Witam. Co racja to racja. Padło turbo i wygnało olej do kolektora ssącego. Jak auto pali to nic się więcej nie stało. Wymień turbinę i będzie spoko. Myślę że sama wymiana turbiny na taką jak w 110KM ze zmienną geometrią nic ci nie da. Trzeba będzie jeszcze podjechać do tuningowca. Sama turbina też jest trochę inaczej sterowana. Bo w 90 KM steruje ciśnieniem...
Sprawdz silniczek krokowy,oraz przewody podciśnienia.
Pytałem czy dolot jest szczelny, a nie układ podciśnień.
Kolego to czego ci brakuje jest to rezonator podciśnienia .
Co do przepływomierza to bym sie zastanawiał. Miałem niedawno podobny przypadek w seacie i uszkodzeniu uległ zaworek sterujący położeniem łopatek w turbinie N75. Sprawdź tez wężyki podciśnienia idące przez N75 aż do samej turbiny, oraz na zapalonym silniku sprawdź czy w tym wężyku tworzy się podciśnienie. Jak jesteś z okolic Jaworzna to zapraszam na...
Pod poduszką pasażera jest ta klapa ale ona nie jest zasilana silniczkiem tylko podciśnieniem. W manualu jak klapa nie chodzi to zawór w pokrętła siedzi.
Sołtys masz rację. Tyle tylko, że tam jest tak ciasno, że puki nie zdejmę kolektora do wiercenia to nie dopatrzę, które węże wchodzą do nagrzewnicy. Tzn. Powrotny jak sądzę zlokalizowałem. Jest na nim zainstalowana tak dziwna dodatkowa pompka i jeszcze jakiś zaworek sterowany podciśnieniem. Nie mem jeszcze pewności co do węża zasilania nagrzewnicy....
Witam Wszystkich. Od jakiegoś czasu mam problem z moim sharanem. Problem polega na tym, że jak jest zimny ( postoi całą noc ) podczas odpalania kopci na biało i silnik przebiera jak nie wiem. Zauważyłem również gdy się przekręci kluczyk to czujnik od temperatury od razu wskakuje na 90 stopni ( przy zimnym silniku ). Chwilowo również turbina reaguje...
Witam . Może ktoś już miał taki przypadek, lub było tu już o tym mówione. Nie jestem w stanie przeczytać wszystkich postów. A mianowicie vw sharan 2007 1.9 tdi bvk silnik w takim stanie już go kupiłem wiem nie wiem jakie było jego objawy przed tym jak się popsuł ale silnik nie pracuje prawidłowo dusi się po dodaniu gazu nie wkręca się więcej niż 1000...
Dzieki wielkie za odpowiedzi Kolega T5 naprowadził na trop. Przetarcie wiązki elektrycznej w okolicy lewej lampy, dokładnie pod auku. Obwód czujnika ciśnienia doładowania. W sharanie kłania się wymiana turbawki( opiłki aluminium w wężu powietrza) oraz wężyków podciśnienia, maja już dość. Czy możliwe jest żeby turbawka padła po 200tys km.???
Usterka znaleziona. Puściłem scana i wykrył adres 6G (szesnastkowo) - okazało się, że to czujnik na vacu - była zła wartość podciśnienia. Po nitce do kłębka i znalazłem przetarty przewód podciśnienia niedaleko wiązki kompa - tak zasysało, że akurat wsysało sumy kontrolne od modułu komfortu. naprawione i jest ok. pozdrawiam
Dla wskazania tego czujnika nie potrzeba bardziej doświadczonego mechanika, wystarczyło przecież przeszukać info na necie. Twój silnik jest na pompowtryskiwaczach więc zamiast pompy podciśnienia masz zamontowaną pompę tandem (podciśnienia i paliwa z prawej strony głowicy) a czujnik znajduje się w króćcu wodnym pod pompą tandem w miejscu wskazanym na...
Pomocy! Turbina zbiera się wyśmienicie. Silnik zawsze odpala na ciepłym i gorącym silniku bez problemu. Mój problem polega na tym, że gdy próbuję utrzymać stałą prędkość powyżej 1200obr, to co kilka sekund zwiększają sie obrotu o około 150obr i spadają . Dzieję się tak ciągle , puki próbuje utrzymac obroty. Zawór zwrotny podciśnienia? dziurawe wężyki?...
