Silnik dla pewności można spróbować podłączyć przez żarówkę dużej mocy (100-500W). Najpierw jednak przyjrzyj się silnikowi - na środkowym zdjęciu, na wałku chyba jest"luzem" panewka, wirnik być może nie jest łożyskowany od tej strony.
Dla początkujących trudne jest podłanczanie wszelkich urządzeń do sterownika np. silników, czujników,. Nie spotkałem się z dobrze opracowanym przykładem np podłączenia silnika dużej mocy pod sterownik albo jak podłączyć czyjnik do pomiaru temperatury. Oprócz schematów podłączeń brakuje też prostych przykładów do sterowania czy odczytywania wartości...
225 Ohmów to cewka tacho i poza układem nie działa więc z nim nie kombinuj bo skasujesz cewkę tacho! Silnik pewnie ma jeszcze kondensator i on musi być wpięty w układ zasilania silnika a te 22,5 Ohma to uzwojenie robocze ale bez tego drugiego uzwojenia zasilanego poprzez kondensator silnik nie ruszy. Fotki zrobione z dużej odległości i trudno dojrzeć...
ja mam takie wrażenie że zwyczaj wyłącznik odśrodkowy odcinał jedno z uzwojeń Tylko w silnikach z uzwojeniem rezystancyjnym (bez kondensatora), oraz z uzwojeniem rozruchowym (z jednym kondensatorem o dużej pojemności).
Po co programowanie?!.. Myślę że chodzi im o podłączenie silników do zasilania przez włącznik, a do tego nie trzeba mieć dużej wiedzy o elektronice.
Mierzyłem dwa uzwojenia pokazują mnie więcej to samo np 16 omów , a jeden 0,9 oma Pomiary robiłeś przy odłączonych przewodach zasilających czy z podłączonymi?
Może krótkim impulsem z akumulatora na cewkę Zrób impuls z kondensatora, dużego ładowanego z aku guzikiem, będzie jednorazowy strzał o dość dużej amplitudzie. Dzięki kondensatorowi nie spalisz cewki jakbyś ją bezpośrednio podłączył pod aku.
Już kolego pomogłeś. A w jaki sposób przełącza się te obroty? Silnik będzie pracował w dużej pile stołowej.
Znalazłem coś takiego "Przełącznik pin 1 masa pin 5 zasilanie po zapłonie, pin 2 do komputera silnika do pinu 43 w dużej kostce" podłączone ale nie działa, został jeszcze jeden wolny pin Pin 4 czujnika sprzęgła podłącz do bornetza (centralna elektryka) na pin 7 kostki E (czarna 16-pinowa). Będzie na tym pinie kolor fioletowo-czarny, można go odciąć...
W miejsce silnika podłącz żarówkę, ona dużo ci powie.
Tak, dobrze zinterpretowałeś schemat tylko w prądzie przemiennym nie ma czegoś takiego jak + i - tylko faza (L) i zero (N) ;) Ich zamienienie nie wpływa na kierunek obrotów silnika. Jak osiągnąć odwrotne obroty na odwirowaniu? Analogicznie jak na praniu: należy "odjąć" przewód zasilający jeden styk kondensatora i "przyłożyć" do drugiego styku kondensatora...
Generalnie silniki komutatorowe są budowane jako szeregowe lub równoległe. Szeregowy: Zasilanie podłącz pod jedną ze szczotek i jedno uzwojenie. Drugą szczotkę połącz z wyprowadzeniem drugiego uzwojenia. Drugie końce uzwojeń powinny być połączone razem i prawdopodobnie to połączenie jest wewnątrz silnika wykonane fabrycznie. Równoległy: Jedną szczotkę...
Powinieneś mieć wyprowadzone 6 zacisków na kostce połączeniowej. Jeżeli tak jest to można go podłączyć w gwiazdę lub trójkąt i będzie pracował poprawnie. Przełącznik służy tylko do zmniejszania prądu pobieranego podczas rozruchu i jest stosowany do silników o dużej mocy lub mających ciężkie warunki rozruchu. No nie do konca sie z Toba zgodze: Po 1...
Z racji obniżonego napięcia silnik nie rozwinie pełnej mocy. Może rozwinie. Między 290V a 230V różnicy dużej nie ma. wtedy falownik również podniesie napięcie przy niższych obrotach. Akurat przy niższych obrotach napięcie też będzie niższe, zgodnie ze wzorem U/f=const. Ad.1 Nie rozwinie, bo jesteśmy mądrzy i nie przekraczamy prądu znamionowego. 230Vx3,55A...
czesc falownik dziala startuje ale po ok 20 sek zatrzymuje sie i trzeba go zresetowac ? wyskakuje komunikat OLI czy mozna to jakos sprawdzic co to za komunikat ? jak odlacze silnik to nie zatrzymuje sie ( silnik podpiety w trójkat) ? czy mozna to jakos sprawdzic Można, w instrukcji obsługi (RTFM). Zapewne zbyt duży pobór prądu - może podłączyłeś silnik...
