Takie objawy jak na filmie, to jedna faza nie dochodzi do silnika. A przewody to co najmniej 2,5 mm². Albo początek z końcem uzwojenia zamienione.
Nie ma możliwości zmiany obrotów. Aby można to zrobić muszą być wyprowadzone ze silnika 4 przewody: 2 uzwojenia pracy(początek i koniec) i podobnie 2 przewody z uzwojenia rozruchowego(początek i koniec).
jeśli wiesz które to uzwojenie rozruchowe to po prostu je odłącz i nawiń na wałek silnika kawałek mocnego sznurka i jak go mocno rozbujasz szybko włącz zasilanie (najlepiej gdyby ktoś ci pomógł) i jeśli wejdzie na obroty i nadal będzie się mocno grzał to masz coś nie tak z uzwojeniem głównym ale jeśli będzie miał pracę prawidłową to prawdopodobnie wyłącznik...
Najprościej: masz 3 pary uzwojeń. Oznacz początki uzwojeń np,taśmą kolorową.Podłącz początki do zasilania a końce zewrzyj w gwiazdę.Jeśli silnik źle pracuje,zamień w jednym z uzwojeń początek z końcem (zapamiętaj które to uzwojenie). Jak się udało to pozostaje połączyć silnik do pracy tak jest napisane na tabliczce znamionowej.Jeśli się nie udało trzeba...
Zasilanie należy podać na uzwojenia a szczotki wpiąć między uzwojenia (początek uzwojenia 1 koniec uzwojenia 1 na szczotkę 1 szczotka 2 na początek uzwojenia 2 i koniec uzwojenia 2 )
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Zamiana początków i końców uzwojenia nie ma wpływu na pracę silnika. Ważne , by zmienić absolutnie wszystkie początki z końcami.
Czy w przypadku kiedy zamienione byłyby koniec i początek którejś fazy w uzwojeniu silnika działałby on poprawnie połączony w trójkąt? Jak jest zamieniony początek z końcem uzwojenia to taki silnik przy połączeniu w gwiazdę lub w trójkąt ma utrudniony rozruch a nawet jak jest dłużej obciążony to zadziała zabezpieczenie.Pomierz rezystancję uzwojeń każdej...
Regulację prędkości lepiej zostawić. Idź śladem czerwonego przewodu aż znajdziesz rozdział na dwa uzwojenia, rozłącz połączenie, znajdź koniec uzwojenia pomocniczego (którego drugi koniec jest zakończony białym przewodem) i zamień początek z końcem tego uzwojenia.
Silnik z kondensatorem posiada dwa uzwojenie. Należy zamienić początek z końcem jednego z uzwojeń. W silniku z uzwojeniem rozruchowym należy wykonać to samo, czyli również zamienić końce jednego z uzwojeń.
Czyli jakbym bez rozwijania cewek na każdym uzwojeniu znalazł początek i koniec i podłączał je w szereg, to nic by to nie dało?
Nastaw miernik na 20k omów i ze spokojem zmierz rezystancje pomiędzy wszystkimi czterema kablami wychodzącymi ze silnika. Jeśli omomierz nic nie wskaże trzeba szukać przyczyny, przerwy w uzwojeniach w środku silnika. Prawdopodobny schemat podłączenia tego silnika jest taki ( pomijam wyłącznik i kostką zaciskową): Dwa czarne kable połączone razem, tu...
Biały, niebieski masz szczotki. Jakie kolory są przewodów stojana, powinno być ich cztery. Wszystko łączysz w szereg. Czyli przykładowo: L> zasilanie początek pierwszej cewki, koniec >szczotka>druga szczotka >początek drugiego uzwojenia >koniec uzwojenia do zasilania, czyli przykładowo do N.
Zamieniasz początek z końcem jednego uzwojenia.
Jeżeli z silnika wychodzą początki i końce uzwojeń silnika trójfazowego, to wystarczy uzwojenia połączyć w gwiazdę i można podać zasilanie trójfazowe bez falownika.
