Powstało to w ok 4 miechy w wolnych chwilach. Bo kiedyś już miałem dosyć żonglowania alternatorami w trudnych miejscach i sprzedawania niby dobrych a napęd z klucza pneumatycznego ukręca nakrętki. Koszty głównie to falownik 2,2kW silnik 1,5 kW . Są 2 koła pasowe z wiadomych przyczyn przełożenie...
Witam. W moim traktorze TZ4K14 z 72r. podłączamy alternator, sprawdzony, naprawiony, ale jest zero instalacji do niego. Jest to alternator z jakiegoś starego mercedesa, nie wiem dokładnie bo żadnych numerów na nim nie ma. I na alternatorze są 3 wyjścia: D+, D-, Df. I jest jeszcze dodatkowo osobny regulator...
Ile razy temat o podłączaniu alternatora w ciągniku będzie powielany?!? Wystarczy użyć funkcji SZUKAJ i wpisać sobie : ciągnik, ursus, C-330, C-360, alternator w ciągniku i tym podobne... A oznaczenia alternatorów i regulatorów są ogólnie dostępne. A tu: schemat elektryczny do skody 105, gdzie...
Podaj do zacisku b+ napięcie prosto od rozrusznika. B+ to wyjście alternatora i jest ono już połączone z akumulatorem. Ten alternator to nowy nowy, czy nowy używany? Jakiś typ posiada? Z czegoś pochodzi? Jakieś dane? Opisane ma wyjścia? Sprawdzałeś, jak się podłącza alternatory? Sprawdzałeś, co...
No to mógłbys podać typ tego regulatora i jak go podłaczyć. A podłaczyłem jeszcze reg od renówki i tamtez nie ładował. Mam pytanie bo w tym reg. Valeo jest + czyli 12 V od stacyjki i L -Lampka jak ją podłaczyć szereg z tego wyjścia do masy ?? Podając 12 V na zacisk + to na zacisku L jest 5 V. Ale w renówce...
dziękuję ;) czekam na alternator dziś powinien być będę podłączał :)
Może niezbyt dobrze zrozumiałem wywód. Ale przyjmij, że alternator 24 V podaje na instalację właśnie do 28 V. Więc dlaczego nie odpowiada tobie 27 V? I znów jeśli dobrze zrozumiałem to tzw środek gwiazdy (wyprowadzenie) służyło do uruchamiania przekaźnika "lampki ładowania". A więc podłączanie tam zasilania...
Jeżeli wszystko podłączyłeś dobrze to masz alternator uszkodzony. Zasada sprawdzenia jest prosta- jak alternator jest sprawny to podłączasz w następujący sposób / oczywiście wszystkie przewody odłączone z głównym zasilaniem włącznie/. Podłączasz kontrolkę do zacisku L -kontrolka nie świeci, podłączasz...
Koniec! Trzeba po prostu użytkownika poprowadzić za rękę i wytłumaczyć raz a porządnie. Masz taki alternator: który ma 9 diód. Masz na nim złącza 15 oraz 67. Poniżej, zaznaczyłem na Twoim zdjęciu które jest które: Następnie - zakup przewód dwużyłowy i przeprowadź go od alternatora do...
Witam. Śruba, najczęściej fi 6mm podłączamy pod + akumulatora. Wyjście z alternatora nr. 67 podłączamy do wejścia regulatora napięcia o numerze 67 za pomocą przewodu. Do drugiego wyjścia z regulatora nr. 15 powinien dopływać prąd w momencie włączenia zapłonu. Zacisk nieoznaczony(lub o numerze 85) to...
Problem może leżeć po stronie regulatora, ale nie koniecznie należałoby sprawdzić sam alternator na "stole" a instalacje w aucie pod kątem ciągłości,,spadków napiecia.Z Twoich pomiarów wynika ze napięcie spada poniżej napięcia sprawnego akumulatora. Nie należy podłączać wtyczki alternatora podczas pracy...
podłączam plus do głównego zacisku prądowego przy bedniksie i minus (-) do tego mniejszego zacisku to wtedy elektromagnes pociąga trzpień, i pytanie czy nie powinno być tak że elektromagnes powinien załączać gdy podepnie się plus? Nie wiem do jakiego zacisku podłączasz przewód przy bendiksie bo ten...
koledzy schemat podłączenia tego alternatora też jest dobry, ja podłączam trochę inaczej, na alternatorze jest zacisk 67 ( wychodzący z szczotek)i jego podłączyć pod zacisk regulatora 67, drugi zacisk z regulatora 15 pod stacyjkę po zapłonie. Kontrolkę ładowania należy podłączamy jeden przewód pod stacyjkę...
Witam, Mam zagrychę z licznikiem motogodzin Rootsey MEE-418 i silnikiem od Stara 317 a dokładnie LEYLAND 680. Podłączenie wykonałem z instalacji istniejącej w szafie sterująco - kontrolnej. Zasilanie z układu 24V bezpośrednio na miernik zabezpieczyłem bezpiecznikiem szklanym 20 mm o In=3A. Sterujący...
Ten pierwszy schemat był prawie poprawny, wystarczyło tylko przepiąć zasilanie lampki z 87 na 87a. Bo ten drugi jest troche "pokręcony" wokół tego przekaźnika. Ja jeszcze raz powtarzam, tam NIE NADAJE SIĘ zwykły przekaźnik. Tam idzie specjalizowany przekaźnik. On jest w takiej dłuższej obudowie. I wtedy...
A jak są połączone w instalacji samochodu? Ja mam wrażenie (ale to trzeba sprawdzić), że D+ alternatora powinno być połączone z B+, a do regulatora napięcia podłącza się DF - jakoś tak się podłączało prądnicę, więc jeśli regulator ma działać tak samo, to i alternator powinien być tak podłączony, zresztą...
Witam. To mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich serdecznie. Mam problem z samochodem, dokładniej jest to Rover 420 Si Lux rocznik 1996, ale to nie ma większego znaczenia... Otóż jakiś czas temu zaczęły mi migać wszystkie kontrolki, zegary, światła itp. więc wstawiłem samochód do garażu...
Witam ponownie, temat muszę odświeżyć, trochę się doinformowałem, i myślę że zadam bardziej odpowiednie pytania niż ostatnio :) od początku. samochód mazda RX8 ze swapem silnika z hondy civic type R K20z4 w maździe alternator jest typu P - D - wtyczka posiada dwa kable które idą bezpośrednio...
