Tylko nie daj sobie wmówić, że do wyciągnięcia uszczelniaczy trzeba zdejmować głowicę. Owszem serwisówki tak radzą, bo inaczej nie ma jak podeprzeć zaworów do odpięcia sprężyn, jednak jak ktoś ma głowę na karku to sobie z tym poradzi bez ściągania głowicy.
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Briggs bardzo "lubi" podeprzeć zawory i naskładać na trzonku zaworowym nagaru, warto sprawdzić luzy i szczota druciana do trzonków. Tylko jak się zdecydujesz na wyjęcie zaworów są up...we zamki do zaworów. Potrzebny jest specjalny klucz (do poskładania). Pierścienie sprawdź luzy na zamkach, ten silnik lubi wcinać olej.
Rozmiarowo części zaworów z 3jw60 nijak mają się do części zaworów z hs 11 . to zupełnie inne zawory . Piłowanie zaworu na papierze 600 to masochistyczne zajęcie , lepiej jak już użyć grubszego bp 240 ,póżniej 400 i wykończyć jakimś drobnym ale to też trzeba mieć odrobinę pojęcia i wyczucia w ręku . Niestety montaż zaworów w głowicy hs 11 może zniweczyć...
Sciśnij i opróżnij, by nie podparło zaworu, powodzenia
Fakt nie wszystkie grzejniki mam w domu odkręcone. Jednak od zawsze tak było, nie wszystkie pomieszczenia ogrzewaliśmy regularnie. Musiałem sie podeprzeć wiedzą z sieci odnośnie zaworów zasilania i powrótu. One nie były ruszane, istnieje możliwość że bez czyjejkolwiek ingerencji mogło coś sie z nimi stać? Jeśli nie to chyba zostaje jedynie ta wydajność...
Witam. Auto tak jak w temacie. Silnik 899SPI na wtrysku. Niestety pali olej. Około 0,9l/1000km. Kompresja wręcz książkowa. Moc w normie. Kopci na wysokich obrotach oraz z samego rana chwilę po odpaleniu na siwo. Podczas jazdy nie kopci. Gdy postoi 20minut i go odpalę też wyprodukuje małą chmurkę. Diagnoza- Uszczelniacze zaworowe. Chcę je wymienić. Chcę...
Uważam, że zawory z tego względu, że po ich regulacji była cisza. Za pierwszym razem był 1 podparty i dokładnie był ten sam objaw, więc sądzę, że na 90% to zawór. A w późniejszym okresie latał cały silnik i nie miał mocy - ale podpartych były 4 zawory. Więc mechanicy chyba mówili prawdę. Ewentualnie co by musieli zrobić mechanicy, aby nie było spalania...
Silnik nie ma hydrauliki zaworowej i regulację luzu robi się szklankami,W przypadku niewłaściwego montażu gazowni i podparcia zaworów będą spore koszty regulacji
Mam 2 SC, jedno od nowości 2004 rok, luzy w normie nic się złego nie dzieje. Drugie 2005 ma gaz, ale luzy tez w porządku. Są opinie że w przypadku ubogiej mieszanki na gazie wypalają się gniazda i może dojść do podparcia zaworów. Jeżeli nie masz gazu a luzy na zaworach są w porządku to wg mnie jest to element bezobsługowy. Jeżeli coś w silniku stuka...
W swojej 1,3 zmieniałem uszczelniacze bez ruszania głowicy, jak dasz tłok w GMP i odbezpieczysz zamki tego zaworu którego tłok jest u góry i opuścisz go na tłok to prawie centymetr trzonka będzie wystawał z prowadnicy, i tak z każdym następnym cylindrem. Gwałtem mi to zalatuje... Raz bez podparcia zaworu na sztywno, na samej górze jest problem z odbezpieczeniem...
Zawory albo odprężnik. Pod obudową zaworów na końcu wałka powinna być śruba którą reguluje się podparcie zaworów czyli tzw "odprężnik". Trzeba go ustawić na tyle aby delikatnie uchylał zawór.
