Szerokie zasilanie /+ akumulatora/ wąski kontrolka. Ten styk osobny Cię nie interesuje jest do kondensatora przeciw zakłóceniowego do radia.P
DFM wisi w powietrzu. Zostawiasz nie podłączony.
Tam gdzie masz B+ (po prawej stronie na pierwszej fotce) podłączasz plus bezpośrednio z akumulatora. Na D+ podajesz przewód do wzbudzenia (z 12 V po stacyjce dajesz w szereg żaróweczkę 12V/3W lub 12V/5W). Na D- dajesz masę, ale coś mi się zdaje że te dwa wystarczą. DF wolny.
109800 Modul sterujacy N3/30 ( jest to modul CDI) nie otrzymal informacji LIN z elementu alternatora Mechanik wymienial jeszcze sprzegielko na alternatorze ktore mialo juz luzy Sprawdził bym na początek czy jest podłączona wtyczka do alternatora.
Witam wszystkich, długo czytałem forum, ale to mój pierwszy post. Posiadam alternator Bosch 200 A z Mercedesa i chciałem go sprawdzić na stole z wiertarką, proszę o pomoc co i jak podłączyć i czy w ogóle system wzbudzania z żarówką zda tu egzamin... Alternator to 0 124 625 014 z regulatorem F OM 145 292. Proszę o pomoc, a jeżeli wzbudzenie żarówką nie...
Ten alternator z Volvo nie pójdzie. Musisz wymienić w nim regulator "na śrubkę" i będzie ładował aż miło. Takie coś : https://allegro.pl/oferta/regulator-alte...
Potwierdzam. Ze środka gwiazdy nie zadziała - sprawdzałem osobiście. :)
Witam jak sam napisaleś zbudzenie DF powinno isc przez zarowke, i taki uklad jest poprwny, jesli ona swieci to cos lezy, zacznij od szczotek czy nie sa zawieszone lub po prostu wytarte, potem wirnik i cala reszta, sprawdz lozyska zeby 2x niezagladac, jesli ok to niestety regulator. Gdzies na forum widzialem schemat spr regulatora, potrzebny jest do...
kolega Cubix napisał "Bezpośrednie zasilanie z akumulatora tez to samo.", na aku jest napięcie liniowe ewentualnie mogą wchodzić jakiś szpilki po alternatorze
Można podłączyć się do normalnego ładowania i trochę dziwne że tego nie ma. Inną sprawą jest odłączenie akumulatora samochodu w czasie pracy windy- żeby nie wyczerpać akumulatora rozruchowego. W każdym samochodzie to trochę inaczej jest rozwiązane.
Witam Kupujesz przekaźnik 561 i podłączasz jak niżej : 86 - masa 85 - plus od świateł postojowych/mijania 87 - nie podłączony 87a - plus od świateł dziennych 30 - plus po stacyjne/alternator i wszystko w tym temacie.
Będzie problem z adaptacją,alternator potrzebuje informacji z komputera.
Obrotomierz oryginalny w tym typie otrzymuje sygnał z czujnika indukcyjnego na kole zamachowym. Tak więc oryginalnego obrotomierza nie da się podłączyć bez większych przeróbek do alternatora. Temat był poruszany na forum www.mb.org.pl Pzdr.
jaki typ alternatora albo VIN pojazdu chodzi o szeroką kostkę czy typ kablowy
Kolega ma przy silniku mercedesa 115 2 litry diesel założony jakiś alternator boscha. Nie wiem, czy jest oryginalny, bo ktoś dopasowywał go kabrówką i pociął etykietę (ten zespół napędowy też siedzi w innym aucie). Zachował się jedynie napis Bosch i jakieś dwie cyferki na resztkacah żółtej naklejki. Aleternator ma dwa wyjścia plusowe na odkręcanej blaszce...
na pierwszy rzut oka wyglądają podobnie. Na pewno różnią się rolką. Ale ten chłodzony powietrzem ma trochę cofnięte łapy mocowania więc może i pozycja względem paska byłaby taka sama. Poczekam jeszcze może znajdzie się ktoś kto tego wyczynu dokonał. Dzięki za odpowiedź Dodano po 3 no właśnie z tym podjęciem decyzji jest problem. Bo nie mam tego chłodzonego...
