1. Głowice planuje się gdy jest krzywa lub ma nierówności. To się mierzy i po pomiarach decyduje czy planowanie jest koniecznie czy nie. 2. Zawory jak wystają to dobry zakład jest wstanie podciąć gniazda i zawory tak by mieścić się w specyfikacji. Zarówno wystające zawory są szkodliwe (ryzyko kolizji) tak samo utopione zawory są niekorzystne bo zwiększą...
Tam gdzie robią szlify wałów i planują głowice powinni mieć taką szlifierkę? No na takiej samej maszynie się planuje głowice samochodowe co te od sprężarek ;)
Ja kiedyś korzystałem z ich usług: http://panoramafirm.pl/ma%C5%82opolskie,... i byłem zadowolony. Zadzwoń, zapytaj się i oni już Cię "poprowadzą z rączkę". Pamiętaj, że może się okazać, że będziesz musiał szukać innego bloku - ale to oni już sumiennie sprawdzą - nie słyszałem o nich...
Witam domex32 te bip-y to masz kosmiczne . Poszczególne cylindry są za wydajne, jakby była za duża kompresja . Mi wygląda to na nie właściwą uszczelkę albo planowaną głowice i to mocno . Pzdr
Toteż piszę jeszcze raz - grubość uszczelki dobiera się do wystawania tłoka ponad kadłub silnika, a nie splanowania głowicy. Jak niby określisz ile razy głowica już wcześniej była planowana? http://obrazki.elektroda.net/36_12570680... Dotyczy np silników VW RA, SB, 1Y, AAZ ....
Dawno temu sąsiad dał kadeta z silnikiem diesla 1,7 do naprawy, odebrał auto i po 70 km silnik stracił moc i tak wrócił do domu te 70 km. Pod domem plama z oleju, okazało się, że pękł wałek rozrządu na środku i silnik pracował tylko na dwa cylindry i ropa z dwóch nie pracujących cylindrów dostawała się do oleju. To były czasy gdy trudno było o części...
Dobry zakład regenerujący głowice, zwłaszcza od diesla robi tak, że jak planuje głowicę powiedzmy 0,3mm to frezuje jednocześnie gniazda zaworów również o 0,3mm
Będzie idealnie czysta od strony uszczelki. Dodatkowo oryginalnie głowica jest frezowana, a obróbka to 90% szlifowanie.
Zapłon musisz ustawić od nowa, wątpię żeby ten silnik wytrzymał Ci dłuższy okres eksploatacji po takich zabiegach
I chyba tak zrobię, znalazłem już zakład w okolicy, który planuje głowice. Czy na coś powinienem zwrócić im uwagę, czy po prostu pójść do nich z głowicą i cylindrem i zdać się na nich?
Witam, przyjacielu ludziska mówią wał korbowy, a powinno sie rożróżnić wykorbiony-stosowany w silnikach spalinowych jest stalowy kuty(były też i odlewane z żeliwa) i tutaj wszelkie niewspółosiowości usuwa sie szliwem czopów jak sie nie uda to wał śmieć, wał korbowy gdzie korby na czopy są wciskane i tu można sie pokusić o prostowanie prasą na pryzmach,...
Nie raz.Miałem kiedyś mazdę gdzie tak splanowali głowicę że dostawała samozapłonu.Nie sądzisz że 0,1 mm splanowana głowica to ekstremum?Dlatego jestem przeciwny planowania przy każdym zdjęciu.Prosta-czyścimy i zakładamy.
Planowanie oczywiście że zwiększy moc ale niestety też zmniejszy żywotność. Podejrzewam że przy zmianie pojemności trzeba też zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu bo z tego co zrozumiałem pojemność się zmieniła.
Jakiś debil ci planował głowice, o 3 mm to chyba wżery od przecinaka. Może to było 0,3 mm??
(at)kkknc A dawno temu w Jawkach planowali głowice ? Po co? Wzrost mocy był jakiś pewnie minimalny ale przy tak małym silniczku było to coś beż większej wiedzy o tuningu w tamtych czasach i dostępie do wiedzy i maszyn. Planowali bo dokręcame na chama się krzywiły. Moc robiłeś portingiem kanałów, modyfikacją wydechu i regulacja gaźnika. Do tego regulacja...
