Takie objawy jak na filmie, to jedna faza nie dochodzi do silnika. A przewody to co najmniej 2,5 mm². Albo początek z końcem uzwojenia zamienione.
Nie ma możliwości zmiany obrotów. Aby można to zrobić muszą być wyprowadzone ze silnika 4 przewody: 2 uzwojenia pracy(początek i koniec) i podobnie 2 przewody z uzwojenia rozruchowego(początek i koniec).
Najprościej: masz 3 pary uzwojeń. Oznacz początki uzwojeń np,taśmą kolorową.Podłącz początki do zasilania a końce zewrzyj w gwiazdę.Jeśli silnik źle pracuje,zamień w jednym z uzwojeń początek z końcem (zapamiętaj które to uzwojenie). Jak się udało to pozostaje połączyć silnik do pracy tak jest napisane na tabliczce znamionowej.Jeśli się nie udało trzeba...
Zasilanie należy podać na uzwojenia a szczotki wpiąć między uzwojenia (początek uzwojenia 1 koniec uzwojenia 1 na szczotkę 1 szczotka 2 na początek uzwojenia 2 i koniec uzwojenia 2 )
Regulację prędkości lepiej zostawić. Idź śladem czerwonego przewodu aż znajdziesz rozdział na dwa uzwojenia, rozłącz połączenie, znajdź koniec uzwojenia pomocniczego (którego drugi koniec jest zakończony białym przewodem) i zamień początek z końcem tego uzwojenia.
Zamiana początków i końców uzwojenia nie ma wpływu na pracę silnika. Ważne , by zmienić absolutnie wszystkie początki z końcami.
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Biały, niebieski masz szczotki. Jakie kolory są przewodów stojana, powinno być ich cztery. Wszystko łączysz w szereg. Czyli przykładowo: L> zasilanie początek pierwszej cewki, koniec >szczotka>druga szczotka >początek drugiego uzwojenia >koniec uzwojenia do zasilania, czyli przykładowo do N.
Silnik z kondensatorem posiada dwa uzwojenie. Należy zamienić początek z końcem jednego z uzwojeń. W silniku z uzwojeniem rozruchowym należy wykonać to samo, czyli również zamienić końce jednego z uzwojeń.
Jeżeli z silnika wychodzą początki i końce uzwojeń silnika trójfazowego, to wystarczy uzwojenia połączyć w gwiazdę i można podać zasilanie trójfazowe bez falownika.
Pokaż wirnik. Jest to silnik szeregowy, czyli podłączasz uzwojenie stojana potem podłączasz koniec uzwojenia stojana do szczotek z szczotek do drugiego stojana. Pozostałe dwa przewody podłączasz do sieci. Jeśli chcesz zamienić kierunek obrotu silnika to najprościej zamienić początek z końcem uzwojenia wirnika. Czyli zamieniasz miejscami przewody zasilające...
Zamieniasz początek z końcem jednego uzwojenia.
U1 początek jednego z trzech uzwojeń silnika, U2 koniec tegoż samego uzwojenia i analogicznie z pozostałymi.
Witam Jest to silnik jednofazowy bez wątpienia co jest napisane na tabliczce znamionowej. Zmanę kierunku obrotów można uzyskać zamieniąjąc początek z końcem uzwojęnia rozruchowego. Sądząc po tabliczce połączeń to silnik w którym faza rozruchowa nie jest odączana a uzwojenia są rozmieszczone jak w silniku trójfazowym. górne połączenie to końce uzwojeń...
Sprawdziłem początki i końce uzwojeń w kostce przyłączeniowej silnika i wszystko się zgadza. Nadal pytam jak?Bo na zdjęciu w #1kolory czerwone przewodów są podłączone do zacisków V2 i W1, a w silnikach przyjęte jest(tak najczęściej), że jednym kolorem oznacza się początek i koniec uzwojenia i analogicznie innym kolorem tak samo- początek i koniec uzwojenia.
