Np na pracującym silniku prysnąć delikatnie zmywaczem, czy nie podnosi wtedy obrotów, lub oglądnąć dokładnie wszystkie podciśnienia.
Owszem. Problemów może byc i cała reszta, np leje wtryskiwacz, pekł oring, czujnik temperatury, podciśnienia.
Witam serdecznie, poszukuje schematu podłączenia podciśnienia w Opel corsa 1.2 2003 rok benzyna oznaczenie silnika Z12XE. Szukam jak są podpięte wężyki od podciśnienia z kolektora i dalej, gdyż był zamontowany gaz, ale został wymontowany i zostały 4 wężyki od podciśnienia i nie wiem jak ja spiąć, czy jesteście wstanie pomóc w tej sprawie
Winny przewód podciśnienia przy EGR
Sprawdź wszystkie przewody podciśnienia.
Silnik to 14 nz
To już musi indywidualnie ocenić fachowiec, który się tego podejmie. Możesz też zorientować się czy za koszt podzespołów LPG nie byłby ktoś skłonny tego zdemontować. Należałoby też wymienić albo bardzo starannie zaślepić kolektor dolotowy (dysze wtrysków LPG). Doraźnie możesz sprawdzić to co napisałem wcześniej i usprawnić auto a potem rozejrzeć się...
wskaż mi w tym silniku membranę odmy :) Zintegrowana z pokrywą zaworów. Patrz jednak jest. Jaką masz wartość podciśnienia w kolektorze ssącym?
sprawdziłem 2 komplet kluczy - to samo. Czy miga kontrolka silnika, czy świeci? - sprawdziłem pompę paliwa Czy leci paliwo powrotem z wtryskiwacza? I sprawdź przewód idący do mapsensora oraz reszte małych przewodów podciśnienia.
Witam, Z tego co widać to masz uszkodzony MAP sensor (czujnik podciśnienia w olektorze ssącym). Prawdopodobnie wskazuje bardzo małą wartość podciśnienia i gaśnie.
Posprawdzaj wężyki od podciśnienia, ewentualnie uszczelka kolektora dolotowego.
podobny problem miałem w zafirce 20 dti . nie miał mocy i nie wkręcał się na obroty. usterka była błaha, obłamany wężyk podciśnienia turbo
Sprawdzić czujnik podciśnienia, jego połączenia, napięcie zasilania. Wymienić/ naprawić uszkodzone części. Sprawdzić zgodność wskazań czujnika ze zwykłym wakumetrem.
Przyczyn może byc mnóstwo sprawdź przewody podciśnienia,uszczelki kolektorów itd
Niekture moduły mogą mieć inną charakterystykę pracy zależną np. od podciśnienia w układzie dolotowym.
Witam,w którym miejscu jest ten przewód podciśnienia?ja też mam ten problem w corsie 1.2 16v 99r.
Rurki od podciśnienia wyglądają na zdrowe. Psikałem po nich też i nie zauważyłem jakiś nieszczelności.
Jak sprawdzić czy lewe powietrze nie przedostaje sie ?? posprawdzałem przewody podciśnienia i wyglądaja ze sa OK
Nie chodzi o zablokowanie regulacji ale o brak możliwości wyregulowania obrotów zgodnie z wymaganymi , szukaj nieszczelności w układzie ssącym , wyjdzie w pomiarach podciśnienia. Resetowanie wartości nic ci tu nie da.
Brak jakiejkolwiek diagnozy. Brak podciśnienia w kosiarce w kolektorze? To nie wiedziałem że w kosiarkach jest valvetronic. 🤣🤣
Okazało się że nowe świece były do niczego. Wymienione na inny komplet i jest ok. Jeden wężyk podciśnienia źle podpięty stąd błędy były.
Kolego, wymieniłeś już pół auta i nic, może zatem czas na właściwą diagnostykę. Nie mylić z odczytaniem błędów. Problem jest u Ciebie z mieszanką. Rad może być z 10, począwszy na zapchanym układzie wydechowym, przez fałszywe powietrze, po uszkodzony czujnik położenia przepustnicy, czujnik podciśnienia itd.
To jest podciśnienie. Ciągnie Ci "lewe powietrze" i dlatego obroty się podnoszą. Szukaj czegoś co jest sterowane podciśnieniem. Dodano po 7 Jeżeli między przepustnicą a zbiornikiem płynu masz przykręcony czujnik podciśnienia to zobacz czy nie spadł z niego...
