Panowie mam dodatkowy podgrzewacz płynu na 3 świecach żarowych lecz niestety w grupie 16 VAG w 3 bloku mam tylko dwa zera 00 czyli brak załączenia w/w podgrzewacza. Dziś jest u mnie na minusie (-1 c) i układ się nie załącza. Gdzie i jakie są prekaźniki odpowiedzialne za ten podgrzewacz?
Witam, zdjęcie nr 1, przewód wymień, zaślep ten drugi otwór, możesz za chwilę nie mieć wspomagania hamulca. Pewnie tyle kosztuje ten podgrzewacz gazu(poszukaj jeszcze może znajdziesz taniej), a do wymiany był jak gaz uciekał bokiem.
Ta grzałka składa się z 4 połączonych równolegle "pastylek" oprnościowych każda po 2 ohmy, co daje nam 0.5 ohma. Przeczyściłem wszystko w środku (styki). Przykleiłem te pastylki drogim klejem przewodzącym bo mi się odkleiły i podgrzewacz zaczął działać. Teraz chyba znowu nie działa, ale już mi się nie chce znowu tam zaglądać.
Poszukuje schematu połączeń gażnika pierburg 2e a konkretnie chodzi mi o sterowanie podgrzewaczem urządzenia rozruchowego.
Witam panowie podpinam się pod temat . W moim przypadku Passat 1Z podgrzewacz nie działa, sprawdziłem świece,przekażnik,bezpiecznik,czujnik temperatury silnika,ładawanie alternatora. Na podszybiu jest przekażnik z przeżroczystą klapką, który nie dostaje sterowania /-/ ze sterownika . Dodam, że przewody sprawdzone i połączenie z ECU jest, co może być...
Prawidłowo w samochodzie świece żarowe grzeją przed rozruchem silnika i po rozruchu silnika do pewnej temperatury cieczy chłodzącej, określonego czasu po rozruchu. Możliwe, że w tym samochodzie jest dodatkowo podgrzewacz cieczy chłodzącej, który dodatkowo obciąża silnik, aby silnik szybciej osiągnął temperaturę roboczą cieczy chłodzącej.
Trochę się narobiłem, jak już miałem miejsce z prawej strony silnika to uszczelniłem wyciek płynu chłodzenia i czyszczenie pod pompą vacum. Zrobiłbym test ale nie miałem czystego paliwa , a tak już wszystko mam . Wężyki , złączki , obejmy i oczywiście słoik . Jeśli dobrze wyjdzie ten test , to jednak chciałbym wyczyść ten zbiornik jeszcze. Na ściankach...
Wątpię, tam raczej wskażą na przekaźniki ale nie na piny ECU, masz taki podgrzewacz u siebie czy masz może skrzynię automatyczną bo jeśli tę drugą to nawet nie szukaj u siebie tych świec a jeśli posiadasz podgrzewacz to podaj rocznik samochodu, ktoś kto ma Autodatę powinien Ci pomóc.
Po pracy przed odpaleniem wyciagne podgrzewacz z filtra i zobaczę czy będzie pelny. Ale zaworek mam zaraz przed filtrem takze pompa musiała by mieć nieszczelność i wyciągnąć paliwo z filtra no albo sam filtr ale założony byl nowy jakies 3 tygodnie temu. A tak to juz nie mam pomysłów gdzie szukać i co jeszcze moge sprawdzic
Witam. Zostałem szczęśliwym :D posiadaczem grzanych sprysków szyby do tegoż auta i tu rodzi się taki mały problem - nie chcę, by grzały jak w oryginale ciągle, lecz by włączały się przy temperaturze niższej niż załóżmy 5 stopni. Czy ma ktoś jakiś pomysł, jak to zrealizować przy jak najmniejszym nakładzie elementów? Wolałbym uniknąć budowania układów,...
Witam, gdy kupowałem samochód było z -10 stopni mrozu, było to miesiąc temu, w drodze do domu zauważyłem że z nawiewów dmucha tylko gorącym powietrzem, jedynie z klimatyzowanego schowka leciało zimne, po jakimś czasie tak dwa tygodnie temu zaczęło wiać tylko zimnym, czasami tak na 5 min włączy sie ciepłe ogrzewanie i nie ma to znaczenia czy jest ustawione...
Znam rewelacyjny sposób na szybkie podgrzanie płynu chłodniczego i zaraz po starcie silnika w mrozny poranek mamy ciepełko w kabinie. Chetnie się podzielę, może niektórzy wiedzą o co chodzi. Rozwiązanie opiera się na świecach żarowych.
