Napięcie mierzone na acu czy ze wskaźnika ? Podczas pracy włacz co sie da podjedź z obrotami i zmierz spadki napięcia +regulatora + na acu ( chyba ale nie jestem pewien w tym modelu jechali przez bezpiecznik -śniedziały złączą) - na regulatorze i minus na acu -na gałęziach powinno być powyżej 50v przy 5tys.obr Jaki masz w tej chwili model regulatora...
Najprościej oszukać wstawiajac diodę 3A na zasilaniu regulatora z plusa lub trio. Podbija wtedy o 0,4V. Czasem taki myk sie robi. W starszych autach lub maszynach rolniczych itp.
No to wykrywanie wzrostu napięcia ładowania. Wiadomo że na starcie grzeją świece, uzupełnia prąd wzięty do rozruchu... Ustawić by włączało np po przekroczeniu 13.7V i z głowy. Podniesienie napięcia ładowania samo z siebie mówi że pobory się skończyły i alternator ma lżej. Nie działa tylko w nowych samochodach z "ynteligentnym" ładowaniem... Po co sterowanie...
Witam, potrzebuje podnieść napięcie ładowania w regulatorze Bosch z stykiem IG (zapłon ter.15) oznaczanym też przez producentów zamiennych jako sense (tu jest niezgodność). Przy tym typie regulatora nie mam jak zastosować rozwiązania z diodą przy zacisku masy już opisanego na forum z powodu konstrukcji i wątpliwości na którym styku jest pobierany sygnał...
Ta dioda to przeróbka mająca na celu podniesienie napięcia ładowania. Chciałem w poprzednim poście dodać, że pozostaje wadliwy regulator napięcia. Widocznie z jakiegoś powodu — czy to modyfikacji czy zużywających się szczotek — przerywał przepływ prądu na uzwojenie wzbudzenia, stąd napięcie 6 V na przekaźniku (pochodzące z kontrolki). To chyba w kolejnej...
Witam, Niestety centrala MCR9705 po kilkunastu latach pracy zgłasza uszkodzenie akumulatorów, nawet jeśli są sprawne. Spróbuj podnieść napięcie ładowania potencjometrem po prawej stronie do około 28 V.
Do pełnego naładowania ogniwa litowo-jonowego potrzebujesz żródła (ładowarki) o napięciu 4,2V .Przez włączenie diody w szereg obniżasz napięcie ładowania do wartości 3,5V (4,2-0,7),to jest do poziomu niższego niż napięcie nominalne ogniwa. Półśrodkiem byłoby zastosowanie diody schottky (4,2-0,3),co podniosłoby napięcie ładowania do ok 3,9v.
Daj diodę 1A w szereg z zasilanie reglera z D+ Nie rozumiem, wyjaśnisz mi to bardziej szczegółowo? I czy to podniesie napięcie ładowania w całym zakresie czy tylko kiedy jest rozgrzany? Ta dioda wprowadzi spadek napięcia w układzie napięcia odniesienia dla regulatora który zareaguje na to podbijając napięcie ładowania.
VR1 nie służy do regulacji napięcia ładowania. Ładowanie jest robione w nstępujący sposób: transformator T1, układ prostowniczy D3, D4, D5, D6, stabilizator IC1 (15VDC) a potem napięcie jest obniżane dwiema szeregowo połączonymi diodami D18, D2 (na każdej tracisz około 0,6 VDC). Jak chcesz podnieść napięcie ładowania to zmostkuj jedną z tych dwóch diod.
Zwykłych żarówek nie stosuj, bo w mig wysysają akumulator. Tylko LED. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Owszem, robi.
A tak naprawdę układ ładowania akumulatora /prądnica+regler/ powinien dawać napięcie ładowania 14,4V +- 0,2V. Każdy zaś akumulator trzeba sprawdzić, szczególnie , gdy się często jeżdzi na króciutkich trasach. 13,7V to trochę za mało aby akumulator był w pełni naładowany.
mam problem , moja etz-ka nie doładowuje akumulatora napięcie max 14,1v przy około 4 tys.obr. bez świateł bo z spada o 1V i wiem że w regulatorze jest miniaturowy potencjometr ,czy nim można podnieść napięcie?