Sprawdź który z przewodów jest podłączony do obudowy silnika. No już sprawdziłem i on jest podłączony gdzieś obok tej dużej kostki z kablami. Wiecie może jak się dowiedzieć, który z fazowych kabli to L1, L2 i L3 aby ich źle nie podłączyć i aby się nie kręcił w drugą stronę?
Moje przypuszczenia co do przebiegu wydarzeń: 1. Załatwiłeś tranzystory po podłączeniu do 14V - niedość, że za wysokie napięcie to za duży prąd bazy. 2. Słaba wydajność zasilacza nie pozwoliła dobić ich całkowicie 3. po podłączeniu aku o dużej wydajności prądowej było psssss.... prąd zwarcia aku jest bardzo duży... jeszcze jest możliwość użycia scalonego...
Właśnie podobny rezystor powinien być podłączony (tak dobrana rezystancja aby obroty silnika osiągały wymagane minimum gdy tranzystor nie jest wysterowany). Niestety rezystor musi być dużej mocy. Wg. mnie moc rezystora: P = U×I×√3/2 czyli: P = 228×40×√3/4 = 3949 [W] Pewności nie mam co do tych obliczeń powyżej, ale rezystor dużej mocy musi...
Tego typu czujniki pobierają w stanie aktywności kilka-kilkanaście mA, spoczynkowo <1 mA, więc w ogólnym bilansie można je pominąć. Zastanów się czy magistrala I2C jest najlepszym pomysłem. To magistrala działąjąca na małe odległości (kilkanaście cm), problematyczna w przypadku dużej liczby (więcej niż 3-4) czujników do niej podłączonych.
Mesle ze mógłbyś porostu zastosować kondensator na wyjściu +12v o odpowiednio dużej pojemności,w chwili podłączenia silnika kondensator wspomoże zasilacz na parę ms .Niestety kondensator musi być bardzo dużej pojemności myślę ze rzędu 50.000uF na 16v...
Czarny to masa, czerwony to zasilanie układu silników. Niebieski to odczep do zasilania elektroniki. W ten sposób można zasilać silniki wyższym napięciem bez tracenia dużej ilości energii na stabilizatorze. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz temat o takim akumulatorku.
Mnie natomiast zastanawia dlaczego silnik był skojarzony w gwiazdę, jaki ktoś miał powód aby tak zrobić? Może nie potrzebował tak dużej mocy? Może nie umiał podłączyć przełącznika gwiazda-trójkąt? Może ktoś miał zbyt małe zabezpieczenia i nie dało się go używać w trójkącie? Może dlatego, że się spalił, a mógł się spalić, bo silnik na 380V + do tego...
Cześć! Posiadam silnik niewielkiej mocy prawdopodobnie jest on wyciągnięty ze starej pralki "frania". Silnik jest 230V 50HZ natomiast nie pisze na nim mocy ponieważ tabliczka znamionowa jest wytarta. Podłączyłem go wg. schematu zamieszczonego poniżej na obroty prawe: https://obrazki.elektroda.pl/7897499700_... Próbowałem podłączenia...
Falowniki zasilające silniki indukcyjne nie mają akumulatorów mimo że ich zadaniem jest sterowanie nie raz silnikami o dużej mocy .Elektronika w nich się jakoś nie psuje ani nie dopina się dodatkowo akumulatora. Mają kondensatory. A czasem rezystory.
Witam - tak mały silnik o wymiarach ( 11mm x średnica 6mm ) ma poruszać samochodzikiem z baterią 7,4V, sterownik silnika plus odbiornik ? Raczej radzę zastosować większy silnik .
"rupcio" namieszałeś tym rysunkiem, bo jest nieprawidłowy i wprowadza tylko zamęt. W tym silniku nie potrzeba prawdopodobnie kondensatora jeżeli wyłacznik działa prawidłowo. Przewód ochronny jak najbardziej można podłączyć, a silniki z byłego ZSSR były naprawdę o dużej sprawności, szczególnie te na 2800 obr/min więc krytyka samego silnika nie potrzebna...
