Wykręcasz go i wkładasz gładką częścią w otwór, kręcisz wałem aż wpadnie w otwór w kole zamachowym. W tym miejscu ma być początek tłoczenia. Odkręcasz pokrywkę przed pompą, odkręcasz zdaje się dwie śrubki i kręcisz zębatką do momętu pokazania się na pierwszej sekcji paliwa. Skręcasz i tyle.
Tu jest nieco opisow regulacji pomp do roznych diesli (zarowno Lucas jak i Bosch). Niestety tylko Citroen. Poniewaz jednak silniki sa te same wiec byc moze znajdziesz tam wlasciwe parametry dla swojego. Pozdrawiam
Ustawiasz na znaki na 1wszy cylinder, wkęcasz w czujnik zegarowy w pompe. Napinasz min 2mm. Cofasz silnik, a nastepnie najezdrzasz na znaki. Masz miec 1 mm +/- 0,03 mm http://obrazki.elektroda.pl/6162840600_1...
Dzień Dobry, Chciałem ustawić pompę wtryskową bosch 0 460 484 056. Chcę ustawić kont wtrysku, jaka dla tej pompy jest wartość na czujniki zegarowym. Gdzieś znalazłem że 0,83. Pozdrawiam i dziękuję
Wstawię ci jeszcze raz.
Na przewód pierwszego wtryskiwacza montujesz szklaną kapilarę. Kręcąc wolno wałem korbowym, obserwujesz poziom paliwa w kapilarze. Drgnięcie jego ku górze, oznacza początek tłoczenia przez pompę!
Nie zrozumiałeś mojego pytania, piasta z pompy została zdjęta! I teraz należy ją założyć tak, by wkładając blokadę było ok. Napewno łapała powietrze.. stąd problemy z odpalaniem i cała operacja, ale ktoś tu grzebał przede mną, co w sumie nic dziwnego w tak starym trupie. Kiedyś wszystko było ustawione na znaki, a później pompa była lekko przyspieszona...
Ustawia się początek tłoczenia paliwa a nie na krople. Więc patrzysz gdy w króćcu drgnie paliwo lub w w kapilarze.
Przepraszam. Pomyliłem się. Poszedłem po tradycji, że rzędówka.
Możesz stroboskopem ustawić. Musisz znać wartość początku tłoczenia.
Tak jak kolega wyżej pisał - pompa wtryskowa rozdzielaczowa, początek tłoczenia to 12° przed GMP a na czujniku zegarowym 1mm.
Masz problem z regulacją początku tłoczenia więc albo pompa albo zawór albo przewody albo sterownik uszkodzony.
Urządzenie przedstawione na zdjęciu odpowiada za początek tłoczenia.Jest to mechaniczny odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta wtrysku. Jeżeli on jest uszkodzony, nie ma tych sprężyn, powoduje zbyt wczesny początek tłoczenia. Te urządzenie napewno jest przyczyną Twojego problemu z białym dymem. Miałem to już wcześniej zasugerować.
Problem z regulacją początku tłoczenia, może wystąpić również przy problemach z zasilaniem w paliwo.
Witam. Jak we własnym zakresie ustawić początek tłoczenia w pompie wtryskowej?
Poszukaj na necie książki napraw do C-360. Zasada ustawiania idento a i temat na elektrodzie był. I popraw nie zapłon tylko kąt początku tłoczenia paliwa.
Raz, potrzebne są blokady, dwa po wymianie trzeba ustawić początek tłoczenia, znam wymieniaczy, którym samochód nawet nie zapalił (sterownik odcina wtrysk poza zakresem synchronizacji wał-wałek)
Witam mam pomieszany rozrząd w ciapku przez co ustawienie pompy na tzw. drugi otwór jest niemożliwe, muszę dołożyć roboty wyciągnąć wtryska i opuścić tłoka o dany wymiar, tylko jaki? Czy kiedy kol wiek ktoś sprawdzał ile to jest mm? W serwisówkach podają tylko stopniach.
