Ten 3 elektrozawór steruje gruszką zmiennej geometrii turbosprężarki, jak nie jest podłączony to silnik nie ma praktycznie doładowania. Elektrozawór ma 2 króćce opisane VAC i OUT, out do gruszki turbo, vac podciśnienie do wakupompy
mam podobny problem z moim Pugiem 407 2.0 HDi 136 km do 3 tys. obrotów auto to muł totalny a potem lekko dostaje tej mocy. Jutro będę grzebał w wężykach podciśnieniowych. może tam znajdę problem.
Witam. Mam dokładnie te same objawy co kolega. Dodam tylko że odpowietrzyłem układ i nic sie nie zmieniło. Płyn mam na poziomie maksymalnym. Po odpaleniu silnika na biegu jałowym po chwilce płyn spada poniżej normy i zapala się kontrolka STOP. Jak przegazuje troszkę to płyn wraca do poprzedniej ilości a kontrolka gaśnie po kilkunastu minutkach znowu...
Ano temu że jeśli jest źle ustawiony to uchyla lekko serwo i podciśnienie znika. Druga możliwość to nieszczelny zawór zwrotny serwa.
1. Zawór bez prądu jest zamknięty sprężyną do ciśnienia 100 barów. Zaworu nie można "zatkać" bo pompa - gdyby nagle się naprawiła - w kilka sekund napompuje 1500 barów i coś może "puścić". 2. Brak zasilania, brak sterowania, nieszczelność, brud... 3. 12V od strony akumulatora i pwm 1kHz, o wypełnieniu kilkunastu procent, od strony sterownika. 4. Uszkodzony...
Obwód podciśnienia był sprawdzany tylko na postoju. 0,6 bara dochodzi do turbo. Jak pisałem, zaworek jest nowy, a turbo podmienione i jest to samo. Czujnik MAP też podmieniony. Sprawdzę podciśnienie podczas jazdy.
http://obrazki.elektroda.pl/6720318800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6720318800_1...
Podciśnienie masz tylko w jednym przewodzie. Pompa vaccum wytwarza podciśnienie, te zależnie od ilości odbiorników jest kumulowane w akumulatorze, lub nie. Z akumulatora podciśnienie jest podawane na odbiorniki JEDNYM przewodem I jest rozdzielane trójnikami.
W tym silniku zapotrzebowanie na podciśnienie nie jest bardzo rozbudowane.Z wacum pompy cienki węzyk podłączasz do 2-ch elektrozaworów poprzez trójniki,a z drugiej strony elektrozaworów jeden jest do EGR-a,a drugi do turbiny.
Nie koniecznie, te wtryski potrafiły i 500tys zrobić - no chyba że auto ma tyle :) . Zobacz na komputerze co się dzieje, sprawdź błędy i ciśnienia, filtr paliwa. Zobacz też czy nie ma problemów z odpowietrznikiem w zbiorniku bo robi się podciśnienie i pompa nie daje rady uciągnąć - pomaga delikatnie popuszczony korek wlewu.
Podciśnienie przy zaworze gruszki sprawdzone?
Odłącz podciśnienie, zaślep wężyk i przejedź. Jak zaświeci check to wszystko jasne.
Zaślep egr na próbę. Dokładnie, potem wyjmij, umyj, oczyść itp. A jeszcze lepiej wykręć tak, żebyś widział zawór i uruchom test egr (elektryczny lub na podciśnienie) - będziesz widział jak pracuje grzybek i czy nie powstaje szczelina w położeniu "zamknięty".
Musisz sprawdzić kosz pompy w baku. Sprawdź również czy ci się nie robi w podciśnienie w zbiorniku paliwa.
Świece nie powodują w HDi trybu awaryjnego. Egr jest tu podejrzanym jak najbardziej, ewentualnie podciśnienie gubi. Poza tym nie bardzo rozumiem aluzję do "francowatych", motoryzacja jest obecnie na równo słabym poziomie, co w przypadku kiedyś bezawaryjnych niemieckich marek razi najbardziej. "Ekologia" panie.... "Ekologia". :cry:
Być może masz niedrożne przewody doprowadzające podciśnienie do czujnika różnicowego .
