Dwa duże zaciski śrubowe to bocznik do pomiaru prądu, ten opisany jako BAT - podłączasz do "-" akumulatora, do drugiego podłączasz "-" odbiornika. Jest jeszcze jeden mały zacisk śrubowy/wsuwka który podłączasz do "+" akumulatora (razem z "+" odbiornika). https://obrazki.elektroda.pl/7421222500_...
Podłącz miernik do akumulatora, podłącz prostownik (ma być wyłączony z kontaktu), zmierz napięcie (DC). Mierząc napięcie poproś kogoś o włączenie prostownika. Jeśli napięcie wzrośnie - akumulator jest ładowany.
Podłącz miernik pod akumulator , zmierz jaki jest pobór przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Jeśli będzie zbyt duży to wyciągnij ten bezpiecznik który już wyciągałeś (tak dla potwierdzenia). W kolejnym kroku odpinaj po kolei odbiorniki które są zasilane z tego bezpiecznika , obserwując zmiany w poborze prądu. I tak krok po kroku dojdziesz co ci...
Wyższe napięcie to efekt podłączenia akumulatora. Zmierzone miernikiem 12,7 było napięcie tętniące, po podłączeniu akumulatora który w tym momencie zachował się jak kondensator spowodowało filtrację napięcia czyli jego wzrost o √2. Przy czym nie osiągnęło ono wartości równo 12,7V * 1,41 = 17,9V gdyż obciążenie akumulatorem i pobór prądu spowodował,...
Zdejmij klemę plusową z akumulatora i podłącz miernik na zakresie amperomierza między klemę + akumulatora a przewód zdjęty z z plusowego trzonka akumulatora i sprawdż jaki pobór występuje w trakcie postoju samochodu.
Tak jak standardowo podpina się woltomierz i amperomierz. Woltomierz równolegle a amperomierz w szereg. To pierwsze zdjęcie to jest co? Schemat, który był dołączony do tego miernika?
Pozostaje pomiar miernikiem, podłącz do akumulatora na pomiar prądu i sprawdź ile pobiera , później odłączaj poszczególne odbiorniki prądu i zobaczysz kiedy pobór spadnie.
Akumulator już wykluczyłem. Naładowałem go na maxa, zweryfikowałem nawet jego parametry na specjalistycznym mierniku w sklepie z akumulatorami, a potem jeszcze podłączyłem równolegle w instalacji skutera drugi akumulator (samochodowy). Efekt ten sam. Bezpieczniki zmierzone miernikiem? Nie tylko obejrzane?
Napięcie mierzysz z podłączonym akumulatorem czy bez? W prostych ładowarkach bez podłączonego akumulatora miernik pokaże napięcie skuteczne, które jest niższe od szczytowego napięcia ładowania akumulatora.
Ustaw multimetr na największy zakres prądu stałego i podłącz akumulator przez tenże miernik (+ akumulatora - 1 przewód miernika - 2 przewód miernika - + klemy), pozamykaj cały samochód i zobacz jaki prąd pobiera. :idea: Jeżeli poniżej 0.2A to jest ok. Jeśli nie to wypinaj kolejno bezpieczniki i zobacz kiedy prąd się zmniejszy i usterka (prawie) znaleziona....
Czyli podłączam klemę - do Aku -. klemę + do miernika -. Miernik + do aku +. Włączam prostownik...? A i jeszcze miernik na 10A ale kabelki czerwony(+) do tego gniazda, a czarny (-) do Com....? Trochę zagmatwałeś. Podłącz prawidłowo prostownik do akumulatora, następnie odepnij dodatniego krokodylka i podłącz go do czerwonego przewodu miernika a czarny...
Ten prostownik nie ma na wyjściu 60A, ale służy do ładowania akumulatorów o pojemności do 60Ah (amperogodzin). Pomiar napięcia na prostowniku nie podłączonym do akumulatora może być różny w zależności od użytego miernika. Najlepiej sprawdzić , czy prostownik działa prawidłowo poprzez pomiar napięcia na podłączonym akumulatorze. Należy podłączyć miernik...