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Aby była możliwość zmiany obrotów w twoim silniku z silnika muszą wychodzić 4 przewody.Przewody S2 i S3 to uzwojenie pracy , S1 początek uzwojenia pomocniczego - koniec połączony jest na stałe w silniku z S2 . Pozdrawiam.
Witam ! Ten przełącznik idealnie pasuje do tego silnika , pod warunkiem że ma na tabliczce zaciskowej wyprowadzone początki i końce uzwojenia .
Silnik nie uszkodzi się natychmiast,ale będzie buczał.Lepiej jednak nie eksperymentować-to robi się tylko w przypadku gdy nie mamy oznaczonych początków i końców uzwojeń.
Ma znaczenie początek i koniec uzwojenia.
Można bez schematu: początek uzwojenia 1 z końcem uzwojenia 3 faza pierwsza koniec uzwojenia 1 z początkiem uzwojenia 2 druga faza koniec uzwojenia 2 z początkiem uzwojenia 3 trzecia faza Narysuj trzy cewki na kartce i połącz, powstaną trzy punkty podłączenia faz Zostaje jeszcze kwestią poprawnego początku i końca uzwojeń Info na pw.
Masz tam schemat. Jak zmienić, zamienić początek z końcem, miejscami przewody od uzwojenia rozruchowego. I wirnik kręci w przeciwna stronę co dotychczas.
jeśli wiesz które to uzwojenie rozruchowe to po prostu je odłącz i nawiń na wałek silnika kawałek mocnego sznurka i jak go mocno rozbujasz szybko włącz zasilanie (najlepiej gdyby ktoś ci pomógł) i jeśli wejdzie na obroty i nadal będzie się mocno grzał to masz coś nie tak z uzwojeniem głównym ale jeśli będzie miał pracę prawidłową to prawdopodobnie wyłącznik...
Mi w zrozumieniu tematu pomógł fakt że w silniku łączna ilość zwoi na fazę jest constans (ustalona przez producenta). Jako fazę rozumiem początek uzwojenia oznaczony np. 1U a koniec 2U. Ten kawałek(1/3) uzwojenia silnika jest najczęściej obliczony na napięcie 230V lub 380V.Najprosciej jest gdy poszczególne grupy zezwoii (cewki) są łączone szeregowo...
W nowoczesnych silnikach elektrycznych przyjęto system oznaczania uzwojeń U, V i W, a ich wyjścia oznaczane są cyfrą 1 - początek uzwojenia i cyfrą 2 - jego koniec, czyli uzwojenie U ma dwa wyjścia: U1 i U2, uzwojenie V - V1 i V2, a uzwojenie W ( 3F silnik)-W1-W2. Podane przez Ciebie wyniki pomiarów lub są wątpliwe, lub masz nie typowe oznaczenia przewodów...
He, he, dobre! Przypadek sporadyczny ale możliwy, ta sama faza na początek i koniec uzwojenia, silnik pod napięciem a prąd nie płynie. :D
Masz 3 fioletowe i 3 niebieskie? Możliwe że jeden kolor to początek uzwojenia, a drugi to koniec.
Do pracy na 230V trzeba (tak jak koledzy pisali wcześniej) połączyć uzwojenia w szereg (czyli koniec pierwszego uzwojenia z początkiem drugiego). pozostałe dwa końce do sieci. Aby uchronić się od uszkodzenia w przypadku błędnego połączenia można na czas prób zasilić silnik nie bezpośrednio z sieci, ale przez szeregowo włączoną żarówkę (oczywiście zwykłą...
W necie jest to dokładnie pokazane. Silnik indukcyjny klatkowy jedofazowy posiada dwa uzwojenia : uzwojenie pracy i uzwojenie rozruchowe.Uzwojenie rozruchowe połączone jest szeregowo z kondensatorem rozruchowym .Uzwojenia są podłączone w układzie równoległym. Zmiana obrotów polega na przełączaniu uzwojenia rozruchowego. Zamieniamy początek z końcem...
Żeby to poprawnie podłączyć musimy wiedzieć czy na pewno to gwiazda/trójkąt? Znać gdzie są początki i końce uzwojenia.