Sprawdziłem początki i końce uzwojeń w kostce przyłączeniowej silnika i wszystko się zgadza. Nadal pytam jak?Bo na zdjęciu w #1kolory czerwone przewodów są podłączone do zacisków V2 i W1, a w silnikach przyjęte jest(tak najczęściej), że jednym kolorem oznacza się początek i koniec uzwojenia i analogicznie innym kolorem tak samo- początek i koniec uzwojenia.
Ma znaczenie początek i koniec uzwojenia.
Witam ! Ten przełącznik idealnie pasuje do tego silnika , pod warunkiem że ma na tabliczce zaciskowej wyprowadzone początki i końce uzwojenia .
Pokaż wirnik. Jest to silnik szeregowy, czyli podłączasz uzwojenie stojana potem podłączasz koniec uzwojenia stojana do szczotek z szczotek do drugiego stojana. Pozostałe dwa przewody podłączasz do sieci. Jeśli chcesz zamienić kierunek obrotu silnika to najprościej zamienić początek z końcem uzwojenia wirnika. Czyli zamieniasz miejscami przewody zasilające...
He, he, dobre! Przypadek sporadyczny ale możliwy, ta sama faza na początek i koniec uzwojenia, silnik pod napięciem a prąd nie płynie. :D
Żeby to poprawnie podłączyć musimy wiedzieć czy na pewno to gwiazda/trójkąt? Znać gdzie są początki i końce uzwojenia.
Przy tym jednym uzwojeniu zamieniony były początek z końcem. Biały i żółty przewód. Teraz jak sprawdzam to działa w obie strony. Jak sprawdzić w domowych warunkach gdzie jest początek a gdzie koniec? Tak samo jak w silniku indukcyjnym - jest kilka metod.
Czyli w przypadku tego silnika, żeby zmienić kierunek obracania wirnika musiałbym znaleźć w uzwojeniu połączenie obu czerwonych przewodów i je rozłączyć? Do tych czerwonych przewodów jest połączony jeden koniec lub początek (zależy jak kto sobie obierze) uzwojenia pracy, drugi koniec lub początek uzwojenia pracy jest połączony z końcem lub początkiem...
W necie jest to dokładnie pokazane. Silnik indukcyjny klatkowy jedofazowy posiada dwa uzwojenia : uzwojenie pracy i uzwojenie rozruchowe.Uzwojenie rozruchowe połączone jest szeregowo z kondensatorem rozruchowym .Uzwojenia są podłączone w układzie równoległym. Zmiana obrotów polega na przełączaniu uzwojenia rozruchowego. Zamieniamy początek z końcem...
Masz 3 fioletowe i 3 niebieskie? Możliwe że jeden kolor to początek uzwojenia, a drugi to koniec.
Dzień dobry. Chciałem silnik MCA podłączyć jako silnik prądu stałego (tak żeby napięciem regulować obroty). Na szczotki dajemy + oraz - , ale co robimy ze stojanem?. W moim silniku mam osobno wyprowadzone zaciski szczotek, oraz "jedno" uzwojenie, czyli na pewno początek pierwszej cewki stojana - szeregowo połączony wewnątrz z drugim uzwojeniem stojana...
Na jednym uzwojeniu masz zamieniony koniec z początkiem. Czyli np. podłączone masz U1 V2 W1 - U2 V1 W2 zamiast U1 V1 W1 - U2 V2 W2
U1 początek jednego z trzech uzwojeń silnika, U2 koniec tegoż samego uzwojenia i analogicznie z pozostałymi.
Silnik nie uszkodzi się natychmiast,ale będzie buczał.Lepiej jednak nie eksperymentować-to robi się tylko w przypadku gdy nie mamy oznaczonych początków i końców uzwojeń.
Aby była możliwość zmiany obrotów w twoim silniku z silnika muszą wychodzić 4 przewody.Przewody S2 i S3 to uzwojenie pracy , S1 początek uzwojenia pomocniczego - koniec połączony jest na stałe w silniku z S2 . Pozdrawiam.
Ty musisz zlokalizować początek i koniec uzwojenia każdej cewki silnika i dopiero wtedy możesz przewody do styków wyłącznika przyłączać. Początki to U1; V1; W1 zaś końce U2; V2; W2. Jak pomylisz możesz skasować przełącznik.
