W focusie jest tak-czerwony idzie na ten pin który jest najbliżej bloku silnika, reszte podepnij na pałę, nic się nie spali, jak nie będzie ładowania to przepniesz. Ale wazny jest ten czerwony, na nim ma być prąd jak włączysz kluczyk.
Witam. Zakupiłem traktorek kosiarkę z silnikiem Briggs & Stratton 13,5 KM, który częściowo się spalił (poprzedni właściciel nie zabezpieczył odpowiednio akumulatora, który się przewrócił i zwarł plus z masą). Odbudowałem w nim m.in. prawie od zera instalację elektryczną i została mi kwestia ładowania. Od alternatora wychodzą dwa przewody. Po uruchomieniu...
S- stan naładowania akumulatora, pomiar N- wyjście obrotomierza
To mierzyłeś to ładowanie czy jest? Może świeci bo nie ma ładowania po prostu.
Żółty zapłon, zielony kontrolka ładowania.
Masz 2 styki B+, oba czerwone kable do + akumulatora, chodzi o mniejsze obciążenie prądowe konektorów i możliwość zastosowania 2 cieńszych przewodów
http://obrazki.elektroda.pl/7893844000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2255329200_1...
Regulatorów tego typu jest z 8 rodzaji .Optycznie jest to samo ,elektronika już inna. Dobierz coś pod ten silnik po jego kodzie i załóż. Jeśli są dobre ślizgi wirnika powinno pomóc.
opisywane na forum Zamykam
Witam Jak masz mierniczek to w rączkę i patrzymy napięcie na zaciskach aku przy włączonym silniku i swiatłach. Trochę gazu i powinno być około 14,6V(w zależności od regulatyora napięcia). Jak mniej to brak ładowania. Sprawdz na początek naciąg paska od alternatora:) Póżniej podłączenie przewodów(akumulator, alternator). Jeżeli ok to wygląda na padnięty...
Ok,zapominamy o diodach.Zrób prządek z przewodem,podłącz akumulator i alternator i będzie dobrze.Jak nie będzie ładowania to wtedy zajmiemy się diodami i resztą.
S, może być od battery sense, czyli musi być podłączony pod 15 lub 30
Taka jego uroda, normalny dźwięk mocno obciążonego alternatora to właśnie świst (jęczenie). Jeden egzemplarz będzie mniej świszczał inny bardziej, (nie mylić z szumem łożysk bo to inny dźwięk). Masz dość mocno wyładowany akumulator więc alternator daje duży prąd i świszczy. Zauważyłeś coś co jest normalne, tylko nigdy na to uwagi nie zwracałeś. Naładuj...
Napisz czy kontrolka świeci po włączeniu zapłonu? Niebieski lub niebiesko biały jest na 100% od kontrolki ładowania.Ten wolny to jest chyba wyjście +po wzbudzeniu ,może być u ciebie wolny ale mogę się mylić.
Witam ,w oplu są 3 przewody do alternatora a na wejściu do alternatora vsleo tyko 2 czy to znaczy ,że mogę podać tylko D+i B+,a dfm zostawić luzem?
Autor tematu napisał brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Nie napisał czy sprawdził ciągłość przewodu wzbudzenia i jego prawidłowe podłączenie do alternatora. Przy braku ciągłości przewodu, kontrolka nie zaświeci a alternator się...
Wyprowadzenie na obrotomierz ,ale ciągnik posiada prądniczkę więc nie potrzebny.P
Regulator z kabelkami jest połączony ze szczotkami równolegle a alternator ma 9 diod. Regulator RNA-1 jest podłączony szeregowo w obwodzie wzbudzania a 6d oznacza, że jest do alternatora 6 diodowego.
Witam,alternator 28v/60a,Magneton 443 113 518 331 jest to produkt czeski.Nie mam zdjęcia,ale jest taki na allegro.Pozdrawiam
w tym momencie alternator jest praktycznie zablokowany, Alternator nie jest zablokowany, tylko obciążony by ładował, jeśli podłączyłeś wzbudzenie. Nie będzie ci się lekko obracał i ładował. Chłopie, pomyśl.
