Jak przewód sygnałowy sondy nie był rozcięty, to niebieski pozostaje niepodłączony. Centralka LPG pobiera sygnał sondy do regulacji składu mieszanki, ale emulacja jest niepodłączona. https://docplayer.pl/16390889-Czakram-ja...
Przewód znalazłeś właściwy. http://www.volkspage.net/technik/ssp/ind... Nr 85, coś co Ci się spodoba.
Od sondy: dwa białe - grzałka , szary - masa , czarny - sygnał. Od wiązki poszukasz multimetrem.
oczywiscie ze tak, sonda sie przydaje poniewaz mozemy zobaczyc czy w calym zakresie obrotow sonda oscyluje, jesli nie to bawimy sie wtedy mapa
ecu<->sonda żółty - szary (masa sondy) biały - czarny (sygnał sondy) brązowo-czarny - biały (grzałka) czerwono-biały - biały (grzałka)
Tak.Sondę podłącza się aby zobaczyć jej stan w parametrach.W tym systemie bezpośrednio nie ma wpływu na stan mieszanki gazowej. pozdrawiam.
Bo tak to należy zrobić, w opakowaniu powinna być instrukcja. Gdybyś kupił BOSCHa to było by w środku opisane jak to zrobić i do tego była by specjalna kostka.
Sonda nie ma wpływu na skład mieszanki? Oczywiście że ma. Ale ma też wpływ wiele innych rzeczy. Jak np MAF,EVAP,NTC ,dziura w dolocie itd. Trzeba wziąć tester ,i posprawdzać parametry.Trzeci raz już ci to piszę. Wydawało się oczywiste, że trzeba przynajmniej sondę wymienić. Nie jest to oczywiste . Znowu ktoś ci nagadał głupot.
Grzałka cały czas załączona. Sonda sama generuje przebieg sinusoidalny Nie prawda, to się uzyskuje tylko przez regulację składu spalin. 2 biale to grzałka, szary do masy najlepiej w tym samym punkcie co masz masę dla sterownika gazowni, czarny do sterownika.
Daj wtórnik napięciowy na jakimś wzmacniaczu operacyjnym... Jakie kolory przewodów masz na sondzie ?
Z tego co ja mam to brązowy masa sondy z kompa pin 46 biały sygnałowy do kompa pin 44 czarny masa grzałki fioletowo-żółty +12 grzałki po bezp.
0-1v
cześć sterownik dream jest w aluminiowej obudowie prostokątnej tu masz schemat wszystkich połączeń. a w sofcie instalki w mapie sam ja modyfikujesz
Końcówka mocy w sterowniku, ten element elektroniczny który załącza masę na sondę.
Biegunowość grzałki niema znaczenia.
Przecież przewody są kolorowe... Poza tym jest tam masa, sygnał i zasilanie grzałki (masa i 12V po stacyjce). Zasilanie grzałki to dwa przewody w tym samym kolorze (grzałka jest odizolowana od masy pomiarowej, nie ma znaczenia na który dasz masę, a na który zasilanie), masę sondy bez problemu ustalisz (połączona z masą nadwozia), ostatni przewód to...
dawidek, pomyśl skoro przetniesz sygnał sondy lambda,i wepniesz się tam emulatorem,który potem chcesz wyłączać ręcznie z kabiny,to jak ecu ma widzieć sygnał??? kabel rozcięty,emulator nie pracuje bo odciąłeś zasilanie.wiesz co się stanie? ecu przełączy ci się w tryb tzw.awaryjny i autko zacznie ci dopiero palić....jak smok:) a o przeglądzie diagnostycznym...
Witam. To jest straszne, że ktoś Ci kazał będąc totalnym Laikiem. :!: W sprawach publikacji, przykładem niech będą : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... czy wykaz http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Pozdrawiam.
http://obrazki.elektroda.net/64_12197722... http://obrazki.elektroda.net/64_12197722...
po polsku schematów chryslera nie spotykałem i nie wiadomo czy w ogóle są. Zresztą jaka jest różnica, w jakim języku jest? Jutro ci podrzucę schemat, po angielsku.