Witam Wygląda to na silnik szeregowo-bocznikowy. W takim silniku ważne są połączenia kierunków uzwojeń, uzwojenia komutacyjnego G-H, i szeregowego E-F . Próbuj zamienić końce tych cewek (E-F). Próbuj podłączyć celem sprawdzenia z jednego zasilacza ten silnik jako szeregowo bocznikowy. Jednocześnie ważne jest aby szczotki wirnika były ustawione w "strefie"...
Miernik elektroniczny głupieje w pobliżu układu zapłonowego (obojętnie, czy klasycznego z przerywaczem, czy cdi). ładowanie możesz sprawdzić mierząc napięcie akumulatora zaraz po zgaszeniu silnika i po dłuższym postoju (np rano, po nocy), ewentualnie przedłużyć kable do miernika, >2m i dodatkowo kondensator elektrolityczny dużej pojemności podpięty...
Zabezpieczenie termiczne powinno mieć regulację w zakresie od 15A i nastawę dla tego silnika nieco większą powyżej 16,17A
Ostatnimi czasy jest mnóstwo podróbek scalaków - to że wg datasheeta jakiegoś producenta zabezpieczenie termiczne jest i działa, nie znaczy niestety, że tak jest w twoim przypadku. Zobacz jakie masz oznaczenia na scalakach. W dodatku, kiedy zrównoleglasz układy każde zabezpieczenia działa po swojemu potęgując chaos w twoim układzie. Transile są szybkie,...
Chciałbym go wykorzystać, by pracował w niezbyt dużej betoniarce. Silnik 2820 obr/min do betoniarki to kiepski pomysł, będziesz musiał zastosować bardzo duże przełożenie aby uzyskać właściwe obroty na bębnie. Lepiej poszukaj silnika na 930 lub 1450 obr/min.
Witam ! Można spróbować podłączyć do sprężarki równolegle kondensator o pojemności dobranej doświadczalnie / w przedziale 20-60 mikro Faradów/ na napięcie zmienne co najmniej 250V/50Hz. Dołączenie samego kondensatora do agregatu podnosi napięcie do niebezpiecznych wartości oraz powoduje ,przy dużej pojemności kondensatora przeciążenie termiczne agregatu....
Wymieniłem tyrystor i działa lecz nie ma regulacji. Kupiłem w razie problemów regulator PWM i mam pytanie. Zasilanie silnika w migomacie idzie z transformatora spawalniczego 24 VDC. Silnik od podajnika drutu jest na 12 VDC. Pobiera on około 1A. Wystarczy, że w szereg z zasilaniem silnika podłącze rezystor dużej mocy i będzie wszystko grało ? Tylko,...
Szukałbym silnika BLDC. Po wymontowaniu elektroniki uzwojenia trzeba podłączyć pod mostek 3F najlepiej na diodach Shotky. Silniki krokowe mimo że popularniejsze działają na zasadzie reluktancji i nie dadzą dużej produkcji. Można też zastosować silnik napędu tacki z kuchenki mikrofalowej. W teorii powinie dać 230Vac ale ciężko go napędzić.
Witam, potrzebuję schematu elektryki wentylatora chłodnicy do Audi 80 B4 2,3 benzyna 91 r. kabrio bez klimatyzacji. A dokładnie rozchodzi się o podłączenie przekaźnika 272, który steruje wentylatorem chłodnicy w czasie wykrycia zbyt dużej temperatury w komorze silnika. Problem polega na ciągłej pracy wentylatora aż do rozładowania akumulatora, przekaźnik...
Witam, przekładając elektronikę zwróć uwagę na czy różnica wielkości silników pomiędzy zabawkami jest znacząca, elementy sterujące silnikiem są dobierane do wielkości silnika - czyli poboru prądu - jeśli podłączysz większy silnik to elementy sterujące mogą tego nie wytrzymać, ale można ew. wymienić je zawczasu lub być przygotowanym na taką ewentualność....
Do silnika 520W to kondensatory stanowczo o zbyt dużej pojemności. Ja mam szlifierkę z silnikiem 1,1 kW i kondensator 10µF spokojnie wystarcza. Kiedyś zapomniałem ją wyłączyć i pracowała około 10 godzin. Silnik był ledwo wyczuwalnie ciepły.
9 zacisków na tabliczce znamionowej. Zwykły silnik trójfazowy PIERŚCIENIOWY. 6 zacisków do kojarzenia stojana w ntrójkąt lub gwiazdę, a 3 pozostałe do podłączenia zasilania do wirnika. Albo w przypadku maszyny dużej mocy do wirnika podłącza się 3 fazy przez rozrusznik. Najczęściej oporowy.
A jak dużej mocy silnik masz podłączony do tych przewodów prądowych Tak jak pisałem wcześniej 3 silniki po 4KW każdy zasilone z falowników. Linia transmisyjna długości około 50 m.