Nie jestem pewny, ale koniec pierwszego kompletu z końcem drugiego kompletu, zatem początkiem fazy będzie żłobek 2, a końcem żłobek 14. (at)jerzyp2015 Czy mam rację?
W silniku jednofazowym zmieniasz zasilanie początek z końcem uzwojenia rozruchowego poznasz go po tym że ma wieksza oporność od uzwojenia pracy .
Witam . Nie musi to być galwanometr , wystarczy miernik uniwersalny , najlepiej analogowy z pomiarem miliwoltów , lub mikroamper . Akumulator podłączmy do przyjętego początku uzwojenia jednej z faz , a koniec tego uzwojenia podłączamy do drugiego zacisku akumulatora , ale nie na stałe tylko dotykamy i przerywamy rytmicznie obwód . Miernik dołaczamy...
Silnik jednofazowy zmiana obrotów -> szukaj. Podpowiedź- uzwojenie główne, pomocnicze (rozruchowe), które zamienia się miejscami (początek- koniec), omomierz, nie ma czegoś takiego jak zero ochronne. Poszukasz czy mam zostawić wszystko i poświęcić swój czas żeby wklepać w wyszukiwarkę- Ty możesz zrobić to samo. Mój syn powiedziałby rusz chłopie dupę...
Witam ! Prawdopodobnie jest to silnik 100-L4, 1,5KW ze stojan powinno wychodzić 6 przewodów. Przełącznik służył do rozruchu silnika. Na wyłączniku powinny być opisane styki. Kondensator musi też być podłączony do przełącznika. Powodzenia życzę w uruchamianiu silnika. Stefan GG6293398 Prawdopodobnie w pokrywie albo na podstawie wyłącznika odlany jest...
Zacząć trzeba od sprawdzenia czy rzeczywiście masz problem - użyj woltomierza, jeżeli między N a L1, L2, L3 masz po 230V a między fazami (L1-L2, L2-L3, L3-L1) pomiar wykazuje 400V to problem nie występuje. Bez specjalistycznego miernika jakie? Należy połączyć uzwojenia w szereg przy czym łączy się początek określonego uzwojenia z końcem następnego....
Z tych zdjęć wynika, że istotnie, czarny przewód jest od drugiej szczotki. Teraz ustal, które z pozostałych przewodów dochodzą do uzwojeń stojana. Są 2 uzwojenia stojana-do jednego będzie dochodzić jedna para przewodów, do drugiego druga. Później trzea będzie spiąć wszystko szeregowo, czyli: początek jednego uzwojenia stojana do zasilania, koniec do...
Witam Jeśli łączysz silnik w gwiazde to : U1,V1,W1 - podłączasz zasilanie,a U2,V2,W2 łączysz razem Jeśli łączysz silnik w trójkąt to łączysz koniec jednego uzwojenia z początkiem natępnego czyli : U1 z V2, V1 z W2, W1 z U2 http://elektryk.ovh.org/readarticle.php?... tu jest wyjaśnione dlaczego tak sie łączy uzwojenia w puszcze zaciskowej silnika....
Nastaw miernik na 20k omów i ze spokojem zmierz rezystancje pomiędzy wszystkimi czterema kablami wychodzącymi ze silnika. Jeśli omomierz nic nie wskaże trzeba szukać przyczyny, przerwy w uzwojeniach w środku silnika. Prawdopodobny schemat podłączenia tego silnika jest taki ( pomijam wyłącznik i kostką zaciskową): Dwa czarne kable połączone razem, tu...
jak znależć początek i koniec uzwojeń ? Ogólnie początki i końce powinny być osobno wyprowadzane z silnika tak jak tu na przykładzie u kolegi, można też rozkręcić silnik i sprawdzić jak uzwojenia są wyprowadzone albo też jest metoda impulsów lub prądu stałego https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Możliwe, że uzwojenia silnika są nieoprawni podłączone do kostki przyłączeniowej silnika. I zatem typowe połączenie w trójkąt jest niepoprawne. Zdemontuj mostki i sprawdź czy uzwojenia są podłączone prawidłowo patrz rysunek #9 https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Zauważ, że początki i końce uzwojeń nie maja być podłączone naprzeciw siebie,...
