siemka kolego sprawdż wskazania sondy lambda ewentualnie sprawdż przewody podciśnienia być moze którys sie odłączył i daje złe wskazania do ECM, co potem moze wlasnie sie tak objawiac instalacje niepotrzebnie wywaliłeś miałbyś oszczedniej. LPG z lanosem bardzo fajnie smiga. aha mozesz tez sprawdzic wiązke przy cewce bardzo czesto się kabelki przecieraja...
szukam schematu gdzie widać jak są podpięte podciśnienia w lanosie 1.6 16v dohc bo nie mogę się połapać :D czy ktoś posiada coś takiego lub uf wiedzę na ten temat
Jest to wężyk od podciśnienia - do regulatora ciśnienia paliwa. Należy go tam podłączyć , sprawdzając , czy nie jest popękany.
To nie pompa, ponieważ problem występowałby tylko na PB. Moim zdaniem pomyliłeś podciśnienia lub EGR otwarty. a czy wystarczy zatkanie kruća od zaworu egr bo jeżeli tak to nic to nie daje. A jeśli chodzi o podciśnienia to wydaje mi się, że są ok patrzyłem w innym lanosie i podłączyłem tak jak w nim
masz dziwaczną instalację , a już zupełnie nieuzasadniony jest pomiar ciśnienia gazu względem atmosfery. Reduktor ma stabilizowac warunki wtrysku gazu , a ponieważ gaz wtryskiwany jest do kolektora ssącego, naturalnym wydaje się stabilizowanie ciśnienia względem tej wartości. Podłacz przewod podciśnienia od reduktora do kolektora ssącego lub zainstaluj...
Mam instalację gazową rok na której przejechałem 15000km. podczas zasilania gazem zmieniają mi się obroty silnika i dostaję wystrzałów gazu w szczególności gdy daję na luz wysokie obroty nagle spadają gwałtownie prawie do zera komp wprowadza korektę obrotów. Jak silnik dłużej pracuje na wolnych obrotach to przy ruszaniu następuje wystrzał gazu a poza...
Witam, pacjent to Lanos 1.5 16V, od jakiegoś czasu sporo pali 12,5 - 13 w cyklu mieszanym. Dziś sprawdziłem miernikiem jak się zachowuje sonda. Jak silnik był jeszcze zimny to napięcie oscylowało w przedziale 0,2 - 0,8 czyli prawidłowo. Jak gorący to przy większych obrotach silnika analogicznie (głównie w okolicy 0,4 - 0,5 V )więc OK - ale za to po...
Witam, Założyłem dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju z czujnikiem i mam z nim problem. Wskazania pokazuje w miarę przyzwoite ale : drży wskazówka wskaźnika , czasem podskoczy ciśnienie bez powodu o jeden bar i opadnie. Plus po zapłonie podłączałem w kilka stabilnych punktów i dalej to samo a nawet bezpośrednio do akumulatora i bez zmian. Masa to samo....
Nie mam zasilania przekaźnika sprężarki klimy. Wyjmowałem przekaznik ze skrzynki i zwieralem zaciski prądowe. Wtedy sprężarka zaskakiwała. Okazało się, że zasilanie cewki przekaźnika +12V jest, natomiast brak masy. Masa jest podawana przez komputer, który ją odłacza gdy temperatura płynu chłodzącego przekroczy 112C. I co tu mogło sie zapsuć ? komputer...
Miesiąc temu wymieniałem rozrząd(1.5 16V), od tej pory bardzo wzrosło spalanie 13-14,5 l/100km(benzyna)na przejechanych 300km spalił 39l, silnik pracuje normalnie,przed wymianą spalanie 9,5l w mieście, jakieś sugestie?
Po wymianie uszczelki i wałka rozrządu traci ciśnienie na cylindrach tak jakby rosły regulatory. po kilku godzinach odpali i chwile chodzi ładnie potem gaśnie. Czy uszczelka od opla 1,4 pasuje do lanosa 1,5 .
Bez instalacji gazowej. Jak sprawdzić podciśnienia?