Kontrolkę pod L, + nie podłączasz.
Sprawdź czy dobrze podłączyłeś kabelek od pobudzenia alternatora, i bezpiecznik sprawdź.
Prawdopodobnie zacisk W alternatora.
Może z alternatora
Witam. W oryginalnym alternatorze mam wyjście dwupinowe DF i L w tym który chce założyć jest tylko L. Czy Można pominąć zacisk DF? Ewentualnie jak go podłączyć żeby to działało i czy wg jest to wykonalne? Dzięki za pomoc.
Nowy alternator może nie mieć w sobie mostka trójdiodowego do którego wyjścia jest podłączony kabelek od kontrolki. Potrzebne oznaczenia nowego i starego alternatora.
Dodać można, że źrudła sygnału w możesz też wyciągnąć z alternatora jak nie zadziała czujnik.
Po pierwsze pół godziny webasta nie wykończy sprawnego akumulatora. Dodatkowy podłącz poprzez separator. To że pół godziny Webasta nie rozładuje akumulatora to wiem ale dlaczego go odłącza? I drugie pytanie czy nie wywali błędu jak alternator będzie musiał ładować dwa akumulatory? W zwykłym starym aucie to robiłem takie podłączenie przez separator...
co to za alternator? daj nr org. Może źle wyprowadziłeś W.
W dieslach , przeważnie pod alternator.
Witam Podał pan mało danych, więc odpowiedź daję ogólną. Po pierwsze należy sprawdzić czy ten dodatkowy akumulator na pewno nie jest ładowany, robi się to następująco: najpierw mierzymy napięcie gdy silnik stoi,następnie gdy silnik pracuje, akumulator jest ładowany gdy podczas pracy silnika napięcie na akumulatorze rośnie. Co do połączenia dodatkowo...
Podłącz do samochodu, wtyczkę, masę, plus i z wiertarki poczujesz opór.
Generalnie nie jest to za proste. Czeka Cie rozbieranie alternatora. Temat był szerzej poruszany na www.mb.org.pl/forum
co widać po światłach? chyba alternator będzie do roboty
Witam mam alternator z mercedesa w169 2,0CDI A6401540202 - Przestał ładować wymieniłem w nim szczotki , okazało się jeszcze ze w miejscu podłączenia komutatora z uzwojeniem wirnika nie było przejścia , poprawiłem lut teraz wirnik ma ok 4om Diody wyglądają dobrze . Rozpędzam alternator na stole i nie zaczyna ładować czy ten alternator sam się wzbudzi...
Jeżeli zależy ci na stałym i intensywnym używaniu tej lodówki to wybierz model z normalnym agregatem tą zabawkę sobie podaruj, bo nie będziesz zadowolony. Co do poboru prądu musisz mieć odpowiednio duży i sprawny akumulator? Standartowo to montowali tam chyba 160Ah i alternator 80A. Chyba, że będziesz to używać tylko w czasie jazdy wtedy poborem prądu...
sprubuj podłączyć inny akumulator czasami potrafi się zrobić zwarcie między celami i alternator pracuje wtedy na czły gwizdek i idze z dymem sam to przerabiałem
Witam. Pacjent to Mercedes W203 1.8 Kompresor, 2002 r. Podłączyłem źle akumulator, co spowodowało spalenie się modułu sam przód i tył, wymienione. W tej chwili brak ładowania, wymieniony alternator i regulator napięcia, ładowania dalej brak. Miał ktoś podobny problem, co jeszcze można sprawdzić? Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
Co ciekawe jeśli z D+ alternatora podłączonym do masy przekręcę na zapłon to mam wszystkie kontrolki i jest ok a jeśli bez tego podłączenia to brak jakiejkolwiek kontrolki i ładowania. Normalne.
Wymieniłem nową płytę diodową ponadto założyłem bezpiecznik 1A na przewodzie wzbudzenia o dziwo jeździł dość długo ale raz bezpiecznik strzelił. Czujnik zamówiłem dla pewności wymienię lecz pojawił się następny problem gdy sprawdzałem stan wiązki i przewodów pod skrzynką z modułami musiałem wypiąć wszystkie moduły, po podpięciu wszystkich wtyczek nie...
