Właśnie takie stosuję (ten ze strony Allegro). Spisują się rewelacyjnie. Te polecam z czystym sumieniem.
proponuje trzy diody szeregowo i do tego opornik 390Ω. Pobór prądu około 10mA dokładnie nie pamiętam. Pozdrawiam.
Odpowiedź jest prosta. Definitywnie jest gdzieś zwarcie. Sprawdź pobór prądu na wyłączonej stacyjce.
W takim razie trzeba przeanalizować miernikiem cęgowym pobór prądu przez motocykl oraz prąd ładowania z regulatora. Najlepiej wykonać próbę zwarciową alternatora (w tym przypadku połączenie w trójkąt). Jeżeli wynik będzie za niski, najprawdopodobniej pozostanie wymienić koło magnesowe (z magnesami neodymowymi), możliwe że zostało przegrzane i rozmagnesowane.
2A, ewentualnie 2,5A będzie dobre. + 5A to może być za dużo. Kwestia grubości izolacji na kablu i samego przekroju kabla. Oczywistym jest że 2A w zupełności wystarczy. Bezpiecznik dobiera się do przekroju kabla oraz poboru prądu przez dane urządzenie.
Czy ta instalacja ma być profesjonalna, czy będzie to niskobudżetowa, amatorska zabawka? Co rozumiesz pisząc: dorobić czujnik na kontraktonie aby po ruszeniu motocykla... Jaka jest wartość tego motocykla?
https://www.youtube.com/watch?v=gIoCBcOb... http://www.wiringdiagrams21.com/2012/07/... Z tego co widzę, to w tym modelu jest wymyślona jakaś kombinacja z układem stycznika rozrusznika. Trzeba o tym dobrze poczytać, jak to działa i po co zostało wprowadzone. Jeśli "na krótko" rozrusznik kręci jak szalony,...
Więc tak... Pożyczyłem akumulator z takiego samego motocykla jak mam ja (akumulator sprawny w 100% po 2 miesiącach odpala bez problemu) - Przełożony do mojego akumulator niestety się rozładowuje identycznie jak mój... U mnie pobór prądu na postoju ustawiony na zakres 200mA - +/- 20,0 mA U brata w identycznym motocyklu - 00,6 mA Wychodzi na to, że w...
Po krótkiej dyskusji zmieniam czujnik na radarowy /pobór prądu ok 100mA/ zamontowany na motocyklu. Zmniejszamy czułość i ustawiamy strefę działania od 50 cm w górę.
To nie takie proste, jeśli chcesz zakładać system samochodowy do motocykla to, powodzenia. Po dwoch dniach będzie po akumulatorze.Alarmy motocyklowe mają znacznie mniejszy pobór prądu podczas czuwania.
Sądzę, Koledzy, że to Wy komplikujecie prostą sprawę. Cewka w magneto, przewód do hybrydy,masy i stacyjki (gaszenie) kabel WN na świecę, znaleźć punkt zapłonu i jazda. Co do regulatora napięcia z takiego alternatora, utworzonego z trzech cewek oświetleniowych i sześciu diod, regulator musial bym opracować sam, z jakimś MOSFETem na wyjściu (pobór prądu...
a jak u Was wygląda pobór prądu mam zamiar coś takiego założyć do motocykla a tam jak wiadomo akumulator nie grzeszy pojemnością :)
7A, to jest lekko licząc 84W. 84 waty na diodach??? To ile ty ich tam masz? Poza tym, kombinowanie z wymianą żarówek na diody w kierunkowskazach innych lampach do nich nieprzystosowanych jest nielegalne i można stracić dowód. Więc jeszcze raz sprawdź pobór prądu, tym razem odłączając poszczególne obwody. I napraw układ ładowania, a dopiero później kombinuj...
Motocyklowy odpada: Aby posiadał pre-alarm z czujikiem mikrofalowym lub wejście pre-alarmu kosztował by krocie. Sprawa hermetyczności ? - znalazłem miejsce gdzie woda nie "doleci", ewentualnie uszczelnię go :) Motocykl jest używany w sezonie codziennie, więc ultra mały pobór prądu nie musi być - choć im mniej tym lepiej. Jeśli będę zostawiał motocykl...
Jaki jest pobór prądu przez typową zapalniczkę samochodową :?: Zastanawiam się jaki bezpiecznik wpiąć do obwodu w motocyklu?
A możesz mi wyjaśnić, dlaczego wpinając rezystor na wyjściu z cewki nie obniża mi to napięcia? Myślałem, że zwiększając pobór prądu zmniejszy mi się napięcie dawane na akumulator.
Pisze że alarm jest zasilany 12V i coś takiego pisze też śladowy pobór prądu w czasie czuwania (poniżej 0,008A!) wiećej o poborze nie pisze
Próbowałem ale nic nie daje, wstawiałem 274Ohm, 1k, 5k, 10k. Dodatkowo to rozwiązanie nie wchodzi w rachubę, całość jest przewidziana do motocykla i jakikolwiek pobór prądu w stanie spoczynku załatwi mi akumulator w noc, tzn tą baterię którą w motocyklu nazywa się akumulatorem :-_ Pomysł z dodatkowym opornikiem na bazie jest niezły i już myślałem, że...
