtedy piła się zalewa.
Czy silnik odpala psikając aerozolem we wlot gaźnika? Jeśli tak, to silnik powinien zapalić mając sprawny gaźnik. Jeśli nie, to silnik może nie zaciągać ładunku przez nieszczelność komory korbowej (uszczelniacze itd). Przy próbie odpalenia na ssaniu, świeca powinna się zalewać, a w gardzieli gaźnika powinno być widoczne wylewające się paliwo. Może być...
Piła ewidentnie zalana, odkręć świece, odwróć piłę do góry nogami, poszarp energicznie za rozrusznik aż wszystko paliwo zostanie usunięte z cylindra (nawet minute) spróbuj uruchomić bez ssania, jak dalej będzie zalewać, rozbierz gaźnik i wyczyść. Jeśli membrany będą rozciągnięte to wymień. Jak z kompresją ?
Schemat pomógł piła odpaliła ale gaśnie i teraz aż ja zalewa. Jak wyregulować gaźnik są plastikowe śrubki L i H co pozwalają na ok 3/4 obrotu manipulacji nimi?
Witam ponowne czyszczenie nic nie dało sprawdziłem wężyk wymieniłem membrany i teraz się zalewa i nie chce odpalić zaraz po założeniu gaźnika odpaliła pochodziła chwilę i zgasła nie wiem co jest grane
Witam ponownie, przedmuchałem kompresorem cały gaźnik i piła zaczęła odpalać nawet do takiego stopnia ze nie gasła i można było coś poregulować ustawiłem wolne obroty tak żeby na wolnych obrotach nie "zabierała" łańcucha po dodaniu gazu ładnie wchodziła na obroty więc zacząłem próby przeciąłem dwa klocki i piła zgasła :( .Jak zgasła to znów to samo...
Witam posiadam piłę spalinowa Dolmar 111. Problem polega na tym że piła podczas cięcia zgasła i od tego czasu nie odpala. Gaźnik przeczyszczony tłok pierścień i cylinder są w porządku. Wszystkie filtry sprawdzone i przeczyszczone, paliwo do gaźnika dochodzi, kompresja ok, świeca jest nowa iskra jest. Świece troszkę zalewa. Mieszanka 1:25.
Witam Na logikę to wygląda chyba na coś z pobieraniem (dozowaniem) odpowiedniej dawki (porcji) paliwa w czasie pracy silnika. To tak jak Byś na wciśniętym gazie zalewał silnik (mieszanka) Może jest nieszczelny gaźnik? Jak tam jest z pompowaniem benzyny? Pozdrawiam "serwek" ;)
Witam, odpowietrznik zbiornika paliwa musi tam być, bo paliwo będzie się tam lało, można go zrobić samemu lub dokupić. Jeżeli mowa o filtrze powietrza to jeżeli nie jest on uszkodzony czy też dziurawy, należałoby go wykąpać w czystej benzynie i przedmuchać sprężonym powietrzem z kompresora, jeżeli jest taka możliwość, jak niema to pozostawić żeby benzyna...
Ta dziurka to wlot powietrza do gaźnika, siłą rzeczy jak ją zatkasz to silnik zwalnia, przy czym może się zalać. Grzebałem się w dokładnie takiej pile, miałem efekt, że żeby w miarę chodziła, trzeba było odsunąć gaźnik od cylindra :). Jak na razie kupiłem następny gaźnik, ale jeszcze nie montowałem bo piła u teściów. Możesz jeszcze pooglądać jutuby...
Dzięki wszystkim za pomoc. Mimo iż wydawało by się że pierścień na na tłoku był dobry i było sprężanie, to mimo wszystko wymieniłem go i uszczelkę pod cylindrem co dało rezultat i piła działa. Jeszcze raz dziękuję za rady i pozdrawiam wszystkich zainteresowanych tematem.