Prawidłowe, jakby były takie same jak na pierwszej to by świadczyło o niesprawnym katalizatorze.
Białe kable to grzałka, podłączasz je do masy i +12V, natomiast czarny to wyjście sygnału z sondy do ECU Pzd
są sondy 1V i 5V ta na zdjęciu jest 5V Czarny- sygnał wyjście (0-5V) Czerwony- (+) grzałka Biały- (-) grzałka Żółty- sygnał wejście
To z rzutu oznacza tyle że nie jest podłączony sonda lambda, nic strasznego, nie spotkałem się jeszcze żeby ktoś miał tam wykres czyli tak jak powinno być.
Ale ty odpisujesz kolory przewodów od samej sondy czy w wiązce samochodu? Jeśli od sondy to pod żółty. Tu masz opis do sondy https://obrazki.elektroda.pl/8476146900_... A tu masz schemat od silnika https://obrazki.elektroda.pl/66_12554144...
Witam Kol. Moderatorze - błędy - sondy są : przed katalizatorem 6-przewodowa, za katalizatorem 4-przewodowa. Sterowanie grzałek (masa, minus): 1 z pin. 5, a druga z pin. 63. W zał. rys. i opis sterownika dla tego silnika, oraz zdjęcie sondy - tej przed katalizatorem (6-przewodowej). - nr 243 na schemacie. Dziękuję za zwrócenie uwagi. Błędy poprawiłem....
Powiększ sobie ten obrazek - to jest schemat do silnika ABU T4 - wtyczka, G39 - sonda Na pin T4/1 przychodzą przewody: od strony inst. biało-czerwony a od strony sondy biały Na pin T4/2 przychodzą przewody: od strony inst. brązowo czarny a od strony sondy biały Na pin T4/3 przychodzą przewody: od strony inst. czarny a od strony sondy szary Na pin T4/4...
Mam aktuator a co ?
https://obrazki.elektroda.pl/3909829900_...
W nowej masz dwa białe - to grzałka , a w starej domyślasz się , że grzałka to żółty i biały. To jakie masz pretensję. Poczytaj sam co piszesz.
z moich danych jest to sonda 0-1v, ale faktycznie kolory ma inne
Ja też w zeszłym roku zakupiłem z ALLEGRO za 500 złociszy taki zestaw który zamontowałem do Xsary 2.0 hdi, efekt był "jakiś" np: wzrost lekki momentu przy dolnej parti obrotów, ciekawostką było też kiedy w powietrzu była duża wilgotność powietrza autko też przyśpieszało efektywniej ale bez przesady, ja byłem zadowolony z tego zestawu, byłem bo pani...
w ogólew nie podłaczaj . nie jest to koniecznością
A nie masz przedmuchów w układzie wydechowym? Nieszczelności blisko głowicy powodują zasysanie powietrza (tlenu) i fałszowanie pomiarów przez sondę.
Na zagrzanym silniku wartośći musze sie zmieniać co sekunde . Jaki jest dokładnie bład EGR , jak przepływu spalin to sciąg przepustnice i zobacz czy rura która idzie do EGR nie jest zatkana .
Kod silnika jeszcze.
Sonda jest tylko do podlądu - nie służy do regulacji wg niej bo reguluje się wg wskazań benzyny.
Dwa białe to grzałka, zmierz omomierzem, ma mieć kilka omów. Czarny to sygnał sondy, szary to masa sygnału. Dawniej sondy nie były regulowane przez sterownik (oczywiście obwód grzałki).
Czesc gdzie mam szukac bezpiecznika od lambdy 1 ? nie mam zasilania na grzalce Dominik
W sumie to najbliżej masz zasilanie grzałki sondy lambda, tylko masę podłączyć i działa.