Na przewodzie białym z regulatora pobór prądu 1,6mA DC niezależnie od obrotów. Napięcie od 18mV do 40mV na obrotach. Po odłączeniu tego przewodu motor gaśnie. Na przewodzie żółtym mierzone miernikiem cęgowym 1,2A na jałowych, 4A na najwyższych. Pobór prądu na czerwono-białym 230mA do 400mA na obrotach. Po odłączeniu akumulatora motocykl dalej pracuje....
Jeśli nie ma nigdzie "lewego" poboru prądu z akumulatora, to akumulator może mieć uszkodzoną jedną celę, stąd obniżenie napięcia.
Nie masz żadnego ładowania, padnięty akumulator a napięcie spada z poboru prądu na zapłon - ot i cała tajemnica
Witam. Chciałbym zastosować ten zamek jako stacyjkę w moim motocyklu (ktm exc 250, nie ma stacyjki siadasz i jedziesz). Oczywiście musi być jakaś metalowa obudowa na czytnik a elektronika pod siedzeniem. Ale zastanawia mnie ten ogromny pobór prądu (dla aku. 4Ah) no i oczywiście jak motocykl czasami stoi tydzień w piwnicy to po co ma rozładowywać akumulator....
Klakson ma raczej stały pobór prądu więc powinno wystarczyć szeregowe podłączenie rezystora o odpowiednim oporze i mocy.
mam pojęcia jak długo mógłbym z niej korzystać. Akumulator od motocykla jest IMHO za mały - pobór mocy będzie zbyt duży. Wprawdzie kolega (at)cyann dobrze obliczył, ale należy wziąć pod uwagę, że 8 Ah to pojemność dla prądu 0,05 C. Natomiast w tym przypadku pobór prądu będzie w okolicach 1 C co znacząco zmniejsza dostępną pojemność akumulatora. Szacunkowo...
Witam serdecznie :) Mój problem polega na rozładowującym się akumulatorze w moim motocyklu (SUZUKI SV 650S). Zmierzyłem pobór prądu na postoju i jest znikomy 2mA. Coś dziwnego dzieję się gdy przekręcę zapłon. Wtedy pobieran prąd =1,3A (światłą, kierunki itp są wyłaczone). Alternator wydaję sie być sprawny bo na pracującym silniku napięcie łądowania...
Witam, nie wiem jaki to prostownik używaliście do odpalania ale tak nie można robić, chyba, że będzie to prost. z rozruchem. Zwykły mały prostownik może ulec uszkodzeniu poprzez zwiększony pobór prądu przez rozrusznik i tym samym układy w motocyklu jak i akumulator mogą być potraktowane prądem przemiennym , co nie jest dla nich obojętne. Dobrze by było...
A teraz odrobina dziegciu. Alarm pobiera 9mA, przy akumulatorze 8AH, nie da się motocykla uruchomić przy postoju powyżej 3 tygodni. Jeśli przewiduje dłuższy postój motocykla, np. podczas wyjazdu na urlop, poprzez przełącznik wyłączający moduł pilota i włączający alarm w stan czuwania "na sztywno" ograniczam pobór prądu do 2.3mA. Alarm świetny, ale...
Stabilizator 7812, jednak zasilanie nie może przekroczyć 35V. Napięcie na stabilizatorze musi być większe o co najmniej 2V od wyjściowego. Proponuję zasilić np. z 30V i zmierzyć pobór prądu, następnie dobrać rezystor, na którym odłoży się nadwyżka.
Witam Chcę zrobić wyświetlacz biegów w motocyklu w oparciu o 7-segmentowy wyświetlacz sterowany układem CD4511. Trzeba to jakoś zasilić raczej nie bezpośrednio z akumulatora więc zgodnie z opisem z www dałbym LM7809 (09). Pytanie: Czy wystarczy w takim zastosowaniu zrobić układ zgodny z aplikacją LM, czyli po jednym kondensatorze na IN o OUT? Jeśli...
Wytrzyma jeśli masz w tym motocyklu działający regulator napięcia i ogranicza on napięcie ładowania do 7V (max.7.5). Natomiast nie wiem jak z poborem prądu przez pozostałe odbiorniki. Bo ten akumulator nie wygląda na duży, pewnie góra z 5Ah. Mnie się wydaje za mały, ale nie wiem co to za motocykl (moc oświetlenia itp.)
Diodę zamiast wyłącznika samoczynnego stosowano w regulatorach zastępczych do samochodu Mały fiat 126p. Schemat był publikowane z Zrób To Sam. Popełniłem ten układ do samochodu z plusem na masie i działał. Zakładam, że w samochodach tych pobór prądu z prądnicy był większy niż w motocyklu kolegi. Moim zdaniem może kolega zastosować diodę, choć teraz...