W tych alternatorach są dwa rodzaje szczotkotrzymacza, jeden ma wyprowadzone obie szczotki a drugi ma jedną szczotkę zmasowaną a drugą wyprowadzoną do której podłączasz 67 z regulatora a na 15 podłączasz zasilanie po zapłonie. Obok szczotkotrzmacza masz wyprowadzenie z gwiazdy do podłączenia przekaźnika...
Witam Ogólnie zasada działania alternatora jest wszędzie taka sama, poza kilkoma samochodami gdzie alternatorem steruje komputer samochodu w zależności od zapotrzebowania na prąd. Zasada jest taka że do alternatora podłączone są dwa kable, gruby przeważnie czerwony, który jest połączony z akumulatorem...
Witam wszystkich serdecznie mam problem z Wózkiem widłowym typu Bułgar (pisze na nim BALKANCER z 1986 r bodajże) oto zdjęcie . Problem polega na tym iż stary alternator się zepsuł i nie ładuje już akumlatora - latałem po złomach szukając alternatora tego typu ale nie znalazłem. Polecono mi zamontować...
Przeczytałem 5 tematów. Więc chcę się upewnić. Z jednej strony żarówki podłączam + a z drugiej wyjście L alternatora, do IG podłączam kabel od odpalania, czyli od rozrusznika, a fi6 do akumulatora :?:
D+ to wsuwka odizolowana. Jeśli masz przerwę pomiędzy B+ (śruba) a D+ (konektor odizolowany) w dwie strony to masz alternator 9 diodowy. Nie potrzebujesz więc przekaźnika. Regulator masz z dwoma końcówkami 15 i 67 więc: Pod 67 podłączasz szczotkotrzymacz Pod 15 podłączasz kontrolkę wsuwkę odizolowaną...
Regulatory na zdięciu :ten większy metalowy jest do alternatora 6-diodowego ą mniejszy 9 diodowego.Alternator wygląda na 6-diodowy.Jeśli tak to do lampki kontrolnej potrzebny jest jeszcze przekażnik.Montaż zarówno alternatora jak i regulatora musi być taki zeby było dobre połączenie z masą .Przypominam...
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę....
1. Podaj sposób, w jaki podłączyłeś te świece do instalacji elektrycznej. 2. Producent zastosował alternator o maksymalnym prądzie 65A oraz całą instalację elektryczną bez uwzględniania podłączania w przyszłości dodatkowego obciążenia pobierającego 60A (choć wspominasz o planach dołączenia trzeciej...
Rzeczywiście to alternator z Renault (dokładnie Twingo), ale pytań nie rozumiem. Jak mam rozumieć: "jaka jest ta prędkość "cut in" dla tego altka HELLA CA889IR? niektóre atki mają 1000-2000 RPM. " Też nie za bardzo wiedziałem co oznacza "cut in" w tych danych katalogowych, ale w FAQ BOSH'a coś...
Witam Samochód: Rover 420 (2.0 benzyna) Si Lux – GSI – 1998r Szukam sposobu na odłączanie w momencie gaszenia samochodu i ponowne podłączanie po jego odpaleniu - obwodu: alternator – akumulator. O co konkretnie chodzi: Od paru miesięcy walczyłem z rozładowującym się akumulatorem....
Witam. Jeśli nie ten dział, to proszę o przeniesienie. Buduje doświadczalnie mini agregat prądotwórczy, którym chcę zasilić kilka urządzeń działających na 24V przez przetwornicę podnoszącą napięcie i jednocześnie ładować akumulator samochodowy 12V. Od strony technicznej poradziłem sobie i uzbroiłem...
Trafiła do mnie kolejna walnięta maszyna budowlana. Tym razem nie ma ładowania. Silnik sw 400, osprzęt elektryczny chyba typowy.Typu alternatora nie moge doczytać, bo go już "fachowcy" zdarli, a dane na obudowie nawet młotkiem zatłukli (ręce opadają). Regulator mechaniczny typu chyba W9 (wibite na pokrywie...
Witam odnośnie alternatora to jest tak że jeżeli ma prostownik 6-cio diodowy to jest on obcowzbudny a jeżeli alternator posiada prostownik pomocniczy to jest alternator samowzbudny-( takim najprostszym przykładem to altek od poloneza) i jeżeli taki alternator będzie prawidłowo podłączony do regulatora...
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper...
Skoro już stwierdziłeś,że był uszkodzony prostownik wzbudzenia,to z całą pewnością jest również uszkodzony regulator.Jeśli diody mocy są dobre,to ja bym sprawdził maszynę w ten sposób,że do uzw.wzbudzenia doprowadziłbym/na szczotki/nap.stałe 12V.Pobór prądu ok 4A.Następnie podłączam miernik,najlepiej...
Z tego co udało mi się rozpoznać (a mogę się mylić) - jest to alternator "poradziecki" samowzbudny (bez konieczności zasilania go z akumulatora). Z jego zamontowaniem należy uważać, gdyż C-360-tki miały plus na masie a alternator ten ma minus na masie. Oznacza to, że bez wcześniejszego odizolowania...
Witam! Dwa lata temu rozsypało mi się sprzęgiełko na alternatorze - najpierw było słychać "warczenie" jakby się łożyska skończyły, a później trzask i sprzęgiełko się rozpadło. Kupiłem sprzęgiełko, to po przejechaniu ok. 5000km ukręciła się ośka na tym, alternatorze zaraz za łożyskiem. Byłem wtedy...
Ostatnio męczę z kumplem alternator w jego wiatraku i sprawa wygląda tak: 1. Niezbędna jest przekładnia (w testowanym wiatraku ok 1:20) 2. Przy słabym wietrze alternator zaraz po wzbudzeniu wychamowywuje wiatrak, co powoduje odwzbudzenie alternatora, po czym wiatrak przyspiesza, znowu się wzbudza....
ajanek9 ten trzeci link jest dość dobry, można się skusić i coś posprawdzać według tego opisu. Napiszę, że jestem byłym kierowca zawodowym i co nieco znam się na rzeczy. Sobie np. w ciągniku C 355 zamontowałem altek od Fiata 125, starego typu (nie dawałem przekaźnika tylko na zegar- amperomierz) Szwagrowi...