A jak zdławisz przepustnice to podciśnienie rośnie?
33 uszkodzenie czujnika podciśnienia warto poszukać w starych postach wiele o tym pisano
Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
posprawdzaj jeszcze wszystkie wężyki te cienkie od podciśnienia czy niesąpopękane lub przetarte bo może łapać fałszywe powietrze
Fałszywe powietrze? Podciśnienie ssania do kontroli? Położenie EGR?
Sprawdź wężyki podciśnienia. Może na zimnym jest gdzieś dziurka, bo sztywny przewód i dostaje się lewe powietrze, a jak się rozgrzeje, to się zatyka, bo guma staje się elastyczna…
Teraz w samochodzie w ogóle nie włącza się turbina. Mam problem z podjechaniem pod górki, obroty na luzie spadły z 900 na 800. Dosyć podobny problem miałem gdy miałem nieszczelność w dolocie i/lub rurkach podciśnienia. Podobny objaw też dawał zapchany filtr paliwa. Owszem, całkowicie inny samochód, ale może Cię coś naprowadzi. Nie mniej jak nie masz...
nieźle :) dobry pomysł z tym zdjęciem opony podciśnieniem, może to kiedyś zastosuję :) W sumie nie zastosowałem jeszcze do niczego podciśnienia... za to z wydechu pompowałem parę razy materac nad jeziorem :)
Witam. Do sprawdzenia wszystkie podciśnienia. Takie objawy może też powodować czujnik położenia przepustnicy. To potencjometr który lubi się wytrzeć.
wygląda na to, że znalazłem przyczynę: końcówka wężyka wchodzącego do czujnika podciśnienia była uszkodzona. Wymieniłem, skasowałem błędy i od soboty wydaje się być ok.
to oznacza,że czujnik podciśnienia w kolektorze,podał ciśnienie poza granicą regulacji, w tym przypadku za niskie. Należy spr czujnik, zasilanie 5v , masa i sygnał (po zaponie ok4,5V a na wolnych ok 1V). Jezeli kontrolka silnika pali się ciągle, to znaczy,ze jest to błąd stały a jezeli normalnie gasnie, to blad sporadyczny, mozliwe tez ze zapisany przy...
Nie bedzie zadnego problemu ja naprawiam auta czesto z pompami np. NISSAN tez ma teką pompe czy tez opel astra czy corsa nie martw sie niczym !!!
Sprawdz przewód do czujnika podciśnienia czy nie ma nieszczelności. Czy jest odpowiednie ciśnienie paliwa (w pierwszej kolejności wymiana filtra paliwa).
Zatkaj w końcu podciśnienia , wszystkie. Pomiar z przepływomierza oscyluje bo sterownik próbuje ustalić bieg jałowy EGR działa prawidłowo?
Masz zawór termiczny w układzie dolotowym, on steruje dopływem podciśnienia. Zdejm przewód, przysłona powinna dopuszczać tylko zimne powietrze, jeśli tak nie jest masz uszkodzony siłownik.
no można powiedzieć że co rano to wybierałem nowego Papieża, ale po wymianie świec jest ok, potym jak zgaśnie to bywało, że za mną było siwo natomiast teraz już nie pojawia się żaden dym. EGR mam zaślepiony, tzn wyciągnięty wężyk od podciśnienia i jego zaślepiłem, bo auto miało strasznego muła przez EGR.
w piątek lub w sobotę podłącze zasilanie z czujnika podciśnienia i rozpruje instalacje co jest powodem broku napięcia mam cichą nadzieje że przewód jest przecięty lub zwiera do masy !
Błędy miałeś odczytane diagnoskopem, oprócz błędów da się nim czytać parametry bieżące. Tylko jeden z elementów których zdjęcia podałeś jest czujnikiem, to drugie to elektrozawór podciśnienia (choć na aukcjach widywałem go pod różnymi dziwacznymi nazwami). Pomiary napięć miałeś robić bez rozłączania czujnika!
Brak ruchu sztangi to może być przyczyną braku mocy ale nie świadczą w 100% o uszkodzeniu gruszki - mogą być zapieczone kierownice turbiny lub uszkodzony zawór regulujący podciśnienie w gruszce lub nieszczelny przewód podciśnienia idący do gruszki to powoduje że nie załącza turbiny i stąd ten brak mocy.Biały dym może być spowodowany uszkodzeniem Turbiny...