Podłączenie cewki w szereg tzn. początek, koniec - początek, koniec następnej itd. Dobrze to rozumiem?. Idąc tym tropem, można powiedzieć, że koniec pierwszej łączy się z końcem drugiej, początek drugiej z początkiem trzeciej, koniec trzeciej z końcem czwartej. Początki cewek pierwszej i czwartej to wyprowadzenia na tabliczkę zaciskową. W rowkach nawet...
Prawdopodobnie jest to silnik wysokoobrotowy/ok.14000 obr/a uzwojenia stojana łączysz szeregowo z uzwojeniem twornika/wirnika/Czyli jeden początek uzwojenia stojana do sieci i jedna ze szczotek do sieci.Cewki stojana łączysz na krzyż/to połączenie jest często już w silniku/,a koniec drugiej cewki do drugiej szczotki.Najlepiej jednak, abyś zrobił jakieś...
Witam Jest to silnik jednofazowy bez wątpienia co jest napisane na tabliczce znamionowej. Zmanę kierunku obrotów można uzyskać zamieniąjąc początek z końcem uzwojęnia rozruchowego. Sądząc po tabliczce połączeń to silnik w którym faza rozruchowa nie jest odączana a uzwojenia są rozmieszczone jak w silniku trójfazowym. górne połączenie to końce uzwojeń...
W silniku jednofazowym zmieniasz zasilanie początek z końcem uzwojenia rozruchowego poznasz go po tym że ma wieksza oporność od uzwojenia pracy .
rzuć może jakiś rysunek lub zdjęcie wyprowadzeń bo zmianę kierunku obrotów można zrobić z jednym kondensatorem przełączając początek i koniec uzwojenia rozruchowego. Pozdrowienia
Mi w zrozumieniu tematu pomógł fakt że w silniku łączna ilość zwoi na fazę jest constans (ustalona przez producenta). Jako fazę rozumiem początek uzwojenia oznaczony np. 1U a koniec 2U. Ten kawałek(1/3) uzwojenia silnika jest najczęściej obliczony na napięcie 230V lub 380V.Najprosciej jest gdy poszczególne grupy zezwoii (cewki) są łączone szeregowo...
Podłączyłem go w gwiazdę, początki uzwojeń starałem się rozpoznać miernikiem wskazówkowym według tego co znalazłem w Internecie. Włączyłem, na 2 fazach pobiera 1.40A na trzeciej 1.34A . Jednak nie mam pewności czy dobrze sprawdziłem początek i koniec uzwojenia..
Witam Może przez pomyłkę odwróciłeś początek uzwojenia z jego końcem.
Początek z końcem uzwojenia mogą być zamienione.
Nie wiem o co Ci chodzi..... Tabliczka znamionowa mówi jasno 380V 50 Hz. Z oznaczeniami początków uzwojeń na schemacie jest faktycznie coś nie tak bo według ustawienia zworek w trójkąt zwiera się początki i końce uzwojeń ale jeśli faktycznie miało by tak być to silnik i tak nie będzie się kręcił. Popatrz i przeanalizuj schemat na pokrywce wybity na...
Witam ! Nie masz zamieniać 1- 2 na 3 -4, tylko zamieniać koniec z początkiem czyli np. 1 zamienić na 2, a 2 na 1. Podobnie z uzwojeniem pomocniczym. Nie dopuszczaj to tak znacznego nagrzewania się silnika. Jeśli silnik buczy lub nie poprawnie pracuje natychmiast go odłączaj. Zapraszam do pisania na GG6293398 Dla sprawdzenia dodaję odręczny szkic ŁK15,...
zgaduję, że nie powinno być przewodności pomiędzy żadną parą elementów, zatem chyba wystarczy sprawdzić każdy z elementów miernikiem. Źle zgadujesz. Uzwojenie wirnika to całość. Na każdym wycinku komutatora znajduje się początek jednej cewki i koniec następnej. Zwarcia w uzwojeniu wirnika nie wykryjesz bez specjalnego przyrządu, niestety. Nie ruszaj...
