2 cewki to po dwa zasilania po stacyjce i dwa masowania od przerywaczy. "15" to zasilanie po stacyjce, "1" to masowanie.
Moduł zapłonowy daje iskrę, ale bardzo słabej jakości iskrę ledwo widać a na jednym cylindrze byłoby wypadania zapłonu i strzelanie. Cewki pomiarowo dobre. Podłączyłem cewki pod silnik samochodu i iskra na nich jest piękna duża i fioletowa. Mam podejrzenia do modułu czy te kondensatory i tranzystory nie straciły swoich wartości.
To są upływności rzędu kilkunastu - kilkudziesięciu megaomów. Można łatwo je usunąć ale bardzo wysokim napięciem - 10 kilowolt i więcej a nie napięciem 300 volt. W tym celu trzeba zewrzeć wszystkie elektrody oprócz ostrości S3 i podłączyć wyjście WN z cewki zapłonowej samochodu do elektrody S3 a masę cewki do pozostałych elektrod. Podając i wyłączając...
Interesuje mnie kolejność podłączenia przewodów z cewki zapłonowej na cylindry przy samochodzie Opel Vectra z 97 r . Silnik - 1,8 benzyna
Witam zbudowałem sobie elektroniczny obrotomierz z wyświetlaczem lcd i wszystko fajnie ładnie mierzy ale tylko gdy jest podpięty do generatora przebiegu prostokątnego i dostaje idealny sygnał na wejście ale chciałem go zastosować w samochodzie który ma klasyczny przerywacz 1 cewkę zapłonową i 4 cylindry, obrotomierz chciałem podpiąć pod cewkę zapłonową...
Jeśli nie masz cewki to do diody oraz kolektora nie dopływa żaden prąd i nie ma prawa działać, jak chcesz zrobić próbę to podłącz zamiast cewki jakąś żarówkę na 12V np z samochodu.
Witam. Myślę, że można byłoby poeksperymentować z cewkami zapłonowymi. Ja wykorzystałam trafko z polskiego telewizorka Vela. Myślę, że można wykorzystać układ generatora i przetestować działanie po podłączeniu cewki zapłonowej z samochodu. Chyba , że czegoś nie doczytałam w postach innych forumowiczów.:-( Mimo wszystko pozdrawiam serdecznie.
Witam wszystkich! Długo służył mi miernik M-3639 , ale po omyłkowym podłączeniu do cewki WN w samochodzie uległ uszkodzeniu , nie mierzy niczego wyświetlacz pokazuje "1" po przełączaniu zakresów pomiarowych wyświetlacz działa prawidłowo ale nic nie można zmierzyć. Działa jedynie pomiar ciągłości obwodu -sygnał dźwiękowy i świeci dioda. Proszę o pomoc...
Czy można sprawdzić cewkę zapłonowa miernikiem elektrycznym w Skodzie Fabii. W jaki sposób można wywołać na niej iskrę gdy nie jest podłączoną do samochodu? Wiem, że można po prostu podmienić cewki na samochodzie, ale interesuje mnie czy można zrobić to bez auta jakimś domowym sposobem?
musisz mieć jeszcze obwód wyzwalający impuls (np. przerywacz) i jakiś element ładujący( kondensator). przerywacz nie będzie iskrzył. Spójrz na dowolny schemat samochodu/motocykla
podpinam kondensator pod zacisk 1 na cewce Nie do końca..., Kondensator, który masz koło cewki, to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma za zadanie tłumić zakłócenia pochodzące z układu zapłonowego, tak aby nie były słyszalne w radiu na falach średnich i krótkich (AM), dziś już chyba nikt nie używa w samochodzie takich zakresów, więc ten kondensator...
Obudowa cewki zazwyczaj jest połączona z masą instalacji. Jej podłączenie do - instalacji jest konieczne do pracy układu WN. Myślę, że aluminiowa obudowa stanowi jest w samochodzie najprostszym sposobem podłączenia masy do cewki. Jeżeli rozbierzesz cewkę, to powinna działać tak samo. A gdyby zastosować cewkę Biazet 101 z Fiata 126p - dwa wyjścia WN....
raczej tak to będzie kl1 sprawdź czy od tego pinu ścieżka idzie do obrotka i do modułu kontroli kontrolki smarowania (złącze na folii obok stabilizatora TCA 700) dziwne jest tylko to że nie masz tam sygnału z cewki bo on jest zawsze wykorzystywany do pracy wspomnianego modułu niezależnie czy licznik jest z obrotkiem czy bez sprawdź jeszcze czy w kostce...
