Witam Jeśli coś w aucie jest dołożone (alarm, gaz, inne radio itp.) będzie większy pobór prądu. Generalnie nie ma tragedii jak jeździsz regularnie. Zobacz do ile spadnie np po 3-4dniach.
Zamknij auto, zamknij centralnym zamkiem, łącznie z zaryglowaniem zamka maski, następnie odczekaj kilka minut i obserwuj jak zmienia się pobór prądu.
Zamykasz auto pilotem lub kluczem i po około 10 minutach mierzysz pobór prądu tak?
Nic nie kombinuj, taki pobór jest normalny.
0,01 A to jak najbardziej prawidłowy pobór prądu. Wyciągnij ten bezpiecznik, odpal auto i pobaw się radiem, jeżeli będzie wszystko OK to już go nie montuj.
W porządku jest
Nie każdy 1.9 TDI ma grzałki nurnikowe, więc być może Autorze - w Passacie Twojego brata pobór może być niższy. świece te mogą być również uszkodzone... 1.9 TDI grzeje świece jeszcze chwilę po rozruchu, ale wyłącza grzanie świec nawet bardzo zimnego silnika po przekroczeniu 2500obrotów, sprawdź czy powyżej tych obrotów też masz taki duży pobór prądu....
Czytaj ze zrozumieniem. W instrukcji było że trzeba wypiąć z wtyczki radia linię CAN a w to miejsce wpiąć CAN z panela klimatyzacji.
A po co załączasz tryb transportu? Przecież to nie naprawi usterki prawda? Ktoś ma pojęcie co to może być? Wszystko. Potrzebne są jakiekolwiek pomiary których nie wykonałeś. Wiesz chociaż jaki jest pobór?
Przy głównym pomiarze (0,57 A) pozostaw podpięty miernik przez 20 minut i obserwuj, co się dzieje z poborem.
A ten przekaźnik zlokalizowałeś ? po jego wyjęciu jaki pobór jest ?
Ktoś ostatnio walczył z tym . Istotny był pobór prądu przez silniczek.
Zacznij drogą dedukcji. Na początek sprawdź przekaźnik świec żarowych czy przypadkiem się nie przycina później kolejno Alarm jeśli go masz Radio najlepiej na czas badań odepnij alternator odłącz zacisk B+ rozrusznik. jaki opis na skrzynce ma bezp o którym mówisz??
Odłącz alternator i sprawdź pobór prądu
W większości przypadków w tych wozach to za pobór odpowiada komfort i jakieś śmiszne nieoryginalne radio. NIestety patrząc na opis zakończy się na oddaniu do warsztatu. Wiesz chociaż jaki jest pobór?
Witam, mam problem z poborem prądu. Auto z dnia na dzień zaczęło mieć problem z odpalaniem -aku 10V. Naładowany do pełna, wszystko chodziło świetnie przez ok. Miesiąc, aż po odstawieniu auta na nie więcej niż 10 godzin i znowu akumulator wyładowany, stało się tak kilka razy, auto jeździło kolejny miesiąc i znowu padł. Auto było oddane do elektromechanika...
Wpinasz amperomierz -zamykasz rygiel w otwartych drzwiach i masce -pyk pilotem -następnie czekasz ok. 10 min na uspienie elektroniki -szukasz poboru
Kup jeszcze jeden jak padnie to wtedy dopiero zmierz chociażby ładowanie o poborze prądu nie wspominając 😀😀😀😀
Mozemy powiedzieć do warszatu. Pomiary robi się KONTROLKA jak juz kolega napisał.Zasilania włącznika i dalej ,tam masz spory pobór mocy.
Brak uśpienia jakiegoś modułu spowodowany brakiem masy. Zobacz masę obok modułu komfortu, gdy ona gnije to taki jest pobór prądu.
To szukaj drugiego , używki!
Jaki jest pobor pradu?
na postoju alternator tez robi pobor?
W większości przypadków w Passacie w tylnych drzwiach pękały przewód can do sterowników drzwi i szyb i były takie pobory
Mogła wylać bateria w module syreny i narobić bigosu. Spróbuj wywołać alarm (otworz auto od środka przez uchyloną szybę) a potem odczytaj błędy.