Witam - prosze o pomoc. - Ford Focus 2001. 1. Sprawna sonda lambda ta za katalizatorem ma wykres spracy zmienny jak ta pierwsza ? to znaczy np. od tych 0,1- 1v ? czy ma stałą wartość np. 0,45v ? 2. Wymieniłem sonde lambda za katalizatorem bo wywalała błędy i kupiłem nową oryginalną TNK ale bez wtyczki tylko na łączenia - mechanik nawet nie spawdził...
kupujac sąde musisz kupic ja do tego modelu wiec nie ma mowy o czyms takim jak inna liczba kabli
Może to nie trafiona rada, ale sprawdzałeś jak wygląda podłączenie Sondy Lambda 1, czy różnią się kolory przewodów itp. ? Z tego co wiem dwa białe wychodzące od Sondy to grzałka.
Oba łączymy za wtyczką fioletowy od srony sonndy , a siwy od sterownika .
Podłączyć do masy silnika.
Potwierdzam. Pierwsza sonda: 1 zielony - biały 2 żółty - biały 3 niebieski - szary 4 biały - czarny Druga sonda 1 niebieski - biały 2 szary - biały 3 zielony - szary 4 żółty - czarny Nr to oznaczenia z wtyczek. Pierwsza sonda to na schemacie B166, druga to B57. https://obrazki.elektroda.pl/2966402600_...
sens jest duuuuuuuuuuuży: i nie "będzie taniej" sonda BOSCH jednoprzewodowa = 290 zł sonda BOSCH czteroprzewodowa = 79 zł są sondy jednoprzewodowe za 50 zł i taką kupiłem 3 miesiące temu i juz padła.
Jak Motronik 28 pin sterownika. Jak Jetronik pin 20 sterownika.
pompa paliwa zostaje tak jak jest fabrycznie,a wiec rozcina sie lub emuluje wtryskiwacze.sonde lambda rozcina sie,fiolet do sondy jasny fiolet(szary) do kompa benzyny,brazowy sygnal z cewki zaplonowej lub obrotomierza,zolto-zielony czujnik polozenia przepustnicy(tps) nie wymagany do dzialania,czerwony + po stacyjce,ogolnie na kablach pisze co do czego
Jestem w trakcie samodzielnego montażu instalacji Stag 300 plus, ogarnąłem już prawie wszystko ( nie jest to moja pierwsza instalacja), zostało mi podłączenie sondy lambda i nie bardzo wiem jak się do tego zabrać żeby czegoś nie schrzanić :-( . Może ktoś ma już doświadczenie w tej materii, z wszelką pomoc z góry dziękuję :-D . Samochód to Jeep Grand...
Witam mam pytanie czy ktoś wie jak podłączyć kabelki w sonda lambda Honda accord VII 2.0 benzyna 2003r. Mam problem bo wyrwała mi się kostka po stronie silnika i nie wiem gdzie jaki kabel Kolory to biało-czerwony, zielony, czerwony i czerwono żółty https://obrazki.elektroda.pl/4853908000_...
Podłacz jak na schemacie.
Może byc wina instalacji gazowej,lub po naprawie jakieś przewody podciśnieniowe zamienione, lub nie szczelne ,ewentualnie nie podłączone.
Lepszy bez gadania jest Lexicon Lambda. Podłączenie jest proste: mikrofon - kabel xlr-xlr - interfejs - kabel USB - komputer. Do interfejsu wpinasz słuchawki i możesz nagrywać. Słuchawki będą za ciche, żeby w ogóle miało to jakikolwiek sens, muszą być 32 omowe, albo lepiej 24 omowe. Nie wiem, co to za wynalazek te Twoje słuchawki...
witam, kolego elektrit, wszystko sie zgadza tylko że te cztery sterowniki rózniły sie diametralnie podłączeniem, dlatego pisałem czy to EEC IV, a wiedzy ponoć nigdy dość, a życiu popełniłem kilka pozycji ze sterowania silnika, a do poprzedniego wątku wystepują w info forda jako np. cztery niezależne systemy sterowania silnika, pozdrawiam
Zrób proste doświadczenie podłącz wol. do sondy lambda i sprawdz napięcie w funkcji obrotów.Ciekawy jestem czy schodzi w jakiś obrotach poniżej 09V. Pozdrawiam
Co do sondy lambda to powinna pracować w zakresie 0-1V (0,2 - 0,93 wg mnie jest OK) Poza tym powinna być odpowiednio rozgrzana (300 C) albo spalinami (sonda 1 przewodowa) albo grzałką (conajmniej 3 przewody). Ja natomiast mam takie pytanie. W moim BMW E21 315. mam wtrysk le-jetronic (3 przewody lambdy - sygnałowy i 2 do grzałki). Moje pytanie jest następujące...