Kolego nie przejmuj się, że nie masz amperomierza tylko multimetr. Multimetr to połączenie kilku mierników. Podstawowo to woltomierz, amperomierz i omomierz. Często spotyka się takie bajery jak tester ciągłości obwodu, pomiar temperatury, pojemności, indukcyjności, częstotliwości, wzmocnienia tranzystorów, generator fali prostokątnej itp. Pamiętaj,...
Podłącz miernik a się przekonasz.
Normalne jest klikanie po dotknięciu sondą akumulatora. Podłącz miernik, zamknij samochód i czekaj. Jeśli po 30 minutach faktycznie będzie pobór to jest problem. Poza tym jeśli ów przekaźnik był by cały czas włączony na pewno był by ciepły.
Jak podłączyłem w taki sposób to 1 i 3 miały 15V a 2 i 4 13.6V wyłączyłem panele bo by się akumulatory zagotowały. Oczywiście zmieniałem je miejscami i dalej te co naładowane się nie ładowały. https://obrazki.elektroda.pl/8308928000_... Jak podłączyłem w ten sposób to 1 i 4 po 15V a 2 i 3 po 13.8 Zamieniałem wszystko jak można i ten...
Podam Ci taki przykład czemu pomiar miernikiem jest niepewny. Podłącz do akumulatora dwa przewody a na końcu jednego podłącz w szereg rezystor np 1Mohm. Sprawdź teraz miernikiem czy masz 12V. Teraz Podłącz żarówkę i zobacz czy zaświeci. Kolejny przykład to zaśniedziałe klemy akumulatora - jest OK a jak chcesz kręcić rozrusznikiem to tylko cyka elektromagnes...
(at)maraspruszczgd Podłącz miernik do akumulatora. Zobacz, czy jak kręcisz kluczykiem to jest spadek napięcia. Ładowałeś wcześniej te akumulatory?
Podłączyć miernik do akumulatora i zaobserwować jakie napięcie jest wtedy? Ile lat ma auto?
Duża szansa że ubiłeś na śmierć i nie ma co naprawiać. Tam jest praktycznie jden scalak i do tego jeszcze naniesiony na płytkę. Pożegnaj się z nim i kup sobie nowy.
Podłączyć miernik do akumulatora i wtedy dać gazu. Zobacz ile spadnie volt.
Witam miernik trzeba było podłączyć szeregowo.
masz paragon-zwróć na gwarancje-bo wygląda na znikomą pojemność w akumulatorze-motocykl stał wpięty na mrozie może??? odpal go kablami z auta z wpiętym akumulatorem z moto i powyłączaj obciążenie -światła itp... wypnij potem kable od auta i wepnij w to miernik i obserwuj czy spada napięcie jeżeli masz jakąś zapasową żarówkę na 12V to wepnij ja w wypięty...
Za mało danych, autko autku nierówne, a tego typu zabawek jest przynajmniej z kilkanaście modeli w obiegu. Test by trzeba było zrobić na podłączonym mierniku do akumulatora i sprawdzić czy jak w tej 3 sekundzie auto staje, to czy akumulator w chwili zaduszenia auta dalej trzyma w normie swoje napięcie. Coś co jest nowe nie jest dziś równoważne z tym,...
Podłącz miernik pod ładowany akumulator, ale jak w poście#2 zmień akumulator bo pewnie padnięty.
Akumulator ładowany tylko podczas jazdy, podłączyłem miernik do akumulatora i sprawdziłem do ilu spada napięcie na akumulatorze podczas uruchamiania auta, spada poniżej 11V . Napięcie akumulatora ta 12.2V. Natomiast podpiąłem miernik cęgowy i po uśpieniu auta ok 20min. amperomierz pokazywał 0,20A
Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód...
Takie napięcie było po podłączeniu miernika do akumulatora.
Witam . Nie musi to być galwanometr , wystarczy miernik uniwersalny , najlepiej analogowy z pomiarem miliwoltów , lub mikroamper . Akumulator podłączmy do przyjętego początku uzwojenia jednej z faz , a koniec tego uzwojenia podłączamy do drugiego zacisku akumulatora , ale nie na stałe tylko dotykamy i przerywamy rytmicznie obwód . Miernik dołaczamy...
