Zaworek / silniczek od wolnych obrotów zwykle wysterowany daje spore podniesienie wolnych obrotów. Tego typu element jest sterowany prądem lub PWM, trzeba wpiąć amperomierz w szereg i sprawdzić czy coś się pojawia. Dodatkowo skoro był bałagan w wiązkach może ktoś podłączył go odwrotnie i zamiast otwierać będzie się zamykał. Regulator wolnych obrotów...
VCDS lite lub VAG COM 409.1 ale raczej zmiana nie będzie trwała (po dłuższym odłączeniu akumulatora wróci do normy). Czasem opcja nie jest dostępna W wersji Lite i trzeba mieć Pełnego VCDS (program + interfejs). Aby to zrobić na stałe trzeba by grzebać w mapie sterownika silnika (chiptunning). [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Nie raczej jest elektronicznie wszystko a czy bmw scanerem to zrobie ?
jest on odpowiedzialny za zmianę początku kąta wtrysku i ułatwia rozruch silnika. W mojej pompie występują dwa takie zawory U Ciebie dwa zawory to robią. Pompa posiada także dźwignię sterowaną za pomocą termostatu woskowego jeżeli dobrze pamiętam to jest ona odpowiedzialna za dawkowanie paliwa. Tylko podniesienie wolnych obrotów na zimnym silniku.
Podłączyłem na nowo ten alternator jak na rysunku karola44-81 . Musiałem jeszcze wymienić szczotko-trzymacz i regulator bo tamten nie działał ( regulator RNC 12 firmy JEZPOL). I teraz ładowanie jest z tym, że dopiero od około 1000obr/min , na wolnych obrotach kontrolka lekko się żarzy i ładowania praktycznie nie ma. Po przetrzymaniu na obrotach napięcie...
Uszkodzony czujnik temp. Zacina sie regulator wolnych obrotów. Zmierz sonde na jej wtyczce. Na wypietej zmierz oporosc grzałki od strony sondy. Od strony wiazki, zasilanie grzałki i napiecie referencyjne ok 0,45 V. po wpieciu wtyczki zmierz jej sygnał. Nagłe zwiekszenie obrotów spowoduje podniesienie napiecia do ok 1V. Hamowanie silnikiem zubaza mieszanke...
Dzień dobry, Zakupiłem i wymieniłem alternator na regenerowany Valeo. W starym, jak się okazało, szczotki były na wykończeniu. Nowy alternator po uruchomieniu silnika nie ładuje, mierzone napięcie bezpośrednio na alternatorze i na klemach akumulatora. Po lekkim podniesieniu obrotów (1200-1300) ładowanie jest i wynosi 14,4 V i jest stabilne także na...
Witam serdecznie. Wożę się autkiem jak w temacie. Fabrycznie trochę golas - wspomaganie, centralny itp. Chciałbym nieco doposażyć - podgrzewane lusterka, lepsze audio, potem zobaczymy. Problemem jest ładowanie akumulatora - na wolnych obrotach, pod obciążeniem (światła + dmuchawa) napięcie spada do 13 V. Czyli na styk. Jak dołożę obciążenia to będzie...
Nie ma możliwości regulacji obrotów biegu jałowego w silniku Common Rail. Decyduje o tym ECU. W Fordsonie wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje podniesienie obrotów biegu jałowego, w innych markach samochodów funkcja ta jest zależna od prędkości pojazdu. Jedyna taka możliwość to modyfikacja mapy w ECU.
No wiadomo że po tylu latach przy tak niskich obrotach muszą być wibracje. I tak szacun że przy 4 cyl 4 suw nie rzuca całą budą już "fabrycznie". Mówisz modyfikacja softu??? Kurcze kolejna ciekawa opcja. Jestem laikiem w tym temacie więc pozwolę sobie zapytać :) Czy można wprowadzić taką modyfikacje która delikatnie podniesie wolne obroty nie wpływając...
Witam, Czy koledze udało się rozwiązać problem? Też mam problem z drganiami budy na wolnych obrotach w 1.6 BSE w VW Touranie... Przedzwoniłem wszystkie ASO w Łodzi z pytaniem o podniesienie obrotów i aktualizację softu ECU ale tego nie oferuję i twierdzą, że Ten Typ Tak Ma ;/
e46 m52tu Przy mocno nagrzanym oleju zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju. Pomaga podniesienie obrotów do 1000. Co zrobiłem do tej pory: -olej 10w60 SPECOL (używałem go od dawna również w innych wozach nie było problemu) -nowe panewki korbowe/ główne bez szlifu wału -wymiana pompy oleju na używaną ale po rewizji, rotory wyglądały ok pokrywka pompy...
