Tak, możesz się upewnić i sprawdź gdzie one biegną. Ja obstawiam że jeden do prądnicy, a drugi do stacyjki lub bezpieczników.
Zdemontuj wszystkie przewody. Kabel z wtyczką podłącz niebieski do N, brązowy na samą górę gdzie masz czarny teraz, uziom do uziomu i testuj kompresor.
Trapez Caro model Mr'93 z 1995 roku
miała ( + )
Dawno przy tym grzebałem ale coś pamiętam. + : Wiadomo kabel na aku. OB : To będzie kabel który powinien iść na bezpiecznik. Z tego kabla zasilany jest klakson, światła stopu i chyba silniczek wycieraczki w wersji z kabiną. Jak wyciągnie się kluczyk to nie będzie tam prądu. C : To kabel który powinien iść na opornik dodatkowy- ten nad rozdzielaczem...
https://www.mojahonda.pl/download/silnik... Na 19 stronie jest schemat. Tylko kolorami przewodów się nie sugeruj, bo jeśli to nie jest oryginał Hondy to mogą być inne.
prawdopodobnie kostka stacyjki ,albo sama stacyjka uszkodzona.
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Oj kolego bez poskładanego (i podłączonego) rozrusznika możesz sobie sprawdzać.
Prawa śruba do rozrusznika, lewa śruba z szerokim konektorem-akumulator ,alternator, wsuwka skośna sterowanie z stacyjki. Prosta wsuwka nie podłączona.P
(at)marekmerc Zwróć faktycznie uwagę na biegunowość podłączenia rozrusznika, bo brak obracania sie wału korbowego bez kompresji (wykręciłeś swiece, skoro tam drut wstawileś), wskazywało by na całkowite zniszczenie sprzegiełka lub przekładni.
Ten czerwony ma być tam gdzie czarny.Czarny sprawdź gdzie leci , czy nie jest to przypadkiem masa.
Zmień plus po stacyjce na niegasnący przy rozruchu.
Najprościej to sprawa wygląda tak: Na jeden gwint, ten bliżej rozrusznika przykręcasz przewód wystający z rozrusznika. Na drugi gwint przykręcasz kabel plusowy z akumulatora taki gruby oraz troszkę cieńszy który idzie z prądnicy lub alternatora - nie wiem co masz, ale to nie ma znaczenia. Te dwa muszą być na jednym zacisku bo nie będziesz miał ładowania....
http://forum.skodaclub.pl/fabia-zrob-sam...
A gdzie sterowanie? Nie ma przekaźników/styczników tylko o dwóch wyprowadzeniach. Chyba, że jest to zwykły włącznik przyciskowy, albo chodzi o to, że ma 2 przewody sterujące oraz jeden na akumulator i jeden na rozrusznik? Jeśli tak, to te dwa załączają cewkę, czyli nie ma znaczenia kolejność. Warto przy tym zmierzyć, czy nie ma połączenia wewnątrz jednego...
Dowolny. https://goo.gl/images/e5HxJX https://goo.gl/images/Jwn948 https://goo.gl/images/FTd2Qv
A co za problem przerobić na wsuwkę?
Sprawdź styki, może są zabrudzone i gdzieś nie łączy.
Podłącz rozrusznik 'na krótko', jeśli zakręci to szukaj przyczyny - od stacyjki do rozrrosznika.
Schemat jest nieprawidłowy: np. 15 oraz 15a to dwa różne styki i nie mogą być ze sobą pomylone. 15 regulatora daje Kolega do stacyjki, do styku 15/54 czyli "urządzenia pracujące z kluczykiem": kierunkowskazy, wycieraczka czy sygnał. 15a rozrusznika podaje napięcie (pełne 12V) tylko przy rozruchu dla łatwiejszego odpalenia - większe napięcie na cewce...
Jeżeli rozrusznik nie kręci to nie jest wina czujnika wału, o którym pisałem wcześniej. Uszkodzona będzie stacyjka lub podłączenie rozrusznika.
