Najprościej oszukać wstawiajac diodę 3A na zasilaniu regulatora z plusa lub trio. Podbija wtedy o 0,4V. Czasem taki myk sie robi. W starszych autach lub maszynach rolniczych itp.
Wirnik jest zapewne "kłowy" doklejenie magnesów w takim rozkładzie pola jest niemożliwe, poza tym nie spowodowałoby to wzrostu napięcia. Już prościej byłoby podnieść napięcie transformatorem.
Dziękuje Wam. Czy rozłączenie obwodu wzbudzenia podczas pracy lub uszkodzenie jednej z 6 diod głównych może podnieść napięcie alternatora? Czy alternator po uruchomieniu silnika może mieć odpięty akumulator? Oczywiście obciążenie alternatora mieści się w prądzie znamionowym alternatora.
14,4V nie naładuje dostatecznie aklumulatora, zwłaszcza Ca-Ca. Tylko jak to się ma do napięcia 14,2-14,4V przy ładowaniu w samochodzie alternatorem? 14,4 jest ok, tylko ok. Zalecenia jak na ulotce leków są po to aby chronić zadnią część producenta, .... Każdy niech robi wg własnego uznania i wiedzy. A ty jak robisz, podniosłeś napięcie alternatora...
Jak ma np. wspomaganie elektro-hydrauliczne to sam sterownik wspomagania wysyła can'em żądanie o podniesienie napięcia na >=15V
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
Zwykłych żarówek nie stosuj, bo w mig wysysają akumulator. Tylko LED. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Owszem, robi.
Nie mam teraz ale załatwię sobie. Ok czyli przez mostek do regulatora :) Cewka ma 10 zw ale w żłobku jest 20 zw. Dodano po 43 Po cichu liczę że same magnesy już trochę podniosą mi napięcie
W serwisie powiedziano, że to napięcie nie odbiega od normy bo może dochodzić nawet do 16V. Czy mam się czym martwić i co robić? Też nie wiem, czy się martwić. Może to jest ustawione tak celowo, żeby szybko akumulator naładować, ale czy jest to takie zdrowe dla akumulatora, to nie jestem do tego taki pewien, a to z tego między innymi powodu. Kiedyś...
No to wykrywanie wzrostu napięcia ładowania. Wiadomo że na starcie grzeją świece, uzupełnia prąd wzięty do rozruchu... Ustawić by włączało np po przekroczeniu 13.7V i z głowy. Podniesienie napięcia ładowania samo z siebie mówi że pobory się skończyły i alternator ma lżej. Nie działa tylko w nowych samochodach z "ynteligentnym" ładowaniem... Po co sterowanie...
No jak taki piec jest to alternator nie wyrabia. Zasil piec bezposrednio z alternatora
Nie znam dokładnie konstrukcji tego alternatora ale diodę włączało się szeregowo (zgodnie z kierunkiem przewodzenia) w katody 3 diód z których prąd zasila regulator napięcia. Alternator ma przeważnie 9 diód - 6 wysokopradowych w mostku trójfazowym przez które prąd płynie do akumulatora i 3 diody małej mocy zasilające regulator napięcia i będące jednocześnie...
Witam. Czy da się w jakiś sposób podnieść napięcie akumulatora samochowego 12v na 14v ale tylko na jednym kablu ? Oczywiście na wyłączonym silniku jak się nie ładuje z alternatora. Jakiś kondensator?
Witam.. Bardzo ciekawy sposób.W związku z tym mam parę pytań. Jakie zadanie spełnia ta chyba dioda ? I co się stanie jeśli się z czasem spali (pewnie nie będzie w ogóle ładowania i może można by wstawić diodę która świecąc sygnalizowałaby że się ładuje chociaż może na desce się zapali kontrolka o braku ładowania jeśli by się spaliła ta dioda) I jeszcze...
Ja w swojej dodałem diodę Schottky'ego włączoną na kablu wchodzącym do regulatora napięcia na alternatorze. Podniosło mi to to napięcie ładowania o około 0,3 V. Układ ładowania Skody nie był projektowany do jazdy cały dzień na światłach mijania.