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Ty musisz zlokalizować początek i koniec uzwojenia każdej cewki silnika i dopiero wtedy możesz przewody do styków wyłącznika przyłączać. Początki to U1; V1; W1 zaś końce U2; V2; W2. Jak pomylisz możesz skasować przełącznik.
Podłączyłem go w gwiazdę, początki uzwojeń starałem się rozpoznać miernikiem wskazówkowym według tego co znalazłem w Internecie. Włączyłem, na 2 fazach pobiera 1.40A na trzeciej 1.34A . Jednak nie mam pewności czy dobrze sprawdziłem początek i koniec uzwojenia..
Zwierasz uzwojenie pomocnicze kondensatorem, zamiast je przez niego szeregowo zasilać. Silnik "na pusto" startuje, ale zwarte kondensatorem uzwojenie się pali. Panowie doradzacze, ogarnijcie się co niektórzy. Poskok, czyli rozpiętość cewek można różnie opisywać. Nie szeregowo tylko początek z początkiem lub koniec z końcem. Początek czego z początkiem...
Tylko możliwe jest złe podpięcie końców uzwojeń pod zaciski w puszce, i wtedy w Y nie ma to żadnego znaczenia, natomiast w Δ każde uzwojenie jest podpięte po fazę ale prąd nie płynie gdyż początek i koniec danego uzwojenia jest na tym samym potencjale. Przepnij w puszce dolny lub górny rząd końcówek o "oczko" w lewo lub w prawo.
Mylisz pojęcia. Przełącznik lewo- prawo stosuje się do zmiany obrotów w silniku trójfazowym. W silniku jednofazowym trzeba zamienić miejscami koniec i początek uzwojenia rozruchowego, lub uzwojenia pracy i wtedy zmienia się kierunek obrotów, ale tego nie zrobisz na przełączniku krzyżowym.
Czy w przypadku kiedy zamienione byłyby koniec i początek którejś fazy w uzwojeniu silnika działałby on poprawnie połączony w trójkąt? Jak jest zamieniony początek z końcem uzwojenia to taki silnik przy połączeniu w gwiazdę lub w trójkąt ma utrudniony rozruch a nawet jak jest dłużej obciążony to zadziała zabezpieczenie.Pomierz rezystancję uzwojeń każdej...
Początek z końcem uzwojenia mogą być zamienione.
Witam Może przez pomyłkę odwróciłeś początek uzwojenia z jego końcem.
rzuć może jakiś rysunek lub zdjęcie wyprowadzeń bo zmianę kierunku obrotów można zrobić z jednym kondensatorem przełączając początek i koniec uzwojenia rozruchowego. Pozdrowienia
Silnik ten ma 1400 obr/ min.Musi mieć dwie pary biegunów w każdej fazie. Zakładając że ma 24 żłobki w stojanie to na każdą fazę ma ich 8 żłobków. Dwie pary biegunów w 8 żłobkach to na jedną parę biegunów przypada 4 żłobki, a na jeden biegun przypada 2 żłobki. Każdy biegun ma swój kierunek uzwojenia (od nas lub do nas) i 4 bieguny są tak nawinięte, że...
Tak jest to możliwe. Początek uzwojenia stojana łączy się np z prawą szczotką a koniec z lewą - jeden kierunek. Jeśli zamienisz i początek uzw. będzie łączył się z lewą szczotką a koniec z prawą to zmienisz kierunek wirowania. Może trochę iskrzyć bo szczotki wytarte są przy jednym kierunku.
Nie istnieje taka możliwość, żeby silnik kręcił się na gwieździe w jedną stronę, a po przełączeniu w trójkąt - w drugą. Chyba, że ktoś tak postanowi umyślnie. Wyjaśnienie: w klasycznym układzie gwiazda to podanie faz na jedną stronę uzwojeń i zwarcie do kupy drugiej strony. Trójkąt uzyskujemy rozłączając te zwarte drugie strony i podając na nie 3 fazy,...