Panowie za nic nie mogę rozłączyć przewód podciśnienia, czy wie ktoś jak to zrobić ? Na zdjęciu żółte zapinki, ale we wszystkie strony próbuję ruszyć i nie chce się odpiąć a wolałbym nie urwać czegoś.
Możesz dalej wymieniać po kolei samochód. Jeżeli to czujnik temp. to nie ten z 1 zapinką tylko taki z wtyczką na 2 piny (kolor niebieski w oplu przeważnie). Odepnij go na próbę, zaświeci się check, ale powinien wtedy dobrze pracować na ciepłym silniku. \Objawy, które opisujesz mogą wskazywać na: -lewe powietrze -uszkodzona sąda lambda -uszkodzony czujnik...
Witam obok naczynka przy podszybiu jest czujnik podciśnienia do niego idzie węnżyk od kolektora ssącego zobacz szczelność [ma kość na 3piny] oraz przewody od pochlaniacza oparów
jutro jadę do typa i podpinamy się pod program i odczytujemy błędy,bo coś mi się wydaje ,że metoda gaz-hamulec to o du...pę potłuc ps. przewód od podciśnienia serva siedzi niepewnie w kolektorze ssącym,ma ułamane jedno piórko uchwytu,może mieć wpływ na głupotę w zachowaniu silnika??
Przewód podciśnieniowy z kolektora dolotowego do czujnika podciśnienia (MAP). Jakakolwiek nieszczelność w układzie dolotowym może powodować ten błąd, dodatkowo pęknięty przewód do MAP będzie powodował nieprawidłową regulację KWZ.
Witam. Zgłaszam się po Waszą pomoc, gdyż nie wiem co dolega mojemu Oplowi. Czasami podczas jazdy, silnik nie chce zejść z obrotów, próbuje je zbić biegiem, lecz auto ciągnie nie schodząc z nich!? Wymieniłem przewody podciśnienia i sprawdziłem silniczek krokowy, przepustnica jest czysta. Macie może jeszcze jakieś pomysły, co mogę sprawdzić?
Sprawdz jak będzie zachowywał sie na odłączonym podciśnieniu od przepustnicy
też mi się wydaję że jest oring. czy wymiana łączy się z czymś poważnym? bo widzę że są dwie nakrętki :D a jakbym zaślepił tymczasowo ten wężyk podciśnienia od serwa i sprawdził zachowanie sondy, obroty i szczelność? z hamulcem po zgaszeniu silnika to zaraz sprawdze
Samochód to Opel Corsa D, silnik benzyna 1.2 A12XER, problem objawia się nierówną praca na biegu jałowym (przebieranie), oraz kiepskimi hamulcami (twardy pedał) Brak błędów w sterowniku. Po dodaniu gazu trzymając jednocześnie drugą nogą wciśnięty pedał hamulca, czuć że pedał mięknie. Zostało wymienione serwo hamulcowe, problem nadal występuje. Wykluczony...
Mam to samo, powymieniane czujniki temperatury silnika, płynu chłodniczego, silnik krokowy, filtry paliwa, oleju, powietrza, kable WN, kopułka, palec, świece, czujnik podciśnienia, pompa paliwa, przewody odpowietrzające udrożnione, przewody paliwa drożne. Dalej bez zmian. Może już wymieniłeś czujnik temperatury płynu chłodniczego? Jaki efekt? Może ja...
Sprawdź gdzie jest podłączone podciśnienie do serwa od hamulców.
Mam opla corsę 1,5 diesel z 1994 roku i wystąpiła w nim usterka polegająca na ty iż nie działają świece żarowe oraz żarzy się kontrolka ładowania. Ładowanie jest sprawdzałem. Elektromechanik stwierdził że uszkodzony jest alternator ale to by tłumaczyło żarzenie się kontrolki ale co to ma wspólnego ze świecami żarowymi. W tym modelu alternator jest połączony...
Witam, to bylo troche dawno, samochod naprawiony, u mnie okazalo sie, ze problemem byl sam silnik - rozwalony pierscien na jednym cylindrze oraz zawor ster. turbina (jesli dobrze pamietam to: v5) - znajduje sie na pasie czolowym i od niego wychodza 2 elastyczne ryrki podciśnienia [pompy vacum ---》ten zawór ster. turbina (v5) ===》i potem do gruszki turbiny.]...
