http://silnikielektryczne.prv.pl/html/as... Tutaj masz wszystko.
Tak jak kolega Koderr zauważył parametry silnika ale dokładnie, autotuning i sterowanie wektorowe czyli: H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) H40: "3 "– sterowanie wektorowe bezczujnikowe H41 –...
Nie żebym się czepiał pedagogów, ale tabliczka w zadaniu nie pochodzi z prawdziwego silnika ale jest zlepkiem dwóch tabliczek, bo nazwa silnika wskazuje na dwubiegunowca czyli 3000obr/min, a rubryka z prędkością wskazuje na 6-biegunowy, w nazwie silnika powinno byc "6B" zamiast "2B". Jak ktoś często mierzy silniki i wypisuje protokoły to od razu spostrzeże...
Gdy ustawiłem parametr H41 na 1 (Automatyczny pomiar rezystancji i indukcji silnika) - falownik pokazuje błąd. A ustawiłeś wcześniej: H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) Jeśli nie to nie dziwne, że...
do: SAWEK101 BLDC ? - czy to nie tak teraz nazywają absolutną "nowość" czyli silnik synchroniczny napędzany z falownika ze sprzężeniem z nadajnika położenia oczywiście żeby z synchra nie wypaść ? Takich "nowości" to więcej jest: taki scroll nazywał się tak jakoś w 1935 G (Garret) i w Mercach (chyba) dawał niezłe doładowanie. z tymi scrollami na 100Hz,...
Co do momentu to wyjściowo na wale sprężarki będzie taki sam. Podaż momentu będzie większa, silnik przecież mocniejszy. tylko silnik z S1 Do piaskowania i na linię produkcyjną tak. Moment obrotowy w silniku elektrycznym ma to do siebie że silnik ma dość mocy aby szybko wejść na obroty a kompresor jest dość mocno hamowany stąd może dochodzić do sytuacji...
A mnie brakuje tu podstawowych informacji: Czy falownik jest ustawiony na tryb wektorowy, czy U/f? Czy była przeprowadzona procedura autostrojenia? Czy są wprowadzone poprawne dane silnika? H03 Moc silnika H04 Ilość biegunów silnika H05 Prąd znamionowy silnika H06 Prąd biegu jałowego silnika Io H07 Poślizg silnika
Należy ustawić prawidłowo wszystkie parametry "silnikowe": P209 do P215 Mogę prosić jakie wartości wprowadzić do falownika dla parametrów P209-P215 ja myślę że takie ale proszę mnie poprawić (Napięcie znamionowe silnika) P209-220V (Prąd znamionowy silnika)P210-8A (Współczynnik dla silnika bez obciążenia) P211-? (Znamionowa prędkość obrotowa silnika...
Witam! Poniżej parametry do ustawienia, jeśli brak tabliczki znamionowej silnika to należy wykonać pomiary i obliczenia. H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa)
Witam. Potrzebuję by ktoś wyliczył z tabliczki znamionowej wartości następujących danych: 1. Liczba par biegunów. 2. Znamionowy poślizg silnika w Hz. 3. Znamionowy prąd silnika w A. 4. Prąd silnika bez obciążenia w A. 5. Sprawność silnika w %. 6. Częstotliwość maksymalna. 7. Częstotliwość bazowa. Potrzebuję tych danych do zaprogramowania falownika IG5A....
Ustaw prawidłowo: H30 – moc znamionowa silnika 7,5kW H31 - ilość biegunów 4 H32 - znamionowy poślizg silnika 1,67 H33 – prąd znamionowy silnika 15,3A H34 - Prąd biegu luzem 7,6A F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) 50Hz ACC:-przyśpieszanie 20s F4:-Tryb stopu (zatrzymania) 2 - wybieg F30:Charakterystyka pracy u/f 1 – kwadratowa H40:-Wybór...
wydaje mi się że dla prędkości 35obr/min na wyjściu i takiej przekładni twój silnik nie ruszy! bo musiałby być zasilany częstotliwością ok. 7Hz co przy tak małym silniku i dużym momencie hamującym może okazać się że nie ruszy. poślizg znamionowy silnika 1,5kW i 6biegunowego wynosi ok 8%, czyli minimum przy f=8Hz silnik może Ci ruszyć, a może nawet przy...