Witam na początek sprawdziłbym podciśnienie . Pompę podciśnienia i jak zachowuje się siłownik na turbinie ewentualnie zaworek sterujący.Pozdrawiam Kudowę zdrój mój Brat tam mieszka i czasem jestem na parę dni.
Dziś dopiero podłączę go do komputera, przejrzę podciśnienie i przemyję przepływkę. Dziwne jest, że tylko na "5" się to robi a na innych biegach wkręca się na obroty bez problemu. Dodano po 5 Problem rozwiązany usterka podciśnienia
Podepnę się i odgrzeję trochę kotleta, otóż nabyłem sharana 97r. i nie działają światła stopu. Wyłącznik przy pedale ma 2styki + wężyk do podciśnienia (tempomat). Zwierałem na krótko styki i nic, sprawdzałem bezpiecznik - jest dobry. Czy ktoś ma jakieś sugestie co może jeszcze być nie tak? Może ktoś dysponuje schematem elektrycznym takiego sharana 2.8...
Nabyłem sharana 97r. i nie działają światła stopu. Wyłącznik przy pedale ma 2styki + wężyk do podciśnienia (tempomat). Zwierałem na krótko styki i nic, sprawdzałem bezpiecznik - jest dobry. Czy ktoś ma jakieś sugestie co może jeszcze być nie tak? Może ktoś dysponuje schematem elektrycznym takiego sharana 2.8 i chciałby się podzielić? Wyczytałem że do...
błędy to nie wszystko.... a sprawdziłeś jaką sprawność ma przepływomierz? i czy podciśnienie jest w porządku??....czy działa recyrkulacja??? problem z oprogramowanie występował tak sporadycznie , że nie podejrzewam aby w nim było niedomaganie.....
Zaczynam się skłaniać ku teorii z kołem na wale korbowym. Udało mi się ustawić prawie dobry kąt przy maksymalnie "wyprzedzonej" pompie wtryskowej- pełny opór. Ponieważ synchronizacja wałka rozrządu i pompy była idealna dolny znak na kole zamachowym widoczny z daleka i pod niezbyt dogodnym kątem postanowiłem oba górne koła ( rozrządu i pompy)' przestawić...
No dobrze moze i od d*py strony ale wogóle się zabrałem. Poradź mi tylko jeszcze jak ma być przy ustawiony wstępnie ten zawór upustowy sterowany gruchą. Jak rozebrałem turbo to był ustawiony tak dziwnie czyli ani zamknięty, ani otwarty, uchylony, tak że spaliny może nie w całości ale mogły przez niego przepływać a grucha jak piszesz może go tylko zamknąć...
turbo-sprężarka raczej nie jest zatarta,ponieważ jak ręcznie przesuwam regulację,to wkręca się na obroty idealnie,tylko po prostu nie ma wysterowania podciśnieniem.A katalizator jak najszybciej wymienię.mam nadzieję,że pomoże.Dziękuję serdecznie.Pozdrawiam
Witam. Czy układ podciśnienia włączający turbinę jest sprawny? Miałem podobny przypadek, co prawda w oplu, ale objawy dokładnie takie same. Przyczyna- przetarty przewód podciśnieniowy (dziurka średnicy szpilki) Pozdrawiam
Pompkę kupiłem na Allegro za 50 PLN z podstawą, obejmami złączem elektrycznym i wężem i czujnikiem temp. i myślałem ze zamontuje w odpowiednie miejsce w aucie i po kłopocie a tu musze teraz kombinować gdzie ją dać bo jak napisałem w tym miejscu gdzie w nowszych modelach jest pompa ja mam jakieś elektrozawory podciśnienia. Pompa była w dobrym stanie...
