Ze styku 87 czerwonego przekaźnika nad sterownikiem wtrysku. Ten sam plus zasila pompę paliwa oraz zawór evap (pewnie nie posiadasz tego zaworu z pochłaniaczem oparów paliwa). Masz dwa przekaźniki w oryginalnej wiązce?
Pochłaniacz oparów paliwa, przymocować do nadwozia i po problemie.
Pochłaniacz oparów paliwa do wymiany.
To nie jest filtr paliwa, to pochłaniacz oparów paliwa. Filtr paliwa w rym aucie jest integralną częścią obudowy pompy paliwa i mieści się w zbiorniku
Zaślep na próbę ten wężyk który idzie od kolektora ssącego do elektrozaworu evap (pochłaniacz oparów paliwa)
A nie jest to przypadkiem pochłaniacz oparów paliwa?
Nie, ten podzespół to pochłaniacz oparów paliwa, zbiornik z węglem aktywnym, evap (takie ma nazwy). Jedna rurka z niego idzie do zbiornika paliwa, druga poprzez elektrozawór do kolektora ssącego
Po polsku szukaj zaworu na pochłaniaczu oparów paliwa. Na zimnym silniku głośno tyka.
Mam podobny problem z rannym odpaleniem fiata panda 2005r . od 3 lat gaz sekwencja . Czy można sprawdzić ten pochłaniacz oparów paliwa . Wymieniony niepotrzebnie parownik na nowy . Ten pochłaniacz oparów paliwa jest blisko koła tylnego pod wlewem do zbiornika benzyny. Czy tam jest jakiś filtr . czy to można naprawić rozebrać coś wymienić wyczyścić ....
EVAP, pochłaniacz oparów paliwa z elektrozaworem do ich odsysania. Uprzedzając pytania, ma cykać
EVAP - pochłaniacz oparów paliwa.
Sprawdź pochłaniacz oparów paliwa - może tamtędy łapie lewe powietrze ? Ogólnie warto sprawdzić czy silnik nie ciągnie lewego, może przez intercooler ??
co się działo gdy była ta rurka odłączona? Ciągnął nieprzefiltrowane powietrze zamiast oparów paliwa. W końcu zapchał by się tez pochłaniacz oparów.
Ja tak z czystej ciekawości, czym to może się zapychać się wkład z węgla aktywowanego w pochłaniaczu oparów paliwa? Nie daje mi to spokoju już od wielu lat a często słyszę takie powielane diagnozy.
Sprawdź evap (elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa) Sprawdź ciśnienie paliwa manometrem
Tylko, że ten odpowietrznik niezbędny do tankowania nie ma nic wspólnego z pochłaniaczem oparów paliwa. Rura Φ 1/2" łącząca wlew ze zbiornikiem
Problem może powodować wypadanie z pracy jednego z cylindrów, nieszczelności w dolocie, zużycie wtryskiwaczy itd. Kiedyś miałem podobny problem i okazało się że komedię robił pochłaniacz oparów paliwa- zbiornik z atywnym węglem :-) Odczytaj jeszcze kąt wyprzedzenia zapłonu i czas wtrysku?
pierwszy link sugeruje mi weglowy pochłaniacz oparów paliwa (mam taki w ..polonezie ) sprawdź doloty ciśnieniowe, powinny być do układu wtryskiwacza i do zbiornika paliwa
Ja w swojej pandzie 1.1 2003 odłączyłem przewód z pochłaniacza oparów paliwa ( w tylnym prawym nadkolu) i problem zniknął a też to miałem , ciśnienie paliwa ponad 3 bary , paliwa też dotankowywałem bo poczytałem o poziomie powyżej pół baku i nic , dopiero ten przewód i na zimno paliła po pierwszym razie. Co dziwne nie działało to jak odpinałem wtyczkę...
Nie grzebałeś przy przewodach podciśnieniowych przy przepustnicy? Nieraz jak pomyli się przewód z odmy i evapu na króćcach przepustnicy to taki jest objaw. Lub elektrozawór na pochłaniaczu oparów paliwa (evap) jest cały czas otwarty.Napisz co dało "przesłuchanie procesora".