Witam. Vectrę A z identycznymi objawami robiłem parę dni temu. Gdy nagle dodawałeś gazu to silnikem rzucało jak......po pustym sklepie. Przeczyściłem wszystkie podciśnienia, aparat, wtyki na module i jak ręką odjął (ale przy tak hurtowej robocie nie umiem stwierdzić co było konkretną przyczyną). Pozdrawiam
Sprawdź podciśnienie w kolektorze ssącym.
następuje u ciebie efekt wypierania gazu przez powietrze które dostaje się poprzez układ dolotowy pod nadciśnieniem wywołanym przez prędkość jazdy. Z puszki filtru wychodzi rura dolotowa wychwytująca powietrze najlepiej ją usunąć. Nie kieruj jej zgodnie z ruchem auta ( do tyłu) bo spowodujesz wzrost podciśnienia w ukł. dolotowym i nie kontrolowany wzrost...
Filtry wymieniam na bieżąco co 10 tys obydwa na raz bo to groszowe sprawy.Podpiołem się do kompa staga przez bluetooth przeprowadziłem kalibrację i nie mogę zmnieszyś obrotów kalibracja oczywiście nie przebiegła do końca bo wyszedł bład za wysokie ciśnienie w kolektorze i silnik zgasł.Sprawdziłem przewody podciśnienia i wszystko ok.Jakieś sugestie co...
Samochód z którym mam problem to Corsa 1.4 silnik C14NZ z instalacją gazową. Problem polega na tym, że samochód od pewnego czasu nie ma ssania na paliwie i lpg. Po odpaleniu silnik wchodzi od razu na 900 obr. Cała usterka pojawia się po zgaszeniu ciepłego silnika i jego ponownym uruchomieniu. Corsa odpala i od razu obroty spadają do min, jeżeli nie...
był błąd map sensor A jaki dokładnie? Niekoniecznie błąd czujnika wskazuje na jego uszkodzenie. Mogli wymienić, lecz nie sprawdzić okablowania czujnika, które to się tak naprawdę zepsuło, nie czujnik - masz dwa dobre czujniki, i popsutą wiązkę/wtyczki sterownik-czujnik. Lub sterownik. Lub jakąś nieszczelność. Wszystko jest dobre, oprócz podciśnienia,...
Wydech i dolot drożne? EGR sprawdzony? Wszystkie podciśnienia sprawdzone? Często w tych autach, mimo, ze jest łańcuch, przeskakuje rozrząd za sprawą wadliwego napinacza. Sprawdź jego ustawienie, bo teraz wygląda na to, że wszedł w tryb awaryjny i nie pozwoli mu iść wyzej niż 3000rpm. Obstawiam rozrząd.
Tak tylko, na kasowaniu wora, dorabiasz kilkadziesiąt złoty w kilka minut, a usterki to czasem godziny, które czasem nie do końca są zapłacone. Koło mnie jest koleś co ma sprzęt DELPHI i za kasowanie bierze ponoć 30zł, w sumie nic poza kasowaniem błędów nie umie. Na usterke w podciśnieniach 1.9tdi wymienia turbine. Więc ja moge poczekać aż po takiej...
A może tak zacząć od pomiaru ciśnienia paliwa, sprawdzić czy nie ssie lewego powietrza, sprawdzić napięcia na potencjometrze przepustnicy, sprawdzić czy wężyki od podciśnień są prawidłowo podłączone.
Wątpię aby było aż takie ciśnienie paliwa żeby syczało, prędzej jakaś nieszczelność lub przewód podciśnienia. Kolega pisał wczesniej że paliwo podaje i iskara też jest, więc nastepnym podejrzanym w takim przypadku to brak kompresji, nie domykające sie zawory np. Tu skoleji też podejrzanym może być rozrząd źle ustawiony powoduje brak synchronizacji układu...
Witam, mam problem z moją Corsa D 1,3 cdti, od dłuższego czasu mam notlauf przy 120 na godzinę. Sprawdzałem jak pracuje kierowniczka turbiny, bo wiem że to częsty przypadek notlaufow. Ale sztanga od gruszki chodzi gładko, bez żadnych oporów. Obstawiam że to zaworek sterowania turbiną, dlatego zamówiłem nowy i podmieniłem, niestety nic to nie dało. Zauważyłem,...