Ja raczej nie będe przechodził na nowy olej , bo tą są syntetyki i boje się , że wymyje nagar z piły i stanie się podobnie jak u autora postu . :|
jeśli pierścień ciasno siedzi w rowku to jest zakleszczony (użyć nafty w celu rozpuszczenia nagaru i rozruszać) jeśli jest kompresja to ma odpalić jeśli nie pali to sprawdzić czy jest skra na świecy i/lub czy świeca zalewa się paliwem jeśli jest iskra i się zalewa to za dużo paliwa (gaźnik) jeśli jest sucha to brak paliwa i też gaźnik a jeśli brak iskry...
Uszczelniacze sa dobre to raczej wina membram w gaźniku juz mam zamowione piła ma 3-4 lata pracuje na tartaku jakieś 3-4 godziny dziennie.
Witam. Niedawno kupiłem "nową" pilarke Dolpima PS 290 niby z wojska. Problem z nią jest taki, że przy każdej próbie odpalnia pilarkę zalewa, i to zalewa do takiego stopnia że paliwo cieknie z tłumika. Co może być z nią nie tak? Iskra jest, gaźnik próbowałem regulować i nic. Od razu dodam, że zalewa ją po jakichś 4-5 pociągnięciach. Nie wiem co mam zrobić,...
Śruba T - reguluje otwarcie przepustnicy, celem regulacji wolnych obrotów. Jeśli jest wkręcona na maxa to oznacza, że śruba regulacyjna L od dyszy wolnych obrotów jest źle ustawiona. Jeśli piła gasnine na wolnych obrotach to oznacze, że: - mieszanka jest tak uboga, że wypala paliwo i gasnie - mieszanka jest za bogata w paliwo i zalewa świece i gaśnie...
Witam, mam problem w postaci lewego powietrza. Piła jest po wymianie uszczelniaczy, cylindra z tlokiem, gumowego kolektora i podstawy gaźnika, jednak wciąż łapie lewe powietrze z okolic łączenia gaźnika z kolektorem lub na ośce przepustnicy, sprawdziłem to na odpalonej pilarce w prosty sposób podając w to miejsce benzynę ze strzykawki w skutek czego...
Witam, uporałem się z problemem. Winny był gaźnik. Zakupiłem drugi, złożyłem wszystko i silnik chodzi bez żadnych wariacji. Tylko jest mały problem. Gdy odpalę piłę, popracuje nią 20 minut i zgaśnę, to hak postoi 2 minuty, dopiero odpala za 6 szarpnięciem. Czyżby zalewało silnik?
Około miesiąca, później olej się psuje i w benzynie zaczynają fruwać farfocle. Co ciekawe, w półrocznej mieszance z mixolem (po zimie) tego nie zauważyłem. A że dymi? Normalne, co się dziwisz jak mieszanka 1:25 A wiesz może skąd nagle powstała tak duża kompresja, że nie da rady ciągnąć rozrusznikiem przy wkręconej świecy nawet z ziemi? Jak ją wykręcę...
Membrany wyglądają jeszcze ok. Jak przekazywała napęd to możliwe że ma za wysokie obroty ustawione. Nie podgiałeś tej dźwigienki od zaworka paliwa??? Ona musi być na równo z korpusem gaźnika. Jak weźmiesz ja wyżej to będzie zalewać piłę. Jak niżej to będzie dostawać za mało paliwa.
Wymieniłem membrany w gaźniku i piła jak nowa. Podsumowując, problem z zapalaniem i pracą był spowodowany jak to w życiu bywa dwoma przyczynami (moim zdaniem). Pierwsza to jakość iskry, ale zamontowanej w głowicy (czyli podczas kompresji). Wymiana układu zapłonowego poprawiła "jakość" iskry i pila z problemami, ale zaczęła odpalać i bez uwag pracować...
Czołem! Problem początkowy wyglądał tak, że po zagrzaniu piły i jej zgaszeniu nie można było jej ponownie odpalić, choćbym nie wiem co próbował - odpalała dopiero, jak ostygła. Kiedy nie była jeszcze zagrzana, można było gasić i odpalała bez problemu. Zawiozłem ją do serwisu (jakiś czas temu była na regeneracji gaźnika, a później na czyszczeniu odpowietrznika...