Brat ma tę Felicje i problem nienajlepszej wydajności instalacji elektrycznej to "ten typ tak ma". Akumulator jest ciągle niedoładowany od kiedy musimy jeździć na światłach cały rok. Ale to jest wina instalacji elektrycznej (za cienkie kable) a nie alternatora. Pomaga zamontowanie: - Czesi zaoszczędzili...
Alternator w vfr to była bolączka. Uszkadzał się stojan - dostawał zwarć wewnętrznych i powodowało to regularne uszkadzanie regulatorów napięcia. Znajomy podstawił tak trzy lub cztery regulatory, zanim zdecydował się na wymianę stojana. Nie, ten model nie ładuje tylko na niskich obrotach, bo byłoby...
Witam. Założyłem nowy alternator. Chwilę pochodził, zmierzyłem napięcie - 14.5V. Przegazowałem kilka razy i już zbieram się a tu nagle jeszcze raz mierzę i mam 12V. Kurcze gaszę silnik, zapłon - a tu nie ma kontrolki ładowania wogóle. Podłączam pod stary alternator aby przynajmniej sprawdzić kontrolkę...
Witaj ! znam te alternatory GMP ładowanie jest ok .Wspornik pasuje prawie idealnie,czasami trzeba dołożyć tulejkę lub kawałek rurki, na pewno coś znajdziesz. A co do instalacji jest jedna mała zmiana,wypunktuję jak to zrobić: 1. odkręć stary regulator z mocowania,przewody zostaw podłączone 2.na jednym...
Dzień dobry. Mam pytanie. W alternatorze sześcio diodowym do montażu kontrolki ładowania potrzebny jest przekaźnik. W związku z tym czy jest on wbudowany w środku alternatora czy w obwodzie zewnętrznym się go podłącza?? Mam problem z ładowaniem alternatora w ciągniku LTZ więc dlatego pytam. W obwodzie...
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki...
Jutro po południo będę zakładał przewód bezpośrednio do alternatora i w tedy zobaczymy. B+ podłączam do + Baterii i myślę że będzie wszystko ok . Ten nowy alternator to nowy czy nowy bo kolejny że szrotu dla ciebie. nowy na gwarancji....nie ma prawa musi być dobry... zastanawiam się czy...
Witam panowie. Otóż po oczyszczeniu wszystkich styków, wyczyszczeniu alternatora oraz podłączeniu pod akumulator doznałem delikatnego szoku a mianowicie alternator jest uszkodzony lub po prostu jest to alternator samowzbudny. Po podłączeniu do akumulatora naładowanego do 12.8V(innego nie miałem) i nie...
Witam. po kilku godzinach postoju bateria rozładowana... podłączam kable z innego auta i bez włozenia klucza do stacyjki swieci mi sie wszystko na desce rozdzielczej < olej, ładowanie ,swiece, zaplon itd..> pierwsze co mi przyszło do głowy to zwarcie alternatora. odłączyłem klemy z aku......
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po...
Witam. W moim Ursusie C-328 padł alternator, który miałem zamontowany z swojego poprzedniego żuka. Dziś zakupiłem nowy w sklepie rolniczym i teraz moje pytanie jak go podłączyć. W sklepie mówił, że mam czerwony kabel dać do rozrusznika i do tej wtyczki co wystaje wsunąć konektor od lampki w wskaźniku...
Witam, Kupiłem alternator Lukas 70 A z przeznaczeniem do c- 360. Przeczytawszy wszelkie tematy dotyczące przeróbek z prądnicy na alternator mam nadal kilka wątpiliwości gdyż: 1. Nie wiem co podłączyc pod wyjście oznaczone jako W (może kontrolkę ładowania?)w innych alternatorach które widziałem na elektrodzie...
Oznaczenia są takie same jak w VW, Skoda bo wszędzie wkładają Bosh.Do B+ podłączamy + z akumulatora, masa alternatora z masą ogólną i - akumulatora, D+ zasilanie układu regulatora napięcia (lub wiązka), W - wzbudzenie do regulatora napięcia oraz masa do regulatora napięcia lub przeważnie są one przykręcone...
Z pewnością ma śrubę M8 lub podobną. Z niej idzie ok +13,5V i ładuje akumulator. Biegun ujemny jest na obudowie. Dodatkowo alternator potrzebuje tzw. napięcia wzbudzenia. Zazwyczaj robi się to tak, że styk wzbudzenia podpina się przez żarówkę powiedzmy 5W 12V do dodatniej klemy akumulatora. Gdy alternator...
kolego właśnie tak mam. podłączam akumulator - do obudowy alternatora + do zacisku B+ alternatora + przez żarówkę 12V4W do zacisku D+ alternatora i zaczynam kręci wiertarką jak szalony a tu nic nawet nie przygaśnie kontrolka dodam że mostek prostowniczy ma wszystkie dobre diody, przewodzą tylko...
Może być, dajesz silnik minimum 1,5kW i napędzasz alternator poprzez przekładnię pasową tak żeby alternator miał przynajmniej 6000obr/min Następnie alternator B+ podłączasz do akumulatora i zacisk D+ poprzez żarówke 12V 5W i wyłącznik. Regulatorem się nie przejmuj on jest już w alternatorze.
Witam. Dzisiaj w mojej cytrynce podczas jazdy usłyszałem niepokojący delikatny pisk podczas wciskania pedału gazu. Myślałem że to wina układu przeniesienia napędu ale po kilku minutach jazdy poczułem smród i zatrzymałem samochód. Po wnikliwej analizie stwierdziłem, że to wina alternatora. Kupiłem drugi...
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to...
Witam, Wczoraj gdy zgasiłem silnik zauważyłem, że kontrolka akumulatora cały czas świeci nawet bez kluczyka w stacyjce, Zostawiłem auto na noc. Na drugi dzień akumulator został rozładowany do zera, sprawdziłem pobór prądu, wynosił 3,5A. Odłączyłem kabel plusowy od skrzynki bezpieczników, pobór nadal...
Witam. Czy orientuje się ktoś jak podłączyć alternator Denso 104210-3513 z Forda Focusa Cmaxa na stole napędzając go wiertarką żeby go sprawdzić? Oznaczony jest tylko zacisk B+ ta śruba na m8 i tam podłączam + do akumulatora, minus z akumulatora na masę, a gdzie wzbudzenie podpiąć i kontrolkę...
