Zapomniałem dopisac nie mam miejsca na agregat myslalem o tym ale bez lem ogladac pare walizkowych i powiem ze nie dosc ze troszki glosno to podbijanie obrotow przy obciazeniu zaglusza moje wlasne mysli
witam chcialbym sie dowiedziec na temat dzialania przepustnicy otoz na zaplonoe bez zapalania silnika przepustnica skrzypi trzeszczy w calej jej zakresi towazyszy .I moje pytanie czy to normalne bo w innych samochodach tak nie ma ,a zwrocilem na to uwage poniewaz mam problem z moca i podbijaniem obrotow przy hamowaniu na pierwszym biegu .
No wiec Panowie jestem w czarnej dupie problem z autem jak byl tak jest i jest caly czas tak samo ,wszystko pracuje dobrze silnik pali na dotyk obroty trzyma ladnie ,pracuje rowno a po rozgrzaniu jak hamuje i schodzi do pierwszego biegu puszczam gaz obroty spadaja i od razu sie podnosza i nie moge plnnie ruszyc bo reaguje z tych podbijanych obrotow...
A nieszczelności w dolocie nie zrobiłeś? Wszystko jest szczelne posprawdzane wezyki itp . Z tego co wiem to w tym silniku przepustnica steruje komputer i brak krokowca ,przepustnica niby dziala prawidlowo otwiera sie i zamyka w pelnym zakresie ale trzeszczy i charczy .Wyglada tak jakby cos powodowalo uchylenie przepustnicy gdy obroty opadna gdy auto...
dzisiaj podjąłem poewne kroki by przyblizyc sie ku przyczynie tych dziwnych obrotow do 7 tys. dzis odlaczylem wtyczke od pedalu gazu by sprawdzic co bedzie wtedy ( moze zle zczytuje info do kompa i przez to jest problem) odlaczylem ale jest to samo, to teraz to samo sie wzialem za wtyczke przepustnicy odlaczylem ja i odpalilem atuo odziwo ... teraz...
witam ,mam problem Passat po przekladce z automatu na mechaniczna skrzynie pomimo dodania czujnika sprzegla podbija obroty silnika przy zmianie biegow. Sterownik przeprogramowany na mechaniczna skrzynie ,tempomat dziala. Gdzie trzeba cos ustawic zeby zmniejszalo obroty ? czujnik sprzegla podpiety pod 39 pin sterownika silnik ATQ. Moze ktos ma jakis...
tutaj jest filmik, który nagrałem jak sie okazało przez 20 minut jazdy tylko raz udało mi się uchwycić moment jak na wcisniętym sprzęgle miałem przez jakiś czas 2000 obr, gdy optymalnie jest chyba max 1100 niestety nie udało mi się pokazać jak same obroty bez dodawania gazu wzrastały do 2000. zauważyć można, że auto trzyma STAŁE obroty i nie udaje sie...
Próbowałem oszukać sterownik silnika tym rezystorem i lipa.W czym problem.Po lekkim rozgrzaniu silnika na benzynie i przełączeniu na gaz zaczyna się cyrk z wolnymi obrotami .Są bardzo niskie ok.600,i co kilkanaście sekund podbija je samoczynnie na sekundę do ok 2500.Dzieje się tak do chwili gdy silnik osiąga temperaturę załączenia wentylatora.Z moich...
alpher napisał W wentylatorach i pompach oobciążenie silnia rośnie z kwadratem obrotow!. Nieprawda!!! Rośnie z trzecią potęgą obrotów patrz np "Mały poradnik inżyniera mechanika" Zależy od tego, co jest rozumiane przez "obciążenie". Jeżeli moment na wale, to rośnie on z kwadratem obrotów. Moc mechaniczna (moment*obroty) rośnie oczywiście z sześcianem...
Co mają do tego synchronizatory? One biorą udział tylko przy przełączaniu biegów. Napisałem, że wyrównywanie prędkości silnika (już po redukcji biegu) przy pomocy sprzęgła (podbijanie go z jałowych obrotów) to słaby pomysł - przyspiesza jego zużycie. Lepiej "ustawić" obroty za pomocą pedału gazu a sprzęgła użyć tylko do połączenia napędu a nie wyrównywania...
