Jak byś jeszcze rozrysował z kolorami przewodów skąd wychodzą.
Witam potrzebuje pomocy w podlaczeniu Przełącznika do silnika 3-fazowy z hamulcem w linku zdjęcie przełącznika i połączenia silnika https://obrazki.elektroda.pl/8316924600_... https://obrazki.elektroda.pl/2043945200_...
Wszedłem w posiadanie windy dekarskiej GEDA LIFT 150. Niestety niekompletnej. Przekaźniki połamane. Ktoś kombinował już podłączenie zastępcze, ale w chwili obecnej nie działało. Po włączeniu zasilania silnik tylko buczał. Hamulec cały czas trzyma. Z silnika wychodzi w jednej wiązce 6 przewodów: czerwony i czarny opór - 3,5 ohm niebieski i biały opór...
Witam, mam problem z podłączeniem silnika od giętarki ponieważ stary silnik się spalił udało mi się dostać nie używany silnik produkcji polskiej z hamulcem tak mi polecono. Problem w tym że po otwarciu puszki przyłączeniowej nowy silnik nie ma żadnych oznaczeń uzwojeń typu U,V,W widoczne są natomiast 3 pary zacisków każda zwarta mostkiem i dodatkowe...
Silnik dwubiegowy z hamulcem gwiazda/gwiazda. Pierwszy bieg powinien być po podłączeniu pod 3 fazy 1u1, 1v1, 1w1. Sprawdź miernikiem czy rzeczywiście uzwojenia mają przejście do punktu środkowego1u2,1v2, 1w2 i są spięte razem. Drugi bieg analogicznie. Hamulec jest na 400V, tak więc przydało by mu się napięcie międzyfazowe. Proponuje próby zacząć właśnie...
Na mostek możesz podać 500V, więc czemu spiąłeś to z punktem neutralnym gwiazdy? Mogłeś to spiąć międzyfazowo po stronie zasilania, będzie elegancko.
nie jestem pewny ale to z tył może być hamulcem pozdowienia
Witam. Silnik zasilany z falownika jednofazowego połączony w trójkąt, wtedy hamulec powinien być zasilony oddzielnie nie z falownika.
Usunąłem hamulec. Te oporniki co się popaliły zmieniały prąd na stały. Teraz zostało tyle: http://obrazki.elektroda.net/46_12666030... Jak to podłączyć??
Silnik tak jak pisze kolega dwubiegunowy połączenie tylko w gwiazdę 1,2,3 pierwszy bieg a 4,5,6 drugi bieg, kierunek obrotów zmieniasz zamieniając dwie fazy miejscami. Połączenie 3,4 to cewka hamulca, napięcie 24 V stałe, a 7,8 to nie czujnik temperatury a termik. Służy on do blokady automatyki styczników przełączających uzwojenia poprzez przerwanie...
Po oznaczniach na zaciskach silnika wygląda na to że jest to silnik trójfazowy Po oznaczeniach to wygląda na trójfazowy, ale zmierz rezystancję uzwojeń przed podłączeniem do sieci bo nikt nie jest wróżką co w środku siedzi.
Mam silnik elektryczny z hamulcem, chcę go przełączyć w trójkąt, tylko nie wiem jak w takim przypadku podłączyć hamulec. Dane silnika na zdjęciu. Może ktoś podpowie.
1U1, 1V1, 1W1 - początki uzwojeń pierwszego biegu 2U1, 2V1, 2W1 - początki uzwojeń drugiego biegu Końce uzwojeń połączone oczywiście w gwiazdę wewnątrz silnika. Czyli byłby układ γ / γ z nie połączonymi uzwojeniami Dla mnie przynajmniej tak to od początku wyglądało . Uzwojenia trójfazowych silników indukcyjnych dwubiegowych, są przełączane...
z tabliczki nie wiele wynika Wynika wszystko, tylko Koledze przetłumaczyć się nie chce :cry: . Silnik prądu stałego - równoległy - wirnik 220 VDC , stojan 220 VDC. W takich silnikach stosuje się stale wzbudzenie (stojan), a reguluje obroty przez zmianę napięcia na wirniku - np. regulatorem tyrystorowym. Także odwracając polaryzacje wirnika względem...
Czyli dwa po lewej zasilenie 230v A dwa po prawej włącz wyłącz?
