Najprościej oszukać wstawiajac diodę 3A na zasilaniu regulatora z plusa lub trio. Podbija wtedy o 0,4V. Czasem taki myk sie robi. W starszych autach lub maszynach rolniczych itp.
Dziękuje Wam. Czy rozłączenie obwodu wzbudzenia podczas pracy lub uszkodzenie jednej z 6 diod głównych może podnieść napięcie alternatora? Czy alternator po uruchomieniu silnika może mieć odpięty akumulator? Oczywiście obciążenie alternatora mieści się w prądzie znamionowym alternatora.
14,4V nie naładuje dostatecznie aklumulatora, zwłaszcza Ca-Ca. Tylko jak to się ma do napięcia 14,2-14,4V przy ładowaniu w samochodzie alternatorem? 14,4 jest ok, tylko ok. Zalecenia jak na ulotce leków są po to aby chronić zadnią część producenta, .... Każdy niech robi wg własnego uznania i wiedzy. A ty jak robisz, podniosłeś napięcie alternatora...
Wirnik jest zapewne "kłowy" doklejenie magnesów w takim rozkładzie pola jest niemożliwe, poza tym nie spowodowałoby to wzrostu napięcia. Już prościej byłoby podnieść napięcie transformatorem.
Jak ma np. wspomaganie elektro-hydrauliczne to sam sterownik wspomagania wysyła can'em żądanie o podniesienie napięcia na >=15V
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
Nie mam teraz ale załatwię sobie. Ok czyli przez mostek do regulatora :) Cewka ma 10 zw ale w żłobku jest 20 zw. Dodano po 43 Po cichu liczę że same magnesy już trochę podniosą mi napięcie
Ja w swojej dodałem diodę Schottky'ego włączoną na kablu wchodzącym do regulatora napięcia na alternatorze. Podniosło mi to to napięcie ładowania o około 0,3 V. Układ ładowania Skody nie był projektowany do jazdy cały dzień na światłach mijania.
W serwisie powiedziano, że to napięcie nie odbiega od normy bo może dochodzić nawet do 16V. Czy mam się czym martwić i co robić? Też nie wiem, czy się martwić. Może to jest ustawione tak celowo, żeby szybko akumulator naładować, ale czy jest to takie zdrowe dla akumulatora, to nie jestem do tego taki pewien, a to z tego między innymi powodu. Kiedyś...
No jak taki piec jest to alternator nie wyrabia. Zasil piec bezposrednio z alternatora
Witam.. Bardzo ciekawy sposób.W związku z tym mam parę pytań. Jakie zadanie spełnia ta chyba dioda ? I co się stanie jeśli się z czasem spali (pewnie nie będzie w ogóle ładowania i może można by wstawić diodę która świecąc sygnalizowałaby że się ładuje chociaż może na desce się zapali kontrolka o braku ładowania jeśli by się spaliła ta dioda) I jeszcze...
Witam. Czy da się w jakiś sposób podnieść napięcie akumulatora samochowego 12v na 14v ale tylko na jednym kablu ? Oczywiście na wyłączonym silniku jak się nie ładuje z alternatora. Jakiś kondensator?
Nie znam dokładnie konstrukcji tego alternatora ale diodę włączało się szeregowo (zgodnie z kierunkiem przewodzenia) w katody 3 diód z których prąd zasila regulator napięcia. Alternator ma przeważnie 9 diód - 6 wysokopradowych w mostku trójfazowym przez które prąd płynie do akumulatora i 3 diody małej mocy zasilające regulator napięcia i będące jednocześnie...
Niestety akumulator wyznacza napięcie w instalacji a alternator się do niego dopasowuje. Alternator bez akumulatora potrafi podnieść napięcie w instalacji do 50v. Boże, widzisz i nie grzmisz.!!!! Co jeden to lepszy. Ludzie wróćcie do szkoły, czytajcie literaturę techniczną, nie piszcie bzdur, na tak poważnym forum.
Mi się osobiście podoba układ. Co do awaryjności to się okaże po czasie ale myślę że nie powinien być awaryjny, w razie czego można jeszcze zamienić jakieś elementy. Mimo, że jest skomplikowany to ma kilka zalet: 1. Myślę że lepiej włączać światła jak się podniesie napięcie ładowanie, a nie jak zacznie ładować alternator bo wtedy go bardziej obciąża...