Na podłodze (pod wykładziną podłogi) pod fotelem kierowcy sucho?
Pod kolumną kierownicy masz jeszcze kilka bezpieczników.
Dobralem sie do drzwi kierowcy, wypięłem panel sterowania szyb pobór zmalał do 0,13 tak jak po wypieciu kostki w progu (foto powyżej) Panel nie był rozbierany więc wykluczam ze ktos w nim co robił. Wypinalem też kostke przy zamku bez zmian. Myśle ze to cos pod kierownica non stop przekazuje prąd. Coś sie nie usypia do końca. Zaznaczam ze moduł pod nogami...
Coś masz podpięte pod rękaw. Radio z dvd ??? Immobiliser ? itd. Tak strzelam bo przewód idzie tylko w licznik.
wymieniłem dzisiaj zamek na SKV germany i wszystko śmiga, pobór prądu nawet 0,02 -00,3 :)
Abs też odłączałem,lampy,kostki i nadal nic bo pobór dalej 0.30A
Dokładnie tak jak napisał mercedesik . Jak nie masz dostepu do testera to odłączaj kolejno złącza drzwi na słupkach i obserwuj pobór prądu.
Sprawdź sterowniki drzwi. Miałem tak że po zamknięciu samochodu pobierało prąd a jak był otwarty to nie. Winny był sterownik w drzwiach pasażera a samochód to passat b6.
Nie chcę by ktoś odrabiał za mnie lekcje tylko forum polega na wymianie informacji a przynajmniej tak mi się wydaje. Bezpieczniki jak pisałem wyżej były wszystkie wyciągnięte bez rezultatu pobór 0.40A
Witam Szanownych Forumowiczów Potrzebna jest pomoc w określeniu przyczyny poboru prądu przez układ audio w moim passacie w wersji US. Po odłączeniu kostki od wzmacniacza monsoon samochód prądu już nie pobiera , więc postanowiłem oddać wzmacniacz do elektronika - ten ku mojemu zdziwieniu stwierdził że wzmacniacz monsoon jest ok czyli nie pobiera prądu....
Witam odgrzewam temat ponieważ klient potrzebował auto,w komforcie jest błąd 01329 - Magistrala danych układu komfortu w trybie awaryjnym 35-00 - - nie daje się wykasować , kasuje się dopiero po odpięci drzwi obojętnie prawych lub lewych . Jak jedne drzwi odpięte komfort usypia brak poboru prądu.
Pobór spada
nie są kontrolowane przez CAN Nie powtarzaj bzdur po handlarzynach, kontrola oświetlenia nie ma związku z obecnością sieci CAN w aucie. Do autora- żeby to wszystko działało, led musi mieć parametry zbliżone do tradycyjnej żarówki (pobór prądu i rezystancja)
U mnie puszczała dioda w alternatorze pobory prądu były dokładnie takie jak u Ciebie.
A odczekałeś chwilę przy pomiarze aż prąd spadnie. Bo dopiero po pewnym czasie moduł przechodzi w stan uśpienia i pobór prądu spada.
Problem niestety powrucił wszystko wzkazuje na nieorginalne lecz dedykowane radio do tego modelu . Serwis twierdzi ze winne jest radio i niestety wszystko nato wzkazuje w momencie wyłonczenia w Geateway Radio problem znika ale pojawia sie nowy ;/ radio mruga oraz słabo odbiera jak i nie rozłancza sie po wyjeciu kluczyka ze stacyjki . Jakies rady by...
Odkąd walczyłem z tymi zaciskami, to ustawiłem sobie właśnie taki awatarek :D (zasada działania zacisku el.). Tam, bez poboru prądu nie zdążysz pomierzyć nic. Odepniesz wtykę od zacisku, zapniesz żarówkę 21W i tylko raz się zaświeci i sterownik odetnie zasilanie, bo zbyt niski pobór... Tak się dzieje, kiedy zacisk się przycina. Ja podaję napięcie bezpośrednio...
do sprawdzenia ładowanie i pobór prądu na postoju
jaka wartość powinna być odpowiednia 0,05 np? czyli 50mA?