Zrób tak tym miernikiem, najpierw czarny przewód miernika włóż w wejście COM a czerwony przewód w wejście VΩ.. . Następnie ustaw zakres w mierniku na 20 DCV i zmierz dokładnie napięcie na akumulatorze lub na alternatorze (czerwony przewód na B+, czarny na obudowę aluminiową alternatora). Zmierzyć chcesz prąd przy wyjętym kluczyku to zrób tak: 1....
Miernik mam, rozumiem, że mam podłączyć taśmę do akumulatora i miernik wtedy pokaże, jaki prąd pobiera taśma?
Prawdopodobnie twój miernik mierzy napięcie skuteczne, a po podłączeniu akumulatora (kondensatora) będzie na nich napięcie maksymalne a to jest różnica.
Podłącz miernik do klem akumulatora i obserwuj napięcie ładowania
Przez pomyłkę podłączyłem miernik włączony do ładowania. Przestał działać przycisk on off. Sonel nie naprawia tych mierników a miernik po podłączeniu do akumulatora jest cały czas włączony. Czy ktoś spotkał się z taką usterka?
prostownik 12V Pytanie, jaki to prostownik i jakie ma dokładnie napięcie bez obciążenia. Jeżeli jest to tylko transformator z mostkiem i jego napięcie bez obciążenia jest równo 12V, to wszystko jest w porządku. A to dlatego, że miernik pokazuje napięcie średnie, natomiast podłączenie akumulatora powoduje powstanie napiecia szczytowego, które jest większe....
(at)ElektrodaBot podaję więcej szczegółów: mamy prostownik składający się z transformatora i mostka prostowniczego. Nic więcej, żadnych regulatorów, kondensatorów itp. Bez podłączonego akumulatora miernik pokazuje 14V na wyjściu, a z podłączonym akumulatorem 16V. Wyjaśnij dlaczego tak jest. Rodzaj akumulatora nie ma tu nic do rzeczy. Dodano po 34 Grzegorz_madera...
Ustaw miernik na "A" (prąd). Podłącz szeregowo rezystor z akumulatorem. Podłącz miernik do wolnej nóżki rezystora i do wolnej strony akumulatora. Spodziewany prąd powinien wynosić - Napięcie akumulatora podzielone przez rezystancje opornika. Porównaj wynik z tym co jest wyświetlane na mierniku.
Żeby zmierzyć prąd pobierany przez silniczki musisz miernik włączyć na zakres 10A, a przewody do miernika podłączyć w gniazda COM i 10A DC. Miernik trzeba podłączyć w sposób szeregowy. Aby sprawdzić, czy akumulator jest sprawny: -podłącz do akumulatora miernik na zakresie woltomierza do 20V (kable włożone w gniazda COM i VΩmA). - do akumulatora...
Mam pytanie posiadam Junctek KM140f jak można go podłączyć do podglądu napięcia akumulator oraz do sprawdzenia prądu ładowania solarów? Wstępna ocena dostępnych informacji Posiadasz miernik Junctek KM140F i chcesz go podłączyć w celu: - Monitorowania napięcia akumulatora . - Sprawdzenia prądu ładowania z paneli solarnych . Kluczowe informacje: - Junctek...
Podłącz miernik do akumulatora i sprawdz jakie ma napięcie w stanie spoczynku następnie sprawdz napięcie podczas odpalania samochodu.
Jak zmierzyć napięcie ładowania czterech akumulatorów AGM 12 V w skuterze elektrycznym połączonych szeregowo? Podłączyć miernik (woltomierz) z odpowiednim (przynajmniej 60 V) zakresem DC.
Wg twojego opisu ewidentny brak ładowania ponieważ akumulator w tico tyle właśnie wytrzyma. Najprostszy sposób to podłączyć miernik do akumulatora/założyć dłuższe przewody/ i przejechać kilka kilometrów obserwując miernik, wtedy otrzymasz odpowiedź.P
Bezpieczniej to jednak mierzyć na zacisku - niż +, a przy odrobinie wprawy można to tak podpiąć, żeby podłączyć sondy miernika przed zdjęciem klemy z zacisku akumulatora, by ani na chwilę nie otworzyć obwodu.