Oczywiście,że brak tego styku ma wpływ na ładowanie. podłącz sobie alternator na stole na sucho i zobacz czy będzie kontrolka.
Witam. mam małe zapytanie... Kupiłem Mercedesa W124 2.3 benzyna, zrobiłem przekładke silnika, na diesla 3litrowego. W benzynie był zegar z obrotomierzem i zostały do diesla te same zegary. Ten silnik który teraz mam ma chyba max 3500 tys. obr/min. I teraz chodzi mi o to żeby podłączyć obroty silnika pod obrotomierz. Czy jest taka możliwość żeby załączyć...
Tak ja zastosowałem tańszy regulator bo zrobiłem go sam ( mniej niż połowa ceny 30A tracera ) Zobacz dlaczego MPPT a nie tanie PWM : Panel 240W podłączony przez zwykły PWM : http://obrazki.elektroda.pl/9322191000_1... Zastosowałem swój MPPT : http://obrazki.elektroda.pl/4696595400_1... A co do Alternatora to jest to stary...
Mercedes stosuje oryginalnie połączenie równoległe dwóch alternatorów - mają jednak dokładnie te same parametry elektryczne i takie same kółka napędu. Działa - bez układu kompensacji prądu.
Zastanawia mnie tylko czy w wersji SLA40 maksymalny prąd ładowania może wynosić 40A czy będzie przekonwertowany na 40A... I skąd mam wiedzieć jaki jest prąd ładowania z alternatowa w moim vicie. Na alledrogo kilka alternatorów jest, ale co jeden to inny prąd...
Witam PO kolei po pierwsze wszystko mozna zrobic tylko z głową wszystkie obwody które dołozysz musza byc zabezpieczone przekrój przewodów odpowiedni do poboru prądu i czy alternator i bateria wydoli a co do sterownika szyb i szyberdachu to są do zakupienia produkuje je np proxima Pozdrawiam
Pod warunkiem iż poprawnie podłączysz ;-)
W tym samochodzie pompa wspomagania jest podłączona tylko do akumulatora i D+ alternatora, nie ma żadnego połączenia z esp ani czujnikiem kąta skrętu
Nie tak carrot. To jak to bedzie w tym mercedesie? Oznaczenie DF i L jest napisane na obudowie alterbatora przy gniezdzie. Dodam ze woziłem go na stół do znajomego i podłączył tylko przewód do lampki, po rozpedzeniu alternatora lampaka na stole gasła ale amperomierz stał. jak zwiekszyłem obroty na ok 3000 to dalej nic dopiero kiedy zwolni do ok 1000...
Podłączyłem pod autocoma i pokazało tylko błąd nieciągły alternatora. Wykasowałem. Nic poza tym . Dziwne że po wymianie akumulatora się tak zrobiło.
Witam, mam oryginalny akumulator 2-letni Mercedes, Varta AGM 12V 95Ah 850A. Akumulator wytracił całkowicie napięcie. Nie potrafię go naładować zwykłym prostownikiem, ani podłączeniem do samochodu w którym pracuje alternator. Czy mogę w jakiś sposób rozwiązać problem? tzn. pobudzić do normalnej pracy akumulator? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Nad alternatorem powinieneś mieć czujnik 1 pinowy. Zobacz czy masz.
Uszanowanie, potrzebuję informacji do czego podłączony jest główny plus akumulatora w Mercedesie W203 2.2 diesel. Jeden przewód od klemy idzie do skrzynki bezpieczników głównych, drugi leci w dół do rozrusznika, rozgałęzia się tam i o to właśnie pytam dokąd jest podłączony. Nie jest to alternator, ten odcinek zostaje na rozruszniku. Powodem jest ciągły...
Problem polega na tym, że zajmuje się obecnie starym Mercedesem i nie ma on ładowania na wolnych obrotach, a po dodaniu gazu napięcie ładowania rośnie do 16,5V. Zapewne regulator, który został użyty nie jest oryginalny i ma oznaczenia na stykach 15 i 67. Na alternatorze jest styk B+ oraz 3 inne piny DF, D-,D+. Jak dla mnie czarna magia. Wiecie jak podłączyć...
