Takie objawy jak na filmie, to jedna faza nie dochodzi do silnika. A przewody to co najmniej 2,5 mm². Albo początek z końcem uzwojenia zamienione.
Nie ma możliwości zmiany obrotów. Aby można to zrobić muszą być wyprowadzone ze silnika 4 przewody: 2 uzwojenia pracy(początek i koniec) i podobnie 2 przewody z uzwojenia rozruchowego(początek i koniec).
Najprościej: masz 3 pary uzwojeń. Oznacz początki uzwojeń np,taśmą kolorową.Podłącz początki do zasilania a końce zewrzyj w gwiazdę.Jeśli silnik źle pracuje,zamień w jednym z uzwojeń początek z końcem (zapamiętaj które to uzwojenie). Jak się udało to pozostaje połączyć silnik do pracy tak jest napisane na tabliczce znamionowej.Jeśli się nie udało trzeba...
Zasilanie należy podać na uzwojenia a szczotki wpiąć między uzwojenia (początek uzwojenia 1 koniec uzwojenia 1 na szczotkę 1 szczotka 2 na początek uzwojenia 2 i koniec uzwojenia 2 )
Zamiana początków i końców uzwojenia nie ma wpływu na pracę silnika. Ważne , by zmienić absolutnie wszystkie początki z końcami.
Regulację prędkości lepiej zostawić. Idź śladem czerwonego przewodu aż znajdziesz rozdział na dwa uzwojenia, rozłącz połączenie, znajdź koniec uzwojenia pomocniczego (którego drugi koniec jest zakończony białym przewodem) i zamień początek z końcem tego uzwojenia.
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Biały, niebieski masz szczotki. Jakie kolory są przewodów stojana, powinno być ich cztery. Wszystko łączysz w szereg. Czyli przykładowo: L> zasilanie początek pierwszej cewki, koniec >szczotka>druga szczotka >początek drugiego uzwojenia >koniec uzwojenia do zasilania, czyli przykładowo do N.
Silnik z kondensatorem posiada dwa uzwojenie. Należy zamienić początek z końcem jednego z uzwojeń. W silniku z uzwojeniem rozruchowym należy wykonać to samo, czyli również zamienić końce jednego z uzwojeń.
Jeżeli z silnika wychodzą początki i końce uzwojeń silnika trójfazowego, to wystarczy uzwojenia połączyć w gwiazdę i można podać zasilanie trójfazowe bez falownika.
Pokaż wirnik. Jest to silnik szeregowy, czyli podłączasz uzwojenie stojana potem podłączasz koniec uzwojenia stojana do szczotek z szczotek do drugiego stojana. Pozostałe dwa przewody podłączasz do sieci. Jeśli chcesz zamienić kierunek obrotu silnika to najprościej zamienić początek z końcem uzwojenia wirnika. Czyli zamieniasz miejscami przewody zasilające...
Zamieniasz początek z końcem jednego uzwojenia.
U1 początek jednego z trzech uzwojeń silnika, U2 koniec tegoż samego uzwojenia i analogicznie z pozostałymi.
Witam Jest to silnik jednofazowy bez wątpienia co jest napisane na tabliczce znamionowej. Zmanę kierunku obrotów można uzyskać zamieniąjąc początek z końcem uzwojęnia rozruchowego. Sądząc po tabliczce połączeń to silnik w którym faza rozruchowa nie jest odączana a uzwojenia są rozmieszczone jak w silniku trójfazowym. górne połączenie to końce uzwojeń...
Sprawdziłem początki i końce uzwojeń w kostce przyłączeniowej silnika i wszystko się zgadza. Nadal pytam jak?Bo na zdjęciu w #1kolory czerwone przewodów są podłączone do zacisków V2 i W1, a w silnikach przyjęte jest(tak najczęściej), że jednym kolorem oznacza się początek i koniec uzwojenia i analogicznie innym kolorem tak samo- początek i koniec uzwojenia.