Pokarz mi kolego w 2.0 hdi 90KM zawór podciśnienia sterowania turbina ? Nie ma, nie było i nie będzie takiego ;) Masz rację, zapomniałem że 90KM była jeszcze samo sterowana a dopiero od 110KM podciśnieniem.
Sprawdź elektrozawór czy przepuszcza podciśnienie lubi się zatkać w środku .
Możesz mieć problrm z Adblue a nie z czujnikiem NOX. Proponuję odkręcić korek Adblue i nie dokręcać go zbyt mocno. W serwisach PSA była akcja na wymianę korków bo w zbiorniku robiło się podciśnienie i pojawiały się problemy.
Jakie podciśnienie u układzie vacum? Co z przepływką?
z turbosprężarką nic nie było robione, ale ciekawe dlaczego kierownica turbosprężarki otwiera się cała już na wolnych obrotach, jak by miał za duże podciśnienie ale dlaczego?
Orientuje się ktoś w jakich warunkach otwiera sie lub zamyka siłownik pneumatyczny egr (nr.2 na jednym ze schematów powyżej) i do czego tak naprawdę służy? U mnie jakoś nie zaobserwowałem działania tego siłownika (silnik 2.0 hdi 150KM), na wolnych i w czasie gazowania na postoju nie pojawia się też podciśnienie na wężyku dochodzącym do gruszki. Na zimnym...
Ja dalej obstawiam dalej za nieszczelność w układzie niskiego ciśnienia. U Ciebie nie występuje elektryczna pompa w zbiorniku paliwa ponieważ masz układ paliwowy Siemensa (świadczy o tym gruszka do pompowania paliwa). Może być jeszcze problem z odpowietrzeniem zbiornika paliwa. Przy jego braku wytwarza się podciśnienie i paliwo nie dochodzi.
Paweł_35, turbinę to Ty zostaw w spokoju bo to ostatnia rzecz co może się zepsuć przy takich objawach. Sprawdź przede wszystkim SWIRL a potem sterowanie turbiną (podciśnienie/elektrozawór).
Witam Dziękuje kolegom za odpowiedzi . Znalazłem miejsce gdzie są podłączone wężyki . Dla potomnych na za znaczonym miejscu do dolnego podciśnienie z trójnika i 1cm wyżej znajduje się drugie podłączenie wężyka . Dziękuje i pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/2676696600_...
Sprawdz MAP sensor ,odpowiada on za kontrole ciśnienia w kolektorze dolotowym. Jest powiązany z podciśnieniem. Znajduje sie koło filtra powietrza bynajmniej tam jest w 406.
Podciśnienie prawidłowe ,pompa vacum?
Sprawdziłbym jeszcze czy nie robi się podciśnienie w zbiorniku.Jak zgaśnie auto to odkręcając korek wlewu posłuchaj czy nie syknie powietrze.
Polecam sprawdzić podciśnienie w przewodzie cylinderka regulacji geometrii doładowania oraz czy dźwigienka rusza się..... Typuję na zacięcie zmiennej w rogu wydechowym.
Co ma podciśnienie do odpalania ?Nic.Weź to uszczelnij i tyle.
Syczeć może wszystko - zarówno podciśnienie - chociażby poprzez nieszczelne serwo, przewody do niego czy "szlaufiki" do elektrozaworów sterujących pracą turba, EVAP czy ogrzewania, tak samo syczeć może nadciśnienie, wydostające się z nieszczelnego dolotu - odcinka pomiędzy samą turbiną a kolektorem ssącym - czyli węże, IC. Nie da się poprzez forum określić,...
To kompletnie źle jest. Musisz mieć podciśnienie ok -0.8bar, zapatka(sztanga turbosprężarki, vtg, zmienna geometria) ma opaść PO ODPALENIU i cofać się w miarę wzrostu obrotów - choć na postoju nie będzie to aż tak widoczne. Elektrozawór przy zmniejszaniu napięcia z ECU ma tą zapatkę tak jakby popuszczać. Dodano po 1 Najpewniej masz źle podłączone przewody...
Witam. Mam taki problem z zalaczaniem się turbiny. Po dodaniu gazu turbina się zalaczaniem przy 3000 obr lub przy odpuszczeniu i po ponownym dodaniu gazu . Turbine już regenowalem i sprawdzałem podciśnienie. Z góry dziękuję za pomoc.
