W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
Vac to wejście podciśnienia, Out idzie do gruszki, ten trzeci na filterek. To nie jest czujnik tylko zawór.
Jest to zawór egr, prawdopodobnie został zaslepiony dlatego wężyk podcisnienia takze
Podcisnienia i turbina sprawdzone? Pompa wtryskowa?
Witam. Zdiagnozowałem u siebie dość kosztowny problem, uszkodzenie tego zaworka który steruje turbiną. Numer tego zaworka 2443569 https://obrazki.elektroda.pl/9164449100_... Wiem że można zastosować dużo tańszy zaworek, od innego auta. Może ktoś coś podpowiedzieć, od jakiego auta i jaki zaworek byłby dobry ?
A jaka oporność zaworu podcisnienia od małej turbiny
Czujnik znajduje sie przy intercoolerze. Czasami wystarczy przeczyscic i docisnac wtyczke...w moim transicie pomoglo.
Miałem taki problem z awx, po wymianie uszczelki pod głowica przy składaniu pomyliłem podcisnienia i turbina przeladowywala bo sterowanie zaworem upustu turbiny było przelaczone w inne miejsce. Po ponownej zamianie było ok. Były błędy p0102 p0200, p0299.
posprawdzaj podcisnienia sterowania turbiną, odpowietrzenie zaworu a jeśli bedzie ok towymien czujnik kopiowania turbo
Właściciel wymienił zawór N 75,wężyki podciśnienia sprawdzone zbiorniczek podciśnienia nie trzyma ale minąłem go i podpiąłem bezpośrednio z wakum pod zawór sterujący .Na biegu jałowym po wciśnięciu gwałtownie pedału przyspieszenia przy ok 3000obr/min widać że sztanga kierownicy się podnosi ale błąd przeładowania wyskakuje podczas jazdy.Dodam jeszcze...
Jeśli założyłeś jakis zamiennik to całkiem możliwe że jest uszkodzony , lub nie działa poprawnie. Polecam pierburga . Miałem ten sam kłopot . P.S. to że turbina jest po regeneracji nie oznacza że jest w pełni sprawna
witam ale ta odpowiedż brzmi -tak - jak cos nie nie działa to wytnij, odłącz, wypnij, utnij, wywal wszystko - i będzie ok !!! pytałem o zasadę działania, co ten "zawór " i gruszka mają za zadanie --- wstrzymuje, wytwarza, do czego służy, jakie ma zadanie dla turbiny !!!
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=1...
Jak zgaduj - zgadula to; może zawór sterujący turbiną jest cały czas otwarty?
Witam, czy dysponuje ktos schematem podlaczenia wezykow podcisnienia sterowania turbiny do Craftera z silnikiem CKT ? Nie moge dojsc do ladu z autem gdzie rozkradziono osprzet silnika... Moze ktos dysponuje zdjeciami z ETKA ?
Bledy na komputerze jakieś są ? Trzeba sprawdzić w parametrach wartość doladowania a wartosc zadana doladowania. Oprócz ww rzeczy jak kolega pisał do sprawdzenia czujnik cisnienia doladowania, zawór sterujacy turbiną, podcisnienia. Moim zdaniem ewidentny brak doladowania, kopci na czarno to turbo nie wstaje. A przewody od coolera puchną po dodaniu gazu...
Dobra to jutro popatrzę i ci napiszę. Więc jest tak: z pompy wychodzi jeden gruby przewód, za jakieś 30 cm jest dopiero trójnik. Jedno wyjście trójnika, grube idzie do serwa, drugie cienkie do akumulatora podciśnienia. Z akumulatora wychodzą dwa wężyki do dwóch elektrozaworów: jeden od klapek wirowych, drugi czerwony od sterowania turbiną.
wymieniłem zawór n75 i wężyki podcisnienia do turbiny i gruszki i problem rozwiązany . Zawór n75 znajduje się w komorze silnika za zbiornikiem wyrównawczym chłodnicy, są tam dwa podobne do siebie ,jeden to ten które przewody podcisnienia idą do gruszki ,przed turbiną i do interculera obok , czujnika cisnienia interculera .
