Podparte zawory lub jeden z nich.
Podparte zawory lub zdarte krzywki - jak zwykle.
...albo skrajnie rozregulowane/podparte zawory.
Luz zaworowy za mały / podparte zawory ? Tam zdajesię nie ma kompensacji hydraulicznej..
Pomiar ciśnienia oleju przy 2k rpm na rozgrzanym silniku mógłby dać odpowiedź.
Podobną sytuację miałem w traktorku do trawy. Może porównanie słabe ale jak udało mi się go odpalić i rozgrzać to kolejny raz odpalał bez problemu. Problemem były "podparte" zawory. Po ustawieniu odpowiedniego luzu traktorek zaczął odpalać bez problemu niezależnie od warunków.
Uszczelka i naprawa gniazd nie ma znaczenia. W pierwszym i drugim przypadku najwyżej będą podparte zawory, ale nie spotkaja sie z tłokiem. Rację maja ci którzy uważają, że przestawiony jest rozrząd i zalecaja chronić auto przed tym mechanikiem.
przy gwałtownym dodaniu od razu go dusi i chce zgasnąć... Zapewne następuje zubożenie mieszanki. Możliwych przyczyn jest wiele (nieszczelność kolektora, usterka pompki przyspieszacza w gaźniku, podparte zawory), sporo może powiedzieć obserwacja podciśnienia w kolektorze dolotowym.
Jeśli autko przejechało już na LPG ładnych pare kkm a ciśnienie sprężania niskie na dwóch cyl. to w pierwszym rzędzie trzeba sprawdzić co z głowicą. Ja obstawiam podparte zawory i/lub wypalone zawory i gniazda. Przy tak niskim ciśnieniu sprężania to nie ma co patrzeć czy świece się zalewają.
instrukcje serwisowe nie przewidują napraw z głową, tylko wymiany Jesli chcesz "naprawiac z glowa", to zastanow sie nad dzialaniem popychacza hydraulicznego. Mysle, ze przestaniesz "wyciskac olej". Ciepłe powietrze zawsze pomaga na podparte zawory do rozruchu Chcialbym uslyszec wyjasnienie tego fenomenu.
albo głowica ma wypalone i podparte zawory wydechowe na środkowym cylindrze sprawdź napięcie lądowania
Podparte zawory trzeba jechać na regulacje luzu zaworowego
Sprawdź luz zaworowy, może zawory są podparte? Czy te anomalie dzieją się po rozgrzaniu silnika? czy nie zależnie od jego temperatury? Pamiętam podobny przypadek w Hondzie Accord, wypadanie zapłonów na pierwszym cylindrze, okazało się, że zawory były podparte
C-360 nie ma uszczelniaczy zaworowych. Pierścienie, lub lejące wtryskiwacze, ewentualnie podparte zawory.
Ale problem jest na ciepłym wg autora plus słychać strzały w dolot. Książkowy za mały luz zaworowy i przez to podparte zawory dolotowe.
Zapłonu we współczesnych motocyklach się nie reguluje. Jest on fabrycznie dobrany i niema możliwości jego zmian. To nie zapłon z przerywaczem. Dla tego osoby nie mające pojęcia o technice motocyklowej lepiej niech nie piszą bzdur. Jeśli zawory nie były już dawno sprawdzane to pierwszą rzeczą w tym wypadku jest sprawdzenie luzu zaworowego i ewentualna...
Sprawdź luz zaworowy, może zawory są podparte?
Czyli można przypuszczać że głowica ogarnięta. Albo podparte zawory albo już pokrzywione.
Totalnie nie znam się na mechanice, ale kiedyś miałem identyczny objaw w "Maluchu", powodem były podparte zawory.
Podparte zawory tzn brak luzu zaworowego, podczas ustawiania zaworów silnik nie był zimny, lub luzy były zamałe. Podczas pracy silnik się nagrzewa wiadomo popychacze zaworów, szkłanki i inne elementy metalowe ulegają rozszerzaniu i wynikiem tego są podparte zawory , inaczej zawory się niedomykają, najczęściej ssące.
Zacznij od regulacji luzu na zaworach ,bo skoro twierdzisz że łapie najpierw na jeden potem pozostałe cylindry to obstawiał bym podparte zawory.
Zawory sprawdzałeś czy są podparte. Być może wymagają regulacji.
po prawej stronie gaźnika masz taką pokrywę przykręconą dwoma nakrętkami (jak mnie pamięć nie myli to M8 ) dźwigasz pokrywę może schodzić ciężko pod spodem będziesz miał klawiaturę tj takie dźwigienki z jednej strony podparte o zawory a z drugiej o popychacze sprawdź luzy na zaworach (potrzebny szczelinomierz)zewnętrzne powinny mieć koło 0.24mm a wewnętrzne...
usterka została usunięta a przyczyną jej występowania były podparte zawory
To jest pełny wtrysk, a nie gaźnik sterowany? Przydałoby się podłączyć pod tester diagnostyczny i sprawdzić czy ECU nie widzi jakiegoś błędu, czy sterowanie wtryskiwacza nie jest z tego powodu przerywane. Może też być jakiś problem niezwiązany z elektroniką, np. przytkanie wtryskiwacza z powodu długotrwałego postoju, jakiegoś zatoru w układzie paliwowym,...