I jak Injection, inaczej początek tłoczenia wtrysku, są lampy stroboskopowe z czujnikiem piezoelektrycznym, który zapinasz na przewód wysokiego ciśnienia i możesz sobie ustawić w ten sposób pompę Eee, dubel ;)
Nie ma takiej możliwości że to wina czujnika. Dawka paliwa jest wzbogacana z czujnika tylko podczas rozruchu, następnie po odpaleniu dawka sterowana jest już tylko strategią utrzymania pożądanych wolnych obrotów przez sterownik silnika. Temperatura silnika ma głownie wpływ na stopień wyprzedzenia początku tłoczenia i początku wtrysku. Podaj też wartość...
Początek tłoczenia dla silnika D0824LFG01 wynosi 3°+1° przed GMP. Na kołnierzu pompy szukasz oznaczenia 4-4 i w tej pozycji ustawiasz koło zębate pompy. Wkładasz pompę do silnika, mocujesz czujnik zegarowy i na fasolkach ustawiasz pompę tak aby przy 3° przed GMP czujnik pokazywał dokładnie 1mm. I po sprawie.
Myślę ,że to rozwieje twoja wątpliwości, na rysy żadne nie patrz, bo to ci się może nie zgodzić nie wiadomo kto je zrobił. http://obrazki.elektroda.pl/4672688100_1... Czy nie wystarczy ustawić kół zębatych z znakiem "0" względem siebie? Tak to robisz najpierw, potem regulujesz tymi trzema śrubami, do uzyskania odpowiedniego początku...
przypuszczam, że rozrząd ustawiłeś poprawnie ale znaczącym dopełnieniem wszystkiego w TDI VP jest ustawienie kąta wyprzedzenia początku tłoczenia (kąta wtrysku), w silniku AGR nie ustawia się tego poprzez ruszanie od i w stronę silnika pompą wtryskową tylko jej kołem pasowym gdzie luzuje się 3 śruby i ustawia się koło pasowe pompy na tzw. fasolkach...
Być może, typ pompy nie zgadza się z dokumentacją (specyfikacją) pojazdu. Usunąłem zbędne komentarze... Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji.
Standardowa usterka tych pomp, jak to się wypowiedział jeden z moich znajomych, raz wystarczy zalać oranżady i po zawodach. Niestety ale musisz pompę zdemontować, albo samemu bawić się z zaworem początku tłoczenia, puki tranzystor jeszcze żyje, albo oddać pompę do regeneracji.
Na kole przed GMP-BMT jest znak T. Początek kąta tłoczenia następuje dokładnie w punkcie T, czyli zanim tłok będzie na samej górze.
Ja znalazłem ale jest 0.89 a to twoje to nie wiem jak rozumieć?
wujmij wtryskiwacze, podłącz pod wężyki z pompy i kręć powoli wałem obserwując kiedy masz początek tłoczenia np na pierwszym garze i luknij wtedy czy masz tam wtedy koniec suwu sprężania... Dla porządku dla pozostałych cylindrów też. Powinno się conieco rozjaśnić. A kompresje masz? może zawory podparte alboco?
Chciałbym jednak po sprawdzeniu na vagu - sposobem podanym przez was ustawić początek tłoczenia zegarkiem i przy okazji zrobić to od początku czyli ustawić wał na OT zablokować wałek rozżądu i sprawdzić zegarkiem wkręconym w głowiczkę pompy. Tak jak napisałem nie mam zaufania do roboty rozrzadu. To jest auto brata i na bank nie miał go w ASO VW. Dodano...
witam czy ktoś mógłby mi powiedzieć ile powinien wynosić początek tłoczenia dla tego silnika (silnik na pompowtryskiwaczach).
Oj coś słabo odrabiasz zadanie domowe... Nie ma takiego silnika jak D0856LPL03 Podaje ci początek tłoczenia dla silnika D0836LFL03 który wynosi 4°-1° za GMP. Pompa tak jak wspominałem przyjdzie zablokowana. Jeśli moje domysły są błędne i masz tam jakiś inny silnik to już jest twój problem. Pozdrawiam i powodzenia!