Wydaje mi się że temat lewego powietrza przerobiłem dosyć dokładnie, dla pewności zamienię cały kolektor dolotowy gdyż mam drugi. Jeszcze raz sprawdzę podciśnienia chociaż nie wydaje mi sie ze to one są winne. Co do logów to nie wiem czy uda mi się je zdobyć, cieżko u mnie z komputerem diagnostycznym, ale popytam może jakiś znajomy będzie mógł mi pomóc...
Udało mi się zdemontować zawór par paliwa i przedmuchać w obie strony: https://obrazki.elektroda.pl/5449818600_... Powietrze przepuszcza w kierunku przeciwnym niż jest strzałka (testowałem strzykawką 100ml). W kierunku strzałki bardzo delikatnie (przy dużym nacisku jest wyczuwane bardzo delikatne budowanie się ciśnienia). Biorąc pod...
Podpinam się pod temat mam to samo Ciśnienie paliwa ok zasilanie na wtryskiwacz ok sygnał zanika Dodam że jak wypnę podciśnienie od czujnika podciśnienia i go zaślepię to ciśnienie na wtryskiwaczu się zwiększa aż do przesady i zalewa silnik Jednak napiećia wg AD są poprawne Dodano po 1 Dodam jeszcze że nie posiadam gazu
Dalej się męczę z tym dolotem, ale na razie wyskubałem 157KM i 209Nm :) Wreszcie mam popsuty przepływomierz na testy. Zmienię go na czujnik podciśnienia w kolektorze, wstępne testy sa pozytywne, ale wywala check. Doszedłem, że w przepływce jest jakiś kompensator i przez niego wywala check. Rozbiorę ten popsuty przepływomierz i dojdę, jak działa kompensator....
Teraz próbowałem sobie w oparciu o rozpiskę z tej strony http://corsa-b.cba.pl/silnik.htm przypomnieć jaka to była masa i już wiem. Wpiąłem się do D6. Jest to zwykła masa. Nie masa stricte od czegoś jak na przykład D2. Sprawdzenie tej masy żarówką ma polegać na tym że podpinam żarówkę pod tę masę (D6) i pod 12V z akumulatora a następnie obserwuję jak...
Usterka zlokalizowana. Winnym jest przewód podciśnienia z kolektora dolotowego do czujnika podciśnienia (MAP sensor), który był urwany przy kolektorze. Ot, plastikowe kolanko rozpadło się na 2 części, zapewne od drgań silnika. Całość schowana z tyłu komory silnika więc nie było tego widać: http://obrazki.elektroda.pl/1744292500_1...
Witam, Na wstępie może powiem że przeczytałem chyba wszystkie tematy dotyczące tego problemu. Corsa B 1.4 8v ( nie wiem gdzie znaleźć model silnika ) bez gazu , przejechane 80 tys. Problem dotyczy wysokich obrotów oraz wysokiego spalania , wyskakuje check engine (p0505 błąd regulacji biegu jałowego)+syczenie pod maską elementy wymienione : 2 czujniki...
Napisze tak ,jeżeli przydławiłeś dolot i silnik się wkręca na obroty a wykręcona śruba reduktora nic nie zmienia ,to wymień filtr gazu masz go obok reduktora to taki mały metalowy podejrzewam że jest zatkany i reduktor nie reaguje ma zbyt mały dopływ gazu, przed jego wymianą musisz zakręcić zawór dopływu gazu z butli.- nie zapomnij później odkręcić...
Podciśnień nie sprawdzałem. Już się biorę.
Właśnie sobie troche eksperymentowałem i przesunąłem czujnik impulsów wału korbowego tak żeby opóźnić zapłon, to akurat nić nie pomogło na postoju, uderzenie zaworów nadal jest, ale odpiąłem wężyk od czujnika podciśnienia i zatkałem palcem no i uderzenie znikło, trochę opóźnił się chyba zapłon jest jednak problem podczas jazdy komputer chyba sam przyśpiesza...
Aby mocno zahamować, to za pierwszym razem wystarczy nacisnąć do połowy, a za drugim trochę mocniej prawie lub nawet do końca. Dodano po 4 Jeśli tylko raz będę hamować co pewien czas, naciskając raz pedał hamulca, to hamowanie jest w miarę w porządku. Zjawisko takie, jakby do ponownego naciśnięcia potrzebne było napompowanie siły, podciśnienia lub czegoś...