Drugi koniec plastikowego wężyka trafia do elektrozaworu EGR, stamtąd do okolic kolektora ssącego, tam też brak podciśnienia. Wężyk powinien być podłączony do króćca na kolektorze ssącym i na pracującym silniku powinno być w nim podciśnienie odpowiadające podciśnieniu w kolektorze ssącym. Tam się nie ma co zepsuć, pompy podciśnienia tam nie ma.
sprawdź ciągłość kabli pod maską TPS,cz. temp płynu,i podciśnienia(szczelność)
Połącz parami i kolorami kable z emulatora wtrysku:zielony-zielony z paskiem itd. Odepnij kable z centralki gazowej podłączone do sondy i kabel dopięty do obwodu DIS Zdejm konektor z cewki na parowniku. Od tego momentu znów jeździsz na benzynie,zresetuj ECU i kontrola. romoo,już to pisał Dalej wszystkie podciśnienia i odpowietrzenia <muszą być szczelne>
Sprawdź ciśnienie paliwa może pompa wtryskowa ok a zawór ciśnieniowy nie trzyma. Poza tym sprawdź szczelność podciśnień.
Map sensor przy przepustnicy, resztę zaślepić. Z boku zawór od długości kolektora po drodze do tego zaworu jeszcze zasobnik podciśnienia, następnie regulator ciśnienia i serwo.
ok. mała prosba. Sprawdź podcisnienie jak naprawisz?
Prędzej miało to już związek z układem hamulcowym (a właściwie jego wspomaganiem - jest zasilane podciśnieniem z silnika)...
Sprawdź jeszcze podciśnienia przy przepustnicy.
Chyba nie myslal bo raczej nikt nie slyszal o wspomaganiu kierownicy na podcisnienie.Sprawdz czujnik wzrostu cisnienia na przewodzie wychodzacym z pompy wspomagania,w momencie krecenia kierownica powinien zewrzec styki
Przepustnica przeczyszczona, wężyki podciśnienia sprawdzone - szczelne. Lanos dalej szarpie jak się rozgrzeje. Może coś z lambdą jest nie tak? Jak ją wyeliminować? Zapomniałem dodać, że mam wyrzucony katalizator (nie wiem, czy ma to jakieś znaczenie).
Sprawdzić trzeba czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym, tzw. czujnik MAP
Raczej tak, u mnie jest układ z podciśnieniem, w danych są wartości podane bez podciśnienia i wynoszą 2,5-3,5. A jakie jest "książkowe" ciśnienie paliwa dla silnika A14SMS z podciśnieniem do kolektora ?
Jest od instalacji LPG, jeden wężyk jest do pomiaru ciśnienia gazu, drugi podciśnienia w kolektorze ssącym i takie efekty mogły być. "Wcisnąłeś", to i skręć opaskami. Przewód paliwa ma numer katalogowy 1,5 8V > 96352102 1,5 16V > 96350574 Nie dziaduj, w tym wężyku jest kilka bar ciśnienia, wymień przynajmniej na używany, bo to obecne równie łatwo może...
Nowe kable, nowe świece, nowy reduktor. A odma i rura dolotu polepiona taśmą ? Weź to wymień, dużo nie kosztują. Masz jakieś błędy ? Świeci się kontrolka silnika ? Błędy możesz sam odczytać. Co to za gaz i czy powinien być na śrubie ? Strzela, nie spadł żaden wężyk podciśnienia, nie uszkodziło gumowych kolanek ?
http://daewooforum.pl/temat25538.html o ile masz ALDL https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... złącze jest opisane. http://daewooforum.pl/temat59777.html podciśnienia. Czujnik w rurze filtr powietrza-przepustnica, od spodu, nie urwałeś? Przewodu podciśnienia do MAP, nad filtrem paliwa?
Podciśnienia dolot sprawdź i mapsensor podmień , z opla pasuje, tyle przyśpieszę twoje szukanie .
Kolektor ssący szczelny , rurki podciśnienia , nie bierze lewego powietrza , nie syczy ? silnik krokowy sprawny ?
1 Załóż nowe 1 elektrodowe świece w/g katalogu przerwa 0,8 2 Nowe przewody w/n 3Oczyść zespół przepustnicy 4sprawdź-uszczelnij podciśnienia 5Skontroluj szczelność membrany zaworu EGR
Bez podciśnienia ma być szczelny. Zalej go ropą czy naftą i wszystko będziesz wiedział...
A może czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym - tam chyba jest taki GM-owski z wężykiem?
TAk chodziło o odme bo z 1 strony ma zacisk a z drugiej strony luzne. Odma musi być szczelna, utrzymuje podciśnienie w skrzyni korbowej podczas pracy silnika. Inaczej ole będzie lał się ze wszystkich uszczelniaczy.