... Nie napisałeś do jakiego celu chcesz go wykorzystywać czyli rozumiem, że ma pracować teraz w poziomie? Po demontażu hamulca wirnik nie ma czasem luzów osiowych? Tak, właściwa praca tego silnika zależy od pozycji wirnika w stosunku do stojana, bo w kosiarce pracuje on w pionie, a ponadto trochę wyciągany jest do góry aby hamulce nie tarły o siebie...
Po co rozbierałeś ten silnik ? Ale skoro już, to ja żadnego hamulca tu nie widzę. Złożyć to do kupy, przełączyć w gwiazdę i do sieci trójfazowej z nim.
Witam. Ta kostka to mostek diodowy, dobrze by było sprawdzić czy jest sprawny, a następnie, podłączyć jak na pierwszym zdjęciu czyli: 1) Silnik spięty w gwiazdę 2) Przewody hamulca pod zaciski na kostce +,- 3) Zaciski oznaczone ~, jeden pod zwarte końce uzwojeń gwiazdy (czyli mostek), drugi pod obojętnie którą z faz zasilających silnik.
Na razie jestem daleko od tego silnika. Pomiary oczywiście że tak. Ale trochę dodatkowych informacji zanim tam dotrę na pewno pomoże.
ale wtedy popłyną jakieś chore prądy i z hamulca zrobi się grzejnik. Dla prądu przemiennego ? Pojecie impedancji dla 50 Hz, Kolega zapomniał? :D Prawdopodobnie ten hamulec ma być zasilany bezpośrednio z silnika (w konfiguracji dla układu Dahlangera) z zacisków 1U, 1V i 1W.
Kupiłem sobie silnik 3gen Bionx. Bardzo awaryjny ten silnik 3 generacji , lepiej by było kupić starsze generacje. Czy do silnika, mogę podłączyć sterownik 26A, czy musi być 17A? Chciałbym większą moc, niż 250W. Silnik przyjmie prądy ile włożysz, ale po co ci 26A? .Przy 26A możesz z silnika wyciągnąć grubo powyżej 1KW a chciałeś 250W. Lepiej daj sterownik...
Witam problem z podłączeniem silnika. Z elektro magnesem. Czy miał już ktoś do czynienia z takim typem?
Witam, Jaka jest różnica pomiędzy http://www.tamel.pl/szh.php silnikiem z hamulcem a silnikiem samohamowanym? Silniki te są normalanie zahamowane czy normalnie zluzowane? Jak długo może pracować taki hamulec? Do tej pory używałem do zahamowania falownika(hamowanie prądem stałym), ale to zbytnio nagrzewa mi silnik. Dodano po 52 Po rozmowie z działem...
Witam serdecznie. Chciałem się zapytać jak podłączyć poniższy silnik? Oto tabliczka znamionowa: http://obrazki.elektroda.pl/4923496800_1... To co mnie zastanawia to zapis 400/Y/Y? Nie spotkałem się z takim. Gdyby było to YY/Y to wiadomo, że pierwsze połączenie to podwójna gwiazda, a drugie gwiazda. Lecz w tym? Tu gwiazda i tu gwiazda...
Witam szanowne grono. Potrzebuję podłączyć silnik 3f SEW z hamulcem BMG do falownika tej samej firmy. Silnika z hamulcem nigdy nie podłączałem - jak to spiąć z falownikiem?? https://obrazki.elektroda.pl/8510521800_... https://obrazki.elektroda.pl/3122813100_...
Witam. Jestem elektrykiem w zakładzie którym pracuje, zajmuję się głównie instalacjami i trochę automatyką. Pewien czas temu przyjechała jakaś potężna wyciągarka z silnikiem ok 18kW, niestety jest używana i brak czytelnej tabliczki znamionowej. Dostałem za zadanie dorobić jej hamulec, aby silnik zamiast zwalniać przez ok 3 min. zatrzymał się w przeciągu...
Witam mam silnik z wciągarki budowlanej i mam problem jak podłączyć ten silnik do pulpitu sterowniczego. Problem w tym że ze z puszki wychodzi 6 przewodów, tj. dwa kable nr1 z czterema przewodami i nr2 z dwoma przewodami. Kable zostały kiedyś tam obcięte a chciałbym reaktywować to urządzenie i podłączyć "panel sterujący". Może ktoś spotkał się z czymś...
[quote="jozgo" Silnik pracował z falownikiem[/quote] Tego nie wiem. Jak dobrze zrozumiałem z powyższych wskazówek to mogę również podłączyć w trójkąt. A te dwa niebieskie przewody "11" i "12" na złączu 2 i 3 to mogą być od jakiegoś czujnika do sterowania hamulcem który jest zdemontowany?