Z pierwszej wtyczki podłączasz do akumulatora +- a z drugiej czerwony do akumulatora + czarny do akumulatora - Zółty do regulatora + i czarny wspólny to - też do regulatora.dodam że ten miernik posiada bocznik.
Witam, Zrobiłem kilka prób: 1. Podłączyłem "+" i "-"do alternatora i jest ok. 2. Podłączyłem obudowę alternatora bezpośrednio z minusem akumulatora dodatkowym przewodem, "+" i "-" miernika podłączyłem do akumulatora, napięcie 13.9V 3. Podłączyłem "+" miernika do alternatora, a "-" do akumulatora, napięcie ok (to samo, gdy podłącze do karoserii). Sprawdzę...
Podłącz latarkę do ładowania i podłącz miernikiem pod akumulator i sprawdź czy się ładuje, a sprawdziłeś żarówkę czy jest dobra i bezpiecznik na akumulatorze czy jest dobry.
Podłącz miernik na zakres amperów i zdejmij klemę minusową. Podłącz końcówki miernika pod słupek akumulatora i oczko klemy. Sprawdź pobór upływności prądu na nie podłączonym ogrzewaniu. Jak wskazania wyższe bedą niż 0,05A to spróbuj odłączyć wentylator kabinowy i sprawdź czy się zmienia upływność na wyświetlaczu miernika. W ten sposób możesz szukać...
Podpiąłem miernik do prostownika, ustawiłem na 10 A Miernik podłączyłeś szeregowo, czy równolegle do prostownika ? Przy pomiarze prądu trzeba włączyć szeregowo tz. mając podłączony akumulator do prostownika, odłączasz jeden przewód i w to miejsce włączasz przyrząd (jedna sonda przyrządu do akumulatora, a druga sonda do prostownika)
Witam. Napisałeś, że masz miernik za kilka zł, więc sądzę, że jest to miernik z serii m830. Na jego przykładzie omówię co i jak :) Pomiar napięcia- Podłączasz prostownik do akumulatora (+ do +, - do - ). Czarny przewód miernika wtykasz do gniazda COM a czerwony do gniazda VΩmA. Ustawiasz zakres miernika na 20 VDC (pomiar napięcia stałego do 20V)Włączasz...
Podłącz miernik pod akumulatory, włącz auto, wciśnij gaz i napisz do ilu spadło. Ładowarka nowa ma 0,25A.Wcześniejsza miała 1 A. Nie wiem czy ma to znaczenie. Ma, podobnie jak napięcie.
Pytanie moje takie czy przy takich objawach mogę sądzić, że spowodowane są spalonym bezpiecznikiem ? Sądzę że jest spalony na 99%, czy to jedyny powód usterki ciężko powiedzieć. Efekt trochę iskier i delikatny dymek. Dymek, ale skąd z miernika czy z punktu podłączenia, jeśli z miernika to może być jeszcze coś więcej, jeśli nie to może wymiana bezpiecznika...
Złacze X47 jest oznakowane w ten sposób że strona B to strona od wiązki z wózka, do strony A podłączamy podzespoły miedzy innymi stacyjkę. I dla stacyjki podłączenie jest następujące: X47:1-A = zacisk 30 stacyjki X47:2-A = zacisk 15 stacyjki X47:3-A = zacisk 50 stacyjki Ten nie podłączony czarny przewód z konsoli należy podłączyć do X47:1-A Przy akumulatorach...
Zawsze można podłączyć miernik (nawet taki za 20 zeta) i empirycznie sprawdzić ile tego prądu płynie!
Witam po dłuższej nieobecności. Mam zagwostkę do rozwiązania, ale tak naprawdę to nie wiem jak się za to zabrać. Problem jest taki, że wiatrak stoi, a kopie prądem okropnie. Mierząc potencjał miernikiem elektronicznym mam 100V za mostkiem jeśli nie jest podłączony do akumulatora, ale podłączając miernik wskazówkowy tablicowy mam 2V. Maszt jest wkopany...
