Takie objawy jak na filmie, to jedna faza nie dochodzi do silnika. A przewody to co najmniej 2,5 mm². Albo początek z końcem uzwojenia zamienione.
Nie ma możliwości zmiany obrotów. Aby można to zrobić muszą być wyprowadzone ze silnika 4 przewody: 2 uzwojenia pracy(początek i koniec) i podobnie 2 przewody z uzwojenia rozruchowego(początek i koniec).
Zasilanie należy podać na uzwojenia a szczotki wpiąć między uzwojenia (początek uzwojenia 1 koniec uzwojenia 1 na szczotkę 1 szczotka 2 na początek uzwojenia 2 i koniec uzwojenia 2 )
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Silnik z kondensatorem posiada dwa uzwojenie. Należy zamienić początek z końcem jednego z uzwojeń. W silniku z uzwojeniem rozruchowym należy wykonać to samo, czyli również zamienić końce jednego z uzwojeń.
Najprościej: masz 3 pary uzwojeń. Oznacz początki uzwojeń np,taśmą kolorową.Podłącz początki do zasilania a końce zewrzyj w gwiazdę.Jeśli silnik źle pracuje,zamień w jednym z uzwojeń początek z końcem (zapamiętaj które to uzwojenie). Jak się udało to pozostaje połączyć silnik do pracy tak jest napisane na tabliczce znamionowej.Jeśli się nie udało trzeba...
Zamiana początków i końców uzwojenia nie ma wpływu na pracę silnika. Ważne , by zmienić absolutnie wszystkie początki z końcami.
Regulację prędkości lepiej zostawić. Idź śladem czerwonego przewodu aż znajdziesz rozdział na dwa uzwojenia, rozłącz połączenie, znajdź koniec uzwojenia pomocniczego (którego drugi koniec jest zakończony białym przewodem) i zamień początek z końcem tego uzwojenia.
Jeżeli z silnika wychodzą początki i końce uzwojeń silnika trójfazowego, to wystarczy uzwojenia połączyć w gwiazdę i można podać zasilanie trójfazowe bez falownika.
na początek pomierzyłem uzwojenia jest ok Wypadałoby podać wyniki pomiarów.
Pokaż wirnik. Jest to silnik szeregowy, czyli podłączasz uzwojenie stojana potem podłączasz koniec uzwojenia stojana do szczotek z szczotek do drugiego stojana. Pozostałe dwa przewody podłączasz do sieci. Jeśli chcesz zamienić kierunek obrotu silnika to najprościej zamienić początek z końcem uzwojenia wirnika. Czyli zamieniasz miejscami przewody zasilające...
Biały, niebieski masz szczotki. Jakie kolory są przewodów stojana, powinno być ich cztery. Wszystko łączysz w szereg. Czyli przykładowo: L> zasilanie początek pierwszej cewki, koniec >szczotka>druga szczotka >początek drugiego uzwojenia >koniec uzwojenia do zasilania, czyli przykładowo do N.
Witam Jest to silnik jednofazowy bez wątpienia co jest napisane na tabliczce znamionowej. Zmanę kierunku obrotów można uzyskać zamieniąjąc początek z końcem uzwojęnia rozruchowego. Sądząc po tabliczce połączeń to silnik w którym faza rozruchowa nie jest odączana a uzwojenia są rozmieszczone jak w silniku trójfazowym. górne połączenie to końce uzwojeń...
Nie istnieje taka możliwość, żeby silnik kręcił się na gwieździe w jedną stronę, a po przełączeniu w trójkąt - w drugą. Chyba, że ktoś tak postanowi umyślnie. Wyjaśnienie: w klasycznym układzie gwiazda to podanie faz na jedną stronę uzwojeń i zwarcie do kupy drugiej strony. Trójkąt uzyskujemy rozłączając te zwarte drugie strony i podając na nie 3 fazy,...
U1 początek jednego z trzech uzwojeń silnika, U2 koniec tegoż samego uzwojenia i analogicznie z pozostałymi.
Zamieniasz początek z końcem jednego uzwojenia.