Trudno powiedzieć jaka to ładowarka, jeśli to tylko transformator i mostek to na naładowanym akumulatorze może podnieść napięcie.
Prąd i napięcie idą w parze. Podnieś prąd ładowania to i napięcie pójdzie w górę.
11,2V? A nie 13.7V ? Podajesz napięcie w spoczynku czy podczas pracy?
Winny może być jeszcze wilgotny papier. Co do dewelopera to raczej nie jest tu winny. Mozesz podnieść delikatnie napięcie ładowania na bloku HV - potencjometr C - ale DELIKATNIE ! to czasem pomaga. No i oczywiście czyszczenie elektrod i wymiana drutów. Dobrze działa na złoconym druciku od CANON-a ;) C.
Obawiam się, że przy tak małym prądzielładowania deltaV, jest na poziomie 0, patrzyłem na dane akumulatorków GP (ale o mniejszej pojemności) i tak to wyglądało. Za moment naładowania uważali również wzrost temperatury chyba 0,8 - 1 stopnia/minutę. Twoje 6 stopni, od początku ładowania, to pewnie, za mało. W normalnej (badziewiarskiej) ładowarce z automatyką,...
No niby mają... :-( słyszałem też że pomaga delikatne podniesienie ładowania bębna. C.
Tu masz dokładny opis kolegi Vorloga, co i jak zrobić, żeby podnieść napięcie ładowania w starszych regulatorach. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Ostatnio dzięki zaangażowaniu kolegi Trotyl, któremu dziękuję, pokonałem EDC15. Mod +100%. Kolejny temat. Nie mogę podnieść ładowania tyle ile bym sobie życzył. EDC16c31 320d. Staje na 2511 hPa, jakby limit diagnostyczny. Czujnik jest do 3114 hPa. Turbina hybryda, więc nie ma strachu.
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
Podaj napięcie zgodnie z polaryzacją na środkowe ogniwa(dobrze by było z ograniczeniem prądu do ok. 0,5 A). Kontroluj napięcie i temperaturę na ogniwach, jak będzie zbliżone do sąsiednich ogniw to odłącz, i podłącz cały szereg (trzy pary ogniw). 3x3,7=11,1V nawet do 12-12,5V, kontroluj napięcia na poszczególnych sekcjach. Po kilkugodzinnym "ładowaniu"...
Można nieco podnieść napięcie, gdyż standardowo zasilacz buforowy jest ustawiony dla pracy buforowej - jak nazwa wskazuje, czyli zwykle napięcie mieści się w przedziale 13,5-13,7 V. Natomiast akumulator do zabawki pracuje w trybie cyklicznym. Dla trybu cyklicznego trzeba napięcie ładowania zasilacz podnieść do 14,4-14,7 V. Wtedy akumulator trzeba po...
Akumulatory mają 2000 mAh, więc chyba można by nieco podnieść prąd ładowania... Jak uważasz?
Dobrze myślisz, po naładowaniu napięcie spada i płynie prąd konserwujący ok 0.8A. Problem polega na tym, że im starszy akumulator tym bardziej zasiarczony. Wówczas "ładowanie" przebiega błyskawicznie. Czyli akumulator szybko osiąga napięcie, przełączy się w tryb konserwujący a wcale nie będzie naładowany. Żeby naładować taki trochę zasiarczony akumulator...
Witam :) To jak radzicie można eneloopy ładować na 500 mA? Czy raczej też im podnieść prąd ładowania do 0.33C? A co do wyświetlacza to jest super czytelny ale kurcze zabrakło wyłącznika czasowego do podświetlacza i jakiegoś wyłącznika do ładowarki (trzeba z gniazdka wyjmować adapter hmmm) Pozdrawiam
Próby podniesienia ładowania ponad 1,3 zarzuciłem.
Jest jakaś opcja ożywienia pakietu bez specjalnej ładowarki? Na przykład podniesienie napięcia ładowania na krótki okres czasu.