A co było powodem regeneracji? Jeśli poprzednia turbina dawała olejem do chłodnicy powietrza to może nie została wyczyszczona z oleju. Może brak podcisnienia na zaworze sterowania turbiną. Jak hamulce? Nic się nie dzieje dziwnego z pedałem, tak jakby serwo nie działało?
Trzeba sprawdzic turbo czy w 100 % jest ok, sterowanie turbina czyli podcisnienia. Nie jest to bezpieczne ale mozna zamknc turbo zeby pompowao w 100% i wtedy bedziesz wiedziec czy to turbina czy sterowanie nia (sorki za pisownie ale nie mam polskiego slownika) . (jak juz sie nie jednokrotnie przekonalem diagnostyka nie zawsze powie ci co dokladnie jest...
prawdopodobnie problem z podcienieniem i sterowaniem turbina SPrawdz zaworek sterowania turbiną czy nie ma wycieków z układu podcisnienia
no to bardziej prawdopodobne ze zle spioles podcisnienia .... :wink:
Też miałem taki przypadek winna była źle wyregulowana sztanga na turbinie no ale trzeba zacząć od przewodów podcisnienia.
w rurach dolotowych moga byc niewielkie ilosci oleju, komputer bledy i podglad parametrow wiele wyjasni, bez komputera mozna sprawdzic szczelnosc podcisnienia, gruszke turbiny i elektrozawor, ktory nia steruje. Mozesz tez sprawdzic czy rury dolotu twardnieja przy dodaniu gazu
sprawdź synchro między wałkiem i wałem ??? coś się chyba pomyliło... dziś zamieniłem zawór podcisnienia turbiny i nic sprawdziłem też przewody i są ok. turbina trochę cieknie w ok. połowie jest w oleju. Dodano po 53 zaznaczę, że ma 180000 przebiegu i jest to oryginalny przebieg
niestety wywala błąd p0234 czyli przeładowanie silnika ,sprawdzałem wszystkie zawory podmieniając na sprawne,wyczyściłem egr,przepływkę,czujnik na kolektorze ssącym,sprawdzałem wakuometrem i podcisnienia są ok,na koniec ograniczyłem turbine nakrętkom na regulatorze i dalej to samo.Tylko że teraz wywala błąd co chwilę.Nie wiem już co mam robić .Turbina...
Witam. Mam problem z odcinaniem turbiny. Problem występował od kilku miesięcy aż w końcu turbina całkowicie padła. Turbina poszła do regeneracji ale problem odcinania turbo powyżej 100 km/ nadal występował. Wymieniłem jeszcze zawór n75, czujnik ciśnienia doladowania,zaworek zwrotny podcisnienia i weze podcisnienia. Nadal problem odcinania turbiny występuje....
Jeszcze moze być wiele przyczyn - zawor sterujacy lopatkami turbiny - zacierajace się łopatki - podcisnienia - zapchany kat- fap Lub tez sama turbina. Stawiam na łopatki.
elektrozawor podcisnienia turbiny te dwa co sa na scianie grodziowej
KOlego problem z doładowaniem turbiny. Posprawdzaj podcisnienia na silniku. Drugi blad modul swiec zarowych
Czegos tu nie rozumiem... Odpinam wezyk od podcisnienia turbiny - ten który steruje gruszka ?? Po jego odpieciu i przegazowaniu auta weze maja robić sie twarde jak kamien czy lekko twarde ?? czy jak ?? Mam juz dosyc tego auta :) Znalazłem jeszcze dwa problemy: 1. zbiornik podcisnienia - taka czarna kula :) (ten kolo przepustnicy) to kruciec do ktorego...
sa zamienniki , koszty w zaleznosci od modelu 350-500 pln popytaj w sklepach i na alegro, ale zani wydasz CASH pojechalbym na diagnostyke silnika i powinien pokazac bledy, w silniku DCI (nastepca DTI) masz w sumie ok 25 roznych czujnikow ktore przesylaja dane do kompuera ktory na tej podstawie dozuje mieszanke itd wiec przyczyn moze byc duzo, nie napisales...