Bo z reguły obciążenie silnika powoduje podniesienie obrotów a regulacja linki raczej nic nie da bo kąt otwarcia jest ustalony w środku chyba że masz tam jakąś śrubę do regulacji
Witam. Nabyłem Suzuki GSXR które miało problemy z gaźnikami. Silnik pracował nierówno, niezbyt wkręcał się na obroty a gdy z nich schodził zawieszał się na około 3 tys na kilka sekund, do tego nie chciał przyspieszać głównie przy około 7 do 9 tyś obrotów, dopiero później uzyskiwał moc. Wyczyściłem gaźnik i odkręciłem śruby wolnych obrotów z 2,5 na 5...
Błędy można wyłączyć programowo i tak pewnie ktoś zrobił , ja bym stawiał na wyłączenie egr bo on powoduje zmniejszenie przepływu dla wolnych obrotów , podobnie dzieje się przy chiptuningu , podniesienie mocy niesie za sobą podwyższenie parametrów przepływu ale nie w tak dużym stopniu . Co do 1,6HDI 75 ps tam mocy nie ma i nie było i to auto jedzie...
Da się podnieść ładowanie na wolnych przy regulatorze? Da się staczając koło pasowe. Nie chodzi tu o podniesienie tylko na wolnych po przygazowaniu do pełnych obrotów niecałe 28 to chyba za mało. Wydaje mi się ze winny jest regulator bo szczotki mam ok.
Prosty test czy zawór IAC działa - uruchom silnik, zaciągnij hamulec awaryjny, włącz I bieg i powoli puszczaj pedał sprzęgła aż zacznie "brać" (nie dotykaj pedału przyspieszenia), sterownik powinien utrzymywać wolne obroty, jeśli teraz nagle wciśniesz (wyłaczysz) sprzęgło obroty powinny na chwilę wyraźnie podskoczyć, po czym wrócić do nominalnych. Podobne...
Silnik generujący podciśnienie do jakiejkolwiek funkcji, jeśli pracuje na wolnych obrotach to nic mu się nie stanie. Nawet różnica w zużyciu paliwa powinna być niedostrzegalna. No nie do końca - diesel pracuje z nadmiarem powietrza, bez jakiegokolwiek dławienia ssania - przytkanie będzie powodowało podniesienie dawki paliwa, dla utrzymania obrotów...
sonda chodzi dobrze, żadnych zmian w jej pracy przy wystapieniu usterki. Co do okoliczności to po prostu występuje to na wolnych obrotach nie ważne czy zimny czy ciepły co jakiś czas szarpnie i tyle (powiedzmy raz na 20 obrotów wału) Wolne obroty w normie, poza tym nawet podniesienie obrotów do 1000-1100 nie powoduje zmiany zachowania silnika
Ale prądu wtedy na pewno pobrać z instalacji mogę mniej. Nieprawda, alternator na wolnych obrotach ma mizerną wdajność, podniesienie obrotów da to że wydajność wzrośnie i starczy ok 25A na klime na 1 biegu wentylatora i na radio. A jak sie ma nowszy samochód to alternator zostanie dodatkowo wysterowany.
Witam! W moim Golfie III 1,6 (wersja 101 KM, rocznik '98) wolne obroty są ok. 800rpm ale przy włączeniu klimatyzacji następuję podwyższenie do ok. 900rpm. PYTANIE: Czy jest możliwe poprzez ingerencję w "BIOS" podwyższenie tego drugiego poziomu wolnych obrotów do wartości np. 1100rpm? (Dla zainteresowanych dlaczego jest mi to potrzebne wyjaśniam, że...
Potrzebuje podnieś obroty jałowego bo mi powoli dwumasa klęka i na wolnych czasami budą telepie a zauważyłem że wystarczy 20 obr/min więcej i problem znika. Wiem, wiem powinienem wymienić dwumasę, a nie szukać półśrodków ale narazie nie mam wolnej kasy a ponieważ jeszcze mocno nie zrzędzi to pomyślałem sobie że z rok jeszcze wytrzyma :) Co do VAG'a...
Witam Golf IV 1,4 16V AXP obroty w okolicy 750 stabilne, silnik pracuje poprawnie nie ma z nim problemów. Kłopot w tym że na wolnych obrotach na postoju kierownica wpada w lekkie drgania, niby nic ale drażni. Podniesienie obrotów o 30 do 50 likwiduje ten problem. - Engine - Login --> 12233 - Adaptation ---> kanał 01 wartość 128 ale nie ma ochoty zmienić...