Witam! Wiem, że wątków jest wiele, ale jestem nowy i ciężko czasem się połapać w tym gąszczu:/ tym bardziej, że mam dwa problemy. Opiszę teraz: - kupiłem auto, nie dawno i nie było jak sprawdzić foteli, wierząc temu, który sprzedawał miały być sprawne, a nie są. Nie grzeją zupełnie! Wyjąłem fotel i wyjąłem przekaźnik numer 59, niby wszystko oki, ale...
Witam wszyskich. Posiadam Passata 19 tdi 99 rok climatronic. Problem jest z ogrzewaniem. Na wolnych obrotach silnika leci zimne powietrze nawet przy temp 90 stopni, dodam gazu leci ciepłe chociaz dziś dłuższy czas leciało mi zimne przy obrotach silnika dopiero na postoju już dodałem wiecej gazu pare razy aż zabulkotało w centralce dopiero zaczeło lecieć...
Tu chyba chodzi o podgrzewacz dodatku ale mogę się mylić. Masz tam w ogóle mokry DPF?
Twój termostat już przepuszcza i wymień go. Podgrzewacz płynu nie ma z nim żadnego związku. Służy do odszronienia przedniej szyby i jak włączysz maksymalną prędkość nawiewu oraz maksymalną temperaturę to tym samym uruchomisz trzy świece na raz ale i szybciej będzie oddawane z nich ciepło na przednią szybę. Bez włączonych świec podgrzewacza szybciej...
A wywalić cały układ zasiania benzyną, dać dodatkowy podgrzewacz wody przed reduktorem i można na samym gazie jeździć.
Gdybym miał ten włącznik to nie było by problemu ze sprawdzeniem, ale ja przymierzam się do jego zakupu i nie chciałbym kupić chwilowego. W miejscu wyłącznika ESP mam zaślepkę więc chciałem wykorzystać to miejsce które jako jedyne mam wolne. http://img51.imageshack.us/img51/7157/pr... Oczywiście tak jak piszesz zamierzam użyć przekaźnika...
Wymień filtr paliwa na początku,świece żarowe też sprawdzałeś? Spuścił bym te stare paliwo i zalał nowym,bio jest gęściejsze i powinno stosować się podgrzewacz do paliwa bio.Przedmuchać możesz sprężarką,ale jak zamarzło paliwo,,to i tak wymiana filtra Cię czeka
Dobrze dobrze, już wiem, masz wersję z podgrzewaczem paliwa fabrycznie bez pompy, wtedy takiego termostatu tam nie ma. Mój AJM miał fabrycznie pompę (początkowo produkcja była bez pompy - coś w rodzaju filtru wstępnego z pływakiem a potem z pompą - i to jest ta wersja. Dokładnie nie pamiętam teraz jak ale można ustalić to na podst. VIN). Natomiast...
może ktoś ma pomysł skąd te powietrze w 90 % przypadków powietrze jest zaciągane przez podgrzewacz umieszczony na filtrze paliwa i słabo zaciśnięte opaski na wężykach przy króćcach filtra. Dodano po 9 przy czujniku czteropinowym sprawdza się rezystancję pomiędzy pierwszym a trzecim pinem a do czego służą piny 2 i 4 ?? i jaka powinna być rezystancja...
Moim zdaniem wszystko jest w porządku. O tej porze roku silnik otrzymuje większą dawkę paliwa, a tym samym nieco ma większe obroty, które po chwili normują się. Po uruchomieniu silnika świece żarowe pobierają pewną energię z akumulatora i światła w aucie mogą słabiej świecić, a nawet zmieniać efekt świecenia. Gdy świece przestaną grzać ( oraz ewentualnie...
Witam.Wiem ze było dużo tematów z tym związanych lecz nie znalazłem podobnego a mianowicie kiedy rano otwieram maskę stoi powietrze w przewodzie paliwowym tym przezroczystym zasilającym.Problem jest taki iż szarpie na biegach miedzy 1500 a 2000 obr. stojąc na wolnych obrotach sporadycznie pojawia się bąbel powietrza silnik pracuje równo lecz przy 1500...
kolego sprawdzałem,jest cała na 100%.Wymieniałem czujnik wody od sterownika,filtr powietrza.sprawdzałem rozrząd,silniczek krokowy,czujnik położenia przepustnicy,czy podgrzewacz od sondy działa Dodano po 8 Uszczelkę pod głowicą też wymieniłem wraz z uszczelniaczami zaworów.Odpala bez problemu zimny czy ciepły tylko wchodzi na dziwnie wysokie obroty z...
