Witam. błąd - ostatnia dioda 90 stopni czyli awaria presostatu spalin. Jest to błąd o znaczeniu "brak zadziałania presostatu spalin", i rzadko jest to awaria samego presostatu, przeważnie przyczyna leży gdzie indziej. Wymieniany był także oddzielacz spalin, stary plastikowy rozleciał się. Co masz na myśli pod nazwą "oddzielacz spalin", bo w kotle oraz...
Według mnie turbina jest stara bez geo, mam tylko zawostkę z jej podłączeniem. Czy wężyk z gruszki turbiny mam podłączyć pod kolektor czy pod pompę VACu czy może przez trójnik razem z pompą VACu oraz kolektorem? Co sądzisz kolego
artbi881 myślę, że z turbiną dobrze kombinujesz, wydaje mi się, że turbina rozszczelniła się z jakiegoś powodu, a nie sama w sobie była przyczyną. Dodam że jeszcze wcześniej auto tez było w serwisie bo powyżej 3k obrotów wpadało w tryb awaryjny. Mechanior znalazł uszkodzony wężyk przy intercoolerze(błąd doładowania turbo), wymienił i było lepiej chociaż...
VW Passat 1.9 TDI 2001r 130KM 230000km Witam wszystkich. Otóż podczas jazdy na trasie auto straciło całkowicie moc, jak udało mi się doczołgać do prędkości 120km/h to byłem szczęśliwy, zero przyspieszenia. Na desce rozdzielczej nie zapaliła mi się żadna kontrolka. Dopiero jak dojechałem i zostawiłem auto na noc, rano wróciło przyspieszenie ale dopiero...
Przy obudowie filtra powietrza jest mały "pierdolnik" z trzema gumowymi wężykami (czerwony, zielony i żółty). To jest jakiś regulator ciśnienia doładowania. Wężyk z czerwonym paskiem jest połączony ze stroną tłoczącą turbiny, więc jest w nim ciśnienie jakie daje sprężarka. Podłącz przez trójniczek manometr (na dość długim wężyku), wsiądź do auta i...
Witam. Pomogło, pomogło. Jeden wężyk miałem źle podłączony, więc poprawiłem. Ntomiast drugi wężyk nie wychodzi z zaworka N75, on leci gdzieś na dół za zbiorniczkiem płynu chłodzącego i to z nim mam największy kłopot, bo nie mam go gdzie wcisnąć. Pozdrawiam Noga (hehehe)
Tą rurką podawane jest ciśnienie do zaworu N75 które steruje otwarciem zaworu ciśnienia doładowania w turbinie( ten luźny wężyk przy gruszce turbiny na foto ;) )
Temperatura nie ma znaczenia, ważne żebyś tylko obserwował prace sztangi turbiny. Można zamiast gruszki podłączyć vacuometr i będzie widać czy jest podciśnienie podawane. Wężyki podciśnienia sprawdzone?
Jak w temacie potrzebuje schematu do podłączenia wężyków podciśnienia do sterowania turbiny. Galloper 2.5 td 98r. Z góry dziękuje za informacje.
Twoja turbina sterowana jest nadciśnieniem. https://obrazki.elektroda.pl/9384455900_... Górny wężyk to ciśnienie z turbiny, środkowy idzie do gruszki, dolny to tylko odpowietrzenie gruszki. Równie dobrze może być nie podłączony. Natomiast podłączenie do czujnika w sterowniku to jakaś herezja, nic dziwnego że sterownik nie widzi ciśnienia.
Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
Test jest prosty odpiąć wężyk idący do gruszki turbo najlepiej przy zaworze n75 i specjalną pompką odsysać i sprawdzic przy jakiej wartości podciśnienia dojdzie do ogranicznika. Jak nie ma pompki to weżyk do dzioba i ssiesz i patrzysz czy sztanga sie cofa i czy grucha szczelna. Może jeszcze być n75 padnięty lub źle podłączone wężyki do niego.
Czy prawidłowo podłączony,zaślepka z wężyka wyjęta,skręcić prawe pokrętło na maxa w prawo Czy jest iskra?
Witam, Mam problem z podłączeniem wężyków wychodzacych z turbiny do... własnie gdzie one powinny iść w wersji którą posiadam pod intercoolerem znajduje sie EGR z zamoątowaną pomką (prosze zobaczyc zdj.) . Proszę o pomoc z góry dziękuje.
To zapnij wężyk na krótko bezpośrednio z vacumpompy bo być może masz uszkodzoną gruszkę to częsty przypadek a koszt niewielki i to trzeba sprawdzić .
