Toteż piszę jeszcze raz - grubość uszczelki dobiera się do wystawania tłoka ponad kadłub silnika, a nie splanowania głowicy. Jak niby określisz ile razy głowica już wcześniej była planowana? http://obrazki.elektroda.net/36_12570680... Dotyczy np silników VW RA, SB, 1Y, AAZ ....
W dieslu dobiera się uszczelkę po wysokości wystawania tłoków z bloku. Nie ma znaczenia planowanie głowicy. Założenie grubszej uszczelki spowoduje rozprężenie silnika.
jak napisał leon8125 wymiana uszczelki to nie jest skomplikowana sprawa. Musisz tylko uważac na rozrząd. Planowanie to koszt ok. 50zł, uszczelka też coś koło 50. Za robocizne myśle że policzylby sobie powyżej 300zł. Możesz spróbowa sam. Te silniki są bezkolizyjne także nie martw się o pogięte zawory przy złym ustawieniu rozrządu, najwyżej tylko nie...
Eee, Jeżeli głowica nie jest jakoś specjalnie zwichrowana i wystarczy jej normalne planowanie o -0,1mm to nic nie musisz kombinować z zaworami. Uszczelkę kup takiej grubości jakiej była stara (zobacz ile miała nacięć, bądź otworków na występie)
Najpierw załapuje tylko na jeden cylinder po chwili obydwa . Zalane garnki :cry: czeka Cię wymiana uszczelki pod głowica i planowanie
Planowanie głowicy w Krakowie, to koszt 50zł. Robocizna nawet na serwisie jest tańsza.
Planowanie stosuje się w dwóch przypadkach: - przy wymianie uszczelki pod głowicą stosuje się tzw. zabielanie, czyli minimalne zebranie materiału celem wyrównania powierzchni przylegania; - planowanie, czyli obniżanie głowicy celem zwiększenia ciśnienia sprężania podczas prac tuningowych silnika. Tutaj ciężko orzec ile, niemniej istnieją ograniczenia...
koszt uszczelki ok 100 zł planowanie głowicy ok30zł wymiana ok 150-200 w normalnym warsztacie miasto Kalisz i przy okazji sprawdz pompę wodna w audi lubi cieknąć na uszczelnieniu koszt wymiany ok100 nowa pompa
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Przepraszam za przejęzyczenie. Ja nie pisałem że planowanie głowicy albo wymiana uszczelki po głowicą chociaż i jedno i drugie należy zrobić jednocześnie wpływa na luzy zaworowe. Pisałem że nie czeka się po wymianie samoregulatorów bo cóż da czekanie tylko trzeba odpalić auto aby owe samoregulatory dostały ciśnienie oleju i jak sama nazwa wskazuje wyregulowały...
A czy jest możliwość, że uszkodził to mechanik, który wymieniał olej i filtry? Ile może kosztować naprawa? Witaj Nie ma możliwości aby to uszkodzenie miało coś wspólnego z wymianą filtrów i oleju . Często przy tej usterce , jeżeli jest duży przedmuch , przy uruchamianiu po długich postojach , jest ciężko odpalić auto , wygląda to tak jakby jeden z...
Szczerze mówiąc to ja bym głowicę zrzucił. Tam masz rozrząd na popychaczach więc rozrządu nawet nie będziesz ustawiał. Wypucować głowice skontrolować dać do planowania można zrobić próbę szczelności na naftę skontrolować przylgnie jak będzie trzeba to dotrzeć zawory na "wiertarkę i wężyk paliwowy. Skontrolujesz od razu gładź i kanały cieczy chłodzącej...
głowice pewnie że da się zrobić pytanie ile kasy wtopisz eee z złych wiadomości LPG to luzy powinieneś sprawdzać chyba co 20 tysiecy max lub w okolicy dosyć często musisz kontrolować :((( Objawy raczej wskazuja że masz za duże luzy TO dobrze jakby były podparte to taki klekot charakterystyczny silnik wydaję samo sprawdzenie głowicy szczelność gniazda...
Panowie, robicie prom kosmiczny a nie disla. 0,13 mm ma spowodować kolizje zaworów z tłokami? Sam nagar ma większą grubość po kilkudziesięciu tys. km. Wygląda na dwie opcje, źle poskładany rozrząd, uszczelka wadliwa (zbyt małej grubości).