Przydałby się amperomierz prądu stałego - do 5A.Właczony -szeregowo-z przewodem idącym do akum. pokazałby faktyczną wartość prądu ładowania. I zobaczyłby tylko dymek z niego po odpaleniu silnika. Najlepiej iść z tym akum. do najbliższego punktu ładowania akumulatorów A gdzieś ty takie widział? Napięcie 14V jest prawidłowe, ale jeżeli autor chce mieć...
napięcie alternatora powinno być wyższe niż akumulatora dlatego chce podnieść napięcie do wartości 13,8V
Skoro nie odpala, nie działa też alternator. Więc regulator nie podniesie napięcia.
Trzeba by zamontować ładowarkę załączaną po stacyjce a najlepiej z automatycznego włącznika świateł plus jakiś mocny przekaźnik. Widzę dwa problemy. Duży prąd z alternatora gdy akumulator będzie rozładowany. Dwa przerwanie ładowania gdy sie naładuje na 100%. Pytanie czy BMS już nie ma którejś z tej funkcji. Jak nie to przetwornica o prądzie minimum...
Podłącz sobie w trójkąt, jak na schemacie a). Będziesz musiał dodać trochę więcej gazu, ale będzie się lepiej spawać. Przy połączeniu w trójkąt zmniejszy się napięcie, a prąd max będzie 150A, ale napięcie można podnieść zwiększając obroty alternatora (dlatego będziesz musiał dodać gazu :wink:).
No to wykrywanie wzrostu napięcia ładowania. Wiadomo że na starcie grzeją świece, uzupełnia prąd wzięty do rozruchu... Ustawić by włączało np po przekroczeniu 13.7V i z głowy. Podniesienie napięcia ładowania samo z siebie mówi że pobory się skończyły i alternator ma lżej. Nie działa tylko w nowych samochodach z "ynteligentnym" ładowaniem... Po co sterowanie...
Najczęściej w takim przypadku na skutek nadmiernego wzrostu napięcia "leci" prostownik, alternator bez obciążenia potrafi podnieść napięcie w instalacji nawet do 50V :!: Kiedyś naprawiałem opla kadetta w którym pan "miecio" sprawdzał napięcie ładowania metodą: odpiąć akumulator i sprawdzić czy silnik zgaśnie. Silnik oczywiście zgasł, ale nie dlatego...
Może mierz napięcie w instalacji, kiedy alternator ruszy to napięcie musi się podnieść np. z 12.5 na 14V. Taki skok sądzę że da się bez problemu programowo wykryć, korzystając z wbudowanego w Attiny13 ADC.
https://obrazki.elektroda.pl/3599066100_... Plus po stacyjce, przewód czerwony kupionego modułu podłączamy pod styk 4, czarny przewód włącznika świateł w aucie. Biały masa podłączamy pod masę samochodu brązowy przewód styk 12 Brązowy i niebieski łączymy razem i podłączamy pod styk 1 przewód czerwony. Drugi brązowy podłączamy pod...
Niczego nie znajdzie ! Tej mocy alternator na biegu jałowym nie podniesie napięcia do nominalnego.
Termistor w regulatorze podniósł. Zimno jest...
Straty to I^2. Zatem podniesienie napięcia z 12V na 230V to redukcja strat 370x
Czemu 16V? Można w pewien sposób oszukać regulator w alternatorze aby lekko podniósł napięcie, ale ja tego nie zastosowałem. Obroty jałowe wedle producenta powinny być 1400 rpm, ja ustawiłem 2000. Przy wzbudzonym alternatorze, nawet bez obciążenia, kiedy zejdę na 1400 silnik przygasa, więc ustawiłem min. ~2000 rpm. Obroty mocy maksymalnej silnik osiąga...
Żeby nie było nieporozumień: Chodziło mi o moc elektryczną przyłożoną do wzmacniacza a nie moc sinusa na wyjściu. Jak wiadomo takie wzmaki solidnie się grzeją, czyli tracą sporo mocy na ciepełko :) A akumulator 135Ah kosztuje koło 400 zł :) chyba tańszy będzie alternator :)
Witam, a po jakiego wymieniać przetwornicę na inną? i narażać się na dodatkowe koszty?? Zrób tak: masz w samochodzie 2 szt aku 12V połączone szeregowo to pewne. poprowadź przewód do kabiny ale od aku którego minus jest na masie. To ważne!!Tylko od tego klemy plusowej. Dlatego tak ma być, bo jak zaśniedzieje trochę mostek pomiędzy aku to napięcie się...
a nie spali stojana te podniesienie napięcia??szkoda by było, bardzo się przywiązałem już do tego alternatora :D
Większość nowych ładowarek nie przekracza napięcia 14,4V a takie panuje gdy jest uruchomiony silnik i działa sprawny alternator. Nie ma jednak gwarancji, że odłączenie baterii rozruchowej lub podniesienie jej napięcia do 14,4V gdy silnik jest wyłączony, nie spowoduje zwisu komputera pokładowego lub czegoś inteligentnego w samochodzie.