Oznaczenia U,V,W to końce trzech uzwojeń silnika 3 fazowego. dodatkowe literki a i b to oznaczenia początków i końców każdego uzwojenia. Taki silnik można łączyć w gwiazdę i w trójkąt i tylko tak. Nie da się zasilać tylko wybranych uzwojeń bo silnik pójdzie z dymem.
To jest silnik od frani z oporową fazą rozruchową czyli nie potrzebuje kondensatora. Weź multimetr ustaw na pomiar rezystancji i znajdź parę kabli pomiędzy którymi opór jest bardzo mały (0 lub np 2 om) następnie wyznacz parę kabli z średnim oporem (ok 15 om) i największym (ok 22 om). Wartości te mogą się różnić podałem tylko orientacyjnie i nie pamiętam...
Temat rozwiązałem. Okazało się że przedłużacz który używałem do testów miał źle podpięte żyły 1L 2L oraz N Dlatego na dwóch uzwojeniach pokazywał się większy prąd a na jednym mniejszy. Co do początków i końców uzwojeń w silniku były dwie dziury z którego wychodzą po 3 przewody więc nie ma problemu z identyfikacją początków / końców uzwojeń
Witam wszystkich. Pewien czas temu zacząłem budowę prądnicy na bazie starego silnika 3 fazowego 7kW. Uzwoiłem silnik zgodnie ze schematami z tegoż forum. Stojan 36 żłobków, w każdym żłobku jest 60 zwojów, drut 1,20mm. Stojan nawijany w następujący sposób: Początek cewki pierwszej fazy - pierwszy żłobek, koniec 4 żłobek, Początek drugiej fazy - drugi...
Elektromagnes rozrusznika posiada dwa uzwojenia, główne i podtrzymujące, oba ich początki są podłączone do zacisku uruchamiającego rozrusznik, koniec głównego jest podłączony do śruby łączącej elektromagnes z silnikiem rozrusznika, koniec podtrzymującego do masy. W momencie uruchamiania rozrusznika stacyjką pracują oba uzwojenia, wciągają rdzeń do środka...
Zwierasz uzwojenie pomocnicze kondensatorem, zamiast je przez niego szeregowo zasilać. Silnik "na pusto" startuje, ale zwarte kondensatorem uzwojenie się pali. Panowie doradzacze, ogarnijcie się co niektórzy. Poskok, czyli rozpiętość cewek można różnie opisywać. Nie szeregowo tylko początek z początkiem lub koniec z końcem. Początek czego z początkiem...
Żółte przewody zamienić miejscami?, a nie przypadkiem koniec z początkiem uzwojenia silnika podpięte do zacisków W i Z ? Silnik na pewno na 230V ? Oznaczenia R i S w starej literaturze oznaczały przewody fazowe.
Rysunek oznacza połączenie w gwiazdę. y x z oznaczają końce uzwojeń a w v u końce uzwojeń. By połączyć silnik w gwiazdę należy połączyć początek uzwojenia z końcem następnego, czyli y-v x-u z-w ;)
W przypadku silników trójfazowych wystarczy zamienić miejscami dwie sąsiednie fazy , w przypadku silników dwu fazowych ( uzwojenie robocze + pomocnicze) zamieniasz końce uzwojeń uzwojenia pomocniczego tzn początek z końcem i gotowe (oczywiście dotyczy to silników asynchronicznych klatkowych).
Mój odkurzacz trochę rzęzi i bardzo głośno pracuje. Muszę wymienić łożysko wirnika i nie wiem jak rozkręcić silnik. Musi być tu jakiś patent. A do serwisu bardzo daleko. A tak poza tym to odkurzacz mimo "silence" w nazwie huczy na całą okolicę. Pewnie przez to łożysko. Kiedyś odkurzacz cicho pracował, nawet bardzo. Szkoda mi go wyrzucać, bo sporo zainwestowałem...