Raczej na pewno pierścienie tylko pytanie czy dalej trzeba planować głowice po jej ponownym ściągnięciu ?
przekładanie wszystkiego to koszta (nie małe) ale 115km to nie osiągniesz przez samo planowanie głowicy (tamta moze być inaczej zbudowana). Jeśli dalej chcesz planować tą głowice to każdy człowiek co sie tym zajmuje powie ci ile możesz maksymalnie splanować aby nie przeciążac silnika i aby zawory nie waliły po tłoku. W zasadzie na zwiększenie delikatnie...
Witam. Robię właśnie taki ciekawy silniczek 2.7 HDi V6 DT17BTED4, który powstał w ramach wspólnego projektu przez inżynierów Jaguara/Ford i PSA Peugeot/Citroen. Niestety wydmuchało uszczelki pod głowicami. Głowice oddane do sprawdzenia (są szczelne) i planowania (zebrane 0,025) Moje pytanie jest takie? Jakiej grubości uszczelkę teraz zastosować? Na...
Po stwierdzeniu że uszczelka jest przyczyną i zdemontowaniu głowicy powinno się sprawdzić czy jest płaszczyzna na głowicy ewentualnie czy nie dołków i górek. Wielu mechaników robi to tylko dla głowicy a powinno się też sprawdzić blok. Zdarza się ze w miejscu uszkodzenia uszczelki w bloku zrobi się dołek i choćby planował głowice milion razy uszczelka...
Przeprowadzę remont ale nie generalny bo to jest nie opłacalne. Zrobię planowanie głowicy dotrę zawory i wymienię uszczelniacze no i sprawdzę głowice ciśnieniowo. Jak już planujesz robić górę to z własnego (niestety) doświadczenia polecam zweryfikować tłoki, cylindry, pierścienie i panewki. Żeby się nie okazało, że te komponenty się pomału kończą....
Jeśli ktoś chce planować sam głowice to odradzam branie się za coś takiego!Są firmy które planują głowice i to całkiem tanio!Najlepiej wyślij maila z zapytaniem do firm takich jak "świątek" itp.
Jest taka możliwość. Ile planowałeś głowice?
Wymienia uszczelke pod głowicą + planuje głowice i ew. blok
Kolego przy silniku od ax-a żadnych niespodzianek nie ma także z głowicą na pewno sobie poradzisz. Na pewno do wymiany uszczelka pod głowicą no i obowiązkowo planowanie głowicy (ok 50zl) ale najlepiej zawieź ta głowice do sprawdzenia do jakiegoś zakładu sprawdza zawory, szczelność ew. wymienia uszczelniacze (mysle ze 300zl spokojnie wystarczy na cale...
Dobra Ustawię
Właśnie nie wiem jak sprawdzić uszczelkę pod głowicą bez demątarzu głowicy bo jeśli faktyczne uszczelka jest uszkodzona to już mamy przyczynę i będzie trzeba planować głowice i nowy roząd
do splanowania jest stół o wym 400x1200mm, może ktoś co planuje głowice ogarnie to..? Do takiego czegoś to najlepiej chyba raczej takie coś. :D :spoko: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
A w ogóle co ma wspólnego KWW z wymianą uszczelki? Planujesz głowice i zakładasz z nową uszczelką i tyle
Głowica była planowana, szczelność sprawdzona (tak przynajmniej mówi serwis co planowali głowice). Co do tulei to nawet nie zaglądałem. Chyba trzeba jeszcze raz wyjmować głowice, ale przed demontażem zorientuje się czy ma ktoś w okolicy urządzenie do pomiaru CO2 w chłodnicy. Dzieki za podpowiedzi. Czy poza głowicą, tulejami i sprężarką powietrza jest...
Jak serwo zaczeło działac prawidłowo, to znaczy, że tandem pompy nie wymieniłes bezsensownie. Planowałeś głowice?