Podłącz rozrusznik kablem "na krótko" (zasilanie elektromagnesu) będziesz wiedział czy wina leży w rozruszniku czy w instalacji.
B+ to plus z akumulatora D+ podlącz dokontrolki ładowania
Czyli zasilanie alternatora podłączone pod akumulator lub rozrusznik. Lecz na rozruszniku jest tylko jeden przewód gruby. Masz zasilanie na tym grubym przewodzie na alternatorze, jak zgaszony silnik? Może przy rozłączeniu rozrusznika, nie został podłączony przewód zasilania alternatora?
Okazało się, że rozrusznik ok. Pod pedałem gazu od korozji urwał się miedziany kabel prądowy..
Pokaż zdjęcie rozruszników?
Może byś pokazał ten przekaźnik?
Czerwony kabelek to nic innego jak sygnał ze stacyjki do rozrusznika. Musi być do niego podłączony w okolicach grubszego kabla przykręconego do automatu rozrusznika. Z góry prawdopodobnie nic nie zobaczysz.Potrzebny będzie do tego kanał.
Widziałem kilka [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... (jest opcja Szukaj :D ). Jeśli tam nic nie będzie, poszukam u siebie, tylko napisz (może być na priv) jaki silnik (pojemność i benzyna/diesel/TD), to zeskanuję z książki właściwą stronę i podeślę (wszystkiego jest trochę za dużo, poza tym to wyglądałoby bardziej na kradzież...
Masę podałem prosto z akumulatora na rozrusznik Spróbuj podłączyć "+" bezpośrednio do rozrusznika.
20 barów dla silnika z wtryskiem pośrednim to mało. Podłącz rozrusznik pod 24 v. Fabryka podawała 28 bar do remontu. No gdzie - 28 to była dolna granica nominalnego sprężania jak pamiętam. Przy takim ciśnieniu powinien palić bez świec.
Na rozrusznik.
Witam wszystkich posiadam simsona s51 i chciałbym w nim podłączyć rozrusznik. Pierwszą sprawą jest to ze poszukuje rozrusznika i prosze o stronke z takimi rozrusznikami a po drugie to pewnie trzeba by też dokupić dekielek od stronu magneta z miejscem na rozrusznik z góry wielkie dzięki. Pozdr.
W załączniku opis podłączeń rozrusznika i alternatora.
Witam. Według oznaczeń ze stacyjki do schematu: B - battery/zasilanie z akumulatora podłącz - d. G - ground/masa podłącz do - a. M - magneto/cewki zapłonowe podłącz do - b. S - starter/solenoid rozrusznika podłącz do - c. L - zasilanie po włączeniu stacyjki podłącz do - e.
No Panowie! szacun! Jestem coraz bliżej. Ale faktycznie w instrukcji PL (na 96 str) jest, to dość ordanoleptycznie rozrysowane. niestety chyba nie mam regulatora napięcia (w środku go raczej nie ma) więc muszę go gdzieś dorwać. Niestety, w żadnym manualu nie ma symbolu tegoż modułu. wiecie może jaki ma być? Nie ciężko się zorientować, że elektrykiem...
No właśnie, czyli potwierdza się to co pisałem w pierwszym poście. Bez dwóch dodatkowych przekaźników wpiętych w masę zasilania cewki, albo zwierających przewody przy wyłącznikach (rozrusznika i stopu) się nie obędzie. Czy są jakieś miniaturowe przekaźniki nie do lutowania na płytce (z przewodami jak samochodowy), albo dwu-stykowy na 12v? Pozdrawiam
Sprecyzuj pytanie o tą "dawkę" ? A prostownik, kable rozruchowe najpewniej pod akumulator podłącz (- masz na korpusie ciągnika, przyjżyj się ,że masz jeden zacisk aku podłączony do korpusu, a + masz podłączony do rozrusznika, poprzez włącznik rozrusznika). Pozdrawiam.