Sprawdź przewody od podcisnienia. Grubsze czarne po prawej stronie silnika i w okolicy zbiorniczka z płynem hamulcowym. Szukaj albo pękniętego albo takiego co luźno siedzi. Straciłeś podciśnienie i nie masz wspomagania hamulców i sterowania turbiną. Ostatecznie może być pompa vacum uszkodzona. Usterka łatwa w diagnozie i naprawie.
No, udalo mi sie dzisiaj pogrzebac w aucie. Uklad podcisnienia sprawny - za to zapieczona turbina. Tak ze jest robotka do zrobienia. Moze ktos polecic kogos kompetentnego w Krakowie do czyszczenia turbiny? Pozdrawiam
Slyszalem cos o bardzo czulej regulacji podcisnienia turbiny ponoc komputer ma bardzo mala tolerancje i jest na to bardzo czuly czy to moze byc to ?? kazda pomoc sie przyda z gory dzieki Pozdrawiam
z odpietym wydechem tez nie bedzie mocy ,jak turbo czerwone ,i nie jest zatarte to moze byc tez sprawa za poznego zaplonu ale w tej wersji jest nie regulowany Dodano po 4 i sprawdz wszystkie podcisnienia sterujace turbina o ile pamietam mozna zamienic wtyczki na zaworku podcisnieniowym do regulacji turba i egr sa pod kolektorem ssacym bledu nie pokarze...
Witam mam seata toledo 2 2000r. 110km mam problemy z turbiną odcina mi ja przy okolo 2500 tys obrotow . Po zgaszeniu i ponownym uruchowmieniu silinika jest ok. wymienilem zawor n75 bialy , czyscilem turbine , zawór egr i wymienilem węzyki podcisnienia czym to moze być spowodowane ?? Turbina siada ??
hmmm brak mocy moze byc spowodowany nieszczelnym zaworkiem od podcisnienia turbiny. Znajduje sie z lewej strony pod filtrem. Odpowiedzialny jest za wlaczanie turbiny przy odpowiednich obrotach. Jezeli jest nieszczelny to nie ma sily popchnac zawleczki, a ssanie rowniez przy tego typu usterce wystepuje .
17958 to jest cisnienie doladowania: mozliwe usterka: uszkodzony zawor N75 uszkodzenie przewodow podcisnienia lub przewodu do IC uwalona turbina
Sprawdz podcisnienia zobacz czy po uruchomieniu silownik wyciaga dzwignie przy turbinie(jezeli wyciaga to podcisnienia raczej sa OK).Zostaje przeplywomierz(podczas jazdy po przekroczeniu ok.110km zapala sie kontrolka)Podstaw drugi ale pewny!!!!!!
Podczas odpalania silnika niech druga osoba zerknie czy cięgno gruszki turbiny podciąga się ok.13mm. Jak stoi to trzeba prześledzić wszystkie podciśnienia.Aby wyeliminować zawór turbiny wystarczy wyjąć z niego rurki i połączyć ze sobą.Wtedy podczas pracy silnika powinno podciągnąć gruszkę. Oczywiście jeśli podciśnienia szczelne.A błąd p1590 nie dotyczy...
Mercedes Sprinter 2.2 cdi 2003r brak mocy witam mam problem ze sprinterem na niskich biegach idzie jak burza a jaj wrzucam 4.5 to 110km i lipa słyszę tylko jak otwiera się zawór upustowy w turbinie się otwiera i wtedy traci moc wymieniłem zawór cisnienia paliwa czujnik ciśnienia na listwie zawór podcisnienia turbiny czujnik temp w kol i ten podcisnieniowy...
Pod prawa lampa jak ją zdejmiesz masz tam taki zaworek podcisnienia on steruje mieszkiem turbiny i czesto to właśnie on jest całą przyczyną.
Problem jest taki podpięty pod komputer niema żadnych błędów a po przekroczeniu 2tysięcy obrotów zapala się kontrola od silnika .Sprawdzone jak do tej pory egr.podciśnienia turbina przepływka klapy wirowe i wszystko działa.Proszę o jakoś dobrą podpowiedź.