Miałem podobny przypadek. Woda dostała się przez serwo hamulcowe do silnika. Po wyczyszczeniu silnika wszystko wróciło do normy, a po jakimś miesiącu padło serwo. Po rozebraniu, w środku było zgniłe od wody. Też tak trafiłem, ale nie ja robiłem głowice na szczęście :) zrobił to poprzedni mechanik. Uszkodzony podgrzewacz oleju raczej pchnął by olej...
Witam. Walczę z tą usterką ze 2 miesiące. Może ktoś "Dobry" pomoże bo mi już ręce opadają. Usterka pojawiła się, jak zabrakło paliwa w zbiorniku. Pojechałem kupiłem 5 tkę i auto odpaliło. Ale po jakimś czasie rano nie odpaliło. Po odpowietrzeniu pompy i wtrysków odpaliło i chodziło może z 2 tygodnie i Pewnego ranka znowu klapa - kolejne odpowietrzenie...
Zintegrowany z podgrzewaczem paliwa...
Jeśli masz podejrzenia że zasysa gdzieś powietrze przy filtrze, wstaw filtr bez podgrzewacza.
Po wymianie grzałki adblue, zrobieniu diagnostyki odisem, błąd zniknął, na dzień dzisiejszy przejechałem 800 km i jest wszystko ok. Dodam tylko że przed wymianą grzałki i po skasowaniu błędu komputerem samochodem udawało mi się przejechać maks 50 km.
jakieś kody błędów się wyświetlają po podpięciu do komputera? sprawdzałeś wskazania przepływomierza?, podgrzewacze świec?
Podobno są 2 rodzaje filtru paliwa z podgrzewaczem i bez skąd mam widzieć jaki mam?
Czarny, szary lub zielony. Niebieski jest do sterownika (o ile ma wtrysk lub gaźnik 2EE), a czerwony do przekaźnika sterującego podgrzewaczem
Nie tyle że lepiej, ale np. VW montuje w swoich passatach podgrzewacz silnika zasilany z gniazda 230V. Wtyczka w schowku chyba jest, podłączasz autko na noc i rano silnik już letni jest. Do tego podgrzewacz w dieslu montowany fabrycznie i natychmiast cieple powietrze leci.
I po pewnym czasie około 10 minut gaz nie wykręca się na obroty A zanim minie owe 10 minut to sie wkręca bez problemu? Jeśli tak to sugeruję sprawdzić czy nie ma problemu z podgrzewaniem (zapowietrzenie, zatkanie obiegu, brak załączania podgrzewacza elektrycznego).
Na oleju spod frytek już niejeden jeździł. Najciekawszy przypadek jaki widziałem to był Passat B5 z dołożonym podgrzewaczem paliwa (wymiennikiem ciepła z płynem chłodzącym) oraz układem wtrysku "plaka" zaadaptowanym z Unimoga. Tylko że oryginalną, ręczną pompkę zastąpiono chińskim kompresorkiem do kół przypiętym na opaskach pod zderzakiem. A z paliw...
termostat zalozylem inny i to samo nawet powmienialem swiece od podgrzewacza wody czujnik nowy i dalej tak samo po podlaczeniu komputera temperatura osiaga tylko 60stopni a 90 nie ma szans osiagnac
Te przewody przykręcone są do świec żarowych podgrzewacza płynu. Odkręcić i oczyścić. będzie dobrze. Dodano po 1 Przy okazji dokręcić cybant, bo to jest nalot z odparowanego płynu chłodzącego, nie żadne zasiarczenie.
Ten schemat niepasuje mi na SDI. Przekaźnik podgrzewacza w SDI załącza sterownik pompy.
Filtr jest z podgrzewaczem żadnego zaworka tam nie widać
Według ELSA do świec żarowych idą przewody czarno zielony . Bezpiecznik jest 80A. Do 50A bezpiecznika od podgrzewacza wody powinny iść przewody czerwony oraz czerwono czarny. https://obrazki.elektroda.pl/6708864800_... https://obrazki.elektroda.pl/1188339500_... https://obrazki.elektroda.pl/8878663300_...
Chyba w samochodach tez tak stosuja. Zobacz na ten podgrzewacz. To sa chyba tez swiece zarowe. https://allegro.pl/oferta/3719-12-grzalk... lub to https://allegro.pl/oferta/podgrzewacz-gr... Tylko nie wiem ile one wytrzymaja bo chyba nie sa przystosowane do takiej ciaglej...