Hej, akcesorium to woltomierz z zegarkiem i termometrem w moim motocyklu. Podłączenie 3 kable: Plus stały z akumulatora i minus. Trzeci kabel do plusa ze stacyjki. Znalazłem jakąś pustą wtyczkę 3 pinową w motocyklu, co się okazało ma stały plus, minus jak i plus po przekręceniu stacyjki więc idealnie. Po podłączeniu wszystkiego, na wyłączonym motocyklu...
Nie twierdzę, tylko wiem, aczkolwiek nie mam pewności czemu tak jest. Rozmawiałem kiedyś z człowiekiem uprawiającym stunt,ktory powiedział, że to kwestia pasowania tego silnika. Ponoć, jeżeli CBR600rr traktowana jest bez umiaru, po zgaszeniu może w ogóle nie chcieć odpalić. Zupełnie inne zachowanie, niż w przypadku CBR600F, która znosi wszystko, ale...
Pozwolę sobie dołączyć do tematu, stworzyłem akumulator (4s2p) do motocykla z ogniw ANR26650 A123 (LiFePO4). Na chińskim portalu nabyłem BMS niby 100A ciągłego i 200A w piku oddawania mocy (wg. producenta). W motocyklu producent zamontował rozrusznik o mocy 1,2 KW co przy napięciu 12V daje około 100A poboru prądu. Niestety przy próbie odpalenia rozrusznik...
Najważniejsze parametry to napięcie zasilania cewki i prąd jaki pójdzie na styki. Aku w motorze jest 12V czy 24V? W opisie aukcji nie widze poboru prądu więc raczej lepiej by było żebyś poczekał na te manetki i zmierzył amperomierzem i dopiero wtedy dobrał. Co do przykładów to zaraz dokleje do posta tylko poszukam... Prosze bardzo: 12V: http://sklep.avt.com.pl/p/pl/4824221/prz...
Druga wersja, nie robić nic, bo może w czasie jazdy bilans energetyczny się zamknie. Zrobić testy i nie martwić się na zapas. Też tak uważam, skoro autor tematu rozważa taką opcję: Myślałem o założeniu jednego mniejszego akumulatora żelowego który obsługiwałyby te podzespoły które są najważniejsze i z którymi będę w stanie zmieścić się do tych 28A...
Wczoraj otrzymałem do zregenerowania motocykl WSK 175 Kobuz. Wyczyściłem gaźnik, zalałem świeże paliwo, naładowałem akumulator (gdy go zmierzyłem miał całe 0.2V) następnego dnia pojechałem na polne drogi. Do domu wróciłem na zasadzie: minimum gazu bo więcej nie chce wyciągnąć. Sprawdzając świecę dotknąłem ręką cewki zapłonowej, która była zagotowana...
Chcę układ zrobić pod migacze diodowe do motocykla, ale migacze też jeszcze nie są zrobione, więc mogę jedynie teoretycznie podać jaki będzie pobór prądu... Powiedzmy, że około 1W będzie obciążenie, tzn. jedna strona migaczy. Chyba już będę wiedział jakich szukać tranzystorów. N-P-N musi być, tak?
Racja, CS8190 to staroć lecz jest stosunkowo łatwo i tanim kosztem do pozyskania z zegarów od Poloneza właśnie. Steruje on logometrem co też jest zaletą, ponieważ jest to napęd prosty i odporny na usterki. Wada to dość duży pobór prądu. Można wykorzystywać różne sterowniki, jednak te nowszej generacji chyba sa już typowo cyfrowe i współpracują tylko...
Jeśli ten motocykl nie ładuje na wolnych obrotach, co się może zdarzyć, to trzeba się upewnić, że nic nie wyciąga energii z akumulatora przy wyłączonym silniku. Jeśli jest jakiś pobór prądu, to przez niego akumulator rozładowuje się. To sobie kolega zmierzy później.
Ja montuje Do motorów Alarm FOX z funkcją niskiego poboru prądu i antynapadem. Niestety ze względu że ten alarm nie jest z Taiwanu koszt z montażem wynosi 550 zł.
Jeśli w starym motocyklu pali bezpiecznik 10A to albo coś złego dzieje się z instalacją albo dokonane zostały przeróbki zwiększające pobór prądu prawie do 15A skoro oprawa tego bezpiecznika się topi. Przeróbka na dwa bezpieczniki teoretycznie powinna porawić sytuację bo ten sam prąd rozkłada się na dwukrotnie większą powierzchnię styku oprawy i bezpiecznika...
Jeden przykład. Dokładnie opisany. Tylko tyle i aż tyle. POmiar prądu ze spawarki tyrystorowej, lub pomiar prądu silnika dc, lub pomiar prądu silnika zasilanego z falownika, pomiar mocy grzałek sterowanych fazowo. Tu nie chodzi o wybuch WWIII ale o dokłany pomiar . Także pomiar napięcia prądnicy motocykli. Pomiary prądu ze ściemniaczy są mało potrzebne.