Właśnie to zarzuciłem koledze . Trzykrotnie to zmaleje prąd rozruchowy. A moc silnika podczas pracy w gwieździe zmniejszy się tylko o jakąś 1/3 No jak możesz takie rzeczy wypisywać...? Odesłałeś mnie do książek, zarzuciłeś brak przeczytania i zrozumienia materiału udostępnionego. Z przykrością stwierdzam, że to właśnie Ty się z tym nie zaznajomiłeś,...
Mam taką popozycję policz na początku moment znamionowy tego silnika potem poślizg znaminowy a potem ze wzoru klossa moment krytyczny przy poślizgu krytycznym powinno się to dać wyznaczyć a jak znajdę chwile czasu to sprubóję to policzyć powodzenia jeżeli to była laborka to może przeprowadziliście pomiary np rezystancji stojan oszacowaliście rezystancje...
(at) czesiu! Przyjmij do wiadomości, że silniki indukcyjne, ich budowę, charakterystyki i zachowanie się, znam lepiej niż własną żonę, więc mnie nie ucz, tylko zastanów się co Ty piszesz. Rozważamy silnik przystosowany do rozruchu gw/tr w naszej sieci. Taki silnik ma trzy cewki i w jego warunkach znamionowych zarówno dla gwiazdy jak i trójkąta na każdej...
Co masz na myśli pisząc moment minimalny ? To może jeszcze inaczej. Do obliczeń musimy moment znamionowy krytyczny dla prądnicy wziąć z minusem, tak samo jak poślizg krytyczny, bo poślizg dla prądnicy nie może być dodatni, a to dlatego, że wtedy jesteśmy w zakresie pracy silnikowej.
Muszę spokojnie znaleźć uzasadnienie dla mojej teorii i napiszę jak znajdę czas uzasadnienie mijego stwierdzenia. Te wzory co podajecie oczywiście są słuszne dla wyliczenia pobieranej mocy a nie na mozliwość regulacji falownika. Moment silnika jest zachowany jesli U/f=const (dla prędkości powyżej 3Hz). Poniewąz po dojściu do 50Hz mamy napiecie sieci...
Wzór na obroty znamionowe silnika asynchronicznego: n n =n s *(1-S n ) gdzie n s - obroty synchroniczne wirującego pola elektromagnetycznego w stojanie (czyli 60*f/P) gdzie P tj. ilość par biegunów S n - poślizg znamionowy Przekształcenie na S n S n =(n s -n n )/n s
Podaje zadanie na wzorach ogólnych bo nie ma sensu podawać z wartościami konkretnymi. Silnik indukcyjny ma dane Un(Y) , obroty synchroniczne ns, częstotliwość zasilania fazy f, liczbe par biegunów p, znamionowy przeciążenie momentu tb, reaktancje zwarcia Xk, rezystancje wirnika sprowadzoną na strone stojana Rr'. Silnik zasilono napięciem fazowym Us...
Witam! Proszę tak zrobic: ACC 5s (odnosi się do pełnego zakresu częstotliwości 0- 50Hz) dEC 2s (odnosi się do pełnego zakresu częstotliwości 0- 50Hz) F4 1 hamowanie prądem stałym F8 10 Hz F11 1s czas podawania prądu stałego do silnika F20 30Hz częstotliwość funkcji JOG (nie wiem co to jest) nie ma znaczenia chyba, że wykorzystywałeś wej.cyfrowe JOG...
Z tabliczki silnika wynika że silnik ten powinien pracować przy połączeniu w trójkąt przy zasilaniu z sieci o napięciu 3x 220 V lub połączony w gwiazdę w sieci 3x 380 V w każdym z tych przypadków bez kondensatora . Zastosowanie przełącznika gwiazda trójkąt nic do tego układu nie wniesie .Ponieważ przełącznik ten stosuje się w celu ograniczenia prądu...