Przy takim przebiegu i latach oddał bym głowice do zrobienia czyli uszczelniacze dotarcie zaworów planowanie.
Planowana głowica, czyszczone gaźniki, dużo zachodu... ale już nie starczyło zapału aby gaźniki ustawić?
Jeszcze jedno pytanie czy głowica musi być planowana jeśli wszystko wymienię na nowe? Wiesz po co się planuje głowice? Czy gniazda zaworów muszą być szlifowane jeśli wymieniam na nowe? Jak wyżej? Reasumując - silnik może i odpali, ale za długo nie pojeździ.
Tak jak Kolega bartoo02 napisał to prawda uszczelka do wymiany spalanie wody w którymś cylindrze zalecana wymiana uszczelki pod głowicą i planowanie głowicy .Jeśli kolega ma coś doświadczenia z mechaniki do zdemontować głowice i sama zawieść do warsztatu w którym planują głowice ,a jeśli nie to do zaufanego mechanika żeby nie wymyślali różnych rzeczy...
Tak termostat puszcza wodę już to sprawdzałem. Cos chyba jednak będzie z glowia, a jak będzie coś z uszczelka pod głowicą to trzeba będzie planować głowice czy cos?? I jakie mniej wiecej to będą koszty??
Po planowaniu głowicy uszczelka powinna być grubsza - powtórka Niekoniecznie, jak ktoś planuje głowice to powinień też zajać się zaworami. Potem są takie efekty
Ktoś planował głowice ok 2mm i wiadomo co nie zrobił z zaworami. Szlifowanie koników i znowu wykręca się na 6000obr. Swoją drogą to jakiś tepat robił bez mózgu.
Najbardziej zniesmaczyły mnie te głowice ale prośba żeby ktoś się wypowiedział jak u was wygląda planowanie głowicy i co w nich jest robione? I czy po takim zabiegu sprawdzacie to i są szczelna? W skrócie to wygląda to tak: 1. Szczelność ze względu na mokrą obsadę wtryskiwacza co należy wykonywać w wannie pod płytą a nie tak jak w C360 za pomocą zaślepki....
Bo może koślawo chodzić od nierównej kompresji , w tdi pd potrafi wytrzeć się krzywka wałka że szklankę zje kolektor kolorowy potrafi być zabity na amen syfem . Plus wiejska technologia która radośnie zawitała do tych silników i nie wiadomo co tam i od czego siedzi po mity typu planujesz głowice to uszczelka grubsza.
Cytat: "Auto miało planowaną głowice,wymieniane pierścienie na cylindrach,jeden cylinder ponieważ wygiął się korbowód" Profesjonalnie, nie ma co... Jaki remont taki efekt. Wolałbym postarać się o drugi silnik.
Żadne turbo,ale jak ściągniesz głowice to musisz ją z planować uszczelke ja zakładam gates lub victor reinz kup nowe szpilki nie są drogie.
Masz przestawiony wałek wydechowy o jeden ząb. Też tak uważam. Żaden klin na wale, planowanie głowicy itp.
Siły nie powiem, głowice planuj obowiązkowo.
http://obrazki.elektroda.pl/2876688000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2876688000_1...
Oby się nie pojawił. tego Ci życzę , ja też byłem pewien że naprawiłem bo drukarka działała po wymoczeniu głowicy w spirytusie około 2 tygodnie bez zarzutu i wydrukowałem około 100 kartek tekstu i kilka zdjęć A4 bez najmniejszego problemu. Po dwóch tygodniach błąd niestety powrócił. Nie mam teraz czasu ale też planuję głowice rozebrać i posprawdzać....
Przeczytałem ze dwa artykuły w których było opisane że po zwiększeniu stopnia sprężania powinno się zmniejszyć wyprzedzenie zpłonu by zmniejszyć napełnianie cylindrów tak by praca silnika była łagodniejsza.Więc jak to się ma jedno do drugiego.Zmniejszając kąt zapłonu osłabimy w sumie silnik więc po co planować głowice ponad plan.
audiomaniak07 a jaką masz kompresje na cylindrach? bo u mnie nie ma za dużo a koło mam o 50% odchudzone i 2 mm głowica. Tą głowice odkupiłem od jednego kolesia i nie wiem może z nią jest coś nie tak? bo 2 razy robiłem remont i mam 8bar na gorącym silniku. Po próbie olejowej rośnie do 10-11. Zawory miałem wcześniej zalane w nafcie i było ok. A jeszcze...