Witam. Na wstępie chciałbym poinformować, że jestem nowy i za wszelkie błędy z góry przepraszam. Kupiłem żarówkę LED do motocykla enduro, który nie ma alternatora, lecz prąd wytwarza stator/cewko-moduł. Wiem, że żarówki led pracują przy prądzie stałym, więc należy zastosować coś co prąd zmienny zamieni w stały. Żarówka pobiera około 14 wat przy 12 voltach....
Oczywiście, że przez jeden rezystor. Diody są łączone po 3 w szeregu więc rezystor jak najbardziej. Trzeba tylko znać pobór prądu przez te ledy. Trzeba wziąć też pod uwagę, że napięcie po odpaleniu jest wyższe od 12V gdzieś około 14-14,5 V , więc ledy będą przeciązone. Stosując diody jedną lub dwie w szeregu obniży to napięcie. Na rezystorze będzie...
Dobry alarm typowo motocyklowy to niestety spory wydatek np. PATROL LINE do tego w standardzie posiada tylko czujnik udarowy :( Ja z reguły do motocykli zakładam alarmy samochodowe + 2 syrenki mini piezo + czujnik położenia dodatkowo można jeszcze dać czujnik udarowy lub mikrofalowy. Co do wilgoci to nigdy nie miałem z tym problemu ani w swoich motocyklach...
Witam. Chciałem się zapytać co trzeba zmienić w tym układzie (elbob) jeśli zamiast żarówek zastosuje się diody (z powodu mniejszego poboru prądu, zależy mi aby był jak najmniejszy, a diody też świecą wystarczająco mocno, po jednej w każdym kierunkowskazie) ? Pozdrawiam
Witam! Facet podaje moc 2x25W, czyli w sumie 50W. Sprawność wzmacniacza w klasie AB/B jest 70%, więc moc pobierana jest przeszło 71W. Różnica musi być wytracona w postaci ciepła, jest tego >20W, a dla tej mocy zastosowany radiator jest za mały. Pobór 71W przy 12V to jest prąd prawie 6A, co jak na wydolność instalacji motocyklowej jest DUŻO. Facet nie...
Witam, mam problem z akumulatorem motocyklowym VARTA Funstart TTZ12S-BS. Jest to akumulator w technologii AGM, 12V, 9Ah, 200A prąd rozruchowy. Jego roczna gwarancja skończyła się 6 maja 2012r i tydzień po terminie nie mogłem już go zareklamować. Kupiłem go 6 maja 2011. Od tamtego czasu był użytkowany w motocyklu prawie codziennie aż do października...
Amperomierz teraz jest dobrze a w woltomierzu ponownie pomiar podłączyłeś do 5V :D . Chcesz sprawdzić jak działa stabilizator?. Woltomierz musi mieć oddzielne przewody zasilające i pomiarowe, po to żeby spadek napięcia na przewodach zasilających nie powodował błędów pomiaru. W woltomierzu L oddzielnym przewodem do masy a H do + akumulatora. Przewodów...
Przemo23 wyspecyfikuj jeszcze raz dokładnie co masz zamiar zasilać w motocyklu z takim poborem mocy - bo być może da się to zrobić "inaczej" bez potrzeby takiej stabilizacji przy poniekąd dużym prądzie. Przy takich parametrach lepszy byłby stabilizator impulsowy. Pamietaj, że im mniej napiszesz tym odpowiedzi bardzej odbiegną od twoich potrzeb.
Musiałem się trochę nakombinować, żeby to jakoś wytłumaczyć i przewidzieć wszystkie możliwości, ale teraz, kiedy wreszcie mogę obejrzeć te żarówki LED, widzę, że zrobiłem dobrze i mój wysiłek nie poszedł na marne. Zrozumiałeś wszystko jak należy, więc od razu dodam, że te obliczenia były po to, żeby wiedzieć choć z grubsza jakie oporności opornika dodatkowego...
Witam Szukałem wszędzie ale tylko pobieżne informacje są. Potrzebuję wiedzieć jakie parametry mają popularne cewki zapłonowe w samochodach osobowych oraz motocyklach(maluch, polonez, golf, mz, jawa, simson). Interesują mnie tylko cewki 12V pojedyncze ewentualnie podwójne oraz te stosowane w motocyklach butelkowe 12V. Parametry których szukam to: -opór...
Znalazłem na różnych forach sporo artykułów na temat xenonów montowanych w oświetleniu seryjnym lecz ciężko znaleźć o stosówaniu ich jako przeciwmgielnych. Moja pytanie dotyczy głownie tego jak taki żarnik zachowuje się w w/w reflektorze. Jak wiadomo światło w halogenie jest bardziej rozproszone jak w reflektorze mijania/drogowe. Czy światło które będzie...
No cóż kolego, w dalszym ciągu nie rozumiesz tematu, szkoda mojego czasu by Tobie to kolejny raz tłumaczyć... :-) Przycisk zamówiony, do tego przekaźnik również. Na kierownicy będzie bardzo ładnie wkomponowany w obudowę przełącznika świateł porządny metalowy przycisk (dopuszczony do sprzedaży w UE), który poprzez przekaźnik (tak samo) z wykorzystaniem...