Dzięki za wskazówkę, ale po odłączeniu czujnika zużycia energii dzieją się następujące rzeczy. Napięcie ładowania przez pierwsze 3-4 dni wynosi około 14,9-15,1 V. Następnie spada do 13,9 V w zimowe dni, a gdy temperatura otoczenia wzrośnie powyżej 30 C, napięcie ładowania spada do 13,5. Z wyjątkiem sytuacji, gdy ECU wykryje spadek napięcia akumulatora...
To są kwestie nierealne. Rozumiem że jest to odp. na te pytanie[Gdybyś musiał przerobić ładowarki do Liion czy byłby duży problem podnieść ładowanie do 144 up volt?] Nie wiem jak masz to ogarnięte ? Masz 4 Victrony które pracują jako Mptt, które są odpowiedzialne za ładowanie akumulatorów, czy ładowanie idzie do falownika Orvaldi i z niego dopiero...
Napisz jeszcze ile ma bęben i deweloper. Podejrzewam właśnie deweloper. Jeżeli materiały zrobiły już dość dużo , to wymień materiały , przywóć ustawienia fabryczne , zainicjuj i po zawodach. Powinno pomóc. Spróbuj jeszcze przed tą całą operacją wymienić druty i podnieść delikatnie ładowanie. To taki sposób na oszukanie odczytów kopiarki. C.
Jak ma np. wspomaganie elektro-hydrauliczne to sam sterownik wspomagania wysyła can'em żądanie o podniesienie napięcia na >=15V
Odpowiadając na moje pytanie. Manipulacja sprzężeniem zwrotnym zgodnie z oczekiwaniem podniosła napięcie ładowania o spadek na diodzie. Zobaczymy czy teraz aku będzie doładowany
Poszukaj u sąsiadów starej, ruskiej ładowarki z regulatorem prądu ładowania...
Jak ładować taki akumulator mając regulowany zasilacz i nie używać dodatkowych stabilizatorów, żarówek itp? Należy ustawić na początku napięcie tak aby nie przekraczać założonego pradu. Jak akumulator zacznie się ładować to po jakimś czasie należy podnieść napięcie do wymaganej wartości, zwracając uwagę czy prąd nie podniósł się powyżej założonego progu....
Podnieś je trochę z ręki zasilaczem laboratoryjnym ustawiając napięcie na 4,2 V i ograniczając prąd do 0,5 A. Jeżeli napięcie ogniw spadło do takiego poziomu jak piszesz, to uległy one nieodwracalnym zmianom i ich parametry na pewno się pogorszyły. W tej chwili ładowarka rozpoznaje je pewnie jako przeładowane Ni-MH i dlatego nie chce ich ładować. Musisz...
Witajcie. Szukałem odpowiedzi na moje pytanie na tym forum, lecz odpowiedzi nie znalazłem. Posiadam instalacje PV, wyspową(60Vdc). Posiadam również turbinę wiatrową, która generuje około 300-600W przy 48Vdc. Chcę podnieść napiecie ładowania do 66Vdc. Czy można dodać jakiś układ za wyjściem kontrolera ładowania tej turbiny ? Z zawodu jestem elektrykiem
Jeden układ t ładowarka 12V 2A do baterii akumulatorów kwasowo ołowiowych. Drugi układ to włącznik pierwszego układu. Włącznik sterowany napięciem ładowanej baterii. wymagane użycie tyrystora lub triaka. Proponuję triak włączyć pomiędzy sieć a ładowarkę. Triak sterować optotriakiem (schematy w danych katalogowych optotriaków). Diodę optotriaka zasilić...
W mojej ocenie nawet jak ta bateria się podniesie po ładowaniu, to i tak straci swoje właściwości. Będą różnice w napięciu na sekcjach ogniw.
A tam jest wybór tylko baterie włożyć https://pl.aliexpress.com/wholesale?catI... "i wlutował w miejsce tego modułu usb co teraz mam , to nie ładowałby on telefonu ?" A co podniesie napięcie do 5v ?
