Schemat jest dobry...jeśli nie wciąga sztangi to N75 uszkodzony....lub uszkodzona instalacja do niego...
Niech Ci co piszą, że schemat z ETKI jest OK sami sobie jeżdżą na takim doładowaniu. Schemat jest zrypany i było dobrze a teraz źle podpięliście te wężyki. 18-tka powinna iść do turbo a 19-tka do dolotu i teraz skoro wymieniliście wężyki (ciśnieniowe) to turbo powinno dmuchać jak trzeba a jeśli nadal będzie przeładowywać to musicie sprawdzić gruchę...
Jeśli ów wężyk wychodzi z wyjścia P3 zaworu magnetycznego to idzie on do siłownika uchylającego wlot spalin przy chłodnicy spalin, jeśli tę chłodnicę masz wywaloną to wystarczy w koniec tego wężyka wkręcić śrubkę by go zaślepić, tu masz schemat : http://obrazki.elektroda.net/9_126075019...
Raczej turbo zablokowane z jakiegoś powodu w pozycji na max. Możesz zrobić test turbo w Basic Settings. Przełącza wtedy 0 1 . Sztanga regulacji turbo powinna chodzić od jednej pozycji w druga skrajną. Może źle podłączyłeś do N75? Można też zrobić test dużą strzykawką 100ml czy płynnie sztanga chodzi bez zacięć.
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
nie ma znaczenia, zawór jest bez diody tłumiącej
Odłącz niebieski z N75, odłącz czerwony od czarnej listwy (ten co idzie z gruchy). Podłącz niebieski do czarnej listwy, czerwony podłącz do środkowego na N75. BLS ma 2 rodzaje pokryw zaworów - jedna jak u ciebie. Ona ma zbiornik podciśnienia. Drugi rodzaj jest bez tego "prostokąta" na pokrywie - wtedy jest dołączony osobny zbiornik podciśnienia.
https://obrazki.elektroda.pl/2527677600_... Y68 zawór regulacji turbo B30 przepływomierz Zasilanie idzie z bezpiecznika F34 10A ECM pin 62 podłączyc wszystko możesz ale tak jak kolega napisał zmiana sterownika i bedzie wszystko hulac
przypomnij sie wieczorem nam rozpisane na 2 kompie najlepiej na PW
Dobra sprawa wygląda następująco: wydech drożny, dolot sprawdzony i wymieniony intercooler, który okazał się dziurawy, podmiana n18 i n75 nie daje efektów przy czym bezpośrednie podłączenie suszarki do vacuum pompy również nic nie zmienia. Lecz samochód jedzie normalnie w trybie awaryjnym, jak zwykły diesel. Po podłączeniu N75 objawy się nie zmieniają,...
Podłącz: Zawór N75 - sterowania turbiną; pin1-czarny, pin2- brązowo-niebieski. Zawór N18 - sterowania EGR; pin1-czarny, pin2- brązowo-zielony. Zawór N239 - przełączanie klap kolektora; pin1- czarno-żółty, pin2- zielony. Który zawór jest którym, znajdziesz po numerach części. Przewody czarne to masa, więc można je zamienić, nie ma to znaczenia. PS: te...
Tak, opisał podłączenie zaworu. Ten czerwony wężyka raczej jest grubszy. Musi być podłączony N75 do gruchy no inaczej nie będzie sterował turbiną.
http://obrazki.elektroda.net/93_12649362... 1 - zaworek zwrotny 2 - elektrozawór N18 3 - elektrozawór N239 4 - siłownik kąta nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki 5 - do pompy podciśnienia (pompy tandem) 6 - siłownik klapy dławiącej 7 - siłownik zaworu EGR 8 - akumulator podciśnienia 9 - elektrozawór N75
Witam. Dalsze zmagania z Passatem. Auto odpala bardzo ładnie, na wolnych obrotach pracuje równiutko, nie dymi. Przy przegazowaniu za autem pojawia się ogromna chmura oraz raz na jakiś czas słychać głośne terkotanie jakby kij wsadzony w szprychy. Przy jeżdżeniu jest tak samo. Wciskam gaz, brak mocy, ogromna chmura czarnego dymu i tak przez chwilę a później...