Podparte zawory wydechowe, sprawa rozwiązana.
Dopiero kupiłem jazda próbna wszystko ok było wracać do domu i zonk, gasła co 15km. Rozbierałem gaźniki ale w chwili jak normalnie paliła, więc paliwo w nich było. Chciałby wyeliminować głowicę na podparte zawory. Jeśli podczas jazdy zdechła i nie pali, mierząc ciśnienie sprężania było po około 11 bar to podparte zawory mogę wykluczyć.
Nadal nie wiemy jaki przebieg miedzy serwisowy bo np. jak z 50-60kkm to na 99% podparte zawory.
Podparte zawory albo wypalone już gniazda.
Tak jak ktoś radził zmierz ciśnienia. Mogłeś wypalić gniazda zaworów lub/i podparte zawory. Zakładałeś wtryskiwacze na rurkach od silnika bez montażu w głowicy- da to informację o stanie pompy.
Kolego masz podparte zawory dolotowe.
wujmij wtryskiwacze, podłącz pod wężyki z pompy i kręć powoli wałem obserwując kiedy masz początek tłoczenia np na pierwszym garze i luknij wtedy czy masz tam wtedy koniec suwu sprężania... Dla porządku dla pozostałych cylindrów też. Powinno się conieco rozjaśnić. A kompresje masz? może zawory podparte alboco?
sprawdz szczelinomierzem czy zawory nie sa podparte w jezdzie nie czuc zadnych tylko odpalanie jest ciezkie (przerabialem to juz na paru peugotach)
Odnośnie skrętów to mogą być 2 przyczyny zapieczone zwrotnice lub zwrotnica jak terz krzyżak na kolumnie. Co do sprężarki to co Ci cyka to podparte zawory w sprężarce lub nie do końca możesz mieć problem z podstawą osuszacza
Witam .W aucie z którym miałem doczynienia okazało się że falowanie i brak mocy oraz liczne błędy komputera które mogły wskazywać na uszkodzony komputer okazało się że w tym silniku istnieje regulacja zaworów manualna, były podparte zawory i to było przyczyną MERIVA A 1,6 105 koni 77kw 2006r OPEL, MERIVA 1.6, 2006.01->2010.05 1598 ccm, 105 KM, 77 kW...
Na początek przewody WN-bo są u ciebie,jaki przebieg na LPG (po dłuższym przebiegu w tych autach są podparte zawory-regulacja,nawet po 10 tys. widziałem podparte)
Skończony wałek / podparte zawory / popychacz padł.
Zrobione, dziwne, że nikt z elki nie pomógł. Były podparte zawory ssące.
problem rozwiązany podparte zawory naszczęście udało sie bez ściągania głowicy
Albo pomyliłeś miejsca popychaczy i na początku niektóre zawory były podparte i dlatego kręcił jałowo, a inne popychacze są zapieczone i się nie podniosły, a wraz ze wzrostem temp. luz maleje i jest ciszej.
Zatkany gaźnik, podparte zawory, wypalony zawór, uszkodzona świeca zapłonowa... Przyczyn może być wiele. Zmierz kompresję, zamień świece.
sprawdz i ew. wyrególuj luzy zaworowe bo objawy wskazują na podparte zawory.
Witam.Robokop chyba nie.Jak masz podparte zawory to nie masz ciśnienia w cylindrach
Zawory i tyle. Jak słyszę "ustawiłem podparte zawory" to mnie trzepie. Zrobione za ciasno i poszły w dym.
Kolego rolls Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdż luzy zaworowe. Być może masz podparte zawory dolotowe.
oba zawory powinny być zamknięte a tak nie jest i z pozostałymi jest ten sam problem z góry dzięki za pomoc Masz podparte zawory najprawdopodobniej lub przestawiony rozrząd. W pierwszym momencie czytaj o poprawności wykonania tej procedury. Po drugie jeśli na 4 masz mijanie się zaworów to na pierwszym obydwa powinny być luźne, jeśli tak nie jest to...
zmierzyli dzisiaj jeszcze raz ciśnienie i jest lipa jak myślicie czy to podparte zawory?
...a luzy zaworowe? Przecież to 4-ro suw, od tego się zaczyna. Pewnie podparte zawory albo wypalone gniazda.
Sprawdz przede wszystkim luzy zaworowe.Przy autach z gazem czesto sie kasuja na zimnym prawie do zera.Masz wtedy podparte zawory i nie chodzi na wszystkie cyl lub nierowno.Mialem pelno takich przypadkow.