Oto wyniki dokładnych pomiarów: 1. Stan przed uruchomieniem silnika (napięcie cały czas mierzone na klemach akumulatora) = 12,8 V (samochód stał na zewnątrz od tygodnia) 2. Uruchomienie, stan jałowy = 14,07 V 3. Podniesienie obrotów i powród do jałowego = 14 V +- 0,2 V 4. Włączenie świateł mijania obroty ok 700-800 = delikatne miganie ok 2-4 Hz, 14,02...
Podnieś obroty za pomocą pedału gazu. Efekt ten sam.
Panowie , nie tak szybko. Idę o zakład z każdym z Was że żaden stary BOSCH 9 diodowy nie ulegnie awarii gdy odepniemy jedną z klem. To czy napięcie urośnie ponad normatyw zależy tylko od konstrukcji danego alternatora, czyli sterowania. Natomiast przy większości japończyków czy koreańczyków chwilowe podniesienie klemy grozi wzrostem napięcia do kilkudziesięciu...
Dzień dobry, mam problem ze wzbudzeniem alternatora w kombajnie John Deere 1177/H4. Po 1-dniowym postoju trzeba "podgazować" silnik do maksymalnych obrotów. Jeśli akumulator jest dobrze naładowany wystarczy lekko podnieść obroty. Alternator i kontrolka od ładowania są oryginalne. Wymieniany był regulator napięcia. Na jednym z filmików na yt widziałem...
przedstawionym porównaniu prądnicy i alternatora czy nie: https://ck68.pl/th/sam/sam003.pdf Śmiech mnie ogarnia jak widze takie artykuły, w tym regulator rna jeżpola i i podobne dinozaury. Akurat o alternatorach to wiem conieco bo robiłem z nimi wszystko w tym zdejmowanie charakterystyk. Tak wydajnosc prądowa alternatora zalezy tylko od obrotów, prawie...
W Audi 3.0TDI alternator ma 14V 220A. Po modyfikacji regulatora można zapewne podnieść dość znacznie napięcie. Warto by było zastosować układ automatycznej regulacji mocy silnika spalinowego zależnie od potrzeb. Nowsze (w sumie to od dobrych kilkunastu lat) alternatory maja nawet wyjście informacji o obciążeniu alternatora.
A to ja poproszę Moda o kilka słów wyjaśnienia przy okazji inni też się czegoś nauczą . W moim opisie tego alternatora ma napisane że alternator ustawia regulatorem wewnętrznym napięcie minimalne 14,2 volta a sterownik w zależności od obciążenia i innych parametrów powoduje podniesienie napięcia do 14.4 wyzwalając odpowiednio prace regulatora dlatego...
Normalne zachowanie. Jak masz czujnik ciśnienia wspomagania to go aktywuj. Podniesie to wystarczająco obroty.
Ciekawe rzeczy Waść piszesz, 14,4V to jest typowe napięcie w aucie fabrycznie wyposażonym w zwykły akumulator. W nowszych, gdzie ładowanie jest kontrolowane przez ECU silnika, napięcie to jest podnoszone tuż po uruchomieniu silnika nawet do 15,5V. Tak aby szybko uzupełnić energię w akumulatorze. Cieszę się, że mogłem coś ciekawego napisać. Drwini proszę...
Spróbuj podnieść obroty do 2500 obr/min i wtedy mierz napięcie na zacisku alternatora Ciągłość niebieskiego przewodu sprawdź do alternatora
Raczej nic. Z naciskiem na raczej. Robiłem takie rzeczy i żyją. Nowa bateria ma więcej niż 12V. A pracujący alternator generuje ponad 14V. Może dochodzić do 15V. Co prawda używasz pilota przez sekundę i raczej takie podniesienie napięcia nie powinno go uszkodzić. Ale jak wyżej kolega wspomniał można dać mały stabilizator. Można też dać rezystor. Wystarczy...