Jakiego typu tonera używasz? Byćmoże syfny toner nie daje dobrych odczytów i co 100 kopii możesz mieć ten sam problem. Miganie lampki od expo to sygnalizacja złych odzczytów i przełączenia dozowania w tryb FIXED.Czasem pomagała reguacja grida lub podniesienie ładowania na generatorze. Zgodnie z wcześniejszą wskazówką sprawdż VSG/VSP (powinno być ok....
Ja mam pytanie odnośnie baterii w Sparcie typ banan, jest ich 20 szt. każda po 1,2 V Ni-MH co daje 24V . Pytanie jak to jest z ładowaniem takiego pakietu bez płytki tylko ładowarką np. Li-Ion? Mam 29,3 max prąd ładowania. Oryginalna ładowarka ma 34 V albo 33 V już nie pamiętam, ale blokuje pewnie ją sterownik. Ładując Li-ion 29,3 V 2 A bateria robi...
Witaj. Żeby naładować mocno rozładowany akumulator (a jak piszesz to kontrolki się nie świeciły) należy najpierw sprawdzić napięcie jakie panuje na akumulatorze nie obciążonym jeżeli jest ono poniżej 10V to należy podłączyć prostownik z ograniczeniem napięcia ładowania (ok 12V na prostowniku) lub podłączyć równolegle drugi naładowany akumulator, żeby...
Po odłączeniu baterii, jakie masz napięcie na wejściu i wyjściu kontrolera MPPT? Może należałoby podnieść odrobinę napięcie wyjściowe?
Dziś każde nowe auto ma nacisk na ekologie - alternator nie podnosi napięcia, zeby nie poobierać mocy z silnika. Sprawdź jakie masz ładowanie po włączeniu świateł w czasie jazdy - dzienne diodowe nie powodują podniesienia napięcia ładowania.
Bo tyle akurat idealnie wystarcza. Kompromis między kosztami produkcji, czyli ceną, a średnim prądem ładowania oraz czasem ładowania. Trzeba też pamiętać o "maksymalnym prądzie ładowania" dla ogniw zależnym od wykonania i pojemności - to nie jest tak że jak masz do dyspozycji 2A to tyle będzie wynosił prąd ładowania - ten prąd będzie ograniczany temperaturą...
Spróbuj włączyć jednorazowe ładowanie wody, lub podnieść temperaturę wymaganą do 60*C Jak jest ustawione pokrętło od CWU na BC10?
Zmierz co się dzieje na pojedynczych ogniwach, obciąż żarówką i zmierz pod obciążeniem. Te punkty powinny być wyprowadzone dla balansera i ogólnie pilnowania ładowania. Na płytce masz dławik, więc prawdopodobnie jest tam step-up i stąd możesz mieć 5V na wyjściu, być może dopiero jak będzie chciała ładować to podniesie napięcie.
Czarny cienki przewód od złącza ładowania przecinasz / zdejmujesz izolację i łączysz z punktem B0 na listwach BMS lub czarnym grubym przewodem czyli minusem pakietu. Ładowarkę podłączasz normalnie pod złącze ładowania. Włączasz ładowarkę do gniazdka na 10min. W tym czasie pakiet powinien podnieść się do akceptowalnego poziomu napięcia cel. Rozłączasz...
W tych modelach (t630/t610) często padają flashe. I trzeba wymieniać. Ale spróbuj przegrzac lub podnieść i osadzić na nowo.
Co do zapytania od "Deki Dekowski" w sprawie akumulatorów... to przy takim obciążeniu jak na 120Ah to krótko coś wytrzymują. Rozładowujesz je do 11V oczywiście pod obciążeniem szybciej je odetnie bo napięcie wtedy spada ale mimo wszystko wygląda jakbyś z tych aku wyciskał tylko ok. 2.5kWh. Rozładowuję do 12,2V (parametr B2AC ma priorytet nad parametrem...