Nie znasz się zbytnio na tym a mimo to podłączyłeś, na dodatek bez wyłącznika. Podpowiem tylko ułożenie mostków (metalowe blaszki łączące styki z lewej strony z stykami z prawej) wskazują że silnik jest podłączony w Δ. Przy większej mocy silnika może być przyczyną wybijania bezpieczników. Zleć to elektrykowi jeśli życie i zdrowie Ci miłe.
ze względu na pobór jednak co by tu nie mówić prądu o nawet dużej mocy to w kabinie silnika. Poza tym obstawiam, że nie jest to jeden bezpiecznik. Powinny być w okolicy akumulatora- sprawdz.
Witam, zamiana akumulatora z 10 na 14V może prowadzić do uszkodzenia układu zasilania części sygnałowej, a także może prowadzić do szybkiego uszkodzenia silnika, choć silniki mają duże zakresy napięć pracy, to zwykle górny zakres napięcia do jakiego zostały wyprodukowane dochodzi do ok. 12V - zatem operacja do przemyślenia. Poza tym można zastosować...
Silnik jak każdy, ale jednak inny, niż ten który jest u sąsiada, bo wtedy pewnie nie musiałbyś zakładać tematu. Silników jednofazowych jest dużo..
Ja wcale nie optuję za diodą. To dodatkowa komplikacja nawet w pojęciu mechanicznym. Najlepiej byłoby podłączyć na stałe dodatkowy akumulator i zapomnieć o temacie. Moje obawy wynikały z obserwacji procesu ładowania akumulatora jaki użytkuję w rowerze - 10S10P. Podłączenie rozładowanego do ładowarki to 12A. Byłoby na pewno więcej ale taka jest jej wydajność...
Na wstępie informuję, że pisałem pracę dyplomową z powyższego tematu. Kolega misiu_mietowy pyta dlaczego włączony (miedzy dwie, skojarzone fazy silnika o mocy 1,5kW) kondensator o pojemności 120 µF bardzo grzeje się już w stanie pracy jałowej czyli bez obciążenia. Odpowiedź jest prosta. Im wyższa pojemność kondensatora tym mniejsza jego reaktancja...
Wstukaj sobie symbol КД-60-2/45Р w google a znajdziesz schemat podłączenia tego silnika asynchronicznego. Uzwojenie pomocnicze , te o większej rezystancji to będzie w szeregu z C.
Dla "witka" ta bateryjka ma 9V -to napięcie , ale ma bardzo malutkie natężenie prądu i silniczek będzie ledwo prykał .... Nadaje się jedynie do pilota...
U mnie BUZ 11 działa po wysterowaniu bezpośrednio z uC. Zmierz napięcie pomiędzy żródłem i bramką tranzystora (na końcówkach). Jak zmienia się tak samo jak na uC to tranzystor jest martwy (pod warunkiem że silnik jest dobry - podłącz go do zasilania i zobacz). Jeśli napięcie to jest inne to brak jest podłączenia bramki tranzystora do uC lub masy. Dodano...
Dziękuję. Nie spodziewałem się aż tak dużej rozbieżności w obrotach, ale mi to bardzo na rękę.
Tak... Czytałem te wątki. Niestety nie mam aż tak dużej wiedzy, by móc zinterpretować odpowiednio co i jak :( Dlatego pytam, czy to dokładnie te 3 połączenia muszę wyprowadzić.
Falownik jednofazowy wyjście 3x230V. Oczywiście silnik podłączony był w trójkąt.
O ile pamiętam wyłącznik LCA posiada trzy styki o dość dużej obciążalności (zależne od cyfry). Tak więc tenże wyłącznik do sieci a z niego do silnika (trzy fazy). Jest jednak pewien problem. Mianowicie układ powinien być zabezpieczony przeciążeniowo najlepiej przez wyłączniki termiczne również w szereg z układem. I rozumiem, że wyłącznik znajduje sią...
Niestety musisz jednak pokombinować i użyć układu od Cici (on zresztą pasuje do przekaźników samochodowych), musisz zdobyć jeszcze 2 duże diody prostownicze a krańcówki muszą być wysokoprądowe (co najmniej 10 Amperow) a nie miniaturowe. Jakbyś kupił radyjko dwuprzekaźnikowe z możliwością pracy przekaźników bistabilnej i synchronicznej (takich też jest...
Wreszcie kupiłem większy silnik i mam pytanko czy poza zabezpieczeniami, opornikiem rozruchowym i prostownikiem coś trzeba jeszcze podłaczyć. Bo silnik 1,5Kw doprowadz czasami do szału z powodu małej mocy. http://obrazki.elektroda.pl/6971346900_1... http://obrazki.elektroda.pl/1283529200_1... http://obrazki.elektroda.pl/9791075100_1...