Niestety akumulator wyznacza napięcie w instalacji a alternator się do niego dopasowuje. Alternator bez akumulatora potrafi podnieść napięcie w instalacji do 50v. Boże, widzisz i nie grzmisz.!!!! Co jeden to lepszy. Ludzie wróćcie do szkoły, czytajcie literaturę techniczną, nie piszcie bzdur, na tak poważnym forum.
napięcie alternatora powinno być wyższe niż akumulatora dlatego chce podnieść napięcie do wartości 13,8V
Trzeba by zamontować ładowarkę załączaną po stacyjce a najlepiej z automatycznego włącznika świateł plus jakiś mocny przekaźnik. Widzę dwa problemy. Duży prąd z alternatora gdy akumulator będzie rozładowany. Dwa przerwanie ładowania gdy sie naładuje na 100%. Pytanie czy BMS już nie ma którejś z tej funkcji. Jak nie to przetwornica o prądzie minimum...
Skoro nie odpala, nie działa też alternator. Więc regulator nie podniesie napięcia.
Raczej nic. Z naciskiem na raczej. Robiłem takie rzeczy i żyją. Nowa bateria ma więcej niż 12V. A pracujący alternator generuje ponad 14V. Może dochodzić do 15V. Co prawda używasz pilota przez sekundę i raczej takie podniesienie napięcia nie powinno go uszkodzić. Ale jak wyżej kolega wspomniał można dać mały stabilizator. Można też dać rezystor. Wystarczy...
Co ci da podniesienie napięcia na wirniku jak i tak stojan nie będzie miał z tym co zrobić, pole będzie wirowało za wolno :lol: Słuchaj, zwiększ stosunek przełozeń.
Podłącz sobie w trójkąt, jak na schemacie a). Będziesz musiał dodać trochę więcej gazu, ale będzie się lepiej spawać. Przy połączeniu w trójkąt zmniejszy się napięcie, a prąd max będzie 150A, ale napięcie można podnieść zwiększając obroty alternatora (dlatego będziesz musiał dodać gazu :wink:).
Przydałby się amperomierz prądu stałego - do 5A.Właczony -szeregowo-z przewodem idącym do akum. pokazałby faktyczną wartość prądu ładowania. I zobaczyłby tylko dymek z niego po odpaleniu silnika. Najlepiej iść z tym akum. do najbliższego punktu ładowania akumulatorów A gdzieś ty takie widział? Napięcie 14V jest prawidłowe, ale jeżeli autor chce mieć...
Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
Przy rozruchu napięcie spada pobieżnej 10V To jest akceptowalne. Bez podglądu parametru stanu naładowania akumulatora zachowanie alternatora jest dla mnie jak najbardziej prawidłowe. Odpal silnik z zapiętym miernikiem , włącz nawiew i zostaw tak na 5-10 minut . Zobacz czy nie podniesie napięcia .
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
Najczęściej w takim przypadku na skutek nadmiernego wzrostu napięcia "leci" prostownik, alternator bez obciążenia potrafi podnieść napięcie w instalacji nawet do 50V :!: Kiedyś naprawiałem opla kadetta w którym pan "miecio" sprawdzał napięcie ładowania metodą: odpiąć akumulator i sprawdzić czy silnik zgaśnie. Silnik oczywiście zgasł, ale nie dlatego...
Może mierz napięcie w instalacji, kiedy alternator ruszy to napięcie musi się podnieść np. z 12.5 na 14V. Taki skok sądzę że da się bez problemu programowo wykryć, korzystając z wbudowanego w Attiny13 ADC.
Daj diodę 1A w szereg z zasilanie reglera z D+ Nie rozumiem, wyjaśnisz mi to bardziej szczegółowo? I czy to podniesie napięcie ładowania w całym zakresie czy tylko kiedy jest rozgrzany? Ta dioda wprowadzi spadek napięcia w układzie napięcia odniesienia dla regulatora który zareaguje na to podbijając napięcie ładowania.
Niestety nie. Wymieniłem sondę, regulator napięcia, wiązkę przewodów od alternatora do akumulatora i rozrusznika. Nie wiem co dalej.