Witam Po odłączeniu ładowarki napięcie na zaciskach akumulatora spadło do 13,80V, a na zaciskach ładowarki wynosiło 16V. Natomiast w czasie ładowania podniosło się do 15,5V. Pozdrawiam
Witam Ile ma zrobione bęben, bo jak na moje to jest zużyty. Co można zrobić poza wymianą to podnieść napięcie ładowania siatki, ale ucierpi zaczernienie. Co nie zmienia faktu, że bęben kwalifikuje się do wymiany, wraz z listwą. Pozdrawiam
Ja bym to naładował. Nic na razie nie wymieniaj. Żadnego prostownika nie podłączaj!!!!. Podłącz ładowarkę prosto do pakietu na godzinę-dwie aby napięcia sie podniosły i próbuj włączyć hulajnoge
Akumulatory pracują 18 lat Napięcie ładowania z alternatora silnika przez 30 minut raz w miesiącu - 28,4V, potem jak juz wspomniałem pozostają cały czas pod napięciem 26,4V Podniosłem ładowanie buforowe do 27,4, ale już gazują, więc idą w odstawkę. Zależy mi na prawidłowym ustawieniu ładowania buforowego, by następny zestaw baterii wytrzymał długo.
Witaj z samym ładowaniem to chyba nie powinno być problemu żeby podnieść prąd ładowania aby doładowywał akumulator większy niż ten co jest tam orginalny. Gorzej sprawa ma się z przetwornicą niewiem jak jest twoja zbudowana ale o tyle o ile mógłby dołożyć dodatkowe mosfety to z transformatorkiem i dławikiem mogą być problemy bo je napewno należało by...
W miarę zwiększenia napięcia akumulatora prąd ładowania będzie zmniejszał się ,a aby go zwiększyć pod koniec procesu ładowania, istnieje jeden sposób-zwiększenie napięcia. No właśnie eksperymentowałem trochę z tym podniesieniem prądu ładowania przez zwiększenie napięcia na wejściu do prostownika. Transformatorem do halogenów podniosłem napięcie do...
Ale to było chyba oczywiste, że podnosząc próg końca ładowania, pozostałe progi też proporcjonalnie się podniosą...
Słusznie, objawy zbyt wysokiego napięcia ładowania wskazują na regulator napięcia. Jednak jeśli to jest regulator z wejściem "sense" (dodatkowy przewód z zasilaniem po stacyjce) to koniecznie trzeba sprawdzić czy dochodzi nim napięcie. Brak napięcia na sense powoduje brak działania układu regulatora i podniesienie napięcia ładowania.
Ustaw ładowarkę na li-po, a prąd na początek ustaw na 0,4 A, gdyż Twoje ogniwa są w głębokim rozładowaniu. Jak osiągniesz na ogniwach wartość napięcia 3 V, to wtedy możesz podnieść prąd ładowania do 2 A.
Zakup prostownika z ręczną regulacją ładowania pozwolił podnieść akumulator a potem resztę roboty zrobił prostownik automatyczny
Jak dla mnie bez sensu. Łącząc szeregowo otrzymujesz pojemność 1C (zakładam 2000mAh-2200mAh) i napięcie które musisz sporo obniżyć. Łącząc równolegle masz pojemność 2C i tylko nieznacznie musisz podnieść napięcie. Ładowanie z USB zostawiłbym jako opcję. O ile przy pierwszym rozwiązaniu naładujesz ten pakiet w jakieś 4,5h (powiesz, że jedno USB daje...
I dawniej też niektórzy kierowcy jeżdżący na długich trasach obniżali napięcie ładowania do 13-13,5V aby niepotrzebnie nie ładować akumulatora w pełni naładowanego plus zawsze była jakaś tam oszczędność na paliwie. Z drugiej strony sterownik może podnieść napięcie ładowania. Wszystko zależy czy program jest napisany prawidłowo. Niestety w nowych samochodach...
Za bardzo Cie nie rozumiem z tymi 3,3 V ale niech będzie. Ustaw prostownik na 6V ładowania, ustaw prąd rzędu 1 A i ładuj. Napewno prąd ładowania nie podniesie sie, a będzie malał wraz z naładowywaniem się akumulatorka. Powodzonka
Da się podnieść ładowanie na wolnych przy regulatorze? Da się staczając koło pasowe.