Prąd mierzymy włączając miernik w szereg,a nie dołączając go równolegle. Jak nie mamy obciążenia to miernik byśmy podłączyli tak jak do mierzenia napięcia a nie prądu...Poza tym można uszkodzić miernik.
Przy takim podłączeniu jak w 1 poście powinien się zaświecić, pokazałby same zera ale powinien działać. Albo uszkodzony jest miernik albo akumulator jest już mocno rozładowany.
Te przewody z kostkami służą do podłączenia głośników. Przewody czerwony i żółty służą do zasilania. Masę znajdziesz na obudowie, nie wiem tylko do czego jest ten fioletowy przewód. Na fioletowym prawdopodobnie pojawia się napięcie do ewentualnego wysuwania anteny. Sprawdź miernikiem czy po włączeniu radia jest tam 12V, a po wyłączeniu 0V.
Dobrze byłoby podłączyć miernik do styków akumulatorów i zmierzenie napięcia w układzie gdy UPS ma pracować z akumulatorów (czy napięcie nie spada). Czasami mocno śniedzieje zacisk na akumulatorach oraz wkładka z bezpiecznikiem a to powoduje spadek napięcia na PCB UPS-a. Świerszczenie to objaw niestabilnej pracy przetwornicy.
Akumulator 10.50V podłączyłem miernik do akumulatora i podłączyłem klemy od prostownika napięcie na rozładowanym akumulatorze 10.50V ładowanie ustawione na: [napięcia podczas wybijania ładowania :)] 1. 12.60 12.74 12.70 2. 13.41 13.37 13.40 3. 15.24 15.14 14.23 4. 16.04 14.86 takie wartości pokazywał miernik. napięcie cały czas falowało. niezależnie...
Jednak zepsuty był miernik. Drugi miernik przy podłączeniu akumulatora 80A pokazuje w trybie 6V 0,77A, w trybie 12V skacze przy włączeniu na sekundę do 2,2A spada na 0,77A i tak zostaje. Czy to oznacza że jest zepsuty i zanieść do wymiany?
Z tego co wiem to obecnie produkowane akumulatory kwasowe są sprzedawane w stanie pełnego naładowania. Jednak jeśli są to akumulatory, które były przechowywane przez kilka miesięcy mogły stracić część swego ładunku (o ile nikt nie nadzorował ich stanu) i przed pierwszym użyciem można je podpiąć pod ładowarkę. Zresztą po zakupie tych akumulatorów możesz...
Czy sprawność tych zasilaczy też jest na podobnym poziomie? Generalnie tak, 70-85%. jeśli tak to jeżeli wykluczę je z układu zastępując jednym zasilaczem buforowym to powinienem zachować podobny pobór energii? Zastępując kilka zasilaczy jednym, dobrze dobranym możesz nawet zmniejszyć straty. że muszę zastosować dwa takie zasilania bo 2 urządzenia są...
Jest tak gorący że slina sie gotuje po 5 min pracy i faktycznei wydaje odgłos takiego wycia ale dalej nie rozumiem czemu po podłączeniu tylko jednej klemy plusowej do akumulatora i podłączeniu miernika do masy akumulatora i ramy samochodu pokazuje mi 12,4 v a jak odkręce cienki czerwony przewód od plusowej klemy (drugi gruby dalej tam jest) pokazuje...
Zasilacz ma równe 12V, sprawdzałem miernikiem. Czyli mogę spokojne tak to podłączyć, bez obawy, że rozsadzi mi akumulator :) A jeśli akumulator będzie o mniejszej pojemności...np 3 A ? Możesz spokojnie tak podłączyć i nie odłączać do końca życia - akumulatorowi na pewno nic się nie stanie. Pojemność nie ma tutaj żadnego znaczenia, przy takim napięciu...
Wtyczka do wersji z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego. Instalacja jest przygotowana pod pełne wyposażenie. Pobór prądu sprawdź miernikiem. Lub akumulator zakończył żywot.