Nieszczelność, za małe podciśnienie z vacu uszkodzone servo, pompe zostaw w spokoju.
pompa zaciągając paliwo wytwarza podciśnienie i zaciąga powietrze tak mi się jeszcze nasunęło ze moze nie odpowietrza się zbiornik wytwarza się w nim podciśnienie i zonk spróbuj wlew odkręcić i pojeździć
W jaki sposób rozwiązane jest odpowietrzenie zbiornika paliwa w Berlingo 2 1.6 hdi z 2009r ? (auto posiada FAP) Zwracam się do Was z pytaniem, bo zauważyłem , że w czasie odkręcania korka paliwa syczy powietrze. (Auto mam od niedawna i jeszcze nie doszedłem, czy jest tam podciśnienie , czy nadciśnienie - po prostu syknie, jak odkręcam korek. Jeszcze...
Mówiąc dozownik powietrza, masz na myśli przepustniczkę sterowaną gruchą na podciśnienie, która w momencie gaszenia silnika zamyka klapkę w tej przepustniczce, zgadza się?
EVAP mówi to ci coś.
Nie miałem na myśli że to jest silnik turbo doładowany więc uszczelniacze zaworów nie pomogą bo w kolektorze większośći jest ciśnienie a nie podciśnienie. Więc by dmuchało do silnika a nie ciaglo oej...
Nie mam pompki bo to jednak nie HDI tylko TDCI ale to bez znaczenia. Tak czy inaczej w układzie (moim i Twoim) panuje podciśnienie bo paliwo zaciągane jest przez pompę WC na obiegu niskiego ciśnienia (nie ma u mnie pompki wstępnej w zbiorniku paliwa i w Twoim HDI najprawdopodobniej też jej nie ma). Stąd nie będzie wycieków a powietrze może zaciągać....
"Że niby rzadki silnik?" myślisz że on sobie pluje olejem bez powodu ? Kolega fazer72 wykona pomiary i zobaczymy co silnikowi dolega , ciśnienie w skrzyni korbowej nie powinno być większe niż 2cm słupa wody a podciśnienie po ssącej stronie turbo jak najmniejsze dla bieg jałowy i 1850 obr(max moment)
Sprawdź wszystkie podciśnienia w pierwszej kolejności dość dokładnie .
A wie ktoś dlaczego jest za duże podciśnienie ?. Czy winą jest elektrozawór sterujący, czy może sterownik go źle wysterowuje?
Witam (na innym loginie) Diagnostyke robiłem, pojawiały się błędy z FAPem ale były odległe. Narazie jeżdzę, każda wizyta w ASO kończy się zapłatą za nic tak naprawdę, chcę tego uniknąć. Na forum odszukałem informację o przepływomierzu - wyczyściłem go była znaczna poprawa. Problem jednak nie zniknął w momencie uruchomienia FAPu. Gdzie można sprawdzić...
Witam posiadam Peugeota 407 1.6 HDI z 2005r. Mam problem gdyż po zapaleniu nie otwiera sie turbina (gruszka podciśnieniowa nie otwiera turbiny). Zawór i czujnik ciśnienia doładowania był zmieniony a nadal to samo. Na krótko podłączając podciśnienie do gruszki turbina działa. Podłączając komputer wyskakuje bład "581" i nie daje sie skasować
Sprawdz czy masz podciśnienie na zaworze sterującym egr-em, znajomy powymieniał pół auta a ten wężyk był zaczopowany :)
A samo sterowanie turbiny, zawór/selenoid podciśnienia sprawdzony.?
zrobiłem podciśnienie pompką, ramię gruszki porusza się, jednak dalej brak ciśnienia z turbo... Teraz mam pytanie czy gdyby geometria byla zapieczona to dałoby sie poruszać ramieniem gruszki?
Nowy filtr paliwa, układ odpowietrzony gruszką, pompa podłączana nawet na krótko na innym paliwie, bez rezultatu, podciśnienie raczej słabe (nie mam czym zmierzyć) praktycznie paliwa nie zaciągała.
Nie. Podciśnienie upuszcza któryś z zaworków podciśnieniowych. W większości aut jest to normalny objaw po zgaszeniu auta.
Hej mam właśnie z tym problem. Możesz powiedzieć w którym miejscu miałeś przeniesione te węże podciśnienia ?
A dokładnie wygląda to tak.....