Niczego nie znajdzie ! Tej mocy alternator na biegu jałowym nie podniesie napięcia do nominalnego.
Większość nowych ładowarek nie przekracza napięcia 14,4V a takie panuje gdy jest uruchomiony silnik i działa sprawny alternator. Nie ma jednak gwarancji, że odłączenie baterii rozruchowej lub podniesienie jej napięcia do 14,4V gdy silnik jest wyłączony, nie spowoduje zwisu komputera pokładowego lub czegoś inteligentnego w samochodzie.
Straty to I^2. Zatem podniesienie napięcia z 12V na 230V to redukcja strat 370x
a nie spali stojana te podniesienie napięcia??szkoda by było, bardzo się przywiązałem już do tego alternatora :D
Witam . Proszę o podpowiedź w jakim stopniu wpływa na auto calibracja napięcia zasilania ( standardowe 12, 4 V instrukcja obsługi) programem ELM327 calibrate voltage - Aplikacja jest pod androida , połączenie z odb2 bluetooth. Dokładność ustawienia do 0.01 V Rzeczywiście napięcie mierzone nawet na klemach akumulatora multimetrem cyfrowym bardzo odbiega...
W Audi 3.0TDI alternator ma 14V 220A. Po modyfikacji regulatora można zapewne podnieść dość znacznie napięcie. Warto by było zastosować układ automatycznej regulacji mocy silnika spalinowego zależnie od potrzeb. Nowsze (w sumie to od dobrych kilkunastu lat) alternatory maja nawet wyjście informacji o obciążeniu alternatora.
Termistor w regulatorze podniósł. Zimno jest...
Czemu 16V? Można w pewien sposób oszukać regulator w alternatorze aby lekko podniósł napięcie, ale ja tego nie zastosowałem. Obroty jałowe wedle producenta powinny być 1400 rpm, ja ustawiłem 2000. Przy wzbudzonym alternatorze, nawet bez obciążenia, kiedy zejdę na 1400 silnik przygasa, więc ustawiłem min. ~2000 rpm. Obroty mocy maksymalnej silnik osiąga...
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
Można też interfejsem wejść w BCM'a i podnieść to minimalne napięcie, w renówce miałem ustawione fabrycznie na 11.8V, da się zmienić na maks. 13.0V - opisane jako "minimalne napięcie instalacji" czy coś w tym stylu.
Żeby nie było nieporozumień: Chodziło mi o moc elektryczną przyłożoną do wzmacniacza a nie moc sinusa na wyjściu. Jak wiadomo takie wzmaki solidnie się grzeją, czyli tracą sporo mocy na ciepełko :) A akumulator 135Ah kosztuje koło 400 zł :) chyba tańszy będzie alternator :)
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
Dzień dobry, mam problem ze wzbudzeniem alternatora w kombajnie John Deere 1177/H4. Po 1-dniowym postoju trzeba "podgazować" silnik do maksymalnych obrotów. Jeśli akumulator jest dobrze naładowany wystarczy lekko podnieść obroty. Alternator i kontrolka od ładowania są oryginalne. Wymieniany był regulator napięcia. Na jednym z filmików na yt widziałem...
Podnieś obroty za pomocą pedału gazu. Efekt ten sam.
Dla "ludzi ułomnych" Aletranator w nowych fordach, dokładnie prąd ładowania jest regulowany przez sterownik silnika. Widać na załączonym schemacie. Jeżeli wasza wiedza skończyła się na czasach poloneza i małego fiata z prądnicą, nalegam nie piszcie głupot. Teraz serwisant ma opcje kodowania alternatora w zależności od jego mocy w [A] i napięcia ładowania....
Spróbuj podnieść obroty do 2500 obr/min i wtedy mierz napięcie na zacisku alternatora Ciągłość niebieskiego przewodu sprawdź do alternatora
https://obrazki.elektroda.pl/3599066100_... Plus po stacyjce, przewód czerwony kupionego modułu podłączamy pod styk 4, czarny przewód włącznika świateł w aucie. Biały masa podłączamy pod masę samochodu brązowy przewód styk 12 Brązowy i niebieski łączymy razem i podłączamy pod styk 1 przewód czerwony. Drugi brązowy podłączamy pod...