Błędy świadczą o tym że turbina nie pompuje bo nie jest wysterowana. Z tego co pamiętam to ona jest w tym modelu sterowana podcisnienie a na dole gruszki jest czujnik pozycji. Wyglada na to że jest zbyt niskie podcisnienie bądź nie ma go w ogóle. Do sprawdzenia wężyki od podcisnienia i zawór sterujący turbiną. Jeżeli na podstawie odczytu błędów mechanik...
tak ale na jakis czas zalezy co ci poszlo ale licz sie z tym ze kilka innych kontrolek ci sie zapali Dodano po 2 u mnie siedzial czujnik podcisnienia turbiny a potem wtrysk nie trzymal parametrow
jakie masz bledy tylko tez jeden P02279 czy jeszcze inne?turbina moze byc sprawna ale sa jeszcze weze od podcisnienia i ten wspomniany zawor ,pompa vacum.mozna zrobic test na jalowym czy sztangla pracuje.wazny jest czas reakcji zaworu n75 czyli rekacja sztangli po przeladowaniu czy znowu ja zaciaga,
Witam mam problem ze swoim audi a mianowicie autko po przekroczeniu 3 tys obrotów zostane odcięte, byłem u wielu mechaników wymieniłem wiele rzeczy a mianowicie wszystkie zawórki podcisnienia, przepływie, wszystkie przewody oraz turbina trafiła do regeneracji i jak auto nie miało mocy tak nie ma dodam jeszcze ze audi jest z rocznika 1997 110 koni. Koledzy...
posypał mi sie rozrzad wszystko naprawione wymienione na nowe auto pali i jezdzi tylko niema mocy jedzie jak stary diesel bez turbiny dopiero 3500 obrotow jest troche lepiej ale itak to nie to co przed awaria podcisnienia ok zadnych bledow na kompie turbina dmucha przeplywki dobre juz niewiem co robic.
Panowie a może pare dodatkowych testow... Po pierwsze należy sprawdzic jakie ciśnienie daje turbina przy probie swobodnego przyspieszania - wyjdzie dziura w dolocie lub padnieta turbina. Pozostaje jeszcze wysterowanie egr pompka podcisnienia na wolnych obrotach- jezeli zmieni sie ilosc zasysanego powietrza to znaczy, ze egr dziala. W przypadku turbiny...
mam pytanie do fokusiarzy. Czy zawór podciśnienia: http://allegro.pl/zawor-podcisnienia-tur... po odkręceniu go od ściany grodziowej coś w nim grzechodze jakby było urwane - byćmoże to membranka która samoczynnie tam sięprzesuwa ale ewidentnie jest coś tam bycmoże urwane, czy tak powinno być?
Poszukaj nieszczelnosci miedzy turbina , intercoolerem a silnikiem. Obowiazkowo stan wszystkich wezykow od tzw podcisnienia. Jesli cos syczy tzn ze tam jest problem.
Witam serdecznie , tak zostala usunieta ; mianowicie byl to zawor podcisnienia turbiny .Miesci on sie pod obudowa filtra powietrza do ktorego wpinana jest kostka z dwoma kabelkami oraz roreczki 2szt ( jedna idzie do sterowania dmuchawa a druga do turbiny kolor brazowy )w moim przypadku to bylo problemem .Z tego co sie dowiedzialem jest to czesty przypadek...
Witam mam problem z moim samochodem wczoraj przestała włączać mi się turbina i zaczął strasznie kopcić na czarno po przeczyszczeniu filtra elektrozaworu i egr samochód całkiem stracił moc i nie chce przekroczyć 2 tys obr wszystkie podcisnienia i kostki podpięte tak jak ma być proszę o pomoc bo już nie wiem co to może być
Witam. Od kilku dni mam wielki problem z moim trafic-kiem (nie pierwszy), tym razem nie odpala. po przekreceniu kluczyka slychac jedynie metaliczne stukniecie i rozrusznik nie kreci. Wcisnalem sie pod auto i stwierdzilem ze na 99% stukniecie jest w katalizatorze (mialem go bezposrednio nad glowa), jakby jakis metalowy element na sprezynie uderzal o...
fuelin...po opieciu podcisnienia turbiny nic lepiej,wyglada to tak ,ze silnik malo powietrza zasysa i nie dostaje paliwa,nic nie dymi po prostu nic,mozna gazowac do spodu nawet na postoju i nie dymi,a spalanie nie jest mniejsze,powiedzialbym ,ze nawet wieksze nizeli wczesniej jak auto smigalo ale teraz jazda to meka.