Ale ja mam gdzie podłączyć te cewki bo właśnie tak mam instalacje w samochodzie do cewek. Tylko pytanie czy da sie je przykrecić do silnika ktory chce kupic? on posiada aparat a trzeba by podlaczyc cewki by pasowal do mojej instalacji. pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi
Tachometer to syg. prędkości/odległości nie obrotów. Z czego masz ten obrotomierz? VW T2 (ogorek). Zwykly obrotmierz z sygnalem z cewki z calkowicie "analogowego" samochodu.
Aha groszowe. Kwestia wlutowania cewki.
Witam mam taki problemik posiadam glośnik firmy "boschmann" to wlasnie ten glosnik http://allegro.pl/show_item.php?item=824... niestety niewiem jak podlaczyc 2 cewki zeby nic niespalic!! Glosnik chce podlaczyc pod wzmacniacz w samochodzie.
dzięki, a i jeszcze jedno, jak się robi cewki, bo takiej 47uH chyba nie kupie
akurat w tym modelu jest taka cewka http://www.allegro.pl/item760360406_cewk... juz zglupialem bo wiem ze samochod na tej cewce jezdzil
Zostaw masę podłączoną zawsze. Do cewki przekaźnika dodaj diodę: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011... A swoją drogą, czy SAFTY SWITCH może być po stronie +12V?
Cewka obrócona o 90 stopni i cały problem z podłączeniem Że niby jak? w poziomie, czy w pionie? Podnieś kolego maskę w swoim samochodzie, i zobacz że cewki nie da się inaczej zamontować.
Witam nie moge sobie poradzić z podłączeniem obrotomierza w uno (ostatni rocznik) jest tam cewka bezrozdzielaczowa bezpośrednio z niej wychodzą przewody WN na świece a do cewki są doprowadzone 3 przewody jeden + i 2 - mierzone względem masy samochodu obrotomierz jest uniwersalny i można go wysterować zarówno do plusa cewki jak i minusa ale podłączony...
Czerwony to zasilanie centralki LPG, brązowy to impulsy zapłonowe, o dziwo ta centralka ich wymaga... na próbę bym je całkowicie odłączył, a docelowo na pewno czerwony podłączyłbym w skrzynce bezpieczników/przekaźników do styku na którym pojawia się 12V po stacyjce i ma większą obciążalność prądową. Z drugiej strony wiele samochodów ma tak podłączone...
witam zmieniam instalacje gazowa z BRC Blitz na Bingo M i mam male pytanie :) prawie wszystko podlaczone tylko nie moge dojsc gdize jest minus cewki zaplonowej albo miejsce gdize mam podlaczyc przewod od informacji o obrotach dla bingo ... pilnie mi zalezy bo samochod stoi przed dodmem i jest uzieemiony :( Samochod Golf 3 1.8
Narysuj kolego jak to podłączyłeś ewentualnie zrób zdjęcie z opisem .
Np: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... Zamiast diody przekaźnik, tranzystor dostosować do prądu cewki przekaźnika
jak podłączyć cewkę WN z samochodu, aby iskrzyła cały czas gdy tylko jest podane napięcie ? Dziurę możesz zaspawać , ale jak cewka będzie cały czas iskrzyła , to taki silnik na pewno działał nie będzie . :D
Dziękuję za odpowiedź, nie znałem tej strony. Nie chodziło mi o tryb awaryjny tylko o pierwsze uruchomienie ( przełączenie ) na gaz. Może ktoś wie czy w lagunie z silnikiem 1,8 16V po jednej cewce na świecę zapłony są sekwencyjne czy grupowo po dwa? i jak jest w tym samochodzie sonda lambda?
W motorku masz pewnie mala,motocyklowa cewke zaplonowa,zaloz samochodowa(wieksza) przez co zwiekszysz energie iskry. Jak to ci nie wystarczy to zostaje elektroniczny ukl. zaplonowy. Pamietaj ze cewki od przerywaczowego ukl. roznia sie od tych do elektronicznego ukl. zaplonowego(opornoscia). Jezeli motorek nie bedzie chcial palic na cewce od samochodu...
Po kolei: Tak, srebrny, aluminiowy to moduł wzmacniaczy iskry, czarne pod nim to dwie podwójne (z dwoma wyjściami wysokiego napięcia) cewki. Nie można ich kupić/ wymienić oddzielnie, jest to jeden podzespół. Czy vag zarejestruje błąd modułu/ cewki ?, nie wiem, przekonaj się, ściągnij z niego wtyczkę (z modułu) i próbuj odpalić. Co do diody led, tak...
uruchom samochod wszystko podlacz interfejs wlacz program wez do reki jakies ostre narzedzie jakis probnik np owin ten od obrotow przewod do niego brazowo bialy i szukaj pokoleji tam gdzie pojawia sie sensowne obroty tam dolutuj i po sprawie
Uzwojenie pierwotne padnie ci w kilka sekund. Za duża różnica napięć i za małą oporność uzwojenia wtórnego. Jak wysokie napiecie chcesz uzyskać? Możesz próbować użyć trafa z tv lub cewki zapłonowe z samochodów.