To będzie bardzo podobny schemat instalacji jak w Twoim traktorku. Ten, który darłeś w pierwszym swoim poście to zupełnie co innego i nie sugeruj się nim. http://obrazki.elektroda.pl/7211030600_1... Czerwony to ładowanie, ale po drodze jest jeszcze dioda lub regulator, trzeba sprawdzić czy nie jest uszkodzony. Działanie świateł nie świadczy...
Panowie przyczyna? filmy nagrane tego samego dnia. Odpalanie samochodu przy odłączonym przewodzie z alternatora: https://filmy.elektroda.pl/54_1601467705... Odpalanie samochodu z podłączonym przewodem alternatora: https://filmy.elektroda.pl/56_1601467881... Pozdrawiam.
Można zdjąć tylni dekiel, wypuścić na zewnątrz przewód i normalnie podłączyć. Dość popularne w starszych alternatorach.
Mało ,masz spadek na przewodach. Ile jest bezpośrednio na alternatorze?
Nie mam pojęcia, tym bardziej że instalacja pewnie od dawna nie jest oryginalna. Sprawdź dokąd idzie. ok dzieki za pomoc. Jutro albo w srode się za to przybiore. Dam znać co i jak A jak bede szukał przewodu od wzbudzenia, to po włączeniu zapłonu powinien być +12 na którymś z przewodów?
Oprawka żarówki musi posiadać dwa piny. 1-zasilanie żarówki po kluczyku 2-przewód do alternatora zacisk D+ Po odłączeniu przewodu od alternatora kontrolka musi zgasnąć.
Czyli zasilanie alternatora podłączone pod akumulator lub rozrusznik. Lecz na rozruszniku jest tylko jeden przewód gruby. Masz zasilanie na tym grubym przewodzie na alternatorze, jak zgaszony silnik? Może przy rozłączeniu rozrusznika, nie został podłączony przewód zasilania alternatora?
Możliwe że zakładając inny alternator elektryk wykorzystał jeden przewód ( niebieski ) wzbudzenie przez kontrolkę . Po dotknięciu przewodem do ( - ) masy , kontrolka powinna zaświecić . To będzie ( L ) w alternatorze. Możesz do wejścia ( L ) podłączyć kontrolkę ( 5 W ) drugi do ( + ) kontrolka powinna zaświecić . Natomiast co do przewodu czerwonego...
A ile przewodów dochodzi do alternatora .Zdjęcie jest niewyrażne ,ale moim zdaniem przewód między 1a2 jest zasilaniem regulatora .Z1 idzie też na lampkę .
Do śruby M5 podłączone powinno być zasilanie po stacyjce(+15).Przewód dorobiony , gdyż te alternatory były 6-cio diodowe. Być może ktoś przerobił na 9-cio diodowy, lub wyprowadził środek gwiazdy, do przekaźnika kontrolki ładowania. Jedynie rozkręcenie alternatora wyjaśni przeznaczenie przewodu.
Pomóc przy wzbudzeniu, na chwilę zewrzeć przewód od kontrolki z przewodem plusowym przy odpalonym ciągniku na wyższych obrotach
Witam! Musiałem zająć się za remont rozrusznika. Wyjąłem więc alternator a następnie rozrusznik. Po podłączeniu przewodów do alternatora i rozrusznika został mi jeden przewód czarny z żółtym paskiem, zakończony mosiężnym oczkiem. Czy ten przewód podpina się do alternatora razem z kablem prądowym?(gruby czerwony) Ile przewodów idzie w sumie do rozrusznika...
Na rozrusznik dochodza 2 grube i jeden cieńki wzbudzenie cewki rozrusznika. Na 90% nie podłączyłeś przewodu zasilania alternatora przy rozruszniku. Na śrube M8 przewód. Sprawdziłeś żarówką czy masz zasilanie na śrubie M8 alternatora/??
Który przewód jest podłączony pod D+ żółty czy zielony? W kazdym bądź razie ten z pod D+ zasila regulator, natomiast ten drugi podaje regulowane napiecie na szczotki komutatora wirnika. Żaróweczka w układzie oprócz sygnalizacji ładowania zapewnia pewność wzbudzenia alternatora bowiem zanim pojawi się napięcie z uzwojeń alternatora podaje napięcie z...