Blad zaworu turbiny ,przeladowanie turbiny.Sprawdz podcisnienia,sztange,gruszke oraz zawor turbiny.
Hej. Od kwietnia borykam sie z problemem braku mocy. Na początku turbina włączała się jak sie jej chciało ale stopniowo coraz rzadziej. Okazało się że wywaliło mi gdzieś wężyk od podcisnienia w trójniku. Wężyk został podpięty niestety po dłuższym czasie. Po zakręceniu auta na pierwszych 3 biegach do 4k obrotów auto wypluło czarną chumure i działało...
Jak nie masz podcisnienia t i niema sterowania turbina to raz a dwa sztanga powinna dawac dosc spory opor przy przesowaniu (w gruszce jest przeciez sprezyna) , a i sprawdz kat wyprzedzenia wtrysku , w tych silnikach byl problem z nastawnikiem w pompie , poszukaj na forum i google , moze byc przeplywka ale musiala by byc walnieta totalnie zebys lapal...
Problem 2 i 3 to vakum nie bedziesz miał podciśnienia to nie bedzie wspomagania hamulców ani turbina sie nie załaczy prawidlowo zdejmi wezyk obojetnie który od podcisnienia i sprawdz czy jest.
jesli chodzi o odpalanie, sprawdz czy nie ucieka ropa. A z tym bledem w ecu, sprawdzic nalezy ladowanie turbiny, caly uklad podcisnienia. No a jak to okej to zostaje czujnik doladowania/przelywomierz. Za duza róznica miedzy nimi.
Sprawdz wezyki podcisnienia , moze gdzies jest przetarty,i masz przeładowanie turbiny wówczas auto przechodzi w tryb awaryjny i rozłancza turbine zabezpieczajac ja równoczesnie załanczajac kontrolke CHECK(awaria) miałem tak w OPEL OMEGA 2.0DTL
zaczni od sprawdzenia egr po wezyki od podcisnienia glownie te ktore ida do zaworku przy turbinie, w najgorszym wypadku to sama turbina lub sterowanie ''grzybek'' Dodano po 2 sprawdz jeszcze czujnik cisnienia paliwa
Witam. Pacjent to Ford Galaxy 1.9 pompowtryskiwacz. Z tego co wiem poprzedni elektronik musiał przerobić instalacje ponieważ nie można było podłączyć się interfejsem pod sterownik. Rzekomo zwarcie CAN. Była zmieniona mapa, lekko podwyższona moc oraz wyrzucony EGR lecz problem pojawiał się wcześniej. Po 40-50km odcina turbinę, sterownik nie zapisuje...
ten co robil diagnostyke powiedzial ze musze wymienic zaworwk podcisnienia n75 i cale podcisnienie poza tym pokazywal mi ze turbina nie dostaje tyle powietrza ile potrzebuje a mieszkam w anglii a tu mechanicy sa tacy za pozal sie Boze wymieniali by wszystko na nowe POZDRO.
Witam Mam problem z turbodoladowaniem czasami wpada w tryb serwisowy. EGR zaslepiony, zawory n18 z n75 podmienione szczelność ukladu sprawdzona, turbina jest po regeneracji, wezyki podcisnienia nowe, przeplywka nowa map sensor zakupiony uzywany wsadzony i dalej to samo. logi do oceny ponizej http://vaglogi.pl/log-011_to82MUA.html http://vaglogi.pl/log-010_PLli7.html...
Ta rurka to przewód podcisnienia z pompy vacuum do serva. Jak masz go odlaczonego to raz ze nie masz wspomagania hamulca i zawór egr i turbina nie mają sterowania. Stąd też brak mocy.