W cinquecento nie ma takiego filtra, gdzieś masz nieszczelny układ i dlatego śmierdzi. W CC na wtrysku a o takim mowa - jest filtr -pochłaniacz oparów paliwa. Pod zderzakiem przednim po stronie kierowcy - za sygnałem dźwiękowym
Pytanie dodatkowe pochłaniacz działa jałowo na teście ze zgaszonym silnikiem (w VAG-COM) ale jest wtedy cichutki. Przy teście (brak podciśnienia w dolocie bo wyłaczony silnik) tak to powinno pracować cicho czy może tu jest jakaś niesprawność. wiem że zaworek jest głosny gdy pracuje silnik to jest słyszalny. możliwe jeszcze że węgiel i filterek w puszcze...
Gdy przekręcam kluczyk w stacyjce, rozrusznik kręci, obrotomierz wchodzi na obroty, ale niskie i nie chce mi odpalić. W momencie gdy dodam gazu na pedale, obrotomierz jakby wchodzi na wyższe obroty i auto odpala. Informacja o zachowani się obrotów podczas kręcenia jest trochę dla mnie niezrozumiała, bo i mnie tego nie obserwowałem. Co do kłopotów z...
Po pierwsze to na przewodach paliwowych nie wolno stosować skręcanych opasek... po drugie szukaj wycieku przy pompie, pod tylną kanapą oraz przy regulatorze ciśnienia paliwa pod maską. Odcięcie pompy jak najbardziej możesz założyć. Pochłaniacz oparów paliwa służy temu na co jego nazwa wskazuje - powinien być szczelny, chyba że puszcza zawór bezpieczeństwa....
Nie, filtr masz pod podłogą a to jest pochłaniacz oparów. Nalej po prostu więcej paliwa, bo pompa na sucho ma ciężko zaciągnąć.
Jeszcze sprawdź czy linka od przepustnicy nie jest za bardzo napięta i czy nikt nie grzebał przy śrubie zderzaka przepustnicy. Kąt uchylenia przepustnicy w programie powinien być chyba około 9-12 stopni. Może też zasysać uszkodzonym przewodem lub zaworem pochłaniacza oparów paliwa - tego z niebieskiej rurki do przepustnicy . Dobrze jest podpięty? Można...
Od bodaj '86 roku obowiązuje przepis, który zabrania odpowietrzania zbiornika paliwa bezpośrednio do atmosfery, dlatego producenci samochodów zaczęli montować układy evap. Układ taki składa się z pochłaniacza oparów paliwa zawierającego węgiel aktywny i zaworu (elektrycznego lub pneumatycznego) przez który opary są odprowadzane do kolektora ssącego....
Są, bo musza jakieś być. W dieslach to zazwyczaj otwór w korku wlewowym a w benzyniakach pochłaniacz oparów z węglem aktywnym.
Witam mam mianowicie następujący problem w autku Nissan Primera p11 wersja po lifcie 2.0L (140km) Benzyna kod silnika 20srde czy jakoś tak:D Mianowicie Problem jest taki że gdy posiadam mniej benzyny niż pół zbiornika paliwa auto coraz gorzej odpala gdy wskaźnik zbliża się do rezerwy jest normalnie tragedia. Nieważne czy jest ciepło czy zimno na dworze...
Maluchy, starsze niż eleganty, kiedyś jeździły bez pochłaniaczy i jakoś problemu z tym nie było. Ale wdychanie śmierdzących oparów benzyny nie jest ani przyjemne ani raczej zdrowe.
Odwrotnie przewody paliwowe podpięte? To jakoś jedzie w ogóle? Przewody paliwowe są podłączone poprawnie. Samochodem można jechać. Podczas jazdy następują tylko drobne szarpnięcia. Przykładowo utrzymując obroty na poziomie 2000, to co jakiś czas następuje ich spadek o ok. +/-50 obrotów - występują takie szarpnięcia/pulsacje. Łatwiej mówiąc mam 2000...
Witam, Od zakupu auta powracają mi takie błędy: http://obrazki.elektroda.pl/2225976000_1... W samym obd siedzi tylko jeden błąd: http://obrazki.elektroda.pl/3007629900_1... Po wystąpieniu pojawia się antipollution faulty (albo fault) i zapala się check Jak się pojawi to nie znika, trzeba kasować komputerem, zapalił mi...
Rezystancja rezystancją a napięcie i PWM sprawdzałeś? Na białych przewodach napięcię 13.5 - 14.5 v, robi się taka sinusoida... P.S na odpalonym silniku oczywiście. Problemowi z sondą towarzyszy też błąd elektrozaworu pochłaniacza oparów paliwa, może to ma jakieś powiązanie?
