Czy ogrzewanie fotela będzie działać podpięte na krótko? Patrząc na schemat, to wymaga konkretnej rezystancji ustawianej z pokrętła. Jeśli chcesz sprawdzać, to bezpieczniej jest odpiąć maty od sterownika i omomierzem sprawdzić.
użytkownicy piszą na forum, że słyszą cyknięcie z tunelu środkowego, jak uruchamiają podgrzewanie To prawdopodobnie dźwięk przekaźnika, który na schemacie znajduje się poniżej panelu sterującego z włącznikami. To on podaje zasilanie na grzałki fotela. Jak wygląda wiązka przewodów wychodząca z fotela?
Tak. X1 i X2 to złącza modułu grzania (sterownik ogrzewania foteli). Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem pin 9 złącza X6. To jest sygnał SDATA LINIE 2 i służy do komunikacji ze sterownikiem ogrzewania foteli. https://obrazki.elektroda.pl/7817182700_...
Będziesz musiał dać zewnętrzny sterownik. Bo na tym co jest w fotelu nie uruchomisz. Popatrz po grubościach to od maty są grubsze ten od czujnika temperatury cieńszy zawsze można wziąć miernik i pomierzyć oporność. Mata to parę ohmów. Czujnik to już kiloohmy
Czerowny to stały plus (30) niebieski to plus po stacyjce (15) a szary to plus po podświetleniu licznika, przęłaczników.
Jest taka możliwość.Może nawet być złamany kabel w wiązce... Najpierw pomierzyć napięcia i mate...
VW Golf V ma kup w serwisie, taniej.
Proszę, S30 i S55 https://obrazki.elektroda.pl/8560422100_...
Takie kombinacje kończą się ogniskiem. Kup fotel jeśli to nie jakiś wynalazek. Lub obicie zdejmie ci tapicer. Matę można wymienić nawet na uniwersalną.
Spróbuj tak przeciąc, zeby został 5mm pianki. Powinno dobrze grzać i nie marszczyć tapicerki.
Witam.Dwa cienkie przewody połączone są z termistorem znajdującym się w dolnej macie. Bez niego sterownik nie "widząc"temperatury maty nie poda napięcia na nią.
Po prawej stronie to fotel kierowcy, po lewej pasażera. Zdjęcia z telefonu ale powinno ci to wystarczyć. https://obrazki.elektroda.pl/1527613200_... https://obrazki.elektroda.pl/8237567100_... https://obrazki.elektroda.pl/2744733300_... To ucięte na górze to BSI. Z niego idzie plus na regulatory na...
Wiązka przewodów przy fotelu...
Nie musisz, ja Cie nie zmuszam do tego. Możesz przecież podpiąć sobie termistor do wtyczki pod fotelem i trzymać go pod tyłkiem - też będzie to działało. Żeby wiedzieć jaki ma być termistor to musisz jeszcze raz zmierzyć wartość z tego dobrego ale w temperaturze 20 stopni. Jest to termistor NTC.
mysle ze nie obejdzie sie bez rozebrania fotela i wymiany maty na nową kturą najlepiej kupic nową i tak na marginesie to z tą staro bym nie eksperymentował bo moze zakonczyc sie to pozarem a szkoda auta
schemat podgrzewania
Zdemontuj oba włączniki podgrzewanych foteli. Nie siedzisz na żadnym fotelu i oba maja te samą temperaturę. Robisz pomiar z wyjętymi włącznikami na wtyczce instalacji między 3 i 6. Wyniki powinny być zbliżone. Jeżeli nie są to uszkodzony termistor w siedzisku a zazwyczaj oderwany przewód przy termistorze choć twierdzisz że nie lub coś nie łączy na przewodzie...
Tam nie ma innych elementów. Cały system składa się z mat w fotelach, termistora w macie siedziska, przekaźnika 59, włącznika z regulacją. Jedyne co należy jeszcze podłączyć to plus po bezpieczniku i podświetlanie przycisku. Myślę że przekaźnik o którym wspominał to właśnie ten 59 pod fotelem, skrzynkę bezpiecznikową masz - jak w każdym aucie.
Podglądnij bsi, ale z tego co pamiętam przy diagnozie powinien znaleźć moduł podgrzewanych siedzeń.Fapu niema, przy ciś. różnicowym wynoszącym 0 musiałby świecić błędem.
Wydaje mi się że chyba to były 10K przy 20 stopniach.
Zgodnie z prośbą wrzucam schemat podgrzewanych foteli w Sharanie od maja 2000r. Schemat w języku angielskim.
Odpiąć wtyczkę pod fotelem włączyć ogrzewanie danego fotela i sprawdzić czy w ogóle dochodzi napięcie na wtyczkę Jeżeli napięcia brak sprawdzamy czy dochodzi napięcie na przełącznik jeżeli na przełączniku jest idąc drogą dedukcji uszkodzony jest przełącznik Ale jeżeli występuje napięcie i na przełączniku i na kostce pod fotelem wygląda to na uszkodzoną...