S podłączony bezpośrednio do klemy + alternatora niweluje spadek napięcia na długim kablu akumulator-rozrusznik-alternator. Oczywiście możesz go podłączyć razem z B+ pod śrubę rozrusznika, ale napięcie ładowania nieznacznie spadnie
Nie wolno przerywać zapłonu. Odetnij zasilanie rozrusznika.
Jeszcze jedno pytanko 😊 Czy mogę w ramach sprawdzenia podłączyć rozrusznik pod żelowy aku. 12V, 7Ah ? Choć z drugiej strony nie wiem czemu oryginalna bateria nie miałaby dawać teraz rady, skoro takowa jest dedykowana.
Na sam pierw warto by sprawdzić czy wgl rozrusznik działa. Do rozrusznika, bezpośrednio, powinien iść min 1 gruuuby kabel. To będzie + (zwłaszcza jeśli jest to kabel czerwony). Drugi kabel, zwykle czarny to -, jednak jego może nie być, gdyż masę może sobie ciągnąć bezpośrednio z obudowy. Podłącz rozrusznik bezpośrednio do akumulatora i zobacz czy zakręci...
Podłącz prostownik pod rozrusznik albo alternator.
Po prostu podłącz rozrusznik i zobacz, czy kręci. Potem przy jakimś obciążeniu.
to podłącz na krótko rozrusznik i zobacz czy odpala i czy iskra nie ginie
To odepnij cienki od cewki elektromagnesu i sprawdź wtedy. Jeśli jeszcze rozrusznik rusza to jest sklejony elektromagnes. Jeśli nie, to źle podłączony przewód wzbudzający rozrusznik przy stacyjce.
Już widzę jak Fiat płonie, no cóż. Czarny kabel to główna masa, więc przejście musisz sprawdzić od klemy do oczka fi-8. (przy zdjętej klemie masz otwarty obwód). Na B+ przychodzą dwa kable gruby plus oraz plus na alternator. Cienki sterujący idzie na śrubę fi-6. Nie wiem tylko co to: "poniżej masa (krótki kabel wchodzący do rozrusznika) "
Alternator: trzeba zasilić uzwojenie wzbudzenia - może z baterii, czy akumulatora, D+ do +, DF do -. A w rozruszniku najczęściej uszkadza się komutator - robi się zwarcie sektorów, albo zużyta szczotka wpada gdzie nie trzeba i coś blokuje mechanicznie. Uzwojenie raczej trudno uszkodzić.
Jest uzwojenie wciągające i trzymające.
Szukam schematu podłączenia rozrusznika.
Witam, Potrzebuję wiedzieć, jakie przewody podłączyć do rozrusznika Suzuki Jimny. https://obrazki.elektroda.pl/9858905500_...
Weź do cholery, dwa porządne przewody rozruchowe z akumulatorem samochodowym i podłącz rozrusznik na krótko. Opisz wyniki.
alternator podłącz 30 z rozrusznikiem prądowy ,67 z regulatorem 67 ,a15 połącz z kontrolką ładowania (trzeba uważać spalenie kontrolki spowoduje brak ładowania).Nie opisaną możesz podłączyć pod masę nie jest to konieczne.
Rozrusznik: przewód czerwono/czarny(2,5mm2) w skrzynce bezpiecznikowej w złączu 10 polowym, lub przy kostce stacyjki; Zapłon: przewód czarny w kostce stacyjki lub w skrzynce bezpiecznikowej w złączu 10 polowym. Raczej czujnika neutralnego położenia dźwigni biegów nieznajdziesz. Pozostaje ci podłączenie do czujnika ręcznego. Pozdrawiam
Sprawdź czy dochodzi zasilanie na elektromagnes rozrusznika po przekręceniu stacyjki na rozrusznik. Podłącz tam żarówkę. Wtedy będziesz wiedział czy to wina rozrusznika czy instalacji po stronie auta.