Kolega chciał chyba napisać, że alternator podczas pracy z odłączonym akumulatorem może znacznie podnieść napięcie w instalacji i uszkodzić elektronikę np.ECU. ;)
Daj diodę 1A w szereg z zasilanie reglera z D+ Nie rozumiem, wyjaśnisz mi to bardziej szczegółowo? I czy to podniesie napięcie ładowania w całym zakresie czy tylko kiedy jest rozgrzany?
Mostek masz raczej uszkodzony, taki już urok tych alternatorów. Dodatkową diodę wstawiłeś żeby podnieść napięcie, a już wtedy pewnie mostek był uszkodzony. Teraz załatwiłeś go na dobre, ciekawe jak stojan to wytrzymał bo ten świst może źle wróżyć. Nie męcz go więcej, bo nie będziesz miał już co naprawiać.
Niestety nie. Wymieniłem sondę, regulator napięcia, wiązkę przewodów od alternatora do akumulatora i rozrusznika. Nie wiem co dalej.
Niekoniecznie. Do sprawdzenia masa na budzie/silniku pojazdu. Spalony regulator jak nic. Żadna masa ci nie podniesie napięcie.
Jak jeździsz na krótkich odcinkach to zimą raz na miesiąc musisz podłączyć ładowarkę na parę godzin. Nawet przy sprawnym ładowaniu będą problemy. Do sprawdzenia, regulator napięcia, alternator, szczotki, pasek. 13,8V to niby nie jest mało, właściwie nawet prawidłowo. Podniesienie napięcia do 14,4V na pewno by poprawiło sytuację.
Natomiast w zimie podłączenie takiego alternatora napędzanego silnikiem 230V do akumulatora w ciągniku na kilkanaście minut znacznie pomoże przy rozruchu. Akumulator przy dużym prądzie ładowania rzędu 30A, podniesie swoją temperaturę i oczywiście napięcie. Podczas zapalania przedałnby sie układ regulujący napięciem alternatora aby nie płynął zbyt duży...
https://obrazki.elektroda.pl/9183095400_... Możesz polecić jakąś ładowarkę prostownik zatem? https://allegro.pl/oferta/automatyczny-p... To zbiera dobre opinie. Ogólnie mam jeszcze jedną kwestię ale muszę założyć jeden temat bo jest rozbudowany. Zapytam tu krótko bo miniładowarka nie chce...
Dla "ludzi ułomnych" Aletranator w nowych fordach, dokładnie prąd ładowania jest regulowany przez sterownik silnika. Widać na załączonym schemacie. Jeżeli wasza wiedza skończyła się na czasach poloneza i małego fiata z prądnicą, nalegam nie piszcie głupot. Teraz serwisant ma opcje kodowania alternatora w zależności od jego mocy w [A] i napięcia ładowania....
Nie wolno odłączać akumulatora na pracującym silniku nawet na parę sekund! Takie coś grozi uszkodzeniem elektroniki w aucie ponieważ alternator bez obciążenia może podnieść napięcie w instalacji nawet do 50V i wpiz*** popali wszystko i nie odpalisz sprzęta. Poza tym w nowych samochodach przy podmianie akumulatora musisz mieć podłączone źródło napięcia...
A jak trzymasz gaz, ciśnienie rośnie to przepustnica się otwiera? Wygląda to jakby podlewał więcej paliwa bo widzi rosnące ciśnienie w kolektorze, co jest normalne, ale bez otwarcia przepustnicy co prowadzi do zalania silnika paliwem. Niestety ja tu widzę dwie przyczyny: postrzelony sterownik silnika; wariacje z rozrządem. Wczoraj patrzyłem w swoim...
Co ci da podniesienie napięcia na wirniku jak i tak stojan nie będzie miał z tym co zrobić, pole będzie wirowało za wolno :lol: Słuchaj, zwiększ stosunek przełozeń.
Przy rozruchu napięcie spada pobieżnej 10V To jest akceptowalne. Bez podglądu parametru stanu naładowania akumulatora zachowanie alternatora jest dla mnie jak najbardziej prawidłowe. Odpal silnik z zapiętym miernikiem , włącz nawiew i zostaw tak na 5-10 minut . Zobacz czy nie podniesie napięcia .
Niegdyś w ś.p. maluchu zrobiłem myk z przekaźnikami i nową wiązka wprost z alternatora było cudnie dodam ze podniosłem napięcie do 15V Krótko - ABSURD! Przede wszystkim bliżej jest akumulator, bo z przodu. A jedyne co, to wystarczyło zadbać o porządne połączenie na rozruszniku. A 15V to już za dużo. W zeszłym roku zrobiłem ojcu w cc 700 poleciałem...