Co do tych elementów (tranzystor/rezystor/dioda):powinny być standardowej, czy większej mocy? Zakładając, że przekaźnik standardowy samochodowy z prądem cewki 100-120mA to: diody takie jak ma schemacie (standardowa dioda prostownicza 1A/1000V), tranzystor dowolny NPN 200mA, rezystor dowolny 4,7kΩ. A może tylko zasilanie cewki przekaźnika podłączyć...
Panowie, czy dobrze zrozumiałem sens całej roboty: Sterownik silnika z mikrokontrolerem Motoroli 68HC11F1 będzie działał z centralka immo bez podłączonej cewki/sondy/anteny (zakładając, że po prostu nie ma jej w samochodzie) tylko gdy przeprogramowanej Motoroli towarzyszyć będzie centralka immo z przeprogramowaną pamięcią?
W środku są dwie cewki. Jedna jest na stałe podłączona do plusa a do drugiej jest podłączone napięcie z czujnika paliwa. Widocznie u ciebie tak jak i w FORDZIE TRANZICIE plus jest podłączony zawsze z pominięciem stacyjki. Jeżeli chcesz wyłącznik to zainstaluj go w obwodzie tej cewki, która jest podłączona na stałe do plusa. Powodzenia.
Witam Gdzie podłącza się przewód sterownika instalacji gazowej, aby mógł otrzymywać informacje o obrotach silnika? W nissanie są cztery cewki zapłonowe, po każdej na świece. Czy można go podłączyć pod jedną z cewek, czy jest osobne wyprowadzenie z jednostki ECU samochodu informujące o obrotach silnika?
Cewki w Oplach uszkadzają się bez względu na to czy jest instalacja LPG czy jej niema. Taka jest ich wada. Instalacje gazową można podłączyć w inny sposób nie koniecznie pod cewką zapłonową. Jednak w przypadku uszkodzonej cewki auto będzie w najlepszym wypadku szarpać, a w najgorszym zacznie strzelać. Fachowcy nie mówią o co chodzi bo sami zgłupieli...
(...) za domykanie szyb) do zółto-niebieskiego, stwierdziłem, że skoro przez przypadek znalazłem tę funkcję, to ją podepnę. Działa prawidłowo Kupiłem taką centralkę: Link (Modemix STER003) Jeżeli chodzi o elektrykę w samochodach, to nie mam pojęcia co się, z czym je, także prośże o wyrozumiałość. Dzień dobry, Rozumiem Twoją sytuację i z chęcią postaram...
Witam ponownie, akumulator raczej dokonuje żywota ale.. po 12h od naładowania do max 15,3 (tyle mi się udało utrzymać po tym jak 15V się pokazało przy podłączeniu do prostownika) to po tych 12h jest 12,48V czyli tragedii nie ma ale powinno być lepiej. a może podłączyć go do samochodu, odpiąć cewki i odpalać jak przy sprawdzaniu kompresji? wyładuje na...
miodzior do cewki WN (wysokiego napięcia) doprowadzone są z reguły 2 przewody po dwóch jej stronach z tego jeden to + z akumulatora wyłączany stacyjką a drugi przewód to sygnał z przerywacza (w nowych samochodach niema przerywacza tylko jest bardziej złorzony układ ale to niema znaczenia) i teras tak jak sprawdzić ktury to który ?? jak masz miernik...
Takie podwójne przełączniki są duże, lub przenoszą małe prądy.Kiedyś miałem ten problem w samochodzie, gdzie na desce musiał być mały przełącznik. rozwiązałem to za pomocą małego przełącznika, jednego przekaźnika podwójnego, podłączonego w ten sposób że silnik podłączony był do środkowych wyprowadzeń, a do stałych + i - tak aby po przełączeniu cewki...
Sondy hallotronowe nadają się raczej do pomiarów dużych prądów, ale niezbyt szybkozmiennych (20 - 100 kHz). Nadają się np. do pomiaru prądu rozrusznika - można oszacować różnice w stopniu sprężania cylindrów. Łatwo się je podłącza i są bezpieczne dla sprzętu pomiarowego. Sondy bocznikowe (boczniki pomiarowe) mają szersze pasmo pomiarowe, zwykle są przeznaczone...