Rozwieje wasze wątpliwości panowie prąd w prądnicy motoru można powiedzieć jest zmienny bo zmienia swoją wartość w zależności od poboru prądu , np. w momencie włączenia migacza ;), ale jest także przemienny bo płynie na przemian , raz w jedną raz w drugą stronę. stałe jest natomiast napięcie
Żel to nie to samo co AGM. Z żelowymi, to rzeczywiście trzeba z wielką ostrożnością, nie tylko prąd, lecz tez na napięcie jest wrażliwy. A wracając do filmiku… w mojej ocenie jest drobny błąd. To jest pobór prądu lecz wszystkich urządzeń elektrycznych w samochodzie, bez akumulatora… Powinno jeszcze zmierzyć na plusowej, będzie wskazywany prąd ciut większy...
kkknc napisał: Schemat poprawny. Zbędny bezpieczniki w układzie wzbudzania bo nigdy nigdzie takiego nie widziałem. Zastanawia mnie tylko ten przewód z boku k.ładowania gdzie on idzie. Może też zajść potrzeba zbocznikowana diody (k.ładowania) rezystorem celem lepszego wzbudzania układu. Widać, że nie znasz ETZ. Nie wiem czemu NRD'owcy wsadzili tam bezpiecznik...
Witam. Mam trudną do wykrycia usterkę w motocyklu. Generalnie brak było ładowania. Założyłem nowy alternator oraz nowy regulator. Napięcie ładowania jest w normie, aku się ładuje. Niestety wyładowuje się podczas jazdy. Wcześniej było tak, że jazda bez świateł nie rozładowała akumulatora, podłączając słaby aku i jadąc ładnie się ładował. Natomiast jazda...
Witam, rozładowuje mi akumulator podczas jazdy, zrobię ok 6km i już ponownie nie można odpalić motocykla. chyba mierzyłem już wszystko co się dało tzn: - napięcie na zaciskach akumulatora przy uruchomionym silniku jest 13,8V na załączonych światłach - napięcie zmienne na cewkach alternatora wszędzie równe. Na wolnych ok 18V, przy 5000obr/min 65V - rezystancja...
Historia pewnego alarmu motocyklowego. https://obrazki.elektroda.pl/3337885900_... Po kupnie motocykla stwierdziłem, że przydałby się jakiś alarm. Podstawowe kryterium to brak poboru prądu w stanie czuwania. Wyłącznik, przekaźnik, włącznik rtęciowy, syrena i było gotowe. Przez kilka sezonów spisywał się wyśmienicie. Ale podstawowa wada...
Witam, nie wiem czy to odpowiedni dział, ale mam nadzieję, że tak. Zakupiłem kierunkowskazy LED do motocykla, po podłączeniu występuje problem w postaci ciągłego świecenia kierunków ze strony, którą załączymy. Wiem, że jest to spowodowane zbyt niskim poborem prądu, przerywacz nie może "zaskoczyć", gdy dołączę równolegle żarówkę o mocy 21W, kierunki...
Wygląda to tak, że zatrzymuje się w momencie gdy silnik łapie kompresję. Jak przejdzie ten moment to znów to samo. Gdy podepnę rozrusznik na krótko do 72Ah to odpali od strzała ;) Gdy odpalam normalnie to zauważyłem, że gdy lekko dodam gazu to czasem zaskoczy bez pomocy, ale widać po wskaźnikach, że pobór prądu jest chyba za duży. Dodam jeszcze, że...
Miałem na myśli dodatkowy przekażnik, ten co Kolega chce zamontować w tym swoim układzie. Jeżeli coś trzeba zrobić przy włączonym zapłonie, to po prostu zamontować dodatkowy ukryty przełącznik, nawet wiszący na przewodach jeżeli niema miejsca. Wtedy przy włączonym zapłonie będzie dodatkowo włączone uzwojenie przekażnika, co nie wpłynie na pobór prądu...
Na moje 3S (12,6V), P tyle, ile bierze rozrusznik. Laptopowe są zwykle niskoprądowe, "na zasadzie" ciągły pobór prądu 3A może je zabić. Moje już się grzeją podczas rozładowania prądem 2A. Wkrętarka jedno już ubiła, ale to przeca staruszki... Wysokoprądowe jak do narzędzi, bezpiecznie dadzą i https://www.thunderheartreviews.com/2019...
Przed pisarz ma rację. Najlepszym rozwiązanie może być założenie większego akomulatora 12Ah i syreny z podtrzymaniem. Do tego sprawdź jakie napięcie masz na akomulatorze w momecie załaczenia syreny jeżeli spada poniżej 11V to niedstety ten efekt mozna wyeliminowac tylko poprzez wymiane syręny na taką z mniejszym poborem prądu!!! Ile bierze sam alarm...