Elektryka to nie moja działka ale to mi wygląda na brak zasilania albo zwarcie, sprawdź kable masy i prądu na silniku i alternatorze, podłączenie GM. Więcej to koledzy elektrycy mogą podpowiedzieć. P.S. Przy takich atrakcjach błędu muszą być, odszukaj je na wyświetlaczu.
Skoro zapalasz samochód raz na ok 4 dni, to w tej przerwie odłącz klemę +. Podłącz ją dopiero przed odpaleniem samochodu i zobacz jakie będzie efekt. Możesz także sprawdzić pobór prądu po odłączeniu tego grubego przewodu od alternatora (ten od ładowania akumulatora).
Radio, dmuchawa, wycieraczki, światła, komputer, elektronika auta, świece żarowe w silniku i ten podgrzewacz. Świece w silniku to będzie z 70A. Ten pogdrzewacz pewnie ze 3-4 świece, czyli kolejne 60-70. Do tego to co wymieniłem. Jak ma nie skakać ładowanie? Daj sobie alternator 220A z Mercedesa i będziesz miał spokój. W którym miejscu masz podłączone...
U mnie po wymianie alternatora świeci kontrolka "ładowania", ale ładowanie jest odpowiednie. Po podłączeniu pod kompa wyskoczył błąd komunikacji z alternatorem. Nowy miał być identyczny a jak sie okazuje, regulator napięcia ma inny symbol, czy może to być przyczyna braku komunikacji? czy szukać gdzieś po kablach? Mam zamiar stary alternator zregenerować,...
Panowie, nie wiem czy to odpowiednie miejsce, ale nic lepszego nie znalazłem. Mianowicie: mam na Mercedesie Vito w639 z tyłu warsztat, robię troszkę elektroniki po warsztatach i mam dylemat zasilenia busa 230V. Mam na pokładzie hot air znamionowa 600W + stacja Wellera 80W i stacjonarkę do programatorów + monitor della, jakieś 15 cali i teraz miałem...
co by nie mówić to raczej zbieg okoliczności. raczej nie słyszałem aby przez diagnozę coś innego uszkodzić co innego że wspomaganie w fabii to ciekawa i dość awaryjna sprawa Ale wytłumacz to klientowi :| Ostatnio usiłował mi wmówić ,że przez podłączenie testera zepsułem oświetlenie wnętrza i elek. szyby. Co do Skody musiał być przypadek . Wątpie zeby...
Witam. W moim aucie z przerobioną pompą wtryskową (mercedes om606), pojawila się potrzeba instalacji zewnętrznej elektrycznej pompy paliwa. Szukam przekaźnika, który po włączeniu zapłonu załączy pompe na kilka sekund, wyłączy aby nie rozładowywać akumulatora i finalnie znowu załączy po pojawieniu się np. napięcia z alternatora, cisnienia oleju lub pod...
Na chwilę obecną rozłączyłem i usunąłem BCM. Jeśli chodzi o zacisk "30" z obrazka na samej górze tematu, to alternator podłączyłem bezpośrednio z tylnym akumulatorem, a przewód od K57 wyizolowałem od reszty instalacji. Za to przy zacisku "30a" zaizolowałem przewód od przedniego akumulatora, podobnie jak drugi przewód od K57. W chwili obecnej mój akumulator...
1 ... BRĄZOWY ... Masa 2 ... ZIELONY ... Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego 3 ... NIEBIESKO/CZARNY ... Wskaźnik poziomu paliwa 4 ... NIEBIESKO/ZIELONY ... Kontrolka rezerwy paliwa 5 ... BRĄZOWO/CZARNY ... Kontrolka niskiego stanu oleju 6 ... CZARNO/CZERWONO/FIOLETOWY ... Zasilanie + 12V 7 ... BIAŁY ... Kontrolka świateł drogowych 8 ... RÓŻOWO/CZERWONY...
Cześć, mam problem z poborem prądu w Mercedesie W220 wersja przed liftem. Jest już wiele wątków na ten temat, ale nie udało mi się znaleźć dotychczas rozwiązania. Auto było już w dwóch warsztatach i odłączono kilka rzeczy przy sprzęcie audio, jak nawigacja czy dekoder TV, niestety nie pomogło to finalnie. Problem polega na tym, że auto po podłączeniu...