Ten wężyk to nic innego tylko odma , która zawsze podłączona jest do ssącej strony turbiny , przedmuchy ze skrzyni korbowej plus mgła olejowa wracają z powrotem do silnika , po drodze zawór EGR dokłada spalin i masz mieszankę dzięki której w całym dolocie jest straszny SYF , pomijam problemy których ten syf potrafi przysporzyć , ja w moim aucie pozbyłem...
Witam Miałem trochę czasu i pouszczelniałem wężyki cybantami niestety usterka dalej występuje Będę niestety musiał wymienić elektrozawór. I teraz pytanko: Czy powinienem regenerować lub wymienić zawór 028 906 283 F który jest podłączony wężykami do turbiny, gruszki sterującej i kolanka za przepływówką ? Pozdrawiam
Zrób prosty test na zimnym i ciepłym. Sposób trochę kozacki, potrzebujesz wężyk 8mm zwiń go w takie U a drugi koniec podłącz przez trójnik do gruszki przy turbinie, zobacz do ilu zassie słup wody na zimnym silniku a ile na ciepłym. Jeśli za każdym razem podciśnienie sterujące jest takie samo to wina leży po stronie turbiny jeżeli inne podciśnienie na...
Na zdjęciu w pierwszym poście jest odpowietrznik siłownika hydraulicznego sprzęgła, nic tam nie jest podłączone, tak ma być Wężyk w oplocie bawełnianym, który idzie do obudowy filtra powietrza (średnica wewnętrzna ok 4mm, zewnętrzna 10) jest podłączony do króćców atm elektrozaworów sterujących zaworem egr i zmienną geometrią turbiny, doprowadza świeże,...
Dodam do tematu jeszcze problem o który mi chodzi a mianowicie to że sztangę gruszka wciąga tylko do połowy,natomiast po podłączeniu wężyka prosto z pompy wacum sztanga idzie w górę.
Panowie Koledzy, znowu rozprawa doktorska nad prostym tematem. A przecież Autor jest amatorem, chce tego wynalazku używać nieczęsto (bo ile razy rocznie pompuje się koła?), więc po co ta cała dyskusja o turbinach? Nie ma to żadnego sensu. Natomiast profesjonaliści, którzy codziennie potrzebują powietrza do kół nie używają do tego celu sprężarki lodówkowej....
Witam, od czego jest to konkretnie zaworek od sterowania turbiny ?
Witam potrzebuję schemat podłączenia podciśnień w owym smarcie 0.6turbo. Nie wiem jakie wężyki podłączyć do gruszki od turbiny 5 przewodów http://obrazki.elektroda.pl/2728442600_1...
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
"Podczas jazdy przy podłączonym VAGu turbina pracowała dobrze przy około ~2500 rpm po dodaniu gazu do podłogi niestety zaczeła już podawać jakieś złe wartości" I sam sobie odpowiedziałeś. Nie działa układ ograniczający ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyki podciśnieniowe są całe jak piszesz to albo są przytkane albo nie działa zaworek N75. Sprawdzić...
Sztanga w ogóle się nie podnosi. Jak zaciągnę ją strzykawką, jest wszystko oke I od tego powinieneś zacząć opis problemu. Weź kawałek wężyka ,i podłącz bezpośrednio z vacum do gruchy. Jak podciągnie to wiadomo że nie problem z geometrią czy pompą vacum . Zostają tzy opcje. Pierwsza to nieszczelności ,trójniki, akumulator podciśnienia( taka puszka okrągła...
Tak, opisał podłączenie zaworu. Ten czerwony wężyka raczej jest grubszy. Musi być podłączony N75 do gruchy no inaczej nie będzie sterował turbiną.
podłącz strzykawkę "50" do wężyka sterującego turbiną i w trakcie jazdy pociągnij strzykawką energicznie. Zobacz na ciśnienie. Brak reakcji = turbo do wyjęcia. Jest reakcja to znaczy że problem w podciśnieniu.
Zaworek n 75, zacierająca się zmienna geometria turbiny, źle podłączone wężyki. Zrób porządną diagnostykę.
Podłączyć się na wężyku do "gruszki" na turbinie za pomocą trójnika albo nawet odłączyć gruszkę a do wężyka podłączyć manometr. Manometr na wężu do kabiny i jazda. Jeśli to jest najprostszy układ turbo to gruszka otwiera "waste gate" ciśnieniem z kolektora ssącego.