Witam serdecznie Zajmuje się motocyklami weteranami i chciał bym zastąpić mechaniczny regulator napięcia elektronicznym własnej konstrukcji, schemat takiego mam, jednak nie posiada on ogranicznika prądu. W starych motocyklach występowały prądnice prądu stałego 6V, 45 ~ 60 W. Zabezpieczenie prądowe ma nie pozwolić pobrać prądu większego niż 8-10 A (fajnie...
Witam i dziękuję za udział w dyskusji Redukcja SEM nastąpi również gdy podłączysz do ogniwa żarówkę. Jak będzie to żarówka o małej rezystancji to SEM bardzo się zmniejszy. Czyli dobrze rozumiem, że podłączenie obciążenia nie tylko obniża napięcie na wyjściu uzwojeń z powodu spadku napięcia na stosunkowo dużej rezystancji uzwojeń (ok. 1ohm) oraz ich...
Wprawdzie ładowałem akumulator od motocykla jakie 8-9Ah Ale zdziwiło mnie jedno Mój prostownik ładował regulator ma nax a amperomierz oryginalny od 0 - 30A nawet nie drgnął Postanowiłem przez multimetr zmierzyć pobór A przez aku i wynosił on 0,25A To mam rozumieć że ten regulator sam będzie dobierał prąd ładowania ? Dziś jak to poskładam w pudełko to...
Po dzisiejszych tescie z opornikiem, okazało się co zauważyli szanowni koledzy na garażach, że jednak ten rezystor 470 jest za duży, a światło obrysu w dzień prawie niezauważalne. Ale po co Ci światło obrysowe w dzień? Zresztą nieważne. ale chyba jednak coś innego trzeba zastosować? Skoro pobór prądu ma być wyższy, a chcesz koniecznie uniknąć strat...
Mozesz zamontować alarm samochodowy (dowolny) i dodatkowo czujnik udarowy i położenia np. http://www.proxima.pl/index.php?option=c... Kilka razy montowałem taki komplet i działa bez zarzutu. Tylko że alarm samochodowy ma większy pobór prądu w stanie czuwania, jak i wzbudzenia. Ja montuję steel mate, kosztuje 170...
Witam!! Chciałbym zrobić podobny układ na 3 diody LED zasilane z z USB a więc ok 5V. Chciałbym oświetlać nim klawiaturę w zależności od oświetlenia. Przykładowe parametry diody: średnica obudowy: 5 mm kolor: biały jasność: 56 000 mcd napięcie zasilające: 3.0-3.6 V pobór prądu: 20 mA kąt świecenia: 35˚ Znalazłem na stronie Jabla taki oto [url=http://jabel.com.pl/files/instrukcj...
Oczywiście masz rację. Tylko, że chodzi o kit NE043 - jak już wcześniej napisałem. Ja "projektowałem" ten układ pod swoją elektrykę, którą robiłem od podstaw i doprowadzałem do kierunków po 2 przewody, a nie po 1 + masa z ramy. Chciałem, żeby w ten sposób była bardziej "elastyczna" i dawała większe możliwości w przyszłych, ew. przeróbkach. Poza tym...
Witam. Sezon dobiegł końca. Miałem dziś nieco czasu i dokładnie pomierzyłem pobory prądów przez poszczególne odbiorniki ( światła etc ) i porównałem z wartościami obliczonymi ( prawo Ohma ). Pomiaru dokonałem na zgaszonym motocyklu - źródłem był aku 6V 14Ah. http://obrazki.elektroda.net/2_125787728... Wyniki niemal że potwierdzają się z obliczonymi...
No więc ciężko cokolwiek odpowiedzieć ponieważ z jednej strony sprzedający gwarantuje, że polaryzacja nie ma znaczenia, ale w drugiej pisze, że ten zamiennik żarówki jest przystosowany do zasilania DC, czyli prądem stałym. Jeśli jednak polaryzacja nie ma znaczenia to na wejściu musi być mostek prostowniczy. Zakres napięć zasilających może być jednak...
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
Najlepsza jest zmiana magneta wraz z statorem i przerobienie tego pod wymagany pobór prądu, kiedyś zrobiłem przeróbkę wsk na stator od gpz500(taki był pod ręka) i magneto od niego, prądu nigdy nie brakło, gość jeździł sobie tym w zimę i chciał mieć grzane manetki i siedzonko, do tego lepsze światła. Sam mam w elyseo grzane manetki i siedzenie z "regulatorami"...
http://obrazki.elektroda.pl/6925613000_1... Opis schematu wejście a,a1 sterowane impulsowo z prawego kierunkowskazu wejście b,b1 sterowane impulsowo z lewego kierunkowskazu wejście c,c1 i + są zasilane grubymi przewodami z akumulatora wyjście d,d1 jest to wyjście prawego halogeny wyjście e,e1 jest to wyjście lewego halogenu kondensatory...
zmierzyłem z ciekawosi pobór prądu dla wolnych obrotów (800 obr/min) i wyszło, ze przetwornica pobiera 240mA. Ja robiłem zapłon CDI bo mysłałem o motocyklach, a pomijając starsze to w nowszych przewaznie był zapłon CDI. W jednym wątku który podałem ktoś pisał o problemach z zakłóceniami pracy procka przy załączaniu i rozłączaniu cewki butelkowej 12V....