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
Planowanie głowicy jest wymagane. A to niby czemu? Jakieś nowe wytyczne z ostatniej chwili ? Bo wszelkie kanony wiedzy głoszą że głowicę planuje się dopiero w momencie stwierdzenia niepłaskości powierzchni powyżej dopuszczalnej przez producenta, a w niektórych silnikach planowanie głowicy jest wręcz zabronione? W związku z czym uprasza się o niewygłaszanie...
Nie ma się co kłócić. Dziękuje za rady od podstaw jak będę składał to już będę mądrzejszy. Kolego mam jeszcze pytanie czy trzeba po raz kolejny robić szlif głowicy ? i dać nową uszczelkę sądząc, że głowica była z odpowiednią siłą skręcana. Myślę, że bez uszczelki się nie obędzie ale chodzi o samo planowanie bo to już było robione 2 razy.
Po stwierdzeniu że uszczelka jest przyczyną i zdemontowaniu głowicy powinno się sprawdzić czy jest płaszczyzna na głowicy ewentualnie czy nie dołków i górek. Wielu mechaników robi to tylko dla głowicy a powinno się też sprawdzić blok. Zdarza się ze w miejscu uszkodzenia uszczelki w bloku zrobi się dołek i choćby planował głowice milion razy uszczelka...
Wymienaj uszczelke, planuj glowice, ewentualnie zaworki troszke dotrzec ( podocieraniu trzba skorygowac luzy na zaworach) i uszczelniacze na zawory wymienic ,poskladaj i jezdzij.
Koledzy, mam ten sam problem z tym że u mnie Peugeot 308 1.6 VTi 120km. Z tym niesamowicie spartym samochodem męczę się już około 5 miesięcy, Pawel84krk nic nie da Ci wymiana silnika ani głowicy skoro masz ją już zrobioną. Problem nie leży po stronie silnika lecz osprzętu. Rozdarłem swój stary na śrubki. Silnik w środku paskudny wszędzie nagar.. Jeszcze...
Dzień po wymieniane uszczelki pod głowicy, oczywiście glowica planowana i speawdzona szczelnosc, ucieka plyn do zera zbiorniczku i dymi na biało Dzień po wymianie uszczelki... I nie masz pomysłu co może być przyczyną... Sprawdzenie szczelności zaworów i planowanie to jedno, druga sprawa, to dokręcenie głowicy zgodnie ze sztuką.
Witam wszystkich. Odświeżam temat dodam ,że przeczytałem cały. Pacjent Audi A6C7 2.0 tdi cglc. Jest to moje prywatne auto. Dpf , egr off, program na około 215 km. Przebieg 250 tyś km.Problem niskie ciśnienie oleju po nagrzaniu silnika i zapalająca się czerwona kontrolka oleju szczególnie po hamowaniu i na postoju jeśli olej ma większą temperaturę niż...
Co prawda to nie jest CQ700 tylko Volvo (D4204T4) ale nie jest to odosobniony przypadek https://obrazki.elektroda.pl/6744794200_... https://obrazki.elektroda.pl/3197917800_... https://obrazki.elektroda.pl/8663400900_... W cinquecento zdarzało się skrzywienie płaszczyzny kadłuba silnika na styku z głowicą,...
Tak,tak jasne, że znam dalszą część procedury. W mechanice robię nie od dzisiaj, nie mniej temat planowania głowic to temat rzeka. Środowisko w tej kwestii jest podzielone 50/50, a w tym przypadku chciałem zasięgnąć opinii z forum. Uszczelki mam już zamówione. Dodano po 31 Dzięki za zainteresowanie tematem
Ktoś na złom wyrzucił bo płaszczyzna cylindra była nierówna i wydmuchało uszczelkę między cylindrami plus słabe łożyska na wale. Koszt 100 plus 50 łożyska skf 37 uszczelki 3zl uszczelniacz 10 toczenie tłoków. 1 tłok był pękniety ale miałem od hs 19 które są identyczne jak w 1 wersjach wanów. Panewki pierścienie i wal były ok wiec nie ruszam. A i nowy...
Witam Wszystkich Mama duży problem z uszczelką pod głowicą w CIVIC z 90r. silnikiem D16A6 zasilanie benzyna - gaz. Po raz trzeci wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Sinik był kilka razy przegrzany. Przy każdej wymiana uszczelki pod głowicą. Obowiązkowe planowanie głowicy nowe uszczelki pod kolektorach i nowe śruby, termostat wszystko elring. Przy ostatniej...