Teraz pojawił mi się nowy problem. W passacie raz załącza się turbina a raz nie. Sprawdzałem przewody od podciśnienia i ten który idzie do gruszki od turbo to brak w nim podciśnienia ale czasami podcisnienie sie pojawia i wszystko jest ok. Sprawdzałem główny wąż od podcisnienia i wydaje mi się że jest ono za słabe, ledwo ciągnie. Co może być przyczyną?
raczej sterowanie turbiny, podcisnienia, elektrozawór
Jak z turbiny kapie na ziemie z przewodow powietrza tak ze robi kaluze to znaczy ze turbina podaje olej ;-) problem rozwiazany. Zamienione miejscami dwa przewody podcisnienia, geometria byla caly czas na max. Temat do zamkniecia ;-) dziekuje wszystkim za pomysly naprowadziliscie mnie na wlasciwy trop.
mam problem z passkiem brakuje mocy filtry nowe przeplywka ok turbina ok chodzi dzwignia niewiem do konca jak sprawdzic zawor podcisnienia ktory jest przy obudowie rorzadu a moze mial ktos taki przypadek lub jest jeszczecos o czym niewiem proszeo pomoc z gory gziekuje
Trzeba zdiagnozowac podczas jazdy, sprawdz wiazke do regulacji turbiny i podcisnienia.
Sugerujesz ze pompa podcisnienia moze byc zepsuta? Dodano po 4 Jakie prawidlowe cisnienie w niej powinno byc
Opel vectra Typ silnika: Y22DTR Numer wersji oprogramowania: FJCMS370_S P0234 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne (5A) - Nie występuje Przy pedkosci od 120 km/h na 5 biegu wpada w tryb awaryjny, na innych biegach i róznych obrotach tego nie ma. Powraca do normy po wył zapłonu. Czujnik sterujacy przy przepustnicy jak i sam zawór...
Vw LT 2.5 TDI ANJ rejestruje blad i przechodzi w tryb awaryjny,a chodzi o blad zbyt niskiego cisnienia doladowania. -zawor sterujacy turbiną jest wymieniony -czujnic cisnienia doladowania wymieniony -przeplywomierz wymieniony -podcisnienia sa szczelne -intercooler i dolot jest szczelny Gdy sprezarke podlaczy sie do podcisnienia "na krotko" to pompuje...
Wiec u mnie był padniety czujnik podcisnienia a odnosnie kontrolki to tez miałem tak samo i okazało sie ze czujnik ABS siadał
Witam. Ostatnio w moje ręce trafiła Bora z zapieczoną turbiną. Auto jeździło ładnie. ale rozpędzało się tylko do 140km/h a dalej brak mocy. po zdiagnozowaniu okazało się że kierownice w turbinie są zapieczone. Powstała turbodziura ale dało się tym autkiem jechać. problem jaki chce opisać zaczął się po domowej regeneracji kierownic w turbinie. po złożeniu...
Laguna 2, 1.9 dci 120 km 2005. Turbina po regeneracji, na poglądach parametrów widać, że ciśnienie doładowania nie nadąża za zadanym. Rozbieżność około 100 -200 mb. Wyrównuje się dopiero przy jednostajnej jeździe. Słabo ciągnie od dołu ale czasami ma przebłyski. Jakie powinny być właściwe wartości podcisnienia na przewodach podcisnieniowych do turbiny...
https://obrazki.elektroda.pl/7207150100_... Witam, mam od niedawna Opla Frontera 2.2Dti i już są problemy... Po pierwsze czasem tak jakby traciła moc, ale kręcił się na wysokie obroty i pojawiał się engine check. Na luzie lampka gasla... Okazało się że gumowa nasadka na pompę od silnika była sparciala i dziurawa więc ja wymieniłem,...
sprawdz czy działaja podcisnienia i czy nie sa zatkane te od uruchamiania zaworu podcisienia turbiny , na samym zaworze tez jest regulacja , sprawdz ja , ogolnie : zbyt niskie podcisnienie (z filtrem) pewnie cos sie przytkalo na sterowaniu
Witam od pewnego czasu mam problem ze swojim audi a4 b5 1.9 110km , mianowicie przy 110 kilometrach wchodzi w tryb awaryjny i przestaje przyspieszac dopiero po ponownym odpaleni problem ustaje do przekroczenia 110 km. Turbina była czyszczona zaworki n75 i n118 sa nowe gruszka podcisnienia chodzi jak nalerzy po odpieciu wtyczki przepływomirza od razu...