Normalne zachowanie. Jak masz czujnik ciśnienia wspomagania to go aktywuj. Podniesie to wystarczająco obroty.
Wszyscy mają rację. Ale mimo wszystko jest to nie normalne. Gdybym miał taki przypadek to napewno bym chciał coś z tym zrobić. Wachlowanie napięcia aż 2 volty to nieporozumienie. Sama jazda w korku drenuje aku aż nie miło. A w nocy choinka. Może da się podnieść obroty vcds albo inne koło?
A to ja poproszę Moda o kilka słów wyjaśnienia przy okazji inni też się czegoś nauczą . W moim opisie tego alternatora ma napisane że alternator ustawia regulatorem wewnętrznym napięcie minimalne 14,2 volta a sterownik w zależności od obciążenia i innych parametrów powoduje podniesienie napięcia do 14.4 wyzwalając odpowiednio prace regulatora dlatego...
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
No takich fikołków nie ma. Ładowanie zawsze odbywa się ze stratami. Masz ładowarkę 12V, to jej zasilacz ma ze 13-14, może 15 V i z tego jest ładowna bateria akumulatorów. Ona osiąga napięcie 14,5 V albo 13,6 V. Tyle, co alternator. Baterie akumulatorów mają około 12 V, ale tylko kwasowo ołowiowe można wprost podłączyć do alternatora (nie wprost do innej...
Witam, a po jakiego wymieniać przetwornicę na inną? i narażać się na dodatkowe koszty?? Zrób tak: masz w samochodzie 2 szt aku 12V połączone szeregowo to pewne. poprowadź przewód do kabiny ale od aku którego minus jest na masie. To ważne!!Tylko od tego klemy plusowej. Dlatego tak ma być, bo jak zaśniedzieje trochę mostek pomiędzy aku to napięcie się...
A jak trzymasz gaz, ciśnienie rośnie to przepustnica się otwiera? Wygląda to jakby podlewał więcej paliwa bo widzi rosnące ciśnienie w kolektorze, co jest normalne, ale bez otwarcia przepustnicy co prowadzi do zalania silnika paliwem. Niestety ja tu widzę dwie przyczyny: postrzelony sterownik silnika; wariacje z rozrządem. Wczoraj patrzyłem w swoim...
Panowie , nie tak szybko. Idę o zakład z każdym z Was że żaden stary BOSCH 9 diodowy nie ulegnie awarii gdy odepniemy jedną z klem. To czy napięcie urośnie ponad normatyw zależy tylko od konstrukcji danego alternatora, czyli sterowania. Natomiast przy większości japończyków czy koreańczyków chwilowe podniesienie klemy grozi wzrostem napięcia do kilkudziesięciu...
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Witam.Czy ktoś przerabiając alternatory na generatory przełączał cewki w poszczególnych fazach z połączenia równoległego kilku drutów na szeregowe? Da sie to wykorzystać do podniesienia napięcia przy użyciu zewnętrznego mostka prostowniczego?
Kolega chciał chyba napisać, że alternator podczas pracy z odłączonym akumulatorem może znacznie podnieść napięcie w instalacji i uszkodzić elektronikę np.ECU. ;)
Ciekawe rzeczy Waść piszesz, 14,4V to jest typowe napięcie w aucie fabrycznie wyposażonym w zwykły akumulator. W nowszych, gdzie ładowanie jest kontrolowane przez ECU silnika, napięcie to jest podnoszone tuż po uruchomieniu silnika nawet do 15,5V. Tak aby szybko uzupełnić energię w akumulatorze. Cieszę się, że mogłem coś ciekawego napisać. Drwini proszę...
Niekoniecznie. Do sprawdzenia masa na budzie/silniku pojazdu. Spalony regulator jak nic. Żadna masa ci nie podniesie napięcie.