Głowicy się nie planuje jak nie wymaga tego. Planowanie każdej jednej po zdjęciu to jest mit . Powstał dawniej ,kiedy uszkodzenie starej generacji uszczelki prawie zawsze kończyło się skrzywieniem i wydmuchaniem materiału przy saterunku.Dzisiejsze uszczelki wielowarstwowe niemal w każdym przypadku mają nieszczelną warstwę ślizgową między warstwami blachy,a...
Witam, zaczęła mocno brać olej i kopciła bardzo. Dlatego zmieniliśmy. Było robione planowanie głowicy, wymiana gniazda w niej. Szczelność OK. Wtryski też OK. Nie pracowała przed zakupem ponad rok, a jeżeli chodzi o to, jak długo nie pracowała w czasie naprawy, to około tygodnia. Dodano po 53 Napisałem na forum.
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 VTi. Wymieniony rozrząd, wałki faz rozrządu, planowanie głowicy, nowe tłoki, szlifowanie, honowanie cylindrów, nowa pompa wody, nowa pompa olejowa, nowy smok, czujniki faz rozrządu, nowy termostat, nowy olej, nowe świece, już 3. komplet, 2 nowe cewki (Bosh, NGK), nowe uszczelki pod wtryskami, szlifowanie wału korbowego,...
A propos uszczelki pod głowicą: mogłaby być aż taka różnica w grubości, że aż tak by waliło o pokrywę? Jak montowałem wszystko wokół głowicy, to idealnie pasowało na swoje dziury, w tym także kolektor ssący, który u mnie jest przykręcany zarówno do głowicy, jak i do bloku i nie było żadnej różnicy. Nie wiem jaki problem jest u Ciebie ale: Ilość karbów...
filtry były wymieniane nowe Nie ośmieszaj się zajrzyj do filtra paliwa i zobaczysz kolor paliwa -nawet tam nie zajrzałeś poza tępa wymiana bezsensowna bo nowy. Filt bez namysłu wymieniłeś na nowy, a syf paliwa pozostał. zapowietrzenie nie grozi gdy do filtra przed wymianą wlejesz trochę paliwa, szczelny układ paliwowy sam się odpowietrzy. Paliwo jest...
Witam. Bardzo ważne pytanie. Na 99% silnik, a raczej jego głowica jest przystosowany na etylinę ołowiową. A tu mamy teraz tylko bezołowiową i dodatki - były dodane? Dlatego prycha i nie ma kompresji bo zawory "puszczają". W dawnych czasach taki silnik zalany "bezołowiówką" zaczynał szaleć dopiero po jakimś czasie. Pomocne było zalanie do baku "tak jak...
https://youtube.com/shorts/3OOWOrzCQJ0ht... Mam problem z Ducato 2.0 115 MJ W samochodzie około 30 tys km temu zrobiony był generalny remont silnika , (honowanie, nowe tłoki, pierścienie, wtryskiwacze, sprawdzana była głowica , planowanie itp ) ogólnie po zabiegu silnik cykał jak szwajcarski zegarek aż gdzieś na trasie...
Umnie w moim warsztacie biore planowanie glowicy 50 zl i 200 robota plus koszt uszczelki okolo 120 zl. 5godz roboty. I auto smiga
Kamyczek,termostat nowy ,wentylator chodzi tak jak nalezy ,głowice były regenerowane wszystkie(zawory nowe ,uszczelniacze i prowadnice oraz planowanie )no i oczywiscie nowe uszczelki pod głowice żaden bardziew tylko Victor Reinz .Po tej naprawie głowic i tulei jeszcze auto nie wyjechało w trase.Przed naprawą też szło cisnienie do układu i jak wspomne...
Koszt wymiany uszczelki i planowania koło 2 tys. Uszczelki są dwie jak robisz planowanie musisz dać grubszą bo oryginalna jest za cienka. Mój mechanik złą dał na początku i musiał wymieniać ponownie.
Taka sama jaka była. Ale ponoć po planowaniu daje się grubszą Dodano po 45 Grubość uszczelki zależy od wystawania tłoków z bloku. Czyli daje się wymiar starej uszczelki? Planowanie tutaj nie ma znaczenia?
Witam przedstawię metodę znajomego szlifierza na te awarie w tych silnikach. 1.Naprawa i planowanie głowicy, 2.Planowanie bloku. 3.Zamontować tuleje tak by wystawały ponad blok (są do tego podkładki). 4.Splanować tuleje 0,05mm powyżej bloku. Silniki po takiej obróbce i prawidłowym montażu nie wypalają uszczelek. Pozdrawiam i powodzenia w naprawach.