Z tym mostkiem Graetza , faktycznie sprawdż - spotkałem się z takim uszkodzeniem , ale jeśli zasilanie było podłączone bezpośrednio z zasilacza - od 14 do 36 V DC , to silnik powinien pracować przy tym samym prądzie bez dużej różnicy obrotów.I w jedną , i w drugą stronę.
Proponuję kompresor do kół samochodów off-road plus butla, zawór bezpieczeństwa, wyłącznik ciśnieniowy i przekaźnik. Taki kompresor ma moc 300-500W, dosyć dużą wydajność i przyzwoitą jakość wykonania. Wiem bo sam używam. Kosztuje około 200zł. Jako zbiornik można wykorzystać starą gaśnicę. Do tego rzecz jasna elektrozawór do uruchamiania klaksonu i odpowiednia...
Witam. Mam do podłączenia silnik i nie wiem jak się za to zabrać. Silnik składa się z dwóch talerzy umieszczonych obok siebie( statora i rotora) a nie jak w normalnym silniku gdzie wirnik jest w środku. Z silnika wychodzi 7 kabli, jeden żółto zielony reszta białe. Nie wiem czy jest to silnik 1 czy 3 fazowy ale jest na nim naklejka 230V 8/8 i symbol...
Witajcie Mam pytanie na które nie mogę znaleźć odpowiedz:/ Czy istnieją wzmacniacze ESC? Chciałbym podłączyć elektronikę z Gimbal-a do większego i mocniejszego silnika, ale nie mogę znaleźć jak wzmocnić prądowo wyjście z Gimbala. Czy ktoś mógłby pomóc w zaprojektowaniu takie wzmacniacza?? Pozdrawiam
Można to zrobić np. tak: - w obwód wpinasz szeregowo jakiś mały opornik (mały co do wartości, ale o dużej mocy), nie podałeś mocy silnika, ale jeśli jest ona ok. 200W to opornik może być ok. 0,33ohm/10W. Pod opornik podpinasz także mostek greatza i jakiś mały kondensator filtrujący i na kondensatorze możesz mierzyć napięcie. Gdy obawiasz się podpięcia...
Jaka to instalacja, jaki budynek, jakie urządzenia dużej mocy (etc. silniki, pompy, grzałki) są podłączone do instalacji. Jeśli jest taka możliwość proszę zmierzyć napięcie w gniazdku.
Bezpiecznik nie ma tu nic do rzeczy. Bardziej mi to wygląda na jakąś firmę włączającą i wyłączającą odbiornik dużej mocy (np silnik), podłączoną do tej samej linii. Może kolega spróbować zgłosić sprawę do ZE, ale obawiam się, że ciężko będzie coś zrobić. Chyba konieczny będzie UPS, jak pisał kolega BIGOLSEN .
..... jest to silnik ze zmiennym obciążeniem, ale nie ma dużej ilości cykli rozruchu, ponieważ jest raz uruchamiany, a potem zmienia się tylko jego obciążenie ...... W związku z tym musi się udać :) Prawdopodobnie silnik ma zapas mocy i nie powinno być problemów. Kiedyś dobierałem kondensator do przezwajanego na 2800 obr/min silnika z pralki, który...
Wkrętarka na 24V zazwyczaj jest dużej mocy więc musisz zastosować aku LiFePO4 o dużej wydajności prądowej. Napięciem roboczym się nie przejmuj, silniki mają spory zakres pracy np silnik wkrętarki 12V ma zakres 8-16V, to przykład,trzeba sczytać numery na silniku i zbadać jego kartę katalogową. Zabezpieczenie pokazane przez Ciebie może być za słabe, wkrętarka...
Ekran nie jest wymagany... Kończysz kabel wtyczkami a ekran teoretycznie ochrania przed zakłóceniami na parach transmitujących dane. Może to być wymagane gdy próbujesz zestawić połączenia powyżej 1Gbit oraz kable przebiegają wzdłuż linii energetycznych które mocno zakłócają (zasilanie silników dużej mocy) Ekran zazwyczaj łączy ze sobą obudowy urządzeń...
Uzwojenia główne i rozruchowe powinny mieć jakieś parametry-oporność, jest jakiś myk żeby je ustalić i rozróżnić? Tak, pomiar rezystancji, uzwojenie rozruchowe ma większą.