W opisie piszesz ze jeśli założymy że biegun dodatni źródła zasilania przyłączamy do początku uzwojenia jednej fazy to "plus" woltomierza na uzwojeniu drugiej fazy przy wychyleniu dodatnim wskazuje koniec uzwojenia drugiej fazy. Z kolei rysunek pokazuje, że przy wychyleniu dodatnim, "plus" woltomierza wskazuje początek uzwojenia drugiej fazy. Opis...
Na czym miała by polegać ingerencja w uzwojenia silnika ? Czy na zmianie początku i końca uzwojenia podłączonego do szczotek ? Tam nie ma szczotek. Trzeba byłoby zamienić początek z końcem uzwojenia pomocniczego ale nie wiem czy w praktyce da się to wykonać, nie znam tego silnika. Czy jak są te przewody zwarte zamiast kondensatora to jest to dobrze...
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
I. być może kiedyś "ukręcę " sobie coś podobnego do zasilacza stabilizowanego etc Proponuję zobaczyć tutaj : 1. Transformatory sieciowe cz. 1 i 2 http://grylewicz.pl/transformatory-sieci... 2. Przewijanie i nawijanie transformatorów EI teoria http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic49... 3. Jak naprawić i obliczyć transformator sieciowy...
Cewki stojana połączyć szeregowo czy równolegle? Połącz je sobie szeregowo, tylko dobrze połącz koniec i początek uzwojenia.
Witam . Przewody masz luzem nie oznakowane. Wygląda na to że masz pomylony początek z końcem na jednym uzwojeniu.
To teraz zmień końcówki na silniku 3 prawe na lewe, być może masz przywarcie na początku uzwojenia. Powinno także w G wybijać. Pierwsze słyszę aby zwarcie na początku lub na końcu uzwojenia miało jakiekolwiek znaczenie.
trzymajmy się faktów no to fakty! Mam problem ze znalezieniem uzwojeń silnika jednofazowego z uzwojeniem pomocniczym. Na początek pomierzyłem rezystancje wszystkich wyprowadzeń z wszystkimi możliwościami. i więcej mnie już nie prowokuj!,ja za stary jestem już na to. Dlaczego dopiero teraz piszesz ewangelię?,szukałeś chłopaka do bicia?. Dlatego właśnie...
A czy silnik miał oryginalną listwę zaciskową z fabrycznie podłączonymi przewodami? Mogliście przy izolowaniu wyprowadzeń pomylić początki i końce uzwojeń, dlatego się spalił. Nie mam jak zrobić zdjęcia bo elektryk wziął silnik, spróbuje go przewijać. A jak podłączał to się za bardzo nie wtrącałem, gdyż byłem przekonany że wie co i jak, choć trochę...
Mylisz pojęcia. Przełącznik lewo- prawo stosuje się do zmiany obrotów w silniku trójfazowym. W silniku jednofazowym trzeba zamienić miejscami koniec i początek uzwojenia rozruchowego, lub uzwojenia pracy i wtedy zmienia się kierunek obrotów, ale tego nie zrobisz na przełączniku krzyżowym.
Kraniec_Internetów -- Czytaj ze zrozumieniem - napisałem ze nie ruszy . Ale są typu które rusza, oczywiscie bez obciążenia . Opornie ale wystartuje z bardzo dużym poborem prądu . Twoja teoria jest beznadziejna :D Przeciętny silnik 230 volt . Uzwojenie pracy jest zbudowane z dwóch cewek , każda cewka z czterech zezwojów . Połączenie tych cewek - to jest...
Nie trzeba rozbierać silnika, żeby wyznaczyć początki i końce uzwojeń. W przypadku maszyn indukcyjnych stosuje się trzy metody: 1. Trzech woltomierzy 2. Pomiaru prądów płynących w uzwojeniach zasilających napięciem 3-fazowym 3. Prądu stałego Wszystkie trzy metody stosowałem na laborce na studiach. Z pamięci mogę opisać tylko ostatnia metodę, odnośnie...