To jest normalny objaw że ci siądzie na chwilę napięcie w instalacji jak szarpniesz większy prąd . Zanim samochód podniesie automatycznie obroty silnika żeby alternator mógł wyrobić to będziesz miał spadek . A czy na większych obrotach masz tak samo.
Jeżeli akumulatory i podwieszone do nich odbiory mają być odseparowane od siebie, to do ładowania wystarczy każdy z nich połączyć z alternatorem za pośrednictwem diody 100A i małym o małym spadku napięcia Niestety - spadek napięcia jednak wystąpi, a dla końcowego napięcia ładowania każda dziesiętna część volta jest bardzo ważna. Idea nie jest nowa,...
Na pewno ? Kiedy podłączam pod alternator czyli 14,4V jest głośniej i to słychać, przynajmniej ja słyszę sporą różnice.
Akumulatory pracują 18 lat Napięcie ładowania z alternatora silnika przez 30 minut raz w miesiącu - 28,4V, potem jak juz wspomniałem pozostają cały czas pod napięciem 26,4V Podniosłem ładowanie buforowe do 27,4, ale już gazują, więc idą w odstawkę. Zależy mi na prawidłowym ustawieniu ładowania buforowego, by następny zestaw baterii wytrzymał długo.
Przekaźnik możesz sterować np układem do załączania świateł dziennych. Aktywuje przekaźnik jak tylko napięcie w instalacji zostanie podniesione powyżej 13.5 V.
Niestety ale nie da się. Policz sobie pobór prądu przez przetwornicę przy mocy wyjściowej 800W. Biorąc nawet 100% sprawność to masz prawie 60A przy zasilaniu 12V. Przy tych akumulatorach wystarczy na ok. 2 h Chyba nie tędy droga. Można próbować podnieść pierwotne napięcie zasilania do 48V ale z kolei wymaga to poszukania alternatora o takim napieciu...
Można też interfejsem wejść w BCM'a i podnieść to minimalne napięcie, w renówce miałem ustawione fabrycznie na 11.8V, da się zmienić na maks. 13.0V - opisane jako "minimalne napięcie instalacji" czy coś w tym stylu.
W przypadku alternatora, niezaleznie jak polaczysz fazy, napiecie wyjsciowe bedzie takie samo - ustalone przez regulator. To też napisałem tu: Tak byłoby w przypadku gdyby alternator nie miał regulatora napięcia, a ponieważ ma ten regulator i ten regulator zasilany jest wyprostowanym napięciem fazowym (w obydwóch przypadkach) i z nim porównywane jest...
Cześć. Ostatnio oglądałem na Youtube faceta, który zamiast normalnego akumulatora kwasowego, zamontował superkondensatory i mały aku chyba Li-Ion 12V. U mnie niestety jest diesel (przy grzaniu świec spada mi napięcie do 11V, więc raczej prądu nie starczyłoby na rozruch), ale zastanawia mnie jedna rzecz. Co gdyby podłączyć do akumulatora albo kondensator...
napięcie podniesione do 13,8 to jest ładowanie z alternatora, załącza agregat jak wykrywa pracę silnika by nie zabić aku na postoju. Zamiast bawić się w drogie zasilacze kup alternator silniczek jeden kW połącz wałki. Podłącz do masy i plusa akumulatora. Jak odpalisz zewnętrzne ładowanie to układ wykryje pracę silnika i agregat będzie działał. Wydaje...
Do Robin 23. Zmień pąpę olejową w podnośniku. I będzie ci podność jak młodzikowi. Pewnie masz w skrzyni olej lux. Możesz zmienić na gęstrzy.Hipol 6--15. To też pomaga. Ale po rozgrzaniu oleju, podnosnik zawsze słabnie.jeżeli masz takie objawy to napewno masz zużytą pąpę. Zresztą to tylko wysiada. Czasami na siłowniku uszczelki też się zurzytwają. Wtedy...
Rozrusznik całkowicie odpada, jest to silnik szeregowy o małej ilości zwojów i żeby on mógł wygenerować napięcie w granicy 20 V jego obroty musiały by iść w tysiące. Jeśli chodzi o alternator to 800 obr/min to jest minimum przy jakich wzbudza się na napięcie znamionowe. Po obciążeniu go, napięcie spada i trzeba podnieść obroty żeby skompensować spadek....