Mostek masz raczej uszkodzony, taki już urok tych alternatorów. Dodatkową diodę wstawiłeś żeby podnieść napięcie, a już wtedy pewnie mostek był uszkodzony. Teraz załatwiłeś go na dobre, ciekawe jak stojan to wytrzymał bo ten świst może źle wróżyć. Nie męcz go więcej, bo nie będziesz miał już co naprawiać.
Dzień dobry, Zakupiłem i wymieniłem alternator na regenerowany Valeo. W starym, jak się okazało, szczotki były na wykończeniu. Nowy alternator po uruchomieniu silnika nie ładuje, mierzone napięcie bezpośrednio na alternatorze i na klemach akumulatora. Po lekkim podniesieniu obrotów (1200-1300) ładowanie jest i wynosi 14,4 V i jest stabilne także na...
...muszę zamontować taki ze sterowaniem... Kolego, Mam wrazenie, ze kpiny z nas sobie robisz. Najwyrazniej nie masz pojecia o tym, za co sie bierzesz. Dodano po 2 ... Po prostu ECU tak czy inaczej monitoruje napięcie w instalacji, więc ktoś doszedł do wniosku, że po co drugi układ przy alternatorze który robi to samo, niech ECU steruje wzbudzaniem...
Witam. Samochód Toyota Avensis T25 1,8 benzyna 2008 r. Problem z ładowaniem na niskich obrotach. Alternator to DENSO 27060-OD170, został zregenerowany prawie od podstaw, trochę hałasował i słabo ładował. Wymieniłem łożyska, mostek prostowniczy, regulator napięcia, szczotki, komutator. Alternator prawie nowy. Dzisiaj podczas jazdy przy dużych opadach...
Jak jeździsz na krótkich odcinkach to zimą raz na miesiąc musisz podłączyć ładowarkę na parę godzin. Nawet przy sprawnym ładowaniu będą problemy. Do sprawdzenia, regulator napięcia, alternator, szczotki, pasek. 13,8V to niby nie jest mało, właściwie nawet prawidłowo. Podniesienie napięcia do 14,4V na pewno by poprawiło sytuację.
Jeżeli akumulatory i podwieszone do nich odbiory mają być odseparowane od siebie, to do ładowania wystarczy każdy z nich połączyć z alternatorem za pośrednictwem diody 100A i małym o małym spadku napięcia Niestety - spadek napięcia jednak wystąpi, a dla końcowego napięcia ładowania każda dziesiętna część volta jest bardzo ważna. Idea nie jest nowa,...
Prądnica rowerowa - moc 3 W. Napięcie 6 V. Przetwornica - sprawność 70%. Z 3 W robi się 2,1 W po stronie 12 V. Przy tej mocy i napięciu prądu wyjdzie I = P/U. Może być mało do baterii 12 V/60 Ah, ale do baterii 5 Ah może być dobrze. Trzeba podnieść napięcie do 13,8 V, to prąd jeszcze bardziej spadnie. Do podtrzymania się nada. Do ładowania za słabe....
Natomiast w zimie podłączenie takiego alternatora napędzanego silnikiem 230V do akumulatora w ciągniku na kilkanaście minut znacznie pomoże przy rozruchu. Akumulator przy dużym prądzie ładowania rzędu 30A, podniesie swoją temperaturę i oczywiście napięcie. Podczas zapalania przedałnby sie układ regulujący napięciem alternatora aby nie płynął zbyt duży...
Dziś każde nowe auto ma nacisk na ekologie - alternator nie podnosi napięcia, zeby nie poobierać mocy z silnika. Sprawdź jakie masz ładowanie po włączeniu świateł w czasie jazdy - dzienne diodowe nie powodują podniesienia napięcia ładowania.
Obroty spadają, bo wzrasta obciążenie alternatora po uruchomieniu świateł, który pobiera większą moc z silnika. To normalne, ale sterownik silnika powinien podnieść obroty. Problem w tym przypadku dotyczy prawdopodobnie układu regulacji prędkości biegu jałowego. W tym aucie obroty są regulowane silnikiem krokowym. Zacząć należy od odczytania błędów...
Na pewno ? Kiedy podłączam pod alternator czyli 14,4V jest głośniej i to słychać, przynajmniej ja słyszę sporą różnice.