Odnośnie mniejszego koła pasowego to popatrzyłem w cc 700 koło pasowe alternatora jest troszkę mniejsze i w 126p by to mogło być pytanie tylko co z wentylatorem silnika czy on to wytrzyma? A wracając do sedna to jak podnieść ładowanie w sposób bardziej elektryczny a nie mechaniczny
Oczywiście do pełni szczęścia jak najbardziej i po stronie zasilającej co poprawia sposób ładowania poszczególnych akumulatorów z podniesionym napięciem ładowania 13,8+ 0,7 nie wiem ile dokładnie diody schotk'y ale chyba 0,4 . W tym układzie rozładowanie akumulatora jest mniejsze o różnicę którą daje dioda 11,2+0,7 to raczej nie zaszkodzi akumulatorowi...
D105 jest Zenerka na 13V i tu będę kombinował z 1N4148 w szeregu, żeby podnieść napięcie. Na razie nic nie Kombinuj" , tylko wlutuj D104, może to być np. dioda 1N4148 i "Zobacz" jak ładowarka ładuje akumulatory, może to wystarczy. Pozdrawiam.
kiedyś na niecie szukałem schematów zasilaczy i natknąłem sie na przeróbke polegającą na podmianie chyba dwóch oporników tak żeby oszukać kontroler napięcia, spokojnie w ten sposób podniesiesz napięcie do tych wspomnianych 15 volt co umożliwi ładowanie akumulatora, ale i tak dla akumulatora będzie najlepsze jak bedziesz go ładować "klasycznym" prostownikiem
Telefon Redmi Note 13 4G zakupiony 05.02.2024 w MediaExpert, czyli jest jeszcze na gwarancji. Witam, od dłuższego czasu podczas ładowania telefonu superszybkie ładowanie, a także szybkie ładowanie, nie łączy. Tzn. podłączam telefon, jest sam napis "ładowanie", poruszam telefon, czy odłączę i podłączę znowu, czasami wyłapie superszybkie ładowanie i jest...
Właśnie tak jak napisałeś trzeba zmierzyć jakie jest napięcie na w pełni naładowanym akumulatorze podłączonym do UPS'a, albo na samych przewodach które podłącza się do akumulatora na podłączonym do sieci UPS'ie bez akumulatora. W/g schematu masz tam potencjometr do regulacji napięcia ładowania i nim możesz dokonać korekty i podnieś trochę to napięcie.
Musisz grzać płyte (i nie załuj pasty...) zacznij od D300 (CPU) ,potem COBBA i CONTA pojedyńczo nie za długo zeby nie przegrzac [mozesz równiesz zamiast grzania podnieść delikatnie układ i postawic spowrotem]
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
Większość automatycznych prostowników może mieć problem, gdy napięcie 12V aku spadnie poniżej 9V. Odłącz go od samochodu i podłącz nawet zwykły zasilacz antenowy do TV naziemnej - powinien po jakimś czasie (znośnym, dopiero przy ok 10V wzrost napięcia staje się powolny i trzeba podłączyć normalne ładowanie) podnieść się na tyle, żeby automatyczny prostownik...
W czasie ładowania są ciepłe a przy rozładowywaniu nagrzewają się znacznie bardziej. Wychodzi na to że rezystancja wewnętrzna jest już duża a elektronika baterii po stwierdzeniu dużego spadku napięcia na którejś z par ogniw - w panice pokazuje że to już koniec... Szkoda tylko że mimo wszystko potem jeszcze swobodnie laptop pracuje przez godzinę (powyłączane...
https://obrazki.elektroda.pl/8975091300_... Witam Mam pytanie odnośnie ładowarki zamieszczonej powyżej 67 Vdc i 2A. Moje pytanie brzmi czy bez jakiejś większej ingerencji jest możliwość podniesienia prądu ładowania z tych wcześniej wspomnianych 2A do np. 5?
"Dojenie" akumulatora to jego szybsze zużycie. Ale skoro tak potrzebujesz to wpisz w takim razie "Przetwornica step up down" Widzę, że są nawet takie od 4V. Taka przetwornica zależnie od potrzeby, albo Ci obniży albo podniesie napięcie do tego które ustawisz potencjometrem na wyjściu.