Na zużycie komutatora ma duży wpływ dobór szczotek- ich twardość, ścieralność i poślizg (są np takie, które zawierają dużo miedzi). Jednak ma też wpływ w jakich warunkach pracuje silnik (obroty w jedną stronę czy w obie, poślizg znamionowy - też można inaczej dobrać/ zamontować szczotki).
Zrób zdjęcia silnika i tabliczki znamionowej. Jeżeli jest to silnik indukcyjny, w zupełności wystarczy ograniczenie napięcia zasilania silnika. Mocno wzrośnie wtedy poślizg silnika przez co obroty przy danym obciążeniu spadną. Obciążenie wentylatorem świetnie nadaje się do tego celu. Napięcie można ograniczyć wstawiając między zasilanie a silnik jakąś...
Silnik obciążony mocą znamionową nie ma szans rozpędzić się do prędkości synchronicznej czyli 3000 obr/min, te 100 czy 200 obr/min mniej to poślizg silnika.
Wytłumaczy mi ktoś dlaczego większy prąd skoro niższe napięcie na uzwojeniu? . Bo sprawność silnika maleje przez zwiększony ,,poślizg magnetyczny", inaczej mówiąc, moc doprowadzona do uzwojeń jest zbyt mała, by silnik osiągnął prędkość znamionową / asynchroniczną.
Witam ostatnio mam duzo zadań związanych z obliczeniami np : moment użyteczny, moc czynna czy poślizg znamioniowy Wzory znam , natomiast nie wiem jak sie oblicza. Czy ktoś potrafił by mi pomóc jak obliczyć za pomocą wzoru? Z góry naprawde będe wdzięczny
obroty znamionowe silnika / częstotliwość znamionowa silnika * częstotliwość falownika * %poślizgu = obroty silnika pzdr
A gdzie to sprawdzić ile tych par? Bo jak 3 podstawie pod wzór to prędkość synchroniczna wyjdzie 1000. A jak podstawie ją do wzoru na poślizg to wyjdzie mi ujemny. :idea: Możesz to wywnioskować z tablicy znamionowej silnika 1 para 3000rpm ;2 pary 1500 itd.Prędkość synchroniczną mają tylko silniki synchroniczne, oraz wielkość zwana wirujące pole magnetyczne...
Rzeczywiście falownik jest zasilany z napięcia 230V najczęściej, ale można sprawdzić czy można go zasilić z dwóch faz i będzie wtedy 400V, co do podłączenia silnika to trzeba najpierw ustalić napięcie znamionowy "cefki"-uzwojenia jednej fazy silnika silnika, dane te są podane na tabliczce znamiononej ostrzegam oznaczenie 230/400V lub 230V oznacza to...
Silnik podłączony w gwiazdę (konfiguracja 5kW) A dlaczego w Y? Jeśli to ten sam silnik co na zdjęciu, to powinien być połączony w D. Czy prąd nadal zwiększa się z poślizgiem po przekroczeniu obciążenia/poślizgu znamionowego (5kW) ? no to przy 100% poślizgu (wirnik stoi) jaki jest prąd ? Prąd ze zmniejszaniem obrotów "rośnie": http://obrazki.elektroda.pl/8807976200_1...
Brak troche logiki - bo skad energia w kondensatorach jak wszystko stoi przed rozruchem ?? - te pradnice nie sa zwykłymi silnikami asynchro - musza mieć przynajmniej kawałek magnesu stałego w wirniku który daje wzbudzenie maszyny....... i jeszcze jedno - czy aby napewno są to maszyny asynchroniczne ? - bo mam watpliwosci . Pradnice asynchroniczne sa...
chciałbym obniżyć obroty z 2800obr/min do 1/4 i 1/2 obrotów znamionowych. Przy silniku asynchronicznym, zwiększając poślizg możesz obniżyć prędkość do około 70% znamionowych. Dalsze obniżanie mija się z celem bo silnik tak fatalną charakterystykę że Minimalny wzrost oporu powoduje lawinowy spadek momentu obrotowego. A moment rozruchowy jest w okolicy...