Weź mu na próbę zaślep evap (wężyk do pochłaniacza oparów paliwa), od strony kolektora ssącego oczywiście Druga rzecz, to pomiar ciśnienia paliwa manometrem
Zawór podciśnieniowy pochłaniacza oparów paliwa.
Zacznę od tego na przewodzie zwrotnym nie było paliwa mam corollę i akurat w tym grzebałem, bo miałem podobny problem i w corolli nie ma powrotu paliwa do baku. Ten drugi przewód idzie do pochłaniacza oparów paliwa i in jest zawsze pusty. U mnie powodem, że silnik nie chciał odpalać na benzynie (też mam gaz), był pęknięty wężyk karbowany w zespole pompowym....
Pieron wie, bo to nie błąd Renault. Błędy zaczynają się od DF. Byc może chodzi o elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa.
Zobacz jeszcze czy nie masz zamienionych przewodów podciśnieniowych przy przepustnicy. Jak wchodzą przewody z pochłaniacza oparów paliwa i taki cienki z odmy silnika. Ten z pochłaniacza oparów paliwa powinien wchodzić powyżej tego z odmy. Jak odwrotnie to może podwyższać obroty jałowe (króciec z odmy jest kryzowany wewnątrz ten od oparów ma pełny przelot)....
Odpowietrznik jest w rurze wlewowej i w starszych wersjach wężyk był wyprowadzony na zewnątrz pod auto, w nowszych wersjach jest poprowadzony do pochłaniacza oparów paliwa który jest w komorze silnika.
Najprawdopodobniej owo cykanie pochodzi z urządzenia wtrysku paliwa - zwykle bardziej je słychać porą zimową Czasami w "zimowych" temperaturach też stuka zawór pochłaniacza oparów paliwa, ale to pod lewym, przednim błotnikiem, ale właśnie wtedy gdy się doda więcej gazu...
Masz napisane jak na dłoni, zaciśnij wężyk pochłaniacza oparów paliwa i zobacz, czy będzie lepiej. Sprawdź Map sensor w parametrach ile widzi na wolnych obrotach.
Witam Seicento napawione :D przyczyną podniesionych wolnych obrotów był uszkodzony zawór, który znajduje się przy pochłaniaczu opar paliwa z lewej strony pod przednim nadkolem. Był non-stop otwarty i silnik zasysał sobie (lewe) powietrze poprzez pochłaniacz. Szukają usterki zacisnąłem gumowe kolanko które biegnie od tego własnie pochłaniacza do urządzenia...
Witam mam problem jak w temacie szukam informacji na ten temat i nie mogę znaleźć nic konkretnego.Piszą ze filtr paliwa znajduje się pod bezpiecznikami ale tam jest filtr oparów,filtr węglowy,pochłaniacz par(tak nazywają to inni) czy może jest zintegrowany z pompą paliwa w baku ? bo piszą że tam jest tylko taka kratka a gdzie indziej go nie widać.
Witam dziękuję za podesłanie zdjęć z opisem było dokładnie tak jak w opisie pochłaniacz zatkany drobinkami węgla usterka usunięta
W sterowniku silnika nie ma niczego co by mogło brzęczeć. Brzęczeć mogą przekaźniki lub elektrozawory (w tamtej okolicy masz elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa (EVAP). Jeśli jego aktywacja gasi silnik, spróbuj go odłączyć.
EVAP ma tykać, jeśli hałas jest uciążliwy to spróbuj go na jakiejś gumie zamocować, no i to recyrkulacja oparów paliwa a nie spalin. W zakolu masz pochłaniacz tych oparów. Styk w nastawniku jest na końcu tej osi, kiedy zderzak przepustnicy jest oparty o nastawnik to ma być zwarty. Poniżej masz trochę ogólnych informacji na temat tego systemu, tylko...
Sam sobie odpowiadasz na pytanie. Gdy nie będziesz mógł odpalić odepnij wężyk od zaworu pochłaniacza oparów paliwa, im mniej paliwa w zbiorniku tym więcej chlupie i więcej oparów jest. Sprawdz jeszcze przewód od map sensor, czujnik na ścianie grodziowej z zieloną wtyczką.
Witam.Tak jak pisze Tomek jest to pochlaniacz par paliwa.Po calej skomplikowanej operacji z oparami paliwa,w przewodzie laczacym pochlaniacz z kolektorem gaznika jest zawor dwufunkcyjny,ktory podczas pracy silnika zasysya te opary z pochlaniacza i sa one spalane wraz z mieszanka paliwowo powietrzana.Ale tym raczej nie zawracaj sobie glowy jezeli nie...