Kolego jeżeli nie podłączyłeś żadnego przewodu z alternatorem nic się nie dzieje,natomiast uszkodził by się gdyby były podłączone wszystkie przewody oprócz głównego zasilania czyli B+ .P
kolory przewodów zielony obromierz , niebiesko -biały kontrolka ładowania, biały plus za stacyjką, gruby czerwony aku jak się wypaliła wtyczka to alternator pewnie padnięty nie warto go naprawiać lepiej nową pdróbke za 300 zł pozdrawiam
(at)Witch44 ile przewodów w Twoim przypadku wychodzi z alternatora nawiniętego podwójnie , u mnie z jednej fazy wychodzi po 4 czyli w sumie 12 przewodów do podłączenia
Witam, sprawdź czy prawidłowo zamontowałeś włącznik elektromagnetyczny na rozruszniku (ew. odwróć). Sprawdź czy nie podłączyłeś przewodu od alternatora bezpośrednio do silnika rozrusznika. Pozdro.
Rozrusznik, jak pisałeś masz na linkę, zatem podłączasz go tylko pod plus akumulatora grubym przewodem.
czy grubość przewodu bedzie miała znaczenie ? Ważne, żeby przewód " +"na śrubie był gruby.
Dominik czy masz jakąś rozpiskę które kable przy włączniku świateł za co odpowiadają ? Mam taki włącznik jak mówisz i chciałbym go podłączyć .
Nie masz żadnego problemu, pod śrubę M-6 zasilanie główne z akumulatora a na końcówkę z zielonym przewodem kontrolka. Pod końcówkę na regulatorze masa.P
A możesz kolego powiedzieć jaki miał by być przekrój przewodu??
Tak samo się dzieje jak jest przerwa na D+
Niestety, uszkodzenie mostka prostowniczego. Konstrukcja modułu nie pozwala na naprawę, więc pozostaje wymiana na nowy. Przed podłączeniem nowego upewnij się czy alternator na silniku nie jest uszkodzony, wizualnie czy nie widać śladów przegrzania. Elektrycznie trudniej go sprawdzić.
Czy bez tego przewodu do kontrolki w liczniku powinno być ładowanie?
alternator byl sprawdzany u elektryka samochodowego Sprawdzany testerem ładowania czy multimetrem podłączonym równolegle do akumulatora ? Ktoś się "pokłonił" temu autu i ubrudził ręce - sprawdzając np. jakość podłączenia przewodów do alternatora, rozrusznika, masy akumulatora, zasilania skrzynki bezpiecznikowej itp ... ?
Te grube wsówki to też B+, polączone wewnętrznie z śrubą. Przekaźnika można nie podlączać. W orginale jest on pod faze alternatora podlączony. Pelni to funkcje zabezpieczenia by podczas pracy silnika nie dalo się zalączyć rozrusznika. Dodano po 2 Z tym L jako kontrolką nie byl bym pewny. Pewne jest za to jedno, że wsówka równolegla do + , to wyjście...
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
Tam gdzie piszesz " górna szczotka ' ma być podłączone do przewodu od kontrolki ładowania/wzbudzenia/ , oczywiście ten punkt jest też połączony z wyjściem z diod wzbudzenia alternatora. Resztę , sam napisałeś.
Witam!! Mam C330M przerobioną na alternator od VW. 1. Odwrócić akumulatory tak aby był minus na masę (u mnie musiałem kupić nowe klemy bo org. były nierozbieralne). 2. Zamontować alternator zamiast prądnicy, podłączyć wyjście alternatora grubym przewodem (pow. 6mm²) do przewodu z akumulatora na rozruszniku. 3. Podłączyć zacisk kontrolki alternatora...
Wyczyść klemy. Sprawdź i wyczyść połączenia akumulatora do nadwozia. Tak samo podłączenie przewodów na alternatorze. Jeśli to nie pomoże sprawdź stan szczotek (zużycie) a jak one będą ok to do wymiany regulator napięcia.
Witam. Chciałbym podłączyć zasilanie do świateł dziennych i na pewnym forum ktoś pisał że można podłączyć się do przewodu d+ na alternatorze, na moim od Seata Cordoby jest taka kostka z dwoma przewodami (niebieska i brązowa) tylko nie wiem do którego można. Dodano po 3 Kostka 2 pinowa
Jak probówką dotkniesz przewodu idącego do licznika to lampka się świeci??