Witam, walczę z tym sterownikiem kilka dni i w końcu zdecydowałem, że zwrócę się tutaj o pomoc. Zacznę od początku. Kilka tygodni temu podczas otwierania bramy spalił się bezpiecznik jak się okazało powodem było zwarcie na uzwojeniach silnika od lewego skrzydła. Zwarcie nastąpiło przy zabezpieczeniu termicznym. Silnik został naprawiony i po zmontowaniu...
Jeżeli uzwojenia silnika posiadają tylko początek i koniec to pytanie zasadnicze w jaki sposób była realizowana regulacja prędkości obrotowej ww silnika?
Masz tam schemat. Jak zmienić, zamienić początek z końcem, miejscami przewody od uzwojenia rozruchowego. I wirnik kręci w przeciwna stronę co dotychczas.
jak znależć początek i koniec uzwojeń ? Ogólnie początki i końce powinny być osobno wyprowadzane z silnika tak jak tu na przykładzie u kolegi, można też rozkręcić silnik i sprawdzić jak uzwojenia są wyprowadzone albo też jest metoda impulsów lub prądu stałego https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Pomiary rezystancji uzwojeń do masy mniejsze niż między początkiem i końcem uzwojenia? Coś z tymi pomiarami nie tak.
Do pracy na 230V trzeba (tak jak koledzy pisali wcześniej) połączyć uzwojenia w szereg (czyli koniec pierwszego uzwojenia z początkiem drugiego). pozostałe dwa końce do sieci. Aby uchronić się od uszkodzenia w przypadku błędnego połączenia można na czas prób zasilić silnik nie bezpośrednio z sieci, ale przez szeregowo włączoną żarówkę (oczywiście zwykłą...
Witam, mam zamiar nawinąć uzwojenia na stojan. Silnik jest szeregowy czyli stojan plus wirnik. Oryginalnie nawinięty był podwójnym uzwojeniem 0,6mm. Mam zamiar nawinąć pojedynczym 0,82(policzyłem mm2) w podwójnej izolacji 0,85 średnica zewnętrzna. Ilość zwojów wynosiła 208zw dla uzwojenia 0,6mm. Czyli co najmniej 104 dla drutu 0,82. No i z racji iż...
Raczej w trójkąt, początek uzwojenia z końcem następnego. W gwieździe maja wspólny punkt.
Akurat ten wyłącznik do tego się nie nadaje. Musiałbyś mieć wyprowadzone z silnika do wyłącznika przewody od obu uzwojeń, by móc zmieniać koniec z początkiem uzwojenia rozruchowego, a jednocześnie mieć możliwość podania napięcia na uzwojenie robocze(pracy),nie zmieniając jego końców.
Zamień miejscami początek z końcem jednego z uzwojeń.
Ostatnio w moim szpulowcu Dama Pik pojawił się następujący problem dotyczący napędu. Z początku wszystko przcuje porawnie, ale jak magnetofon dłużej pochodzi i się go wyłączy, a potem włączy, silnik z początku chodzi wolniej a dopiero po chwili nabiera obrotów. W końcu dochodzi do tego, że silnik włącza się spowolniony lub w ogóle nie ma siły ruszyć....
Zapomniałem dodać, że też nie ma. Sprawdzałem na piszczyku. Ma ktoś schemat jak połączyć, żeby to uruchomić? Ciekawi mnie jaka była tego przyczyną skoro uzwojenia są w normie a przebicia nie ma. I jak znaleźć początek i koniec uzwojenia bo to chyba będzie ważne?
zamień początek z końcem ale tylko jednego uzwojenia. Jeżeli silnik jest bocznikowy lub szeregowy, zmiana na wejsciu zasilania zmienia jednoczesnie oba uzwojenia, a tu nalezy zmienić tylko jedno.
Ponownie wracam do tematu. Do silnika się trochę dobrałem i zacząłem więcej mierzyć. Na początek zdjęcie miejsca gdzie przewody wchodzą do stojana oraz mały schemat jak to wygląda dokładnie. Co dalej się dzieje nie widać. https://obrazki.elektroda.pl/7889710700_... https://obrazki.elektroda.pl/4553997500_... Ponumerowalem...