Zadaniem zaworu EVAP jest dodawanie oparów paliwa zebranych w pochłaniaczu do powietrza zasysanego przez silnik... zawór jest otwierany podciśnieniowo przez elektrozawór. Wybuch gazu mógł uszkodzić zawór lub pochłaniacz, co skutkowałoby zasysaniem "lewego" powietrza przez silnik, ale samego układu podciśneiniowego nie powinien był uszkodzić... choć...
A czy dostawanie się lewego powietrza może mieć związek z dużym spalaniem ? Z tego co widziałem pod maska ostatni właściciel odłączył wężyk od elektrozaworu od pochłaniacza oparów paliwa z baku. Ten wężyk idzie prosto do kolektora jak go zatkam to obroty spadają. Czy to może mieć jakiś związek ? Ciśnienie było sprawdzane na każdym było około 11.
Rurka jest otwarta tylko gdy korek jest otwarty... już od dobrych kilku lat wszystkie samochody mają szczelne układy paliwowe z pochłaniaczami oparów (EVAP). Zajrzyj pod tylna kanapę, masz tam dojście do zbiornika paliwa, popatrz czy wąż/węże dobrze siedzą na króćcach i czy nic nie jest pęknięte, choć skoro przy otwartych oknach to szuja raczej pod...
jest problem z odpaleniem rano odpala za 2,-3 razem U mnie w corolli, też coś takiego występowało. Na tej podstawie mogę wymienić kilka przyczyn z którymi to wiązałem. - Zacznę od początku i od razu pytanie związane z tym cytatem Jedyne co pomaga to przejażdżka na benzynie około 150-200 km i problem ustaje na 3-4 miesiące. czy w trakcie tego jeżdżenia...
Pompy jeśli mają to ciśnienie powyżej 3 barów to są ok. Wydajność w 1.1 jest mało istotna , może w 1.4 (100HP) owszem. Tu i tak mamy system bez powrotu paliwa (returnless) więc całe paliwo może być wykorzystane. jeśli możesz odłącz z pochłaniacza oparów paliwa( tylne prawe nadkole-pod osłoną) przewód idący do elektrozaworu przy przepustnicy (w kolektorze...
Termostat w tym aucie ma pełne otwarcie przy 89 stopniach, więc powinna oscylować w granicy 90. Do 100 stopni. Dla tego auta 118 stopni to temperatura krytyczna i każe zatrzymać pojazd i zatrzymać silnik. Te szare z BOSCH to przekaźnik, nie komputer. Te czarne z BOSCH to prawdopodobnie Mapsensor, albo elektrozawór (do pochłaniacza oparów paliwa). ECU...
Ja też dokładnie nie pamiętam, ale chyba na górnym, najwyższym króćcu powinien być podłączony przewód od pochłaniacza oparów paliwa (trochę grubszy wężyk a dalej niebieska, plastikowa rurka), niżej ten wężyk od odmy, jeszcze niżej przewód od serwo hamulca a pod nim niżej na tym samym dolnym przyłączu Map-sensor. Map-sensor i odma mają jednakową (prawie)...
Witam, czy ktoś może doradzić na temat Matiza,przy dodaniu gazu na każdym biegu lekko się dusi i nie można rozwinąć pełnej mocy silnika_- wymieniłem już popę paliwa filtry, wtryski,pochłaniacz oparów,sonde lambda,kopułkę z palcem,świece ,przewody,wyregulowałem zawory a silnik dalej robi mnie w konia podpięty pod koputer wskazał na samym początku awarii...
Styk 87 czerwonego przekaźnika zasila plusem pompę paliwa, wtrysk, cewki. , oraz elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa i podgrzewacz sondy lambda (przez bezpiecznik 10A przy czerwonym, przekaźniku.Nie ma innych dodatkowych wiązek w tej instalacji co opisałem. Jak podałem wcześniej u mnie w czarnym przekaźniku pod pinem 86 jest plus stały ciągnięty...
2-kod nie ma zastosowania,coś poknocone 12-wejście 144,145-immobiliser problemy (nie zwracać uwagi na ten kod w samochodach z systemem Simtec 56.x które nie zostały zsynchronizowane z immo) 61-zawór EVAP (pochłaniacza oparów paliwa),zwarcie z masą 13-sonda lambda-brak sygnału 135-defekt sterowania lampki usterek 31-brak sygnału obrotów silnika (nie...
rozwiązanie prozaiczne ... odwrotnie podłączone przewody przy zbiorniku :)
Jeśli faktycznie piszesz o przewodzie powrotnym to znaczy że brat ma zapchany pochłaniacz oparów. Skoro już podejrzewasz regulator ciśnienia to jego uszkodzenie przeważnie polega na tym że tam gdzie idzie wężyk podciśnieniowy przecieka benzyna.