Zastanawiam się czy to nie słynne blaszki, ale dzieje się to tylko na zimnym silniku dlatego raczej je wykluczam. Wcale ich nie wykluczaj, tylko tam zajrzyj i przynajmniej zlutuj jak jeszcze tego nie przerabiałeś i sprawdź też przy konektorze TPS czy przetarć jakichś nie ma itp. Tym bardziej jeżeli pomagają resety na kilka dni, więc to typowe objawy...
Witam Wszystkich . Mam problem z Daewo Lanosem 1.5 16 v z roku 2000 - szarpie na benzynie i gazie przy stałej prędkości, na biegu jałowym przy 2000 tyś obrotów silnik pracuje nierównomiernie po dodaniu gazu i wkręcenie go na 3000 tyś objawy ustają . Lanos pali bez problemów na benzynie jak i na gazie , przyśpiesza bez problemów , tylko jazda ze stała...
Od kiedy to zawór EGR jest sterowany bezpośrednio podciśnieniem z kolektora ssącego? Szukaj elektrozaworu gdzie jest wtyczka z przewodami (zazwyczaj dwa przewody) i minimum jeden wężyk w którym jest podciśnienie na pracującym silniku. Zadanie trochę ułatwione bo ten element powinien być tylko w zasięgu wężyka który to jest podpięty do EGR.
Wężyk to podciśnienie,nie ma nic wspólnego z braniem oleju. Gdy jest zdjęty to auto może być mułowate ale tego nie wiem na 100%.
Pod kompa podpięty i nic nie wykryło. Jutro sprawdzę przewody. Ale gdyby to był przewód od serwo miałbym słabe hamulce/ brak ich... Sprawdzę też inne wężyki od podciśnienia zobaczymy co to będzie. Dziwi mnie fakt czemu na zimnym silniku chodzi OK ?
Co ma zrobić napisanie "up" na forum? Podbicie postu do góry? Ja ci chętnie pomogę, tylko daj sobie pomóc. Odpuść sobie ten EGR, gdyby zostawał otwarty to by było kilka innych objawów. Pomijam już to, że spaliny się wtedy nie "cofają", wręcz są wpychane do dolotu. To rozumie każdy mechanik, który rozróżnia podciśnienie w kolektorze ssącym od nadciśnienia...
Podciśnienie można wziąć z kolektora dolotowego, bardzo często są tam rurki prowadzące do innych mechanizmów sterowanych "próżniowo".
To elektrozawór podciśnienia sterujący ,,,chyba,, zaworem egr . Nie ma nic wspólnego z licznikiem. Możesz dokleić rurkę byle po tej operacji była drożna.
Czujnik ciśnienia bezwzględnego jest umocowany gdzieś w okolicy podszybia.Jest to użądzenie z trzema kabelkami i podłączony do niego przewód podciśnienia wychodzący z kolektora ssącego. Gdy tylko spadnie ten przewodzik z czujnika albo z kolektora błąd ten będzie natychmiast i silnik dędzie nierówno pracował.Wogółe należy sprawdzić wszyskie przewody...
Z tego opisu wnioskuję, że w kolektorze dolotowym panuje różne podciśnienie (w zależności od położenia przepustnicy). Czyli przewód podciśnieniowy ma wpływ przy jakim ciśnieniu zawór ma zrzucić nadwyżkę paliwa?
Przepływomierz jest na tej karbowanej róże między filtrem powietrza a przepustnicą.. W środku tej rury powinno być widać chyba czarną kuleczkę z drucikami.. Tego się mechanicznie nie powinno czyścic jednak kolega z ceiki mk7 zaryzykował i wyczyścił ją patyczkiem do uszu i izopropanolem.. To jest bardzo delikatna część. Może na początek sprawdzić rurki...
Przykręcony do przegrodzy czołowej.Wskazanie to absulutnie nie oznacza usterki samego czujnika,a trzeba sie wprzód skupić na podciśnieniu jakie widzi czujnik. nawiasem mówiąc powyższe załączniki skasuj,drugi to łada 110 albo lanos,trzeci to suzuki vitara,więc nie mają zawiązku z tematem,a tylko śmiecą.