Witajcie, jestem tu nowy. Przy rozkręcaniu mojego skutera kymco super 8 2t, zatarłem w 2 miejscach żyłę od stojana alternatora. Niestety ładowania w skuterze już nie mam, kupiłem jakiś tani alternator, mocowanie pasuje, tylko że oryginał miał 2 przewody od ładowania + 1 do iskry. Nowy ma 3? do ładowania i 1 do iskry. Mogę to jakoś podłączyć? Aha miernikiem...
Obecnie jest zamontowany Magneti Marelli 100A, gdzieś wyczytałem że fabryczny to 55A. Podłączenie to stały plus, D+ i W gdzie D+ to kontrolka a W to sygnał obrotomierza (tak przynajmniej myślę). Sygnał W podłączony bezpośrednio do płyty wyświetlacza (zegarów) - nadmienię że wyświetlacz elektroniczny. Po przełączeniu na dokładne wyświetlanie obrotów...
Alternator ma wbudowany regulator napięcia z wyprowadzonymi przewodami. Zapewne tylko należy podłączyć kontrolkę ładowania do zacisku D+ Dodano po 1 Przewód czerwony z końcówką konektorową.
On idzie do kondensatora? Jeśli tak, powinien być podłączony pod śrubę razem z przewodem prądowym.
Poszukaj czy nie ma postu: "auto nie odpala po odwrotnym podłączeniu przewodów, gdzie szukać usterki?" :) :) :) A na serio, zwarcie to może teraz mieć. Na diodach prostowniczych alternatora (chyba że się mylę?)
Sprawdź podłączenie przewodów od alternatora do akumulatora, w razie konieczności oczyścić styki z korozji. Dokonaj oględzin alternatora, czy uzwojenia nie są uszkodzone. Sprawdź w razie konieczności wszystkie diody na tzw. przebicie, ale każdą osobno. Jeśli masz możliwość podmień regulator. Jak wyżej pisano, podczas pracy silnika nie wolno zdejmować...
Nie cieńsze niż przewód prądowy alternatora. Nie ma przewodów zbyt grubych. Możesz dać jak do rozrusznika- jeśli nie szkoda kasy i chcesz mieć pewność.
Dzięki piękne Zico63 za błyskawiczną wręcz odpowiedź. Dam znać jak uporam się z podłączeniem alternatora. Jestem ciekaw, co mogło ulec zniszczeniu podczas zamiany tych przewodów przy prądnicy. Spróbuje coś jeszcze podłubać przy regulatorze i prądnicy.
W tym obwodzie dioda nie ma większego znaczenia jak dla mnie jest podłączona do przewodu od alternatora wyłączającego kontrolkę czyli po wzbudzeniu alternatora regulator podaje napięcie do przekaźnika kontrolki z którego podłączono się do sterownika świec żarowych aby wyeliminować dogrzewanie.P
Nie jestem samochodziarzem,wydaje mi się jednak,że problem może dotyczyć niedokładnego podłączenia alternatora.Proponuję sprawdzić skuteczność podłączenia przewodów przy alternatorze(czy jest właściwie umaszony).Niedbale podłączony akumulator(przerwa w przewodzie masy w trakcie pracy silnika może dać podobne objawy).Regulator napięcia mimo że nowy może...
Z nowego zdejmiesz coverek ( tą plastikową osłonę) i wyprowadzisz przewód z jednej fazy.
Na zacisku D+ i DF powinno być napięcie po włączeniu kluczyka. Przekaźnik z trzema konektorami jest od kontrolki ładowania. Przewód niebieski lub zielony będzie drugim przewodem (końcem) kontrolki ładowania. Gdy jeden lub drugi przewód dotkniesz do masy kontrolka powinna świecić . Przewód żółty steruje przekaźnikiem ,jest podłączony do alternatora(środek...
Kolory nic mi nie mówią, musiałbym wiedzieć jakie są kolory przewodów ;alternator- regulator - kontrolka.
Witam, Z alternatora wychodzi 5 przewodów? Przekaźnik blokady jak źle działa to świeci się kontrolka ładowania. Proponuję sprawdzić przekaźnik poz 50. i stacyjkę.
jak sprawdzić te fabryczne wzbudzenie ?? Na jednym z dwóch przewodów w kostce podłączonej do alternatora ma pokazać się 12v po uruchomieniu ??
ok dzięki temat do zamknięcia
Musi jeszcze mostek na przewodach prądowych zrobić inaczej nie będzie połączony alternator z akumulatorem.