Witam, a nie jest to przypadkiem spadek kompresji w 'lewym' cylindrze, np. przez zbyt male luzy zaworowe / podparty zawor wydechowy - luz 'na zero'..? I dlatego paliwo dopala sie w wydechu, bo na skutek zmniejszenia kompresji - spala sie zbyt dlugo, wlasnie az w kolektorze wydechowym..? Pozdrawiam.
Może któryś z zaworów jest podparty? Nie wydaje mi sie, podczas skladania zawory byly dobrze osadzone, okazalo sie ze nie bylo luzu miedzy zaworami a popychaczami, d
Opisz po kolei ten mały remont, co było robione i jak, jak docierany, ustawiane zawory- możliwe podparcie zaworów. Po co był ten mały remont?.
Nigdzie nie masz zaworów podpartych więc to nie wina luzów. Zmierz jeszcze raz kompresję po próbie olejowej, będziesz wiedział co klęło, góra czy dół
Jeśli uwalona dźwigienka, to szybko padnie wałek rozrządu. Nie wiem czy to możliwe, ale gdyby zblokował się kompensator luzu, to zawór mógłby być podparty. Pierdułka, ale roboty sporo, bo walki są mocowane do pokrywy zaworów.
Witam, Taki objaw daje podparcie zaworu , lub zblokowanie w prowadnicy. Takie zdarzenie może skutkować zgięciem zaworu i jego zablokowaniem . Należy sprawdzić czy jest smarowanie klawiatury , ,luzy pomiędzy dźwigienkami a trzonkami zaworów oraz czy zawory nie są zablokowane w prowadnicach.
Chyba się nie rozumiemy: sugeruje podparcie zaworu lub wyjęcie grzybka i próbę zrobienia kawy w ten sposób. Króciec 5ez łatwo można rozmontować i wyjąć grzybek.
Uszkodzony wtryskiwacz nie powoduje utraty kompresji. Tu problem wydaje się być z zaworami. Możliwe że padł kasator i podpiera zawór, również krzywy wałek rozrządu powoduje podparcie zaworu. Nie ma to związku z jeziorem.
Właśnie ciekawe czy olej ci nie podparł zaworów.
ktoś z was wogóle wymieniał uszczelniacze w oplu bez zdejmowania głowicy? a co do "podparcia" zaworów to ja nie używam kompresora tylko wpycham do cylindra z pół metra sznurka i dociskam tłokiem, wydaje mi się że to pewniejszy i prostszy sposób :)
Wracam do tematu. Trochę się zeszło, ale okres wakacyjny i warsztaty nie pracowały pełną parą. Informuję co było przyczyną opisywanych problemów : Drgania silnika, praca jak traktor spowodowana była podpartym zaworem cylindra pierwszego. Przerwa na nim była 0,03mm zamiast 0,33. Poza tym na innych zaworach też były za małe przerwy. W sumie 9 szklanek...
Gdyby było wypalone gniazdo nie byłoby ciśnienia w pierwszym punkcie może mieć rację podparty zawór.Regulacja luzów albo płytki albo popychacz hydrauliczny.
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
nie chodzi mi o te zawory Tylko o wycie czym moze byc spowodowane??? "Jeśli masz gaz to już szybciej spodziewał bym się podpartych zaworów niż tak dużych luzów byś je mógł usłyszeć. ''I jakie sa tego obiawy ???Tych podpartych zaworow
Jeśli chodzi o regulację zaworów, to prosiłem pierwszego mechanika o ponowne ich sprawdzenie. Powiedział, że sprawdził i są ustawione prawidłowo. Ten drugi mechanik też wspominał o możliwości podparcia zaworów i twierdził, że też sprawdził ustawienie zaworów i jego zdaniem są ustawione dobrze.