Raczej w trójkąt, początek uzwojenia z końcem następnego. W gwieździe maja wspólny punkt.
Jak pomylisz ;początek z końcem na jednym uzwojeniu to nie będzie pracował dobrze, nie spotkałem sie jeszcze żeby źle przezwoić silnik.
Temat rozwiązałem. Okazało się że przedłużacz który używałem do testów miał źle podpięte żyły 1L 2L oraz N Dlatego na dwóch uzwojeniach pokazywał się większy prąd a na jednym mniejszy. Co do początków i końców uzwojeń w silniku były dwie dziury z którego wychodzą po 3 przewody więc nie ma problemu z identyfikacją początków / końców uzwojeń
Rysunek oznacza połączenie w gwiazdę. y x z oznaczają końce uzwojeń a w v u końce uzwojeń. By połączyć silnik w gwiazdę należy połączyć początek uzwojenia z końcem następnego, czyli y-v x-u z-w ;)
1U1, 1V1, 1W1 - początki uzwojeń pierwszego biegu 2U1, 2V1, 2W1 - początki uzwojeń drugiego biegu Końce uzwojeń połączone oczywiście w gwiazdę wewnątrz silnika. Czyli byłby układ γ / γ z nie połączonymi uzwojeniami Dla mnie przynajmniej tak to od początku wyglądało . Uzwojenia trójfazowych silników indukcyjnych dwubiegowych, są przełączane...
Jeżeli uzwojenia silnika posiadają tylko początek i koniec to pytanie zasadnicze w jaki sposób była realizowana regulacja prędkości obrotowej ww silnika?
Na czym miała by polegać ingerencja w uzwojenia silnika ? Czy na zmianie początku i końca uzwojenia podłączonego do szczotek ? Tam nie ma szczotek. Trzeba byłoby zamienić początek z końcem uzwojenia pomocniczego ale nie wiem czy w praktyce da się to wykonać, nie znam tego silnika. Czy jak są te przewody zwarte zamiast kondensatora to jest to dobrze...
W przypadku silników trójfazowych wystarczy zamienić miejscami dwie sąsiednie fazy , w przypadku silników dwu fazowych ( uzwojenie robocze + pomocnicze) zamieniasz końce uzwojeń uzwojenia pomocniczego tzn początek z końcem i gotowe (oczywiście dotyczy to silników asynchronicznych klatkowych).
Oznaczenia U,V,W to końce trzech uzwojeń silnika 3 fazowego. dodatkowe literki a i b to oznaczenia początków i końców każdego uzwojenia. Taki silnik można łączyć w gwiazdę i w trójkąt i tylko tak. Nie da się zasilać tylko wybranych uzwojeń bo silnik pójdzie z dymem.
Kup sobie po pierwsze tabliczkę zaciskową z blaszkami z wymiarami pasującymi do tego silnika, oraz oczka zaciskowe do końców przewodów. Jeżeli już ustaliłeś poszczególne uzwojenia, to podłącz je do tabliczki zgodnie ze schematem gwiazdy. Jeżeli końce i początki są podłączone poprawnie to i silnik będzie pracował poprawnie. Później skorzystaj z pierwszego...
Żółte przewody zamienić miejscami?, a nie przypadkiem koniec z początkiem uzwojenia silnika podpięte do zacisków W i Z ? Silnik na pewno na 230V ? Oznaczenia R i S w starej literaturze oznaczały przewody fazowe.
To teraz zmień końcówki na silniku 3 prawe na lewe, być może masz przywarcie na początku uzwojenia. Powinno także w G wybijać. Pierwsze słyszę aby zwarcie na początku lub na końcu uzwojenia miało jakiekolwiek znaczenie.
Witam . Przewody masz luzem nie oznakowane. Wygląda na to że masz pomylony początek z końcem na jednym uzwojeniu.