Panowie wszystkie elx-y po otwarciu kotka robią psyt ponieważ tam jest zamontowany pochłaniacz par paliwa przez co układ korbowo tłokowy wysysa powietrze [opary paliwa] z baku Zobaczcie sobie na schemacie że bak[odpowietrzenie] połączony jest z podstawką pod gaźnikiem Ten sam układ zamontowany jest w cc 700 aisan
Nie wiem jak często uzupełniasz benzynę w baku. Jak rzadko to może to być efekt "zwietrzałej" benzyny (efekt pracy pochłaniacza oparów paliwa), pozbawionej najbardziej lotnych składników, które ułatwiają rozruch. Przy zimnym silniku "zwietrzała" benzyna niechętnie paruje i dlatego przy pierwszym kręceniu silnik nie chce odpalić. Przy drugim kręceniu...
Teraz jak się nad tym zastanawiam, to nie nakrętka (jeżeli jest cała) będzie przyczyną wycieku, tylko uszkodzona uszczelka między pokrywa zespołu pompowego, a kołnierzem otworu w baku (o ile sobie przypominam, to ona była nakładana na kołnierz (rant) otworu w baku) i na to przychodziła pokrywa zespołu pompowego dociskana nakrętką, może także brakować...
Filtr powietrza dawno (mogę wymienić) ale filtr paliwa tam jest jakiś pochłaniacz (dwa w jednym przechodzą opary do silnika i przechodzi paliwo czyszczą je) nie był wymieniany. Co to sprężania to panda ma LPG na którym chodzi super (ale jak jest minus to niestety za zimno na odpalanie na gazie). jak się rozgrzeje (a nawet jak już się uruchomi) to jest...
To raczej nie jest linka, bo pedał wraca. Czy to może mieć związek z pochłaniaczem par paliwa? być może w tym czasie otwiera się EZ i do dolotu trafiają opary benzyny wzbogacając na tyle mieszankę? tylko to troszkę bez sensu, gdyż wczoraj jak obroty stanęły na 3 tyś to dotknięcie gazu spowodowało że spadły.
Z opisu usterki, sporo wskazuje na przeciekającą pompę wodną. Trzeba zdjąć plastikową pokrywkę rozrządu z lewej strony silnika (odkręcić 4 śrubki). Poświecić latarką nieco poniżej koła zębatego pompy (bliżej bloku silnika). W górnej części pompy jest niewielki otworek widoczny od góry, jeśli tam widać wycieki, lub zacieki, to pompa jest nieszczelna...
POchłaniacz oparów benzyny-gdy są spełnione warunki(temp,obciążenie silnika itp) to komputer za pośrednictwem tego"gadżetu" kieruje opary paliwa ze zbiornika do kolektora ssącego.Jeśli nie -opary są neutralizowane w filtrze z węglem aktywnym i odprowadzane do atmosfery-no cóż... EKOLOGIA...
Problem rozwiązany. Okazało się , że był spalony jeden z bezpieczników w komorze silnika. F115/7,5/10A zawór PCV, zawór VCV, czujnik obecności wody w paliwie, zawór odpowietrzający, zawór wirowy, zmienny zawór ssący, zawór EGR, zawór sterujący olejem IVVT (układ sterowania silnikiem) czujnik T.MAF, zmienne opóźnienie rozrządu zaworów wydechowych, aktywny...
Starsze maluchy z tego co pamietam nie miały oddzielnego odpowietrzenia i odpowietrzały się przez korek. Później w el pojawiło się odpowietrzenie wężykiem w elegancie na odpowietrzeniu nie było zaworka tylko kawałek wężyka. ELX miał już jakieś cuda, pochłaniacz oparów czy coś. Oczywiście nie mówię o samym wężu odpowietrzającym bak na przykład przy nalewaniu...
Witam panowie jako że ten temat dalej mi nie daje spokoju liczę na następne rady. Otóż mam kilka problemów z golfikiem : 1. Od dwóch miesięcy jeżdze bez podpiętej wtyczki od krokowca tak mi się wydaje bo przy podpiętej wtyczce jak staje na światłach czy odpalam auto to mi niechce odpalić muszę gazować tu zamieszczam wam króki filmik co się dzieje jak...