Znalazłem coś bardzo przydatnego. http://www.tobulus.de/w124/dzm/index.htm Nie jestem orłem z niemiecekiego, ale wygląda na to, że tutaj ktoś przerabia układ tak, aby działał obrotomierz zamiast zegarka. Z powyższej instrukcji wynikają dwa istotne fakty: 1. Należy wyprowadzić dodatkowy przewód od alternatora 2. Należy zmienić wartości poszczególnych...
Kabelek W jest podłączony do uzwojenia alternatora (przed prostownikiem) i pojawia się na nim napięcie przemienne o częstotliwości zależnej od obrotów silnika. Drugi sygnał jest wytwarzany przez sterownik silnika na podstawie impulsów z koła zamachowego. W czasie pracy silnika oba sygnały są cały czas porównywane i wtedy wiemy, że np. nie ślizga się...
Brak nagle wspomagania . Alternator sprawdzony ..teoretycznie ładuje 13,4 na kompie ...nie świeci kontrolka z ładowania ... Ale na kostce pod spryskiwaczem ..brak napięcia na cienkim kabelku w tam gdzie jest podłączona pompa wspomagania ..dzisiaj zdano podświetlenie zegar i km. Na liczniku ..nie wyświetla nic elektroniczne . Po wyłączeniu zapłonu wcześniej...
Sterownik, to konstrukcja z Łodzi, mam 3 szt od ponad 2 lat i uważam, że porządna rzecz, żadnej awarii i działają jak należy, podłącza się pod długie i jako dzienne świecą 40% mocą, po włączeniu postojowych (trzeba podłączyć pod nie jeden przewód) rozłącza się moduł i długie 40% gasną. Załącza się jak alternator rozpocznie ładowanie i wyłącza wraz z...
Ja osobiście "kupuję" taki schemat. https://obrazki.elektroda.pl/4454714500_... Czyli ładowanie przez przekaźnik , z tą różnicą że w nowszych autach jest EPC itp.. czyli regulacja prądu wzbudzenia jest nadzorowana przez jakiś komputerek. Żeby tam nie mieszać pod maską przy alternatorze to kupujemy taki wynalazek. Przekaźnik sterowany...
spróbuje jutro podłączyć dodatkowy akumulator do lampki od oświetlenia bagażnika. O ile prąd płynący do rozładowanego akumulatora nie przepali bezpiecznika od tej lampki/oświetlenia to ma to szansę zadziałać... Przepali, tak nie zrobisz, wślizg pod auto i podczep drugi akumulator, plus, pod gruby przewód od rozrusznika lub alternatora. Masa oczywiście...
Witam. W moim traktorze TZ4K14 z 72r. podłączamy alternator, sprawdzony, naprawiony, ale jest zero instalacji do niego. Jest to alternator z jakiegoś starego mercedesa, nie wiem dokładnie bo żadnych numerów na nim nie ma. I na alternatorze są 3 wyjścia: D+, D-, Df. I jest jeszcze dodatkowo osobny regulator do niego z oznaczeniem Df, D+, a trzecia wsuwka...
Możesz także spróbować zrobić coś ze starej spawarki transformatorowej i wykorzystać spool gun http://obrazki.elektroda.pl/5527618000_1... http://obrazki.elektroda.pl/8127226500_1...
Witam proszę o pomoc ponownie, paliło się na desce rozdzielczej ładowanie, stwierdziliśmy brak napięcia na zacisku W przy alternatorze, instalacja została prześwietlona na poziomie licznik-FR-alternator i wymieniony regulator. Jak już przez moment pokazały się obroty na stardiagnozie z zacisku W, chyba mamy uszkodzoną kostkę do alternatora deska rozdzielcza...
Też nie wierzyłem, że tak prosty obwód, nieskomplikowane auto i tyle godzin zmarnowane bez efektu. Wymiana kostki stacyjki nic nie dała, podobnie jak wyjęcie zbędnych do uruchomienia silnika bezpieczników. Rano zimny znów nie ładował. Na przyczynę usterki wpadłem dzięki lenistwu, nie chciało mi się iść po miernik a w ręku miałem oscyloskop. I moje zdziwienie...