Dziś te z płynnym elektrolitem wykonane w technologii Ca-Ca wymagają napięcia końcowego 16-16,2V przy małym prądzie. Trzeba je wysycić przy takim napięciu przez 1-2h. A skąd takie przekonanie, któremu też powoli ulegam :?: Z tego co czytam w niektórych opracowaniach, technologia Ca-Ca pozwala na podniesienie napięcia ładowania bez obawy o intensywne...
Wygląda to na alternator, który nie daje sobie rady z ładowaniem na wolnych obrotach lub wadliwe sterowanie. Włączasz klimę i jest wszystko git (podniesione obroty), wyjmujesz wtyczkę sterowania i też jest git (13,7 ale stabilne). Zacznij szukać od strony sterowania.
omed na 100 % jest to wina albo n400 o którym piszą chłopaki wyżej lub jak wiem z doświadczenia zwarte lub po prostu uszkodzone rezystorki. Te zaznaczone na foto . Najlepiej wymień i sprawdz dokładniei rezystorki i podnieś ten n400 !!! I po kłopocie <lol>
Chciałbym móc wykorzystać ten zasilacz również jako ładowarkę baterii Lifepo4 4s 230Ah z BMS-em, a ceny dedykowanych 30A powalają. Pozdrawiam Spotyka się zabezpieczenie nadprądowe dwóch rodzajów, wyłączające zasilacz lub ograniczające prąd, do ładowania musimy mieć to drugie. Jakie ma twój zasilacz?
Na ten moment ładowarka podniosła baterie do 22.5V. Podczas ładowania jest 23.5V.
Przy rozruchu napięcie spada pobieżnej 10V To jest akceptowalne. Bez podglądu parametru stanu naładowania akumulatora zachowanie alternatora jest dla mnie jak najbardziej prawidłowe. Odpal silnik z zapiętym miernikiem , włącz nawiew i zostaw tak na 5-10 minut . Zobacz czy nie podniesie napięcia .
Skrócenie czasu ładowania wiąże się z podniesieniem napięcia aby zwiekszyć prąd, w wyniku czego wzrośnie temperatura ładowanych akumulatorów. Jeśli to LiIon to raczej nie można podnieść napięcia, tylko zwiększyć prąd w trybie CC. Może te zdjęcia Ci coś podpowiedzą. Ta podpowiedź może być błędna.
Podłączyłem do ładowania na cały dzień i podniosło się do 3,68 V. Przełącznik działa, połączenia (jakoś tam po omacku trochę sprawdzane) też sa. Na pewno pomiędzy baterią i płytką, płytką i ledami. Buzzer piszczy po podłączeniu miernika do płytki z ledmi.
Jeden do układu ładowania, a drugi 10-omowy do pomiaru poboru prądu z baterii. A nie jest przypadkiem 10-miliomowy?
Jeżeli twój prostownik kontroluje prąd ładowania to żarówka może nie pomóc bo przy spadku natężenia prądu poniżej 1A, podniesie napięcie ładowania tak aby utrzymać 1A. Jeżeli masz amperomierz to sprawdź eksperymentalnie, Krótkotrwałe ładowanie prądem 2,5 x większym od zalecanego nie uszkodzi akumulatora. Jeżeli to zwykły prostownik z odczepami (bez...
Dziękuję za odpowiedzi, a przy zastosowaniu przetwornicy przy wyjściu z auta (są takie na alledrogo) 12->24v sprawdziłoby to się w jakiś sposób na ładowanie szeregowe? Zakładając, że alternator ma na wyjściu 15v, czy przetwornica poda więcej niż 24? Pomyślałem też, że aby zwiększyć natężenie ładowania wystarczy podnieść lekko obroty auta ;)
Po co koledze przetwornica DC-DC ? Żeby to jeszcze było step-up/boost, to można by było podnieść napięcie do 13.8V w celu ładowania akumulatora, buck jest zupełnym przeciwieństwem tego co chce kolega uzyskać. Alternatywnie należy tak zmodyfikować zasilacz serwerowy, by napięcie wyjściowe wynosiło nie 12V, a jakieś 13-coś V, co pozwoli na bezpośrednie...