Jak ściągniesz wężyk z gruszki powinno Ci turbo teoretycznie bić największe ciśnienie bo klapka na stronie gorącej jest wtedy zamknięta. Dodano po 3 Dzięki wielkie za wskazówki, a jeszcze jedno takie pytanko... jeżeli podłączyłbym na chwilę wężyk od turbo do gruchy, podpiąłbym vag-a, sprawdzał doładowanie i jeżeli nagle pojawi się ciśnienie (tak wiem,...
Sprawdź stan i w razie potrzeby wymień gumowe wężyki podciśnienia turbo. Sprawdź czy jak zasysasz wezyk od gruszki turbiny to czy sztanga sie zaciąga płynnie (prosty tesg nawet odkurzaczem) wtedy zobacz czy jak bedzie wszystko podłączone to czy tak samo sie zaciąga kiedy ktos dodaje gazu w aucie. Najczęściej w tych rocznikach to sparciałe wężyki podciśnienia-czasem...
To masz te dwa zaworki pod maską do których są podłączone wężyki podciśnienia a i jeszcze od turbiny ale nie pamiętam który to 1 a który 2 ale to na 100% któryś zaworek one niby działają ale przy w depnięciu gazu się przecinają i stąd kontrolka i brak mocy
JEŻELI WSZYSTKO SPRAWDZONE I SPRAWNE PRAWDOPODOBNIE MASZ POMYLONE PODŁĄCZENIE WĘŻYKÓW DO ZAWORU STERUJĄCEGO
Objawy adekwatnie wskazują na nie prawidłowo działającą turbinę, nie pompuje ani nie ssie stąd za małe ciśnienie i za mała masa zasysanego powietrza. ...... a komputer wskazywał 92,4 % non stop). Nieszczelność na wężykach lub dziurawa grucha turbiny, ewentualnie źle podłączone wężyki, lub brak podciśnienia ale to byś odczuł po hamulcach, zapchanego...
kolego podepnij masz objawy zatartych kierownic w turbinie podepnij ten wężyk który odpiołeś podłącz vaga i sprawdż najprawdopodobniej przeładowywuje jak nie masz vaga to zdejmij weżyk na zapalonym silnika z gruszki która reguluje kierownice na turbinie sciągaj i zakładaj i patrz jak chodzi sztanga jeśli bedzie sie przycinać lub wogóle nie bedzie sie...
Podłącz bezpośrednio węzyk z akumulatora podciśnienia pod gruszke turbiny,obaczysz czy natychmiastowo zadziała ,jak nie to szukaj tego podciśnienia. Jak będzie ok mogłeś sprężarką podczas dmuchania uszkodzić zaworek.
Nie wszystko.Omiń n75.Wężyk od turbiny(ciśnienie) podłącz bezpośrednio do puszki przy turbo.Nie odłączaj wtyczki od n75.
podłącz manometr do wężyka co dochodzi do turbiny (do gruszki) i podaj w milibarach jakie jest podawane podciśnienie na wolnych obrotach - odpisz na biuro(at)ststurbo.pl to może naprawimy samochód na odległość
witaj sztomel:cry:po wymianie sterownika turbiny,wężyków ,zaworu uchylnego wastegate oraz sprawdzeniu szczelności pozostałych połączeń dalej odłancza turbine.Po ponownym podłączeniu pod komputer i sprawdzeniu ciśnienia doładowania wynika ,że turbina nie doładowuje ponieważ nie daje takiego ciśnienia jakie jest potrzebne i dlatego odłancza turbinę ?...
Skąd będę wiedział na jakim poziomie ustabilizuje się ciśnienie? No i skoro wcześniej było go ciągle słychać a teraz wcale to chyba coś jest z nim nie tak. a co do tych wężyków to ten od turbiny to jest czerwony- podłączony od spodu do zaworka, a ciśnieniowy to ten niebieski po prawej stronie zaworka? Czarny jest od góry i dochodzi do rury obudowy filtra....
może jakiś wężyk żle podłączony lub dziurawy
Zeby turbina "ładowała" to sztanga po odpaleniu musi zostać zaciągnięta. Masz sprawdzić czy w czasie gdy silnik pracuje i odłączysz wężyk od gruszki to sztanga się wysunie, podłączysz zostanie wciągnięta. Sprawdź to w końcu!!!
Proponuję przyjrzeć się wężykom podciśnienia i zweryfikować podłączenie. Na próbę możesz odłączyć wężyki od egr i klapy gaszącej.