Pozatym do czego używasz silnika pierscieniowego z rozrusznikiem?
Należy pociągnąć dodatkowy przewód od nowej stacyjki do elektromagnesu rozrusznika.
Elektromagnes włączający rozrusznik posiada dwa uzwojenia.Jedno wykonane z grubszego drutu jest podłączone do zacisku na który przychodzi prąd po przekręceniu kluczyka w stacyjce.Jego drugi koniec jest podłączony do śruby do której przyłączone jest wyjście na rozrusznik.Prąd płynie przez to grube uzwojenie następnie przez szczotki i uzwojenie rozrusznika,które...
Prawdopodobnie przez zacisk DF regulatora płynie prąd wzbudzenia prądnicy. Jeśli regulator jest uszkodzony to na próbę można podać napięcie wzbudzenia przez żarówkę 20W na zacisk DF prądnicy i plus akumulatora.
Dobrze masz podłączone kable przy rozruszniku? Nie zamieniałeś? Albo zamieniłeś, albo padł bendix.
Podłącz dodatkową masę do silnika(rozrusznika).
Przecinasz przewód sterujący rozrusznikiem (stacyjka-wyłącznik elektromagnetyczny rozrusznika), włączasz w to przecięcie styki dodatkowego przekaźnika, cewkę przekaźnika z jednej strony łączysz ze stykiem 30, a z drugiej strony podajesz masę przez ukryty wyłącznik. Aby rozrusznik zadziałał jednocześnie musisz przekręcić stacyjkę w pozycję ROZRUCH i...
Najlepiej podłączyć rozrusznik do akumulatora.
Posprawdzaj przewody przy podłączeniu rozrusznika i masę przy akumulatorze, choć jak piszesz, ze rozrusznik powoduje, że samochód rusza, to połączenia powinny być dobre.
Raczej po dwóch obrotach silnika to hydraulika sie nie napręży,ale dla sprawdzenia możesz spuścic raz olej na wyjsciu pompy i będziesz wiedzial czy jest jakaś różnica. Ja bym podłączył rozrusznik na próbe kablami(porządnymi) bezposrednio bo mi coś sie wydaje że to jednak kable/masy itp.
Czy chodziło Ci o to? http://obrazki.elektroda.net/23_12272732...
Witam. Budowa i charakterystyka pracy rozrusznika jest dostosowana do specyfiki pracy. Przede wszystkim praca dorywcza.. A jak się ma moc rozrusznika do silniczka z zakrętarki? A rozważasz zastosowanie tez takiego silniczka? :) Już bardziej prądnice od malucha czy innego auta możesz użyć jako silnika na 12V.. ale jest tego w necie cała gamma i to za...
Szukaj urwanego przewodu przy rozruszniku, ewentualnie ktoś mógł go tam zostawić nie podłączony, jak robił coś z rozrusznikiem. Wg. objawów z 1 postu to ten przewód jest zwarty do masy, być może nawet przykęcone oczkp pod jakąś śrubę.
kolego masz żle podłączoną cewkę tam gdzie masz oznaczone plus do akumulatora to idzie do rozrusznika
Podłącz rozrusznik bezpośrednio do akumulatora, sprawdzisz czy jest dobry. Dobrze to wszystko podłączyłeś?
Na wyjściu C pojawia się napięcie około 8.5 V z podłączonym automatem rozrusznika, bez podłonczenego około 10 V. Świeca żarowa też jest podłączona. No skoro wychodzi napięcie na automat rozrusznika to powinień startować a właśnie niechce. Dodano po 2 Na wyjściu C pojawia się napięcie około 8.5 V z podłączonym automatem rozrusznika, bez podłonczenego...
Spróbuj podłączyć rozrusznik bezpośrednio do akumulatora. Stało się to nagle czy już dłużej tak jest? Akumulator nowy ale czy odpowiedni i dobrze naładowany?