Witam wszystkich. Zaznaczam że jestem troszkę w sprawach elektroniki cienki bolek. Mam pytanie do wszystkich. W samochodzie marki Cadillac, Mercedes spotkałem się z czymś takim jak automatyczne odpalanie silnika, no może prawie automatycznie. Włączamy zapłon, następnie w pozycję rozruchu wystarczy przekręcić na chwilę a rozrusznik kręci póki silnik...
1.Jezeli chodzi o przewody to najprosciej uzyc kontrolki z zarowka 12V a lokalizacja wlasciwych nie zajmie wicej niz 1 minute. 2.Gdzie po uruchomienia silnika pojawi się 12V ( potrzebne do alarmu) do wykrycia czy silnik już pracuje To proste : biezemy impuls z alternatora (ten ktory gasi kontrolke ladowania) i dla bezpieczenstwa dodatkowo impuls z czujnika...
Ja bym po pierwsze podłączył "+" zgodnie ze sztuką, za pośrednictwem skrzynki bezpieczników do "srebrnego przekaźnika". Po drugie, miernik i zmierzyć częstotliwość sygnału z alternatora, normalnie i w momencie gdy obrotka "wysiada". Pomiar częstotliwości mają nawet te tanie mierniki DT9208, jak nie masz czegoś takiego to chociaż zmierz amplitudę na...
Witam, posiadam radio kenwood kdc-w4037y oraz wzmacniacz blaupunkt velocity va-475. Chciałbym pod radio podłączyć jakieś głośniczki na przód i tył, najlepiej jakieś 16cm. A pod wzmacniacz (2x210rms/4R) podłączyć skrzynię basową zrobioną z dwóch głośników. Pod radio słyszałem że bardzo dobre będą helix dark blue 62.1 A jakie głośniczki polecacie do skrzyni...
Jeżeli jest to przekaźnik czasowy, to podłączenie nieznacznie podniesie prąd płynący przez styki przekaźnika. Jednak jeśli ten przekaźnik mierzy prąd płynący przez jego styki, to z racji tego, iż nowa świeca ma rezystancję około 1 ohma ( z upływem lat rezystancja maleje), natomiast żarówka podświetlenia ma rezystancję około 12 ohm, to przekaźnik może...
Wymień akumulator i nie kombinuj bo zniszczysz auto. Aby alternator prawidłowo ładował, musi być podłączony do samochodu ze SPRAWNYM akumulatorem. Nie raczyłeś podać, jaki masz samochód. oberwała mi się cela w Audi i po odpaleniu na kable spokojnie mogłem takim autem jeździć. Wykazałeś się skrajną głupotą ale miałeś niesamowite szczęście, że szpilka...
Istnieją mercedesowskie świece na 24. W układzie świecy płomieniowej na przykład. Są elementy grzejne ze spiralką, i są takie w kształcie świecy. Zdajesz sobie sprawę, że takiego rodzaju dogrzewacz (przynajmniej tak jest w osobówkach) wymaga wymiany alternatora na dużo mocniejszy? Ciężarówka ma wielokrotnie więcej płynu w układzie chłodzenia niż osobowy...
No i w sobotę udałem się do innego elektryka. Po podłączeniu do komputera okazało się, że ładownie jest , ale na poziomie 11,3 - 11,4. Zaraz w ruch poszedł amperomierz i potwierdził objawy. Okazało się, że nie"coś tam" nie wzbudza. Po "przygazowaniu" do 4000 obrotów ładowanie wskoczyło na swój poziom (14,2 - 14,4). Wynikiem jest "walnięty" lub uszkodzony...
Właśnie znalazłem podobny post w mercedesie miał ten problem i podłączyli przekaźnik muszę kupić przekaźnik i spróbować przez niego, a wszystkiemu niby winne są czujniki, które informują o przepalonej żarówce. Dzięki za pomoc Dodano po 1 Jeszcze można pod zapalniczkę spróbować się podpiąć, ale najbezpieczniej jest pod czujnik wstecznego wtedy komp nie...