Jaka jednostka mierzenia, tak dla formalności? Pomiary oporności pomiędzy początkiem i końcem uzwojenia mniejsze niż pomiędzy uzwojeniem, a masą?
A ci by się stalo jak bym go tak podłączył ? Zapewne wywaliłbyś bezpieczniki ;-) Po pierwsze: te trzy zardzewiałe śruby nie są raczej do niczego podłączone. Przynajmniej tego nie widać. Wiszą sobie w powietrzu. Ze stojana masz wyprowadzone tylko trzy zaciski. Po drugie: jeśli silnik ma wyprowadzone wszystkie końce uzwojeń stojana (6 kabli), to takie...
Zamień miejscami początek z końcem jednego z uzwojeń.
Posiadam piłę stołową TOOLS N41-30, wyposażoną w silnik komutatorowy 230V, 2200 W. Silnik ma dwa uzwojenia, główne i pomocnicze - mają wspólny początek. Jak one względem siebie pracują? Do czego służy to uzwojenie pomocnicze? Z silnika wychodzą 3 końce i podłączone są do wyłącznika DKLD dz-6-4 pięć pin. Proszę o wyjaśnienie sprawy i jeśli to możliwe...
Czyli masz 6 kabli czyli ten pierwszy przypadek który opisywałem. Znajdź miernikiem które kable są początkami i końcami poszczególnych uzwojeń i wyłącznika odśrodkowego i jak to zrobisz to połącz tak jak napisałem wyżej. Wyłącznik odśrodkowy (opór najmniejszy, bliski 0) szeregowo z uzwojeniem rozruchowym (największy opór) i ten zestaw równoregle z uzwojeniem...
Cewki stojana połączyć szeregowo czy równolegle? Połącz je sobie szeregowo, tylko dobrze połącz koniec i początek uzwojenia.
Uzwojenie rozruchowe Z1 początek, a Z2 jest spięte od razu w silniku i dlatego wychodzi 5 końcówek. Silnik jest uzwojony-praca dwoma czterocewkami z wyproawadzonymi końcówkami U1 początek i U2 koniec. Wygląda to tak jakby były dwa równolegle uzwojenia bo U3 i U4 wychodzą z tych samych żłobków tylko inne druty ale tej samej grubości . Jak połączyć te...
Jak najbardziej, zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Schemat tego masz?
Ten typ silnika jest z wyłącznikiem odśrodkowym, jeżeli chciałbyś zmieniać w nim obroty to musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego, sprawdź czy masz uzwojenia spięte na tabliczce połączeniowej czy wewnątrz silnika, jeżeli wewnątrz to trzeba go rozebrać i wyprowadzić na tabliczkę przewody od uzwojenia rozruchowego.
Podłącz 3 fazy do pojedynczych wyprowadzeń (początki uzwojeń; końce masz zwarte blaszkami - klasyczny układ gwiazdy). Zasilanie hamulca przez mostek prostowniczy (dodatkowy blok) masz podłączone pod początek pierwszego uzwojenia i odczep środka gwiazdy (na hamulec idzie w ten sposób ok. 200 Vdc). Jeżeli słychać pracę hamulca (stuk przy włączaniu i kolejny...
No właśnie i nie "zfajczył " silnika ,ale to gdybanie po to pomiar izolacji ,po za tym stan zewnętrzny do czyszczenia z brudu . No i trzeba było pilnować jak się demontowało przełącznik bo teraz to będzie dla ciebie trudno. Sprawdzenie poprawności przyłączenia uzwojeń fazowych, po wstępnym oznaczeniu początków i końców uzwojeń, przeprowadza się podłączając...
Akurat ten wyłącznik do tego się nie nadaje. Musiałbyś mieć wyprowadzone z silnika do wyłącznika przewody od obu uzwojeń, by móc zmieniać koniec z początkiem uzwojenia rozruchowego, a jednocześnie mieć możliwość podania napięcia na uzwojenie robocze(pracy),nie zmieniając jego końców.
