witam chłopaki mam podobny problem tyle ze naczepa inter cars i pneumatyka knorr podpiete pod scanie 4 i tez przy wywrocie nie siada na poduszkach krancówka sprawna gdzie szukac przyczyny
Witaj. Jedź do pneumatyka niech ustawi Ci wyprzedzenie hamowania naczepy. Podepnie do kompa naczepę i zobaczy co jest grane. Sprawdzi ciśnienia w aucie i na wyjściu do naczepy.
Jeśli to typowa naczepa bez dodatkowego modulatora osi to nie jest możliwe zróżnicowanie ciśnień pomiędzy siłownikami na jednej stronie naczepy. Wyjscia modulatora zasilające siłowniki 21 są wewnętrznie ze soba połączone . Tak samo jak i 22. Jak masz różne siły hamowania na osiach to problem jest raczej w mechanice niż pneumatyce.
Witam mam problem z pneumatyką w naczepie pilot po podłączeniu przewodu ABS przez kilka minut działa potem przestaje na nic nie reaguje jest to pilot dotykowy. Po podłączeniu naczepy i przewodu ABS pojawia mi się komunikat DEFEKT ABS po wjeciu wtyczki ABS komunikat wyłacza się. Z góry dziękuję za pomoc.
Witam, mam problem z pneumatyką w naczepie reisch, po odłączeniu przewodów od "ciągnika" całe powietrze schodzi czerwoną "kaczka" z naczepy, dodam że wymieniłem już zawór luzujący i dalej to samo, gdzie szukać przyczyny?
Witam. Mam problem z pneumatyką w naczepie GRAS, w żółtej końcówce pojawia się powietrze. Wymieniłem zawór ten z czarnym i czerwonym przyciskiem (nie wiem jak on się nazywa) i dalej to samo. Pojawi się też powietrze w gumowym przewodzie przy siłowniku. Jaka może być przyczyna. pozdrawiam
kolego wymień zaciski i będzie ok nierób żadnych pomiarów pneumatycznych, zawór naczepę dzieli się na lewą lub prawom stronę jeśli by była wina w pneumatyce nie hamowała by jedna strona a nie oś
Przy odłączonym przewodzie EBS nie będzie regulacji siły hamowania do ciężaru pojazdu. Naczepa hamować będzie 1:1 czyli jakie ciśnienie na podane z żółtego złącza takie pójdzie na siłowniki. Koledze radzę sprawdzić ciśnienie zasilania jakie idzie do naczepy oraz czy w żółtym przewodzie czyli sterowaniu nie występuje ciśnienie szczątkowe. To tak na początek...
Witam, mam problem z hamulcami w naczepie typu wywrotka(hamulce bębnowe), druga oś nie hamuje, a pierwsza i ostatnia hamują ale do momentu gdy nie zapali się ABS1, gdy zapali się ABS1 mam również wrażenie choćby zestaw był przechylony raz w prawo, raz w lewo.. Mam wrażenie że to problem z pneumatyką.. A jedynie ucieka mi powietrze z tego zaworu odcinającego...
ciśnienia są ok. układ szczelny. może ma ktoś namiary na dobrego pneumatyka z Krakowa lub okolicy ?
Witam potrzebuje dokładny schemat do modulatora naczepy i jego osprzętu głównie elektryczny ale było by dobrze jak by i była pneumatyka. KNORR TEBS ES2053 II39782 042130415520064 03r Takie inf. jest na tabliczce, dodam że posiada oś podnoszoną z elektrozaworu, naczepa jest przerabiana osie,rama, zabudowa no i system hamulcowy wszystko z innej parafii....
Najpierw odłącz naczepę i zobacz co się zmieni. Będziesz wiedział gdzie szukać na ciągniku czy naczepie.
Witam, jestem posiadaczem naczepy wielton z 2006r z pneumatyka Knorr o ile się nie mylę. Od pewnego czasu po włączeniu auta (i nabiciu powietrza, non stop schodziło powietrze z zaworu nr Knorr K014977 (nie mam pojęcia do czego on jest, wiem tylko że rozdziela powietrze między poduszkami i może jakoś steruje podnoszoną osią) załączam zdjęcie. zawór jest...