To ja już wam teraz wszystkim napiszę co jest najprawdopodobniej auto kupiłem rok temu i sytuacja z tymi obrotami ze dokręca do 1600 była od początku: podejrzewaliśmy układ zasilanie,dlatego kupiliśmy,jak powyżej pisałem był wymieniony wtrysk sterujący ,pompka paliwa, filtry, nowe zasilanie ect . diagnostyka komp 2 razy w niezależnym warsztacie i aso...
przy uruchamianiu oprocz pradu rozruchu, jeszcze treba pamietac o przewodach i stykach czasami warto je sprawdzic przeczyscic i posmarowac Witam! Co do przewodów to sie zgodze, przez nie płyną wielkie prądy i trzeba o nie zadbać przez czyszczenie i konserwacje miejsc stykowych. dodanie akumulatora zalezy od alternatora , na nim jest nalepka jaki ma...
Witam serdecznie, przez pośpiech i prowadzoną rozmowe telefoniczną p czy według was upaliłem jakąs diode czy cos i nnego mogło się stać? jeżeli cos innego to czy jest to naprawialne? Bezpieczniki przystkie sprawdzone, ten byczy, co odpowiada za alternator przy akumulatorze również. Mercedes Vaneo 2005r. 1,7 cdi Automat Z góry dziekuję za odpowiedź.
Diagnozowane to było KTSem. Ten błąd jest w sterowniku silnika. Od razu po włączeniu zapłonu lub wykasowaniu błędu jest ten błąd oraz temperatura za wysoka, a po jakimś czasie jest zwarcie do masy. Mierzyłem sterownik silnika między pinem 54 a 53 ma 123Ohm, a z instalacji 119Ohm czyli tyle ile powinien. Podłączyłem teraz autobossa i wyrzucił błąd"Check...
Sygnał do obrotomierza wychodzi z jednego uzwojenia alternatora . Wyjście to ma oznaczenie W Tak jak pisze kolega wyżej.Na obrotomierz sygnał idzie z wyjścia W ,ale i sam obrotomierz musi być z wersji dieslowskiej, gdyż do diesla są wyskalowane niższe obroty tylko do 6 tys./min. Oryginalny obrotomierz jest sterowany sygnałem ze sterownika wolnych obrotów...
Witam wszystkich! Mam problem z podłączeniem sensorowej blokady zapłony, którą kupiłem na allegro. Samochód to mercedes 190e 2.0 na wtrysku ke-jetronic 1991r. Proszę o wskazówki, w które miejsce mam podłączyć przewody które na schemacie podłączenia urządzenia producent nazwał g"ruby czerwony i gruby czarny".:| Schemat podłączenia blokady: http://images23.fotosik.pl/144/0676189f5...
Tak to prawda co piszesz radio to chińczyk 1999 r.produkcji podłączone bezposrednio do akumulatora , poprzedni własciciel miał go w mercedesie z krótka anteną i nie narzekał ja mam audi a6 c4 avant z anteną as 100 sirio na magnesie ustawioną w lewym narożniku dachu ,dzis sie przejechałem z ciekawosci i tak radio nie przenosi sygnału z alternatora i...
Witam. Jak w temacie pompa wspomagania pracuje nawet przy wyłączonym silniku. Około dwa miesiące temu, pompa wspomagania zaczęła pracować ciągle. bez względu na to czy silnik pracuje czy nie. Po dokładniejszych oględzinach okazało się że z pompki spryskiwacza wyciekał delikatnie płyn, i zalał elektronikę. Pompę podłączyłem na krótko poprzez przekaźnik,...
Witam serdecznie, nie dawno zakupiłem forda transita 2.5D, w cenie złomu a że miał być jako samochód awaryjny to i bardzo nie patrzyłem na silnik. Transit jak to transit miał gdzie nie gdzie naloty rudej, ale po oględzinach stwierdziłem że wart jest swojej ceny. Blacharkę ogarnąłem ale ... męczył mnie ten stary diesel i stwierdziłem że wywalę mu te...
Witam wszystkich posiadam w 124 z 95 r 3.2 benz automat 4 bieg. z wyposażeniem: klimatronik el. fotele przednie, tempomat, el. szyby skórki itp. furka oko cieszy i umila podróże. Po kolei -spod pokrywy kapał olej na alternator było to niewidoczne. -kilkukrotnie zaświeciła się lapka ABS bez przyczyny i gasła -po jakimś czasie padł aku myślałem ,że to...