Tak. Został podłączony zegar i na jednym wężyku ciśnienie o,2 a na drugim ponad 1,5. Chodzi o to że na zapadka przy turbinie nie opada ale za to przy odłączeniu wtyczki od elektrozaworu zapadka opada
Sprawdź czy wszystkie wężyki podciśnienie są podłączone prawidłowo ? czujnik AGR musi być w oryginale i odpowiednio ustawiony jest tam regulacja AGR może być nie sprawny lub nie podłączony . Miałem podobny problem z VITO nie podłączyłem czujnika podciśnienia turbiny i to znaczy wężyka podciśnienia i nie było czy jechać teraz autko chodzi jak z fabryki
Mozesz podłączyć podcisnienie do gruszki turbiny i zobaczysz czy nie ucieka, czy trzyma cisnienie. Podlącz pod wezyk idacy od gruszki przy turbinie do zaworka n75.
Źle to sprawdzasz. Musisz mieć podłączony jakiś siłownik podciśnieniowy pod wyjście. Pod VAC podłączasz źródło podciśnienia, w tym celu dobrze spełnia zadanie sprężarka wyjęta z lodówki. Pod tak działającą instalację podłączasz 12V do cewki elektrozaworu i wówczas obserwujesz czy siłownik się wciąga i puszcza. Elektrozawór jest tak zbudowany że między...
Intercooler ma przelot a filtr powietrza czy jest czy jak go wyciaglem to nie ma roznicy Dodano po 4 Na starej turbinie tez tak bylo kupilem auto z rozwalona tyrbina i ktos pozaslepial wezyki rurka miedziana ktora jest wkrecana zaraz za turbina a teraz w nowej wystaje jakis krotki wezyk gumowy ktorego nie ma gdzie podlaczyc Dodano po 1 Na starej turbinie...
Witam . Jaki masz problem podłączyć auto pod komputer?.Prawdopodobnie jest przeładowanie turbiny,lecz to łatwo sprawdzić .Turbina ze stałą geometrią posiada zawór upustowy (może się mylę),to sprawdź,dodatkowo wężyki podciśnienia.
Takie coś znalazłem: "Problemem okazał się zawór upustowy turbiny DV. Jest to kawałek plastiku o okrągłym kształcie, a w nim okrągła membrana na sprężynce. Całość mocowana po lewej stronie zimnej części turbiny na 3 śruby m6 i podłączona do wężyka podciśnienia."
Wziąłem kolegę, wcisnął mi pedał gazu na maxa, auto wkręciło się na 2,5tys obr. Zszedłem do kanału zauważyłem że dźwignia na turbinie idąca od gruszki jest na maksa u góry, pociągnąłem ją w dół i silnik wszedł na obroty ;). pod gruszkę podłączyłem się wężykiem i strzykawką i pracuje, więc jest ok. wężyki podciśnienia są ok i podciśnienie jest. Jutro...
A co w przypadku gdy na zimnym silniku i wolnych obrotach nie ma podciśnienia na wężyku od EGR od Turbiny jest bardzo malutkie a w wężyku od tej czarnej puszki przy EGR to chyba zbiorniczek wyrównawczy jest bardzo dobre podciśnienie. Nie działa turbo i błąd p0299
Witam . Jestem tu nowy.Czytam o waszych problemach(i ich rozwiązaniach) juz dwa dni.Porównuję swoją usterkę przy 1,9 tdi AFN 110 kM z waszymi biegam do garażu - sprawdzam wasze sugestie i dalej mam problem. Z tym że jest trochę inny. Mój golfik ciężko wkręca się na obroty i nie ma mocy na początku jazdy czyli PONIŻEJ 2000 obr. Jak osiągnie 2000 obr....
Z logu ewidentne widać że jest przeładowanie - sterownik silnika każe odciąć podciśnienie podawane przez N75 a ciśnienie podawane przez turbinę nie spada. Najlepiej to podpiąć wakuometr przed gruszką i obserwować w czasie jazdy co pokazuje, jakie jest podciśnienie gdy VAG pokazuje wysterowanie N75 na 94%. Możesz mieć źle podłączony lub uszkodzony N75,...
Kiedyś miałem Xsarę 1.6HDi, wachlowała doładowaniem bez sensu, coś jak w rytm pracy EGR, a EGR działał bez sensu. Okazało się że miała robiony rozrząd i ktoś demontował motor i wtedy pochrzanił połączenia wężyków podciśnieniowych, N75 miał podłączony wężyk od egr albo od chłodnicy, już nie pamiętam. Analizowałem wykresy ale to nie miało sensu. No ciekawe,...