Miernik do łapki i rezystancję wejścia zmierz. Może coś do masy zwiera.
ustawiony jest na prąd zmienny V. Pomiary w samochodzie należy wykonywać multimetrem ustawionym na DC (napięcie lub prąd stały) z uwzględnieniem zakresu pomiarowego wartości prądu [A] lub napięcia [V]. Inaczej podłączasz multimetr gdy mierzysz napięcie [DCV] w instalacji (miernik włączony równolegle) a inaczej realizujesz pomiar prądu [DCA] pobieranego...
Ilość przewodów o niczym nie świadczy, bo ile by niby miało ich być. Miernik w sprawdź.
OK Jutro to sprawdze. Wiecie może jak domowymi sposobami sprawdzić działanie alternatora ?? Np.: za pomocą wiertarki ?? tylko gdzie podłączyć przewody miernika a gdzie akumulatora (chyba akumulator takze musi być podłączony). Pozdro
Podłącz miernik zgodnie z obrazkiem i po kolei wyjmuj bezpieczniki.
Jakieś sugestie czego tam szukać? Przerwy/uszkodzenia między pkt 2 (wczesnej oznaczonym jako AKU) a akumulatorem. Możesz tam (AKU) zamiast miernika podłączyć np żarówkę 12V/5W, która obciąży tą linię. Miernik ma dużą rezystancję wewnętrzną dlatego na początku wskazuje tam napięcie.
Po wyciągnięciu bezpiecznika (np. odpowiedzialnego za oświetlenie światło wewnątrz: 2x podłoga i podsufitka) i przyłożeniu amperomierza do przeciwlgłych gniazd daje pomiar 1,44A. ale sprawdzając na włożonym bezpieczniku, na dostępnych aluminiowych "wypustkach"w obudowie samego bezpiecznika pomiar jest na poziomie 0,01A. 0,03A daje po ponownym rozłoczeniu...
Witam! W zespolonym zegarze jest miernik obciążenia/ładowania (pośrodku 0) niebardzo wiem jak go podłączyć bez schematu instalacji. Przejrzałem posty na forum i doczytałem się że należy taki miernik podłączyć (pin 1 miernika) z akumulatora po stacyjce przed odbiornikami i alternatorem (pin 2 miernika) Jak to się ma do bezpieczników, nie wiem dokładnie...
W radzieckim sprawnym prostowniku do akumulatorów zastosowałem miernik wg 2 schematu (w miejscu amperomierza ). Po załączeniu prostownika (nie podłączony akumulator) na mierniku pokazało 0 V i ok.30 A a powinno być ok. 12V i 0A i za moment zadymiło się i po mierniku. Jaki błąd tu jest ?
Musisz mieć tylko multimetr z pomiarem prądu w zakresie do 20 amperów, podłączyć go szeregowo między dodatnim biegunem akumulatora a plusowym kablem wzmacniacza i ustawić głośność i włączyć muzykę. Jedna uwaga tyczy się czasu pomiaru , gdyż większość mierników ma ograniczenie do kilkunastu sekund i przekroczenie tego czasu może skutkować uszkodzeniem...
Podłącz miernik pod akumulator i zmierz jaki jest pobor prądu przez akumulator oczywiście na postoju i przy zgaszonym silniku wyjętym kluczyku i powyłańczanych wszystkich odbiornikach prądu.Pozniej szukaj po obwodach gdzie masz pobor prądu,pozdrawiam.
Tak, wystarczy taka przetwornica. Dodano po 4 Tylko miernikiem (woltomierzem) ustaw sobie najpierw pożądane napięcie wyjściowe bez podłączonych żarówek. Daj około 0.5V więcej na wyjściu z przetwornicy, zrekompensuje to nieco spadek napięcia na akumulatorze, choć ten pociągnie dość długo jak tylko 3V żarówki potrzebują. Z drugiej strony, stabilizator...
Można pod 21, ale można też pod 4,13,17,18. Może być każdy zasilacz dający 12V prądu stałego, warto jednak sprawdzić miernikiem czy nie daje dużo ponad 12V bez obciążenia. Można nawet podłączyć jakikolwiek akumulator, pobór prądu jest tam znikomy więc starczy na bardzo długo.