Jak najbardziej, zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Schemat tego masz?
http://obrazki.elektroda.net/83_12626429... Witam wszystkich! Chciałbym podzielić się informacjami dotyczącymi mojej frezareczki, którą popełniłem pod koniec listopada zeszłego roku. Sam projekt powstał na bazie kilkunastu innych, które podejrzałem na cnc-info. Główne założenia projektu. Tanio, tanio, i jeszcze raz tanio. Miałem w założeniu...
Witam ! Prawdopodobnie jest to silnik 100-L4, 1,5KW ze stojan powinno wychodzić 6 przewodów. Przełącznik służył do rozruchu silnika. Na wyłączniku powinny być opisane styki. Kondensator musi też być podłączony do przełącznika. Powodzenia życzę w uruchamianiu silnika. Stefan GG6293398 Prawdopodobnie w pokrywie albo na podstawie wyłącznika odlany jest...
Zapomniałem o jeszcze jednym pomiarze.Po rozłączeniu tego mostka podłącza się omomierz do początków lub końców uzwojeń,czyli najpierw 1 i 2,następnie 1 i 3 i na końcu 2 i 3.W ten sposób bada się czy nie ma zwarcia między uzwojeniami poszczególnych faz.Natomiast pomiar o którym już pisałem a mianowicie między uzwojeniem a masą musi być na zero bo jeśli...
:arrow: #6 [url=http://www.pp.piwko.pl/index.php?me... początków uzwojeń transformatorów i silników 3faz. Jeśli chodzi o typowy miernik analogowy, to łatwo się pomylić - wskazówka leci na "minus", uderza o odbój i wychyla się na "plus"; miernik z elektroniką (np. cyfrowy) łatwo w ten sposób spalić, bo w chwili odłączania baterii...
Właśnie to jest bardzo dziwne nigdy w silniku od kosiarki nie spotkałem się z takim uzwojeniem jak kiedyś patrzyłem to wydwało mi się ze jeden bigun to tak jakby miał pozmieniane kierunki cewek. Tak jak pisałem wolnych 4 żłobki. Jeden biegun zajmuję 10 żłobków. Jedna cewka 5 stopniowa na biegun Kierunki napewno nie były pozamieniane.Fabrycznie jest...
Najpierw zacząłbym od oznaczenia początków i końców uzwojeń. U1,V1,W1 - początki U2,V2,W2 - końce Tak oznaczone uzwojenia dopiero łączy się w trójkąt lub gwiazdę.
Posiadam piłę stołową TOOLS N41-30, wyposażoną w silnik komutatorowy 230V, 2200 W. Silnik ma dwa uzwojenia, główne i pomocnicze - mają wspólny początek. Jak one względem siebie pracują? Do czego służy to uzwojenie pomocnicze? Z silnika wychodzą 3 końce i podłączone są do wyłącznika DKLD dz-6-4 pięć pin. Proszę o wyjaśnienie sprawy i jeśli to możliwe...
Sprawdź czy połączenia uzwojeń są skojarzone prawidłowo. Dla połączenia w gwiazdę, wystarczy zewrzeć początki (lub końce) uzwojeń, a pod końce (lub początki) podłączyć zasilanie, i silnik będzie pracował. Połączenie w trójkąt wymaga zwarcia początku pierwszego uzwojenia z końcem drugiego, początek drugiego z końcem trzeciego i początek trzeciego z końcem...
W nowoczesnych silnikach elektrycznych przyjęto system oznaczania uzwojeń U, V i W, a ich wyjścia oznaczane są cyfrą 1 - początek uzwojenia i cyfrą 2 - jego koniec, czyli uzwojenie U ma dwa wyjścia: U1 i U2, uzwojenie V - V1 i V2, a uzwojenie W ( 3F silnik)-W1-W2. Podane przez Ciebie wyniki pomiarów lub są wątpliwe, lub masz nie typowe oznaczenia przewodów...
Ten typ silnika jest z wyłącznikiem odśrodkowym, jeżeli chciałbyś zmieniać w nim obroty to musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego, sprawdź czy masz uzwojenia spięte na tabliczce połączeniowej czy wewnątrz silnika, jeżeli wewnątrz to trzeba go rozebrać i wyprowadzić na tabliczkę przewody od uzwojenia rozruchowego.