Polonez ma słaby obwód prądu masy . Wystarczy z tylnego dekielka alternatora podłączyć przewód 6mm2 prosto do - klemy.
Jeżeli chodzi o masę to tak ,bedą straty na połączeniu alternator - nadwozie. Weź kawałek grubszego przewodu i podłącz do alternatora i do nadwozia albo bezpośrednio do minusa aku. Odpal i sprawdz napięcie powinno być w granicach 14do 14.4V.
zwarcie jest nawet po odznaczeniu wszystkich przewodów
Do kontroli: - połączenia masowe w pojeździe, - podłączenie akumulatora - klem, stan przewodów, - napięcie ładowania, - stan alternatora i jego podłączenie, - kostka stacyjki.
Tylko ze spora część W211 ma alternatory tzw. "Smart" i przewodu nie łączy się do kontrolki bo to przewód komunikacyjny "LIN"
Dzięki za odpowiedź. Nie jestem specjalistą (i w tym tkwi chyba problem :-)), ale z tego co mi wiadomo to aby porozumieć się z prockiem potrzeba conajmniej 2 linii CAN-L i CAN-H. A przewodów sterujących jest w sumie 2 (z których jeden podłączony do alternatora). Trochę trudno wybrazić mi sobie jak można by porozumieć się z prockiem po jednym przewodzie....
Więc jednak świeci? :D Tak na prawdę wolałbym podczas prób pominąć ten przewód z niebieską izolacją, a kontrolkę zamiast do niego dołączyć do przewodu "+" przy alternatorze. Jeżeli nadal nie będzie gasła podczas pracy alternatora, to masz uszkodzone diody wzbudzenia. Oczywiście zakładam, że na poprzednim podłączeniu alternator ładował prawidłowo.
Każdy choć trochę ogarnięty stwierdzi Tak ale na akumulatorze jest rozdział na sam akumulator i na WSZYSTKIE odbiorniki. Także ci inż. VAGiny to zwykli idioci jak przypuszczam, żadnego nie znam ososbiście, rozwiązanie niepraktyczne i nieprzemyślane. Ja ich nie posądzam o rozrzutność, ale biorę w ciemno fakt, że skoro taki przekrój przewodu tam jest,...
To w skrócie na obudowie gdzie masz gruby czerwony przewod pod nakretka podłączasz plus z akumulatora ( musi być w obwodzie żeby alternator mógł się wzbudzić i działać prawidłowo) zaś byle gdzie do aluminiowej obudowy alternatora podłączasz masę czyli minus akumulatora. Żeby całość zaczęła działać musisz jeszcze pomiędzy plusem akumulatora a bialoczerwonym...
Orginalny alternator posiadał zacisk D+ informacja o ładowaniu oraz W informacja do obrotomierza.Z tego powodu jest niemożliwe podłączenie obu przewodów razem.Alternator Valeo posiada numer na jego podstawie trzeba ustalić piny wyjściowe.
Fabrycznie automat ssania jest podłączony pod uzwojenie alternatora, więc na przewodach pojawia się napięcie zmienne podczas pracy silnika. Dodatkowo automat ssania może być podłączony poprzez rezystor ograniczający prąd i przedłużający czas pracy układu ssania. W niektórych Yamahach stosowano dodatkowy moduł elektroniczny wpięty w wiązkę pomiędzy instalacją...
Witam, Zrobiłem kilka prób: 1. Podłączyłem "+" i "-"do alternatora i jest ok. 2. Podłączyłem obudowę alternatora bezpośrednio z minusem akumulatora dodatkowym przewodem, "+" i "-" miernika podłączyłem do akumulatora, napięcie 13.9V 3. Podłączyłem "+" miernika do alternatora, a "-" do akumulatora, napięcie ok (to samo, gdy podłącze do karoserii). Sprawdzę...