Witam C8 2.0 HDI 2004 RHW EDC15C2 potrzebuje schemat węży podciśnień, ktoś strasznie namieszał, auto nie ma mocy z dołu, powyżej 3000rpm coś jedzie .
To jest typowy przypadek w 308sw i to właśnie podciśnienie jest przyczyną kłopotu. Auto po przejechaniu ok 100km ma podciśnienie w baku i wyskakuje awaria. Po pewnym czasie gaśnie silnik. Odkręcenie korka wlewu załatwia sprawę na kolejne 100-150km. Winny jest przewód odpowietrzający. Po jego naprawie lub wymianie wszystko powinno być ok.
podstawowe rzeczy sprawdzone sztanga sie rusza podciśnienia wymienione podciśnienie 0,5 na manometrze dpf usunięty przepływomież był drugi podstawiany przewody szczelne zaworek od podciśnien też był podstawiany.Co chcesz jeszcze wiedzieć
807 peugeot 2003 rok 2,2 hdi
Sprawdziłem ta: Odłączyłem wężyk zaworu EGR od solenoidu i tu mam pytanie: Czy po odłączeniu tego wężyka od solenoidu powinienem słyszeć uciekające podciśnienie? Przykładałem palec do rurki tego elektrozaworu i nic nie ssało ani na luzie anie jak przygazuję
Panowie, ma ktoś z szanownych kolegów schemat podciśnień?
Serwo hamulca pracuje na podciśnieniu , a podciśnienie bierze się z kolektora ssacego <niektóre auta mają pompę podcisnieniową-vacum> jak coś jest nie halo z szczelnością to się dzieją takie i i inne rzeczy. Pożycz-podłącz-kup zegar do podciśnienia i sprawdz ja to wygląda.
Witam w tym silniku jeśli elektrozawór sterujący turbiną jest uszkodzony i nie steruje to turbina jest cały czas wysterowana na maksimum (przeładowuje) jeśli dochodzi do elektrozaworu podciśnienie i przewód idący do turbiny jest szczelny to nie zostaje nic innego niż wymiana elektrozaworu. Pozdrawiam
ma ktoś jakieś pomysły? Trzeba by się zabrać do roboty, posprawdzać czy działa turbo, czy jest podciśnienie tam gdzie trzeba, pomierzyć napięcia na przepływce, ewentualnie podstawić drugą. Zobaczyć czy turbo nie ma luzu itp...
cos jest nie tak miedzy filtrem a zbiornikiem wiec zaczne od wymiany filtra i zobaczymy co bedzie dalej. moze macie jakies sugestje?? Jakaś nieszczelność na przewodzie paliwowym pomiędzy zbiornikiem a pompą . Gdy pompa zasysa paliwo w przewodzie jest podciśnienie więc wycieku paliwa nie stwierdzisz ale powietrze gdzieś zasysa .
Nie rozumiem dlaczego czepiasz się mechaniki skoro masz błąd sterowania zaworu EGR(elektryczny zaworek podający podciśnienie). Sprawdź ciągłość przewodów od ecu do zaworu, szukaj przetarć itp. Te zawory rzadko uszkadzają się elektrycznie.
Jest prepustnica powietrza na rurze od interculera sterowana podciśnieniem
Między oczami zrób. A tak na serio diagnostyka z pomiarem/dczytem wartośći rzeczywistych. po 1
Problemem okazała się wadliwa pompka podciśnienia.
No właśnie dzisiaj wymieniłem N75 i nic się nie zmieniło. Ale już. Nie mam. Czasu żeby sprawdzić jakie jest podciśnienie za serwo. Dodano po 37 Dodam jeszcze że przed tym całym. Błędem p0299 trochę szarpało silnikiem podczas wypalania FAPa i silnik był przeładowany o ok 200-300 podczas przyspieszania, jak już osiągnął dana prędkość to się to ciśnienie...
Peugeot 508 1.6 e-hdi 115 km, błąd p0299 zbyt niskie ciśnienie doładowania. Turbo zregenerowane sprawdzane kilkukrotnie, zawory sterujące wymienione, podciśnienie przy gruszce 0.8 bara a mimo to gruszka nie chce zejść do samego końca, brakuje kilka mm. Na przyrządzie do sprawdzania gruszki wystarczy 0.6 bara ładnie schodzi do samego końca i trzyma....