Silniki ulegają uszkodzeniu na wskutek zbyt dużej temperatury w uzwojeniach. Temperatura dopuszczalna wiąże się natomiast z prądem znamionowym silnika. Jeśli nie przekroczy się prądu znamionowego silnik nie będzie się nagrzewał i wszystko będzie w porządku. Natomiast zmniejszając napięcie znamionowe zmienia się poślizg silnika (obroty) i zmniejsza się...
Zaraz do nich napiszę ten całkiem fajny tylko sterowanie wyłącznie skalarne... Liczył może ktoś poślizg silnika ? Mam jeszcze jedno wrzeciono z obrotami 24.000 jednak na falowniku który mam nie pracuje ono prawidłowo. Mój falownik regulacje poślizgu znamionowego kończy na 10Hz jak zwiększam wartość poślizgu silnik pracuje na 15Hz jak poślizg jest na...
Mam pytanie czy ma ktoś dane tego silnika, SZUD(K)e24b: rodzaj pracy P-40 240cykli/h moc znamionowa 1,5kW prędkość obrotowa znamionowa 1375 obr/min prąd przy 380V 3,8A sprawność 77,5% współczynnik mocy 0,84 U2 42V I2 25A przeciążalność 320 GD2 0,030 ... należy zastosować rezystor o parametrach: Rmin=1.68om P=1kW Najlepiej jakby miał kilka odczepów...
Witam ponownie. Co do sprawności to napewno nie bedzie gorsza niz prądnicy z magnesami trwałymi. Wydajność zalezy od tego jakie parametry ma silnik - nie mozna przekroczyć prądów znamionowych. A co do wykorzystania tego typu prądnic - są one z powodzeniem stosowane w elektrowniach szczytowo-pompowych, w elektrowniach wiatrowych tez. Radzę poczytać go...
Jest tak: silnik bez rozruchu berze o ile dobrze pamiętam 8-10x prądu znamionowego więc pytanie czy Twoja instalacja to wytrzyma (bezpieczniki będą wyskakiwać przy każdym starcie). Dodaj do tego jeszcze obciążenie jakie będziesz miał do rozpędzenia i okaże się że całość będzie b. ciężko wystartować. Sprawdź czy silnik - jego uzwojenia nie są zwarte...
Witam serdecznie,jestem uczniem 3 klasy szkoły zawodowej,aktualnie mam kursy i z daną okolicznością jaką jest wirus mamy e-kursy Nasz nauczyciel zadał nam dość trudne zadanie do którego nie mogę jakoś podejść ze względu na brak wiedzy jak i brak materiału z którego mógł bym te dane przeanalizować i wykonać(korzystanie ze wzoru).Poprostu potrzebuje waszej...
Witam Ja bym jednak spróbował z falownikiem. Może nie wykorzystasz pełnego wydatku na pompie, ale jesteś w stanie uruchomić maszynę z połową jej mocy znamionowej. Na falowniku jesteś w stanie ustawić wartość prądu przy jakim zadziała zabezpieczenie. Siłowniki będą pracować wolniej. Jak do testów to myślę że spokojnie da radę. W tej chwili nie pamiętam...
Jeżeli silnik ma podaną prędkość obrotową to jest to prędkość obrotowa wału przy mocy znamionowej, poślizg wynosi od 0,1 ( silnik dużej mocy) do 10% ( silnik małej mocy) czy taki silnik zasilany tymi 230V to będzie faktycznie ten 1-fazowy? bo taki właśnie mi potrzebny "ale o co chodzi?"
Tak wiem o tym - przyjmuje więc ,że "krzywa mocy" jest nachylona pod katem 45* w stosunku do predkości ( faktycznie idzie znacznie bardziej stromo do góry - co traktuje jako margines bezpieczeństwa) . stąd potrzebuje silnik o mocy znamionowej około 150kW /4500obr - co przy w/w załozeniu daje 50,66kW/67,38KM przy predkosci 1520 obr. Warunek ten w zasadzie...