Ciekawa sprawa, gdyby każdy elektronik sprawdzał diodę żarówką.... Od tego ma miernik. A w nim opcja sprawdzania półprzewodników (nie mylić z omomierzem). Masz pełną racje - jak tylko ktos ma ODPOWIEDNI miernik do mierzenia diód pod dużym prądem to tak. Ale zazwyczaj ... Najlepiej jest poprostu...
Na zacisku alternatora na którym masz stale napięcie odkręć ten kabel i między tą śrubę a ten kabel włącz amperomierz samochodowy jaki był montowany w instalacjach samochodów ciężarowych.Zwróć uwagę na biegunowość amperomierza.Na środku skali masz 0 prawa strona na skali amperomierza to ładowanie, lewa...
Witam! Mam taki problem z alternatorem: "mechanik' przekładał mi silnik od Mercedesa 123. Korzystając z faktu, że wcześniej nie było w pojeździe lampki ładowania tylko woltomierz podłączył alternator bez tej lampki. Wzbudzenie podłączył po prostu do + na woltomierzu (po stacyjce). Zauważyłem...
auto mi staneło i wszystkie kontrolki zgasły,nawet jak dzwi otworzyłem światełko w kabinie nie świeci szybko odłączyłem kleme plus od akumulatora i zastanawiam sie chwile co robi takie zwarcie,próbuje podłączać iskrzy się.W padłem na to iz pare dni temu miałem robiony alternator i wtedy odłączyłem go...
Alternator działał jeśli podłączyłem według schematu bez przekaźnika, pomijając kontrolkę że nie gasła, jak podłączyłem z przekaźnikiem to istne cuda sie działy, przekaźnik wpadał w jakeś wibracje/drgania przez co lampka świeciła jakby na pół gwizdka, jak go stuknełem to załapał i lampka gasła ale ładowania...
(at)LElectricfil Skoro na zasilaczu komputerowym pisze 300W to znaczy, że on ciągnie tyle gdy nie ma narzuconego takiego obciążenia? To samo z alternatorem Wydaje mi sie, iż pół kilowata mocy jest do ukręcenia, ale nie na dłuższą mete. Nie licze na to w każdym razie. Jestem niemalże pewien, iż...
Witam. Posiadam alternator Delco w jeepie z 90 rocznika. Problem zaczął się od nie doładowywania. Napięcie dochodziło do 13 V przy 3000 obr. na niskich spadało poniżej 12 V. Wymieniłem regulator. Zrobiłem ok 20 km po czym napięcie podskoczyło do 18 V przy 2000 obr i spadało do 12 V. po następnych kilku...
Można mechaniczny(zależy w jakim jest stanie)...w nim można było regulowa napięcie napinając spręzynkę a elektronik ma na stałe przypisaną wartość napięcia.Te regulatory mają dwa styki...jeden podłącza się do plusa(+)po stacyjce a drugi do szczotki wirnika.W twoim przypadku styk +B to wyjście alternatora.....
Nie wiem jak w twoim samochodzie ale ogólnie regulator albo jest wbudowany w alternator albo siedzi gdzieś indziej, jeśli wbudowany to masz gruby przewód, najczęściej czerwony i czasem przykręcany-plus ładowania po prostowniku diodowym, w audi, vw etc, innych nie widziałem niebieski-kontrolka ładowania...
Cóż, przyszła wiosna, czas cieżkiej pracy dla ciągnika. Jednak nic po ciągniku, jak słabe aku bo alternator nie ładuje tak, jak powienien. Te 13,6 V to zdecydowanie za mało. Postanowiłem wyjąć alternator i oddać do doświadczonego elektryka (doświadczinego w sprzęcie rolniczym a nie samochowdowym, bo...
Witam Alternator nissan serena 2.0 96 r podłączyłem pod traktor odpaliłem nie podłączając przewodów zmierzyłem napięcie dawał jakieś 10v a potem już wogóle nie dawał, domyslam się że zanim zacząłem sprawdzać trzeba było go podłączyć pod akumulatory. Więc spaliłem go tak? podobno da sie cos z tym jeszcze...
Wyrażnie przedstawiłem przebieg prądu stacyjka - regulator napięcia aż po pierścienie wirnika i wystarczy miernikiem lub zwykłą żarówką nawet 2 Watową prześledzić obwód zasilający regulator napięcia.Jedną z przyczyn braku ładowania może być również przerwa na uzwojeniu wirnika alternatora w postaci zimnego...
Gdybyś miał do czynienia z przeróżnymi silnikami elektrycznymi, to pewnie nie pisał byś tego tematu. Jednoznacznie chcę ci uświadomić, że większy prąd pobierany z alternatora zwiększa opór dla samego silnika , i co za tym idzie, zwiększa się zużycie paliwa. Prostym przykładem tego może być np. silnik...
Inaczej... Tu jest post do kogoś kto miał podobny problem (at): też sądziłem, że jest zintegrowany ale chyba tak nie jest, bo sposób podłączenia go w taki jak na schemacie wcale go nie rusza... ;/ czyli do styku S zasilanie z aku i do L lampka na desce. Takie powoduje że po odpaleniu lampka gaśnie...
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy...
skoro nie zamknięty a nie będe zakładał nowego tak więc podepnę się pod temat ponieważ alternatory są prawie identyczne mój alternator mazda rozumiem że: B - bezpośrednio do akumulatora L - lampka ładowania S sensor akumulatora, bezpośrednio do akumulatora Czy mogę pominąć L ? po prostu...
santrus , obrotomierz jest tak naprawdę częstotliwościomierzem - mierzy częstotliwość prądu przemiennego wytwarzanego w jednej z faz alternatora, pisał o tym moderator carrot . Czyli szukamy takiego wyjścia na alternatorze na którym panuje napięcie przemienne i to wyjście podłączamy do obrotomierza,...
Witam, Jestem na finiszu prac nad małym ciągnikiem rolniczym typu SAM :) Mam jednak mały problem z alternatorem, a mianowicie z brakiem ładowania po podłączeniu lampki. Wszystko podłączam zgodnie ze schematem: Zgodnie ze schematem wzbudzenie mam podłączone przez żarówkę. Jednak gdy tak...
Witam, Mam następujący dylemat i chciałbym Was prosić o poradę. Mam UPS-a przerobionego na przetwornicę samochodową, i radzi sobie całkiem nieźle. Podłączam go do zacisków akumulatorowych w polonezie i odpalam na nim oprawę oświetleniową ORZ-7 o mocy 250W. Pytanie: czy przy włączonym wentylatorze chłodnicy,...