Z opisu wynika że pin 3 to wyjście (iskra) z ECU , a pin 2 to masa ECU. Prawdopodobnie masa samochodu nie jest masą ECU i dlatego taki układ.
Pierwsza sprawa: Tzw. Druga sprawa: Przewód koloru żółtego, to masa pojawiająca się po uzbrojeniu centralki. Podłączasz ją do cewki przekaźnika odcięcia zapłonu. Drugi zacisk cewki przekaźnika podłącz do tzw. Trzecia sprawa: Wyjście dodatkowego kanału umożliwiającego np. otwarcie bagażnika. Sterowanie masą o obciążalności wyjścia max 500mA. Czwarta...
Układ generuje impulsy jak w układzie zapłonowym samochodu. IC1 ustala częstotliwość impulsów, IC2 czas trwania impulsu. Ten czas odpowiada za ilość zgromadzonej w cewce energii, więc za siłę rażenia. Wysokie napięcie pojawia się gdy IC2 wyłącza tranzystor sterujący cewką (taki zamiennik przerywacza z aparatu zapłonowego). Cewka ma stałą przekładnię,...
Autor nie podał typu auta, ty nie podałeś skąd wziołeś te napięcie i w czym ( jakie auto ). A przekaźnik można dać zawsze, pozbywając się diod. Będzie tylko jedna wbudowana w przekaźnika do gaszenia przepięcia ( tego wymagają nowsze samochody ), czego ty na swoim schemacie nie uwzględniłeś. Użyłem też w swojej wypowiedzi słowa "większość" które nie...
Nie możesz dać! Masa samochodu nie jest wykorzystywana jako przewodnik prądu ze względu na ogromne straty. Żarówki też masz połączone jednym przewodem?
Wystarczy nawinąć na przewodzie w.n. kilka zwojów drutu i jednym końcem podłączyć do wejścia obrotomierza. Drugi koniec zostaje weolny. Ale dużo prościej jest się podłączyć do cewki po stronie przerywacza.
Możesz użyć takiego rozwiązania tylko dla cewki zapłonowej. Dla wtryskiwacza potrzebujesz rozwiązanie, które nie różniczkuje sygnału, ponieważ dla cewki mierzysz odstęp czasu między impulsami (okres), a dla wtryskiwacza czas trwania wtrysku (impulsu sterującego). Musisz wiedzieć kiedy następuje włączenie i wyłączenie, a układ różniczkujący (z kondensatorem...
http://obrazki.elektroda.pl/5210748700_1... Witam Chcialem podlaczyc Parrota CK3100 u siebie w Saab 9-3 i wyglada na to ze z wiązki MUTE dwa kable głośnikowe (czerwony i różowy) wchodzą do jakiejś cewki, a stamtąd do wtyki w samochodzie. Co to może być? Wczoraj udało mi się podłączyć, ale działał tylko jeden głośnik prawy lub lewy i...
Oj nie tylko 6 V. Ponadto dobrze zapamiętałem jak kolega nabył takie sprzęcicho i po pół roku uszkodził się czujnik halotronowy zapłonu. czyli moduł zapłonowy owszem też był. Oczywiście mowa o modelach późniejszych. Czyli, że masz do czynienia z tradycyjnym zapłonem. Co za tym idzie mozna uruchamiać bezpośrednio na cewki. Napięcie (cewki) masz do wyboru...
Czy może ktoś wyjaśnić następujący temat: Cewki zapłonowe VALEO po wyjęciu z samochodu i po podłączeniu do miernika ustawionego na pomiar oporności wykazują pomiar 0,5Ω - 0,6Ω( pomiar dwóch nóżek wtyku) natomiast pomiar dowolnej nóżki cewki ze sprężynką dociskającą świecę w dwóch przypadkach niema wskazań a w dwóch przyrząd pokazuje wartości...
Za obroty ? Według schematu brązowy kabelek podłączony do sterowania cewki zapłonowej, lub jakiegoś czujnika obrotów silnika w samochodzie. http://bgdiagnostica.com/index.php/free/... W grę jeszcze może wchodzić prawidłowa konfiguracja programu od gazu, ilość cylindrów, rodzaj sterowania silnikiem, cewką.
Odpisuję tutaj na PW. Jeśli samochód jest odpalany na pomocą dźwigni to na 100% nie ma przewodu oporowego. Jeśli stacyjką to moźliwe, że ma. Ale gdy chcemy sprawdzić to krótka instrukcja: Należy użyć żarówki najlepiej 10W ale może tez być 21W i podłączyć jeden styk żarówki do zasilania cewki, a drugi do masy. Nie należy używać przewodu idącego do przrywacza....