Sprawdź bezpieczniki, czy dochodzi zasilanie do mat oraz rezystancje mat i będzie wszystko wiadomo. Nie kojarzę by było to zależne od temperatury zewnętrznej.
Przejrzyj schemat, usterka może być w panelu klimatronika.
Bezpiecznik F37, w skrzynce bezp. obok akumulatora.
W DME i bardzo dobra analiza diagnostyczna.
To mi nie wygląda na włącznik podgrzewania foteli, a raczej na przełącznik do przesuwania fotela przód tył. A co po podłączenia elektrycznych foteli to wystarczy skorzystać ze schematu fabrycznej instalacji elektrycznej tyle że włącznik zamiast w desce byłby w fotelu (jeżeli faktycznie od tego służy).
Ten termostat jest w siedzisku, można go wyczuć palcami i nie trzeba rozbierać fotela żeby wymienić. W moim ułamał się przewód do niego dochodzący. Znajduje się na środku siedziska, bliżej oparcia. Robiłem różne testy i różne temperatury, bo wg mnie trochę słabo grzeje oryginalny.
Może mata sie spaliła sprawdzałes?
Witam, pin 1 + swiatel pozycyjnych pin 2 +12V z baterii przez MF6 pin 3 masa pin 4 informacja "silnik pracujacy" (przekaznik przy kolumnie kierownicy) Pozdrawiam, Georges
Druga jest od regulatora intensywności grzania.
Jest taka opcja,ale to tak samo jak by nadpaliły się żaróweczki w obu jednocześnie. Jeśli jest jakiś element elektroniczny to raczej rezystor w środku włącznika. Trzeba rozebrać i sprawdzić.
tak porzebujesz ... E94 Przełącznik ogrzewania fotela kierowcy E95 Przełącznik ogrzewania fotela przedniego obok kierowcy 2 bezpieczniki w kabinie zgonie z FA gdzie s5 idzie na bezpiecznik modulu komfortu to powinienes miec drugi to dolny prawy róg w sprzynce bezp w kabinie i potem biegnie kablem do tego bezpiecznika przy akumulatorze 1 bezpiecznik...
Zasilanie po kluczyku/15/.
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=pag... Ściągnij schemat. Wszystko stanie się prostsze.
witam teraz tak mogę załatwić numer na szrot, który ma wyłącznie mercedesy (od a do z) z tym że to jest koło Wałbrzycha jeśli pasuje proszę o kontakt
Tylko taki schemat posiadam mam nadzieje że pomoże w jakimś stopniu.
https://bezpieczniki.net/volkswagen-toua...
Wychodzi na to że masz przerwę na termistorze i czasem załapie i grzeje, żeby ściągnąć tapicerkę należy zdemontować fotel.
Temat sprzed roku, ale u mnie sytuacja wyglada podobnie i brakuje pomyslow co dalej. Udalo Ci sie naprawic podgrzewanie foteli kolego?
Częste usterki w VW to przełamywanie się przewodów na przejściu z nadwozia do drzwi. Bywa, ze wyglądają one OK a jednak wewnątrz są przełamane lub nadłamane i nieprzewodzą lub przewodzą "okazyjnie". Można to posprawdzać sporą żarówką (ok. 21W), naciągając przewód w różnym kierunku; dobremu nie zaszkodzi a uszkodzony taka czynność wykryje. Niestety,...
Na dnie miski olejowej, dlatego też często jest mechanicznie przygnieciony i coś tam w nim zwiera.
http://public.servicebox.peugeot.com/APd... Ale nie widziałem bezpiecznika od podgrzewania foteli.
Gdzie jest umiejscowiony moduł podgrzewania foteli w V70 2005?
Bezpieczniki są ok bo dawałem nowe. A gdzie ten bsi się znajduje.
minusa do pinu 1 i plusa do pinu 3 działa podświetlenie pokrętła od mocy grzania Oprócz tego musisz podać plusa na 6366 z tego schematu https://obrazki.elektroda.pl/1581768200_...
Moduł komfortu kontroluje m.in.: szyby otwierane i zamykane elektrycznie elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne centralny zamek układ klimatyzacji podgrzewanie foteli czujniki deszczu pracę wycieraczek i spryskiwaczy do szyb oświetlenia wewnątrz samochodu szyberdach alarm fabryczny system kontroli trakcji system wspomagania parkowania automatycznie...
Sprawdzałem bezpieczniki Trochę mało! 1. Spr. czy jest napięcie we wtyczce maty grzewczej. 2. Spr. ciągłość maty grzewczej.
Bezpiecznik numer 5 zasila panel klimatronika, włącznik podgrzewanych foteli, oraz to lusterko.
Warto zacząć od sprawdzenia bezpieczników.
fotel podgrzewać podgrzewać fotel sprawdzić podgrzewać fotel volvo
oporność głośnik połowa pasek ekspres krups konserwacja
budowa falownika solarnego budowa falownika solarnego
Jak sprawdzić termistor: pomiar rezystancji i analiza eLicznik TAURON – inteligentny licznik LZO, aplikacja, eksport danych, port HAN, Apator SM-400