MASY nie podłączyłeś
Gruby kabel do plusa akumulatora, masa to wiesz, do minusa. Cienki przewód, poprzez kontrolkę(na przykład żaróweczka 12V5W) do plusa pojawiającego się po włączeniu zapłonu.
Tak, chce podłączyć rozrusznik przez zwieracz na zdjęciu. Chodzi mi o to w jaki sposób to podłączyć.
Jeżeli twoja listwa nie bierze za dużo prądu to możesz ją podłączyć zamiast tej jednej diody. W innym przypadku najlepiej użyć tranzystora i możesz zasilać prawie wszystko, nawet rozrusznik :)
Do rozrusznika dochodzą 2 przewody - jeden gruby, drugi cienki. Musisz podać na ten cienki przewód plus z akumulatora. Rozrusznik wtedy będzie tak długo kręcił jak długo będziesz podawał plusa. Po tym będziemy wiedzieć czy to wina rozrusznika czy instalacji w aucie. Możesz pod ten cienki przewód przy rozruszniki podłączyć żarówkę a drugą stronę żarówki...
Twornik to tam gdzie masz szczotki a wzbudzenie to oczywiscie pozostale sproboj polaczyc wszystko szeregowo i sprawdz co bedzie sie dzialo z reguly silniki ktore startuja pod duzym obciazeniem tak wlasnie sa laczone (np. rozrusznik)
Masz pomieszane podłączenie na rozruszniku .Biały przewód który idzie od zacisku 50 wyłącznika świec ,ma być podłączony do zacisku na małą śrubę M4 automatu ,tam gdzie masz opisane na zdjęciu (przewód masowy czarny),Ty podłączyłeś do wyjścia z automatu (śruba z nakrętką do plecionki od stojana).Tu jest błąd dlatego rozrusznik kręci a nie zazębia wieńca...
Przewody przynajmniej takie jak są przy oryginalnym akumulatorze. Przycisk i ewentualny bezpiecznik wytrzymujący kilkaset A. Oryginalnie w samochodzie nie ma bezpiecznika w podłączeniu akumulatora do rozrusznika. Radzę aby przycisk załączał wytrzymujący stycznik kilkaset A, bo trudno o ręczny taki przycisk. Woltomierz może być podłączony dowolnymi przewodami...
Witam działanie rozrusznika realizuje kabel na którym jest podany + od stacyjki . Czyli gruby kabel przykręcany na śrubę (zasilanie rozrusznika ) .Cienki kabel często na wtyczkę , to sterowanie (zasilanie cewki elektromagnesu ) ma spowodować połączenie rozrusznika z kołem zamachowym . Minus jest przez obudowę rozrusznika . Pozdrawiam miłego dnia SH....
elektromagnez do wymiany, klei na stale. Co to takiego?
Zadziała, jednak zwróć uwagę na przekrój przewodu łączącego zacisk 30 stacyjki z akumulatorem. Kabel ten zasila wszystkie odbiorniki i dodatkowe obciążenie może spowodować jego przegrzanie. Ja podłączyłbym dodatkowy przewód do klemy lub do zacisku na rozruszniku.
Powinno się podłączyć rozrusznik i zawór paliwa, powinien palić. Anie pali! Nie ma iskry.
To możesz mieć problem z o kablowaniem - jakie przewody masz od akumulatora do rozrusznika? Jakie do reszty? Jak podłączona masa? Albo z rozrusznikiem - sprawny? Sprawdzony? Ten silnik to w ogóle sprawny jest? Nie zatarty albo co? Akumulator z tego diesla to też nie stał przypadkiem dłuższy czas nieużywany? W tej chwili ogranicz się do minimum podłączeń...