Zapytaj w warsztatach planujących głowice, może oni odkupią.
A planowałeś głowice? I wyciągali Ci pompo wtryski? Czy tylko wymienili uszczelkę? Regulamin, p.11. Proszę poprawić tytuł tematu.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi,splanowałem głowice 2mm,dałem wałek inż.Swiątka.
Multi1987, a nie masz oleju na świecy? U mnie właśnie będzie ściągana głowica, żeby zobaczyć tłok i pierścienie, no i oczywiście będzie przeglądnięta głowica. O co chodzi z tą uszczelką? Są na rynku i cieńsze i grubsze? Swoją drogą głowice miałeś tylko planowaną i nowa uszczelka czy jeszcze gniazda itp? I jaki był tego koszt? Pozdrawiam.
konieczne jest planowanie głowicy i grubsza uszczelka-nadwymiar
w VAGach wskazówka temperatury cieczy rusza się z linii 90 stopni gdy silnik ma ponad 105 stopni, także pewnie przegrzałeś go wtedy bardzo porządnie. To może się mścić. Jeśli są to kłęby białego dymu a nie siwo-niebieskiego to ja bym szukał przyczyny dalej w puszczaniu płynu chłodniczego do komory spania, tylko pytanie którą drogą. Sprawdź czy po jeździe...
Planowanie głowicy w Krakowie, to koszt 50zł. Robocizna nawet na serwisie jest tańsza.
W dieslu dobiera się uszczelkę po wysokości wystawania tłoków z bloku. Nie ma znaczenia planowanie głowicy. Założenie grubszej uszczelki spowoduje rozprężenie silnika.
Często jak się zrobi samą głowice idzie olej przez pierścienie.
Ciężki temat kiedyś też z czymś takim się spotkałem , nie będę wymieniał marki natomiast pojazd został zezłomowany ponieważ każda naprawa zawodziła ... Planowanie głowicy było robione , wymieniana uszczelka itd i mimo napraw nic nie dało .
Po wyczyszczeniu widać że selekcja to A . Jeden z pierscieni wogole nie pracował Był jakby zbity . Na górze tłoka widać że obijał o głowice i stąd taki efekt nie wiem tylko dlaczego tak się działo . Może ktoś planował głowice i trochę przesadził ? Dodano po 1 Zbity jest tylko w kancie od strony zaworu wydechowego . A może jakieś obcy element tam trafił...
W aucie znajomego CIVIC 91 1,5 16V trzeba zmienić głowice, po przegrzaniu za mocno się uszkodziła, wymiana uszczelki nic nie dała auto straciło moc i bierze wodę, mamy inną głowice ale mechanik poleca by ją splanować i będzie igła, wiem że można zjechać troszkę więcej i poprawić dynamikę auta, czy warto?
silniki na all... od 600zł z angola
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
Planowanie głowicy polega na wyrównaniu płaszczyzny jej czoła poprzez szlifowanie/frezowanie, dla uzyskania idealnie płaskiej powierzchni styku z kadłubem silnika.
Witam mam problem z swoim samochodem. Mianowicie, gdy po dłuższym postoju próbuje uruchomić samochód nie udaje mi się to "od strzała", muszę kręcić żeby wskoczył. Gdy już silnik pracuje, chodzi nierówno, tak jakby palił na 3 cylindry. Gdy sie rozgrzeje, wszystko wraca do normy. Nie ma spadku mocy, bądź też gubienia obrotów. Gdy będzie rozgrzany i próbuje...
Przy wymianie uszczelki powinno wymienić się śruby na nowe.Uszczelki mają różne grubości, czy planowałeś głowicę bo sama wymiana uszczelki może nic nie dać.