Informacje pomocne, do wykonania podłączenia motoreduktora "EGW711/4" przedstawiłem na załączonej ilustracji: http://obrazki.elektroda.pl/1589503900_1... Do określenia wartości pojemności kondensatora, został wykorzystany algorytm zamieszczony tu: http://www.badura.cz/vyp_kon/tec-moto.ht... Twój silnik indukcyjny, zasilany...
cane9 napisał- Panowie jak to w końcu jest Jest tak, jak fachowcy piszą na forum .czy jest mozliwosc zmiany kierunku wirowania w silniku jednofazowym kiedy na zewnatrz sa wyprowadzone 3 przewody, silnik posiada kondensator rozruchowy.? Jest taka możliwość , gdyż silnik tego typu posiada dwa uzwojenia. Robocze i rozruchowe /pomocnicze/ Wystarczy tylko...
Tutaj masz jak sprawdzić początki i końce uzwojenia.[url=http://forumsep.pl/viewto... Uzwojenie
Witam Gdzie początki a gdzie końce uzwojeń ma znaczenie, bo jeżeli 2 uzwojenia połączymy końcami a do tego dołączymy początek 3 zamiast jego końca i zasilimy taki silnik, to strumień od tych 3 uzwojeń nie będzie już miał sinusoidalnego rozkładu w maszynie, pojawi się składowa przeciwna w prądzie a co za tym idzie w strumieniu, zmniejszy sie moment a...
...pozbyłem się spalonego drutu i chce go przewinąć. I tak nie wiem jak go mam podłączyć w Trójkąt.... A tak z czystej ciekawości, co chcesz łączyć jeżeli dopiero zmierzasz ten silniczek przewinąć. ... dorysować podłączenie w Trójkąt albo opisać który drut z którym łączymy.... Masz sześć przewodów, po dwa na każde uzwojenie. Koniec czerwonego (3A)...
Silnik z źle podłączony końcem i początkiem jednego uzwojenia , będzie buczał i nie wchodził na pełne obroty , czy to będzie podłączony w gwiazdę lub w trójkąt.
Pokaż tabliczkę znamionową silnika. Rozłącz wszystko, te mostki oryginalne i te dorobione. Za pomocą multimetru znajdziesz trzy uzwojenia - początek i koniec. To te żółte kable znikające w głębi silnika. Powinno ich być 6, trzeba tylko sprawdzić co jest co - multimetr na pikanie i szukanie "piszczących" par. Gdyby par było 6, i 12 żółtych kabli znikających...
Na początek należy połączyć uzwojenia silnika i kondensator. Wyprowadzić 3 przewody: wspólny (ten podpięty do BC), oraz dwa kierunkowe AE oraz DF. Teraz w zależności który koniec zasilimy silnik będzie pracował lewo/prawo(ten przełącznik na schemacie). Teraz tylko należy podpiąć styczniki i gotowe. W tym silniku nie jest to aż takie proste. Kolego...
Witam. Zaciski z przełącznika L1 L2 L3- przewody fazowe,dopływ. Zaciski U1 V1 W1 początki uzwojeń faz silnika. U2 V2 W2- końce uzwojeń. Co do silnika to prawdopodobnie C1 C2 C3 to odpowiednio U1 V1 W1,zaś C6 C4 C5 to odpowiednio W2 U2 V2 jeżeli jest to zwykłe uzwojenie jak w normalnym silniku trójfazowym. Zobacz na tabliczkę co tam napisane. Dodano...
Witam. Silnik ten jest klatkowy z kondensatorem pracy. Posiada dwa uzwojenia fazę główną (rezystancja mniejsza)i fazę pomocniczą (rezystancja większa). Fazę główną przyłącza sie do napięcia 230V.Natomiast fazę pomocnicza też przyłącz sie do napięcia 230V ale w szereg włącza sie kondensator. Zmiana przewodów początku z końcem którejkolwiek z faz daje...
Ciekawe w jaki sposób ? Amperomierzem AC lub Cęgami pomiarowymi. Za wyliczenie prądu tego silnika chwała koledze. Nic nie wyliczałem, to standard. Już widzę jak autor idzie kupować amperomierz cęgowy do podłączenia jednego silnika... Prędzej kupi na jakimś targu 'multimetr' analogowy za 10PLN i podłączy od razu jak należy zamiast amperomierza za kilka...