Niegdyś w ś.p. maluchu zrobiłem myk z przekaźnikami i nową wiązka wprost z alternatora było cudnie dodam ze podniosłem napięcie do 15V Krótko - ABSURD! Przede wszystkim bliżej jest akumulator, bo z przodu. A jedyne co, to wystarczyło zadbać o porządne połączenie na rozruszniku. A 15V to już za dużo. W zeszłym roku zrobiłem ojcu w cc 700 poleciałem...
Akumulatory pracują 18 lat Napięcie ładowania z alternatora silnika przez 30 minut raz w miesiącu - 28,4V, potem jak juz wspomniałem pozostają cały czas pod napięciem 26,4V Podniosłem ładowanie buforowe do 27,4, ale już gazują, więc idą w odstawkę. Zależy mi na prawidłowym ustawieniu ładowania buforowego, by następny zestaw baterii wytrzymał długo.
Przekaźnik możesz sterować np układem do załączania świateł dziennych. Aktywuje przekaźnik jak tylko napięcie w instalacji zostanie podniesione powyżej 13.5 V.
https://obrazki.elektroda.pl/9183095400_... Możesz polecić jakąś ładowarkę prostownik zatem? https://allegro.pl/oferta/automatyczny-p... To zbiera dobre opinie. Ogólnie mam jeszcze jedną kwestię ale muszę założyć jeden temat bo jest rozbudowany. Zapytam tu krótko bo miniładowarka nie chce...
I na 12 woltach przedwzmacniacz bedzie ci chodził.Tylko jego wzmocnienie troche spadnie. Ważniejsze jest jego wyfiltrowanie ,żeby ci w głośniku nie jerczało z układu zapłonowego. I od alternatora. Przedwzmacniacze są szczegulnie wrażliwe.Dobrze jest oczywiście podobierać punkty pracy tranzystorów. Ale to już trudniejsze.
Nie wolno odłączać akumulatora na pracującym silniku nawet na parę sekund! Takie coś grozi uszkodzeniem elektroniki w aucie ponieważ alternator bez obciążenia może podnieść napięcie w instalacji nawet do 50V i wpiz*** popali wszystko i nie odpalisz sprzęta. Poza tym w nowych samochodach przy podmianie akumulatora musisz mieć podłączone źródło napięcia...
To jest normalny objaw że ci siądzie na chwilę napięcie w instalacji jak szarpniesz większy prąd . Zanim samochód podniesie automatycznie obroty silnika żeby alternator mógł wyrobić to będziesz miał spadek . A czy na większych obrotach masz tak samo.
napięcie podniesione do 13,8 to jest ładowanie z alternatora, załącza agregat jak wykrywa pracę silnika by nie zabić aku na postoju. Zamiast bawić się w drogie zasilacze kup alternator silniczek jeden kW połącz wałki. Podłącz do masy i plusa akumulatora. Jak odpalisz zewnętrzne ładowanie to układ wykryje pracę silnika i agregat będzie działał. Wydaje...
Niestety ale nie da się. Policz sobie pobór prądu przez przetwornicę przy mocy wyjściowej 800W. Biorąc nawet 100% sprawność to masz prawie 60A przy zasilaniu 12V. Przy tych akumulatorach wystarczy na ok. 2 h Chyba nie tędy droga. Można próbować podnieść pierwotne napięcie zasilania do 48V ale z kolei wymaga to poszukania alternatora o takim napieciu...
edyny sposób żeby ruszyć rozładowany akumulator to uruchomić auto na drugim sprawnym akumulatorze od sasiada jeśli jest dostępny i na włączonych światłach go podmienić z rozładowanym Gratulacje, właśnie dałeś radę jak upalić alternator i możliwe że komputer sterujący.. NIGDY nie wolno odłączać akumulatora podczas pracy silnika, napięcie wzrośnie do...
Podłączyłem na nowo ten alternator jak na rysunku karola44-81 . Musiałem jeszcze wymienić szczotko-trzymacz i regulator bo tamten nie działał ( regulator RNC 12 firmy JEZPOL). I teraz ładowanie jest z tym, że dopiero od około 1000obr/min , na wolnych obrotach kontrolka lekko się żarzy i ładowania praktycznie nie ma. Po przetrzymaniu na obrotach napięcie...