Witam. Odgrzeje kotleta. Czy ktoś mógłby wysyłać mi zdjęcia prawidłowo podłączonego N75 i DV ?? Mam problem ze spadkiem mocy i szarpaniem przy przyspieszaniu w C5 1.8t AEB z LPG. Czy wartość 114g/s przy ok 5000rpm to dobre wskazanie ? Nie pamiętam tylko jakie napięcie lambda pokazuje. Muszę w loga spojrzeć. Z góry dziękuję za pomoc.
Do zaworu regulującego ciśnienie doładowania N75.
Wygląda na n75 ?! ..włącz zapłon i nie odpalaj silnika, zmierz na jego końcówkach napięcie względem masy powinno być bliskie napięciu akumulatora. Po dopaleniu na jednym ( zółto/czarny) napięcie aku, a na drugim (zółto/br) ok 4V i się zmieniać (pomiary przy podłączonym n75)
Jak cięgno jest zaciągane przez gruszkę, to znaczy że "N75" działa i ECM "wydaje polecenie" . Jak po podłączeniu podciśnienia nie ma mocy, to jest coś nie tak za samą turbiną albo regulacją cięgna.
serg77, dzięki za zainteresowanie. Ten schemat połączeń, który podałęś w linku jest mi znany, ale podobno jest błędny ( tak twierdzą fachowcy i mają rację ) i powinien wyglądać tak http://obrazki.elektroda.pl/5158492600_1... Zgadza się jest błędny sam kiedyś podłączyłem n75 według niego i forumowicz Sztomel wyprowadził mnie z błędu...
Sory jest tam silnik ALH źle sczytałem i jest tam zmienna geometria. Bez podłączonego N75 szilnik ładnie pyka jak podłącze idzi do 4tyś obr/min i traci moc N75 po prostu już nie zamyka. po zgaszeniu i odpaleniu znowu jest ok.
Zobacz gdzie jest podłączony wężyk idący do gruszki przy turbo
Zobacz ile nadmucha jak pominiesz N75 i podłączysz gruszkę wastegate na krótko do dolotu
wiem tylko sie zastanawiam czy nie mam zamienionych wtyczek bo sa takie same
Jak nie wiesz co i jak zrobić to zawieź auto do mechanika, ale nie tego co mówił o wgraniu programu, ponieważ te silniki nic takiego nie potrzebują. Przyczyn może być wiele: uszkodzony lub źle podłączony N75, źle wyregulowana grucha w turbo , lub źle zregenerowana turbina, nieszczelność w dolocie, przepływomierz itd.
Może dziwne , ale w necie są 2schematy podłączeń przewodów podciśnienia pod N75. Możesz napisać jak Ty masz podłączone? ja nie ma n75 tylko ten blok podciśnieniowy
Omiń N75 i podłącz gruszkę od turbiny bezpośrednio do vakuum. Powinno być maksymalne doładowanie i zobacz, co się dzieje.
n75.
To w koncu jest dobrze podłączony ten N75 czy zle. Czy Etka kłamie?
Test jest prosty odpiąć wężyk idący do gruszki turbo najlepiej przy zaworze n75 i specjalną pompką odsysać i sprawdzic przy jakiej wartości podciśnienia dojdzie do ogranicznika. Jak nie ma pompki to weżyk do dzioba i ssiesz i patrzysz czy sztanga sie cofa i czy grucha szczelna. Może jeszcze być n75 padnięty lub źle podłączone wężyki do niego.