Witam mam pytanie jak podłaczyć woltomieerz w samochodzie. :) Woltomierz jest firmy Pafal z tyłu ma trzy zaciski w środku ma dwie cewki i diodę połączoną równolegle z jedna cewką . ustrój wygląda podobnie jak we wskażnikach temperatury w polonezie lub innych samochodach Pomocy .
A w jakim samochodzie? Jeśli był podpięty na wejście zasilające cewki, to nic mu się nie stało. A może jest podpięty dobrze, przecież auto jeździło...
Ten moduł działa na zasadzie rozładowania, wcześniej naładowanego do wyższego napięcia, kondensatora przez uzwojenie pierwotne cewki i może współpracować właściwe z każdą cewką. proponuje na próbę podłączyć jakąś inną cewkę (od samochodu albo motoru) i sprawdzić czy ta wytwarza odpowiednio solidną iskrę. http://obrazki.elektroda.net/89_11855327...
Dziękuję. Na zielonym też nie zaskakuje. Rozumiem,że przy braku czynnika wentylatory też by nie działały? Z tym,że przed tym podawaniem napięcia tam gdzie nie trzeba ,sprawdziłem czy jest zasilanie do cewki i nie było . Dlaczego? Więc to że nie zaskakuje na krótko to najpewniej tak jak piszesz Aleksander_01. A coś o diodzie możesz napisać? Znalazłem...
Witam orotomierz typ ms2 ma 3 wyprowadzenia +,masa,zacisk oznaczony 1 Podłączając obrotomierz mase lączymy z masą samochodu ,+ lączymy z plusem po przekreceniu wyłącznika zaplonuon jest na module NANOPLEX na zacisku 4 a zacisk 1 obrotomierza lączymy z zaciskiem nr7 modulu NANOPLEX Mozna sie podlączyc do cewki wysokiego napiecia po pierwotnej stronie...
Witam.Wzmacniacz magnat RX 44 ma podobno jak podaje producent 2x325RMS.Takze jeżeli chciałbyś jeden głosnik 2 cewkowy kup 2x4 ohmy.Robisz na wzmacniaczu mostek na kanałach i podłaczasz kazdy kanał do każdej cewki.Mozesz rónież kupić 2 głosniki 1 cewkowe.Zależy ile masz miejsca w samochodzie.Ja bym polecał 2 opcję czyli 2 głosniczki po 1 cewce
Ja się dopiero przymierzam do zrobienia czegoś takiego i mam 2 pytania czy jeżeli bym zrobił z cewki od samochodu do mogłbym do wyjścia pierwszej podłączyć drugą jedną śrubkę do HV a drugą do uziemienia A co się stanie jeżeli podłącze pod HV neonówkę tam jest neon to powinno jakieś ładne efekty dawać albo do świetlówk tyle że ona jest mleczna ehh
Czas otwarcia wynika ze stałej czasowej RC. Układ można zasilić z napięć podanego przez Ciebie przedziału. Wyjście nr4 to w tym przypadku przekaźnik, podłączony oczywiście z odpowiednio wydajnego punktu instalacji z odpowiednim bezpiecznikiem. Jeśli na wejściu 3 pojawi się napięcie, to przekaźnik się otwiera. Po zaniku napięcia na wejściu 3 (oraz obecności...
Pana pomiar oporności może być błędny, ponieważ napięcie omomierza jest małe. Wszystko wskazuje na wadę cewki. Nie znam Pana samochodu ale w dawnych modelach gdy był przerywacz łączył on cewkę do masy, tutaj na pewno jest podobnie. Ja bym zaczął od podłączenia jakiejś cewki. Jerzy
Wejście wysokonapięciowe w samochodzie to chyba wyjście uzwojenia wtórnego cewki zapłonowej, bo uzwojenie pierwotne tej cewki jest zasilane z reguły 12 V-oltami, chyba,że wcześniej jest jakiś układ zapłonowy.
Witam, w matizie po włączeniu zapłonu pali bezpiecznik 15A ECM w przedziale silnika. Odłączyłem wtyczkę zasilającą cewkę i było ok, po ponownym podłączeniu jest także ok. Zbieg okoliczności ? Przede mną w samochodzie wymieniali już 2 cewki zapłonowe a problem po jakimś czasie wraca. Zauważyłem że przekaźnik od układu zapłonowego jest cieplejszy niż...
Witam, Proszę o pomoc w sprawdzeniu wykonania instalacji 12 V do ciągnika "Dzik 21" Wykonałem takową instalację ale czy poprawnie? Podłączyłem jednym kablem przerywacz i kondensator który to przeprowadziłem do "-" cewki zapłonowej jakiegoś tam samochodu, potem z tejże cewki "+" przeprowadziłem kabelek do "+" akumulatora, oczywiście "-" z akumulatora...