znajomy miał podobny problem tyle że silnik 1.9 okazało się że był rozwarstwiony jakiś przewód doprowadzający powietrze i na wysokich obrotach podciśnienie blokowało przepływ powietrza
podjedź na komputer może on coś zagada może brak jest podciśnienia albo któryś z elektrozaworów sterujących pracą turbiny źle działa i dlatego turbo nie działa poprawnie a ze smrodem to koledzy mają rację olej znajduje sie najprawdopodobniej w paliwie z turbinami jest zawsze tak że jak kończą swój żywot to plują olejem do układu wydechowego bezpośrednio
Tak więc sprawdzałem czy dźwignia sterująca łopatkami "chodzi" i nie stwierdziłem, aby się zacinała. Czy jest możliwe że wina jest w układzie podciśnieniowym sterującym turbiną. Nie jestem pewien ale wydaje mi sie że skoro jest zaworek, który odpowiednio dawkuje podciśnienie do siłownika to może zawór, lub wężyk, który dostarcza z powrotem powietrze...
Najpierw sprawdz szczelność przewodu podciśnienia od wakum do serwa. Sprawdz dolot powietrza do wakum . Postaw auto na znacznym spadku (z górki lub pod) . naciśnij raz hamulec i zobacz czy auto po puszczeniu podału natychmiast zaczyna sie toczyć. jeśli tak , to winna jest pompka wakum jeśli nie , serwo.
Dobrze by było też znac dokładnie kod silnika jaki masz i to napewno pomoże. Przecież kolega podał, że ma silnik AUY, sprężarka ze zmienną geometrią czyli VNT, Garrett GT1749V o numerze 038 253 019 N, do wydechu montowana na szpilki, praktycznie w jej miejsce możesz zastosować zamiennie turbinki z silników o mocy 115 i 110 KM również z samochodów Golf,...
Tak to prawda , oprócz kierownicy w turbo sprawdzasz czy masz podciśnienie, tym właśnie wysterowana jest zmienna geometria w twoim bolidzie, co do samego sprawdzenia i ewentualnych elementów uszkodzonych z tym związanych znajdziesz w opcji szukaj tzw wyszukiwarka.
kolego, prawdopodobnie masz zanagarowane kierowniczki zmiennej geometrii przy turbosprężarce, objawia się to tym że turbina podaje za duże ciśnienie i komputer sterujący przechodzi w tryb awaryjny. Przyczyna zaanagarowania turbiny jest jazda na niskich obrotach silnika, gereralnie silniki TDI lubią wikse czyli dostac po zaworach możesz także sprawdzic...
Nieprawidłowe działanie EGR -a mogę wykluczyć, w niedzielę odłączyłem od niego przewód podciśnienia, więc w tej chwili zaślepiony i odłączony nie działa wogóle. Choć fakt, jak ręcznie przymykałem go to dudnienie cichło, a nawet przy dużym domknięciu ustawało, no ale z tak przymkniętą przepustnicą to nigdzie bym nie pojechał. Przymierzałem się do odkręcenia...
Witam, mam problem z mocą w moim Sharanie 1.9tdi, 110km, AFN 1998r. Właściwie stało się to nagle: jadąc przydepnąłem dośc mocno (hmm nawet chyba bardzo mocno) wszystko było ok, kop jak zawsze. Na drugi dzien do roboty - bez zmian - wszystko w porządku - choć nie miałem potrzeby wyprzedzać czy deptać mocniej, więc może małe zmiany już były, jednak niezauważalne....
Panowie dołączam się do tematu ze spadkiem mocy. (Sharan TDI 110km 99r.) Mam następujący problem: Niedawno wymieniałem mechanizm wycieraczek i przez przypadek odłączyłem przewód elastyczny zakończony kątowym wtykiem od czarnego zbiorniczka umieszczonego w podszybiu niedaleko wycieraczek od strony kierowcy. Przy odłączeniu tej rurki było słychać syczenie....
Sprawdź ciśnienia w układzie!!! Jeśli niskie schodzi na podciśnienie to po paru minutach zamarza parownik i nie chłodzi.
No,i podciśnienie.