(Nie mieszajcie mnie z błotem, ale jak wspomniałem jestem kompletnym laikiem w tym temacie, nigdy wcześniej nie interesowałem się motoryzacją od tej strony :P ) A gdzie to sprawdzić? Być może wiem, tylko nie kojarze co jest co :P Dzisiaj przy oględzinach silnika zauważyłem, że w filtrze oparów paliwa (obok chłodnicy) jest ogromna dziura, widać co jest...
16825P0441System kontroli emisji wydechu (EVAP) – niewłaściwy przepływ odpowietrzania. Przedewszystkim sprawdz czy zaworek odpowietrzajacy zbiornik paliwa jest sprawny . lub czy silnik nie zasysa lewego powietrza zaworek znajduje sie przewaznie w okolicach komory silnika lewe lub prawe nadkole w skodzie zdaje sie jest z prawej strony na przewodzie...
Autor postu chciałby rozwiązać problem bazując na wiedzy i doświadczeniu Tych,którzy być może spotkali się z podobnym lub wiedzą jak to ugryźć.Rady w stylu "idź do prawdziwego warsztatu" nic nie wnoszą bez podania adresu takowego. A propos:byłem we warsztacie,który zajmuje się naprawami z pomocą przez 24h.Jak usłyszał Pan Mechanik,że ma gaz auto,to...
Może to być pochłaniacz par paliwa, taki proekologiczny wynalazek. Jeżeli to jest to, to "butla" wypełniona jest węglem aktywnym. Połączona jest ze zbiornikiem paliwa (ale nie zasysa paliwa tylko opary) i z kolektorem ssacym poprzez stosowny zaworek sterowany elektromagnetycznie (przeważnie). W określonych warunkach pracy silnika następuje otwarcie...
Ktoś z Innego forum nakierował mnie na możliwą przyczynę. Otóż auto zarowno na gazie jak i na benzynie zachowuje sie w ten sposób, że mnożnik frunie w górę do max. Czyli za mała jest dawka paliwa więc podnosi ją. Więc albo wtryski przyblokowane, albo zagiety wężyk, albo pompa benzyny pada popuszcza, albo nieszczelnośc, zapchany filtr. Tylko auto od...
wygląda na to, że problem został rozwiązany -w moim przypadku winny pochłaniacz par paliwa. auto odpala normalnie- dodam, ze stało prze te mrozy (do -20) na dworze i odpalało normalnie... w tej chwili mam już około 1/3 paliwa baku i auto także odpaliło normalnie... szkoda, ze straciłem 600 PLN na nową pompę, ale trudno...gaz będzie się zwracać dłużej....
Witam! Nie mogę znaleźć filtra paliwa w peugeocie 406 coupe, gdzie on dokładnie jest ? Od spodu samochodu nic nie widać. Przewody paliwowe idą nad bakiem (muszę odkręcić bak?) oraz pod prawe tylne nadkole (tam niby jest pochłaniacz oparów benzyny, czy coś takiego). nie będę zakładał kolejnego tematu, ten jest o podobnej tematyce.
Jak wyciągnąć paliwo z zbiornika Pewno najprościej podłączając pompę do przewodu ssącego i ciągnąć (jeśli mamy pompę). Ja w takiej sytuacji (jeśli piszesz prawdę) napełniłbym zbiornik ON (sądzę, że ok 60 l) i spalał przy mało intensywnym obciążeniu. Nie zaszkodzi dodanie np pół litra oleju silnikowego (mineralnego) wymieszanego uprzednio z paliwem....
Czy to normalne, że jak auto jest zimne (mowa o sytuacji kiedy auto stoi na temp. minusowej) to po wystartowaniu, zanim silnik się nie rozgrzeje to obroty się wahają ok 1600-2000. Uważam, że to nie jest normalne. U mnie w megance, taka sytuacja wystąpiła po wymianie 1 sondy lambda. Z tym, że obroty po odpaleniu zimnego silnika zaczynały falować dopiero...
Załączam umiejscowienie pochłaniacza oparów do Citroëna C4 Grand Picasso. Wymiana pomogła – nie czuć już zapachu spalin. Do kupienia na Aliexpress https://obrazki.elektroda.pl/1181012600_... https://obrazki.elektroda.pl/2892280700_... https://obrazki.elektroda.pl/4478088600_...