Zważając na to że jesteś dość oblatany w kwestii to powiem. Zrobiłem nawet podłączenie do cewki bezpośrednio z silnika, bez zadnych wyłączników itp, kabel wn jest sprawny na 100% (od samochodu, szczelny na wodę, żadnych przebić itp). Jakiego przekroju użyć kabla i gdzie podłączyć ekran?
Musisz się zaopatrzeć w wysokoamperowy przekaźnik 12V. Zasilanie cewki - minus bierzesz z masy samochodu, plus bezpośrednio z akumulatora i łączysz przez włącznik prądu z drugim biegunem zasilającym cewkę przekaźnika. Po włączeniu tego załącznika cewka powinna zwierać przekaźnik. Dalej robisz przerwę na przewodzie dodatnim z akumulatora i tam wpinasz...
Oporność cewki przekaźnika około 100 omów , napiecie średnio w samochodzie 12V , to prąd będzie bardzo mały i wyniesie 120 mA , ale tylko w czasie sterowania przekaźnika , tj. chwilowo.
Mam przejściówkę z 3 pin do OBD2, ale program (IAW ECU SCAN) zgłasza, że nie może połączyć się z ECU. Więc mamy 3 opcje: - masz niewłaściwy przewód KKL - program wymaga kabla na chipie FT323R(L), - udało Ci się "smażyć" ECU przez te kombinacje z masą, - ECU nie ma zasilania. Ten ECU jest chyba najprostszym możliwym do uruchomienia. Odpalenie go "na...
Dobierzmy się do tego inaczej- dlaczego? Kompresor jest do pracy w temperaturze ok 20*C. Jak chodzi w zimnie to olej jest zbyt gęsty. Proponuję wymienić olej na wielosezonowy np 5W/40. Kompresor to właściwie silnik 4T i takie silniki przerabiają na kompresory. Wymiany kondensatora i tak nie unikniesz. Jest to tylko propozycja ale u mnie się sprawdza-...
Wysyłałem ECU na naprawę i okazało się że jest dobre... Kupiłem cewki nowe mam założone już w samochodzie teraz muszę tylko założyć tłumik dziś mam czas i to zrobię teraz pytanko jak mają być podłączone kable świeca =>cewka patrząc z góry może mi ktoś odp :D?
Pozamieniane dysze i ew. rurki emulsyjne pomiędzy gardzielami (łatwo je pomylić). Walczyłem z takim wieki temu, mając do dyspozycji dane serwisowe, ale nie dałem rady. Też kichał po dodaniu gazu choć dało się jechać. Gaźnik później trafił do innego samochodu i dopiero wtedy gazownik - specjalista od FSO zauważył błędy w montażu. Dla przypomnienia gaźnik...
Moja uwaga "Dwa ostatnie pomiary tj. pomiar ilości obrotów i pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu realizowane są po podłączeniu jednego z przewodów do przerywacza lub do cewki zapłonowej."a co z nowszymi samochodami oraz z sinikami Diesla. W tych silnikach na pewno nie zmierzysz obrotów.
Witam Mam do wykorzystania czujnik pływakowty kontaktronowy. Chcę go zamontować jako czujnik poziomu w spryskiwaczu. Nawet kontrolka fabrycznie jest przygotowana.. Zaróweczka 12V (1,2W) w desce pobiera mi jakieś 89mA (zmierzone doświadczalnie). Kontaktron wytrzymuje max 80mA więc muszę zastosować przekaźnik. Tutaj myślę o Relpolu RM85, z poborem mocy...
Jeden koniec cewki przekaźnika podłączasz pod plus, drugi koniec do centralki. Styki z jednej strony do plusa, z drugiej do światełek i gotowe.
ma ktoś pomysł na rozwiązanie tego problemu iskra na świecach jest czuć paliwem dym z tumnik ulatnia się a nie chce zaskoczyć W poscie #54 działał i przestał? Co zmieniałeś? zmieniłem kondensator przy aparacie zapłonowym i zmieniłem kable wychodzące z cewki do aparatu i dyszy elektronicznej i wyczyściłem doszczętnie gaźnik i tylko aparatu nie umiałem...
Proszę o informację w jakich samochodach jest stosowany rozrusznik z magnesami neodymowymi. chyba w żadnych Zaletą takiego rozrusznika jest możliwość zmiany obrotów przez odwrotne podłączenie zasilania. Czy sprawność takiego rozrusznika jest większa od zwykłego? Jak każdego silnika prądu stałego z biegunami stałymi ( z ferromagnetyka), Sprawność jest...