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
Zawór sterowany jest przez sterownik silnika. Stały plus po stacyjce, masa ze sterownika silnika. Sterowanie PWM. Cały czas piszesz ale sprawdzić i pokazać jak są podłączone wężyki to nie chcesz. Od wężyków trzeba zacząć, może któryś jest źle podłączony lub dziurawy.
Poleć sobie po wężykach i od razu będziesz wiedział który zawór steruje turbiną a który egr.
Witam. Mam problem z Volvo V50 2.0D 136km 2004r a dokładniej to od czasu do czasu odcina moc oraz wyskakuje komunikat "serwis motor...." I wtedy jedzie jakby bez turbo albo z delikatną bardzo jej wersją. Na komputerze pokazuje błędy ze sterowaniem turbiny ( turbina nowa wraz z gruszką elektryczna ) wężyki wszystkie podłączone zaworki sprawne macie może...
podpinap sie pod temat. jak bede szybszy to umieszcze odp :D Dodano po 37 podpinap sie pod temat. jak bede szybszy to umieszcze Dodano po 22 wychodząc od vakupompy idziemy po wężyku i dochodzimy do trójnika, z czego jeden króciec kieruje nas do elektrozaworu turbiny złącze oznaczone VACU, a z elektrozaworu wyjście oznaczonym OUT idziemy do turbiny wróciwszy...
U mojego dziadka podobne objawy powodowała po prostu "pół-martwa" turbina - dziadkowi spadł wężyk od podciśnienia, uszkodziło to układ sztangi - po podłączeniu wężyka auto trzymało moc, ale miało powyższe objawy. Skończyło się na wymianie turbo. Specem nie jestem, dzielę się tylko doświadczeniami.
Jak powinien zachować się zawór przy turbinie w Octavi 1,9 TDI 110KM sterowny podciśnieniowo przez N75 po zapaleniu silnika??? Czy po zapaleniu jego dzwignia ma się przesunąć na dół czy ma pozostać w pozycji jak po zgaszeniu silnika??? U mnie jest tak że na wyłączonym silniku dzwignia jest u góry następnie po zapaleniu minimalnie przesuwa się w dół...
To teraz skombinuj kawałek wężyka i podłącz gruszkę( na próbę)bezpośrednio tam gdzie jest wyjście podciśnienia z pompy vacum. Jak zaciągnie dobrze to pompa dobra i gruszka szczelna. Jak dalej słabo szukasz nieszczelności. Sprawdź też czy wyjście z pompy vacum nie ma luzu bo tam często był problem tylko nie pamiętam w których pompach.
No jest, podłączasz zamiast gruszki manometr, odpalasz test i patrzysz czy ciśnienie spada i rośnie. Ewentualnie podłączasz wężyki i dmuchając ustami sprawdzasz czy zaworek zmienia połączenie wyjścia "Out" na wyjście "Vac" lub do atmosfery przy podłączeniu napięcia na wtyczkę.
Można na tym wężyku założyć sobie taki miniaturowy filterek i wtedy będzie wiadomo czy olej uszkadza zaworki
Fotkę mogę dopiero w sobotę zapodać. Jeszcze jedno, nie zależne od obrotów słychać tak samo, może to w jakiś sposób turbina się przeładowuje?
Kolego kazimierz7777. Zrób jeden log grupy 003 i 011 jednocześnie dynamiczny z ściągnietym wężykiem z gruszki na turbie a 2 log tych samych grup z podłączoną gruszka turbiny do vacum pompy ale na smutno bez zaworu n75 i wklej Zobaczymy . Prawdopodobnie masz zapieczone kierownice...
Turbo działa sprawdzałem,cyrkulacja spalin prawdo podobnie jest ok jeśli o tym mowa czyli taki metalowy siłownik na kolektorze ssącym rozbierałem to i czyściłem znajdujący się tam zawór nie był zapieczony ale był zatkany sadzami i smarami z oleju,to też nie pomogło. A do czego służy taki czarny jakby zaworek podłączony od pompy wspomagania serwa do...
Witam wszystkich serdecznie! Problem dotyczy Peugeota 407 SW 1.6HDI 110km (9HZ), samochód w trybie awaryjnym (check engine, 3000obrotów, turbina nie pracuje) po podłączeniu pod komputer 3 błędy: P0245 P1461 P2144 Wszystko było okej, podczas wymiany filtra paliwa zsunąłem ręką wężyk z zaworu turbiny ale odrazu założyłem od tego momentu zero jazdy, nie...