.... z TECHA nie ta się podniesc bo jest informacja, ze "bieg jalowy nie jest aktywny"... Całkiem mozliwe, że gazownicy ustawiając Ci "wolne obroty" zrobili to poprzez uchylenie przepustnicy. Stan biegu jałowego jest brany z czujnika TPS i skoro są takie wartości jak piszesz to całkiem możliwe, ze przepustnica teraz nie zamyka się do końca. Podniesienie...
W większości samochodów produkowanych już od lat 80-tych występuje tzw. podwyższony bieg jałowy, który polega na podniesieniu o pewna wartość normalnych obrotów biegu jałowego w czasie, gdy czujnik prędkości pojazdu wskazuje na to, że samochód się toczy, a silnik pracuje na luzie i wolnych obrotach. Takie działanie jest zamierzone przez producentów....
W week będe dopiero w domu to sprawdzę jaki mam reduktor. Nie bardzo już rozumiem w czym problem bo raz piszesz że pomaga podniesienie temperatury , a raz że problemy występują te przy rozgrzanym silniku bo to jest tak że jak mam temp przełączania gazu ustawioną na wyższą to nie występuje szarpnięcie silnikiem podczas nagłego dodania gazu z wolnych...
Posiadam Carinę II 1990r silnik 4A-FE. Przepustnica posiada możliwość doregulowania wolnych obrotów śrubą. Nie posiada ona silnika krokowego, tylko jest dziwne urządzonko z filterkiem flizelinowym i z tego co wywnioskowałem jest ono po to by wolniej przepustnica powracała z wysokich obrotów do biegu jałowego. Chciałbym się Was spytać, który element...
Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy Compala FL90 / FL92 Z racji ostatniego przypadku Compala, które do mnie trafił, postanowiłem zapytać się na forum, czy ktoś spotkał się z problemem przegrzewania karty grafiki po wymianie procesora na Penryn. Od początku. Sprzedałem sporo Compali FL90 IFL90 FL92 IFL92, w sumie około 30 sztuk. Potem już używane,...
Wydaje się że jeżeli to był by problem z ciśnieniem to podniesienie klapy by nic nie dawało.Dodam jeszcze że jeszcze jak auto było sprawne to po odłączeniu wtyczki od EHA zaczynało wyraźnie kuleć i objawy były podobne. edit: Dziś wymieniłem filtr paliwa i zamontowałem stop ke-jetronic wydaje mi się że spełnia swoją role ponieważ przy maks wychylonej...
miałem podobny 2 takie samochpdy i podobne problemy. w 1 po odpalenie nie chciał trzymać wolnych obrotów i jechać.... okazało sieże jest zapieczony ten że właśnie tłoczek w rozdzielaczu... przy włączonym zapłonie gdy działa pompa paliwa podniesienie tej klapki powinno dawać znaczna zmianę w pracy rozdzileacza (klapka wyżej większa ilość paliwa) jeśli...
Widzisz, zawodowo zajmowałem się czymś podobnym, tyle, że 50 lat temu, a teraz jestem niepełnosprawnym emerytem, który musi naprawiać samochód na chodniku przy jezdni w ruchu ulicznym. Powiem tylko, że mam trochę inne nastawienie. Te prawie 50 lat temu robiliśmy rzeczy na poziomie zachodnim, czasem nawet lepsze, ale nic nie wyprodukowaliśmy, bo nas...
Witam. Po remoncie głowicy i złożeniu wszystkiego do kupy silniczek ma problemy jak w temacie. Na wolnych obrotach przez chwile bardzo szarpie dosłownie jakby wypadał co drug zapłon, po czym jego praca się stabilizuje. Pompa nie była wykręcana z korpusu, oraz nie był zmieniany kat na kole napędowym. Co do dymu jest on bardzo gesty, nie rozwiewa się...
bo albo nie będzie wolnych obrotów, albo krokowy podniesie sobie całą skalę o kolejne 70 kroków w górę.
zrob reset akumulatorem i ustaw przepustnice wtedy sprawdz napiecie lambdy emulacja lambdy na masa jak dziala lambda to gaz do regulacji tak zeby lambda dobierala na wolnych(reduktor) i podniesionych obrotach(PWA) tps bosch mono a wlaczanie odrazupo dotknieciu gazu
Witam Seicento napawione :D przyczyną podniesionych wolnych obrotów był uszkodzony zawór, który znajduje się przy pochłaniaczu opar paliwa z lewej strony pod przednim nadkolem. Był non-stop otwarty i silnik zasysał sobie (lewe) powietrze poprzez pochłaniacz. Szukają usterki zacisnąłem gumowe kolanko które biegnie od tego własnie pochłaniacza do urządzenia...