Byc moze turbina siada, blokuje lub od temperatury zakleszczaja sie kierownice. Wepnij jakis zegar przez trujnik np od wezyka spryskiwaczy w wezyk podcisnienia ktory idzie na gruszke i bedziesz widzial czy zawor prawidlowo steruje gruszka .
Pękł pasek wieloklinowy-dostał się pod pasek rozrządu-złamało wałek rozrządu i dzwignie. Wymieniłem pasek rozrządu,balansowy,pasek pompy.rozrząd,głowicę. Odpala i chodzi w miarę równo.Po jakimś czasie zaczyna szarpać silnikiem i mocno dymi.Na obroty wchodzi.W czasie jazdy brak jest mocy,ale jak chwyci,to wszystko wydaje się dobrze,jest moc i przyspieszenie,szybko...
sprawdż podcisnienia czy są szczelne bo stego co piszesz to nie steruje ci zawór przy turbinie a jak niema podcisnienia to turbo nie startuje
Dzięki za wyjaśnienia. Turbina była złożona raczej dobrze, kierownica pracowała płynnie, wirnik obracał się bez oporów. Położenie cięgna tak jak było, zaznaczyłem przed demontażem. Zauważyłem wczoraj nast. zjawisko: we wspomnianych wcześniej okolicznościach (rozgrzany silnik, prędk. > 100 km/h) podczas przyspieszania turbina przestaje działać (odcina...
Witajcie. Na wstepie powiem ze jestem tu nowy wiec jesli pomylilem dzialy to przepraszam i prosil bym o przeniesienie do wlasciwego dzialu aby uzyskac pomoc od Was... Mam problem odcinajacego turbo po wymianie wszystkich wezykow podcisnienia,i najprawdopodobniej pomylilem ich podlaczenie w zawoze N75 i teraz turbina odcina ale dopiero od 3 biegu na...
Wszystko w porządku. Przyczyną był zatkany wężyk podcisnienia wchodzący do turbiny. Nie wiem po co ktoś zatkał go ale odcinanie turbo ustapilo.
Mam pytanko: Co to moze byc jak nie ma zbytnio cisnieniea w TDI jak sie scisnie przwod doladowania ktory idzie od intercoolera do turbiny ale niby turbina byla wyjeta i sprawdzona i bylo wszystko OK... Ale niesety nie mam tej mocy co powinna miec a kupilem i i wyminilem zawor N75... I co teraz mam zrobic?? Ale po co wymieniałeś N75, trzeba było tylko...
N75 steruję turbiną, N18 EGR. Przydało by się odczytać błędy że sterownika silnika bo teraz nie wiemy czy problem tkwi w braku podciśnienia czy braku połączenia N75 ze sterownikiem silnika. N75 czy N18 maja 3 krućce - VAC, OUT, AIR. Najbliżej wtyczki jest AIR. AIR ma być podpięte do filtra powietrza ewentualnie może być nie podpięte lub mieć tam jakiś...
Hamulce i serwo zasilane są tym samym podcisnieniem co steruje turbiną EGR i klapą gaszącą. Nieszczelnosc w ukladzie moze miec wplyw na pozotale systemy. Mierzyles wartosc podcisnienia na wyjściu pompy vacu ( z instalacja i bez - samo serwo)? To moze dac ci podpowiedz co do problemow z hamulcem. Jak jest nieszczelnosc to muszisz ją zlokalizowac. Sprawdź...
tak ten co do niego dochodzi przewod podcisnienia z gruszki turbiny on moze dzialac ale " przepuszcza " cisnienie ) wymien na nowy badz sprawdzony :idea:
Sprawdź szczelność węży do turbiny i podciśnienia.To się tak stało nagle.