Wjadę dziś na kanał to posprawdzam, trzeba szukać każdej przyczyny może któryś przewód podciśnienia pękł. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie proszę napisać. Dodano po 3 Chłodniczka cała, przewody też wyglądają na całe. Ktoś mi zasugerował że mogę mieć jakiegoś wirusa gdyż ostatnio naprawiałem vebasto i testowałem sprzętem zakupionym z Allegro i mogłem...
to że chodził jak bez kompresji może świadczyć o zbyt wysokim ciśnieniu oleju - sprawdź to. pompy w VR6 mają często problem z zaworkiem. Objawy co do nierównej pracy itp, może być jakieś fałszywe powietrze w dolocie. sprawdź szczelność węży gumowych, i podciśnień. Sprawdź również ciśnienie paliwa. Oczywiście w sensie pomiaru manometrem.
Bo nawet jakby N75 puścił podciśnienie na gruchę to ona się nie ruszy :-) Poprostu zatarta grucha albo łopaty.
Napisałem "jak zobaczę o co chodzi to Ci powiem" ale zapomniałem dopisać, że jak zobaczę logi. Skoro poza błędem niedoładowania innego nie pokazuje a podciśnienia jak piszesz masz połączone prawidłowo i układ jest szczelny (mam nadzieję) to w logach wyjdzie czy masz nieszczelność w dolocie. W celu sprawdzenia szczelności układu podciśnienia wystarczy...
Celem tego odłączenia było sprawdzenie czy sterownik zapina przekaźnik świec i czy w tym czasie pojawia się napięcie na świecach.Kontrolka powinna wtedy dłużej świecić.Nie wiem co poodpinałeś ,prędzej zwaliłeś jakiś wężyk podciśnienia.
w tym aucie zmieniana była głowica przez gościa co jest handlarzem wszystko używka lub jakaś marna podróba. Próbowali odpalić silnik na totalnie źle ustawionym rozrządzie i jeśli reszta jest tak złożona jak ustawiany był rozrząd to nie wróże dobrze dla nowego nabywcy. Nie znam się ma osobówkach ale wydaje mi się :) że powinien być podłączony przepływomierz...
wymieniałem dzisiaj wężyki od podciśnień,oprucz tego do turbiny bo kiepski dostęp,pasował by kanał.Nic to jednak nie pomogło,logi po wymianie wydaja mi sie takie jak wczoraj. na vagu niemam żadnych błędow.Koledzy co to może być?czy będe musiał wyciągać turbo?
Serwo szczelne a przewód do waku pompy musi być drożny i również szczelny (tam panuje podciśnienie wytwarzane przez waku pompę i dzieki temu masz wspomaganie hamulca, pedał nie jest twardy).
Logi faktycznie nie wyglądają ciekawie o tyle, że tylko raptem może w 4 czy 5 przypadkach turbo uzyskało rzeczywiste ciśnienie doładowania na poziomie zadanego ale tylko przez bardzo krótki okres czasu. Nawet mimo znacznego jednak niedoładowania rzędu 200-100 mbar, wartość dawki paliwa i masy zasysanego powietrza przekracza wartość zadaną co nadal wskazuje...
W kolektorze ssącym jest zawór z podciśnieniem czarny plastykowy dochodzi wężyk do niego, sztanga jego ciągnie klapę gaszącą
Witam wszystkich, kłopotów mojego Szarana ciąg dalszy. Posiadam Szarana 2002 rok, 1.9 tdi 115 koni, przebieg 286 tyś km. Parę dni temu podczas dłuższej jazdy szaran nagle stracił moc. Max 120 jak się rozkula i to wszystko. Ponowne zapalenie auta nic nie dało. Dodam że słyszę turbinę jak chodzi. Rano jak zapalam jest ok, przejadę jakieś 10km,auto się...
witam zapraszam do zapoznania się z moimi zdjeciami na imageshack szukaj po tagu ayl albo po uzytkowniku albo napisz na maila do mnie. przyczyna zerwania zębów jest różna wysokość koła zębatego tego które masz i tego które kupiłeś lub kupisz w vw. pomimo tego samego numeru części dwa położone koło siebie stare i nowe są różnej wysokości około 2 mm....
Pilot orginał czy dokładany z centralką? Podłącz się pod moduł komfortu sprawdź błędy. Przy czym grzebał mechanik? Kts Bosch diagnostyke zrobiłem nic sie nie zmienilo i nadal nie wiem gdzie sie znajuduje centralka alarmu Dodano po 13 Pilot orginał czy dokładany z centralką? Podłącz się pod moduł komfortu sprawdź błędy. Przy czym grzebał mechanik? Kts...