Witam :) Problem chyba rozwiązany bo to będzie wina cewki ;) Zdiagnozowałem to w ten sposób że wpiąłem się w xxxxxxxxxxxx tą kostkę podłączyłem żarówkę i ona podczas kręcenia zaświecała się, także prąd do cewki idzie ;) Kable sprawdzone na drugim samochodzie - OK No a świece nówki :) Czy dobrze kombinuję że to cewka??? Zamieść obrazek zgodnie z zasadami...
Witam wszystkich. Jestem na etapie przygotowań samochodu do sezonu wyścigów górskich i mam następujący problem. Zainstalowałem do silnika 1.3 16V cztery gaźniki pochodzące z motocykla Yamaha R1. Usunąłem większość czujników współpracujących z ECU (MAF, TPS, bay pass od wolnych obrotów ...) ECU w tym momencie steruje mi tylko zapłonem. Silnik jest juz...
Ogólnie możesz te głośniki podpiąć w 2ohm. Łączysz odpowiednio cewki. Chociaż według mnie to bez sensu. Lepiej te małe głośniki podłącz pod radio a większe pod wzmaka (albo też pod radio bo to i tak są słabe głośniki). Suba normalnie w mostku.
Zaczne od początku.. :) Na samym początku podłączyłem CB pod zasilanie od radia i nie szumiało nic a nic :) potem rozmawiałem z kolegą,który też ma CB w samochodzie i poradził mi abym podłączył zasilanie CB bezpośredio z akumulatora, no i tak zrobiłem. Od tego czasu jak odpale silnik "świszczy" zrobiłem filt z cewki nawiniętej na rdzeniu ferrytowym...
Witam. Poradziłem sobie z problemem... Mój interfejs był uszkodzony. Dość że miały zwarcie 2 ścieżki (kapnięte lutem) to na dodatek zamienione były przewody zasilające interfejs -profesjonalna robota... Kupiłem całą instalacje al-700 za magiczne 50 zł:D i odziwo sterownik odpalił w trybie awaryjnym:D automatycznie się nie przełączał... Mój sterownik...
Zamiast żarówki wstaw miniaturowy przekaźnik a jego styki podłącz do tabletu. Będziesz całkowicie odizolowany od elektroniki delikatnego urządzeniach. Tylko równolegle do cewki przekazania wlutym diodę prostowniczą w celu eliminacji przepięć którą do plusa.
Spróbuj podłączyć inny wzmacniacz lub do ipoda/iphone'a podłączonego do ładowarki samochodowej przy odpalonym silniku, i zobaczysz, czy to nie zakłócenia z elektryki samochodu. Bo ładowarka może być sprawna, a napięcie w instalacji się waha, głównie ze względu na cewki. Yyy czekaj, bo nie rozumiem :P co mam podłączyć do czego? :>
Witam. Dwa dni temu pojawił się problem z odpaleniem mojej Corsy. Jadąc rano do pracy samochód zapali normalnie. Zatrzymałam się pod sklepem, odjechać niestety już się nie udało. Jako, że zimą był już problem z odpaleniem samochodu zadzwoniłam po znajomego z przewodami. Po podłączeniu samochód zapalił. Następnego dnia problem powtórzył się. Wymieniliśmy...
Generalnie z tymi rezystorami to jest tak: Służą one do podniesienia oporności niskoomowej cewki zapłonowej podczas normalnej pracy silnika. To rozwiązanie stosuje się w celu ograniczenia prądu płynącego przez uzwojenie pierwotne cewki i przerywacz. Jeśli mamy niskoomową cewkę i zasilimy ją bezpośrednio - z pominięciem rezystorów - duży prąd będzie...
Niestety u mnie nie pokazuje żadnego zwarcia, i chyba raczej tak powinno być iż rozkręciłem antene i tak: końcówka, kabel, czyli oplot (masa), gorący przewód (czyli ten w środku kabla) przy odkręconej antenie nie pokazują zwarcia, przy antenie jest również gorący przewód odizolowany od oplotu (masy) a masa podłączona do masy samochodu a przewód gorący...
Sprawdź 20A bezpiecznik oznaczony jako S w skrzynce na lewym nadkolu. To po pierwsze. Po drugie sprawdź czy działa pierwszy z lewej (samochodu) duży przekaźnik (ASR), po którym zasilane są cewki i wtryskiwacze przez bezpiecznik, o którym wspomniałem na początku. Na każdej głowicy masz taki badziewny kondensator między + zasilania cewek a masą, jak się...