Na początek proponuję: 1. Zmierzyć odpowiednim miernikiem rezystancję izolacji uzwojenia silnika 2. Zmierzyć prąd (może być zwykły amperomierz) w przewodzi PE, zasilającym ów silnik lub przewodzie uziemiającym
Moc 50 kW na jednej fazie??? Na początek sprawdzić czy kondensator nie jest przebity i zmierzyć rzeczywistą pojemność. Znając życie, uszkodzenie uzwojenia silnika. Chińczyki robią silniki na uzwojeniu aluminiowym w emalii o kolorze miedzi. Uzwojenie aluminiowe ma tendencje do ocierania się podczas pracy i powodowania zwarć międzyzwojowych lub nawet...
Aby była możliwość zmiany obrotów w twoim silniku z silnika muszą wychodzić 4 przewody.Przewody S2 i S3 to uzwojenie pracy , S1 początek uzwojenia pomocniczego - koniec połączony jest na stałe w silniku z S2 . Pozdrawiam.
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
1U1, 1V1, 1W1 - początki uzwojeń pierwszego biegu 2U1, 2V1, 2W1 - początki uzwojeń drugiego biegu Końce uzwojeń połączone oczywiście w gwiazdę wewnątrz silnika. Czyli byłby układ γ / γ z nie połączonymi uzwojeniami Dla mnie przynajmniej tak to od początku wyglądało . Uzwojenia trójfazowych silników indukcyjnych dwubiegowych, są przełączane...
Żółte przewody zamienić miejscami?, a nie przypadkiem koniec z początkiem uzwojenia silnika podpięte do zacisków W i Z ? Silnik na pewno na 230V ? Oznaczenia R i S w starej literaturze oznaczały przewody fazowe.
Witam. Na początek kup sobie "Poradnik przezwajania silników indukcyjnych" oraz "Atlas uzwojeń". Autor to Jan Zembrzuski.
Można bez schematu: początek uzwojenia 1 z końcem uzwojenia 3 faza pierwsza koniec uzwojenia 1 z początkiem uzwojenia 2 druga faza koniec uzwojenia 2 z początkiem uzwojenia 3 trzecia faza Narysuj trzy cewki na kartce i połącz, powstaną trzy punkty podłączenia faz Zostaje jeszcze kwestią poprawnego początku i końca uzwojeń Info na pw.
W nowoczesnych silnikach elektrycznych przyjęto system oznaczania uzwojeń U, V i W, a ich wyjścia oznaczane są cyfrą 1 - początek uzwojenia i cyfrą 2 - jego koniec, czyli uzwojenie U ma dwa wyjścia: U1 i U2, uzwojenie V - V1 i V2, a uzwojenie W ( 3F silnik)-W1-W2. Podane przez Ciebie wyniki pomiarów lub są wątpliwe, lub masz nie typowe oznaczenia przewodów...
Na początek należy połączyć uzwojenia silnika i kondensator. Wyprowadzić 3 przewody: wspólny (ten podpięty do BC), oraz dwa kierunkowe AE oraz DF. Teraz w zależności który koniec zasilimy silnik będzie pracował lewo/prawo(ten przełącznik na schemacie). Teraz tylko należy podpiąć styczniki i gotowe. W tym silniku nie jest to aż takie proste. Kolego...
Sprawdziłem początki i końce uzwojeń w kostce przyłączeniowej silnika i wszystko się zgadza. Nadal pytam jak?Bo na zdjęciu w #1kolory czerwone przewodów są podłączone do zacisków V2 i W1, a w silnikach przyjęte jest(tak najczęściej), że jednym kolorem oznacza się początek i koniec uzwojenia i analogicznie innym kolorem tak samo- początek i koniec uzwojenia.
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Masz tam schemat. Jak zmienić, zamienić początek z końcem, miejscami przewody od uzwojenia rozruchowego. I wirnik kręci w przeciwna stronę co dotychczas.
Witam ! Ten przełącznik idealnie pasuje do tego silnika , pod warunkiem że ma na tabliczce zaciskowej wyprowadzone początki i końce uzwojenia .