A wiadomo chociaż jaka pneumatyka tam siedziała?? Wabco, Knorr, Haldex?? Lub na jakim systemie ty chcesz to odbudować?? Jeśli chodzi o hamulce, ABS i poduszki to jeśli masz doświadczenie przy naczepach to nie powinno być większego problemu. Jeżeli natomiast chodzi o oś skrętną to w jaki sposób jest ona sterowana?? Hydraulicznie??
W związku z powyższymi chciałbym zapytać czy może ktoś wie jakim z dostępnych interfejsów mógłbym połączyć się z volvem fh12 94` , 96` , 97(nie mówię tu o kodach migowych) rok jak i z naczepą tyle że w naczepie mam pneumatykę knorr-a i chciałbym dowiedzieć się co jej dolega tyle na początek. Jeżeli ktoś nie wymądrzając się byłby w stanie mi pomóc będę...
Trzeba sprawdzić podłączenie pneumatyki pomiędzy zaworem poziomującym, sam zawór i podłączenie elektrozaworu podnoszenia osi. Wystarczy że ktoś kiedyś zamienił 2 przewody pneumatyczne. Jeżeli masz jakieś pojęcie o pneumatyce, to ściągnij sobie schematy ze strony Wabco (np. po nr. zaworu Ilas) i sprawdź czy wszystko pasuje. Najlepiej i najszybciej podstaw...
Przeprowadź taki test. Na postoju odłącz wszystko od naczepy elektrykę i pneumatykę oprócz "czerwonej słuchawki". Sprawdź czy problem o którym pisałeś nadal występuje. Jeżeli tak (czyli uchodzi powietrze tłumikami modulatora) , odkręć wszystkie przewody wyjściowe do siłowników od modulatora (porty 2.1 i 2.2). Sprawdź czy powietrze wycieka czy to od...
Jeśli nie znajdziesz przyczyny w pneumatyce to przyglądnij się zaciskom. Często dochodzi w nich do zacierania się prowadnic lub samoregulacji.
Jest tu schemat bardzo zbliżony do twojego układu, można zobaczyć sposób podłączenia pneumatyki i jak podłączyć zawór parkujący-luzujący
Wypnij kabel EBS i zmierz ciśnienie na siłownikach przy hamowaniu full. Zresztą w ogóle pomierz ciśnienia w różnych wariantach napełnienia miechów z włączonym systemem i bez, trzeba wykluczyć ew. problem zasilania pneumatyki.
Uczepiliście się tych czujników jak szczerbaty sucharka :). Każdy obeznany w układach EBS naczep i przyczep powie Ci że zapalenie w ciągniku kontrolki ABS naczepy/przyczepy wcale nie musi oznaczać awarii czujnika/-ów. Przyczyn może być wiele, a to niektóre z nich: 1. Zbyt wysokie ciśnienie zasilania (>9.3 bar w przypadku WABCO). 2. Niezgodność ciśnienia...
Serwisów-ka o tym błędzie pisze "Możliwe nieprawidłowe ciśnienie wyjściowe modulatora 2.2 Błąd ten może pojawiać się na wskutek: * Błąd pneumatyki w obwodzie doprowadzającym ciśnienie do siłownika np. zagięty przewód * Usterka przetwornika ciśnienia lub przewodów modułu EBS/ABS * Błąd połączenia pomiędzy ECU i blokiem modulatorów EBS/ABS * Błąd obwodu...
Pomiar na koniu to wiem że trzeba bo mam drugi błąd MID 144 PID46 FM1 a co do naczepy to po podłączeniu osobnego powietrza w texe nie mogę żadnego pomiaru i testu zrobić bo czujnik informuje o braku powietrza 0.0 bar a ja nie wiem czy jest osobny czujnik czy może w module. Za niedługo będę miał manometr i sprawdzę ciśnienie. Gdzieś na forum wyczytałem...
Dajcie spokój z tym zgadywaniem. Bezdyskusyjnie czy ma ciśnienia dobre, a nie udawać głupiego. Zagadać na stacji z diagnostą, który o pneumatyce coś wie. Ciekawe po grzyba komu VCI tester jak wszystkie kody ciągnika są na desce.