A jakiego typu pompa powinna siedzieć w tym silniku?? Nie była tam czasem VP44?? Przejrzałem na szybko dane i niestety nie znalazłem wyprzedzenia dla tego silnika co wskazywałoby na VP44. Jesli siedzi tam taka pompa o której myslę to wyprzedzenie zapłonu jest nabite na pompie. Edit: Przepraszam, źle spojrzałem na tabliczkę. Nie doczytałem, że tam jest...
a początek tłoczenia ustawiony?
Pomiar mam zamiar zrobić w najbliższym czasie. Lecz przed wymianą i ustawianiem początku tłoczenia bardzo ładnie odpalał. Znajomy jak ustawił na "oko" początek tłoczenia to odpalał od dotknięcia kluczyka jednak nie dało się wytrzymać w środku przy szybkiej jeździe.
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
w pompie "bzyka" zawór dolny od regulacji kąta wtrysku lub jak kto woli czasu wtrysku, początku tłoczenia. masz uszkodzony sterownik i tyle. kwestia tego czy da się go reanimować. napięcie sprawdza się na pinach od środka czyli wyjście stabilizatora. napięcie ma być 5v.
USTAWIANIE POCZĄTKU TŁOCZENIA Warunki wstępne: * Mechaniczne ustawienie podstawowe silnika i * naprężenie paska zębatego w porządku Wykręcić odpowietrznik pompy wtryskowej. Wkręcić końcówkę pomiarową KDEP 1880 (M10) lub KDEP 1085 (M8). Do końcówki wstawić czujnik zegarowy ze stopką pomiarową. Naprężyć wstępnie czujnik zegarowy i dokręcić śrubą mocującą...
Ja rozumiem, ale dla pewności zapytam jeszcze raz. Nie ma znaczenia ile razy obroce kołem pompy? Jeśli będzie się pokrywać otwór na kołek to musi pasować? Tak, zawsze jak pasuje na kołek to wtrysk na pierwszym. W tym silniku, trzymając się instrukcji kolegi Toku 74, prawie zawsze udaje się odpalić samochód bez zabawy z początkiem tłoczenia i na pracującym...
Na oko to wiesz jak się skończyła przypadłość pewnego chłopa. Do ustawienia początku tłoczenia potrzebny jest zegar. Twoje auto to prawie zabytek, więc pompa na prawo niedomagać, lecz zazwyczaj objawy są zupełnie odwrotne (tzn. Nie pali jak ciepły, a po zalaniu zimną wodą odpala). Druga sprawa, że nastawnik może wymagać czyszczenia. Masz objawy nie...
Ja nigdy nie ustawiam wyprzedzenia początku wtrysku za pomocą cech na kole zamachowym. Często one nie są w tym miejscu gdzie powinny być. Mój sposob: Kątomietrz 360 stopni na koło pasowe. Pokrywa zaworów sciagnięta na pierwszym cylindrze , naciskamy na zawór i wyczuwamy gmp. Od tego momentu zerujemy kątomierz, cofamy kąt o daną wartość i po wkręceniu...
Nie jestem pewny, ale wydaje mi się że nie trzeba w BMW programować. Potrzeba komputera do ustawienia- tak podają źródła internetowe. Jak jest w rzeczywistości? Przed demontażem ustawiasz wszystko na blokady, wałek pompy można zablokować wkręcając śrubę w korpus pompy, i tak zablokowaną pompę przenosisz do silnika gdzie chcesz ją zamontować, skręcasz,...
P1352 - Czujnik początku tłoczenia.
A po to, że jak nie ma vcds to w głowice pompy wkręca czujnik i wie jak ustawić początek tłoczenia.
A jaki jest kąt wtrysku? (początek tłoczenia). Można to chyba odczytać przyrządem zegarowym. Teraz to pojechałeś:D
Nie. Pierwszy masz od początku tłoczenia drugi od GMP
Wszystko na OT i zablokowana pompa. Kolejnym krokiem jest regulacja początku tłoczenia.
Do kontroli ciśnienia nie. Ale do kontroli ustawienia początku tłoczenia jak najbardziej.