czyli trzeba wkręcić ogranicznik, kiepskie dojcie trzeba gruche odkręcić ale oki będę działał, Sigwa dzięki bardzo za chęci pomocy Dodano po 42 Jak wkrece tą śrubę to normalnie podłączyć turbo przez n75 czy bezpośrednio loga robić Dodano po 6 Jak wkrece tą śrubę to normalnie podłączyć turbo przez n75 czy bezpośrednio loga robić
Geometria? Pytanie co to za silnik? Kod ? Bo tam powinien być wastegate (klapka co upuszcza spaliny bokiem zamiast na wirnik turbo) skoro to 90 km. No chyba że ktoś zrobił konwersję z wastegate na VNT co by wyjaśniało wszystko bo wtedy trzeba odwrócić działanie N75. Zrób jeszcze test podłącz bezpośrednio do turbo podciśnienie (bez zaworu N75 ) czy wtedy...
poziom 24 a taki głupoty pisze sam se podłącz n18 zamiast n75 i ciesz się jazdą SDI , .Posiadacze wszystkich TDI infiltrujcie takie wypowiedzi laików - N18 to N18 i nie będzie działał pod n75 daaaawwno temu sprawdzone , Jeżeli ktoś nie posiada wiedzy tylko spekuluje to nie powinien drugiego w błąd wprowadzać . A użytkownik T5 niech przeczyta temat od...
Sprawdź przy podłączonym przepływomierzu.
jak zamóię ten miernik to mogę go podłączyć pod n75 czy można też pod vacum pompę pod ten wąż co kleiłem od serwa hamulcowego
Masz mieć około 0.8 bara przed n75. Ale jak sztanga zostaje zaciągnięta \do spodu, i to zaraz po odpaleniu,to nic nie szukaj w układzie podciśnienia. Bo szybkie zaciągnięcie sztangi po odpaleniu, to znak że n75 działa i podciśnienie jest prawidłowe. Możesz jeszcze sprawdzić co widać w parametrach. Wszystkie ważne wartości masz właśnie tam,łącznie z...
Masz silnik AHU tak? Rocznik auta? Zawór n75 jest podłączony elektrycznie?
Witajcie przychodzę z nowym tematem diagnozuje Sharana 1.9 tdi kod silnika 1Z rocznik 1996r. Dolega mu odcinanie mocy przy ok 110 km/h... Dzieje sie to na 5 biegu... pierwsze co podpiąłem się VCDS-em i jest błąd "00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji." I teraz tak pierwsze co sprawdziłem jak jest podłączony zawór n75 i jest podłączony...
Serwo nie ma nic do tego jak biorą klocki. Pewnie masz tarcze do wymiany - zużyte przez co klocek nie dotyka tarczy całą powierzchnią. Serwo ma kolosalny wpływ na doładowanie bo gdyby je odpiąć i zostawić wąż to wtedy podciśnienie będzie zbyt małe przez co gruszka nie będzie odpowiednio ustawiona Skoro masz -0.9bara na serwie to gdzie tam widzisz nieszczelność?...
Przewody sprawne i nawet podłączyłem omijając zawór N75 tylko wtedy 110 śmigała, jak 90 bo turbina tylko trochę ładowała. Więc raczej chodzi o sterowanie z kompa.
Witam kilka dni temu do swojej skody założyłem zregenerowaną turbine wszystko zrobione,a więc pojechałem się przejechać a tutaj brak mocy auto z dołu jest mocne tak do 2tyś obrotów resztę słabnie po krótkiej diagnozie okazało się ze pompą vakum wytwarza za mało podciśnienia 0.3-0.4 a więc zamówiłem nową teraz po sprawdzeniu vakumetrem jest jakieś 0.8-0.9...
kolego zmienna geometria powoli żegna się z twoją turbosprężarką, jeżeli cała reszta sprawna i podłączona ( mowa o N75), przykro mi :(
Opis masz na wyjsciach zaworów .
Sztywna rurka vaccum juz łączy sie z tym wężykiem przy samym servo, także czekam nadal na podpowiedzi :) Dodam że środkowy króciec N75 podłączony jest do gruszki turbo a dolny króciec to mały filtr.