Miałem coś podobnego w Astrze H, uszkodzony był zawór w odmie, w silniku robiło się podciśnienie i zasysało powietrze uszczelniaczami wałków. Sprawdź, czy po odkręceniu korka oleju dźwięk ustaje.
Witam forumowiczów jestem tu nowy wiec proszę o wyrozumiałość. Problem mój dotyczy tak jak w tytule, obroty corsa b. Samochodzik działa dobrze ale po przejechaniu około 6 km jak silnik rozgrzeje się do 90 stopni, To obroty na jałowym biegu falują jest 950 po czym spada na 900 i znów na 950 nie przeszkadza to w jeździe jednak jest niepokojące . Mechanik...
Witam Auto ciężko wkręca się na obroty od 900 do 3000 ma problem co to moze byc ? żadnych błędów nie wykazało ? Sprawdź podciśnienie w układzie sterowania turbiną.
Zipa dumna. Po kilku dniach, obroty znowu szaleją. Na pewno jest lepiej niż było bo po około 0,5 do 1 minuty obroty się stabilizują, ale po odpaleniu rano, na zimnym silniku (latem. Zimą nie sprawdzane jeszcze) obroty wchodzą do góry, nie mam obrotomierza więc nie wiem dokładnie ile, ale na ucho jakieś 1300 - 1500 RPM. Poczytałem cały temat na forum...
WITAM Mineły 3 lata od ostatniego wpisu ale podzielę się doświadczeniami związanymi z opel corsa b 1.2 8v wer. z katalizatorem 1995 R . Nie pamiętam kodu silnika. Auto paliło 12 litrów, po dodaniu gazu zamiast jechać to zwalniało, dopiero jak weszło na wyższe obroty to zaczynało przyspieszać no i nie równa praca silnika na luzie. Problemów było kilka...
No i niestety zbyt szybko się cieszyłem. Zaślepiłem EGR i sprawdziłem wszystkie rurki podciśnienia. Gdy włącze światła mijania albo nawiew zaczyna falować. Wygląda to tak jakby alternator dusił silnik. Mam miernik cęgowy i po pomiarze kabla idącego z alternatora do akumulatora wychodzi na to że gdy silnik zwalnia ampery pobierane z alternatora skaczą...
Witam, od dłuższego czasu zmagam się z dziwną usterką w moim Oplu. Silnik x12xe 1.2 16v 1998r. Problem polega na tym że po dodaniu gazu na biegu jałowym bardzo szybko skaczą obroty przy ok 1500 rpm, jakby go zalewało oraz szarpie mi na każdym biegu gdy zmieniam poniżej 2000 rpm. W komputerze wyszły błędy sondy lambda (prawdopodobnie zła mieszanka wywołana...
Witam Podczas większych mrozów auto zapala dopiero po dłuższym kręceniu rozrusznikiem. Gdy już zapali po około 5 sekundach kręcenia silnik pracuje lekko drżąc. Jeśli chciałbym rozpocząć jazdę muszę to zrobić z wyczuciem, bo jeżeli "wytrąci się z rytmu" ma problem żeby się "podnieść". Muszę szybko wcisnąć sprzęgło i manewrować gazem - bo wystąpi problem...
przy obrotach 2000-3000 odlaczasz egr i sygnal z przeplywomierza powinien sie zwiekszyc jest wiele metod np podcisnienie i wypelnienie impylsu sterujacego egr
Jeśli to Z10xep (a zapewne jest) to przyjrzyj się działaniu twinporta czy siłownik czasami nie stoi lub nieszczelne podciśnienie i na jałowych obrotach ma takie ustawienia jak na większym obciążeniu
0.43 to za małe podciśnienie, to nie duża v6 że ma takie niskie, prawidłowe to powyżej 0.4 najlepiej 0.35.
32mm to max. Przy większej średnicy będzie zbyt słabe podciśnienie, aby zasysać gaz z reduktora co będzie skutkowac ubogą mieszanką.
Cześć, Pokrótce napiszę jakie poczynania zostały podjęte od mojej ostatniej wizyty w tym temacie. Obecnie auto jest po: - pełnej diagnostyce mechanicznej i komputerowej, - kapitalnym remoncie głowicy, - wyrównaniu powierzchni bloku, - naprawie kółka rozrządu (napawanie pierwszego wypustka dla czujnika położenia wałka), - trzykrotnym montażu i ustawieniu...