Dzień Dobry. Temat rozwiązany. Dla potomnych.... Problemem był zawór EGR, a konkretnie chłodnica spalin zaraz za zaworem. Chłodnica była kompletnie zapchana. Po lekkim rozgrzaniu sterownik silnika przymyka przepustnicę i jednocześnie otwiera zawór EGR. Jeden i drugi podzespół pracują poprawnie, więc sterownik nie widzi błędów. Z racji przymkniętej przepustnicy...
do Doktorr-a kurcze tego akurat nie wiem nie spisywałem tych wartości ciśnień na wyjściu :/ wiec nie wiem do kybernetes dzięki za podpowiedź w poniedziałek dam mu znać i najwyżej spróbuje tak zrobić jak piszesz .... w ogóle to on podejrzewa że uszkodzony jest zawór na turbinie i zaczął ją wyciągac tyle że do niej jest takie ciulowe dojście że trzeba...
Nie wiem jak był czyszczony układ czy wyciągany był smok ze zbiornika i sprawdzony wewnątrz bo wygląda mi na syf w nim w postaci gęstej mazi która ogranicza dopływ paliwa miałem podobny objaw w mazdzie z silnikiem hdi silnik pali do czasu wypalenia paliwa z filtra w którym robi się podciśnienie i po zgaszeniu silnika paliwo dopływa powoli do filtra...
Zatankowanie do pełna nic nie zmienia. W baku nie tworzy się podciśnienie (nie słychać syczenia). Temperatura wody nie wzrasta ponad normę (wskazówka stoi po środku). Dziś w Warszawie znów było gorąco także to chyba również wpłynęło na zachowanie samochodu.
Peugeot partner 1,6 HDi 2014r. Błędy z turbo, dziwna regulacja. Ogólnie peugeot po uszczelnieniu ach i wymianie turbo na regenerowane. Ale przed regeneracja też nie chciał jeździć normalnie. Więc tak. Błąd łapie z czujnika na gruszce Bład pomiar pozycji turbo P2565 turbo o stałej geometria, zwarcie do plusa, przerwa w obwodzie. Efekt pracy jest dziwny....
Witam Panowie, potrzebuję pomocy gdyż mój peugeot 2.0 hdi zbyt dużo pali i posiada zmniejszoną moc, przebieg tego auta to 75000 km rok 2003.Wiem że nie jest to za bogaty silnik w moc bo ma coś okołó 90 koników ale samochód jest najmniejszy z całej gamy dostawczaków i jeżdzi prawie na pusto. Dla porównania spalania podam taki przykład, że ostatnio wyjeździłem...
Witam, Czy posiada ktoś schemat podłaczenia przewodów podciśnienia do Peugeot 607 2.2 HDI 2002r. ? Znalazłem w internecie 2 schematy, ale na żadnym z nich nie ma podłączenia od pompy vacuum , i jeden przewód mam nie podłączony, a nie pamiętam gdzie był
Przepływomierz wymieniałem jakieś 3-msce temu na używkę również odpinałem go i nic sie nie zmieniło, a nawet bym rzekł było jeszcze gorzej z osiągami, że jeszcze mozolniej się zbierał. Czy może mieć tu wpływ podcisnienie ? podmiana pompy próżniowej ? posiadam wakuometr jutro zerknę jakie daje podciśnienie na samej pompie jak i za każdym elektrozaworem....
Często nowe rury w zamienniku są z miękkiej gumy i potrafią się zapadać (turbo zasysa ,filt powietrza lekko zapchany pojawia się podciśnienie i rura zapada się do siebie blokując przepływ). Sprawdź czy wyjęcie filtra powietrza na chwilę rozwiązuje problem jak tak tzn. że jest problem jak opisałem. Czasem rozwiązuje go nowy filtr i czas (guma z czasem...
To coś jakby turbo przeładowywało. Skupił bym się na sprawdzeniu podciśnień i zaworów sterujących podciśnieniem.
I jedno i drugie. szukaj gdzie robiłeś i co rozpinałeś. Wystarczy źle wpięta kostka elektryczna lub za mocno pociągnięty przewód podciśnienia.