Tak tam jest łańcuch - ja robię to w ten sposób ( znaczy robiłem bo to prehistoryczny silnik), otóż do starego łańcucha przynitowywałem nowy , przeciągałem za jego pomoćą nowy i nitowanie . Ale jeśli trzeba wymienić koła to na kole pasowym jest podziałka na bloku wskaznik OT, mają się zgrywać , na wałku na pierwszwj panewce jest nacięcie w formie V...
Masz dobrze ustawiony rozrząd. Inaczej by Ci nie palił. Szukaj przyczyny gdzie indziej. Jakie masz ciśnienie sprężania? Świeca płomieniowa działa? Na ile stopni przed GMP masz ustawiony początek tłoczenia?
Na necie jest fotka i pomiar odległości od kreski gmp do krechy początku tłoczenia i wynosi 80 mm. https://goo.gl/images/Kms4zC
Zrozumcie że tdi w plusowych temperaturach nie potrzebuje świec do odpalania-zdejmij wtyk z czujnika temperatury i spruboj uruchomić silnik ,jeżeli zapali bez problemu to masz problem z ustawieniem początku tłoczenia. A to tak jest od kiedy? Miałem i mam TDI jakoś od 10 lat, i zawsze jak temperatura spadała poniżej 5 - 7 stopni, to świece stawały się...
Jest ABS i nawet na tych dwóch kołach co działają widać jak pracuje po przejeździe 10/h po podwórku wyłapuje że coś jest nie tak jak powinno i zaczyna działać a jak go odpowietrzam to słychać jak na początku tłoczy samo powietrze potem jest opór i łapią te 2 sprawne hamulce
No dobra, ale jak ustawić początek tłoczenia 1 cylindra na pompie? Zalać ją paliwem kręcić i zobaczyć kiedy puści paliwo na 1 wtrysk?
A zna ktoś wartość początku tłoczenia pompy??? pozdrawiam
Ale jakie znaki? Znak masz jeden na kole zamachowym. Wałek i pompa na blokady. Dodatkowo sprawdzenie i ewentualnie ustawienie początku tłoczenia.
W załączniku wartości ustawień wału dla początku tłoczenia pompy przy różnych typach silników.
Z mechanizmem/ Bez mechanizmu . Mechanizm, który ma za zadanie zmienić wartość początku tłoczenia w zależności od prędkości obrotowej silnika.
Początek tłoczenia pompy wtryskowej.
Wtryskiwacze do sprawdzenia ,pompa wtryskowa oraz jej początek tłoczenia.
Witaj, źle ustawiony początek tłoczenia; Za wolno wzrasta ciśnienie doładowania - więc trzeba sprawdzić "kierownice". Turbo będę rozbierał w przyszłym tygodniu. Co do początku tłoczenia - mową o kącie początkowego wtrysku?
Skoro masz inna pompę to zacznij od tego załatw orginalna do tego silnika. Ustaw punkt początku tłoczenia.
Początek tłoczenia 0,85 +- 0,02 mm.
C-360-3p ma pompę rozdzielaczową i tam zadną kapilarą nic nie ustawisz jak w rzędowej.Pozostają 3 metody 1-Organoleptycznie 2-Czujnikiem wkręconym w głowice pompy ustawić początek tłoczenia 3-Dynamicznie za pomocą czujnika na przewodzie paliwowym
Miałem tak, pomogło ustawiene początku tłoczenia pompy wtryskowej " do przodu"
Możliwe że jest inna przyczyna pomijając wtryski? Początek tłoczenia.
Po co?...hmmm...długa historia :? A jak w niej wygląda początek tłoczenia?.Czy też nie ma możliwości ustawienia mechanicznie?.
Na poczatek ustaw dobrze kąt początku tłoczenia pompy
Pamiętaj kolego, ze to pompa wtryskowa i blokada to nie wszystko. Blokade wkladasz po to by ustawić palenie na pierwszym cylindrze, a po napięciu paska, złożeniu wszystkiego i odpaleniu należało by ustawić precyzyjnie kąt wtrysku (początek tłoczenia).