Jeszcze bardziej idiotycznejszego rozwiązania nie widziałem aby opory kłaść w szereg z głośnikami, natychmiast wywal ten głośnik i wstaw tam normalny 8Ω bo uwalisz wkońcu wzmacniacz. Wzmacniacze firmy Pionier nie mają dobrze rozwiązanej korekcji dźwięku, podbijają 100Hz i 10kHz w potencjometrach obrotowych i na dodatek to samo w przycisku loudness...
Napięcie 14,9V jak i 15,8V to zbyt wysokie napięcie ładowania. Rozjaśnianie świateł bierze się właśnie z wzrostu napięcia o 1V. Poprawne napięcie ładowania to ~14,4V nie zależnie od prędkości obrotowej silnika. Niektóre alternatory sterowane przez ECU i nie tylko podbijają napięcie w zimę w celu lepszego doładowania akumulatora co bezpośrednio wiąże...
Dużą część budżetu pochłoną magnesy. Pytanie w jakie nominalne prędkości obrotowe celujesz (przewidujesz przekładnie podbijającą obroty ?)
Zajechany potencjometr głośności to normalka.. to kilkunastu latach ma prawo.. porostu trza wymienić i już.. a co do kondensatora.. to końcówki mocy, jak i cały tor Audio od gniazdka wejściowego, po gniazdka na głośniki powinien być możliwie identyczny... zalecał bym jeszcze zaopatrzenie się w "kontakt-PR/S" i przeczyszczenie obrotowego przełącznika...
Witam, Chodzi mi o to czy jak wywalę trymer zamiast niego wstawię podwójną diodę pojemnościową którą będę zasilał niestabilizowanym napięciem około 15V przez potencjometr wielo obrotowy 100kΩ liniowy to czy uzyskam wtedy zakres 88-108Mhz Powinieneś uzyskać cały zakres. Jednak będziesz musiał jeszcze przesunąć (zmniejszyć lub zwiększyć) pewną pojemność...
Nie bardzo jest opcja, aby z odmą i bez były te same wskazania. A nie próbowałeś oszukać sygnału MAF? Po wymianie odmy nadal rzuciło mi błędem na zegarach samochodu ale jednocześnie rzuciło mi błędem czujnika prędkości obrotowej jednego z kół. Według testeru miałem dwa te same błędy związane z brakiem odczytu prędkości obrotowej koła a według zegarów...
No cóż, kierowca, by jeździć bezpiecznie i ekonomicznie musi posiąść szereg umiejętności i bardzo pomocna jest przy tym znajomość mechaniki i budowy samochodu. Zgadza się. A z tym niestety jest coraz gorzej.. 😀 W tym aucie u mnie właśnie taką lekką przegazówkę muszę zrobić, inaczej wszelkie operacje z napędem to jedno wielkie szarpanie, może...
IRF7455 Niech kolega Tomasz.W zaznajomi sie ponownie z technologią MOSFET/HEXFET bo pisząc, że do pełnego wysterowania nie wystarczy 5V wprowadza innych w błedy. Do pełnego otwarcia wystarczy 3,3V. Pozdrawiam Edit: Autor wątku raczej sugeruje, że mu jest potrzebny duży moment obrotowy niz prędkość, stąd myślę, że faktycznie nie są potrzebne duże częstotliwości....
Zależy co kto lubi. Wielu producentów falowników oferuje soft na PC do swoich użądzeń. Konfigurowałem kiedyć Danfoss-y z komputera, ale to raczej dla zabawy, niż z jakichś praktycznych względów. Z panela mogłem zrobić dokładnie to samo, powiem nawet, że lepiej mi szło. Jak pół fabryki masz na falownikach jednego producenta, to można pokusić się o soft....
https://obrazki.elektroda.pl/7465232500_... Wstęp, czyli przyczyna "komplikacji" konstrukcji Podstawowe pytanie, jakie może się cisnąć na usta to: "A w zasadzie, dlaczego akurat sterowanie napięciem, a nie konwencjonalnie. przez układ filtrów w torze sygnału?" Na pozór sterowanie napięciem komplikuje tylko układ. Na pozór. A przyczyną...
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
podbijanie allegro podbijanie telewizji podbijanie napięcia
reset tabletu manta volvo silnika skoda stopu
Zamiennik tranzystora J13009-2 w myjce ultradźwiękowej Jak wyjąć szufladę w pralce Mastercook PF-73?