W ogóle nie ma podcisnienia na gruszke turbiny (0) A do egr( lekko. dochodzi )ze pewnie nie ma siły nim ruszyć Ale zaworek steruje egr i Gruszka??? Przecież to po odpaleniu to odrazu zasysa i jest na full podciagniete (Co ten zaorek robi bo ja nie rozumiem )
czesc. od pewnego czasu moj passat nie ma mocy. Nie chce lecieć wiecej niz 140km/h a spalanie w mieście podchodzi pod 9-10l i dynamiką też nie grzeszy. Turbina ok, vag pokazuje ze ma prawidłowe doladowanie. dodam ze wszystkie filtry, olej i wężyki od podcisnienia zmieniałem kilka dni temu. moj silnik to 1.9 tdi 90km 1z 1995r ktoś ma jakiś pomysł co...
czesc. od pewnego czasu moj passat nie ma mocy. Nie chce lecieć wiecej niz 140km/h a spalanie w mieście podchodzi pod 9-10l i dynamiką też nie grzeszy. Turbina ok, vag pokazuje ze ma prawidłowe doladowanie. dodam ze wszystkie filtry, olej i wężyki od podcisnienia zmieniałem kilka dni temu. moj silnik to 1.9 tdi 90km 1z 1995r ktoś ma jakiś pomysł co...
Witam Panowie wczoraj wymieniałem wężyki podciśnienia w golfie ponieważ odłączało turbinę, a dostałem porady aby zacząć od tego i sprawdzenia gruchy, n75 itd. Wziąłem się najpierw za wymijane wężyków i niestety muszę przyznać, ze teraz turbina wyłącza się częściej. Wtedy powiedzmy na 5 odpaliłem auta wyłączała się raz, teraz jest odwrotnie. Nie wiem...
Nic to nie da. Nie słuchaj ludzi którzy nigdy tego nie robili. Wymaga rozebrania i dokładnego oczyszczenia wewnątrz. Składasz N75 na spray silicon. Najistotniejszy jest mini zaworek umieszczony wewnątrz metalowego trzpienia elektromagnesu (nie mówię o głównym zaworze regulacyjnym). Bardzo często pomijany we wszelkich opisach naprawy N75. To własnie...
Ja mialem podobny problem rok temu i sie okazaloze to turbina. Pierwsze roczniki maja wade blokujace sie ciegielko od gruszki. Wymienilem turbine i jest ok. Dodano po 7 Mam problem z zroznicowanym spalaniem crafter 2006 2.5 109km. Wymienilem juz chyba wszystko,turbine,czujnik podcisnienia,przeplywke,sonde,filtry,czu... temper,termostatdpd wyzucony,nowy...
Turbina niby byla sprawdzana pod komputerem ,i niby wskazuje dobre cisnienie.Z tego co gadalem z mechanikiem,to ktorys z zaworow n75 lub podcisnienia jakis od niego odchodzacy zaciera sie podczas pracy jak nabiera temperatury,nie chce sklamac.. Z pompka nie wiem jak jest,wiem,ze po drodze jest jeszcze zawor jakis odpowietrzajacy.W poniedzialek zaczne...
Witam. Panowie zauwazylem jeszcze jedna dziwnie wygladajaca sprawe (nie wiem jak bylo wczesniej), ale po wyczyszczeniu przeplywomierza tak zapobiegawczo dziala idealnie pokrywa sie przeplyw powietrza zadany z aktualnym, ale do wartosci ok. 5000 i to przy delikatnym przyspieszaniu natomiast wcisniecie gazu do dechy pod obciazeniem w jezdzie zadane mam...
wezyki podcisnienia pompka podcisnienia podcisnienia laguna
biały ekran matrycy monitora zyxel konfiguracja ekranowanie aluminium
amica lodówka panel sterowania lutownica lutola
Zworka J4 w mierniku KM409 - konfiguracja i funkcje Skrypt do restartu systemu Linux - przykład i analiza