Sprawdzone było programem vag. Miło mi słyszeć ze to taki częsty i łatwy w naprawie błąd <szok> czekam na propozycje :) Węże pod ciśnienia wymienione i prawidłowo podłączone zawór N75 wymieniony (ale żadnej różnicy) intercooler dziury nie ma cały układ ssący jest szczelny.
gruszka sprawna- szczelna. wężyki nowe i szczelne. wszystko mierzone vacuometrem. pompa vacu podaje -0,95 bara , przed n75 -0,95 bara a na gruszkę podaje -0,4 bara. jak vacuometr był podłączony w miejsce czarnej plasitkowej kuli (aku..... ) to podciśnienie po zgaszeniu silnika po chwili uciekało. natomiast jak podłączyłem w miejsce n75 podciśnienie...
Z logu ewidentne widać że jest przeładowanie - sterownik silnika każe odciąć podciśnienie podawane przez N75 a ciśnienie podawane przez turbinę nie spada. Najlepiej to podpiąć wakuometr przed gruszką i obserwować w czasie jazdy co pokazuje, jakie jest podciśnienie gdy VAG pokazuje wysterowanie N75 na 94%. Możesz mieć źle podłączony lub uszkodzony N75,...
do zaworu podłączony jest wężyk na którym po odpaleniu pojawia się podciśnienie ( chyba że nie powinno ? ) Nie powinno zaworek N75 może być uszkodzony lub źle wysterowany.
Nie wszystko.Omiń n75.Wężyk od turbiny(ciśnienie) podłącz bezpośrednio do puszki przy turbo.Nie odłączaj wtyczki od n75.
Witam proszę podłączyć auto pod sprzęt diagnostyczny i sprawdzić parametry w bloku 3,11 najbardziej prawdopodobna usterka to zawór n75, następuje przeładowanie turba i traci moc.Zawór do wymiany lub reanimacji.Proszę sprawdzić również wężyki podciśnieniowe czy jakiś nie spadł lub nie jest przetarty
Sprawdziłem podciśnienie na wężyku który idzie do gruszki i zauważyłem dziwne zachowanie z spadajacym podcisnieniem czy to jest normalne zachowanie? Jest to wina n75? Po podłączeniu bezpośrednio pod pompa vacuum nie zauważyłem nic niepokojącego.
Witam, Ostatnio co zauważyłem że jak odepnę wężyk ciśnieniowy idący od zaworu n75 dźwięk ustaje ponowne podłączenie znowu go załącza po chwili cisza. Zawór n75 wymieniłem na nowy z myślą że może on czegoś nie przełącza niestety wczoraj znowu to samo. Brak mi już sił i pomysłów co to może być. Byłem u dwóch mechaników i słyszę ciągle że to szuranie normalne...
Jest podłączony tak jak na rysunku, zainwestowałem w nowy oryginalny N75 i problem jest nadal wyczuwalny
Bez podłączenia inpy cięzko coś powiedzieć , moze zawór n75 coś albo egr , najlepiej podjedz do kogoś na komputer sprawdzić błędy zrobić logi .
ja proponuje wyjąc zaworek sterowania turbiną n75 podłącz go na zewnątrz pod akumulator sprzwdz czy pracuje bedzie słychac takie klikniecia i masz tam trzy krućce opisane zapewne jest to zawór z biała główka tak wiec dmuchnij w jeden z białych na podłączonym jeżeli przepuści to zawór do wymiany ale sprawdz jeszcze kierownice turbiny czy chodza
JAki jest procent wypełnienia dla n75?Sprawdź podciśnienia.I jakim cudem podłączyłeś czujnik wału?
Z tym vagiem i testem zaworka n75 nie brałbym tego za wyrocznie. Jak jest zatarty na amen to ok nie będzie pracy ale jeśli się tnie lekko to może nie wykryć anomalii i sztanga będzie chodziła dobrze. Co się tyczy czyszczenia zmiennej geometrii to podzielam wersje poprzedników, w przypadku braku możliwości podłączenie kompa obróć miejscami zaworki n75...
Przepłwyka nie mierzy bo turbo nie pompuje. Podłącz podciśnienie omijając zawór n75, najlepiej z krućca pompy vacum bezpośrednio do turbiny i zrób log 011 wrzuć na forum. Jak przeładuje to znaczy ze masz gdzieś brak podciśnienia, jeśli nie, gruszka od turbiny dziurawa, ewentualnie przy składaniu geometrii coś popaprali, więcej opcji nie ma.