Odkręce gaźnik i chyba poszukam podobnego, bo u producenta NortKraft gaźniaka nie można kupić bo go nie mają. Myślę, że jest to chiński gaźnik i może podejdzie od innej kosy. Ale muszę go wyciągnąc dla porównania. Trzy razy go wyciągałem i czyściłem bez efektu. Próbowałem regulacji tak jak się reguluje piły spalinowe i nic, no może delikatnie co się...
Po 3 miesiącach nieużytkowania piły stihl ms 250 piła nie chce odpalić. Czytałem w instrukcji, że prawdopodobnie skleiły się membrany. Tylko czy mógłby ktoś wytłumaczyć jak je rozkleić, bo w instrukcji tego nie ma. Chyba, że to coś innego jest powodem awarii. (at)edit1 Dodam tylko, że dosyć szybko się zalewa.
Witam, próbowałem naprawić zaległą w piwnicy piłę, z którą podobnież od dawna były problemy. Najpierw nie było paliwa, ale paliła ze strzykawki, wymieniłem porwany wężyk paliwowy, przemyłem i przedmuchałem gaźnik. Po tej operacji paliwo się pojawiło, ale za dużo. Na podstawie filmu z YT zanurzyłem gaźnik w wodzie i dmuchnąłem w niego strzykawką, szły...
paliwo dostało się do tłumika więc go odkręciłem piła ładna, głównie chodziło o wymianę pomki olejowej aby do niej się dostać trzeba rozkręcic całą piłę więc rozkręcili a ja składam .A co do gaźnika to ustawienie początkowe jest w piłach jeden obrót ale chyba nie w tej i niewiem czy dobrze podłaczyłem przewody paliwowe są tam dwa jeden do pompki drugi...
Zalewało Ci ją ciągle z opisu wnioskuje. Dziwne że serwis nie poradził sobie z tym na gwarancji, bo niewiele jest przyczyn tego i jeśli usunąć mechaniczne to już tylko rzeczywiście kwestia odpalania zostaje, ale w takim układzie powinni pokazać Ci jak j ą odpalać żeby nie zalewać i wszystko w temacie, więc ktoś tu nie mówi wszystkiego do końca, bo...
No tak. Wkrecasz podnosisz obroty. Ogólnie T ma.byc ustawione żeby nie było za bardzo otwarte i zamknięte. Jak za bardzo zamkniesz przepustnice T to będzie ciężko palić. Dodano po 1 I nie bój się kręcić tymi śrubkami. Takie wyjściowe ustawienia masz 1 obrót a później sobie regulujesz. Temat dotyczy nadal piły po remoncie tej starej: Problemem ustawienia...
Możliwe że zalewa świecę (regulacja gaźnika). Sama świeca też może być uszkodzona, to że jest iskra przy wykręconej świecy, nie oznacza ze musi być w cylindrze. Wykręć świecę, przedmuchaj cylinder, pociągając za sznurek, wkręć ją i spróbuj odpalić bez ssania.
Tak, iglica z boku gaźnika jest. Piła pracowała bardzo dobrze, chodziła równo na wolnych obrotach, ale jak się nagrzała następnego dnia jak już zimna była, to już nie odpaliła.
Witam, jako mechanik serwisu Stihl, nie znam za dobrze budowy tych pilarek, ale jestem przekonany że są to konstrukcje bardzo do siebie zbliżone. Podam przyczyny takiego zachowania pilarek, a wnioskujcie i naprawiajcie sami: 1- brudny gaźnik pomoże czyszczenie, pod żadnym pozorem nie zrywać pokryw kanałków dyszowych bo zniszczycie gaźnik, sprawdzić...