Pole elektryczne wytwarzane poprzez to odwrotnie podłączone uzwojenie , będzie w przeciwfazie z dwoma pozostałymi uzwojeniami. Wartości pól będą sie znosić co w konsekwencji da pole elektryczne wypadkowe małe - silnik będzie przeciążony i ulegnie uszkodzeniu po pewnym czasie.Oczywiscie - obrotów to on nie będzie miał ponieważ magnetyczne pole wirujące...
Witam ! Prawdopodobnie jest to silnik 100-L4, 1,5KW ze stojan powinno wychodzić 6 przewodów. Przełącznik służył do rozruchu silnika. Na wyłączniku powinny być opisane styki. Kondensator musi też być podłączony do przełącznika. Powodzenia życzę w uruchamianiu silnika. Stefan GG6293398 Prawdopodobnie w pokrywie albo na podstawie wyłącznika odlany jest...
Prąd rozruchowy silnika zależy znacznie od stanu technicznego łożysk i obciążenia zewnętrznego. Bez obciążenia i przy idealnym stanie technicznym prąd rozruchowy można obliczyć, dzieląc napięcie zasilania przez rezystancję uzwojenia wirnika. Wraz z początkiem obrotu prąd maleje.W większości przypadków prąd rozruchowy silnika DC jest 3-5 razy większy...
To zrób tak: Włącz miernik na zakres 20V=(stałego napięcia). Włącz zasilanie na jedno z uzwojeń silnika przez diody. Zmierz napięcie między kolektorem a emiterem (masą) tranzystora. Zmierz napięcie między początkiem uzwojenia silnika a masą. Zmierz napięcie między wyjściem procesora a masą. Ten cały problem to są dwa wzory: R=U/I P=I x U
jeśli wiesz które to uzwojenie rozruchowe to po prostu je odłącz i nawiń na wałek silnika kawałek mocnego sznurka i jak go mocno rozbujasz szybko włącz zasilanie (najlepiej gdyby ktoś ci pomógł) i jeśli wejdzie na obroty i nadal będzie się mocno grzał to masz coś nie tak z uzwojeniem głównym ale jeśli będzie miał pracę prawidłową to prawdopodobnie wyłącznik...
Witam! Kolega Andrzej wytłumaczył Ci już wszystko i chyba najprościej jak sie dało :) Powodzenia i pozdrawiam Dodano po 5 I jeszcze dodam na wszelki wypadek bo spotkałem już kilku takich geniuszy, ze NIE WOLNO mostkować obudowy silnika z zerem które podłączysz na początek uzwojenia silnika!!! Tylko i wyłącznie przewód trzy żyłowy i połącz obudowe z...
Nastaw miernik na 20k omów i ze spokojem zmierz rezystancje pomiędzy wszystkimi czterema kablami wychodzącymi ze silnika. Jeśli omomierz nic nie wskaże trzeba szukać przyczyny, przerwy w uzwojeniach w środku silnika. Prawdopodobny schemat podłączenia tego silnika jest taki ( pomijam wyłącznik i kostką zaciskową): Dwa czarne kable połączone razem, tu...
Witam. Z Twojego opisu wnioskuję brak fazy lub uszkodzenie silnika. Proponuję przynajmniej na początek zmierzyć uzwojenia silnika, kabel łączący silnik razem z wtyką siłową ,jeśli taka została zastosowana.
Ma znaczenie początek i koniec uzwojenia.
Witam Jeśli łączysz silnik w gwiazde to : U1,V1,W1 - podłączasz zasilanie,a U2,V2,W2 łączysz razem Jeśli łączysz silnik w trójkąt to łączysz koniec jednego uzwojenia z początkiem natępnego czyli : U1 z V2, V1 z W2, W1 z U2 http://elektryk.ovh.org/readarticle.php?... tu jest wyjaśnione dlaczego tak sie łączy uzwojenia w puszcze zaciskowej silnika....