Witam Uszczelka + planowanie głowicy. A z tego co piszesz to masz do wymiany pierścienie, bo przegrzałeś silnik. Co do reszty to dowiesz się jak rozbierzesz silniki. Pozdrawiam W.B.
Uszczelka pod głowicą Do wymiany , Do sprawdzenia głowica , Planowanie głowicy nowe śruby mocujące głowice. Ewentualnie jak historia sie powtórzyła planowanie bloku silnika.
Witam. Proszę o wasze opinie Służę. :) W Twoim przypadku najprawdopodobniej będą pierścienie i/lub uszczelniacze zaworowe. Czy opłaca się naprawiać? Oczywiście, że tak, jeśli tylko kondycja nadwozia jest cała i bez dziur. Cenowo Cię nie zabije, aczkolwiek musisz liczyć się, że po zdjęciu głowicy zobaczysz, czy nie masz rys na tulejach cylindrowych...
Drodzy internauci przeczytałem wszystkie posty na tym i innych portalach ale nadal nie wiem jakie szczeliny powinny być na zaworach z samoregulatorami . Piszecie że się nie reguluje zrobiłem tak i silnik nie odpala ,później ustawiłem na 0,20 i 0,25 silnik przebiera, zaś ustawiłem na 0,15 i 0,20 już było lepiej ale autko nie zbiera się na obroty. Pomocy!...
Rasior jak sobie wyobrażasz to przekręcenie przeciwwag ze starego wału ??? Do Perkinsa 4 cyl. założyłem wał chyba indyjski, dużo lżejszy niż był fabryczny i 5 lat chodzi dzień w dzień w wózku widłowym. Problem z nim był przed montażem, trzeba było usunąć lakier ochronny i nic tego lakieru nie ruszało.
A czy jest możliwość, że uszkodził to mechanik, który wymieniał olej i filtry? Ile może kosztować naprawa? Witaj Nie ma możliwości aby to uszkodzenie miało coś wspólnego z wymianą filtrów i oleju . Często przy tej usterce , jeżeli jest duży przedmuch , przy uruchamianiu po długich postojach , jest ciężko odpalić auto , wygląda to tak jakby jeden z...
Witam. Mam problem z MANem 18 410 ,2003r. Ma przedmuch pod głowicą. Głowice planowałem, uszczelki wymieniłem, głowice dociągnąłem 250Nm. Po przejechaniu 100km solo, wystąpił przedmuch pod głowicą. Teraz nie wiem, czy mogę jeszcze mocniej dokręcić głowice czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna tej usterki. Byłbym wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.
Mechanik rozbierze i Ci powie. Planowanie głowicy, nowe uszczelki, śruby i uszczelniacze zaworowe to jest min. Reszta wyjdzie po rozbiórce.
Została podjęta decyzja żeby jeszcze raz szlifnąć głowicę i o dziwo do dzisiaj działa.
Jeżeli okaże się jednak że masz słabą kompresję i będziesz już chciał wymieniać pierścienie to zanim je kupisz zmierz średnicę tulei cylindrów i tłoków. Może okazać się że wymiana pierścieni nie będzie miała sensu. Kolejna sprawa przy pomiarze kompresji to "próba olejowa" - poczytaj o tym. Za słabą kompresję mogą być również odpowiedzialne zawory głowicy.
Z twojego opisu wynika iż masz uszkodzoną uszczelkę głowicy, przed zamontowaniem nowej uszczelki z planuj głowicę będzie wyprężona co do pompy nie musi być uszkodzona.
mam taki zasadniczy problem chce splanować głowice w swoim scirocco silnik 18. 8v z tego co wiem GX a nie wiem czy ta głowica nie była juz kiedys planowana.Czy zna ktos orginalną głębokość mierzoną suwmiarką od zaworu do konca głowicy?Czy mozna to stwierdzić inaczej czy głowica była juz kiedys planowana czy nie bo chce splanować o 2.5mm(i tu z góry...
Witam. Jeśli nie jest pęknięta to planowanie, uszczelka pod głowice robocizna to tak 500zl A nie wiadomo jeszcze jak z rozrządem czy nie tez do wymiany to dodatkowy koszt.