Dzięki za podpowiedzi, faktycznie świece żarowe podgrzewają jeszcze zimny silnik po uruchomieniu w celu poprawy jakości spalin, ale moim zdaniem to nie powód żeby ładowanie spadło do 12V, po włączenie świateł mijania 11,9V + pogrzewanie tylnej szyby to na wyświetlaczu już tylko 11,7V i wyższe obroty silnika mało zmieniają, a gdy świece się wyłączą...
Prądnica rowerowa - moc 3 W. Napięcie 6 V. Przetwornica - sprawność 70%. Z 3 W robi się 2,1 W po stronie 12 V. Przy tej mocy i napięciu prądu wyjdzie I = P/U. Może być mało do baterii 12 V/60 Ah, ale do baterii 5 Ah może być dobrze. Trzeba podnieść napięcie do 13,8 V, to prąd jeszcze bardziej spadnie. Do podtrzymania się nada. Do ładowania za słabe....
Z tą diodą napięcie jest ok 0,1-0,2V wyższe Diode minimum 6A i podniesie o 0,6V. Zwarcie międzyzwojowe skutkuje zwęgleniem izolacji .
Znalazłem coś takiego: http://itx-sklep.pl/zasilacze/zasilacze_... Tylko ja rozumiem, że to się włącza przy braku napięcia na zasilaniu głównym, a nie tylko przy jego spadku. Można by więc to podpiąć do szyny akcesoriów (praca tylko przy włączonej stacyjce) i po wyłączeniu silnika przechodziłby na akumulator dodatkowy. Tylko,...
edyny sposób żeby ruszyć rozładowany akumulator to uruchomić auto na drugim sprawnym akumulatorze od sasiada jeśli jest dostępny i na włączonych światłach go podmienić z rozładowanym Gratulacje, właśnie dałeś radę jak upalić alternator i możliwe że komputer sterujący.. NIGDY nie wolno odłączać akumulatora podczas pracy silnika, napięcie wzrośnie do...
Jeżeli alternator pracuje wg. Ciebie prawidłowo przy 6V,to logicznym było by podniesienie napięcia o drugie tyle. Aby to uzyskać trzeba nawinąć podwójną ilość zwojów. Drut na stojanie to 1,25mm tj.ok. 1,2 mm#. Drut 0,9mm daje nam przekrój ok.0,6mm# i takim drutem bym przewinął ten alternator. Resztę załatwi regulator napięcia (stabilizacja na poziomie...
Kolego lepiej sie już nie wypowiadaj, bo za chwile się dowiemy że motocykl ma dynamo czerpiące napęd z opony. Może nie z koła, ale nowoczesnym alternatorom motocyklowym z kołem ze stałym magnesem, bliżej jednak do dynam, niż do układów klasycznego alternatora ze sterowanym uzwojeniem. Dlaczego upieracie się przy dwóch alternatorach? Przecież można...
I na 12 woltach przedwzmacniacz bedzie ci chodził.Tylko jego wzmocnienie troche spadnie. Ważniejsze jest jego wyfiltrowanie ,żeby ci w głośniku nie jerczało z układu zapłonowego. I od alternatora. Przedwzmacniacze są szczegulnie wrażliwe.Dobrze jest oczywiście podobierać punkty pracy tranzystorów. Ale to już trudniejsze.
Najcześciej przy pomiarze prądu spoczynkowego rozpinamy aku, podłączamy amperomierz i czekamy na ustalenie poboru. Można spróbować inaczej: Przy pomiarze prądu wyłączonego samochodu warto podłączyć się tak, żeby nie przerwać obwodu akumulator<->samochód po jeździe i zgaszeniu silnika. Tzn. odpinając klemę, na której robimy pomiar prądu nie przerwać...
Z doświadczenia skoki napięcia ładowania powodują zużyte pierścienie ślizgowe (słaby kontakt nierówna powierzchnia i wzbudza się przez to regulator) dwa częściej nieorginalny słaby regulator którego wzbudzi nawet włącznie świateł ( pofaluje napięciem że 2-3 razy po czym się uspokaja aż znowu jakiś skokowy spadek czy podniesienie napięcia po włączeniu...