Ładowanie 13,7V. Nie zwojujesz nic z takim ładowaniem .Ma być >14,2V Pobór jest ok.
A przeczytaliscie dokladnie co opisalem? W tylnych drzwiach mam tylko kilka elementow elektronicznych (silnik sterowania szyb oraz zamek i wiazke kabli). Jak sprawdzic dokladnie ktory to element pobiera prad?
Z moich obserwacji np w Passacie z podobnego rocznika całkowite uśpienie nawigacji było po ok 15-20min. I po tym czasie pobór prądu powinien spaść do około 0,02 - 0,04 A. Czy wymieniałeś radio na nowszą wersję lub aktualizowałeś soft w radiu ? bo tu może być przyczyna.
To B5 jedyny pobór to moduł komfortu.
Oczywiście nie chodziło mi, że w czasie wciśnięcia hamulca jest taki pobór tylko po jego puszczeniu. Źle się wyraziłem.
a widzialeś taki bezpiecznik spalony? może chwilowo lączyć Tak szczególnie przy takim poborze prądu.Bzdury.
Żadna lampka akurat w tym passacie nie świeci i nie wiadomo dlaczego Bo zgniła wiązka w lewym progu, jak to naprawisz to pewnie i pobór prądu zmaleje.
Trzeba zmierzyć pobór prądu na kablu z alta.
Tak w B3 muszą się uspokoić ;)
Moduł komfortu nie ma połączenia z włącznikiem świateł stop. Stopy są tutaj zasilane z "30" czyli prosto z akumulatora a nie z "15" czyli po stacyjce. Moduł komfortu musi się uśpić do pomiaru prądu wiec zamykasz auto i po 30min mierzysz nie rozwierając obwodu na akumulatorze bo znów się wybudzi i pomiar nic nie da. Możesz wypiąć wtyczki od komfortu...
chodzie jest podłączone tak, że działa po wyciągnięciu kluczyka I tu już masz "lewy" pobór prądu, odłącz radio, a ten pobór znacznie spadnie.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
Wygląda to tak, elektryk zmostkował czy coś wszystkie drzwi do drzwi kierowcy. Teraz drzwi mogę otwierać kluczykiem ale tylko mechanicznie, centralny tak jest wyłączony. Dopiero po włączeniu zapłonu mogę otwierać i zamykać drzwi centralnym na panelu drzwi. Z zamykaniem tak samo, musi być włączony zapłon, wtedy zamykam drzwi centralnym, wyciągam kluczyk...
Śmiało daj z remote.Nie ma on dużego poboru.
Rozwiązanie trafione przez przypadek . Poprzedni właściciel miał zamontowany GPS w bagażniku głęboko pod tapicerką . Przy naprawie modułu haka wyszła usterka poboru prądu . Dziękuję za wszelkie podpowiedzi . Pozdrawiam
Passat B5 przedlift, 99, 1.9
A po 60 sekundach pobór jest nadal 0,16A. Czy zmienia się coś po zakluczenia auta.
Jak się do tego dostać? Dodano po 1 Akurat coś mnie tknęło i sprawdzam pobór po paru dniach pokazuje że jest już 0,19A
Witam U mnie okazało się że wina rozładowywania akumulatora leż po stronie zamka w drzwiach. Rozebrałem zamek i okazało się że "łopatka" łącząca wkładkę zamka z zamkiem jest uszkodzona i krańcóweczka w zamku była ciągle wciśnięta. Modół komfortu odczytywał to że w zamku jest ciągle przekręcony kluczyk i nie przechodził w stan" uśpienia". Z tąd pobór...
Lampka oświetlająca bagażnik ( zazwyczaj o mocy 5W) to pobór prądu 0,36A
Zobacz błędy, często to pomaga w diagnozie poboru prądu.