Planowałem głowice bo siadła uszczelka na czwartym tłoku z kanalem wodnym wymieniłem pompe wody, rolke i pasek. Obróciłem pasek o 180 stopni i nic, założyłem znowu starą rolke i pompe wody i to samo. Dzisiaj kupiłem nowy pasek getsa i to samo, może troche wolniej go ściąga. Zauważyłem dzisiaj że koło pasowe wału balansuje, czy to może być przyczyna?...
Głowice były planowane, oraz sprawdź liniowość bloku.
Samochód odstawiony do fachowców ale to zobaczymy, na efekt koncowy przyjdzie mi jeszcze chwilę poczekać jak będzie dobrze firmę będę polecał, narazie nazwy nie napiszę Po wstępnych oględzinach i zobaczeniu pracy na zimno silnika pomierzono ciśnienie na cylindrach: 1-24 2-22 3-26 4-26 Urządzenie SPCS 50 dostałem wydruk. Diagnoza po zdjęciu głowicy :Pierścienie...
Planowanie głowicy powoduje że panewki walka rozrządu tracą osiowość. Szczególnie wrażliwe są długie głowice.
witam głowice były sprawdzane na szczelnosc wiec raczej odpadają wzery sa ale z mojego oka leje sie z samego rogu głowicy od strony pompy uszczelki nowe głowice planowane Dodano po 2 i w dodatku odrazu po odpaleniu auta
sprężyny raczej od niczego nie dopasujesz ale nia ma się co martwić na tej od 50 też jest dobrze przerabiałem silniki z 50 na 70 planowałem głowice wypełniacze na wał itd. i wiem jedno z częściami to jak się trafi jedne dobre a drugie do niczego ale co by nie było na oryginalnych niemieckich to chodziło zawsze najlepiej a głowice z 50 na 70 idzie przerobić...
niestety nie pokazuje żadnego dymku ani białego ani czarnego pod nogami pasażera też sucho czyli nagrzewnica jest w porządku.Płynu dolewałem co 300 km 0,5L teraz po dolewaniu uszczelniacza zrobilem 700km ale to mnie to w niczm nie cieszy płynu ubywa dalej żadnych wycieków na zewnątrz mechanik który mi to naprawiał i planował głowice twierdzi że to może...
kolega do takiego mechanika niech nie jedzie albowiem szumi skrzynia łożysko oporowe pracuje dopiero po wciśnięciu pedału sprzęgła więc nie może szumieć głośna praca skrzyni to w tym modelu norma co się tyczy grzania to przy walniętej uszczelce nie ma prawa się załączyć wentylator bo układ jest zapowietrzony czyli jak u kolegi.Bierze się to z tego że...
mam c-360 wymieniłem uszczelki dotarłem zawory i z planowałem głowice na płycie. Po odpaleniu wygląda że nie pali na 1- szy cylinder, przełożyłem wtryski z I na II cylinder i jest to samo tzn. po odkręceniu przewodów na 234 cylindrze jest reakcja a na pierwszym jest słaba. Wtryski są sprawne mają ciśnienie 160atm. Poprawiłem tytuł wątka, nie ma takiej...
Witam. Wujek w aucie ma zamiar mi wymienić zawory i planować głowice Ja muszę pokryć tylko koszty części. Poprosił mnie bym znalazł mu na internecie schemat elektroniki do: Volvo s60 rok 2002 2.4 Benzyna 140 koni. Szukałem na google i nic niestety nie mogę znaleźć. On chce założyć gaz i chce oszukać komputer i potrzebuje schematu bez schematu mówi że...
A głowice planował? Wątpię...
Witam! Samochód jak w temacie. Sytuacja przedstawia się następująco: po wymianie płynu chłodniczego (nalane pod "KALT") przejechałem 3tys km. i płynu było na dnie (nie na samym dnie, ale na dnie). Wycieków w garażu - żadnych. Dziś dolałem płynu pod "KALT". Czy to może być wydmuchana uszczelka pod głowicą:>. Dodam, że autko czy zimno czy ciepło, czy...