Witam specjalistów! Dostosowałem VW T4 Caravelle do warunków mini-kampera. Od 3 sezonów jeżdżę nim turystycznie i w drugim sezonie zamontowałem dodatkowy aku z całą instalacją, pociągniętą od podstawowego aku. Sprzęt: - jeden, firmowy alternator (120A) + podstawowy aku 74Ah (kwasowo-ołowiowy), - dodatkowy aku 110 Ah, żelowy głębokiego rozładowania,...
Zapomniałem dodać, że jeśli podniosę napięcie do ok.15V to zaczyna stroić. Podłączałem w aucie i dopiero na obrotach ok 2,5tys, kiedy alternator daje wyższe napięcie stroi i gra. Dodano po 41 Pomiary zaraz znajdę, bo gdzies mi się zawieruszyły...
Fakt może i zejścia nie będzie takiego, ale masa drgająca w JL'ach jest o wiele mniejsza, a też i DF będzie lepszy, łatwiej będzie kontrolować dwa takie słabsze niż pionka 1kW zwłaszcza, że nie mam nadwyżki mocy żadnej, max co wycisnę to 850-900W przy podniesionym napięciu do 15V (autorski regulowalny regulator napięcia zamiast oryginalnego z alternatorów)....
Ale jak gramy na postoju np 500W to po kilku minutach napięcie na akumulatorze spada do 10-11V. Czasami warto podczas grania włączyć klime , podniesie to obroty i wydajność alternatora. Co za rada...obawiam się, że cegła na pedale gazu będzie lepszym rozwiązaniem. Wiesz ile prądu zżera klimatyzacja? To ma podnieść "wydajność alternatora"? Chyba, że...
Spadki napięcia mogą powstawać na złych stykach. Prąd ładowania akumulatora i prąd pobierany przez urządzenia przepływający przez zły styk powoduje jego nagrzewanie, rezystancja styku rośnie co powoduje jeszcze podniesienie rezystancji i jeszcze większy spadek napięcia. Skontroluj wszystkie połączenia - klemy na akumulatorze, połączenie ujemnej klemy...
Jeżeli to co tu piszą - http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... jest prawdą i regulator jest wbudowany to zrób tak: Odłącz cienki przewód, zostaw go nie podłączony. Weź żarówkę 12V min, 5W i podłącz ją pomiędzy grubym zaciskiem a cienkim. Akumulator podłączony cały czas. Na zgaszonym silniku powinna świecić, na uruchomionym...
Pomyliłęm się. nie 70A, a 80A.Alternator jest Valeo. W nastepnych rocznikach wkładali juz 90A i 120A. Tylko tak sobie myślę że jakby zdechła dioda to by pewnie światła pulsowały, ale nic takiego nie ma. Dodano po 8 POliczyłem ze swiatła (mijania,drogowe, przeciwmgielne, pozycyjne) to około 400W. Do tego dochodzi dmuchawa wnętrza i wiatraki na pierwszym...
Niejasny pozostaje dylemat czy akumulator EFB ca-ca będzie prawidłowo ładowany w starszych autach regulowanych do 14,4V, zwłaszcza jeżdżących rzadko? Mój Ca-Ca Cartechnic 74Ah/680A waży 17,5kg i w aucie ze światłami i wentylatorami dostaje 14,36V przy 900 obr, a 14,39V analogicznie obc, przy 3000obr, jednak wymaga doładowywania raz w miesiacu. Będzie...
Zrobiłem tak: Regulator alternatora został przerobiony, to znaczy przecięte ścieżki i wyprowadzone na zewnątrz kable. W przypadku pozycji ładowanie wszystko jest jak fabrycznie, w przypadku pozycji spawanie zewnętrzny układ na LM338 przejmuje stopniową regulację napięcia wzbudzenia. Akumulator jest zabezpieczony heblem prądowym na moment spawania. Teoretycznie...
A charakterystyka ładowania akumulatora? Alternator ładuje stałym napięciem a nie stałym prądem.Te 20 A to max. wydajność alternatora. Akumulator będzie pobierał prąd co raz mniejszy w miare ładowania.Na początku będzie 20A ale ten prąd bardzo szybko spadnie i koncówka ładowania będzie prądem paru Amperów. I tak w końcu, średni prąd ładowania wyjdzie...
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
kontrolki świecą sie i gasną prawidłowo, niby to nie problem ale mnie to denerwuje, prosze o poradę co zrobić w tym przypadku:) Zawsze można zmienić samochód na lepszy, proponuję golfik 4 wiadomo w tedeiku, jakaś klijóweczka dwójka, fiacik tipo z szóstą parą wymienianych progów. To żarcik, teraz już będzie na poważnie. To że nie masz ładowania wcale...