Koło na pasek jedno-klinowy. Ale alternator jest napędzany dwoma paskami. Złącze B+ jest podłączone przewodem 25mm kw do rozrusznika
Przecież w DT jest seryjnie regulator napięcia. Nie pamiętam już czy tam są światła z akumulatora czy alternatora. Honda MTX 80 ma alternator przystosowany do świateł z alternatora, więc tylko kwestia połączenia dwóch przewodów. Jak podłączyłeś bezpośrednio do alternatora oświetlenie to się nie dziw że się żarówki spaliły, bez regulatora wystarczy jedno...
Sprawdź jakie jest napięcie na tych dwóch przewodach alternatora(średnie obroty silnika), napięcie AC. Podłączenie pewnie tak; B- B+ akumulator STA- zaciski alternatora L kontrolka ładowania IGN -(+) po stacyjnie (zapłonie)
Świetny rysunek, dziękuję. Pytanie jeszcze dodatkowe, dlaczego nie powinno byc przewodu alternator-rozrusznik?
Zadziała w ten sposób. Jedno wyprowadzenie połączyć z masą, drugie na przewody żółty i biały oryginalnej instalacji. Problem w tym, że ładowanie akumulatora będzie dużo słabsze niż na oryginalnym alternatorze. Prąd ładowania pojawi się dopiero po osiągnięciu napięcia stabilizacji obwodu świateł.
Zmierzyłem prąd na rozłączonej kostce przed regulatorem ,uzyskałem wynik prawie 20v na trzech przewodach od alternatora. Na podłączonej kostce z obciązeniem po 5.4v na białych przewodach . Na wyjściu bez świateł prawie 14v, na światłach spadło mi do 12.10v Czyli alternator mam w porządku ,tak?
Ile cienkich przewodów przychodzi do tego alternatora ? Możliwe, że z tymi przewodami w wiązce coś się dzieje. Potrzebny by był schemat z czym ten alternator jest podłączony.
Tym że podgrzewa świece cały czas.
L do kontrolki ładowania, S do + akumulatora (razem z przewodem od śruby). Masa oczywiście do - akumulatora.
ile masz przewodów do tego alternatora?
Witam! Proszę o pomoc w podłączeniu alternatora do ciagnika ursus c 360, jest to nowy alternator przeznaczony do w/w ciągnika, czy mógłby ktoś zapodać jakiś prosty schemacik? I jeszcze jedno jakim przewodem wykonać podłączenie? http://obrazki.elektroda.pl/6679862500_1...
Samodzielnie możesz sprawdzić czystość klem i podłączeń przewodów od akumulatora do np. masy samochodu, czy alternatora.
Co do zasady podłączania. Ma kolega jedno wyjście silnoprądowe i jedno wejście do podłączenia kontrolki. Wyprowadzenie z zielonym kablem wygląda na to od kontrolki ładowania. Drugi koniec kontrolki ma być podłączony do plusa zasilania po stacyjce, czyli tam gdzie kontrolka czujnika ciśnienia oleju. Wyjście silnoprądowe podłącza kolega do rozrusznika...
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
no w tamtym i tak uzwojenie juz bylo poprzepalane ale kontrolka ładowania zapali mi sie na zapłonie i gasnie po przekreceniu .... bez podlaczonia tego pinu nawet ... W wypadku nie podłączenia przewodu kontrolki ładowania do alternatora, kontrolka nie powinna świecić nawet po zapaleniu silnika. Skoro gaśnie to szukaj problemu w instalacji a nie w alternatorze.
Ale wątpię że ma przerobiony skoro pyta się o prosta elektrykę. A czym wiele się różni ten z prądnicą, a ten z alternatorem. Cała instalacja jest identyczna. Różni się tylko kilkom przewodami związanymi z podłączeniem prądnicy, bądź alternatora. Reszta to kilka drutów do świateł przednich, tylnych, gniazda (przy okazji ) kierunków , sygnału wycieraczki...
Można się podłączyć konektorem 2x do przewodu z cewki iskrownika (znajduje się na stojanie alternatora) do modułu CDI - tam jest sygnał co jeden obrót wału korbowego.
podłączenie domofonu przewodów podłączenie przewodów hydrostatu podłączenie przewodów hamulcowych
antena monitoring hyundai obrazu podzielnik koszt
nadajnik lokalizatory alarm sabotaż jablotron
Naprawa spryskiwaczy reflektorów Peugeot 3008 2014 Instrukcja obsługi dla modelu 45_1 DBL 04 - identyfikacja urządzenia