Mi w zrozumieniu tematu pomógł fakt że w silniku łączna ilość zwoi na fazę jest constans (ustalona przez producenta). Jako fazę rozumiem początek uzwojenia oznaczony np. 1U a koniec 2U. Ten kawałek(1/3) uzwojenia silnika jest najczęściej obliczony na napięcie 230V lub 380V.Najprosciej jest gdy poszczególne grupy zezwoii (cewki) są łączone szeregowo...
Proszę o pomoc w podłączeniu silnika Silnik napędza małą tokarkę Zuch, którą niedawno kupiłem. Rozruch silnika wygląda następująco: 1. włączyć wyłącznikiem 0 na 1, silnik buczy, 2. nacisnąć guzik, który spina dwa dodatkowe przewody jak guzik od dzwonka drzwi 3. silnik startuje. Czy jest możliwość przerobienia tak, żeby silnik startował tylko z wyłącznika...
Masz 3 fioletowe i 3 niebieskie? Możliwe że jeden kolor to początek uzwojenia, a drugi to koniec.
W silniku jednofazowym zmieniasz zasilanie początek z końcem uzwojenia rozruchowego poznasz go po tym że ma wieksza oporność od uzwojenia pracy .
Silnik jednofazowy zmiana obrotów -> szukaj. Podpowiedź- uzwojenie główne, pomocnicze (rozruchowe), które zamienia się miejscami (początek- koniec), omomierz, nie ma czegoś takiego jak zero ochronne. Poszukasz czy mam zostawić wszystko i poświęcić swój czas żeby wklepać w wyszukiwarkę- Ty możesz zrobić to samo. Mój syn powiedziałby rusz chłopie dupę...
W necie jest to dokładnie pokazane. Silnik indukcyjny klatkowy jedofazowy posiada dwa uzwojenia : uzwojenie pracy i uzwojenie rozruchowe.Uzwojenie rozruchowe połączone jest szeregowo z kondensatorem rozruchowym .Uzwojenia są podłączone w układzie równoległym. Zmiana obrotów polega na przełączaniu uzwojenia rozruchowego. Zamieniamy początek z końcem...
Z tych zdjęć wynika, że istotnie, czarny przewód jest od drugiej szczotki. Teraz ustal, które z pozostałych przewodów dochodzą do uzwojeń stojana. Są 2 uzwojenia stojana-do jednego będzie dochodzić jedna para przewodów, do drugiego druga. Później trzea będzie spiąć wszystko szeregowo, czyli: początek jednego uzwojenia stojana do zasilania, koniec do...
Możliwe, że uzwojenia silnika są nieoprawni podłączone do kostki przyłączeniowej silnika. I zatem typowe połączenie w trójkąt jest niepoprawne. Zdemontuj mostki i sprawdź czy uzwojenia są podłączone prawidłowo patrz rysunek #9 https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Zauważ, że początki i końce uzwojeń nie maja być podłączone naprzeciw siebie,...
Witam . Potrzebny jest kondensator 3µF/ 380V (może być od świetlówki) , podłączony z uzwojeniem 250Ω (przewód biały i czarny) . Przewody czerwone podłączamy do sieci . Na początek warto podłaczyć przez żarówkę 150-200W. Pozdrawiam .
Zacząć trzeba od sprawdzenia czy rzeczywiście masz problem - użyj woltomierza, jeżeli między N a L1, L2, L3 masz po 230V a między fazami (L1-L2, L2-L3, L3-L1) pomiar wykazuje 400V to problem nie występuje. Bez specjalistycznego miernika jakie? Należy połączyć uzwojenia w szereg przy czym łączy się początek określonego uzwojenia z końcem następnego....
He, he, dobre! Przypadek sporadyczny ale możliwy, ta sama faza na początek i koniec uzwojenia, silnik pod napięciem a prąd nie płynie. :D
początek uzwoić początek koniec uzwoić silnik transformator początek uzwoić
lodówka turystyczny wkład zasilanie przełączanie awaryjne instrukcja serwisowa indesit
siemens pralka instrukcja zwrotnica dwudrożna
Wymiana drzwi kierowcy w Opel Corsa C - krok po kroku Klawiatura wypiekacza Kenwood BM350 - opis funkcji