Witajcie. Mnie też denerwował ten sam problem, tyle że w alanie 100 plus, ale myślę, że można go tak samo rozwiązać także i w innych radyjkach. Wyłącznik na potencjometrze wyłącza zasilanie tylko na część obwodów więc podłączyłem radyjko na plus stały i dodałem do środka przekaźnik. Styk szeregowo z wyłącznikiem przy potencjometrze, a cewka zasilana...
Witam! Montuje dość kontrowersyjny układ elektryczny. Temat w sumie pasuje również do działu samochody, ale potrzebuje pomocy w temacie elektryki. Chce stworzyć turbinę elektryczną do auta. Chce zakupić obudowę od normalnej sprężarki, ale żeby wirnik był zasilany silnikiem elektrycznym DENSO. Jest to rozrusznik od motocykla. Sprawdzałem jego działanie...
Chcąc sprawdzić prądnicę,najlepiej uruchomić ją jako silnik.W tym celu zdejmujemy pasek napędowy.Następnie łączymy zacisk stojana,/ta mala śrubka,chyba M4/z wyjściem wirnika.Jest to ta śruba na obudowie łożyska.Do tego połączenia i obudowy podłączamy akumulator.Dobra prądnica będzie pracowala jako silnik pobierając 10-12A.Jeśli pobór prądu będzie większy...
A co, myślisz, że jak włączysz kierunek to jesteś nieśmiertelny? Zawsze jeżdżę z założeniem, że nie mam pierwszeństwa nawet gdy je mam, że nie widać mnie w piękny słoneczny dzień, że motocykl ciężej zauważyć. Ale myślę, że nie to jest tematem dyskusji. Przestańcie tam w warszawce odkręcać 200 w mieście to przestaną na was gadać dawcy. W moim województwie...
Usuwając moduł czujki wstrząsowej, rezygnując z LED-ki niebieskiej, stosując kontaktron i magnes w stopce (lub moduł czujnika halla) prąd spadnie: 1. czyjka mikrofalowa < 3mA 2. czujka wibracyjna 0mA 3. odbiornik radiowy 6mA 4. procesor zależnie od uśpienia np. idle 2mA do około 15mA. Rezygnując z pilota spadnie o dalsze 6mA. W opisanym i zrobionym...
Wracaj na stabilizator 7805, Przy 4.68k potencjometrze teoretycznie powinno wszystko być ok, jednak nie jest więc problem ten można ominąć: Zastosuj wzmacniacz operacyjny jako wtórnik. Jego wejście ma zazwyczaj więcej niż 30M OHM, to niemal rozwarcie - zerowy pobór prądu. Wzmacniacz operacyjny musi być rail-to-rail, jesli zasilasz z 5V. Jeżeli z 12V...
Witam kolegów. Potrzebuję pomocy w kwestii przerobienia instalacji elektrycznej w motocyklu tak, żeby działała bez akumulatora. Z instalacji usunięte zostały już kierunkowskazy i klakson i zegary. Ze wskaźników pozostanie kontrolka luzu. Zastanawiam się czy nie usmaży mi się "regler" jeśli w instalacji nie będzie akumulatora. I jak "magneto" zniesie...
Witam powodem palenia Żarówek jest nie trzymanie parametrów Żarówek podróbki Rezystancja wewnętrzna Żarówki 0.8 Ohm napięcie na Biegu Jałowym 5v Prąd 3 A co daje 15 Wat Prawidłowe parametr żarówki pobór 5,8a Rezystancja wewnętrzna Żarówki 1.1 Ohm napięcie 6v co daje 35 Wat . Na Żarówce z PRL odginał jest wszystko dobrze Na tej stronie można wyliczyć...
Chyba rozwiązałem problem :-) Rozmawiałem z kolegą, który ma sr250 i też miał problemy z regulatorem. Podesłał on mi regulator ze strony motelek.net czy coś takiego, wytrawilem płytkę, zakupilem elementy, zmontowałem i ku mojemu zdziwieniu ładowanie mi się podoba :-) na wolnych obrotach dalej jest pobór -2A, ale przy tylko lekkim przegazowaniu jest...
Witam! Są elektroniczne przerywacze działająe bez względu na obciążenie. Prawidłowo skonstruowany przerywacz właśnie REAGUJE na zmianę poboru mocy przez żarówki kierunkowskazów. Objawia się to zmianą częstotliwości pulsowania, która jest określona przepisami. Wykonanie przerywacza nie reagującego na zmianę poboru mocy jest przecież prostsze (brak kontroli...