Witam mam silnik tecumsech ohv i nie wiem jak podłączyc ładowanie z silnika wychodzi kabel o jest coś około 30 v na dużych obrotach
Należy przyjąć około 70 - 80 uF na kilowat mocy. Trzeba jednak wartość kondensatorów dobrać doświadczalnie - trzeba sprawdzić czy silnik da radę ruszyć, czy się nie grzeje, czy osiąga nominalne obroty itd. Silnik oczywiście uzyska tylko około 80% nominalnej mocy. Faktycznie może to być za duży silnik do podłączenia w instalację jednofazową choć widziałem...
Zasilacz 24V działa? Logo na środku kierownicy mruga? Jak nie działa silnik to można kalibrację zrobić ręcznie. Podłączyć i ręcznie przekręcić kierownice w prawo do oporu. Potem w lewo do oporu i ustawić na środku. Jak zacznie pracować normalnie to problem z silnikiem Force Fedback lub słynnymi tranzystorami które przy ustawionej dużej sile FFB i powrotu...
Z tego co widzę masz tylko stycznik i zabezpieczenie. Aby silnik sam się przełączał potrzeba nowego układu sterowania. Jakiej mocy silnik i czy ma taka możliwość? Odczytaj napięcia na tabliczce znamionowej. Powinno być y/d 600/380V sądząc po wieku silnika bo teraz napięcia są inne w sieci. Wtedy możesz użyć przełącznika. Uzasadnione to jest w większych...
Prawdopodobnie elementy wykonawcze sterowania silnikiem są w nim samym. Tym bardziej, że : Gość posiada generator funcyjny i wysyła nim sygnał prostokątny 160Hz i amplitudzie 12V co powoduje pracę wentylatora. Generator funkcyjny nie ma dużej wydajności prądowej. Mało tego nie jest ona potrzebna do sterowania wentylatora. Zasil układ z 555 tym samym...
Witam. Mam silnik już wiekowy, ale podobno sprawny, brak tabliczki znamionowej, dosyć dużej mocy chyba około 7-8KW, po roku leżenia w garażu chciałbym go podłączyć i tu moje pytanie obstawiam , że: - jest to gwiazda trójkąt po tym że z korpusu silnika wychodzi 6x przewodów oraz 1x ochronny (podłączony na obudowę) do puszki na silniku - oraz po przełączniku...
W jakich przypadkach silnik trójfazowy podpina się w trójkąt albo w gwiazdę? Witaj na forum elektroda.pl! Podłączenie silnika trójfazowego w trójkąt lub gwiazdę zależy od kilku czynników, takich jak napięcie zasilające, prąd znamionowy, moc silnika oraz zastosowania. Oto kilka różnic i sytuacji, w których można wybrać jedno z tych połączeń: 1. Napięcie...
Podałem przykład z tranzystorem bo jest on wzięty z życia, już piszę w czym rzecz. Podłączyłem tranzystor MOSFET do zasilacza regulowanego a na jego obciążenie dałem mały silniczek. Obroty silnika bardzo płynie regulowałem tym zasilaczem a przedział otwarcia bramki tranzystora był między 2.5 a 3.5V (czyli od 0 do 100% obr. silnika). Stąd pomysł na...
cześć. Pobrałem sobie bibliotekę do odblokowania i komunikacji z LPT używaną do efektu mrugania diod pod Winamp (spryciarze pl) uruchomiłem wszystko i teraz jest ok. wizualizacji sterowania D0-D3 przez program który mi podałeś dokonałem na diodach. efekt świetny.:D. podłączyłem silnik krokowy z układem pośredniczącym oczywiście i kręci się fajnie. Jedyne...
Sprawdziłem tabliczki na obu silnikach i są takie same. Jednak przy wymianie nie zauważyłem że jest na nich napisane "connection D" czyli trójkąt tylko, że ten silnik jest częścią dużej instalacji wykonanej przez profesjonalną firme i nawet w dokumentacji połączenie jest w gwiazde. Wygląda na to, że silnik jest źle podłączony i dlatego się grzeje.
Skoro problemy są na zimno i przy dużej wilgotności powietrza to zacząłbym od przewodów WN, bo nie doczytałem się aby były wymienione. Sprawdziłbym też podłączenie wtryskiwaczy. Co znaczy mułowaty... ten silnik do najdynamiczniejszych raczej nie należy ;) nawet jak jest sprawny (co ponoć rzadko mu się zdarza).
Niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu jeśli się mylę, to jest silnik klatkowy z uzwojeniem rozruchowym podłączonym przez kondensator z tymi paskami wzdłuż.. silnik jest na 110V dlatego jest w obwodzie szeregowo rezystor dużej mocy. Zakładając że się nie mylę i rezystor jest sprawny (niby) to bez kondensatora silnik powinien dać się rozkręcić palcem.. a...