II generacja jest ok do Lanosa ale z silnikiem 1.4 lub 1.5 8V. Czy 8 czy 16 zaworów, różnica leży praktycznie tylko w szybkości zużywania się kompletu zawór/gniazdo - 16 zaworów, małe grzybki, mała powierzchnia wymiany ciepła. , tylko jak wcześniej pisałem w tym silniku jej dobre ustawienie jest trudne. Bo jej się nie da dobrze ustawić dla wszystkich...
po odłączeniu sondy lub zwarciu do masy jest dalej tosamo a czujni podciśnienia ma wskazania w normie (40-60) tylko odczyt na sondzie zmienia się cyklicznie od 70mV do800mV a miałem wcześniej około 100mV (LPG)
Przepustnica była czyszczona już wcześniej, wtryski też, pompa paliwowa sprawdzona i jest ok, wężyki podciśnienia sprawdzone, silniczki krokowe wyczyszczone. Pisałem już kiedyś na forum to ktoś napisał że to mogą być wiązki, ale nie wiem o które mu chodziło.
Od wypiętej wtyczki nic by ci nie syczało. Być może spadło ci jakies podciśnienie lub zaślepka umieszczone na zespole przepustnicy. Ewentualnie możesz mieć nieszczelność w układzie dolotowym(gumowa rura). Obroty wcale nie muszą wzrosnąć w takiej sytuacji. Pozdrawiam
Paliwo nie jest wtryskiwane przez krotki okres czasu po puszczeniu pedalu gazu a podczas chamowania silnikiem musi byc podawane paliwo bo inaczej silnik by zgasl. Zmniejsza sie czas wtrysku i zaplon. Moge sie mylic, jesli tak to prosze o uswiadomnienie :D Nie zgaśnie bo jest napędzany od kół samochodu. Trudno też w tym przypadku mówić w kategoriach...
Witam kolegów mam problem z lanosem silnik 1.5 , silnik trzyma obroty na poziomie 1500 . Silniczek krokowy wymieniłem .Zauważyłem że po odpięciu rurki podciśnienia która wchodzi w czujnik na ścianie grodziowej obroty wyrównują się ale wymiana tego czujnika nie pomogła. Wężyk ten wchodzi jeszcze w kolektor obok przepustnicy. Silnik po odczycie błędu...
Witam, temat jak widzę stary jak świat, ale mój przypadek może komuś przyniesie pomoc:) U mnie było dosłownie tak samo, też mam 1.5 i instalację BEDINI. I też mi szarpał zimny i pozmieniałem dosłownie wszystko co sugerowali ludzie na forach. U mnie winowajcą okazał się zawór podciśnienia przy kolektorze - ten co otwiera klapki w VGISie. Zimny silnik...
Wyjmij bezpiecznik lub przekaźnik. Sprawdzałeś czy leci z regulatora ? Wężykiem podciśnienia, lub powrotem ? Jak ściągniesz wężyk podciśnienia czujesz zasysanie z króćca/rurki z kolektora ssącego ? Na końcu rurki powrotnej masz złącze do plastykowego przewodu, ściskasz białe, ciągniesz i ściągasz za czarny przewód. Jak przy pompie. Skąd bierzesz te...
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
słuchajcie,samochód mi nie palił ponieważ padł czujnik podciśnienia kolektora ssącego(takie plastikowe czarne pudełeczko mieszczące się po pokrywą silnika pod podszybiem) Byłem u mechaniika, podłączył auto pod kompa,zamówiłem czujnik koszt 90zł(zamiennik prawdopodobnie od Daewoo Lanos) i wszystko wróciło do normy. Dziś rano jeszcze przed zmianą tego...
Witam A co z zaworem podciśnieniowym jak jedziemy szybko na gazie to podciśnienie z dolotu zamyka zawór by było odpowiednie ciśnienie na wtryskach (tak mi się wydaje) i pompa pompuje a paliwo jest blokowane przez zawór no i przez wyłączone wtryskiwacze. Mam instalke Lpg w lanosie 110 tysięcy zrobionych na gazie pompa jeszcze działa ale zaczyna kuleć...
obroty lanosie lanosie łożyska ogrzewanie lanosie
wytop aluminium pralka bosch buczy wirowania stolica radio
prądnica trójfazowa schemat prądnica trójfazowa
Zamiennik tranzystora Sanyo 2SD330 – 2SD313, BD243C, TIP31C, porównanie parametrów Omnik falownik – aplikacje monitorujące, Omnik Portal, Solarman, Home Assistant, alternatywy