Dzięki za zainteresowanie no i do rzeczy: podczas pracy silnika na biegu jałowym słychać jakby turbo dmuchało nierównomiernie ( tak co 3 sekundy więcej i mniej) . Sztanga stoi w miejscu. Po zdjęciu łącznika gumowego turbo- interkuler fakt potwierdzony organoleptycznie. Turbinka podnosi ciśnienie i opuszcza. I tak w kółko. I teraz chyba coś co pomoże...
Witam! Mam problem z moim Scudo. W momencie gaszenia strasznie szarpie silnikiem. Podciśnienie sprawdzone, klapa gasząca sprawna, zaworek elektromagnetyczny sterujący klapą gaszącą również działa na krótko (po podaniu 12V napięcia otwiera się i zaciąga strzykawkę). Na wtyczce dochodzącej do zaworu stale jest 8V napięcia - podczas gaszenia również nic...
Hej, 1.6hdi w16 mini cooper. Problem ze sterowaniem turbiny, podciśnienie jest, ale do momentu zaworka n75, a dalej idzie już tylko wężykiem do upustu, no i drugim wężykiem na turbinę https://obrazki.elektroda.pl/6883791000_...
Witam, Czy posiada ktoś schemat podłączenia podciśnienia w Pug 607 2.2 HDI ? Mam 2 wężyki odpięte i za nic nie mogę dojść gdzie one powinny być wpięte.
witam silnik dw10 jest w c8 z podwójnym kanałem dolotowym w głowicy jest taka przepustnica na 4 dolotach i kanł dolotowy jest podzielony na 8 kanałów 4 wolny dolot i 4 z przesłona dolotu i sterowany mieszkiem swirl gdzie np citroen c5 2.0 hdi tego nie ma rużni sie głowica szukaj silnika peugeot 807 lub fiat ulisse ten silnik jest specyficzny i rzadki...
Dokładnie jak koledzy mowią paliwo wycieka odpowietrznikiem. Nie ma najmniejszego sensu go zatykać chyba że jeśli go zatkasz zrobisz sobię dziure w korku ale to przegięcie. Gdy zatkasz odpowietrznik możesz mieć problemy z dynamiką jazdy na dłuższych odcinkach gdy zbiornik nie będzie miał odpowietrzenia będzie się robiło podciśnienie i dynamika spadnie...
Najlepiej zmierzyć napięcie wyjściowe. Zasilanie powinno być 5v,masa a trzeci sygnał. Dane powinny być dostępne też w parametrach. Sprawdź czego dokładnie dotyczy błąd . Bo ECM albo widzi zwarcie albo nie podoba mu się sygnał. A tutaj może być problem z przycinaniem cięgna albo (jak jest "n75") złym sterowaniem podciśnieniem.
Witam, od jakiego czasu mam problem z twardym pedałem hamulca. Pod gilotynę poszły klocki, cylinderki , rzekomo wąż hydrauliczny prawego przedniego koła, płyn. To niby miało wszystko pomóc. Hamulce OK ale pedał dalej twardy czyli efekty żadne. Z reklamacją ciężko bo co reklamować... Serwo niby ciągnie bo słychać, ale jakość tej próżni nieznana. Przejechane...
Po pierwsze to xobacz czy jest podciśnienie na zaworku pneumatycznym od turbo. Potem czy zaworek działa. Kolejny krok to sprawdzenie czy zaciąga gruszke od turbo i czy działa czujnik polożenia gruszki. Jeżeli to wszystko jest ok, to wyciągaj turbo i sprawdź geometrie. W tych silnikach geo jest wykonana z blaszek, które często się często obłamują.
Cześć. W moim C5 2.0HDI 163 KM mechanicy przy okazji serwisu urwali przewód podciśnienia. Nie zwrócili na to uwagi, ja też nie, autem jeździła inna osoba przez parę ty s . km. Na kolejnej wymianie oleju mechanik stwierdził, że silnik pracuje "twardo". Pojechałem na sprawdzenie wtrysków - wszystko OK. Szukałem i znalazłem urwany wężyk, po naprawie podciśnienie...
Witam Czujnik ciśnienia jest na magistrali(3-piny),0191-brak sygnału lub sygnał niewłaściwy,0402-zawór EGR,sterowanie przepustnicą EGR(jest sterowana podciśnieniem za pomocą elektrozaworu,zawór EGR też jest sterowany podciśnieniem i elektrozaworem)Proponuję sprawdzić przewody układy podciśnienia.