Sprawa nie jest taka prosta oto Goglowe tłumaczenie ich strony Standardowe wykonanie sterowania hamulca Domyślnie, trójfazowe silniki z hamulcem DT / DV ... BM (G) z wbudowanym Sterowanie hamulcem BG / BGE dla połączenia sieciowego (połączenie AC) lub wbudowany sterownik BS / BSG dla DC 24 V oraz złącze zasilania wydana. Standardowa wersja jest całkowicie...
Po przykręceniu (termopasta i podkładka mikowa i teflonowa) obowiązkowy pomiar izolacji między kolektorem każdego tranzystora do radiatora! Dziękuję za podpowiedź o tym też pomyślałem na tych tranzystorach jest przyklejona samoprzylepna dwustronna chyba termoprzewodzaca i dielektryczna jakaś ceratka wystająca po za obrys tych tranzystorów z 4 mm na...
Jest to prawdopodobnie silnik od wirowania bielizny z hamulcem ,jak jego uruchomić trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie o jego napięcie zasilania. Potem dopiero szukać odpowiednich wyprowadzeń uzwojeń i jego uruchomienia bezpiecznego.
Winda to chyba podlega pod dozór, nawet towarowa? Więc może być problem z zalegalizowaniem ustrojstwa po przeróbce. Jeśli jest układ na stycznikach, to styki pomocnicze użyć jako zadajniki biegu góra-dół, sygnały FW-FV. Wyjście przekaźnikowe falownika zaprogramować na sterowanie hamulcem (nie może być nadal wpięte w uzwojenia silnika). Wykorzystać hamowanie...
1. Nowe moduły niestety tak padają. Później przekłada się wszystko na to, że każdy mówi że elektronik to g* 2. Ktoś ze mną pisał że miał uszkodzony nowy moduł, założył nową diodę przed wejściem zasilania modułu i zaczął dobrze działać. 3. Można ograniczyc napięcie zasilania modułu przyłączając do cewki zasilającej diodę która zwiera ujemną połówkę napięcia...
ten schemat jest do niczego ponieważ jeśli jest to elektryczna piła łańcuchowa (ręczna)to jeden z tych przełączników jest wyłącznikiem głównym a drugi jest sprzężony z hamulcem na sprzęgle i obydwa pracują w szereg tzn. załączenie piły wyłącznikiem głównym nastąpi tylko w przypadku gdy zwolniony jest hamulec sprzęgła. podłączenie samego silnika jest...
Przepraszam, ale zapomniałem i wiele innych spraw na głowie.... . W załączniku masz skan maszyny z silnikami SEW wraz z układami brake(str 2.). P.S. W tej maszynie masz dodatkowy styk pomiedzy 4 i 5 jest on dodatkowo od strony sterowania (u ciebie o ile to możliwe, gdy silnik dostanie napięcie to zasil go z zacisku nr 5).
Masz do czynienia z hamulcem na prąd stały a ta zielona kostka to prostownik . Zasilasz kostkę napięciem zmiennym 380V ( dwa skrajne podłączenia) . Teraz w zależności od typu pracy robisz to zgodnie ze schematem. Jeśli silnik ma pracować cały czas to podłączasz zgodnie ze lewym schematem . Jeśli by miał często się wyłączać i praca hamulca musiała by...
Trzeba będzie w takim razie zaingerować trochę w sterowanie maszyny. Przede wszystkim potrzebne będą dwa wolne styki pomocnicze NC stycznika K1M. Jeżeli takich brak (na schemacie ich nie ma) to trzeba dołożyć przekaźnik pomocniczy z dwoma stykami NC i połączyć jego cewkę równolegle z cewką stycznika K1M. Jeden z tych styków będzie potrzebny do zastartowania...
Mnie to też wygląda na przewijany temat. A czy ten silnik nie jest przypadkiem wyposażony w hamulec?
Witam Sądzę że jest to silnik 3-fazowy z hamulcem.Hamulec jednofazowy.
Ten silnik jest już skonfigurowany w gwiazdę i nie może pracować spięty w trójkąt, bo się spali. Przy prądzie 6,4A daj zabezpieczenie trójfazowe C10A. Przewód 4X1,5mm² da radę, ale na 2,5mm² nie będziesz miał żadnych spadków napięcia, a i zapas mocy w razie większego silnika. Te dwa przewody mogą być wyprowadzeniem termistora, ale też hamulca....
Na zdjęciu układ hamulca zasilany jest z osobnego źródła niż silnik. Nie zapomnij podać napięcia 230V na układ hamulca.