Witam. mam następujący problem który nie dotyczy auta a motocykla Honda Cb650. ktoś wymodził sobie ładowanie i na wzbudzenie puścił 14V prosto z instalacji... na szczęście nie zdążyła sie spalić.. lekko przypalić. w każdym razie brak ładowania , rozebrałem układ wyczyściłem powierzchnie styku szczotek...
Bo nie mam, i możesz czekać na dalsze odpowiedzi, lub sugerować się oznaczeniami wyjść na alternatorach - tylko jak jest w oryginale sterowanie alternatorem ze skrótu "C" > "COM" z jakiegoś sterownika, to trzeci link ść-terminali-alternatorów.pdf wprowadza zamieszanie i możliwość upalenia czegoś przy...
Czy podłączając alternator na próbę muszę wstawiać w obwód wzbudzenia żarówkę (kontrolkę)? Chcę tylko wybrać najlepszy alternator z trzech a silnik mam na stole.
Jak włączam silnik to nadal na aku jest 11,6 tak jakby nie było w ogóle alternatora. Nawet jak podłączam do plusa ten kabel bezpośrednio od alternatora to mam napięcie 11,6-11,8 V. Czyli diody padły? No to kiepsko. Mam mieszalnik gazu na drodze do wyjęcia alternatora i elektryk sobie niezłą kasę zaśpiewa...
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie coś innego niż...
witam, jakieś kilka miesięcy temu zakupiłem alternator do c-360, ostatnio zauważyłem że nie ładuje więc kupiłem regulator z szczotkami, zero efektów więc alternator poszedł na stół, po sprawdzeniu wszystkich diod i uzwojeń jest z nimi wszystko dobrze, podłączam go na stole tak jak powinien być z żarówką...
Ja na maxa sprawdzałbym następująco: Odłączam (demontuję jeśli trzeba) regulator, odłączam B+ (30) od akumulatora, odłączam przewód od kontrolki ładowania, od styku D+ (15). Włączam stacyjkę, zdjęty przewód od kontrolki ładowania podłączam do masy. Jeżeli 4W żarówka kontrolki ładowania świeci, to jest...
Zakupiłem nowy alternator i regulator. Zasilanie alternator jest podłączone przy + na rozruszniku. Jeden kabel przy alternatorze to masa do obudowy kombajnu, drugi podłączony do regulatora. z regulatora idzie żółtym kablem pod kabinę gdy podłączam do + ze stacyjki to spala mi bezpiecznik który...
Co do zasady podłączania. Ma kolega jedno wyjście silnoprądowe i jedno wejście do podłączenia kontrolki. Wyprowadzenie z zielonym kablem wygląda na to od kontrolki ładowania. Drugi koniec kontrolki ma być podłączony do plusa zasilania po stacyjce, czyli tam gdzie kontrolka czujnika ciśnienia oleju. Wyjście...
L-kontrolka do plusa i tylko to trzeba podłączyć, DF to obciążenie alternatora sygnał wyjściowy do ECU tego nie musisz podłączać
Witam. Ostatnio zaświeciła kontrolka ładowania. Wyciągnąłem alternator. Regulator był klejony silikonem. Szczotki były w miarę ale myślałem, że czyjaś fuszerka w końcu padła. Założyłem nowy zakładam alternator i kontrolka świeci na wolnych obrotach po przekroczeniu 2 tyś obrotów kontrolka gaśnie. Ale...
A regulator napięcia wymieniłeś ? To na 1 miejscu :) Jeżeli kontrolka nie świeci to sprawdz wirnik, szczotki niby masz nowe, ale na kontrolke ładowania podlączony jest + zasilania a minus, gdy alternator nie pracuje, przechodzi z tego co pamiętam przez regulator i wirnik do masy. Sprawdz czy przewód...
Witam! Podstawa to zrobić najpierw to co najłatwiejsze a potem kombinować z regulatorem lub domyślać sie bóg wie czego. Sprawdź stojan i wirnik na przebicie izolacji do masy (stawiam na stojan gdyż wirnik jako częsć wirująca sam się osusza-odwirowywuje). Jest prosty sposób aby to sprawdzić - potrzebna...
Na alternatorze w otworze plastikowej osłony znajduje sie sruba M6 oznaczona 30 lub + to jest zacisk ladowania laczysz go z biegunem dodatnim akumulatora, w szczotkotrzymaczu sa 4 styki z czego 3 sersze sa polczone razem i tam wpinasz zółty przewód regulatora napiecia, brazowy przewód z mostka prostowniczego...
diody w alternatorze przewodzą w dwóch kierunkach,najlepiej sprawdzić podłączając sąsiednia sprawną w szeregu z żaróweczką do akumulatora.+do diody,`zaróweczka i do -,na trzech diodach ma świecić,na pozostałych trzech nie swieci,po zamianie biegunów odwrotnie,do sprawdzenia małych diód nie mozna używać...
Koledzy tutaj troszkę niejasno piszą,więc wyjaśnie: Alternator tak jak piszesz,ma trzy zaciski:30,67 i nieoznakowany.Zacisk 30(ten z gwintem i nakrętką) podłączasz pod akumulator na zacisk +.Pin 67 łączysz z pinem 67 regulatora.Natomiast pin 15 regulatora,łączysz z nieoznakowanym pinem alternatora.Dodatkowo,ten...
Witam mam takie pytanko chciałbym ten alternator podłączyć do takiego ciągnika ESA być może ktoś już takie coś podłączał on jest z regulatorem napięcia są dwa wyjścia za szczotek i dwa na obudowie jest B- i B+ tylko nie wiem jak podłączyć te wtyki z szczotek mógłby mi ktoś rozrysować podłączenie tego...
Witam. Mam problem ze złożeniem alternatora (sprawnego). Posiadam kilka takich wynalazków i próbowałem z nich chodź jeden sprawny złożyć. I nic. Wszystkie części sprawne są niby a ona dalej jak nie ładuje tak nie ładuje. Nie wiem co się dzieje. Może jakiś błąd popełniam o którym jeszcze nawet sobie sprawy...
W transitach częściej siadają mostki prostownicze niż regulatory regulator łatwo sprawdzić bez demontażu potrzebny tylko amperomierz .podłączamy jedną końcowkę amperomierza do plusa na akumulatorze a drugą do wyjścia z alternatora do ktorego jest podłączona kontrolka ładowania amperomierz powinnien wskazac...