Mam ten sam problem w moim Citroenie 2.0 HDi 16 136KM FAP 2005. Wczoraj po półrocznych bojach chyba udało się zlokalizować problem. Na innym forum znalazłem posta że ten problem związany jest z tzw przepustnicą kolektora. Jest to plastikowy element montowany na wejściu do kolektora ssącego. Posiada on dwie przepustnice. Jedna jest otwarta na intercooler...
Ok, to juz cos, Cos dziwnie ze napięcie spada na czujniku, 0,48V na czujniku to jakby 0 bar na listwie, ze spada w trakcie kręcenia to jakby sie podciśnienie robiło na listwie zamiast ciśnienie :)) O odpaleniu można mówić dopiero gdy na pin sygnał czujnika ciśnienia paliwa masz powyżej 1V (1,1 -1,2) rożnie dla rożnych układów czyli ponad 180 Bar. Zobacz...
Pompy w zbiorniku nie rusz bo nie ma nic wspólnego z tym co opisujesz. Niebieski dym może być od niespalonego paliwa albo oleju. To pierwsze może się nie spalać kiedy cały czas pracuje zawór EGR. Olej może pochodzić np. z uszkodzonej turbiny. Na początek sprawdź EGR, bo to najłatwiejsze. Sprawdź czy masz jeden czy dwa elektrozawory (po prawej stronie...
Podobny problem miałem innym silnikiem HDI - tylko 2.0 Tuż przed kolektorem dolotowym jest dodatkowa przepustnica - sterowana z ECU silnika. Ma ona za zadanie zmniejszyć dolot powietrza i zwiększyć zasysanie spalin (ekologia... jej mać!). Jeśli jest uszkodzone sterowanie nią to się zamyka, silnik nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza. Na rysunku...
Może by tak sprawdzić pracę turbiny - czy jest wysterowana przez sterownik silnika, czy podciśnienie jest w stanie ruszyć gruszkę. Czy turbina w ogóle coś dmucha. Podłączanie komputera to nie tylko odczyt i kasowanie błędów ale sprawdzenie wartości pomiarowych i ich analiza.
pompką podciśnienia
Turbo jest sprawne geometria wyczyszczona chodzi w pełnym zakresie. Podciśnienie prawidłowe i jeżeli chodzi o samo sterownie to jest prawidłowe ( podciśnienie spada wraz z wzrostem obrotów ) problemem jest to , że po puszczeniu gazu sztanga jest odrazu zaciągana w pozycję maksymalna. Czyli taka jaka przyjmuje na biegu jałowym ,a powinna przedtem wykonać...
Jeżeli nie masz pompy w zbiorniku- tłoczącej - to masz w PWC pompę ssącą i dla tego występuje gruszka. Jak sprawdzić czy działa- rozłącz przewód zasilający do zbiornika od pompy i sprawdz jakie ma podciśnienie ssania ( czy ssie paliwo ) Podepnij bańkę z paliwem z pominięciem zbiornika( bańka i przewód do pompy) i sprawdz czy odpali bez pompowania gruszką...
Jest możliwość zrobienia logów podczas jazdy? Jak zachowuje się podciśnienie, doładowanie turbo (zadane i rzeczywiste), położenie przepustnicy, ciśnienie na listwie paliwowej i otwarcie EGR (zadane i rzeczywiste) w okolicy tych 2 tys obr? Ten silnik ma już turbo o zmiennej geometrii, nie? Moim zdaniem warto sprawdzić, czy nie jest zacięta i przez to...
C3 1.4 hdi 68KM z 2007r ( bez DPF) w czasie jazdy wyświetlił na tablicy antypultion faulty ( jakoś tak) przestawał reagować na naciśniecie gazu. ( chwilami miał moc i jechał chwilami nie - po kilku km takiej jazdy przestał reagować zupełnie na gaz) Pod kompem wyszedł błąd P0069 i P2670. Silnik zapala normalnie trzyma obr 1200 i nie reaguje na pedał...
volvo podciśnienie podciśnienie mercedes kranik podciśnienie
wklejanie tekstu syrena alarm peugeot kondensator zastąpić zasilacz
radio nawigacji technik światłowód
Wymiana modułu lub silnika wspomagania w Toyocie Aygo Czy kuchenka indukcyjna nadaje się do nagrzewania łożysk tocznych?