Witam Proszę o analizę podłączenia wężyków do n75, przeglądałem różne wątki oraz fora i trafiłem na 2 wersje. Obecnie zawór podłączony jest następująco: 1. wyjście plastikowe od góry (niebieski) - turbina (tak przypuszczam że to turbina) 2. wyjście metalowe w prawo (czerwony) - gruszka (chyba to gruszka) 3. wyjście plastikowe w lewo (biały) - dolot...
Nie jestem już w stanie zrobić logów z turbiny. Jest już wyciągnieta. Sprawa wygląda tak. Po podmianie wężyków od zaworka turbiny (nie wiem jak się dokładnie nazywa - wchodzą do niego 3 węźyki jeden do powietrza i dwa do turbiny) samochód pracował lepiej jednak było niedoładowanie. Po tym jak poprawnie podłączono wężyki samochód "grechotał i strasznie...
Witam! podłączyłem wczoraj launcha i odczytałem parametry bieżące i jest tak jak podejrzewałem turbina przeładowuje silnik. zanim zabiore sie z wyciąganie turbiny najpierw wymienię wężyki od podciśnienia bo są w kiepskim stanie a jak to nie pomoże zabiore sie za wyciągniecie turbiny. Pozdrawiam:)
Witam Panowie wczoraj wymieniałem wężyki podciśnienia w golfie ponieważ odłączało turbinę, a dostałem porady aby zacząć od tego i sprawdzenia gruchy, n75 itd. Wziąłem się najpierw za wymijane wężyków i niestety muszę przyznać, ze teraz turbina wyłącza się częściej. Wtedy powiedzmy na 5 odpaliłem auta wyłączała się raz, teraz jest odwrotnie. Nie wiem...
To zalezy od rocznika,wydaje mi się że czujnik ciśnienia G71 jest w sterowniku a jeżeli jest w sterowniku to aby czujnik mógł zmierzyć te ciśnienie musi być do sterownika podłączony wężyk drugi koniec do INTERCOLERA lub do rury dolotowej przy nim.W nowszych modelach czujnik G71 jest zamocowany w na rurze dolotowej i tam mierzy ciśnienie,w tym przypadku...
Witam wszystkich. Mam pewien problem z oplem Corsą C 1,7DTI. A więc skutki są następujące, odpala zimny i ciepły dobrze, lecz jak silnik jest zimny i próbuje przyśpieszyć trochę mocniej to strasznie szarpie, i oczywiście jest słaby. Gdy się zagrzeje to szarpanie znika, lecz w dalszym ciągu jest słaby, tak choćby nie ładowała turbina. Gdy podłączyłem...
Witam problem polega na tym że nie załączało się turbo. Powodem tego był odpięty wężyk od zaworu który znajduje się przy turbinie. Po podłączeniu auto dostało mocy turbina pracuje ok. Ale kiedy jadę i kręcę go do ok 4 tys obrotów i wcisnę sprzęgło np. w celu zmiany biegu auto gaśnie. Nie chcę odpalić dopiero spróbowałem psiknąć plakiem i auto odpaliło....
Dzięki za pomoc. Dzięki tobie i twojemu linkowi udało mi się zidentyfikować, gdzie idzie ten przewód podciśnieniowy. Według zalinkowanego przez ciebie tematu zobaczyłem, że jest on podłączony do zbiornika próżniowego nr. 3. I znalazłem go. A wcześniej go nie widziałem, bo jest on schowany za tunelem kablowym (zasilanie wtryskiwaczy). Wymieniłem już...
Ja też tak miałem w skodzie.Widzisz turbem steruje cała masa czujników która działają ni podciśnienie , czyli do każdego czujnika podłączony jest przewód (wężyk) który to podciśnienie doprowadza.U mnie przetarty był jeden z tych przewodów i łapał lewego powietrza. Ustąpiło wszystko po wymianie przewodu.
Mianowicie chodzi o to że po osiągnięciu 100-120km/h auto przerwie zapala się kontrolka od świec i przechodzi w tryb awaryjny tzn da się jechać max 3tys. obrotów. Po zgaszeniu silnika wszystko jest ok aż do tego samego momentu. Sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnieniowe, kierownice w turbinie wszystko ok, myślę że mogą być źle podłączone te wężyki...