Tak wiec z tego co sie dowiedziałem to stary typ naczep ma sterowanie podnoszenia osi reczne z kabiny i dodatkowy przewód elektryczny,na sterowanie elektrozaworu.A nowy typ wykorzystuje napiecie z gniazda abs i oś opuszcza sie po załadowaniu powyżej 7 ton.Jak byś miał problem z pneumatyką pisz na gg.Pozdrawiam
Sprawdź w naczepie szczelność pneumatyki, może powietrze ucieka i naczepa automatycznie przyhamowuje. Może popełniono jakiś błąd podczas montażu nowych części w układzie hamulcowym.
Po skasowaniu błędów kontrolka ABS zapala się przy pierwszym mocniejszym hamowaniu i później świeci się już cały czas - hamulce działają pełną mocą nawet przy pustej naczepie, siłownik jest dobry. Dorwałem dzisiaj kontakt do zakładu który zajmuje się pneumatyką (powiedzieli, że naprawią), jutro wyślę modulator i zobaczymy. Wszystkim dziękuję za informacje.
Jak jest z naczepy to typowe gwinty od pneumatyki M 22 x 1,5 mm . W głowicy IKARUSA też jest metryczny ale większy . Ja stosowałem redukcje , dorabiałem na tokarce . :|
Dziwne te objawy..... przy zmianie biegów schodziło mi powietrze z fotela oraz znikały połówki oraz mała skrzynia. musisz najpierw zlikwidować wycieki powietrza . na zegarach powietrza wskazówki poszły do samego końca a potem spadły do zera taki objaw występuje wtedy kiedy podstawa osuszacza nie zbija i ciśnienie idzie na maxa a skazówki w ciągu dosłownie...
No to rzeczywiście problem. Jeżeli chodzi o połączenie z naczepą to stosuje się taki kabel jak do pozostałych połączeń pneumatyki i elektryki. Jest cieńszy - właśnie specjalnie do kamery. https://obrazki.elektroda.pl/3011771900_...
Ewidętnie nieszczelnośc pneumatyki w naczepie.
Ja nadal nie rozumiem. Chcesz naprawiać te naczepy i auta i chcesz zawory lokalizować na rysunkach? To bez sensu bo rysunki są schematyczne i lokalizacja na rysunku nie zawsze odpowiada tej, która jest w rzeczywistości. Do identyfikowania zaworów mozna sie posiłkować katalogiem Wabco w ktorym są one narysowane oraz są do nich przyporządkowane numery....
Witam. Pójawienie się wody w pneumatyce jest spowodowane nadmiernymi ubytkami powietrza. Znajdź gdzie powietrze schodzi, i napraw. Osuszacz który się nie regeneruje po nabiciu powietrza w układzie może się zużyć nawet po kilku godzinach! A zwykle starcza na 1 rok lub nawet 2 lata w układach np. na resorach. W Twoim przypadku to moze być wina nie naczepy...
Nie chodzi mi o filozofie czy mozna oske przeciązyc czy nie i prosze czytać ze zrozumieniem.Mam naczepe 3 osiowa wywrotkę i chodzi mi by w przypadku np. podjezdzania pod góre gdy jest ślisko to podniesc pierwsza oś manualnie by wtedy dociążyć oś napędową w ciagniku siodłowym.Znajomi maja tak porobione i w zime ja stałem pod górą a oni wjechali.Proszę...
Witam! W moim Renault Magnum e-tech 480 z 2001 r przy hamowaniu wielokrotnym - jazda w korkach, zaświeca się STOP i wyświetla "DANGER LOCKING", "AIR PRESSORE". Pedał hamulca staje się twardy i słabiej hamuje. Brak jest wówczas świateł stopu w naczepie i koniu. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu usterka zanika by po kilkudziesięciu czy kilkuset...
Jak już wiesz, że wszelkie nastawy dokonuje się w programie, to co się tak tej regulacji przyssałeś. Pedał hamulca ma te wartości na stałe przypisane fabrycznie jako charakterystyczne i są one wklepane (względnie w razie wymiany trzeba je wklepać) do pamięci jednostki EBS z numeru znajdującego się na zaworze. Wartości testowe pedału hamulca 0.3-4.5V/4.6-0.3V....
hydraulik pneumatyk pneumatyk przyczep układ pneumatyk
iskrownik ustawić gniazdka angielskie wariuje klawiatura
zarówka punto archiwizacja danych dysku
Schematy odtwarzaczy DVD Manta - jak znaleźć? Autotuning falownika Omron F7: tryby i procedura