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Aby była możliwość zmiany obrotów w twoim silniku z silnika muszą wychodzić 4 przewody.Przewody S2 i S3 to uzwojenie pracy , S1 początek uzwojenia pomocniczego - koniec połączony jest na stałe w silniku z S2 . Pozdrawiam.
Witam ! Ten przełącznik idealnie pasuje do tego silnika , pod warunkiem że ma na tabliczce zaciskowej wyprowadzone początki i końce uzwojenia .
Silnik nie uszkodzi się natychmiast,ale będzie buczał.Lepiej jednak nie eksperymentować-to robi się tylko w przypadku gdy nie mamy oznaczonych początków i końców uzwojeń.
Ma znaczenie początek i koniec uzwojenia.
Można bez schematu: początek uzwojenia 1 z końcem uzwojenia 3 faza pierwsza koniec uzwojenia 1 z początkiem uzwojenia 2 druga faza koniec uzwojenia 2 z początkiem uzwojenia 3 trzecia faza Narysuj trzy cewki na kartce i połącz, powstaną trzy punkty podłączenia faz Zostaje jeszcze kwestią poprawnego początku i końca uzwojeń Info na pw.
Masz tam schemat. Jak zmienić, zamienić początek z końcem, miejscami przewody od uzwojenia rozruchowego. I wirnik kręci w przeciwna stronę co dotychczas.
jeśli wiesz które to uzwojenie rozruchowe to po prostu je odłącz i nawiń na wałek silnika kawałek mocnego sznurka i jak go mocno rozbujasz szybko włącz zasilanie (najlepiej gdyby ktoś ci pomógł) i jeśli wejdzie na obroty i nadal będzie się mocno grzał to masz coś nie tak z uzwojeniem głównym ale jeśli będzie miał pracę prawidłową to prawdopodobnie wyłącznik...
Mi w zrozumieniu tematu pomógł fakt że w silniku łączna ilość zwoi na fazę jest constans (ustalona przez producenta). Jako fazę rozumiem początek uzwojenia oznaczony np. 1U a koniec 2U. Ten kawałek(1/3) uzwojenia silnika jest najczęściej obliczony na napięcie 230V lub 380V.Najprosciej jest gdy poszczególne grupy zezwoii (cewki) są łączone szeregowo...
He, he, dobre! Przypadek sporadyczny ale możliwy, ta sama faza na początek i koniec uzwojenia, silnik pod napięciem a prąd nie płynie. :D
W nowoczesnych silnikach elektrycznych przyjęto system oznaczania uzwojeń U, V i W, a ich wyjścia oznaczane są cyfrą 1 - początek uzwojenia i cyfrą 2 - jego koniec, czyli uzwojenie U ma dwa wyjścia: U1 i U2, uzwojenie V - V1 i V2, a uzwojenie W ( 3F silnik)-W1-W2. Podane przez Ciebie wyniki pomiarów lub są wątpliwe, lub masz nie typowe oznaczenia przewodów...
Do pracy na 230V trzeba (tak jak koledzy pisali wcześniej) połączyć uzwojenia w szereg (czyli koniec pierwszego uzwojenia z początkiem drugiego). pozostałe dwa końce do sieci. Aby uchronić się od uszkodzenia w przypadku błędnego połączenia można na czas prób zasilić silnik nie bezpośrednio z sieci, ale przez szeregowo włączoną żarówkę (oczywiście zwykłą...
Masz 3 fioletowe i 3 niebieskie? Możliwe że jeden kolor to początek uzwojenia, a drugi to koniec.
W necie jest to dokładnie pokazane. Silnik indukcyjny klatkowy jedofazowy posiada dwa uzwojenia : uzwojenie pracy i uzwojenie rozruchowe.Uzwojenie rozruchowe połączone jest szeregowo z kondensatorem rozruchowym .Uzwojenia są podłączone w układzie równoległym. Zmiana obrotów polega na przełączaniu uzwojenia rozruchowego. Zamieniamy początek z końcem...