Witam. Posiadam stary prostownik transformatorowy wykonany na początku lat 80-tych przez elektryka w jego warsztacie . Jest to proste urządzenie nie posiadające żadnego wskaźnika ani nawet włącznika. Uruchamia się poprzez podłączenie do gniazdka. Po podłączeniu go do akumulatora i podpięciu miernika pokazuje napięcie 15,6 V. Po ok. 4 minutach miernik...
Przeczytaj jeszcze raz co tam pisze i się zastanów. Miałeś go podłączyć z osobnego zasilania. Cytat: Schemat podłączenia miernika do ładowarki akumulatorów i zasilania go z napięcia ładowania. Podłączenie zasilania miernika bezpośrednio, z pominięciem elementów zawartych na schemacie doprowadzi do uszkodzenia miernika, więc koniecznie trzeba wykonać...
Musisz podłączyć akumulator lub kondensator (min. na 25V). Miernikiem uniwersalnym nie zmierzysz w sensowny sposób napięcia pulsującego.
Na prostownikowym amperomierzu masz problem, przełącz swój miernik na pomiar prądu, musisz przełożyć czerwony kabel w gniazdo oznaczone 10A, pierwsze z lewej. Podłącz go szeregowo z którymś kablem do akumulatora, kręć pokrętłem na prostowniku aż miernik pokaże 0,6A odłącz miernik i podłącz akumulator. Nie zapomnij przełożyć kabla w mierniku tak jak...
Jeśli podłączyłeś miernik równolegle do akumulatora, nawet na chwilę, masz w nim do wymiany bezpiecznik, jeśli jest, lub miernik będzie do naprawy.
... Pytanie czy takie różnice są normalne i skąd wynikają ? Takie różnice wynikają jedynie z jakości miernika a właściwie z jego bylejakości. Przecież po zamianie miejscami kabli miernika na biegunach akumulatora napięcie na akumulatorze nie zmienia swojej wartości. Pomiary robiłeś wielokrotnie raz po razie i za każdym razem były takie jak napisałeś?...
Tyrkotanie oznacza że jest za małe napięcie do odpalenia. Przy grzebaniu przy bezpiecznikach może zrobiłeś jakieś zwarcie i dlatego padł akumulator. Nie wiem jak w corolli ale w celice z tego rocznika jeżeli nie działa ani kluczyk ani środek to zostaje tylko moduł sterujący. Ale w przypadku jak będziesz miał 12V zamiast 8 to faktycznie może być wszystko...
Najprościej nie mając miernika po prostu podłącz żarówkę np. h4 12V i jeśli w miarę mocno świeci akumulator raczej sprawny jeżeli nie no to oczywiste....
Na początku sprawdź czy na pewno alternator ładuje tak jak powinien. Podłącz miernik do akumulatora i zmierz napięcie po zapaleniu silnika. U mnie kontrolka gasła a napięcie było nieco większa niż 12v. Przyczyna- luźny pasek klinowy pozdrawiam
Można przyjąć, że napięcie do 5V z ograniczeniem prądu do 15mA nie uszkodzi LED-a (jakieś elementy mogłyby być bardziej wrażliwe, ale jak ich nie ma, to nie ma problemu) - pewnie można podłączać taki koszyczek z akumulatorkami i szeregowym opornikiem (100Ω wystarczy, może być więcej). Może, jak tam są 4 piny, to jednak coś jest - choćby dioda prostownicza,...
Mam jeszcze jedno pytanie, bo chyba coś z tym moim prostownikiem jest nie tak, ponieważ po podłączeniu miernika do samych żabek i ustawienie płynnej regulacji na maksa napięcie ładowania jest dobre ponad 14 v, natomiast po podłączeniu miernika do akumulatora do którego oczywiście podpięty jest prostownik i regulacja ustawiona na maksa napięcie dochodzi...
Zanim zaczniesz płukać celę, a potem ładować sprawdź pojemność baterii. Można to wykonać samemu. Trzeba rozładowywać akumulator prądem 20 godzinnym czyli Q/20 . Można do tego celu zbudować sobie stabilizator prądu, albo dla leniwych podłączyć odpowiednia liczbę żarówek samochodowych ( one też stabilizują). Mierzymy ile czasu akumulator rozładowywał...