Zrób zdjęcie jak podłączyłeś kable do rozrusznika, wygląda jak byś podłączył grubego plusa do zacisku szczotek
Masz jakieś oznaczenia na przekaźniku? Sprawdź jaki kolor kabla dochodzi do rozrusznika. Dodano po 1 Czy 1 z 2 są ze sobą połączone?
Wyczyść klemy i podłączenie do masy.
Poniżej schemat podłączenia rozrusznika. Zgadnijcie dlaczego zębatka rozrusznika wycofuje się z zazębienia z kołem zamachowym gdy tylko silnik zaczyna pracować czyli załatwia część zadania urządzenia, które opracował kolega? 761737
Ta przetwornica wybuchnie po podłączeniu do rozrusznika, dosłownie. Patrząc na konstrukcję wewnątrz urządzenia można jej użyć do radia samochodowego, co najwyżej.
Witam, Proponuję podłączyć unieruchomienie samochodu poprzez odcięcie elektrycznej pompy paliwa umieszczonej w zbiorniku paliwa. A ja proponuję, żebyś lepiej nie zabierał więcej głosu w tym temacie. firma od systemów wymaga podłączenia odcięcia rozrusznika To jest w pełni zrozumiałe, chodzi o bezpieczeństwo w wypadku zdalnego unieruchomienia pojazdu....
Przywal jakimś kółkiem drewnianym w automat jak dasz radę. Jak pyka automat po przekręceniu na zapłon to rozrusznik może być uszkodzony. Albo podłączyć opalarke i delikatnie spróbuj grzać może coś to da.
Spróbuj jeszcze podłączyć cewkę przekaźnika bezpośrednio do akumulatora (uwaga, może kopać). Jeżeli będzie działał i rozrusznik działa podłączony na krótko znaczy, że coś jest nie tak w instalacji, Bezpieczniki sprawdzałeś?
Pewnie że istnieje.
Nie ma żadnego znaczenia jak je podłączysz, w tym przekaźniku jest zwora, która łączy te dwie śruby ze sobą po podaniu napięcia na cewkę (biała wtyczka) I to jest właściwa porada, która powinna zamknąć temat. Może tylko dodam, że trzeba go umieścić w swoim miejscu zamocowania. Tak, aby pasował.
Słuchaj co do masy to możesz sprawdzić miernikiem, lub jeżeli masz kable rozruchowe to na próbę możesz podłączyć (-)akumulatora z blokiem silnika. Natomiast jeżeli mówisz,że nie kręci to Twój mechanik ma zrobić tak w momencie jak rozrusznik nie kreci podłączyć kontrolkę (taką żaróweczkę) na rozruszniku do przewodu, który idzie ze stacyjki (taki cienki...
Witam was serdecznie, dawno temu mój dziadek w Skodzie 120 miał zamontowany przycisk tak a by po włączeniu zapłonu naciskając go uruchamiany był rozruch silnika, coś podobnego jak w Ursusie lub Autosanie, nie było możliwości odpalenia samochodu poprzez stacyjkę. Chciałem taki sam włącznik rozrusznika zamontować w mojej Skodzie Favorit, czy ktoś z was...
Jest to całkiem normalne. Rezystancja cewki "wciągającej" jest niska i przy małych oporach tarcia wirnik spokojnie może się obracać, ale nieco wolniej bo jest spadek napięcia na rezystancji cewki. To jest tak jak szeregowe połączenie silnika i rezystora. Jeśli prąd wywoła moment większy od momentu tarcia to wirnik zacznie się obracać. "Praw fizyki Pan...
Dlatego tez doradzam oddanie sprzętu do kogoś, kto zrobi pełny przegląd i uruchomi pojazd. Jeszcze raz - skąd jesteś?
podłączyć rozrusznik skoda podłączyć przekaźnik rozrusznik schemat podłączyć rozrusznik
wymiana panewki backup android poziomować światła
Filtr oleju w Ursusie C-385 się nie kręci - przyczyny Cyfrowy miernik hałasu VOLTCRAFT w Łodzi - gdzie kupić?