Sprawdź wężyk paliwa. Wyjmij go i obejrzyj pod swiatłem. Bywa, że wężyki parcieja lub maja drobne pekniecia. W zbiorniku z paliwem, na koncu weżyka jest filterek paliwa Zapomniałem dopisać, wężyki paliwa wymieniłem na nowe elastyczne paliwo odporne marki Oregon, filtr paliwa sam w sobie jest ciężki co prawda został używany ale czysty. Paliwo jak najbardziej...
Możliwe że zawiesił się zawór w gaźniku, może wystarczy tylko regulacja gaźnika. Śruby L i H dokręć do lekkiego oporu, następnie odkręć o jeden obrót. Te chińskie piły są dość trudne do ustawienia, czasami śrubę L trzeba odkręcić nawet o trzy obroty, aby silnik jako tako działał.
Ciśnienie pod tlokiem uruchamia ssanie, jeśli ucieka przez uszczelki na wale korbowym, ssanie nie działa prawidlowo. (Ssanie nie zasysa benzyny do gaźnika) nagar, sadza na tłoku i w wydechu, musi być usunięta (ma być czysty, piła gaśnie i traci moc) Aby piła chodziła dobrze, musi mieć 1.Czysty tłok i wydech 2.Zawor iglicowy, odpowiada za dostarczenie...
Wiem, że to niezdrowe ale często zdarza mi się także wypalać paliwo do ostatnich oparów, wówczas piła na te kilka chwil dostaje kopyta jakby miała ze 4 KM a nie 2,5 KM. Gaźnik jest prawidłowo wyregulowany? Zaworek iglicowy i dysze L/H? Chińczyki są na pałę wyregulowane, standard to bogata mieszanka (czterotaktowanie). Ja się spotkałem ze źle zmontowanym...
Tak właśnie też podejrzewałem, że silnik może być zalewany. Tak, jak najbardziej na nowym gaźniku (nie oryginał, tylko zamiennik). Użytkowniku "BANANvanDYK": napisałeś, że na Twoim miejscu byś rozebrał gaźnik i sprawdził, czy jest prawidłowo poskładany - w jakim sensie? Co do zaworu iglicowego to jak mam sprawdzić, czy rzeczywiście jest ta odległość...
Witam wszystkich, Piła w spadku z historią. Używana niekomercyjnie. Objawy pacjenta: 1.Trudno kręcić - pewnie przez zalanie, czasami jest ok. 2.Jak już odpali to chodzi, nie dławi się, pracuje miarowo, da się nią ciąć. Reaguje na regulację śrubami - choć raczej opornie, jak na seniorkę przystało. Diagnostyka: 1.Filtr paliwa nie nowy, ale czysty. Mniejszej...
Mam problem z uruchomieniem piły, kompresja, paliwo i iskra jest, wydaje mi się, ze podczas uruchomienia zalewa ale może być to spowodowane ilością rozruchów. Rozebrałem gażnik, doczytałem ze jest to gaźnik ZAMA C1Q (Chiny), MS 180 jest z roku 2007 (niby Niemiecka). Z obdukcji wynika ze muszę zmienić membrany, szczególnie tą dolną. Nie wiem jaki kpl...
Wymieniłem -tłok i pierścienie -uszczelniacze (nie oryginalne) - gaźnik(325A) ale jest oryginalny założony bo na nim lepiej pracuje(ma tylko srube L) - membrany gaznika - króciec gaźnika -tłumik - cewka chińska stara działała tak samo - świeca Jak zgasimy i odpalamy po 1-2min jest bardzo dobrze gorzej po 10min Jak braknie paliwa to trzeba czekać aż...
Witam. Zaniosłem piłę, by fachowiec ustawił obroty- zrobił to, lecz piła nie pracowała równo, czasem gasła na biegu jałowym. Powiedział że uszczelki do wymiany i byc może membrana. Wczoraj kupiłem w autoryzowanym sklepie komplet uszczelek (dwie) , membrany z uszczelkami, filtr powietrza. Wymieniłem, wyczyściłem gaźnik i pali za pierwszym razem, pracuje...