Witam. Mam problem z poborem prądu w passacie b5 1,9 tdi automat. Nie mogę sobie z nim poradzić od dłuższego czasu. Wypiąłem wszystkie bezpieczniki, przekaźniki spod kierownicy, odłączyłem moduł komfortu, wypiąłem radio z kostek, alternator, nawet rozpięlem wszystkie kostki przy słupku po stronie kierowcy i pobór prądu nadal na poziomie 0,3A. Jest to...
Spróbuj odłączac po jednej świecy po kolei,może któraś ma za duży pobór prądu no i ta co jest niewymieniona jest pod znakiem zapytania.Zawsze wymienia się wszystkie.Szkoda że niemasz czym pomierzyć bo to by wiele rozwiązało.Jeżeli przewody się grzeją to napewno pobór prądu jest za duży i za długi a o zwarciu niema mowy bo,by spaliło bezpiecznik.Spradzenie...
Klimatyzację masz? Może to ona daje w kość. Może cewka elektromagnesu ma jakieś zwarcie i bezpiecznika nie wybija, ale pobór prądu obciąża tak alternator, że piszczy.
315 jest montowana od 2011r - inny geteway. Do 2006 r załóż MFD2 i po kłopocie lub wymaina geteway.
Problem rozwiązany. Wymiana komfortu załatwiła sprawę.
witam nie wiem czy tak ma byc ale w starszej wersji tego nie mialem.. gdy auto dlugo stoi i silnik juz zdazy wystygnac po wyjeciu kluczyka ze ztacyjki cos zalancza slychac przekaznik i jest duzy pobor z akumulatora porownywalny do gzania swiec czy to normalne ???
Telematik to jest chyba automatyczne powiadomienie o wypadku, może wewnętrzna bateria poszła spać i cały czas podbiera prąd.
Sa ok,a pobór maja taki sam kazda jedna ?
Przy odczycie nie ma takiej potrzeby, owszem mozna zapiac jakis sprzecik ale w 99% odczyt jest bez dodtkowego poboru
Postaram się zrobić dialize rozrusznika i jeśli okaże sie , że jest on wadliwy to powale teorie wszystkich specjalistów z woj. Łódzkiego. Ps.A jesli wzmocnie prad prostownikiem na akumulator i wzmocnie go tym sposobem to uzyskam oczekiwany efekt i wyeliminuje zbyt duży pobór prądu przez rozrusznik?
Mam taki problem. W w/w passacie miałem problem z ładowaniem. Wymieniłem regulator napięcia wraz ze szczotkami. Problem jest nadal brak ładowania przy zapalonym silniku. Gdy zmierzyłem pobór prądu na postoju wszystko wyłączony wszystkie lampki, brak radia, pobór wynosi około 2,8 A (było tak również przed wymianą regulatora w alternatorze). Jest to nie...
dzięki za podpowiedż.Tak się wlaśnie zastanawiałem nad tymi bezpiecznikami , jutro właśnie spróbuje
aku ma pare miesięcy, jest w b.dobrym stanie nigdy nie był rozładowany. jest mozliwosc zeby przepalal sie regulator napiecia od zbyt duzego poboru mocy z aku ?
Witam wszystkich! Problem z jakim sie borykam od pewnego czasu to rozładowywanie aku w Passacie B3 1.6TD. Pobór pradu w spoczynku tzn. wyłączony silnik i wszystkie odbiorniki to ok. 160 mA co wydaje mi sie dość dużą wartością. Podejrzewam, że winny może byc układ sterowania szyb lub sterownik CZ. Proszę Szanownych Forumowiczów o porady lub ewentualne...
Niestety sterownik podaje zasilanie bezpośrednio do odpowiedniej żarówki, dodatkowo kontroluje obwód pod względem ciągłości, rezystancji i poboru prądu przez źródło światła
Sprawdz co sie bedzie działo po zaciągnięciu ręcznego. sprawdz pobór przed zaciągnięciem i po.... Pozdrawiam
Możesz podać więcej informacji na temat jakiego kluczyka mówimy? Kluczyki od różnych samochodów używają różnych MCU. W przypadku kluczyka od Passata B5 FL mam wbudowany M44C890E od ATMEL'a (pobór w trybie uśpienia to <1uA)
Proszę sprawdzić ciągłość połączeń linii CAN w komforcie. Miałem u siebie w warsztacie takie uszkodzenie w Passacie i to właśnie było przyczyną. Przy przerwaniu jednego z przewodów linii CAN sterowniki poszczególnych drzwi nie przechodzą do stanu stand by a w tym stanie pobór powinien wynosić ok 250 do 300mA
po wyciągnięciu bezpieczników od zamka centralnego i po wypięciu kostek od zamków , pobór prądu spada do 10 mA , jakieś sugestie ?