HAha w Paryżu bywam bardzo często i mam do tego miasta cholerny sentyment. Nie mieszkam w nim na stałe chociaż jest to moje marzenie :) Co do zbiornika to występowały czasem problemy z zatankowaniem samochodu. Jak mocniej nacisnąłem pistolet w dystrybutorze to odbijał ale "pssssyt" nie robił. Muszę jeszcze chyba dokładnie zobaczyć pochłaniacz par paliwa...
To znaczy - śmierdzi paliwem, bo nie wiesz, czy to opary, czy gdzieś jest nieszczelność na przewodach. Jeśli chcesz znaleźć nieszczelność, to na pracującym zimnym silniku, by paliwo nie zdążyło odparowywać. Wtedy widać tę wilgoć. (a może wystarczy włączony zapłon by pracowała pompa.....) Tylko ten ogień otwartyyyyyyyyy........ :D :!: Trzeba szukać.
No i z odpalaniem tez sobie juz poradzilem ,nie dokrecona byla pompa paliwa w baku i opary paliwa gdzies uciekalo przez co glupial pewnie pochlaniacz oparow paliwa,a pompka jak najabrdziej ok dziala po dzis dzien i jest opdowiednia.Mozna zamknac.
Charcoal Canister Purge Układ oczyszczania (opróżniania) pochłaniacza par paliwa z węglem aktywnym. Opary paliwa zgromadzone w zbiorniku po uruchomieniu silnika wykorzystywane są do skomponowania mieszanki paliwowo - powietrznej. Dzięki temu efektywność wykorzystania zawartego w zbiorniku paliwa wzrasta, a emisja szkodliwych związków chemicznych do...
EVAP wpuszcza opary paliwa z pochłaniacza do dolotu, normalnie powinien być zamknięty. Jego ew. usunięcie polega na zostawieniu otwartego odpowietrzenia od strony zbiornika (wyjścia z pochłaniacza) i zaślepieniu przewodu idącego do dolotu. Otwarcie lub odpięcie przewodu EVAP od dolotu powoduje wprowadzenie "lewego powietrza" pod przepustnicę.
Tomek, to z czegos te obroty musi mieć, jeżeli przepustnica jest zamknieta, to gdzieś sobie ciągnie powietrze. O ile pamiętam palisz, więc ściąg sobie jakiś wężyk za przepustnicą, ściąg szlauchik z regulatora ciśnienia paliwa czy np pochłaniacza oparów, wdmuchnij dymu z peta , zobacz gdzie wyleci...
Cześć, poniżej rozkodowany VIN : Model308 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)12497 89 1 0217 Data Początku Gwarancji01.03.2011 NRE(homologacja)e2*2001/116*0362*29 P4A9665526199 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU308 TYP NADWOZIAHATCHBACK 5DRZW WYKOŃCZENIEWYSOKA NISKA SILNIKDIESEL...
Zobacz w parametrach bieżących czy widzi obroty wału a morze bezpiecznik od wtrysków zjarany? Witam , po długiej batalii jestem dałeś w ciemnym lesie. Czujnik położenia walu wymieniony profilaktycznie lexia widzi obroty silnika -160 , pokazuje dalej zwarcie do plusa wtrysków ,oprócz tego w zakładce wtryski pokazuje mi blad wentylatora , czy to może...
Witam forumowiczów, piszę tutaj do was swoją poradę dotyczącą problemu z moim golfem 3. Jest to 96r, silnik 1.6 AEE Benzyna bez gazu ( typowe bolączki falujących obrotów ) 75km na pełnym wtrysku, do tej pory cały czas nie miałem problemu z golfem od zakupu aż pięknego lata jak odpaliłem zaczął latać jak wariat obroty. Udałem się do mechanika w celu...
doczytaj no w jakiejś instrukcji od Twojego woza , czy nie masz pochłaniacza oparów zbiornika Jeśli tak to jest to dobry objaw Ze zbiornika paliwa - znad lustra paliwa , opary sa odsysane poprzez filtr węglowy - dalej to idzie do elektrozaworu i dalej do kolektora ssącego Jeśli jest wszystko prawidłowo to w zbiorniku będzie lekkie podciśnienie
Dzisiaj Matiz wybłyskał mi takie nr. błędów 0105 , 1500. Dlaczego więc nie słuchasz co procesor chce powiedzieć? 0105 to błąd TPS (czujnik otwarcia przepustnicy)obejrzyj instalację elektryczną przy nim - zapewne masz tam wpięty przewód do sterownika LPG. Błąd 1500 nie ma w zasadzie wpływu na pracę silnika - mierzy temperaturę par paliwa, chociaż możliwe...