witam. nie polecam takiego rozwiązania, ponieważ podgrzewanie sondy odbywa się tylko do uzyskania odpowiedniej temperatury potem zostaje przerywane. nie mam pewności czy zawsze będziesz pamiętał o wyłączeniu
dysze za małe ( zacznij od 2,0) i mapy nie pokryte więc trudno się wypowiadać o strojeniu bo niedokończone. Sprawdź czy masz podłączoną sondę lambda do staga bo gdyby była uszkodzona to byś miał identyczne problemy na lpg i benie. Początkowy mnożnik za wysoki , a końcowy sztucznie zaniżony. Zwiększaj dysze (po wstępnym rozwierceniu na 2,0 mm, choć oceniam...
dzięki, bede podączał... tak w ogóle to do czego jest szary kabelek?. zmierzyłem napięcie na lambdzie i na wolnych obrotach utrzymuje sie w okolicach 0,8V- to dobrze czy źle?. osobiscie wyczytałem że "idealna" mieszanka powinna dawać 0,5V na sondzie- czyż bym miał za bogatą mieszankę :?:
Znalazłeś może schemat ?
Witam W zał. wszystko co potrzeba: W (pliku .doc) specyfikacja, diagnostyka, opis kolorów przewodów, wycinek schematu dla połączenia do ECU (piny) czujnika tlenu, czyli, sondy Lambda. Dodatkowo - w .pdf kompletny schemat podłączenia ECU z wykazem elementów.
witam mam problem dotyczący podłączenia sondy lambda bez kostki zamierzam kupić sonde z allegro boscha 4 przewodową gdzie przewody sondy są : 2 białe-grzałki 1 szary-masa 1czarny-sygnał a przewody od strony sterownika to: czarny- ? biały-? biało-czerwony-? brązowo-czarny-? bede wdzieczny za pomoc. dziekuje
kolego jakie masz kolory przewodów przy sondzie, między sondą a wtyczką. Do staga 4 nie musisz podłączać sondy bo nic to nie zmienia, tyle tylko że jak podepniesz kompa to będziesz widział czy sonda pracuje czy już padła ;)
Witam,ze względu że nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytanie w wyszukiwarce więc zakładam nowy temat.otóż że mam problemy z autem.obroty moc itp.a auto nie łączy się z żadnym komputerem diagnostycznym więc postanowiłem zajrzeć do sondy i okazało się że nie działa podgrzewanie i źle podłączona jest (powodem jest brak wtyczek)po sprawdzeniu miernikiem...
Czasy wtrysków zdrowo rozjechane. Co do wskazań niepodpiętej sondy w AC GasSynchro, nie ma się czym sugerować. Wersja softu wskazuje na dość stary sterownik. Problem pojawił się niedawno czy od czasu montażu instalacji LPG. Jak niedawno to pewnie jeden z wtryskiwaczy LPG się kończy i ECU próbuje korygować dawki we wszystkich 3 cylindrach, a jak od samego...
widzę,że nie poradzisz sobie z dwoma kablami,odpusc tę robote i daj komus zarobic
Właśnie o to chodzi że był z nimi problem i check engine sie wyswietlał już dlatego je wypielem do sprawdzenia i teraz mam problem bo nigdzie w internecie nie mogę znaleźć odpowiedzi
Silnik 1.2 8V 75KM 1996r.
Romek, a był w boschu kod 12 i 13? W sonda? Cóż za pytanie, kabel do niej jest za wyściółką antytermiczną ściany grodziowej.