Tak naprawdę to by wypadało zmierzyć podciśnienie przed N75 i za. Pompka podcisnienia albo podłączyć vacum bezpośrednio do gruchy. Pierwsza podstawowa rzecz to jak zachowuje się gruszka na turbinie po odpaleniu auta? Czy gruszka wciąga sztangę turbiny? Dokładnie tak,to powinno sie sprawdzić na początek a nie żadne logi. No chyba że ktoś już tak leniwy...
Witam, Mój stary poczciwy fordzik C-Max 2.0 TDCi 136hp (2 przepustnice) z 2006 roku ma problem z wężykami podciśnienia. Podczas wymiany rozrusznika wszystkie się rozłączyły i nie mam bladego pojęcia, jak to połączyć, aby było dobrze. Znaleźć też nie mogę niczego, co by mi pomogło z tym kłopotem. Więc kieruję pytanie. Czy ktoś posiada jakiś schemat lub...
Dzięki za wyjaśnienia. Turbina była złożona raczej dobrze, kierownica pracowała płynnie, wirnik obracał się bez oporów. Położenie cięgna tak jak było, zaznaczyłem przed demontażem. Zauważyłem wczoraj nast. zjawisko: we wspomnianych wcześniej okolicznościach (rozgrzany silnik, prędk. > 100 km/h) podczas przyspieszania turbina przestaje działać (odcina...
Ok . W sumie szczelność sprawdzałem wielokrotnie , ale sprawdzę jeszcze raz. Czy to może być wina nieszczelności , że ta turbina wstaje dopiero od 2000-2500 tyś ? Bo w tym największy problem , że jest taki mułowaty. Dodam , że z podłączoną gruszką przy samym trójniku tj z ominięciem N75 z sztangą podciągniętą na max doładowanie on też w dolnej partii...
Siema Temat poruszany wielokrotnie, aczkolwiek nigdy nikt nie wyjaśnił jak dla mnie tego jasno. Posiadam Octavię 1, 90 KM AGR, Potrzebuję schematu/ zdjęć/ porady jak prawidłowo podłączyć EGR/ klapę gaszącą(siłownik przy EGR) i zawór N18. Z N75 sobie poradziłem, nie wiem gdzie podłączyć klapę gaszącą i posiadam nigdzie nie podłączony zawór prawdopodobnie...
Witam. Potrzebuje schemat połączeń węzy zamontowanych w zaworze n75 nr zaworu 1k0 906 627b. Mam problem ponieważ brakuje jednego węża na zaworze i nie wiem gdzie powinien być podłączony. Prosze o pomoc
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
Moim zdaniem najlepiej podłączyć kompa i sprawdzić turbinę i zawór N75 . Dodatkowo można sprawdzić czy sztanga od turbo chodzi .
No to ja miałem ten n75 dziwnie podłączone.. na out była gruszka ale przewód z vac prowadził do jakiegoś przelotu od intercoolera przy turbinie, podmieniłem kable zgodnie ze schematem, czyli na vac podłączyłem źródło podciśnienia i gdy zdjąłem przewód przy gruszce było czuć już wyraźne zasysanie lecz sztanga w dalszym ciągu ani rusz, może jakieś logi...
Sedno problemu jest w tym że turbo cały czas bije max. Problem może być w sterowaniu (n75 zacięte ,żle podłączone wężyki, uszkodzone kable lub wyjście z ECU) samym turbo (źle wyregulowana długość sztangi ,dalej przycięte, ewentualnie źle założony pierścień geo ).
Witam. Mam problem z podłączeniem wężyków podciśnienia znajdujących się pod podszybiem. Więc tak: wymieniałem silnik w swoim Leonie 1.9 tdi 110km ASV i zapomniałem sobie zaznaczyć jak mają być podłączone te wężyki. Miałbym wielką prośbę. Jeżeli ktoś z Was mógłby spojrzeć pod maskę i narysować mi prowizorycznie schemat podłączenia tego podciśnienia,...