Koledzy Mam ten sam problem. W czasie jazdy następuje samoczynne przełączenie z gazu na benzynę i nie jest to spowodowane zamarzaniem reduktora spowodowany zbyt małą ilością płynu chłodzącego. Juz kiedys miałem ten problem i gazownicy podłączyli mi brązowy przewód na którym występują impulsy sterujące w okolice komputera samochodu ( poprzednio był podłączony...
aha to juz wiem czemu nie działało :oops: A co do tej cewki z telewizora to mógłbym ją zrobić ale nie umiem robić płytek drukowanych, a w pająku to już robiłem, wszystko mi sie rozpadało i były zwarcia, z cewką od samochodu jest mniej roboty Pozdrawiam Syntony
witam! Dokładnie taki sam temat przerabiam w moim Caravanie 3.3 - Objawy dokładnie takie same jak u Ciebie - brak zasilania na ASD, wczoraj robiąc to na krótko dokladnie tak jak ty otrzymuje cały czas napięcie na cewce ale i cały czas jest zasilany sterownik instalacji gazowej bo jest podłączony do cewki. samochód pali .można tak jeździć?moze ma ktos...
Nie ma co zgadywać, trzeba sprawdzać: wyjmij środkowy przewód zapłonowy z kopułki aparatu zapłonowego (biegnie od cewki zapłonowej), podłącz świecę, dotknij metalowym korpusem świecy do masy samochodu, trzymaj za przewód nie mniej niż 5 cm od końca. Druga osoba niech włączy rozrusznik, ty sprawdzaj czy jest iskra na świecy. Bez świecy też można, ale...
To jeszcze z kopułką na aparacie zapłonowym? Mimo tego podłącz żarówkę jak podałem pod przewód z przerywacza który idzie na cewkę i pod plus z akumulatora - możesz z drugiego przewodu z cewki jeśli tam jest plus co może być wątpliwe po tylu latach. Akumulator oczywiście podłączony do samochodu i jeśli będziesz korzystał z kabla plusowego na cewce to...
Może równolegle do kondensatora (powinien być od 500 do 1000uF do takich cewek, wystarczy na 16V) podłączyć żarówkę (taką od kierunkowskazu w samochodzie, 21W/12V) - kondensator przyśpieszy narastanie prądu po włączeniu, żarówka pozwoli na przepływ prądu stałego o natężeniu bezpiecznym dla cewki, i rozładuje kondensator po wyłączeniu prądu. Cewki szeregowo,...
Układ taki działa przy sterowaniu czystymi impulsami prostokątnymi. Jeżeli chciałbyś zastosować go np w samochodzie to jest to dopiero część pracy. Należy na wejście podłączyć filtr kształtujący sygnały i usuwający oscylacje gdy pobiera się impulsy z pierwotnego uzwojenia cewki w.n lub wymyśleć inny czujnik obrotów. Istotnym problemem będzie też wyskalowanie...
No tak, tylko że ja sie zastanawiam jak podłączyć, i czy w ogóle podłączać, te dwa czarne kable, które mają iść do instalacji samochodu i do cewki zapłonowej samochodu?? Jeżeli będę próbował uruchomić to w domu, np. bez kierunkowskazów, to wtedy po prostu nie podłączać kabla 6 i 8?? Tak samo nie podłączać kabli nr 9, 10, 13 i 14?? Regulamin p.8.1. Zamykam...
tak zainstaluj 2 przekaźniki, cewki z jednej strony podłącz pod stały + a z drugiej wysteruj je z alarmu. NO podłącz pod stały + a COM w stronę samochodu. NO (normal open) - styk bez napięcia rozwarty COM - styk wspólny
Ale nawet jak ujmiesz z drzwi te 80Hz to ciężko będzie to zauważyć, szkoda głośników i mocy. I tak 16 w drzwiach, nie pociągnie z odpowiednią dynamiką fali <80Hz. Po to jest właśnie sub. Jeżeli dobrze sfazujesz i podzielisz głośniki, to bas z suba będziesz słyszał z przodu, a dodatkowo nie będziesz musiał wysłuchiwać bicia cewki o nadbiegunnik w...
:cry:Jestem nie szczęśliwym posiadaczem 306 parę dni temu podczas jazdy auto zaparskało i jak zgasiłem silnik to już nie zapalił okazało się że brak iskry . Na przyłącze cewki przychodzi napięcie lecz nic z sl 96 próbowałem podłączenia samochodu pod computer ale nie można się połączyć modułem silnika za to można z absem i poduchą czy to napewno sl 96...
podłączenie subwoofera samochodzie podłączenie wzmacniacza samochodzie podłączenie kamery samochodzie
tyrystory zamienniki karta zabezpieczona zapisem licznik zwojów nawijarki
korektor tercjowy wideodomofon brama
Radio Camry CR 1180 - brak połączenia ze stacjami Instalacja elektryczna Piaggio MP3 - schematy i komponenty