Mam problem z silnikiem C14NZ (Corsa kolegi). Przy dużym obciążeniu (próba średnio-dynamicznego ruszania/przyspieszania samochód szarpie (jakby się dławił) - czasami po kilku kangurkach potrafi nawet zgasnąć). Może minimalnie szarpnie jeszcze na trójce, ale później już bez problemu i też dość żwawo rozpędza się (do 165km/h). Sprawdziliśmy: 1. Zasilanie...
Miałem kiedyś przypadek że servo po pierwszym naciśnięciu hamulca nie odbijało, pomagało zgaszenie silnika odczekanie chwili (aż zeszło podciśnienie) ... - wtedy było uszkodzone servo ...ale wiadomo przypadki są różne :) ..
Czy zavoli ma bypass-a - ten akurat ma. Nie mają np niektóre ML-94, bo i tak w porządnych reduktorach z dobrze dobranym mikserem się nie przydaje. Landi również nie miały. Ale do rzeczy, bo widzę że co niektórzy poczytali trochę w sieci, ale nic z tego nie zrozumieli. A o czymś taki jak regulacja biegu jałowego wkrętem regulacyjnym regulacji napięcia...
Hamowanie niestety różnie bywa, raz się zadławi 2 raz nie... raczej nic w tej kwestii nie poprawiłem, chyba, że to wina TPS i 0,88V na najniższym położeniu, w aucie ktoś wyciął dziurę w dolocie od strony silnika. Ponownie sprawdziłem sondę jeszcze raz, na LPG jest ok ~0,5V na wolnych po dodaniu gazu przez 30 sekund na luzie widać, że pracuje w okolicach...
Witam, mam Corsę 1.4 silnik c14nz na benzynie bez LPG rocznik 95' niby wersja Sport. Auto stało przez parę miesięcy pod domem. Postanowiłem je uruchomić bo darzę je dużym sentymentem :) Po odpaleniu albo wskoczy na obroty 1k-1.5k i gaśnie albo się zadławi i nie odpali. Gdy trzymam gaz to traci moc i gaśnie. Wymieniłem jej akumulator bo miała jakieś...
Zamarznięty parownik mógł zalać gazem silnik, kolektor ssący. Trudność w odpaleniu - zalany gazem silnik to odpalanie na gazie i benzynie jednocześnie, za bogato w paliwo by łatwo odpalić silnik, typowa sytuacja zdarzająca się przy 1 i 2 generacjach gazu, przy sekwencji gaz może przedostawać się wężykiem podciśnienia parownik/kolektor/map sensor. Pękła...
Sytuacja u ciebie jest taka-stwierdzony duży przepływ powietrza to sterownik wydłużył czas wtrysku aby zachować proporcję mieszanki. Jeżeli masz vakumetr to sprawdź podciśnienie w kolektorze. A słuchaj-nie ma nieszczelności na rurze ssącej?
zmierz cisnienie paliwa i sprawdz podcisnienie tzn wszystkie wezyki dochodzoce do wtrysku i okolic
Witam. Chciałbym przedstawić swój problem z hamulcami, ponieważ nie potrafię zlokalizować usterki. A problem jest według mnie bardziej skomplikowany. Mam słabe hamulce w aucie. Były one odpowietrzane i hamują, lecz nie tak ostro jak kiedyś. Nie rzuca do przodu, gdy depnę lekko w pedał hamulca. Płyn ma dopiero niecały rok. Podejrzewam serwo. Sprawdziłem...
Auto kumpa z historią. Bedzie trzeba zwalczyć może pojutrze je postawie na testy. Może coś z rozrzadem ostatnio miałęm podobnie z corsa ale tam byl uwalony klinek na kole.
przewody podciśnienia corsa corsa czujnik podciśnienia podciśnienia mercedes
szarpie wymianie pompy radio navcomm transformator ethernet
majesty czujnik obniżenie napięcia rezystorem
Panel fotowoltaiczny 260W – parametry, zastosowanie, opinie, używane moduły 60 ogniw Ford Focus 2019 P2000 – błąd NOx, AdBlue, SCR, czujnik NOx, EcoBlue Diesel