Witam Biały dym, czyli nie jest spalane do końca paliwo. Powodów może być wiele, jeden z nich to pompa paliwowa, ale może być też problem z wtryskami (objawy typowe dla lejącego wtryskiwacza). Należało by sprawdzić regulację zaworów (czy nie są podparte) silnik nie będzie się dobrze napełniał i opróżniał. Czasami zapchany jest nagarem kolektor dolotowy....
trochę mnie to dziwi że na rozruszniku pompa robi więcej niż 6bar bo moje poprzednie auta za groma nie chciały zrobić 3,5 na zimno a do podparcia zaworów trzeba trochę więcej - więcej niż super silnik albo cud
Witam. Zmierz ciśnienie sprężania.Jeśli przy całkowicie otwartej przepustnicy kompresja będzie niższa niż 0,8bar to może być podparty zawór.Co do marki nie jestem w temacie,ale dziwne że po 2tys.km taka usterka.Rozumiem że gwarancja się skończyła.
Niech sprawdzi czy urwana łopatka nie zawiesiła ( podparła ) któregoś zaworu dolotowego (ssącego ) i zawór się nie domyka
Witam jak ktorys z kolegow wspomnial o sprawdzeniu luzow okazalo sie ze na drugim gaze od rozrzadu byl podparty zawor to znaczy az wszed za gleboko do srodka chyba gniazdo zostalo wypalone.jutro glowica idzie do roboty.Jak zloze auto to zobacze czy nie bedzie tak mulic. Pozdrawiam
Po 1 ,500 zł za "zrobienie głowicy"? Przeciągnął papierem ściernym ,rozpiętym na desce? Po 2, sprawdzono szczelność zaworów na zdjętej głowicy? Po 3 ,Spec od szlifu głowicy nie sprawdził stanu zaworów, prowadnic i gniazd? Po 4, powyżej masz podany sposób sprawdzenia podparcia zaworów,skuteczny też przy hydropopychaczach. Po5, jak sprawdzono stan pierścieni...
Witam okazało się, że podparte 8 zaworów wydechowych i cztery dolotowe wymiana głowicy załatwiła problem. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Dziękuję za bardzo przydatne informacje:) Co do zamówienia to wiem, że nie zrobię go bez pomiarów:) Pierwszy cylinder jest po stronie pasków, czy skrzyni w dw8? W internecie różnie piszą. O ile wg. Ciebie musiałbym zamówić mniejsze płytki to tych podpartych zaworów? Wystarczy o 0,15 mm? (Z wydechowych raczej nic nie dobiorę, bo są ok)
zawory podparte .ustawić luz zaworów
Okazało się, że jeden z zaworów był podparty, porcelanka świecy popękana a fajka ledwo co się trzymała na niej...
ja nie wątpię w Twoje kwalifikacje, ale gdzie bym nie czytał, twierdzą że w zetecu z czarną pokrywą popychacze są mechaniczne i ich regulacja polega na wymianie kompletnych szklanek, lub dopasowanie grubości płytek. W silniku który mam, objawy wg. mnie wskazują na podparcie zaworów, stąd pomysł, aby te płytki lekko zeszlifować na szlifierce magnetycznej,...
Oringi wtryskiwaczy nowe,przyczyna zdjecia glowicy byl lekko podparty jeden zawor ssacy bo regulator luzu sie wysunal.
witam Wszystkich Potrzebuje wiedziec czy uszkodzony popychacz hydrauliczny (lifter) powoduje: - nie do konca otworzenie się zaworu (tylko) ? - czy róznież ma wplyw na kompresję poprzez podparcie zaworu ? Innaczej mówiąc czy brak kompresjo moze byc spowodowany walnietym w jakis sposób popychaczem hydraulicznym ? Jest to dla mnie bardzo ważne ponieważ...
Zapomniałem dodać że, zawór z tłokiem mógł się spotkać po przez podparcie zaworu. Który mógł nastąpić, kiedy świeca z trzeciego cylindra się rozwaliła i kawałek świecy ( a dokładnie ceramiczny rdzeń ) zablokował zawór. Oczywiście z tą polówką miałem problem od samego początku. Brała 1 litr oleju na jakieś 500 km ( jak dla mnie za dużo ). Branie oleju,...