Alternator można sprawdzić przy uruchomionym silniku podłączając na chwilę pomiędzy zacisk "M" (szczotki) i "B" (plus) żarówkę 21 lub 45W. Oczywiście zacisk "B" musi być do akumulatora podłączony.. Jeżeli alternator jest sprawny to napięcie na akumulatorze wzrośnie.. Jeżeli nie to będzie bez zmian..
po pierwsze to musisz znaleść jakie są wyprowadzenia w starym, tzn do czego te pięć przewodów, bo normalny alternator ma tylko trzy wiec do czego pozostałe dwa...?? ten drugi wygląda na w miarę zwyczajny. Grube wyprowadzenie podłączasz bezpośrednio do akumulatora jakimś grybszym przewodem, podajesz...
Wychodzi na to że wszystkie kabelki wychodzące z głębi alternatora czyli dwa brązowe i czarny maja być podpięte pod środkowy zacisk a zacisk z prawej strony ma być wolny... dobrze rozumiem?? Ja miałem tam podłączony regulator od dużego fiata RC2/12B dedykowany do alternatora 6 diodowego. Nie wiem...
Alternator jest oryginalny, chyba obcowzbudny, bo są podłączone do niego trzy przewody jeden przykręcany na śrubie 6mm(cały czas jest tam prąd), drugi podłączany do jednej ze szczotek ( druga szczotka jest podłączona do obudowy) i trzeci przewód przykręcony do obudowy alternatora, regulator to Niewinem,...
Mam jeszcze jedno pytanie Panowie jak połączyć złożony już alternator żeby sprawdzić czy ładuje bez podłączania regulatora ? Na rysunku mam trzy przykładowe alternatorki ,pierwszy jest czeski a dwa pozostałe różnią się tylko że jeden jest 9 cio diodowy a drugi 6 cio diodowy Dodano po 9 Przepraszam...
Witam Mój problem polega na tym iż nie wiem czy dobrze podłączam regulator do tego alternatora oraz później do samochodu. jak podłącze zacisk B+ regulatora do B+ alternatora oraz stator do zacisku B- , a później zacisk L do kontrolki samochodu oraz B+ na drugie wyjście w peugeocie, to będzie dobrze?? I...
skorzystałem z rady i odkręciłem gruby czerwony przewód od alternatora i ku mojemu zdziwieniu nie grzeje sie a pozatym pracuje normalnie a gdy go podłączam z powrotem aż silink przygasa i zaczyna wyć alternator oczywiście grzeje się natychmiastowo co to oznacza??? j Dodano po 2 łożyska...
Ten alternator powinien mieć wbudowany regulator napięcia. Wtedy podłączasz kontrolkę do D+ a do B+ podłączasz przewód prądowy. Wstaw zdjęcie tylnej pokrywy wtedy będzie wiadomo jak go podłączyć.
Ja w takich sytuacjach wyciągam alternator na stół, podłączam do niego akumulator, miernik i dodatkowe obciążenie (np żarówki dmuchawę itp). Kręcę wiertarką i obserwuje co się dzieje. Jeżeli jest ok to wiem że problem tkwi w samochodzie jeżeli grzeje się nadmiernie to problem w alternatorze.
Tak wszystko będzie tak samo, konkretny alternator np. taki jak twój zawsze podłącza się tak samo. Jedyna różnica to to, że C-360 oryginalnie ma minus na masie a C-330 plus i w C-330 żeby można było założyć alternator trzeba obrócić akumulatory tak aby na masie był minus.
W alternatorach są zazwyczaj dwie śruby - pod jedną podłącza się gruby kabel idący prosto do akumulatora (ładowanie) a pod drugą, mniejszą, cienki przewód wg. info z forum od wzbudzenia. Czy mierzył ktoś, czy po przekręceniu stacyjki pojawia się na tej małej śrubie jakieś napięcie czy dopiero po odpaleniu?...
Z tego co panowie napisali, będzie to wyglądać tak jak na rysunku poniżej. Trzeba jeszcze poszczególne elementy umasowić. Z tego co mi wiadomo, alternator mam masę na obudowie (nie trzeba podłączać żadnych kabelków ?), a regulator wystarczy zamontować na alternatorze, tak ? I jeszcze jedno.....
ok czyli te 5 a potraktować jako nieistotne. a chłodzenia nie podłączać. jeszcze jedno może dobrał bym 120A boscha tylko pytanie czy same średnice i gwint na osi alternatora w boschu są znormalizowane? bo tą są przeważnie alternatory od VW i są ze sprzęgiełkim i inna średnica zew rolki, a ja przełożył...
Moc maksymalna i obroty maksymalne alternatora, to nie są parametry z jakimi może on pracować non stop. Zapotrzebowanie na prąd prezentowanego siewnika jest na tyle duże, że w większości ciągników, podłączanie się pod istniejącą instalację jest raczej wątpliwe. Rozsądna wydaje się propozycja zasilania...
tutaj mamy kabelek między alternatorem a magiczną skrzyneczką. Dosyć cienkie te żyły, wydaje mi się że alternator jest bez diod a w skrzyneczce jest coś, co kontroluje prąd wzbudzenia i robi z 3 faz jedną fazę 230V 50 Hz. Pewnie jakieś zabezpieczenia itp. Do skrzyneczki jest podłączany taki bajer: "częstotliwość...
Witam. Ostatnio wymieniałem w alternatorze (Fiat Cinquecento 704ccm) łożyska, szczotki oraz mostek prostowniczy z diodami. Zaciekawił mnie jeden element, który jest montowany do alternatora i podłączany do mostka. W żadnym innym cieniasie tego nie widziałem, dodatkowo podobny element jest podpięty...
Witam, Wszystkich diod w alternatorze nie da sie sprawdzić bez jego rozebrania. Jeśli wszystko zostało dobrze podłączone to na początek proponuję wymienić regulator na elektroniczny, mechaniczne bardzo często zawodzą. Poza tym alternator 9-cio diodowy inaczej podłącza się do instalacji niż 6-cio diodowy...
A jak moge sprawdzić alternator bez podłączania regulatora napięcia ? Chodzi mi tu o alternator z osobnym regulatorem no bo niektóre altki mają regulator ze szczotkami no to odpada chyba. No i jeszcze mam jedno pytanie leży u mnie to chyba jest od spawarki elektrycznej ustawiało się tym prąd spawania...