Może był jaki Motodoktor wlany i było dobrze... na wolnych obrotach masz mieć ok 0.8-1Bar na rozgrzanym silniku a na podniesionych obrotach >2000 ciśnienie powinno być ponad 2bar. Zresztą znajdziesz te dane na necie.
Przebieg z sondy nie jest sinusoidą. Jeżeli sonda nie próbkuje na wolnych obrotach, to znaczy, że albo jest za uboga mieszanka (można to wykluczyć poprzez wstrzynkięcie dodatkowej porcji paliwa i zaobserwować, czy wskazanie się podniesie) lub sonda uległa przechłodzeniu.
Mechanik stwierdził, ze to nie będzie elektrozawor wiec nie wymieniałem natomiast powiedział, ze można podnieść obroty na wolnych obrotach przepustnicy? Jest to możliwe i bezpieczne? Co ciekawe gdy oddawałem nowy elektrozawor, który miał bym montowany no ale podobno nie trzeba to w sklepie był inny mechanik i jak z nim rozmawiałem mówiąc o moich objawach...
Wygląda to na alternator, który nie daje sobie rady z ładowaniem na wolnych obrotach lub wadliwe sterowanie. Włączasz klimę i jest wszystko git (podniesione obroty), wyjmujesz wtyczkę sterowania i też jest git (13,7 ale stabilne). Zacznij szukać od strony sterowania.
To nie jest zawór bezpieczeństwa, a zawór przelewowy. Chodźbyś go zablokował na sztywno, nie podniesiesz tym ciśnienia oleju na jałowych. Na wyższych obrotach - owszem.
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
Jeśli akumulator nie "zakręcił", to do akumulatora dołącz zwykły prostownik, najlepiej z amperomierzem, to da ci podgląd ładowania. Po kilkunastu minutach ładowania prądem 5A (lub trochę większym) i jeśli akumulator ma dobrą kondycję - rozrusznik powinien zadziałać. Wtedy odłącz prostownik, na kilka sekund podnieś obroty silnika. Na wolnych obrotach...
New Holland 8340 - problem z podnoszeniem pługa, otwiera się zawór przelewowy. Posiadam od niedawna New Holland 8340, 1997 r., z pompą hydrauliczną tandem, zębatą i tłoczkową. Od samego początku problemy z hydrauliką. Na chwilę obecną mam problem z podnośnikiem. Problem z podniesieniem pługa 4-skibowego, obrotowego. Na wolnych obrotach podnosi tylko...
Jak kolega wyżej - uszkodzony termostat ( za wcześnie lub cały cas otwarty ) Wyłącz ogrzewanie i odpal auto, poczekaj aż temperatura płynu się podniesie np do ok 70stopni. Podnieś maskę i sprawdź wąż gumowy, który idzie od termostatu do chłodnicy - powinien być zimny.
Najlepiej do fachowca, ale w mikserze jest śrubka za to odpowiadająca. Na zozgrzanym silniku (na luzie) lekko ją odkręcić np. 1/4 obrotu i zaobserwować. Zakładam, że na benzynie dobrze pracuje silnik na wolnych obrotach. Pozdrawiam
Znalazłem taki jak w instrukcji. Ale mam też problem z podnoszeniem czegoś cięższego. Jak było ciepło, to nie miał siły podnieść wciągarki z podpiętym drzewem. Na wolnych obrotach podnosi, ale już cóż cięższego to nie ma siły. A rozdzielacz można jakoś sprawdzić samemu?
Kupiłem nowy ten zawór i jest ok, działa. Mam jeszcze jedno pytanie: podnośnik podnosi, ale trzeba dać gazu (na wolnych obrotach nie działa, jedynie lekko podniesie, a jak już jest opór, to stoi). Co to może być?
Witam mam problem z zetorem 3011 nie podnosi na wolnych obrotach podniesie z 5 cm na wysokich bez żadnego zapiętego sprzętu pompa oleju szmelc czy coś innego? Dodam że stało się to z dnia na dzień po tym jak chodził przy pasie kostkującej parę godzin z góry dziękuję za pomoc
Jak zaczniesz kręcić będziesz wiedział czy w dobrą stronę kręcisz. Silnik ma pracować na wolnych obrotach jak stoisz bez dodawania gazu. Pewnie w prawo będziesz kręcił by podnieść przepustnicę.
podniesienie obrotów silnika polonez wolnych obrotów cewka wolnych obrotów
błędne ustawienie eeprom oporność głośnik głośniki fabia
unitra fonika gramofon schemat radio maria
Peugeot Boxer II – demontaż przełącznika zespolonego, Valeo COM2005, airbag, instrukcja Viessmann Litola LVR – płomień gaśnie, automat palnikowy Siemens LGB 21, diagnostyka