Witam serdecznie i chciałbym podpowiedzieć na temat tej piły, gdyż miałem ten sam problem - wiec odkręć gaźnik i sprawdź czy przy języczku dźwigni sterującej zaworkiem iglicowym jest sprężynka. Jest to tak mały element ze przy rozbieraniu można nie zauważyć kiedy wyskoczy, przerabiałem już ten temat, silnik zalewał się aż paliwo wyciekało tłumikiem,...
No ale nie wiedziałem że w XXI wieku będzie ktoś miał problem z odpaleniem piły I jeszcze jedno po co ty chcesz świece wykręcać - ja jej w życiu nie wykrecałem... To pytanie powinieneś zadać serwisantowi z autoryzowanego serwisu Stihla, który instruował mnie, że tak trzeba robić, śmiejąc się jednocześnie ze mnie tak jak Ty, że nie umiem się obsługiwać...
Jeszcze kilka pytań odnośnie Stihl 1106, w zasadzie ogólnie na temat tego rodzaju urządzeń. Przed wymianą kondensatora postanowiłem posprawdzać to i owo – wziąłem miernik i jedną końcówkę przyłożyłem do przewodu uzwojenia pierwotnego wychodzącego z cewki (tego, który ma być połączony z kondensatorem; kondensator w tym czasie nie był połączony...
Odkręć tłumik i zobacz czy jest cały tłok bo może masz zatarty silnik albo pierścień się zapiekł i nie ma odpowiedniej kompresji. Ok. dzisiaj to zrobię, wieczorem dam znać jak to wygląda. Pierścień, łożyska i uszczelniacze wału były wymieniane w ubiegłym roku. Tak na oko kompresja jest, po wykręceniu świecy i przytkaniu palcem jej gniazda jest duża...
Tak po kapitale pracowała normalnie ale nie jestem w stanie powiedzieć jak długo. Wczoraj wyczyscilem odpowietrznik i jest troszkę lepiej. Dodano po 9 Dziwi mnie fakt że na zimnym silniku pracuje normalnie. Podginalem w gaźniku blaszkę która podnosi iglice celem dodania paliwa i może z tad dużo pali i zalewa podczas wchodzenia z wolnych obrotów na wysokie....
Jak wyregulować gaźnik w silniku 2-suwowym (pilarka, kosa). Poniżej przedstawię ogólne informacje jakie czynności należy wykonać w celu prawidłowej regulacji gaźnika: 1. sprawdzamy stan filtra powietrza (filtr musi być czysty i drożny, przed regulacją gaźnika należy go oczyścić lub wymienić na nowy). Jeżeli wykonamy regulacje na brudnym filtrze powietrza...
Gaźniki w piłach,kosach to są precyzyjne urządzenia. Masz w nich bardzo małe kanały i lubią się zapchać syfem. Po drugie w niektórych gaźnikach kanały zaślepiane są takimi cienkimi aluminiowymi brokami. Tam często gaźnik łapie nieszczelności. Co do zaworka iglicowego to ta blaszka ma bardzo duże znaczenie a konkretnie jej wyregulowanie. Jak dasz ja...
Witam po przerwie... a to wszystko z powodu opóźnień związanych z dostawą części przez kurierów/pocztowców ;) Przechodząc do sedna - remont pilarki w końcu dobiegł końca! Wymienione zostały: - cylinder, tłok, pierścienie (tłok AIP) (159zł) - łożyska i uszczelniacze (57zł) - łożysko igiełkowe sworznia/tłoka (17,90) - uszczelka tłumika (rozpadła mi się...
piła zalewa gaźnik piła piła gaźnik
rakieta kosmiczny satel czujka pożarowa bezpiecznik awaryjnych
Yamaha AX-900 a kolumny Infinity Kappa 8.2 - czy to dobre połączenie? Opel 1.2 16V - Spadające dźwigienki zaworów