Przyznaję, że nigdy nie dłubałem w tym silniku więc może czegoś nie doceniam. Jednak nie pojmuję sensu wielu rad i zapytań. Ale dorzucę swoje pytanie czy znaczy, że tłok w górnym położeniu wystaje ponad powierzchnię bloku? Jeśli nie to jakim prawem spotyka się z głowicą? A mogłoby to oznaczać planowanie powierzchni czołowej bloku cylindrowego. A skoro...
Witam.Mam problem z ogrzewaniem ... czy może być to związane z podejrzeniem uszkodzonej uszczelki po głowicą, ponieważ raz w miesiącu muszę dolewać ok. 0,25l płynu i węże są dosyć twarde.Od czego zacząć Po pierwsze czy masz taki myk że przestaje ci grzać i zaczyna wiać zimne powietrze ? Czy przy odkręcaniu korka zbiorniczka wyrównawczego płyn się podnosi...
Objawy jak najbardziej pasują,zaleca się zakładać nową uszczelkę pomimo tego że ta była używana miesiąc ale wątpię żeby pasowała ci od tego 1.8. Musisz doliczyć jeszcze planowanie głowicy, i ewentualne koszty takie jak nowa uszczelkę dekla,simeringi,przewody paliwowe jeśli są uszkodzone i przy okazji uszczelki kolektórów. Ale to zależy od ich stanu.
Na tą chwilę już mam głowicę i to się okazuje że w bardzo dobrym stanie wałek i szklanki, myślę że jeszcze sporo posłuży. Zaraz się zabieram za demontaż misy i wyciągam ten tłok z korbowodem żeby mieć do porównania z drugim. Jutro planowanie głowicy, nowe uszczelki i uszczelniacze i montuję wszystko to będzie wiadomo. Olej tym razem zaleję pewnie półsyntetyk,...
Jakiej sprawy nie załatwi wymiana uszczelki? Do ceny uszczelki można doliczyć planowanie i wymianę więc powinno się to zamknąć się w sumie około 200zł.
Silnik popala mi znaczne ilości oleju jak sądzę. 0,7L/1000km. Co dziwne praktycznie mieści się to w normie z książeczki opla więc pewnie znany w oplu przypadek. Wydaje mi się że jest to nie mało. Nie przeszkadza mi to mentalnie tylko znikają dość duże ilości oleju z garażu. Auto ma przejechane 280kkm. Popalało olej od samego początku czyli od pierwszego...
Moim zdaniem silnik do remontu - kopci na biało plus "masło" widoczne na nakrętce oleju, to wg mnie uszczelka głowicy do wymiany plus planowanie głowicy. Przed ewentualną wymianą uszczelki należy dokładnie zbadać głowicę na szczelność, bo może być pęknięta (lub tuleja cylindra). Np. w aucie syna (Lanos 16-zaworowy), w krótkim czasie zakładano 2 razy...
Uszczelkę dobiera się w zależności ile zostanie z planowana głowica! W katalogu liczba otworów określa grubość uszczelki. A ja myślałem że grubość uszczelki zmienia się jeśli komora spalania jest w głowicy, natomiast jeśli jest w tłoku to co zmienia planowanie głowicy? Przecież przed i po planowaniu jest jedna płaszczyzna, tylko po jest prosta, tym...
jakieś 150 robota plus 70 - 100 planowanie i uszczelki ok 30.
Tak zrobię. W silniku dopiero co zrobiłem nową uszczelkę pod głowicą, planowanie głowicy, a do tego nowy rozrząd z pompą, uszczelki pod kolektorami, nowe świece.
Seryjnie do Nz masz jedną grubość. Schemat dokręcania, wraz z wartościami dostaniesz z nową uszczelką. Planowanie głowicy w tym silniku jest bezpieczne do 0,8 mm.
Nie wiem czy będzie pasował, ale na pewno nie polecam kupowanie samego dołu. Jak kupić to tylko kompletny słupek bez osprzętu. Skoro wyszła korba bokiem to juz wcześniej w układzie były opiłki etc i lepiej nie zakładać takiej glowicy. A suma będzie zblizona bo odpadnie planowanie uszczelki etc.
excel planowanie planowanie blachy planowanie bloku
nożyce robię samsung firmware updater onkyo cykanie
głośniki creative inspire t7900 vestel firmware
MSI MAG Z790 TOMAHAWK MAX WIFI - Specyfikacja i Zastosowania Brak ładowania w Volkswagen Caddy 3 SDI po błędnym podłączeniu akumulatora