Witam, Sytuacja przedstawia się w następujący sposób: Turbina jest po regeneracji z powodu braku mocy. Po zamontowaniu turbiny jest poprawa lecz nie jest tak jak powinno być tzn. samochód ma przyspieszenie lecz po osiągnięciu ok. 100 - 120 km/h lub 2100 - 2500 obrotów na czwartym biegu ma spadek mocy turbina przestaje pracować nie słychać jej. Zawór...
Podłączyliśmy komputer i pokazał pierwszy wtrysk czujnik n75 i czujnik pedału stop. Czujnik n75 i wtrysk wymieniony i bez zmian. Przestawiłem zapłon i zapala lepiej lecz mocy nadal nie ma :-(
Na uruchomionym silniku wężyk od gruszki ma mieć podciśnienie. Jak nie ma, to n75 wakumpompa, wężyki. Jak ma to podłącz na odpalonym i ma wciągnąć sztangę.
Oglądałem na YT film i tam była ta sama przypadłość że wartość była większa, egr był podłączony bezpośrednio pod podciśnienie i wartość spadła na taka jaka powinna, zrobiłem tam samo i miałem identycznie. czy to może być wina N18? Dziś podłączyłem na "krótko" turbo, ominąłem n75 i takie oto logi http://vaglogi.pl/log-011_F2K7O1.html Widać że nie domaga,...
Witam. Mam problem z golfem IV AGR 90km. Auto nie ma mocy, wkręca się bardzo wolno na obroty, maks do 2500 obr. Gdy pedał jest delikatnie wciśnięty przyspiesza szybciej, jak z wciśniętym w podłogę. Zawór n75 "cyka" po włączeniu, zapłonu. Brak błędów. Edit: odłączyłem przepływomierz i od razu dostał kopa, zgasiłem, podłączył przepływomierz i jedzie jak...
Witam, sprawa wygląda tak: Sharan 1.9 TDI 116 km po wymianie turbo, regeneracji wtryskiwaczy dalej ma muła, odcina go po zresetowaniu, jedzie przez chwilę normalnie, ale mulasto. Nie wiem, gdzie szukać przyczyny. Dolot cały, intercooler cały, zawór N75 cały, podciśnienia, przewody dobrze podłączone, całe. Po wymianie turbo mniej razy go odcinało, ale...
Jeśli N75 jest podłączony to wszystko wskazuje na to, że ma on cały czas otwarty kanał łączący wężyk sztangi nr 4 z wężykiem z przyłącza nr 3 czyli praktycznie tak jakby go wcale w układzie nie było. Aby teraz sprawdzić sprawność N75 to odłącz od niego wężyk z przyłącza nr 3 i koniec wężyka zaślep i wtedy powtórz log 011 dynamiczny. W normalnych warunkach,...
Witam, mam pewien problem w swoim Audi 1.8T, robiłem ostatnio turbo, pierwsze była regeneracja, która okazała się być spaprana i zakupiłem nową turbinę ORI w dwóch przypadkach był taki dźwięk jak na filmie poniżej, chodzi o sam dźwięk! turbiny mi nie przeładowuje, nie ma żadnego błedu. wyczytałem w internecie, żeby też sprawdzić uszczelki przy wtryskach...
Zrob log z kanalem 3, 8 i 11. Daj nr sterownika silnika. Bedzie widać czy sterownik obsługuje N75 czyli czy steruje turbina i jak to robi. Gdyby nie obsługiwał turbiny to co by wyłączało turbinę? Problem pewnie w sterowaniu N75, jego uszkodzeniu bądź źle podłączone podciśnienia.
Mam do Was jeszcze jedno pytanie, bardzo ważne. Ponieważ mam 2 gniazda do podłączenia elektrozaczepu. Z tym że do jednego gniazda podłączam elektrozaczep z napięciem, do drugiego elektrozaczep bez napięcie. Możecie i pomóc w rozszyfrowaniu o co tu chodzi? Co to znaczy elektrozaczep z napięciem i bez? Czy to chodzi o to że są zamki które mają zupełnie...