U mnie w corolli pod tylną kanapą jest pokrywa przykręcona chyba na trzy śruby. Pod nią jest dostęp do pokrywy pompy benzynowej z dwoma króćcami wylotowymi do wtryskiwaczy i do pochłaniacza oparów benzyny oraz złącze elektryczne zasilania pompy i do wskaźnika poziomu paliwa. Pokrywa ta jest u mnie nakręcana na kołnierz baku. Żeby ją odkręcić musiałem...
Proszę: Dane pojazdu Linia produktuXSARA Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)08264 CJ 2 0113 Data Początku Gwarancji15.07.1999 OPBN018 NREe2*93/81*0175*00 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUCITROEN LINIA PRODUKTUXSARA TYP NADWOZIAHATCHBACK 5DRZW WYKOŃCZENIEPOZIOM SX SILNIKDIESEL DW8 PRZENIESIENIE NAPĘDUSKRZYNIA...
wszędzie jest to podawane jako silniczek krokowy Wszędzie też jest podawane że picie mleka jest zdrowe, że bóg istnieje, że politycy są uczciwi, że CO2 powoduje efekt cieplarniany itd. Przy listwie wtryskowej masz 2 przyłącza to co idzie bezpośrednio do szyny to zasilanie czyli na tym przewodzie ma być pompa, drugie masz przy regulatorze ciśnienia...
Ja mam prośbę o Peugeota 807. Vf3eb4hwg13217976 Instalacja CAN/VAN 807 HATCHBACK FAMILIALE 2.2 HDi BVM 6 Charakterystyki pojazdu Model807 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)10337 U9 1 0356 - 26.02.2005 data zejścia z taśmy - Sevel Nord (Francja) Data Początku Gwarancji31.03.2005 NRE(homologacja)e2*98/14*0253*11 Informacje ogólne RODZAJ...
306 RESTYL KOMBI 5DRZW 1.9 D (XUD9) BVM 5 Charakterystyki pojazdu Model306 RESTYL Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)08038 82 1 0047 Data Początku Gwarancji01.01.1990 NRE(homologacja)e2*93/81*0146*01 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU306 RESTYL TYP NADWOZIAKOMBI 5DRZW WYKOŃCZENIEPOZIOM...
Nie robi to różnicy do puki nie łapie tam sobie lewego powietrza. Natomiast one w jeden sposób wyglądają ładniej w drugi brzydko ;). Sprawdź też wężyki czy nie maja pęknięcia. W zasadzie do próbnego odpalenia pewnie można by nawet je zaślepić. Bo jeden steruje mapą zapłonu jak pamiętam by zmienić wyprzedzenie przy obciążeniu silnika a drugi to podciśnienie...
szczegóły inne tutaj np https://pp2000.ru/vin wystarczy wpisać vin chyba co pół godziny za darmo Ta strona nie działa od początku roku, VIN ląduje w kolejce i nigdy nie zostanie rozkodowany. Dodano po 43 Dzień dobry, chciałbym poprosić o rozkodowanie nr VIN VF34C9HXC55065964. Z góry dziękuje za pomoc. 308 (T7) HATCHBACK 5DRZW 1.6 HDi 92 (DV6ATED4)...
Charakterystyki pojazdu Linia produktu C2 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 10293 CA 2 0441 Data Początku Gwarancji 18.02.2005 OPB 7000 NRE e2*2001/116*0316*00 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU CITROEN LINIA PRODUKTU C2 TYP NADWOZIA HATCHBACK 3DRZW WYKOŃCZENIE GÓRNA ŚREDNIA SILNIK DIESEL TURBO...
No to jakiś beznadziejny przypadek :-(. Nie wiem czy już ktoś wrzucał schemat. Dla zafiry jest tutaj: https://pl.scribd.com/doc/29238228/Elect... astra to praktycznie to samo. U mnie (Zafira A Z16XE) korekty duuużo większe występują bo mam LPG. Zdarza sie że poszarpie ale tylko przy obciążeniu i tylko na gazie np ruszanie,...
pochłaniacz oparów pochłaniacz oparów lutowania pochłaniacz oparów lutowniczych
windows wybudzeniu bosch agregat prądotwórczy philips ustawić godzina
lodówka bosch termostat samochody ciezarowe
Renault Midlum 180 dCi - trudny rozruch po regeneracji pompy i wtrysków Canon TS3450 - Miganie diod pomarańczowej i zielonej