Sądząc po regulatorze alternatora to masz silnik 1,4NZ lub 1,2NZ(na pojedynczym wtrysku), w tych silnikach alternator jest zamocowany na gumowych podkładkach i powinien być dodatkowy kabelek od śruby naciągu przy alternatorze do masy silnika. Zmierzyć spadek można woltomierzem przykładając sondy do obudowy alternatora i silnika (pomiar spadku na masie),...
Kolego lepiej sie już nie wypowiadaj, bo za chwile się dowiemy że motocykl ma dynamo czerpiące napęd z opony. Może nie z koła, ale nowoczesnym alternatorom motocyklowym z kołem ze stałym magnesem, bliżej jednak do dynam, niż do układów klasycznego alternatora ze sterowanym uzwojeniem. Dlaczego upieracie się przy dwóch alternatorach? Przecież można...
W przypadku alternatora, niezaleznie jak polaczysz fazy, napiecie wyjsciowe bedzie takie samo - ustalone przez regulator. To też napisałem tu: Tak byłoby w przypadku gdyby alternator nie miał regulatora napięcia, a ponieważ ma ten regulator i ten regulator zasilany jest wyprostowanym napięciem fazowym (w obydwóch przypadkach) i z nim porównywane jest...
Ale jak gramy na postoju np 500W to po kilku minutach napięcie na akumulatorze spada do 10-11V. Czasami warto podczas grania włączyć klime , podniesie to obroty i wydajność alternatora. Co za rada...obawiam się, że cegła na pedale gazu będzie lepszym rozwiązaniem. Wiesz ile prądu zżera klimatyzacja? To ma podnieść "wydajność alternatora"? Chyba, że...
Mam to samo. Tylko na zimnym ładowania nie ma i pokazuje na zacisku przy alternatorze 12V. Po chwili jak się rozgrzeje już jest 14,3V ale obroty są podniesione do czasu ponownego uruchomienia. Potem jest ok. Alternator po regeneracji i wymianie regulatora i dalej to samo. Ma ktoś rozwiązanie może na ten problem. Czy niezakodowany nowy akumulator może...
Cześć. Ostatnio oglądałem na Youtube faceta, który zamiast normalnego akumulatora kwasowego, zamontował superkondensatory i mały aku chyba Li-Ion 12V. U mnie niestety jest diesel (przy grzaniu świec spada mi napięcie do 11V, więc raczej prądu nie starczyłoby na rozruch), ale zastanawia mnie jedna rzecz. Co gdyby podłączyć do akumulatora albo kondensator...
Z tą diodą napięcie jest ok 0,1-0,2V wyższe Diode minimum 6A i podniesie o 0,6V. Zwarcie międzyzwojowe skutkuje zwęgleniem izolacji .
Jeżeli alternator pracuje wg. Ciebie prawidłowo przy 6V,to logicznym było by podniesienie napięcia o drugie tyle. Aby to uzyskać trzeba nawinąć podwójną ilość zwojów. Drut na stojanie to 1,25mm tj.ok. 1,2 mm#. Drut 0,9mm daje nam przekrój ok.0,6mm# i takim drutem bym przewinął ten alternator. Resztę załatwi regulator napięcia (stabilizacja na poziomie...
Witam Mam problem z układem ładowania lub z samym alternatorem. Samochód OPEL VECTRA 1,7 TD "isuzu" alternator z pompą vacu Chodzi o to że zauważyłem że na wolnych obroach silnika ok 850 obr/min alternator daje napięcie ładowania 12,7 V po podniesieniu obr silnika do ok 1000 ładowanie juz jest w przedziale 13,8 - 14,1 V Jak temu zaradzic ????? POMÓŻCIE
Dzięki za podpowiedzi, faktycznie świece żarowe podgrzewają jeszcze zimny silnik po uruchomieniu w celu poprawy jakości spalin, ale moim zdaniem to nie powód żeby ładowanie spadło do 12V, po włączenie świateł mijania 11,9V + pogrzewanie tylnej szyby to na wyświetlaczu już tylko 11,7V i wyższe obroty silnika mało zmieniają, a gdy świece się wyłączą...