Zawsze da się dodać barwnika. Problem jest taki że Ty używasz automatu a ja manometrów i mogę "dorzucić" do układu co chcę i kiedy zechcę. Przy automacie nie ma takiej możliwości. Dodano po 5 l To masz zwykłą pompkę, dobijesz UV ale tylko na podciśnieniu, natomiast "mój" jest przelotowy i barwnik możesz "wepchać" czynnikiem.
Jeszcze nie mierzyłem z powodu braku czasu, ale przeważnie tandempompy, albo ciekną, albo obrywa się kruciec od podciśnienia( przynajmniej w tych przypadkach, które przerabiałem), nie spotkałem się jeszcze z tak dużym ciśnieniem na powrocie. Sprawdzę i dam znać.
uszkodzony map sensor o numerze 0 273 003 210 W jaki sposób zostało zdiagnozowane uszkodzenie MAP sensora? Jaka była przyczyna usterki? Czy może to tylko ściema, a problem tkwi wyłącznie w nieszczelności wężyków podciśnienia?
Witam posiadam od niedawna sharana 1.9 90 km Ahu.Problem polega na tym że od 1800 do 2000 obrotów dochodzi szum z komory silnika i przy większych obrotach przechodzi w tryb awaryjny i nie chce się wkręcić powyżej 3 tyś obrotów w ostatnim czasie wymieniłem wszystkie węzyki od podciśnienia zawór N75 przepustnice,sprawdzałem kierownice w turbinie i węże...
wychodzi na to że masz zapowietrzony układ paliwa podejrzewam ze odpowietrzenie pomoże przy okazji oczywiście można wymienić filtry paliwa. po dłuższym postoju powietrze układa się w jednym punkcie dlatego nie możesz odpalić samochodu, można kupić gruszki które montuje się na wężu dolotowym paliwa przepompujesz parę razy i powinno być gucio ;) Dodano...
przyczyna jest jedna .poszła ci uszczelka pod głowicą na wysokości sprężania w cylindrze .dlatego część ciśnienia przedostaje się do układu chłodzenia .nie daj borze buś kupił uszczelniacz w proszku i go dodał do płynu .pogorszysz sprawę bo wiórki dopiero zablokują ujście ciśnienia na zewnątrz .rada jest jedna ,wymiana uszczelki pod głowicą to koszt...
Zmierz podciśnienie.
EGR nie działa bo nie widać zmiany masy powietrza, nie koniecznie musi być zaślepiony wystarczy zatkać mu rurkę od podciśnienia, sprawdź tylko czy ktoś go celowo zaślepił czy pękła membrana w gruszce i ucieka podciśnienie. Co do przepływomierza to jak pisałem nie szukaj dziury w całym, jest dobrze, różnica może wynikać z jego stanu, stary bardziej zużyty...
Rozebrać elementy dolotu powietrza, recyrkulacji spalin, wyczyścić , sprawdzić szczelność podciśnień. Potem do wykonania logi. Zanieczyszczenia nagarem i klinowanie mechanicznych elementów są częstą przyczyną zakłóceń
A sprawdzałeś czy przypadkiem klapka gasząca w kolektorze nie została zablokowana w pozycji zamkniętej ? bo normalnie ona ma być otwarta i tylko po wył zapłonu dostaje sygnał na elektrozawór i na kilka sekund ją zamyka więc silnik gaśnie potem podciśnienia zanika i klapka gasząca ma się otworzyć ale czy ona się otwiera to ty musisz sprawdzić , to widać...
Witam Układ dolotowy szczelny. N75, EGR, przepływomierz wykluczone. Podciśnienie ponad -1Bar. Kopci na czarno i muł w całym zakresie obrotów. Korekcje wtryskiwaczy wydają się być ok. Co może być przyczyną??