Czyli jakbym bez rozwijania cewek na każdym uzwojeniu znalazł początek i koniec i podłączał je w szereg, to nic by to nie dało?
Czyli w przypadku tego silnika, żeby zmienić kierunek obracania wirnika musiałbym znaleźć w uzwojeniu połączenie obu czerwonych przewodów i je rozłączyć? Do tych czerwonych przewodów jest połączony jeden koniec lub początek (zależy jak kto sobie obierze) uzwojenia pracy, drugi koniec lub początek uzwojenia pracy jest połączony z końcem lub początkiem...
zamień początek z końcem ale tylko jednego uzwojenia. Jeżeli silnik jest bocznikowy lub szeregowy, zmiana na wejsciu zasilania zmienia jednoczesnie oba uzwojenia, a tu nalezy zmienić tylko jedno.
Aby zmienić kierunek wirowania musisz zamienić początek z końcem jednego z uzwojeń, lepiej tego z mniejszym natężeniem prądu 0,13A. Które to uzwojenie możesz sprawdzić omomierzem, bedzię miało większą rezystancję. Jak rozwiążesz przełączanie uzwojenia to już kwestia Twojej pomysłowości. Może być prosty przełącznik 3-pozycyjny 2-biegonowy, uklad na przekaznikach...
Wystarczy zamienić miejscami początek z końcem dowolnego uzwojenia U1 z U2 lub Z1 z Z2.
Silnik, który mi się trafił miał: 1. grzebane w zaciskach - więc początki z końcami były zamienione, 2. analiza rozmieszczenia wyprowadzeń uzwojeń w siniku: z jednej strony oba końce jednego uzwojenia plus jedno wyprowadzenie drugiego. Z drugiej strony silnika - oba końce trzeciego uzwojenia i drugi koniec drugiego uzwojenia. Więc nie tak, jak to opisałeś...
Z silnika wychodzi 6 przewodów. Cewki łączone w następujący sposób: od przewodu pierwszej fazy początek uzwojenia i nastepnie koniec uzwojenia połączony z początkiem uzwojenia czwartego, później koniec uzwojenia czwartego połączony z początkiem uzwojenia siódmego itd. itd. druga i trzecia faza w ten sam sposób.Najprościej mówiąc cewki każdej fazy łączone-...
Racja, te silniki 3F, która oglądałem, nie miały N. Ale na wypadek, jakby jakiś producent wymodził silnik 3F z N... Pewnie miały to połączenie N na uzwojeniu a nie wyprowadzone? Widziałem takie rozwiązania gdzie N było mostkowane w środku silnika (3 końce lub 3 początki uzwojeń)
Witam, więc ja mam ten schemat ale na nim poskok wynosi 10 i w nim gdy pierwszy bok zezwoju jest w żłobku 1-szym to drugi w 11-tym, wszystkie cewki mają 4 jednakowe zezwoje, cewek jest 18. Patrząc na obwód jednej fazy to na trzech obwodach równoległych do zacisku "U" połączone są końcówki ze żłobków 1, 25, 49, przy sześciu obwodach będzie 1, 2, 25,...
Zapomniałem dodać, że też nie ma. Sprawdzałem na piszczyku. Ma ktoś schemat jak połączyć, żeby to uruchomić? Ciekawi mnie jaka była tego przyczyną skoro uzwojenia są w normie a przebicia nie ma. I jak znaleźć początek i koniec uzwojenia bo to chyba będzie ważne?
początek koniec uzwoić początek koniec uzwoić transformator początek koniec uzwoić trafo
projekt zwrotnicy prostownik szybkiego ładowania whirlpool piekarnik instrukcja
wiertarka celma wiertarka celma
Lampka kluczyka w pralce Polar - blokada drzwi i dzieci HP LaserJet 1200 - Wszystkie diody LED świecą po uruchomieniu