Jeśli jesteś pewny podłączenia wężyków podciśnieniowych i zaworu N75, może być coś z gruszką i najlepiej byłoby ją podmienić. Mimo, że przy testach na BS w kanale 11 sztanga chodzi w pełnym zakresie - mogą pojawiać się problemy. W zakresach pośrednich przy płynnych (a nie 0-1, czyli od maks-min) przejściach. Jeśli nadal będzie przeładowanie, być może...
Ewidentnie zacina się geometria lub podciśnienie w układzie jest za niskie. Dodano po 4 Pompa też działa, bo porusza geometrią, a i hamulce działają bardzo dobrze. Nieszczelny układ sterowania podciśnieniem (cienkie przewody) nie ma żadnego wpływu na hamulce. Zdejmij rurkę z gruszki podłącz manometr i powiedz jakie jest podciśnienie i czy jest stałe.
Witam. Posiadam Passata B6 z silnikiem 1.9TDI BLS 105km z 2006r. Robiłem remont silnika, przy okazji pozbyłem się chłodnicy spalin. Potrzebuje pomocy/schematu jak prawidłowo podłączyć przewody podciśnienia, tak aby turbo prawidłowo pracowało. Dodam, że mam nowy zawór N75 oraz nowy przepływomierz BOSCH. W necie znalazłem taki obrazek, ale nie bardzo...
Witam wszystkich, mam problem z Bora TDI ASV. A konkretniej mówiąc z brakiem mocy. Czasami auto jedzie normalnie a czasami zaraz po odpaleniu pali się trakcja i brak zasilania zaworka n18 n75 itd., po podłączeniu kompa wali błędami właśnie przerwa/zwarcie. Za którymś razem jak odpalam trakcja gaśnie i auto jedzie, błędów brak. Sprawdzona wiązka, kostka...
Tak samo działają vagowskie n75. Pod wyj zaworów lub podłącz np ręczna pompke podcisnieniowa z zegarem . Popompuj chwilę i zobacz co jest na zegarze. Jak nie spada to szczelny. Później upuść ciśnienie- szybki spadek do 0 zawór sprawny a jak długo upuszcza to do naprawy lub najlepiej drugi sprawny. W którym miejscu jest dokładnie N75 w 2.0 HDI i czy...
Został podłączony pod komputer i wyświetla żeby wymienić turbosprężarkę zawór N75 lub czujnik G13. Turbo i N75 zostało wymienione i nie wiem co to jest G13.
To tam jest inna zasada działania tego zaworu niż w VW tradycyjny N75?. Bo w VW można przecież podpiąć...
"Podczas jazdy przy podłączonym VAGu turbina pracowała dobrze przy około ~2500 rpm po dodaniu gazu do podłogi niestety zaczeła już podawać jakieś złe wartości" I sam sobie odpowiedziałeś. Nie działa układ ograniczający ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyki podciśnieniowe są całe jak piszesz to albo są przytkane albo nie działa zaworek N75. Sprawdzić...
Witam. Mam problem z passat b6 1.9tdi (BKC) 2005r. Wyskakuje błąd P0299(Niskie ciśnienie doładowia)Auto jedzie bardzo płynnie lecz nie ma mocy jakby turbo sie wcale nie załączało ale je słychać że działa. Gruszkę sprawdzałem, działa. Ciśnienie podaje dobre, wszystkie węże są całe. Czekam do soboty aż będę miał możliwość podłączyć pod vcds. Ma ktoś pomysł...
Po podłączeniu pod komputer mechanik stwierdził ze przepływomierz i zawór n75 jest sprawny wyszło na to ze turbina jest zapchana tak ze powiedział ze może samo wyczyszczenie jej wystarczy w ostateczności jak to nie pomorze będzie trzeba zrobić regeneracje ważne ze już przyczyna znaleziona :)
Podłącz urządzenie diagnostyczne sprawdź parametry silnika.