Apetyt wzrasta w miarę jedzenia.Pracuje za Ciebie elektronika a raczej elektroniczny regulator napięcia.który próbkuje wysokość napięcia i jeżeli napięcie na akumulatorze jest niższe od zadanego 14.4v to podaje odpowiednio wyższe napięcie na uzwojenie wirnika alternatora i wówczas silniejsze pole magnetyczne we wirniku alternatora wymusza większy prąd...
tą masę podaje panel "klimatronik" po włączeniu manualnej klimatyzacji po (sprawdzeniu warunków załączania kompresora) pojawia się masa na pin15 (napięcie między + a pin15 około 14V, czyli napięcie alternatora. Klimatyzacja się nie włącza. Błędów brak na CLIP-ie. Czy sterowanie silnika po włączeniu klimatyzacji niezależnie od włączenia/wyłączenia sprzęgła...
Dodaję ten opis, gdyż pewnie wielu chętnym którzy mają corsę z czasem twierdzą że bez wspomagania ciężko i chcą je założyć Jest już jeden taki post na forum, jednak nie jest on zbyt precyzyjnie napisany. Jeśli wkradły się jakieś chochliki i nieścisłości dajcie znać, poprawie, dopisze. Skompletowałem części i zabrałem się do zakładania. Corsa 1.2 8V...
To zasilanie z 3x6V nie jest dobrym pomysłem , bo dla akumulatorów odpowiednie napięcie "zasilania" jest rzędu 20-21V. Przy 17V będą stale rozładowane co po roku skutkuje wymianą na nowe. 17V na 9cel=1,88V na cele. Nie wiem czy wytrzymają rok. Praktycznie nic nie zrobisz bo podnoszenie o 3V nieznacznie podniesie moc wzmacniacza , ale musisz zastosować...
Witam, mam v50 z 2.0D 2010 rok. Od niedawna zaczął świecić się błąd ładowania. Początkowo bez żadnych objawów. Nadmienię że w trakcie mrozów auto nie miało żadnych problemów z paleniem ale czasami trochę piszczało przy 1-2tyś obr. (pasek alternatora?) Akumulator 12.5V, ładowanie 14.7V. Błąd zapala się po ok 2 min od odpalenia, jednak napięcie ładowania...
Tu bym polemizował, aczkolwiek organoleptycznie tego nie sprawdzałem - tym niemniej regulatory napięcia alternatorów zawierają element termowrażliwy, do regulacji napięcia ładowania w funkcji temp. zewnętrznej, mam dość zaawansowany prostownik inwertorowy z sondą temperaturową do korekcji prądu wraz ze zmianą temperatury akumulatora. Zauważ ponadto...
Stawiam na przebicie w uzwojeniu stojana do masy. Jeśli alternator jest nisko zabudowany taki objaw może się pojawić po 10 latach użytkowania i jest narażony na wodę. W zimie dochodzi jeszcze sól. Jedyną rzeczą żeby się przed tym ustrzec to upapranie w/w uzwojenia w silikonie lub smarze oleju, będzie spokój na trochę czasu. Na jak długo niewiem bo zaczołem...
Tu sie nie zgodzę. Chińskie mierniki potrafią zaszokować. Dajesz przebieg przemienny nałożony na napięcie stałe. Miernik uśrednia wyniki. Rezultat może byc bardzo różnym Akumulator można potraktować jak kondensator o bardzo dużej pojemności. "Nałożony" przebieg przemienny ze źródła o dużej oporności wewnętrznej (a do tego sprowadza się alternator dający...
Osobiście słyszałem opinie, że wypada podnieść obroty silnika dawcy w momencie odpalania silnika biorcy, aby zwiększyć obroty alternatora, a co za tym idzie wydajność prądową. Mogę (z praktyki) napisać o konieczności podniesienia obrotów w silniku "dawcy" aby podnieść minimalnie napięcie w instalacji dawcy (aby było wyższe choć o "ułamek Volta" niż...
podnieść napiąć zasilacz zasilacz podnieść napiąć podnieść napiąć ładować
zakodować kanał samsung model matrycy precyzyjny potencjometr
klimatyzator przenosny zegar metron instrukcja
Vivax LED TV-40LE120T2S2SM - Włączanie bez pilota Schemat kosiska Castel Garden TC102 - gdzie znaleźć?