Zrób diagnostykę może vcds i zobacz czy są błędy i w jakim module. Być może się sprawa poboru prądu szybciej wyjaśni. Ja miałem taką sytuację jak u Ciebie po zmianie radia na wyższy model i musiałem wymienić getway bo radio się nie usypiało i pobierało około 0.8A
Zmierz pobór prądu bo metoda iskry przy podłączeniu klemy jest słaba...
Najprawdopodobniej był zalany/zawilgocony. Pobór prądu powinien mieścić się w granicach kilkunastu/dziesięciu uA.
Powinnaś sprawdzić ładowanie alternatora,pobór prądu,masę pomiędzy akumulatorem a nadwoziem i silnikiem.
Może ślizga się jakieś koło pasowe np przy alternatoże?
W Passacie antena jest ze wzmacniaczem. Często zdarzało się, że gumowa obudowa anteny pękała ze starości i do środka dostawała się woda. W takim przypadku wzmacniacz ulegał zniszczeniu. Pomysł z podłączeniem ładowarki pod sterowanie anteny nie jest najlepszy. Pomijam wnoszone zakłócenia. Sprawdź prąd jaki jest w stanie oddać ładowarka i obciążalność...
Sprawdziłeś już pobór prądu czy czekasz aż sam sie wyświetli na liczniku kilometrów?
Sprawdź jaki masz pobór prądu na postoju przy wyłączonych odbiornikach prądu.
A jak nie zgasną??? znalazłem to 0,4 A...moduł komfortu pod nogami kierowcy je ciągnie...po odłączeniu kostki od szyb i zamka centr.(niebieska środkowa kostka) pobór spada do 0,05A...czyżby moduł padł???
A jaki stary ten pojazd jest? Bo mnie z kolei ten pobór to wygląda na mocno za mały. Passat 98' 1.9tdi
Multimetr w dłoń, do auta pod maskę i zmierzyć pobór prądu. Jak to zrobić sprawdź sobie na YT, tam wszystko ładnie wytłumaczą :)
Te światła dzienne to mają być na diody - zasilanie 12V, pobór ok. 7W
Witam, To pytanie, a zarazem wyzwanie dla osób, które na prawdę mają o tym pojęcie. Mam problem z poborem prądu w modelu VW Passat b5 fl 1.8T z 06.2001 r. Sytuacja jest wyjątkowa, gdyż po wielu jak i ciągłym tygodniowym sprawdzaniu pobór wykazuje 0,05/0,06 A, czyli z tego co mi wiadomo od elektromechaników jest w normie. Sytuacja wygląda z nim tak,...
Problem po stronie zasilania, sygnał dźwiękowy=większy pobór prądu=spadek napięcia, potwierdzenie diagnoza błędów i naprawa instalacji.
U mnie problemem okazało się przebicie lub brak masy w module komfortu. Po wyjęciu bezpiecznika od modułu pobór prądu zanikał. Tak czy siak mam trochę partyzanckie rozwiązanie jak ktoś pisał na jakimś forum, mianowicie wsadziłem przekaźnik to obwodu wzbudzenia i przy zgaszonym silniku się rozlancza. Nie mam czasu za bardzo rozbierać i sprawdzać obwodów...
Witam! Tutaj też masz trochę info na ten temat: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php...
pobór prądu passat pobór prąd passat passat pobór prądu
17mb110 vestel naprawa windy serwisówka electrolux
komputer spalania wkład webasto
Komunikat 14400 w Volkswagen Polo 6N 2008 - co oznacza? Lotto.pl: Czy odsłonięcie zdrapki bez logowania jest płatne?