Witam . Mam problem z autem a dokładnie z Nissanem terano 3.0Di 2004 rok. Problem jest taki że turbina się nie załacza wogole nie chodzi cięgno nie chodzi te od gruszki jak się zapala samochód a nawet jak daje się obroty i przez to samochód nie ma mocy. A wężyk od podcisnienia do gruszki podłączony i nie zapchany a te cięgno co jest w turbinie nie jest...
Wsadzić łapkę i poszarpać (oczywiście na zimnym) czy nie ma luzów na cięgnie. Odpiąć wężyk od podciśnienia do gruszki turbo i sprawdzić czy dalej przeładowuje. Na wolnych zawsze żądanie doładowania jest na max i można odłączając wezyk podciśnienia do turbo sprawdzić jak szybko sztanga wraca do pozycji 0. Na koniec można zassać np strzykawką (duża 100...
Witajcie przychodzę z nowym tematem diagnozuje Sharana 1.9 tdi kod silnika 1Z rocznik 1996r. Dolega mu odcinanie mocy przy ok 110 km/h... Dzieje sie to na 5 biegu... pierwsze co podpiąłem się VCDS-em i jest błąd "00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji." I teraz tak pierwsze co sprawdziłem jak jest podłączony zawór n75 i jest podłączony...
Dalsza część obserwacji. Pojeździłem trochę z odpiętym N75 i oprócz braku mocy nic złego się nie dzieje. Podłączyłem dziś wtyczkę od N75 i momentalnie za autem podczas przyśpieszania pojawia się mega czarna chmura dymu, nie chce przyśpieszać i od czasu do czasu terkocze. Natomiast później odłączyłem przewód idący do gruszki turbiny i jak ręką odjął....
Zmyliło mnie bardzo niskie wartości MAF Pierw napraw EGR bo nieszczelny. Czyli to co grzebałeś z n18 sprawdź czy aby na pewno dobrze podłączony wężyki bo to co pisałeś że po odłączeniu wężyka zasilającego była poprawa wskazuje o ile go zaślepiłeś, uchodzi podciśnienie niesprawny zaworek N18 i brakuje podciśnienia do sterowania turbiną.
Witam Kto wie gdzie przyczyna ? - proszę pisać. Artykuł dotyczy problemu ze sprinterem 906 - model 313 cdi - rok 2010 Brak wcześniejszej historii auta co się z nim działo Naprawiam sprintera w którym jest uaktywniony tryb awaryjny po podłączeniu kompa błąd - nieciągły p2263 (regulacja ciśnienia doładowania, nieprawidłowy przepływ) po wykasowaniu błędu...
We wtorek dostaje te auto na kilka godzin będę je testować, a co do wężyka jest na pewno drożny bo nadmiar ciśnienia czytam z VAGa. Podłączę manometr i pośmigam autem.
ten kabel od elektrozaworka to była pierwotna przyczyna z którą kupiłem mojego busa za 600zł+ dorzuciłem Astrę bez gazu, mi zapalał z urwanym tym kabelkiem ale nie wkręcał się powyżej 1500 obrotów i tak przyjechałem 20km do domu ;) kabelek znalazłem potem, izolacja była ok ale żyła się utryndoliła przy oczku elektrozaworka pompy, też świecił STOP i...
Witam mam takie pytanie czy od czujnika ciśnienia doładowania może turbina źle pracować. Turbo po regeneracji, wężyki dobre, zawory sprawne słychać świst turbiny ale auto nie ma tego kopnięcia. Po równym terenie jest okej autko się zbiera ale tylko mała górka czy trzeba coś wyprzedzić i już nie ma czym jechać. Po podłączeniu do komputera ciśnienie żądane...
Mam pytanie, posiadam VW Passat jak w tytule. Prawdopodobnie mam uszkodzony zawór N239, brak reakcji na odłączonym wężyku do gruszki klapy dławiącej, auto nie gaśnie. Kiedy odłączę wtyczkę od zaworu N239 i ją ponownie podłączę to klapa się zamyka lub otwiera, widać gwałtowny ruch cięgna zaworu egr. Czy to świadczy o uszkodzonym zaworze? Auto wpada w...
Witam kolegów. Mam kolejny problem z Moją Laguna. Otóż wyświetla mi żółtą kontrolke i blad ukladu powietrza . Po podłączeniu pod kompa zauważyłem że dużo wartości jest na minusie jeżeli chodzi np o turbo czy przepływomierz no i nie zgadza się liczba obrotów silnika. Co innego wskazuje obrotomierz a co innego komputer. Różnica wacha się w przedziale...