Najprostrze do przeróbek to chyba z jakiś renówek i mercedesa A klasy ,gdzie potrzeba tylko sygnał ładowania alternatora i zasilanie .(wiem że nie na temat ale może :| )
Sygnał do obrotomierza pochodzi z alternatora, zacisk W, pojedynczy, płaski konektor. Może jest niepodłączony, lub ułamał się kabel
Najtańsze i najmniejsze było "webasto" od... zaporożca. Bo to auto miało oryginalnie montowane niezależne ogrzewanie.. Tylko upolować teraz zaporożca, nawet na szrocie trudno... Jednak dalej nie rozumiem, dlaczego nie wykorzystać darmowego ogrzewania z cylindrów. Przy odrobinie pomyślunku da się to ładnie zrobić. Pompka to nie problem. Niektóre mercedesy...
Witam bardzo serdecznie.Posiadam Audi 100 C3 2.0 TD silnik NC ,chciałbym założyc sobie obrotomierz i z tym związane będzie moje pytanie.Wiem że producent samochodu do tego silnika zakładał liczniki z obrotomierzem bo w ETCE pisze. Do licznika podpinane są dwie kostki we wszystkich mam komplet kabli,zaden pin w liczniku nie jest wolny i tutaj moje pytanko...
Dzień dobry Państwu. Proszę o pomoc, bo utknąłem a jestem poza krajem i nie stać mnie na diagnostykę serwisową. Problem powstał po wymianie akumulatora na nowy. Stary padł kompletnie. Ładowałem całą noc, lecz rano ledwie dał radę przełamać rozrusznik. Wymontowałem padnięty akumulator i pojechałem po nowy, zakupiony w serwisie mercedesa (dokładnie do...
Witam Posiadam problem z Mercedesem w211 3.2 r6 om648 204km. Auto gasnie podczas ruszania (automat) najczęściej po myjni po czym odpala normalnie. Wyskakuje check engine a błąd mówi "Za niskie ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej" Wymienione/podmienione zostało już prawie wszystko od wtrysków po podłączenie pompy paliwa na krótko do akumulatora....
Modulares Schalter Feld - pole modułowych przełączników - w skrócie MSF. Właśnie to, co opisałem powyżej. Czyli moduł z przełącznikiem świateł awaryjnych jest traktowany jako sterownik systemu i do niego "gwiaździście" dopięte są w sposób równoległy pozostałe przełączniki w kabinie. Wiadomo jak jest z połączeniem równoległym - jak jeden element nawali,...
Mam taki temat do opracowania i nie chcę odkrywac Ameryki na nowo jeśli to już ktoś opracowywał. Jako że temat został zgłoszony do moderatorów wyjaśniam. Ogólnie chodzi w mojej wypowiedzi o to jak zrobić sterownik ładowania akumulatora jak najbardziej bezobsługowy. Po prostu ma to zawsze działać i być naładowane. Nie jest to temat samochodowy a pytanie...
Witam, właśnie jestem w trakcie przerabiania mojego mercedesa sprintera w Kampera. Jestem na etapie podłączania panelu słonecznego i rozciągania całej elektryki. Posiadam Baterie słoneczną, dodatkowy Akumulator żelowy 100AH, ładowanie z alternatora (T-max), i gniazdo wchodzące do podłączenia się na polu kempingowym. Gniazdka 240V zasilane z dodatkowego...
Witam, Temat jakiś czas temu się przewijał, jednak nie był wyczerpany, a tematy zamknięte. Są 2 autobusy Mercedes Sprinter. W obu zainstalowałem monitoring składający się z rejetratora REJR4AHDFc (chińszczyzna), spec poniżej: https://otobram.pl/product-pol-73760-4-k...
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
mercedes alternator alternator mercedes mercedes podłączyć
bialy ekran widac brother pasek wydruk głośnik przestać działać
klapka lodówka samsung pyronix matrix
Kocioł Junkers SupraStar - główny palnik nie działa Budowa kotła Junkers Suprastar - szczegóły i komponenty