Czy głowice były planowane i czy w bloku pod głowicą nie ma rys.
dlaczego nie planowałeś głowicy? A po co, bo się ręcznie nie chce czyścić? Jeszcze nigdy w takim nie trafiłem na krzywą, a jak bym trafił to bym ją na złom wywalił. Dwa razy tylko dawałem od planowania bo małe wżery miały.
koszt uszczelki ok 100 zł planowanie głowicy ok30zł wymiana ok 150-200 w normalnym warsztacie miasto Kalisz i przy okazji sprawdz pompę wodna w audi lubi cieknąć na uszczelnieniu koszt wymiany ok100 nowa pompa
Uszczelki nie wymieniałęm jeszcze , dlatego pytam czy trzeba planować głowice. Co do przewodu od podcisnienia to wygląda na popękany , a nie ponacinany, tak że gazownicy tego nie zrobili. Jeszcze jedno . Przed zamontowaniem LPG , odpalony zimny silnik , wchodził na ok 2500 obr. po czym powoli obroty spadały do wolnych ok 800 , czyli automatyczne ssanie....
to jest uszczelka pod głowicą sama uszczelka do tego samochodu to koszt ok. 30-40 zł ale robocizna droga pan ,,heniu" w garażu zrobi to za ok 100-200 zł plus planowanie głowicy ok 100 więc sam oceń czy tobie się to opłaca pozdrawiam i życzę powodzenia
W moim EL-u też tak mam (wydech przelotowy, lekkie koło zamachowe, planowana głowica 2mm oraz poszerzone i wypolerowane kanały dolot i wydech, przestawiony zapłon). Gdy spuszcze gwałtownie moge z gazu a następnie dodam też gwałtownie to również mi strzeli w wydech.
Planowanie głowicy to nie tylko usunięcie rys czy też wżerów ale wyrównanie powierzchni po planowaniu masz idealnie prostą głowice,a jak dokręcałeś głowice? i na ile Nm?
jak kiedyś w moim uno z planowałem głowice i wypolerowałem kanały dolotowe i cały kolektor, wywaliłem puszkę z filtrem i założyłem stożek,możesz jeszcze po eksperymentować z ustawieniem wałka rozrządu proponuje wyprzedzić go o 5stopni będzie ciągnął z niższych obrotów jeżeli jeździsz tylko na gazie to wyprzedź zapłon o 3stopnie i odłącz podgrzewanie...
Planowanie głowicy nie jest konieczne jeśli nie ma wżerów i a nierówność głowicy mieści się w specyfikacji. Są przymiary i można zbadać czy nie ma dołków czy krzywizny. Często jak nie padła uszczelka pod głowicą ( i silnik nie przegrzany ) i odkręci się ją zgodnie ze sztuką to wystarczy oczyścić i nie trzeba jej planować. Ale to wychodzi dopiero po...
Trafna diagnoza z uszczelką głowicy, gdy płyn miesza się z olejem jednocześnie najbardziej "łagodna" i tania w naprawie . Gorsza droższa opcja to pęknięcie głowicy , daje podobny efekt co uszkodzona uszczelka . Tak czy siak "czapka w górę ". będzie widać czy uszczelka wypalona , planowanie głowicy i sprawdzenie szczelności , wskazane .
Wiatm serdecznie. posiadam vectre A 1,8 90KM i mam z nia maly problem. przy zimnym silniku po dodaniu obrotów zaczyna mi strzelac i szarpac. wydaje mi sie ze rozregulowane sa zawory i potrzebuje jakie powinny byc odpowiednie luzy na zimnym silniku. Oprócz tego chcialbym się dowiedzieć czy przy wymianie uszczelki pod głowica koniecznie trzeba planowac...
trzeba planować głowice excel planować planować excel
arduino przycisk funkcji focus klimatyzacji krótkie przewody spawalnicze
parkside podkaszarka parkside podkaszarka
Drgania w Audi Q5 2005 po wymianie dwumasy Internet Wi-Fi działa tylko na jednym laptopie - rozwiązania