Wzbudzenie jak i regulator napięcia jest wbudowane w alternatorze więc ta opcja odpada, jego wyjścia to B+, B- oraz D gdzie B+ i B- są bezpośrednio pod akumulator a D wiadomo Dodano po 4 Albo opcja: koło wolnobieżne alternatora się ślizga, przy napędzie bezpośrednim jest ok, paskiem już...
Po odpaleniu silnika piszczy alternator, w tym czasie silnki zaczyna nierówno pracować i czasami gaśnie. Na pewno nie jest to pasek ani rolka, zdejmowałem pasek i sprawdzałem. Podłączałem pod komputer i pokazało: " brak obwodu sterującego alternator". No i nie wiem co dalej z tym robić. Czy ktoś miał...
Szczerze mówiąc, to już sobie poradziłem. Pociagnąłem osobny kabel od alternatora przez kabinę do kostki w liczniku i jest już dobrze. Tylko chyba regulator napięcia mi padł, bo przy jałowej pracy silnika ładuje napięciem 12,4V, natomiast przy zwiększaniu prędkości, wartość napięcia wzrasta proporcjonalnie...
To że jest to sygnał cyfrowy to jest oczywiste , moje pytanie jest (do kogoś kto podłączał oscyloskop pod L na alternatorze) na jakiej zasadzie CEM kształtuje sygnał sterujący alternatorem. Czy jest sens budować jakieś proste sterowanie czy łapać sie za kieszeń i szukać komputera?
W alternatorze w modelach rodziny 124F (żuk/fiat 125p/polonez/CNQ) wzbudzenie jest prowadzone przez żarówkę podłączoną szeregowo (kontrolka). Prościej: pomijasz stacyjkę, ale w kablu na wzbudzenie (ten cieńszy +) powinna być wpięta szeregowo żarówka 12V/5W. Gruby kabel + (kabel ładowania) podłączasz...
Witam. Alternator jest bardzo podobny do tego co miała Dacia. DF to wzbudzenie. Podłączasz do niego regulator napięcia od Fiata 125p. Najlepiej ten stary elektromechaniczny bo wtedy możesz sobie ustawić ładowanie na 14,20- 14,50 V. W samym regulatorze 15 to prąd po zapłonie 67 do DF alternatora.
Podłączasz tak jak w omedze. starego regulatora nie łączysz.
Witam, Po jakimś czasie zdecydowałem w końcu zażegnać problem czyli oddałem samochód do mechaników celem naprawy alternatora, gdyż podejrzewałem usterkę regulatora napięcia bądź szczotek. Za demontaż zapłaciłem 200, za regulator valeo 400. Poskładali, odbieram auto, podłączam woltomierz i nadal to...
No to potrzebne ci tylko dwa przewody. Jeden przewód wychodzi od zacisku 15/54 stacyjki następnie idzie do kontrolki ładowania, z niej leci do zacisku 16 regulatora prądnicy i dalej na złącze w prądnicy i to jego podłączasz do złącza D+ alternatora. Dwa pozostałe przewody od prądnicy możesz usunąć....
Czy da się podłączyć to tak, że akumulator sie ładuje z alternatora i jest tylko do wzbudzenia a cała dalsza moc idzie np w oświetlenie i drugi akumulator lub grzałki albo wszystko na raz? Puszczasz przez diodę do aku i masz ,podłączasz do alternatora grzałkę z aku ci nie pobierze .
Witam. Mam problem z moją renówką. Ładowanie utrzymuje się na poziomie max 12,5V. Dla testu na odpalonym silniku odłączyłem alternator od akumulatora w samochodzie i podłączyłem do innego akumulatora, alternator daje napięcie na normalnym poziomie 14,4V więc dodatkowo dla sprawdzenia podłączyłem...
Przy alternatorach na ogół jest minus na masę, a plus na rozruszniku. Tylko w ruskich jest odwrotnie. Też kwestia, że jak była wcześniej prądnica to trzeba odłączyć od niej regulator. Do jednego styku regulatora, podajże z oznaczeniem 16 są podłączone dwa kable, które należy połączyć i np. zaizolować,...
Witam! Do tego alternatora powinien być inny regulator napięcia z wyjściem 67 i 19 Do 19 podłącza się napięcie zasilania po przekręceniu kluczyka. Styk 67 regulatora napięcia podłączamy do szczotek alternatora. do kostki obok szczotek podłączamy przekaźnik,który sygnalizuje ładowanie. Jak nie...
Witam, posiadam sporo uszkodzonych alternatorów do wyżej wymienionego auta. Wszystkie alternatory to delco remy i posiadają takie regulatory jak na obrazku. Chciałbym poskładać choć jeden dobry z tych kilkunastu sztuk. Dlatego też chciałbym prosić o skontrolowanie mojego pomysłu (sposobu sprawdzania)...
Witam Kolegów Mam przypadek słabego ładowania przez alternator. Układ 9 -cio diodowy z podłączonym punktem gwiazdy przez dwie dodatkowe diody do + i - mostka diodowego. Otóż na wolnych obrotach ok 900rpm napięcie przy naładowanym aku wynosi nawet 14,2, ale po włączeniu żarówki H4 (Światła przedniego)...
Witam serdecznie. Otóż posiadam pojazd własnej konstrukcji świeżo zbudowany na silniku od fiata 125p z alternatorem 90A od passata b3 firmy BOSCH taki jak na zdjęciu niżej. Alternator jest podłączony tak jak się podłącza każdy alternator z kontrolką wzbudzania. I w tym przypadku kabelek od wzbudzania...
Ok. Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim kolegom za pomoc. Rozwiązanie: okazał się nim być regulator napięcia/prostownik od chińskiego skutera. Lub - sprowadzony z Chin za podobne pieniądze - "uniwersalny regulator napięcia do silnika zaburtowego" Czyli ok 30 zł. Oba są praktycznie identyczne...
Witam Koledzy... Mam takie pytanie - jakie są objawy walniętego alternatora??? Wczoraj awaria z rana - jak już pisałem - błędy obwodu ładowania, błędy układu poduszek, błędy układu hamulców plus choinka: SERVICE, ESP, P... A dodatkowo dławienie: najpierw przy 7000 obr, potem 5000 i na końcu 3000 tys...