Tak niezupełnie jezeli na tabliczce ma 3000 to ma 3000 i jest to silnik synchroniczny silnik asynchroniczny bedzie mial zawsze mniej niż 3000 im mniejszy silnik tym wiekszy poślizg.(u mnie w firmie silniki 315kW ich znamionowa predkośc wirowania wynosi 2990) Iośc obrotów silników asynchronicznych jest podawana przy znamionowym obciązeniu tego silnika....
ACIM ma i moment przy sterowaniu V/f (zablokowane V/f na kilkanaście ms, czyli porządne forsowanie przy rozruchu), bo sam sprawdzałem. Wydaje się jednak mniejszy niż przy jakiejś większej prędkości. Oczywiście, że i przy sterowaniu skalarnym U/f moment przy zablokowanym wale będzie generowany. Jednak, ciężko jest określić jaka jest jego wartość. Można...
witam. Podaj typ silnika. Według mojej wiedzy silnik 1,2 kW/400V powinien mieć prąd znamionowy ok. 2,6A. Znajomość typu silnika pozwoli to zweryfikować ( silniki o tzw. zwiększonym poślizgu mają prąd większy- ale to specyficzny i niezbyt często stosowany rodzaj silników). Pozdrawiam.
Właśnie się zastanawiałem jaki tryb powinien być w C14 dla wentylatora w centrali, zmieniałem na różne, jednak piszczenie zawsze występuje. C16 jeszcze nie ruszałem: "silnik powinien pracować na biegu jałowym mniej więcej z częstotliwością poślizgu" - czyli na wyjściu falownika ma być wtedy ok. 5 Hz? Czy na tabliczce znamionowej jest gdzieś częstotliwość...
cos fi ma znaczenie niezauważalne, znamionowe obroty wprowadza się po to, aby falownik mógł wyświetlić tę wartość jako obroty przy generacji częstotliwości 50Hz. Będzie to np. 2850 obr/min lub 1430 obr/min - czyli synchroniczne minus poślizg.
Witam. Zależy ile chcesz zmniejszyć obroty w stosunku do znamionowych oraz co napędza ten silnik.Można zmieniac obroty przez zmianę poślizgu silnika (regulacja napięciem) ale dotycz to tylko napędu pomp i wentylatorów do innych zastosowań regulacja napięciem może być za mała.
Na tabliczce znamionowej jest podany prąd znamionowy silnika. Zakres termika dobierasz tak żeby obejmował wartość z tabliczki. Z mocy dokładnie się nie da określić bo zależy to od wielu zmiennych: - połączenie (trójkąt, gwiazda) - ile obrotów - jaki cos fi - czy nie jest to silnik ze zwiększonym poślizgiem - itd.
I tu kłania się wykwalifikowany elektryk, który po sprawdzeniu izolacji, może go uruchomić i jak jestem pewny "na słuch" powie ci jakie obroty ma ten silnik. Dokładnie. (at)Leonard91 Włącz silnik przystaw do wałka patyk tak aby rowek na wpust pobudził go do drgań i porównaj z poniższymi samplami prędkości dla poślizgu = zero. Oczywiście warto by było...
1. Mniejsze napiecie to mniejszy prad i moment rozruchowy silnika. 2. Przy znamionowym obciazeniu poslizg zwykle wacha sie w granicach 1 - 10% i jest mniejszy, gdy moc maszyny jest wieksza. 100% wystepuje w przypadku, gdy wirnik jest nieruchomy. Na biegu jalowym poslizg wynosi ok 0,5-1%
poślizg znamionowy poślizg znamionowy silnik moment znamionowy silnika
samsung 300e5a sterowanie mikroprocesorem patriot viper blackout
junkers ceraclass junkers ceraclass
6SN7 – optymalny punkt pracy dla dynamiki sygnału audio, parametry, ustawienia, THD Buderus GB072/GB172/GB192 – tryb napełniania syfonu, objawy, diagnostyka, kody błędów