bezpośrednio do końców uzwojeń alternatora przyłączyć transformator trójfazowy w celu podniesienia napięcia Usystematyzujmy: Transformator podłączyć do alternatora bez regulatora U (jeśli jest trójfazowy jak napisał Kol. (at)Rezystor240 , to i trafo takie - 3f ), natomiast mając alternator z reg. U należy dać inwerter (taki jak solarny czy inny z Alledrogo...
kontrolki świecą sie i gasną prawidłowo, niby to nie problem ale mnie to denerwuje, prosze o poradę co zrobić w tym przypadku:) Zawsze można zmienić samochód na lepszy, proponuję golfik 4 wiadomo w tedeiku, jakaś klijóweczka dwójka, fiacik tipo z szóstą parą wymienianych progów. To żarcik, teraz już będzie na poważnie. To że nie masz ładowania wcale...
Witam Opel Astra 2007 r. silnik Z13DTH. Alternator po wzbudzeniu utrzymuje napięcie 14,2 V. Przy zwiększaniu obciążenia (włączenie świateł, dmuchawa na 3-4 bieg, ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja), po każdym włączeniu odbiornika napięcie chwilowo spada i ustala się na 14,00-14,1V. Przy pracy wentylatora chłodnicy w trybie klimatyzacji w rytm włączania...
Z doświadczenia skoki napięcia ładowania powodują zużyte pierścienie ślizgowe (słaby kontakt nierówna powierzchnia i wzbudza się przez to regulator) dwa częściej nieorginalny słaby regulator którego wzbudzi nawet włącznie świateł ( pofaluje napięciem że 2-3 razy po czym się uspokaja aż znowu jakiś skokowy spadek czy podniesienie napięcia po włączeniu...
Witam specjalistów! Dostosowałem VW T4 Caravelle do warunków mini-kampera. Od 3 sezonów jeżdżę nim turystycznie i w drugim sezonie zamontowałem dodatkowy aku z całą instalacją, pociągniętą od podstawowego aku. Sprzęt: - jeden, firmowy alternator (120A) + podstawowy aku 74Ah (kwasowo-ołowiowy), - dodatkowy aku 110 Ah, żelowy głębokiego rozładowania,...
Dzięki za pomoc. W tym egzemplarzu są tylko 3 przewody: 59000 (wychodzą dwa z tego samego pina);59101 oraz 15021 . Przy alternatorze dwa piny są puste. W skrzynce po stronie kierowcy na 59000 jest napięcie 1,1V ; na 15021 jest 0,5V. Alternator nie ma wzbudzenia, po podniesieniu obrotów wzbudza się i ładuje normalnie ale kontrolka świeci nadal. Info...
Apetyt wzrasta w miarę jedzenia.Pracuje za Ciebie elektronika a raczej elektroniczny regulator napięcia.który próbkuje wysokość napięcia i jeżeli napięcie na akumulatorze jest niższe od zadanego 14.4v to podaje odpowiednio wyższe napięcie na uzwojenie wirnika alternatora i wówczas silniejsze pole magnetyczne we wirniku alternatora wymusza większy prąd...
Dzięki za wskazówkę, ale po odłączeniu czujnika zużycia energii dzieją się następujące rzeczy. Napięcie ładowania przez pierwsze 3-4 dni wynosi około 14,9-15,1 V. Następnie spada do 13,9 V w zimowe dni, a gdy temperatura otoczenia wzrośnie powyżej 30 C, napięcie ładowania spada do 13,5. Z wyjątkiem sytuacji, gdy ECU wykryje spadek napięcia akumulatora...
podnieść napięcie procesora podnieść napięcie ładowania podnieść napięcie zasilacza
nierówne obroty silnika astra astra podsufitka amica wymiana pompy
philips senseo stacja pogodowa auriol
Biegi w Mercedesie Kaczka - W123, W120 - Problemy i Rozwiązania Bosch CTES 32 - Wszystkie kontrolki świecą się