Oczywiscie ze mozesz zamontowac 4-o przewodowa , szary mocujesz do masy. Absolutnie nie obcinac! pozdrawiam
Mam ostatnio spore problemy z instalacją gazową LANDI LES98A w Fiacie Seicento900. Samochód pali dużo gazu, dławi się przy naciskaniu pedału gazu. Kilkakrotne wizyty u gazowników nic nie dały, więc sam kupiłem interfejs i podłączyłem do laptopa, aby spróbować wyregulować. Zauważyłem że wskazania sondy lambda na mierniku podłączonym bezpośrednio do niej...
nie takie podłaczenie jest jak najbardziej dozwolone stosuje sie takei rozwiazania.Z mego doswiadczenia nigdy nie podłaczałem w ten sposób emualcji w skodzie,zawsze rozcinałem sonde...Tego typu rozwiazanie stosuje sie szczególnioe w autach japonskich...Czytam Twój post i troszke mnie dziwi napiecie sondy...Napiecie winno sie wachac niezaleznie od połozenia...
Nie w każdym m20 była sonda lambda
Żaden sterownik 4 generacji nie wymaga podłączenia sondy lambda. ...ale te, które mają możliwość jej podłączenia, korzystają z jej wskazań do obliczenia czasu otwarcia wtryskiwacza.
Witam, mam problem, Golfik 1.4 1992r. pali mi 10l/100km, znajomi mechanicy mówią mi ze to najprawdopodobniej wina Sondy, tylko problem tkwi w tym ze ja takiego wejścia nie mam, miejsce do wejścia kostki jest, w necie szukałem i wychodzi na to ze miejsce sondy jest w na katalizatorze( ja go nie posiadam) lub przed katalizatorem (tez tam, nic nie ma)....
Witam serdecznie. Clio z 99r więc jak dobrze pamiętam masz tam wszystko na podciśnieniu. Sprawdź prze de wszystkim i w pierwszej kolejności szczelność układu dolotowego, kolektora ssącego. Następnie na chwilkę zaślep serwo aby wyeliminować jego ewentualne uszkodzenie. Każda drobna nieszczelność w tym silniku będzie powodować podwyższone obroty lub ich...
Jest gaz? Autodata czy też tolerance data ma schematy tego auta, dalej to już po kabelkach...
Nie musisz szukać przy sterowniku. ECU <-> sonda, czerwony <-> biały - plus grzałka, żółto czarny <-> biały - masa grzałka, czarny <-> szary - masa sondy, biały <-> czarny - sygnał sondy. Tak to powinno być podłączone, tylko że po tych kombinacjach mogło coś paść.
Pytanie laika: czy do gniazd Insert w w/w interfejsie można podpiąć sygnał audio z drugiego instrumentu klawiszowego (pierwszy podłączam pod wejścia Line)?
Na gazie wzbogacanie ogólnie mija się z celem, bo gaz potrzebuje IDEALNEJ mieszanki i wtedy daje największą moc. Cut-off, najczęściej gaśnięcie, czasem wprowadzanie w błąd sondy lambda.
Witam,spaliny z LPG sa poza normą.Komputer nie radzi sobie z takimi danymi i zglupiał. Dlatego masz alarm.... Jak zresetujesz kompa i zrobisz adaptacje tylko na benzynie zasilanie sondy powinno wrócic do normy.
Golf3. Chyba 13letni?.
Tester podpięty bezpośrednio pod sondę. Jak miałbym się niby podpiąć pod sterownik gazu jak to jest ten sam przewód. Drugim przewodem w sterowniku jest właśnie przewód emulacji więc pod niego raczej podpiąć się nie mogę. Tester pracuje identycznie jak wykres w Amonie(pr. sterownika LPG) więc raczej jest dobrze podpięty. Zastanawia mnie smród gazu i...
Plus na grzałkę jest podany z przekaźnika wtrysku,jest stały . Grzałka jest sterowana minusem.Niektóre mają sterowanie impulsowe,a niektóre jadą pełną dzidą (nie pamiętam jak jest w tym samochodzie). Błąd ma definicję ze uszkodzona jest sonda,albo jej obwód grzania. Wypnij wtyczkę i obciąż złącze żarówką,to najlepszy wskaźnik.Jak nie będzie świecić...