Mam problem z turbiną w moim audi a3 1.9tdi.Chodzi mianowicie o to ,że włącza mi się tryb awaryjny auta.Zdarza się to przeważnie gdy silnik nie osiągnoł prawidłowej temperatury. Zawór podciśnienia n75 został wymieniony,turbina była czyszczona,po podłączeniu do vag-com pojawia się błąd zawór podciśnienia.Prosiłbym o jakąś podpowiedz w tej sprawie.
I co po podmianie?, bo na logach widać poprawę. Chociaż idealnie jeszcze nie jest. jaką januszu widzisz poprawę bo ja żadnej : pierwsze logi dotyczą silnika ALH a drugie AHF ale patrząc na temat to pewnie chodzi o te drugie więc : turbo wcale nie pompuje i normalnym jest, że przepływka wskazuje tak niskie wartości i sterownik wchodzi w tryb pracy awaryjnej...
Na pracującym silniku podłącz na próbę podciśnienie bezpośrednio - z pominięciem N75, do turbiny i zobacz jak porusza się dźwignia sterująca. Musisz wykonać testy drogowe ze sprzętem diagnostycznym, to jedyna droga eliminacji usterek. Przed tobą, oby nie, VP44 brrr...
Witaj. Jeśli miałeś strasznie zabrudzony filtr to mógł paść przepływomierz. Nie czyści sie go tylko wymienia!!! Utrata mocy może być spowodowana taż innymi przyczynami np. uszkodzoną turbiną lub jeśli masz zmienną geometrie łopatek zapieczeniem sie łopatek w turbinie lub uszkodzony zawór N75 który moze w Twoim przypadku upuszczać ciśnienie cały czas,...
Kiedy w passacie miałem taki przypadek. Kilka tygodni później okazało się, że winny temu był silownik turbosprężarki, a właściwie jego nieszczelność. Podłącz do "gruchy" wakuometr i sprawdź czy jest szczelna.
Oznaczenie silnika AHU podłączony pod komputer nic nie wykazało ;o
Witam. Pomogło, pomogło. Jeden wężyk miałem źle podłączony, więc poprawiłem. Ntomiast drugi wężyk nie wychodzi z zaworka N75, on leci gdzieś na dół za zbiorniczkiem płynu chłodzącego i to z nim mam największy kłopot, bo nie mam go gdzie wcisnąć. Pozdrawiam Noga (hehehe)
własnie przed chwila sprawdziłem i ten pret wysuwa sie zaraz po zapaleniu i przy przygazówce jeszcze po troche wiec jest ok. Potrafisz przeczytać ze zrozumieniem to co napisałem wcześniej ? Pręt czyli sztanga ma się chować w gruchę (czyli się podnosić) po odpaleniu silnika a nie wysuwać. Wysuwać czyli opadać ma tylko podczas silnej przegazówki oraz...
No to podłącz to tak jak było w oryginale przy okazji zmieniając przewody ciśnieniowe od turbo do n75 na nowe, i sprawdź co się dzieje, w razie czego wymień zawór na nowy bo oryginał pierburga smieszne 120 zł kosztuje.
Sprawdź czy grucha przy turbinie zaciąga geometrie przy odpaleniu.To na początek.Potem szczelność węży od turbiny po sam kolektor.A potem podłączyć kompa i sprawdzić co tam słychać.
Witam, mam problem który od dłuższego czasu jest dla mnie zagadką nie do rozwiązania. Problem pojawił się po podłączeniu spawarki do auta w celu pospawania mocowania wydechu. Auto straciło doładowanie a na blacie wyskoczyło "usterka układu silnika". Po podłączeniu auta do interfejsu wyrzuciło błąd P0047 Turbocharger/Supercharger Boost Control Circuit...
podłączyć podłączyć lampke podłączyć betoniarka podłączyć colorofon
klimatyzacja eberspacher bosch agregat prądotwórczy cewka pompa
gorenje piekarnik naprawa pompa ciepła split
Jak zrobić flash Sony Ericsson K800i - poradnik Radiowe wodomierze Apator - opinie i analiza