Czyli PLC nie daje sygnału na start silnika-nie zdejmuje napięcia z hamulca...
Tak. Roba-stop to hamulec. Wszystko można wygooglać sobie.
Ostatnio w pracy montowałem silnik trójfazowy z hamulcem w pewnej maszynie, oryginalnie prostownik podłączony był do zacisków U1 i W2 silnika, ja musiałem sterować hamulcem "z zewnątrz". Na tabliczce silnika umieszczona byla informacja ze hamulec zasilany jest napięciem 100V DC, na prostowniku umieszczona byla następująca informacja: P2R 150...250 V...
Raczej obecność falownika podłączonego do tego silnika powoduje że twoje pomiary są błędne. Na pewno przekaźnik załącza ten silnik? Może przekaźnik tylko uwalnia hamulec postojowy (blokadę).
Przemiennik częstotliwości jest najprawdopodobniej uszkodzony Dlaczego tak uważasz? Wyświetla jakieś błędy? Na schemacie są silniki z hamulcami i czujnikami temperatury. Hamulce zwalniane są przez K2. Czujniki temperatury zabezpieczają silniki przed przegrzaniem i są podłączone do T1. Rb to zapewne tzw chopper czyli rezystor hamujący. Jeśli temperatury...
Są to diody 10A, 1000V (700V RMS). Schemat mostka OK. Tylko czy możesz zobaczyć czy jest do czegoś podłączony zacisk "1" w mostku czy silniku?
G - do PE 30A, 30B, 30C - wyjście w falowniku jest zamontowany przekaźnik a jego styki to właśnie 30A,30B,30C 30C - wspólny 30A - NO, 30B - NC P1-P4 - wejścia cyfrowe ( w ustawieniach falownika możesz np ustawić że jeśli na P1 - pojawi się jedynka to prędkość np 45Hz, P1 = 0 - 20Hz tak samo z resztą wejść ) MO, MG - drugie wyjście - tranzystorowe. Nie...
Mając podłączone napięcie do hamulca ,należy go wyregulować jak piszesz ,lub nawet rozebrać ,wyczyścić i poskładać .Zazwyczaj jest to hamulec z tarczą cierną na wielowypuście ,lub wieloklinie tak jak w samochodzie.Tarcza się może zacinać na wałku silnika i stąd problem .Również po odblokowaniu hamulca należy sprawdzić szczelinę między tarczą hamulcową...
Jakieś pomysły jak to zrobić? Odkręciłem tylną pokrywę silnika ale nie zobaczyłem nic poza enkoderem, hamulec znajduje się pewnie głębiej ale nie chcę rozbierać całego silnika.
Daj zdjęcie tabliczki znamionowej silnika . A to dlatego czy hamulec jest na to samo napięcie co silnik .
(at)jarekgol A płytka z diodami i warystorem ? Autor narobił tam takie spaghetti, że teraz nie bardzo można się rozeznać co do czego. Te diody na płytce to prostownik hamulca elektromagnetycznego.
Poniżej masz schemat takiej pralki. http://obrazki.elektroda.pl/9095300100_1...
Ten poniższy video clip prezentuje ten proces w całości dokonany przez 1 osobę. https://www.youtube.com/watch?v=czgv2kXw... e marcus Robiłem to w podobny sposób aż nie będzie pęcherzyków powietrza i dalej pedał hamulca był miękki . Musiałeś coś przegapić! Czy jesteś pewny że podczas tej procedury był dostateczny poziom płynu hamulcowego w zbiorniku...
e miał niestety tabliczka jest kompletnie nieczytelne Daj zdjęcia tej skrzynki zaciskowej i oczyść tą tabliczkę szmatką i też daj zdjęcie. I zobacz co jest pod pokrywką silnika. Silnik ma hamulec co też może być problemem dla falownika.
Hamulec jest podlaczony juz fabrycznie. Prosze o porady Nie bardzo rozumiem, czy silnik posiada wyprowadzenia do podłączenia hamulca? Pozdr Krzysmci
sterowanie hamulcem hamulcem recznym hamulcem kosiarce
niebieski matryca blaupunkt tda7294 subwoofer lexia sterowniki interfejsu
easycontrol ct200 easycontrol ct200
Fiat Panda II 2004 – zasilanie gniazda zapalniczki, bezpieczniki, retrofit, F85, piggy-back Smeg SMF01, SMF03 – przyczyny piszczenia miksera, diagnostyka i serwis