Żeby to poprawnie podłączyć musimy wiedzieć czy na pewno to gwiazda/trójkąt? Znać gdzie są początki i końce uzwojenia.
W silniku jednofazowym zmieniasz zasilanie początek z końcem uzwojenia rozruchowego poznasz go po tym że ma wieksza oporność od uzwojenia pracy .
Witam . Nie musi to być galwanometr , wystarczy miernik uniwersalny , najlepiej analogowy z pomiarem miliwoltów , lub mikroamper . Akumulator podłączmy do przyjętego początku uzwojenia jednej z faz , a koniec tego uzwojenia podłączamy do drugiego zacisku akumulatora , ale nie na stałe tylko dotykamy i przerywamy rytmicznie obwód . Miernik dołaczamy...
Nie jestem pewny, ale koniec pierwszego kompletu z końcem drugiego kompletu, zatem początkiem fazy będzie żłobek 2, a końcem żłobek 14. (at)jerzyp2015 Czy mam rację?
Silnik jednofazowy zmiana obrotów -> szukaj. Podpowiedź- uzwojenie główne, pomocnicze (rozruchowe), które zamienia się miejscami (początek- koniec), omomierz, nie ma czegoś takiego jak zero ochronne. Poszukasz czy mam zostawić wszystko i poświęcić swój czas żeby wklepać w wyszukiwarkę- Ty możesz zrobić to samo. Mój syn powiedziałby rusz chłopie dupę...
Witam ! Prawdopodobnie jest to silnik 100-L4, 1,5KW ze stojan powinno wychodzić 6 przewodów. Przełącznik służył do rozruchu silnika. Na wyłączniku powinny być opisane styki. Kondensator musi też być podłączony do przełącznika. Powodzenia życzę w uruchamianiu silnika. Stefan GG6293398 Prawdopodobnie w pokrywie albo na podstawie wyłącznika odlany jest...
Z tych zdjęć wynika, że istotnie, czarny przewód jest od drugiej szczotki. Teraz ustal, które z pozostałych przewodów dochodzą do uzwojeń stojana. Są 2 uzwojenia stojana-do jednego będzie dochodzić jedna para przewodów, do drugiego druga. Później trzea będzie spiąć wszystko szeregowo, czyli: początek jednego uzwojenia stojana do zasilania, koniec do...
Zacząć trzeba od sprawdzenia czy rzeczywiście masz problem - użyj woltomierza, jeżeli między N a L1, L2, L3 masz po 230V a między fazami (L1-L2, L2-L3, L3-L1) pomiar wykazuje 400V to problem nie występuje. Bez specjalistycznego miernika jakie? Należy połączyć uzwojenia w szereg przy czym łączy się początek określonego uzwojenia z końcem następnego....
Witam Jeśli łączysz silnik w gwiazde to : U1,V1,W1 - podłączasz zasilanie,a U2,V2,W2 łączysz razem Jeśli łączysz silnik w trójkąt to łączysz koniec jednego uzwojenia z początkiem natępnego czyli : U1 z V2, V1 z W2, W1 z U2 http://elektryk.ovh.org/readarticle.php?... tu jest wyjaśnione dlaczego tak sie łączy uzwojenia w puszcze zaciskowej silnika....
Nastaw miernik na 20k omów i ze spokojem zmierz rezystancje pomiędzy wszystkimi czterema kablami wychodzącymi ze silnika. Jeśli omomierz nic nie wskaże trzeba szukać przyczyny, przerwy w uzwojeniach w środku silnika. Prawdopodobny schemat podłączenia tego silnika jest taki ( pomijam wyłącznik i kostką zaciskową): Dwa czarne kable połączone razem, tu...