Witam. Podłączając się do tematu, udało mi się wypróbować alternator w charakterze silnika do napędzania quada. O dziwo wyszło rewelacyjnie. -Quad ATV 150 -Alternator Valeo 150A (odcięty tylko regulator, bez ingerencji w połączenie uzwojeń stojana, czujniki Halla- nie było potrzeby, bardzo płynna...
Zaraz wolniej bo czegoś nie rozumiem. Mówiłem, że jeżeli kupisz taki alternator to albo ma już w komplecie regulator albo trzeba dokupić. Nie powinien to być duży koszt. Po co podłączać chcesz jeszcze jeden (swój regulator)? I drugie pytanie czy nie można naprawić alternatora tego co masz? Diody każdy...
Tak musisz nieco zmienić połączenia. Prądnica jest odłączana od akumulatora poprzez regulator napięcia, alternator, jego zacisk B+ podłączasz bezpośrednio do + akumulatora, natomiast lampka ładowania, podłączona zwykle cienkim kablem do zacisku 51 regulatora (tego, z którego gruby kabel idzie do prądnicy)...
Tak jest, już jest wszystko dobrze, zmyliło mnie te napięcie siadające w momencie podłączania wsuwki do alternatora, i myślałem, że alternator ma zwarcie, a po prostu regulator miał słaby styk wewnątrz, i wtedy napięcie siadało, wymieniam go na elektroniczny, bo już swoje przeżył, jak do niego zajrzałem....
To ta żarówka robi jako zabezpieczenie?? Podłączając alternator bez tej Żarówki mogłem coś spalić w nim? Dodano po 4 diody sprawdziłem miernikiem wszystkie sprawne. Mając zasilacz mogę sprawdzić regulator napięcia?? Jak się da mógł by ktoś podpowiedzieć jak go podłączyć?
Oki. Dzięki za rady. Ale zapomniałem wam dodać ze ja nie mam mozliwości (czasu) podłączania zadnych zasilaczy i żarówek. Ja pracuje na kopalni i jak jade na usterke to mam przy sobie zaledwie mierniczek, zastaw kluczy itp. Tam mi nikt nie pozwoli na "zabawę z zasilaczami". Liczy się każda miniuta. Jade...
Witam ! chciałbym kupić oscyloskop podłączany do PC-ta ,znalazłem na allegro dwa a chciałbym używać go do diagnozy alternatorów a w przyszłości coś więcej wiadomo człowiek się rozwija. Proszę o rade jaki wybrać oraz skąd wziąść przykładowe wykresy przebiegów.
To teraz sprawdź tym sposobem cały alternator podłączając multimetr do plusa (tam gdzie podaje zasilanie) i do jego masy. jeśli w kierunku od plusa do masy nie popłynie prąd to znaczy że jest inna przyczyna rozładowywania akumulatora. Jeśli jednak popłynie to oznacza że jedna z 3 diod plusowych przewodzi...
jak sprawdzzić alternator poloneza z regulatorem przywoizlem go z ze zlomu podłączałem przewód 30 do żarówki i do obudowy alternatora i nic rozpędzałem alternator silnikiem od pralki czy ma jakięs znaczenie w która strone się kręci z góry dziękuje za pomoc
nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można...
Jeżeli podłączyłeś tak jak na schemacie to nie będzie to działać .Zasada podłączenia przekaźnika jest inna a przede wszystkim musisz mieć przekaźnik typowy do ładowania ponieważ z alternatora wychodzi napięcie rzędu około 7V /wspomniano wcześniej/ i napięcie to nie włączy przekaźnika ponieważ gaszenie...
Te od wzbudzenia są "standardowe" a pozostałe są metalowe wciskane w obudowę i półksiężyc, diody sprawdzaj najlepiej podłączając ją szeregowo przez żarówkę np. 4W do 12 wolt ponieważ miernik już mnie kilka razy oszukał i darmo składałem alternator, prąd wzbudzenia wynosi ok 3A więc gdyby była uszkodzona...
W prosty spsób możesz sprawdzić regulator napięcia podłączając tak jak narysowałem na zdjęciu, gdy reglator jest sprawny to kontrolka powinna świecić,ale jest to tylko sprawdzenie czy regulator działa natomiast czy utrzymuje napięcie w granicach dopuszczalnych to tylko sprawdzisz na zmontowanym alternatorze...
Jeżeli podłączając bez regulatora napięcie pod obciążeniem spada bez względu na obroty to chyba ten alternator jest coś cienki. Do jakiej wartości napięcie spada:?:
Witam mam problem ze swoim alternatorem w/w aucie otóż nie doładowuje mi akumulatora, postanowiłem zaadoptować inny nowy reg. napięcia i tu jest problem iż ten nowy reg. nie posiada wyścia na kostę na 2 konektory o oznaczeniach (patrząc od lewej na kostkę ) L , + , czy to można pominąć tzn. nie podłączać...
nawet na regulatorze pisze jak go sprawdzić, masz na nim napis "Ground here to test", i strzałkę wskazującą którą śrubę masz umasować... Możesz mi to wyjaśnić do czego jest i co ma na celu zrobienie tego testu? W moim przypadku nie zmieniało to absolutnie nic a podłączałem tam masę w różnych...
Podstawowym moim problemem jest brak odpowiednich warunków do takich napraw w tygodniu / samochodem muszę dojerzdżać do pracy/ . Nie sprawdzałem, nie wiem jaki jest ich stan. Wczoraj jeszcze odłączałem ten cienki przewód co odchodzi od ALTERNATORA i podłączałem bezpośrednio kablem do + akumulatora tak...
Alternator mocuję w imadle.Do imadła podłączam "-" a do B+ "+" aku. Pomiędzy "+" a wyjście wzbudzenia żarówkę 12V 3W.Z przedłużacza do kluczy nasadowych odciołem ok 6cm/od strony kwadratu/ i podtoczyłem na <13mm.Wkręcam to do wiertarki 800W 3000obr. nakładam nasadkę 22 lub 24 i woltomierz do akumulatora...
Amator zbudował Arkę a Titanika fachowcy i jaki był efekt? Samym miernikiem nie sprawdzisz alternatora. Tym bardziej jak jest on już złożony. Możesz jednak w imadle sprawdzić czy zadziała .Podłącz zgodnie z( + B ) do + akumulatora , D+ do kontrolki, drugi zacisk kontrolki pod ( +) masa na obudowę ...