Nakrętka była, po jej odkręceniu szybko zdecydowałem się na zrobienie pamiątkowej fotki. Drążek wyjmowałem, jest prosty, na oko nie widać za bardzo jakiegoś odgięcia, jak go "przeturlam" po czymś płaskim to się okaże. Powierzchnie przy trzonkach już też na pewno są trochę wyrobione, ale na razie skupiam się na kolosalnym podparciu zaworów i wypadniętym...
nie popychacze a krzywki na wałku rozrządu, mało jest to prawdowodobne, zazwyczaj jest to wada produkcyjna, ale w tym przypadku możliwe jest przecunięcie również. Jak by nie było to i tak uważam że jest coś nie tak z zaworami. Bo np podparcie zaworu przez nagar lub obcy element jest bardzo częstą przyczyną braku kompresji. Piszesz ze jest brak zatarcia,...
Zawór zwrotny podparty jest sprężyną, zatem cyrkulacja całkowicie stanie. Różnicowy ma kulkę, która zamyka przepływ w momencie wymuszenia ruchu wody przez pompę, ale w cyrkulacji nie stosuje się tego zaworu i rozwiązania.
Witaj kolego miałem kiedyś maluszka z tego co pamiętam wyglądało by to tak tłoki w tym silniku chodzą współbieżnie tzn razem są w górze Jedni mówią że jak na 1 cylindrze jest luz i da się ruszać dzwigienkami to regulujemy te co są twarde i się nic nie ruszają nie reguluj tych dzwigienek równocześnie musisz każdy cylinder regulować osobno bo pomimo że...
Dzieje się to chwilkę po odpaleniu jak silnik dostanie troszkę większej temperatury. W podparcie zaworów nie che mi się w tym przypadku wierzyć. Z tego względu że silnik przerywa przez kilka sekund, a po nich chodzi równiutko z 20 i po chwili znów zacznie nierówno pracować. Tak jakby w tym czasie iskra ginęła. Dziś nie miałem nawet chwilki zająć się...
Dobrze myślisz o tej nieosiowości krzywki względem osi obrotów wałka. Generalnie chodzi o to że kasownik luzu (popychacz) dopycha dźwigienkę do najniższego punktu krzywki i w sytuacji krytycznej gdy najniższy punkt jest tuż za krzywką a dalsza część spoczynkowa krzywki coraz bardziej się oddala od osi wałka to powstaje efekt podparcia zaworu ponieważ...
Moczysz sznurek w oleju, wsuwasz go przez otwór po świecy zostawiasz jeden koniec na zewnątrz. Pozostaje ryzyko że zasupła się na końcu, dlatego też trzeba patrzeć co się robi. W 20 zaworowym silniku zbyt dużo nie potrzeba do podparcia zaworu, a w dieslach tłok podpiera bezpośrednio. Patent ze sprężonym powietrzem nie jest zły, pod warunkiem że zatrzaski...
Witam, mam problem dotyczący VW Corrado 1.8 8V. Problem polega na tym że samochód nie chciał odpalać jak był ciepły, więc wymieniłem świecę cewke rozrusznik również olej ale to nie było to. Zaprowadziłem samochód do mechanika i został ustawiony aparat zapłonowy lecz nie było sprężania, więc odpaliliśmy samochód na zaciąg wtedy mechanik jeszcze raz ustawił...
Odkręć tłumik i kolektor ssący, pod kolektorem jest pokrywka, odkręć ją, pod nią są widoczne sprężyny, trzonki zaworów i popychaczy, sprawdź czy coś się nie dostało pomiędzy trzonek i popychacz, sprawdź gniazdo zaworu bo może być luźne w bloku. Jeśli gniazdo jest całe i nic nie podparło zaworu, rozepnij sprężynkę przesuwając podkładkę na bok, wyjmij...
podeprzeć bezpiecznik podeprzeć dwuteownik wałek podeprzeć
ściągania filmów renault czujnik temperatury wewnętrznej zamienniki tl072
samsung ue40c8000 smart battery workshop
Bateria Vorwerk - Typy, Specyfikacje, Wymiana K176IE5 - Europejski odpowiednik CD4020B lub HEF4020B