Luzy zaworowe i kąt początku tłoczenia sa podawane na pokrywie zaworow 1-go cylindra, we wszystkich modelach serii 3 i 4.
A jaki jest początek tłoczenia?
Początek tłoczenia sprawdzony? Regulator dawki paliwa w pompie?
Tak początek tłoczenia też jest ustawiony. Czujnik z góry jest do sterowania wolnymi obrotami:(tak stwierdził mechanik)
Pompa w takim przypadku powinna być ustawiona na "początek tłoczenia" który ustawisz na zegar. Wartość jaka powinna być na zegarze wybita jest na pompie. Nowe pompy zazwyczaj są już ustawione i zblokowane w tej pozycji. Pompy nie ustawia się na zegar tylko montuje się w takiej pozycji w jakiej przychodzi zablokowana pompa. Uprzednio ustawiając oczywiście...
Początek tłoczenia, stan wtryskiwaczy,stan pompy wtryskowej, rozrząd, luz na panewce wału korbowego , luz na panewce korbowodu, nieodpowiednie koncówki wtryskiwaczy,nieodpowiednia regulacja wtryskiwaczy, nieodpowiednio założony tłok, nieodpowiednia odłegłość tłoka w GMP względem głowicy, zbyt duży luz tłok - cylinder, uszkodzenie sprężarki...
CZy mógłbyś jaśniej o tym początku tłoczenia?
początek tłoczenia 23-24 przed ot ok. sprawdze to, kolego Osmaster81 moge prosić o te dane z autodaty na maila. Dzieki.
Witam jak w tytule potrzebna wartość początku tłoczenia dla 1.9d ustawianej czujnikiem zegarowym.
Pompa wtryskowa, sprawdź też początek tłoczenia ...
Spróbuj na plaku a nie samostarcie,tam jest świeca płomieniowa w momencie odpalania odepnij zasilanie.Pompa jak ustawiona(początek tłoczenia)?
Ostatnio ustawiałem początek tłoczenia i palił z rana dużo lepiej. Był jeszcze jeden problem bo auto falowałona wolnych przy prawidłowej dawce ale podejrzewam zmieniony sterujący wtrysk od innego auta albo nastawnik.
Na zaworze początku tłoczenia czy zaworze dawki paliwa?
A na ile stopni ustawić początek tłoczenia kolego
Prawdopodobnie masz zle ustawioną pompę wtryskową mimo że ustawiona na blokadę, pompa wtryskowa Lucas ma różne ustawienia początku tłoczenia.
Nic nie przestawisz, tylko musisz mieć dobry ściągacz. Dodatkowo trzeba sprawdzić luz na listwie czy otwory nie powyrabiane i sprężyny trzymają swoje wymiary. Łożyska igiełkowe jak i ich oś też najpewniej do wymiany. Sprawdzenie łożysk "wału" pompy, ustawienie dokładnie początku tłoczenia dla każdej sekcji. Połowy tych rzeczy nie zrobisz bez stołu,...
Warto sprawdzić dynamiczny początek tłoczenia - podczas pracy silnika. Rozrząd prawidłowo jest ustawiony?
,ustaw luz zaworowy na 0,2 mm przy zimnym silniku Na zimnym silniku S-320 luz zaworu ssącego i wydechowego należy ustawić na 0,4 mm. Kąt początku tłoczenia to 32 a dla silnika S-320R wynosi 29.
Sprawdz: 1 świece 2 rozrząd 3 czy dochodzi paliwo(czy w wężykach masz powietrze,bąbelki) 4 sprawdz początek tłoczenia-początek wtrysku
A może podpowiesz jak reguluje się początek tłoczenia na pompie w tym silniku,bo pompa wtryskowa jest na stałe zazębiona z rozrządem poprzez koło ,dzisiaj odkręciłem ten owalny dekielek po lewej powyżej dekla od rozrządu ale tam nic nie ma
Daj sobie spokój z obniżaniem ciśnienia -to staroć z bezpośrednim pojedynczym wtryskiem i zawsze będzie głośniejszy, tym bardziej przy początku tłoczenia ustawianym na "oko". Ustaw wzorcowo początek wtrysku przy użyciu czujnika zegarowego, to i głośny klekot powinien się uciszyć - wymagana kontrola dynamicznej regulacji kąta początku tłoczenia, możliwe...