Witam, silnik podłączony w "trójkąt" ma większy moment rozruchowy i tym samym prąd rozruchu stąd przy większych silnikach stosuje się przełączniki "gwiazda / trójkąt", co do kondensatora to co ja zauważyłem, że jeśli podłączy się kondensator o zbyt dużej pojemności to obroty silnika spadają. Miałem takie zdarzenie, od silnika betoniarki ktoś "gwizdnął"...
Fotek nie mam, ale mam linka do strony ze schematami: http://www.warsawtrabigarage.cba.pl/inde... Może na coś się Koledze przydadzą, są w bardzo dużej rozdzielczości - nie ma problemów.
Czy nie ma przerwy na wtórnym. Spróbuj podłączyć szeregowo z cewką jakiś rezystor dużej mocy 50 lub 100Ω
Ja ostatnio zrobiłem sobie zgrzewarkę z transformatora od mikrofali. Obciążenie wybitnie indukcyjne. Najpierw podłączyłen trak 24A z moc3023 i dostał przebicia po kilku włączeniach. Później zacząłem się rozglądać za ssr. W opisie tego co kupiłem jest napisane, że jest włączany w zerze sieci i stosuje się go szczególnie do obciążeń rezystancyjnych takich...
Dobrze, tylko napisz co znaczy "układ mi nie działa" jeśli masz zasilany tylko moduł wykonawczy? Nie napisałeś czy silnik się nie kręci, czy dioda jakaś nie zapala. Innymi słowy "po czym poznajesz że działa?" :D Wiesz pewnie że tym układzikiem staruje się podając stany logiczne na piny wejściowe. On rozpoznaje tylko "jest napięcie powyżej 2,3V albo...
z silnika wychodzą 6 przewody. Jak podłączyć w G\T jeśli na przewodach nie ma żadnych oznaczeń (stary silnik) Zdanie zaczynamy z dużej litery. KROPKĘ STAWIAMY NA KOŃCU ZDANIA, RÓWNOWAŻNIKA ZDANIA, CZYLI WYPOWIEDZENIA, STANOWIĄCEGO CAŁOŚĆ SEMANTYCZNO-SKŁADNIOWĄ. W tej funkcji kropka może zostać zastąpiona przez: pytajnik; wykrzyknik; wielokropek. Moderator...
dioda zasilania nadal przygasa przy starcie silnika. Nie da się ukryć - komutator silnika domaga się mycia. Najprawdopodobniej albo pokrył się smarem z łożysk, albo lata świetności ma już za sobą. W każdym razie taki objaw wskazuje jednoznacznie na zbyt duży prąd pobierany przez silnik. Odłącz silnik od układu sterującego, podłącz do niego stabilizowane...
Witam, Padł mi rozrusznik. ........... Ale... działa zarówno po podaniu napięcia na zacisk główny zacisk 12v i połączeniu ze stykiem bendiksa jak i po podaniu napięcia na sam styk bendiksa (aczkolwiek wolniej wtedy kręci), a tak chyba nie powinno być, zgadza się? Powinien zadziałać sam elektromagnes bez kręcenia rozrusznikiem. Co może być powodem?...
Przede wszystkim wyczyść porządnie gaźnik, jeśli ma regulację, to zalecana regulacja pod obciążeniem.Czy przy innym obciążeniu dużej mocy też strzela, np. farelka, opalarka?
(at)seba_x, w jaki sposób zrealizowałeś żarzeniq? W krótkich lampach można podłączyć żarnik poprzez opornik o odpowiedniej mocy i oporze. Nie widać dużej różnicy w jasności świecenia segmentów. W tej 16 znakowej podłączyłem żarnik pod L293 tak jak silnik i z atmegi zmieniam kierunek prądu, nie jest to idealne rozwiązanie ale się sprawdza.
Może być z przekładnią lub bez obojętnie już resztą bym sobie poradził. Obroty jakieś 300-600/min. Nie potrzeba dużej mocy- aby obciąć zielony szczypior w cebuli- tak do wyobrażenia :)
Tos18 dziękuję za kolejną odpowiedź ogólnie zamierzam zbudować frezarke cnc i chciałem na początku poskładać elementy elektroniczne na słabych i nie drogich silnikach bo chciałem sprawdzić czy dam radę sam to wszystko poskładać do "kupy" na sucho i jeśli udałoby mi się wtedy zakupić dobrej jakości i mocy elektronikę wraz z silnikami itp. Głównie chodziło...