Możliwe, że uzwojenia silnika są nieoprawni podłączone do kostki przyłączeniowej silnika. I zatem typowe połączenie w trójkąt jest niepoprawne. Zdemontuj mostki i sprawdź czy uzwojenia są podłączone prawidłowo patrz rysunek #9 https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Zauważ, że początki i końce uzwojeń nie maja być podłączone naprzeciw siebie,...
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
jak znależć początek i koniec uzwojeń ? Ogólnie początki i końce powinny być osobno wyprowadzane z silnika tak jak tu na przykładzie u kolegi, można też rozkręcić silnik i sprawdzić jak uzwojenia są wyprowadzone albo też jest metoda impulsów lub prądu stałego https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Ty musisz zlokalizować początek i koniec uzwojenia każdej cewki silnika i dopiero wtedy możesz przewody do styków wyłącznika przyłączać. Początki to U1; V1; W1 zaś końce U2; V2; W2. Jak pomylisz możesz skasować przełącznik.
Podłączyłem go w gwiazdę, początki uzwojeń starałem się rozpoznać miernikiem wskazówkowym według tego co znalazłem w Internecie. Włączyłem, na 2 fazach pobiera 1.40A na trzeciej 1.34A . Jednak nie mam pewności czy dobrze sprawdziłem początek i koniec uzwojenia..
Tylko możliwe jest złe podpięcie końców uzwojeń pod zaciski w puszce, i wtedy w Y nie ma to żadnego znaczenia, natomiast w Δ każde uzwojenie jest podpięte po fazę ale prąd nie płynie gdyż początek i koniec danego uzwojenia jest na tym samym potencjale. Przepnij w puszce dolny lub górny rząd końcówek o "oczko" w lewo lub w prawo.
Zwierasz uzwojenie pomocnicze kondensatorem, zamiast je przez niego szeregowo zasilać. Silnik "na pusto" startuje, ale zwarte kondensatorem uzwojenie się pali. Panowie doradzacze, ogarnijcie się co niektórzy. Poskok, czyli rozpiętość cewek można różnie opisywać. Nie szeregowo tylko początek z początkiem lub koniec z końcem. Początek czego z początkiem...
Czy w przypadku kiedy zamienione byłyby koniec i początek którejś fazy w uzwojeniu silnika działałby on poprawnie połączony w trójkąt? Jak jest zamieniony początek z końcem uzwojenia to taki silnik przy połączeniu w gwiazdę lub w trójkąt ma utrudniony rozruch a nawet jak jest dłużej obciążony to zadziała zabezpieczenie.Pomierz rezystancję uzwojeń każdej...
Mylisz pojęcia. Przełącznik lewo- prawo stosuje się do zmiany obrotów w silniku trójfazowym. W silniku jednofazowym trzeba zamienić miejscami koniec i początek uzwojenia rozruchowego, lub uzwojenia pracy i wtedy zmienia się kierunek obrotów, ale tego nie zrobisz na przełączniku krzyżowym.
Początek z końcem uzwojenia mogą być zamienione.
Odgrzeję temat, ponieważ trafiła mi się myjka przywieziona z Finlandii z silnikiem 230V 3-50 Hz 6,4 KW (dane z tabliczki) i udało mi się podłączyć ją do normalnego naszego 3x400V. Z silnika były wyprowadzone 6 przewodów, 3 krótsze i 3 dłuższe tzn. wszystkie początki i końce cewek uzwojenia. Wystarczyło przepiąć silnik z podłączenia trójkątnego na gwiazdę....
początek koniec uzwoić początek koniec uzwoić transformator początek koniec uzwoić trafo
zawór bezpieczeństwa rysunek travelmate ekran odbiornik dowolny pilot bascom
radio makita hydrogenerator junkers
NE646 Dolby – konfiguracja pinu 8, tryby pracy, efekty redukcji szumów Dell Optiplex 3030 AIO – migająca pomarańczowa dioda, kody błędów, zasilacz, RAM, BIOS