Jest tak: zmieniłem kierunkowskazy ze względu na uszkodzenie. W starym była żarówka 12 V/21 W. Nowy kierunkowskaz ma żarówkę 12 V/10 W. Efekt - dużo szybsze miganie tak jak w przypadku ,gdy jedna żarówka się przepali... Nie mogę zastosować żarówki jaka była, bo jest za wysoka. Co będzie jak dam żarówkę LED z tym samym oczywiście cokołem i stosownym...
Obawiam się że producent zadbał o to aby złącza były niestandardowe. W sumie w obecnej sytuacji, co za problem wymienić przewód na zestaw od nowej ładowarki? Też są sprzedawane chińskie prostowniki z przewodem i złączem umożliwiającym wyprowadzenie na stałe złącza do ładowania. Ale jak już mowa o nowych motocyklach, to wręcz wskazane jest odłączanie...
Czas ładowania myślę na poziomie 3ms jest wystarczający, poniżej tej wartości cewka nie "wyrabia".Walczę z czasem ładowania głownię ze względu na oszczędności prądu, ponieważ jest to motocykl z instalacją 6V. Wygląda na to że musiałbym zmienić podejście do odczytywania położenia wału, jednak jeśli pójdę twoim pomysłem to musiałbym naciąć więcej szczelin...
Witajcie. Możecie mi pomóc? Mam pytanie. Mam motocykl (Honda CB 600 Hornet) Standardowo w kierunkowskazach siedzą żarówki 4x21W. Wymieniłem kierunkowskazy na tzn LEDOWE: http://www.axel2.pl/kamil/hornet/1/IMG_2... I teraz kierunkowskazy szybko migają :( Obawiam się, że jest to spowodowane tym, iż ledy mają mniejszy pobór prądu... I mam pytanie co...
Jesli już uda ci się rozwiązać sprawę zasilania to przygotuj się na duży pobór prądu. A aku w motorku pewnie nie przekracza 7Ah. Tak więc wydoisz aku a prądnica nie nadąży z jego naładowaniem (bo jeśli moto ma 6V to do nowych nie należy. Ioby sięnie przegrzała i nie uszkodziła, bo bedzie skazana na pracę pod ponadnominalnym obciązeniem (prądnice 6V...
Jeżeli chodzi o pierwsze pytanie, to troszeczkę szkoda takiej diody, wystarczy mała na jeden Amper. Wiem, że szkoda, ale akurat taką diodę P1000 właśnie posiadam, a te mniejsze musiałbym dodatkowo zamawiać, więc chciałem użyć tego, co mam na stanie. Bezpieczniki daj zaraz za źródłem zasilania. Dążę do maksymalnego odchudzenia pierwotnej wersji mojego...
Ja proponuję inne rozwiązanie, jeśli priorytetem jest koszt i masz już kupiony zasilacz od kompa. Jeśli masz zasilacz komputerowy to podłącz go ( przez jakiś mały rezystor dużej mocy, może być też żarówka samochodowa) do jakiegokolwiek akumulatora samochodowego, może wystarczyć nawet od motocykla. Wcześniej rozładuj ten akumulator do ok. 11,9V. Poczekaj...
Witam, odświeżę temat. Uniwersalne maty grzewcze sprawdzają się się dobrze na motocyklu (instalacja 12V). Mają po około 20W i wbudowany termik 70st. Dodatkowo zamontowałem termik na 50st. Są przymocowane rzepem na plecy taniego cienkiego polarku z decatlonu. Minus taki że marzną ramiona i przód. Chce maty zastąpić przewodem grzewczym. Jaki dobrać przewód...
Przerobiony układ z innej strony w sieci. Zamiast lamp, można dać właśnie klaksony,lecz jeśli ich prąd będzie za duży należy dołożyć przekaźnik .Złożyłem to, i działa,zarówno na lampach, jak i klaksonach. Jako przerywacza można wykorzystać przerywacz od skutera, czy motocykla, który nie posiada często "czujnika rezystancji żarówki" co za tym idzie,...
Witam, Korzystając z tematu "Co na początek" postanowiłem wykonać układ alarmu rozwiernego. Chciałbym go zastosować w motocyklu dlatego zasilanie 12V będzie w sam raz. A teraz kilka pytań: 1. Chciałbym się dowiedzieć krok po kroku jak działa taki układ. (podstawy elektroniki znam ze szkoły (2 technikum)) 2. Czy da się jakoś zastąpić przekaźnik ? (myślałem...
Światło stop nie świeci się cały czas? Prąd 4 A zgadzałby się z mocą dwóch żarówek w tylnej lampie. DIODE to po prostu dioda. Są one używane w systemie blokady zapłonu i/lub rozruchu przy rozłożonej stopce bocznej. Jak zmierzyłeś te niestabilne ładowanie? Akumulator jest w prawidłowej kondycji? Pojemność, rezystancja wewnętrzna, napięcia w trakcie ładowania?...
berlingo pobór prądu pobór prądu wkrętarki pilot pobór prądu
dobór kondensatora biernej pilot bramy garażu latarka iphone
Jakie temperatury wytrzyma PC i drukarka laserowa zimą? Wybór klimatyzatora do mieszkania w bloku