Powinno być podciśnienie w wężyku który zasila zaworek, czy to zaworek do turbiny, EGRu czy klapy gaszącej. O tym czy jest podciśnienie na wyjściu decyduje sterownik silnika. Jeżeli miałeś syf w wężyku to i może jest w zaworku. Gruszka może być dziurawa. Ten zaworek ze zdjęcia to raczej zaworek od klapy gaszącej. Od turbiny i EGR powinien mieć trzeci...
Podłączyłem strzykawkę z rurka i założyłem na gruszkę. Wyciągając powietrze sztanga opadała na dół dość znacznie, myślę ze spokojnie z 2cm, i tak została do czasu kiedy spuściłem powietrze. Taż ze turbo raczej żyje. A jak sprawdzić czy nie schodzi ciśnienie na przewodach odchodzących od gruchy, oprócz wizualnych oględzin. Wcisnąć w wężyk co wchodzi...
Witam Trafiłem na ten wątek, ponieważ aktualnie mam podobny problem w silniku 1.6 TDCI Przebieg około 250kkm. Otóż wyrzuca mi błąd P2002. Wcześniej miałem robioną regenerację turbiny z powodu nadmiernych luzów oraz profesjonalne mycie DPF (FAP). Teraz wartość z czujnika ciśnienia jest właściwie zawsze 0.0. Ale po podłączeniu wężyka zza DPFu do pompki...
Witam, sprowadziłem ze szwajcarii taką właśnie a4, standardowo DV poszedł do wymiany, po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd "przeładowania turbiny". Samochód jest po programie w CH na ~180km, jedzie bardzo dobrze, na jedynce ok, dwójka potrafi już szarpać, a 3 i w górę, to ciągłe szarpnięcia (oczywiście tylko przy max bucie). W logach nic dziwnego...
Witam Od dłuższego czasu zmagam się z turbiną oraz sterowaniem turbiny w Octavii I z 2000r, silnik 1,9 TDI - AGR 66Kw. W maju turbina przeszła regenerację i powróciła dawna moc auta. Po ok 2 miesiącach stopniowo zaczęły powracać problemy. Postanowiłem oddać turbinę do sprawdzenia i ewentualną naprawę gwarancyjną. Okazało się, że turbina jest sprawna...
Witajcie. W pompie wtryskowej jest "ustrojstwo" coś jak siłowniczek-korektor dawki paliwowej. Podłączony jest do niego wężyk od kolektora ssącego i działa zależnie od wydajności turbiny. Ów siłowniczek jest wewnątrz nieszczelny, w wężyku pojawiło się paliwo. Jak to fachowo się nazywa, czy da się naprawić, wymienić? Czy da się to kupić? Na zdjęciu zaznaczone...
Sprawdź podciśnienia w układzie sterowania turbiną. Po zdjęciu któregokolwiek wężyka powinieneś usłyszeć syknięcie - zassanie powietrza do układu. Jeśli tak będzie to jest OK i trzeba szukać dalej. Jeśli tak nie będzie to mogła się któraś z końcówek węży podciśnieniowych zużyć/złamać albo któryś wężyk przetrzeć. Jeśli nie ma podciśnienia nie będzie...
Zatem masz wężyki ciśnieniowe i turbinę z zaworem upustowym wastegate, trzeba sprawdzić czy pręt siłownika ciśnieniowego uchyla zawór wastegate, najlepiej będzie to widać jak podłączysz Vaga i wejdziesz w grupę 011 w trybie Basic Settings, pręt siłownika powinien wtedy cyklicznie uchylać i zamykać wastegate a Ty możesz sobie spokojnie wtedy popatrzeć...
Witam. Pacjent to Ford Galaxy 1.9 pompowtryskiwacz. Z tego co wiem poprzedni elektronik musiał przerobić instalacje ponieważ nie można było podłączyć się interfejsem pod sterownik. Rzekomo zwarcie CAN. Była zmieniona mapa, lekko podwyższona moc oraz wyrzucony EGR lecz problem pojawiał się wcześniej. Po 40-50km odcina turbinę, sterownik nie zapisuje...
podłączyć wężyk czujnik turbina podłączyć wężyk turbina passat podłączyć wężyk
pascal odczyt pliku blokada kierownica scenic topolski mirosław
podajnik tłokowy trilux tap2101t
Jakie paliwo do kosy spalinowej: 95 czy 98? Znikające literki na desce rozdzielczej BMW - jak naprawić?