R25 i R26 mają 0,5 Ω na nastawie miernika 200 Ω. Prąd ładowania 0 A. Podniosłem ceramiczne rezystory, żeby było widać ścieżki. https://obrazki.elektroda.pl/8380062000_...
W "sandaczu" napięcie 11,8V może być normalne :) To jest najniższe dopuszczalne napięcie aku od którego startuje ładowanie, najlepiej by było podłączyć się jakimś np. dd4all i podnieść ten parametr, maksymalnie da się chyba do 13,0V.
Jeżeli bateria podała parametry przez szynę SM-Bus, to eepromu nie można odczytać przez złącze baterii. Należy podłączyć się bezpośrednio do eepromu. Czasami trzeba podnieść go jedną stroną (nogi od 5 do 8).
No ale triakiem BTA nie będziesz przecież włączał (a zwłaszcza wyłączał) prądu stałego... Dasz mostek i elektrolit na samej grzałce (po triaku)? To niezły strzał będzie przy pierwszym ładowaniu kondensatora... Może zasil ten cały interes z autotransformatora, który podniesie nieco napięcie.
Mam problem z tabletem Huawei, nie daje się uruchomić, naładowany w ok 90%. Nie działają żadne triki typu Power plus głośność przez 20 sek. Po podłączeniu do ładowania świeci się czerwona dioda. Objawiło się to czarnym ekranem i po wyłączeniu już się nie podniósł
Witam. Ten "cycek" trzyma grzałkę żeby nie zaczepiała o bęben.Zaspawać można i zamalować ,ale jak kamień podniesie grzałkę to będzie szorować po bębnie.
Spokojnie. Próbuj ją ładować prądem 100mA na jeden akumulator w szeregu. Jak się podniosą do 2V to jest szansa, że będą żyły. Z jednej starej baterii z 9 akumulatorów 3 udało się zreanimować w ten sposób. Gdybyś chciał ładować pojedyncze akumulatory, to podobno TP4056 potrafi wolno ładować głęboko rozładowane akumulatory. Masz ten luksus, że masz dostęp...
Czyli dla mojego urządzenia można założyć ok. 52Wh ( średnia napięcia 14v x 3,7Ah ). Pojemność zmierzyłem "gadżetem" made in china :-) , który w pomiarach amatorskich już wielokrotnie się sprawdził. Pomiar napięcia od w pełni naładowanego tj. 16V do 12,0V prądem od 3A początkowo, z wyjścia d.mocy . Napięcia w moim akurat bardziej mnie przekonują - raz,...
Zdecydowałem się na zakup nowego akumulatora i o 0.1 v podniosło się napięcie ładowania. Teraz wynosi 14.4 bez obciażenia i 14.3 na światłach. Dzięki za podpowiedzi. Myślę ze teraz elektrolit nie będzie się gotował ,ale sprawdzenie tego wymaga czasu.
Witam, oto przerobiony schemat: http://obrazki.elektroda.net/70_11558339... Podałem zmianione wartości rezystorów, przystosowując ten układ do buforowego ładowania akumulatora 6V. Napięcie na wyjściu (przy podłączonym obciążeniu zastępczym w postaci rezystora, czy żarówki na ok. 50mA) należy ustawić na wartość 6,90V maksymalnie w przypadku ciągłego...
Normalnie tak, ale są wersje, które mają podniesiony próg do 4,3 V czy nawet 4,35 V. Do jakiej wartości można ładować i do jakiej rozładowywać, zależy od specyfikacji danej baterii czy ogniwa. Tak samo mamy ogniwa wysokoprądowe, które kosztem pojemności można szybko rozładować (dużym prądem).
podnieść napięcie ładowania podnieść napięcia ładowania podnieść ładować
żywica zalać termostat lodówka turystyczna skrzynia garbusa
Alternatywne protokoły CAN-BUS dla Kia Ceed 2009 w radiu NCS RS-304 Zastępcze protokoły CAN bus w radiu NCS RS-304 dla Kii Ceed 2009