Wygląda na to ze jedno z uzwjeń hamuje silnik,przez co pobiera duży prąd i silnik sie grzeje.Trzeba sfazować uzwojenia tzn.muszą one mieć przebiegi w jednym kierunku/sprawdzić poczatki i końce uzwojeń/.Zmienic w jednym z uzojen fazy poczatek z koncem uzwojenia.
https://obrazki.elektroda.pl/7927297700_... Na różnych forach internetowych, w tym naszym, co trochę pojawiają się konstrukcje kompresorów bazujących na sprężarkach z lodówek. Czytając ich opisy lub komentarze, na przykład: Rurka tłocząca powinna być wygięta do góry, wtedy większość wyplutego oleju wracałoby tam, gdzie jego miejsce....
Dlaczego się dziwisz że jest 6 przewodów skoro silnik posiada trzy uzwojenia i masz trzy początki uzwojeń i trzy końce ;), sprawdź czy silnik możesz podłączyć w trójkąt, na tabliczce znamionowej powinna być informacja. Podeślij zdjęcie. Tak na marginesie, ta listwa łączeniowa kwalifikuje się do wymiany.
Może masz zamieniony początek z końcem uzwojenia rozruchowego -to tylko zmieni kierunek wirowania
Nie istnieje taka możliwość, żeby silnik kręcił się na gwieździe w jedną stronę, a po przełączeniu w trójkąt - w drugą. Chyba, że ktoś tak postanowi umyślnie. Wyjaśnienie: w klasycznym układzie gwiazda to podanie faz na jedną stronę uzwojeń i zwarcie do kupy drugiej strony. Trójkąt uzyskujemy rozłączając te zwarte drugie strony i podając na nie 3 fazy,...
No nie trudno tylko chodzi o to czy nie beda zamienione konce uzwojeń, bo moge połączyć wtedy dwa początki lub dwa końce uzwojeń Czy ten silnik pracował w gwieździe? Jeśli tak to początki/końce są dobrze poukładane. Jeśli po podłączeniu silnik nie będzie pracował to znalezienie uzwojenia o złej "polaryzacji" zajmuje w najgorszym wypadku 5 minut.
... silnik na gwieździe się rozpędzał a po przełączeniu w trójkąt zwalniał aż do całkowitego zatrzymania. Okazało się, że uzwojenia w trójkącie dostawały tą samą fazę na początek i na koniec uzwojenia. Przecież użytkownik tego silnika wyraźnie napisał, że wybija zabezpieczenie a w tym przypadku co ma wybić, jak prąd nie płynie?
Witam . Nie musi to być galwanometr , wystarczy miernik uniwersalny , najlepiej analogowy z pomiarem miliwoltów , lub mikroamper . Akumulator podłączmy do przyjętego początku uzwojenia jednej z faz , a koniec tego uzwojenia podłączamy do drugiego zacisku akumulatora , ale nie na stałe tylko dotykamy i przerywamy rytmicznie obwód . Miernik dołaczamy...
Witam .Schemat ze sterowaniem stycznikowym z linku podanym przez kol.notoran nie dość że nie posiada kpl.oznaczeń zacisków uzwojeń silnika to na dodatek jest błędny,Styk stycznika trójkąta zwiera zaciski uzwojenia silnika oznaczone jako 1 i 2 w fazie L1.Pozostałe połączenia fazy L3 jest też nieprawidłowe Jeśli uzwojenie silnika nie jest uszkodzone czyli...
Jak pomylisz ;początek z końcem na jednym uzwojeniu to nie będzie pracował dobrze, nie spotkałem sie jeszcze żeby źle przezwoić silnik.
początek koniec uzwoić transformator początek koniec uzwoić trafo początek uzwoić silnik
zapis kamery wentylator komputera prędkość atmega programator eeprom
kiano slimstick tmobile światłowód
Yamaha PSR-520: Migające kreski na wyświetlaczu Telefon nie widzi karty SIM - przyczyny i rozwiązania