Zielony. Czy daleko jesteśmy od popisu Tesli, na podwórku fabrycznym, jeździł autem, do silnika którego (elektrycznego) podłączył ,,jakąś cewkę, lampę i trochę kabli". W/g opisu jakiegoś naocznego świadka. I jeździł tym autem, po podwórku... :?:
Są różne szkoły jeżeli chodzi o dobór kondensatora z praktyki wiem że kondensator dobrze dobrać doświadczalnie tak aby dobrze ruszał i miał moc gdy kondensator będzie o zbyt dużej pojemności silnik będzie się niepotrzebnie grzał proponuję zacząć od nawet 10uf i dodawać po 5 uf kontrolując przy tym pobór prądu.
Skróciłem zwolnienie rP (Pre-limit switch deceleration) do 0 i dopiero to pomogło. Niestety ma to negatywne konsekwencje rozumiem, bo wtedy Encoder niezależnie na jaką wartość ustawię, praktycznie nie działa (trzeba dużej siły, aby go aktywować) To, że wyłączyłeś rP - bardzo dobrze, kompletnie się w tym napędzie nie sprawdza. Ale nie myl pojęć - enkoder...
Po takim podłączeniu silnik rusza dużo szybciej i w dobrą stronę :) Czyli to jest najlepsze podłączenie jak do tej pory !! Jak na razie bardzo dziękuję ci kolego....jutro go odpalę na dłużej i zobaczymy czy się nie przegrzewa na pusto!
Celem stosowania silnika pierścieniowego i rezystorów rozruchowych nie jest jak sie niektórym zdaje mozliwość regulacji obrotów silnika a mozliwośc rozruchu silnika obciązonego duzym momentem. Dzięki rezystorom przy załączeniu mamy mozliwość łagodnego startu silnika pobierającego mały prąd rozruchowy z sieci. Po rozpędzeniu silnika na poszczególnych...
Baterie wyładowane, więc i pewnie ich oporność wewnętrzna jest duża. Mierzyłeś napięcie po podłączeniu wentylatora? Zapewne będzie niższe od tych 14V jakie zmierzyłeś. Wentylator żeby dmuchał na dużą odległość musi mieć albo duże łopatki albo dużą prędkość obrotową (co już sam doświadczyłeś częściowo), albo i jedno i drugie - spójrz jak wyglądają wentylatory...
Nie otwierałem załącznika w pierwszym poście autora, tylko oparłem się o widoczny schemat i post kol. Krzysiek7. Niech autor powie może, który moduł posiada. Myślę że nasz autor mimo dużej pomocy z naszej strony sobie nie poradzi.
Niestety podłączenie silnika "na krótko" kończy się wywaleniem bezpiecznika B16. Faktycznie taki objaw może występować przy dużej mocy silnika, chociaż 16A powinien wytrzymać... Żarówka nie powinna powodować niedziałania silnika, świeci się ? A odłącz silnik i podłącz w to miejsce żarówkę. Cały czas nie ma 100% pewności, że nie jest to jakaś wredna...
1- w sumie kilka wolt i tylko na początku. I za każdym razem, kiedy maszyna będzie ruszać. 2. podłącz chociaż kondensator o dużej pojemności - ustabilizuje to system. 3. Moc alternatora (prąd x napięcie :) ), to nieco więcej niż będziesz potrzebował obciążać silnik. Sprawdź charakterystykę alternatora prąd/obroty i tak dobierz przekładnię. nie przesadź...
Mam rozwalony CD-Rom. Widzę tu silnik, który napędzał płytę. Potrzebny mi jest bardzo szybki silnik i widzę, że właśnie tu jest. Jedynym problemem jest to, że jest on ze zmiennym polem magnetycznym (chyba tak się to nazywa ;) ), sądzę tak, po dużej ilości we/wy z niego. Wie ktoś jak go podłączyć pod pica?
Witam serdecznie. Mam takie pytanie, gdyż w konstrukcji mojej bramy ( uchylna garażowa) wszystko działa na 12V (podłączane z prostownika samochodowego o wydajnosci ok 3,5 A (jak dobrze pamiętam ;) ) no i gdy podłączam silnik bezpośrednio, do niego to brama mi się wolno- ale zamyka. Natomiast, gdy podłącze silnik przez cały układ ( to sterowanie ciciego)...
sterowanie silnika dużej zabezpieczenia silnika dużej ultradźwięki dużej
miernik decybeli zbiornik kombinowany podtrzymać sekunda
sztuka elektroniki odkurzacz xiaomi
Kalibracja nawiewu w Volvo V50: procedury i diagnostyka Mercedes Atego – czarny filtr paliwa, przyczyny, diagnostyka, Mann WK 842/11, biocydy