Turbo dalej daje tylko 1450 mbar. Przepływomierz raczej dobry nieszczelności w logach nie widać . Sprawdź czy dolot jest drożny szczególnie intercooler. Jak masz możliwość omiń zawór n75 i połącz wężyk od gruszki Turbo bezpośrednio z podciśnieniem. Wtedy log. Miernika podciśnienia jak mniemam nie masz żeby sprawdzić czy jest prawdłowe.
podciśnienia do turbo lub zawor na podszybiu.
Sprawdziłem wszystkie podciśnienia jeszcze raz wymieniłem oringi na siłowniku kolektora ssącego odłączyłem narazie gaz i pojawił się tylko jeden błąd wypadanie na pierwszym zapłonie wymieniłem cewkę i narazie 0 błędów auto chodzi bez zarzutu dziana sprawa .Mam tylko problem z wodą zalewa cewki mam uszczelkę na podszybiu a i tak zalewa cewki czy jest...
Na zdjęciu w pierwszym poście jest odpowietrznik siłownika hydraulicznego sprzęgła, nic tam nie jest podłączone, tak ma być Wężyk w oplocie bawełnianym, który idzie do obudowy filtra powietrza (średnica wewnętrzna ok 4mm, zewnętrzna 10) jest podłączony do króćców atm elektrozaworów sterujących zaworem egr i zmienną geometrią turbiny, doprowadza świeże,...
To może być problem przepustnicy - warto przeczyścić + adaptacja albo sprawdzić wężyki, przy kolektorze czy gdzies nie ma dziury/podciśnienia Czujnik obrotów wału korbowego powoduje uniemożliwienie odpalenia auta i jego samoczynnie przygasanie, szczególniej jak ciepły, generalnie utrudniony rozruch. Falowanie obrotów to albo przepustnica albo ciągnie...
Ten błąd nie wskazuje bezpośrednio usterki sondy. Jakby mechanik miał choć trochę wiedzy... Bloki pomiarowe, wskazania rzeczywiste sond, podciśnienia,
Vw sharan 2.8 v 6 AYL - Nie wiem gdzie podłączyć wężyk z głowicy Podciśnienia
Niestety nie omeg wydostać od nich tych logów...ale...wkór...się dziś nieziemsko, bo cały dzień po Gnieźnie...nikt nie chce robić, bo to bo tamto. Wnerwiłem się i wieczorem poro złączałem cały układ podciśnienia. Dorwałem od znajomego schemat połączeń i mozolnie krok po kroku podłączałem tak jak na schemacie. I... ruszyłem sharanikiem i co do niego...
witam wszystkich serdecznie Motor AFN skrzynia manualna / Sharan 98r, przebieg oryginalny 330tys. km Miałem ten sam problem na zimnym silniku palił prawie bez problemu , natomiast na ciepłym musiałem kręcić 10-15 sek....do momentu aż poszedł dym z rozrusznika. diagnoza upalony przewód z elektromagnesu do szczotkotrzymacza. Wykręciłem rozrusznik kupiłem...
Witam. Jestem posiadaczem vw sharan 2.0 8V benzyna / lpg (sekwencja) ADY kod silnika. Miałem problem jak wielu użytkowników aut grupy VAG mianowicie szarpanie i nierówna praca silnika podczas jazdy,dosyć duże spalanie a na wolnych obrotach jakby nie palił na wszystkie cylindry. W internecie jest wiele postów na ten temat ale malo jest odpowiedzi jak...
Zasadę działania turbiny i sterowania znam. Wprowadzę może w temat: padła turbina (uszczelnienia po stronie gorącej, łopatki pokrzywione, kierownica na żyletki), wywaliło olej w wydech; po zakupieniu turbiny po regeneracji i wykonaniu: - zmiana wężyków podciśnienia; - kontrola smarowania -drożne; - kontrola węża spływu oleju z turbo - drożny; - kontrola...
Gaz jest na linkę. Tempomat mam czysto elektroniczny bez podciśnienia tak jak jest w uniwersalnych tempomatach Nie chcę zmieniać tempomatu, bo sporo czasu mi zajęło jego zamontowanie. Położyłem nowe wiązki przewodów wszystkie izolowałem taśmą parcianą. Zrobiłem dodatkowe mocowanie na drugą linkę które pasuje do oplowskiej linki, mocowanie samego tempomatu,...