Jakie napięcie pokazuje miernik podłączony do słupków akumulatora w chwili próby rozruchu?
Ogólnie sytuacja wyglądała tak, że miałem radio Blaupunkt, które działało, tyle że ono miało podłączony na odwrót żółto-czerwony z biało-czerwonym. Podłączyłem Symphony i zero reakcji, przełączyłem z powrotem na Blaupunkta i było okej, więc napięcie raczej jest. Tutaj na elektrodzie znalazłem schemat i osobę z innym problemem, która wysłała swoją kostkę,...
Problem nie tkwi w akumulatorkach ale w samym aparacie Canon (jego zasilanie to 3,15V) przestaje działać jeśli napięcie wynosi 2,65V - żadne akumulatorki nie dadzą takiego napięcia przy pobieranym prądzie 0,6-0,8A to juz prawie zwarcie dla nich i aparat musi sie wyłączyć. Najlepsze jak do tej pory sprawdzone w moim Canon A580 mam baterie DURACELL TURBO...
Nie da się. Można zrobić przycisk test który rozłączy z układu i puści napięcie na miernik. Ale jeśli wszystkie są identyczne to nie ma chyba powodów żeby było inaczej. Można podłączyć amperomierze i na podstawie przepływu prądów diagnozować stan.
Jak ładuje akumulator to działa prawidłowo - prawdopodobnie oszukuje Cie miernik. Podłącz do zacisków prostownika dowolny kondensator o pojemności kilka mikro faradów i wówczas zmierz napięcie i prawdopodobnie bardzo się zdziwisz (przy elektrolitycznych pamiętaj o biegunowości).
I co jeszcze ważne: nie próbuj "mierzyć" natężenia prądu w gniazdku w ścianie. Równie nie zdrowe dla miernika są pomiary natężenia prądu "mocnych" akumulatorów. Mam tu na myśli podłączenie przewodów miernika ustawionego na pomiar natężenia prądu bezpośrednio do gniazdka, czy do akumulatora. Nie byłbyś pierwszym, który tak sobie zniszczył miernik.
Witam. Cewki sprawdzasz omomierzem. Powinny mieć ok. 70/75Ω. Nie wiem dlaczego są tam 3 końce. W każdym razie tam gdzie będzie oporność około 70/75Ω podłącz zasilacz, akumulator 12V, do cewki włóż (nie głęboko) np. wiertło, podłącz napięcie - wiertło powinno zostać wciągnięte do środka.
Czyli - żebym dobrze zrozumiał ; - przy obecności sieci AC i z podłączonym smart meter można zasilać odbiorniki podłączone tam ( przed miernikiem ) z akumulatora, np. w nocy żeby sobie zużyć energię zgromadzoną w dzień z PV i zaoszczędzić pieniądze, górę pieniędzy... - przy nieobecności AC należy odbiorniki przełączyć na LOAD Tak ?
podładowałem troche akumulator ładowarką z wkrętarki 12v i pożyczyłem miernik patrze na mierniku pokazuje 12.6V a jak chce podłączyć do niego mały silniczek elektryczny który działa na bateri paluszku to już pod akumulatorze nie działa nic nie działa jak mam to rozumieć ze miernik pokazuje fulll a tak naprawde nic nie działa? wziełem teraz podłączyłem...
Rozumiem, ale gdy odłączyłem wszystkie akumulatory i podłączyłem miernik do przewodów przychodzących z płyty do akumulatorów to było napięcie w granicach 3,5 V a gdy wcisnąłem przycisk POWER to spadło do 2,5 V a wydaje mi się ze na tych przewodach lądowanie powinno być wrzedzie 12-13 V. Akumulatory swoją drogą.
schemat miernik akumulator miernik pobór akumulator miernik akumulator kwasowy
biało szary oporność kabel antenowy podłączenie wtyczki kolory
schemat elektryki skutera schemat elektryki skutera
Cofanie się brudnej wody do zmywarki - przyczyny i rozwiązania VW LT 2.8 TDI gaśnie na wolnych obrotach - przyczyny i rozwiązania