Witam. ok 70-80 st C? To i tak nisko, niemniej jednak sprawdził bym czy nie grzeją za długo ( ponad 3 minuty) podgrzewacze.
Czy Kolega dobrze trafił na ścianie grodziowej? Bo jest tam też sterownik od podgrzewaczy płynu. Silnik 1Z?
Bezpieczniki, czujnik temp na podszybiu, a przede wszystkim jaki to podgrzewacz, bo bez tego to możemy sobie tylko gdybać.
To jest 1,9tdi pd (115km,130km,150km/ passat, golf, bora,audi bez znaczenia ta sama głowica) krućcy było kilka rodzai (z podgrzewaczem, bez podgrzewacza) i w każdym z tych krućcy potrafiła wystąpić nieszczelność. Oring twardniał i puszczał płyn, a w plastikowych potrafił pęknąć nawet kruciec.
Mam kłopot gdyż po skanowaniu kompa w Golfie wyszły błędy pokazujące niedziałanie podgrzewania lusterka prawego jak i lewego jak i sporadyczny bład w tylnej kalpie zamek -zwarcie z masą. znalazłem na forum że wystarczy wymienić matę grzewczą, http://www.vw-passat.pl/index.php?option... Mam pytanie dotyczace czy przewody...
Jeżeli parzy ( tak jak pisze) to należy sprawdzić, co taki stan rzeczy powoduje. Może to być kwietia działania podgrzewaczy i rozładowanego aku, może inna przyczyna.
dzięki odwiedziłem ale niestety nie znalazłem schematu podgrzewacza elektrycznego silnika 1.9tdi , może ktoś posiada takie zasoby
Kolego oprócz pasków, może jeszcze piszczeć zacierające się koło (sprzęgiełko) sprężarki. Zwal pasek od sprężarki i sprawdź luzy na tym kole, albo spróbuj profilaktycznie prysnąć WD 40 na to koło od czoła, tylko tak, żeby płyn nie dostał sie na pasek. Zaszkodzić nie zaszkodzi, a może pomóc w zlokalizowamiu problemu. Pisze to na podstawie własnego doświadczenia....
Ja jednak szukałbym 90-tki lub 120 - w Dieslu nie schodziłbym w dół z parametrami. Tutaj będzie jeździł, trzeba tylko uważać żeby od razu po odpaleniu nie włączać wszystkiego co tylko możliwe (światła, nadmuch, ogrzewanie szyby), sam silnik mało prądu potrzebuje po wyłaczeniu podgrzewania świec, to nie TDI - tutaj nie ma dodatkowego podgrzewacza płynu...
Kolega "kysuluk" nie pisał chyba o webasto tylko podgrzewaczu (takie coś na wężu od nagrzewnicy z czymś w rodzaju świecy żarowej w środku montowane prawie we wszystkich modelach na rynek skandynawski ale to było w B5) Czy termostat trzyma pełne 90C (skazówka w pionie)?
To może być to sygnał startu (50) lub kabel od podgrzewacza kolektora dolotowego
to świece podgrzewacza - służą do szybkiego podgrzewania płynu chłodzącego - wykorzystywane są do odmrażania przedniej szyby - to jest ich główne zadanie, nie mają one żadnego wpływu na uruchamianie silnika.
właśnie taki podgrzewacz zaczęto stosować w silnikach 1Z od 1995 roku ale też nie do wszystkich silników a jedynie do tych, których auta były przeznaczone do sprzedaży na rynkach w krajach o chłodnym klimacie, idące na sprzedaż do salonów np. we Włoszech, Hiszpani itp. ich nie miały, w silniku 1Z ten podgrzewacz znajdował się z boku głowicy od strony...
zamienił na tą co była, odpala od strzała tylko że odrazu wkręca sie na max obroty. paliwo dochodzi bo przepompowywaliśmy go jeszcze taką ręczną pompką. Edit/ jeszcze zauważyłem różnice w pompach: moja stara ma mocowanie koła na trzy śrubki. ta druga jest na klinie moja ma elektryczne "ssanie" jak oni to nazywają, w tej drugiej jest na linke w tej drugiej...
podgrzewacz paliwa passat ariston podgrzewacz podgrzewacz separator
instalacja bluetooth laptop rozrusznik peugeot partner pralka siemens grzeje
zg40c zwrotnica zg40c zwrotnica
Niebieska dioda w laptopie Toshiba - co oznacza? Jaśniejszy obszar na ekranie laptopa - przyczyny i rozwiązania