Mam CC 700 na aisanie. Gdzie podpiąć sondę lambda, dodam że od wtyczki odchodzi około 5 cm żółtego przewodu?
Wtyczka jednak pasuje tylko w jeden sposób. źle sprawdzałem.
uważam że masz problem z " fałszywym " powietrzem
zresetuj kody w komputerze.
A może to jest 4-pinowa wtyczka, bo taka właśnie w tym miejscu jest do podłączenia lambdy.
Starownik nie jest zły ,ale nie najlepszy ,nawet jak silnik pracuje na benzynie sygnał z sondy musi oscylowa c0,1 -0,9V i na LPG też .Jezeli na benzynie w żadnym zakresie nie oscyluje to coś z sądą ,albo z grzałką lub jescze coś innego ,ale widac że na LPG pokazuje bogatą mieszankę ,więc jakby działała.Musisz sprawdziś to na biegu jałowym i na wyższych...
Jak jest możliwość sekwencji to czemu nie? Zawsze to lepiej działa niż 2/1 gen gazu. Niecałe 200 zł reduktor, wtryski 4 sztuki ze 200 - nowe oczywiście i nie valteki, sterownik stag 4/qbox basic (używka) ze 200 z czujnikiem ciśnienia najlepiej tym nowszym ps-04 nie tym starszym, troche węży 12mm i jazda. Jak będziesz miał już kabel to się podłączysz...
Te przewody są tak zrobione, aby się je bardzo ciężko lutowało. Kable połącz zgodnie z kolorystyką. Zaciśnij złączkami, jeśli dostałeś je razem z nową sondą, jeśli nie dostałeś, to użyj konektorów. Nie skręcaj ich razem, bo to jest niezbyt pewne połączenie.
Ford Fiesta silnik 1.25 zetect rok 97 Dodano po 6 ta sonda została założona przez mechanika stwierdził że poprzednia sonda jest od silnika forda 1.6 tylko obawiam się tego że jeśli kupię nową teraz sondę czy ona będzie dobrze podłączona Dodano po 6 pierwsze zdjęcie co pokazałem to jest wyjście wpinu do sondy tylko nie wiem tr czy jak on tam przy sondzie...
witam potrzebuje schemat podłączenia sondy lambda do a4 b5 1.8t AEB 98r. ma ktos moze ?
Witam dokładnie nie pamiętam ale: biały z żółtym -jest to grzałka do podgrzewania sondy czerwony -sygnał czarny-masa i według opisu sterownika powinieneś się wpiąć pod sygnał i masę. Co do poprawności opisu styków nie daje 100% pewności sprawdź miernikiem czy między białym i żółtym jest jakaś rezystancja wtedy będzie pewność że jest to grzanie .
Jak była podłączona poprzednia sonda?
Daj znac co i jak.
Przyczynę dużego zużycia paliwa przy rozruchu okazał się uszkodzony emulator wtrysku - jeden z przekaźników powodował iż silnik pracował na dwóch wtryskach i na gazie i na paliwie do czasu spadku ciśnienia w instalacji paliwa. Dopiero zlikwidowanie odcięcia pompy paliwa pokazało że na gazie silnik nie pracuje równo i szarpie i jednocześnie wskazało...
Krzys a co zaistanialy jakies problemy z ta od Audi ? ja mam u sibie tez inne bo dostanie takiej od Forda Probe graniczy z cudem (i znacznymi wydatkami ) a dopasowana (cieplota grzalek ) i cztery przewody spisuje sie przez 1 rok dosc dobrze (puk,puk ,puk w nie malowane drewno ) pozdrawiam
lambda podłączenie sonda lambda podłączenie podłączenie sonda lambda
amplituner potencjometr kondensator zmienny naprawa alpine wyłącza
pioneer instrukcja obsługi polski pioneer instrukcja obsługi polski
Samodzielna naprawa skorodowanego nadkola samochodu Lokalizacja modułu immobilizera w Ford Windstar 1995