Witam Od czasu do czasu robi się jeszcze starsze diesle i do ustawienie początku tłoczenia potrzebny jest specjalny przyrząd, chyba że na oko :) Znalazłem manometry ciśnienia, wiadomo gdy wskazoka sie podnosi to jest początek tłoczenia. Ale znalazłem lampe stroboskopową do ustawiania pomp diesla. Na jakiej zasadzie ta lampa bierze impuls z pompy?? czy...
Sprawdź podgrzewacze - ja zawsze zaczynam od spraw najprostszych,a później kompresja, początek tłoczenia i pozostałe. Ciekawi mnie jeszcze jak kolega gromleon reguluje w tym silniku zawory?
Znasz może odległość od środka panewki sworznia tłoka do środka panewki wału korbowodu C-360? Nigdzie nie podają tego wymiaru... Gdy założę 200mm, to przy 24 stopniach przyspieszenia zapłonu wychodzi, że początek tłoczenia paliwa powinien nastąpić na 6mm do GMP. (Patrz rysunek.) https://obrazki.elektroda.pl/2436348300_...
Patrząc od strony rozrządu czyli od przodu ciągnika pierwszy kołek kręcąc silnikiem w prawo to początek tłoczenia paliwa. Drugi to GMP. Rysunek dobry ale strzałka w złym kierunku i kołek w złym otworze. ma być w pierwszym 30 stopni.Jeśli ustawiłeś początek tłoczenia gdy kołek jest w GMP to może silnik kopcić. Zanim zapali się wtryśnięte paliwo tłok...
A dobrze założyłeś pompę wtryskową? Musiał byś sprawdzić początek tłoczenia paliwa.
rozrząd ustawiony na nowo Początek tłoczenia pompy wtryskowej ustawiony prawidłowo. ?
Sam jestem ciekaw czy istnieje jeszcze jakaś europejska marka z marką .. Jest tego pełno : Atlas Copco, Walther, Sauer, cała masa kompresorów z Włoch jak Fini, Fiac, itd. Sam mam dwa kompresory włoskie 200 i 100. Setka ma około 20 lat, zbiornik już ma "naturalny" spust skroplin (a był już spawany). Pompa jak tłoczyła na początku tak tłoczy nadal, trzeba...
Mieliśmy podobną przyczynę, problem okazał się w jednym przypadku egr, w drugim przepływomierz, w trzecim czujnik wału, w czwartym zawór początku tłoczenia w pompie, w piątym sterownik pompy w szóstym powietrze lub inny syf w paliwie...
Oj, bo użyłem potocznego sformułowania. Dla zorientowanych wiadomo chyba że chodzi o początek tłoczenia. Kąt wtrysku przecież daje się określić tak naprawdę chyba tylko czujnikiem wzniosu iglicy wtryskiwacza.
W tych silnikach nie ustawia się kąta wyprzedzenia początku tłoczenia na pompie tylko na kole pasowym tej pompy.
Temat trochę wiekowy ale jeśli pozwolicie podłączę się. Wprawdzie w moim przypadku nie jest to VW tylko Skoda ale też jest tam AEF i pompa Lucasa. Kolego jaco292 jeśli możesz napisz co więcej o statycznym ustawianiu początku tłoczenia w tej pompie bo w Boschu robiłem to nie raz natomiast z Lucasem mam problem. I mam jeszcze jeden problem. W silniku...
prasa tłoczenia ciśnienie tłoczenia tłoczenia oleju
dodawanie wiersza excel philips ustawić godzina tl074 lm324
lodówka głośno chodzi instalacje elektryczne
Volvo V50 2009 - Samoczynne włączanie świateł Kod diagnostyczny Aprilia Dorsoduro 750 - jak znaleźć?