Po pierwsze czy widziś ciśnienie kolektora ssącego? powinno być ok. 340, po drugie czas wtrysku powinien wynosić ok 3,4 a nie 7. po trzecie ciśnienie za małe , stawiam na podparte zawory co jest nagminne w tych silnikach szczególnie przy gazie. ( a tak nawiasem uwielbiasz renault espace). Pozdrawiam
To ,ze silnik nie równo pracuje na wolnych to nie musi być nie pracujący cylinder! ale jeśli tak jest ; podparte zawory na tym cylindrze, iskra gubi się po drodze do świecy.
Jak dymi w ssący, to albo masz podparte zawory, albo za wczesny zapłon. Może przylgnia zaworu tak zardzewiała,że nie doszczelnia, kompresję mierzyłeś?
Szklanka oleju na 5000 km to jest nic wieckiego bo to stara jednostka, olej zawsze weżmie albo wycieknie jak napisałeś. Może nie pracuje wentylator i silnik się przegrzewa? ale wtedy wywalało by płyn, naprawdę za dużo niewiadomych , żeby coś sensownego doradzić. Pozdrawiam Dodano po 2 Mogą być zawory podparte i mędzie taki sam efekt
Witam mieliSmy taki sam problem i winowajca byly podparte zawory wydechowe walkiem rozrzadu i na zimnym silniku nie chcial zapalic a przy -2 to juz kaplica dodam ze swiece nowe wyciagniete i grzaly sterownik dzialal a nie odpalal
-Układ zapłonowy -podparte\podpalone zawory
Masz podparte zawory. Albo zatarte koniki na ośce, albo co się często przytrafiało ktoś za mocno dokręcił pokrywę klawiatury, przygiął ją i koniki nie mają luzu od góry.
podparte zawory zrób tak jak napisał kolega kwok,spróbuj podmienić hydrozy zobaczysz czy nastąpiła zmiana np z 4 cylindra daj na 1,
Parę dni temu odebrałem auto z zakładu. Przyczyna "niepalenia" - podparte zawory. Zrobione i wyregulowany luz i jest OK. Pali aż miło :)
Nie moge znalezc oznaczenia silnika , tam sygnał czujnika położenia wałka jest z krzywki wałka a nie z koła. Widac ze wałki były wyjmowane bo pełno silikonu wszedzie... Stawiałem tez na podparte zawory ale cisnienie jest ok. Bede krecił silnikiem i zobacze przez otwor na czujnik jak ta krzywka wyglada. Dam znac
Masz 3 opcje: - brudny gaźnik, - nieszczelność między gaźnikiem a cylindrem, - słaba kompresja (podparty zawór albo uszkodzony silnik).
Ostatnio robilem 2 starsze korolki i byl podobny objaw-byly podparte zawory wydechowe-auta zagazowane od dawna . Naszczescie dla klijenta pomogla regulacja zaworów. Który rok auta bo moze u ciebie terz sa zawory regulowane plytkowo.
Nie czepiajcie się oleju w pompie .To wina ciśnienia sprężania ,podparte zawory bym wykluczył bona ciepłym silniku luzy się zmniejszają . Pewnie popękane lub zapieczone pierścienie .
Kolego-masz podparte zawory (pewnie zatarte koniki na osi), albo wypalone gniazdo. Ten problem NIE JEST na to forum, w związku z tym nie widzę sensu kontynuowania go.
Wymieniałem w silniku na nowe hydro-popychacze INA po odpaleniu tradycyjnie zazgrzytały, procedura napełnienia. Ale mam problem bo po nagrzaniu silnika podparły zawory, ciśnienie oleju w normie osiąga max 5bar. I nie wiem czy to czasem nie przez to że jeszcze w nich jest powietrze i to ono tak robi ze podpiera czy może jednak coś z nimi jest?
Witam.Jeśli masz 2 podwójne cewki,to zamień je miejscami.Będziesz wiedział czy kończy się cewka.Zawsze możesz podmienić cały cewkomoduł.Mogą jeszcze być podparte zawory na 1i4,ale obstawiam zapłon.
Podparte zawory, luz zaworowy sprawdzałeś? Jak płytki, śrubka to wyreguluj a jak hydrauliczne to możliwe że zacięty jest popychacz. Możesz mieć takie jaja przy pomiarze kompresji na ciepłym silniku że będzie prawie zerowe ciśnienie.
W tym silniku luzy zaworowe regulowane są przez wymianę szklanek o właściwej grubości. Może warto sprawdzić czy nie podparte masz zawory.
1.Jaki jest efekt za dużego luzu a jaki za małego? Objaw zbyt małego luzu (podparte zawory) to niemożność uruchomienia zimnego silnika, objaw zbyt dużego luzu to głośna praca rozrządu ("klepanie" zaworów).
z doswiadczenia wiem ze podparte zawory w tym aucie maja wplyw na ssanie, wolne obroty i moc, szczegolnie jesli ma instalecje gazowa trzeba je ustawiac co 15-20 tys km, na bezynie co 30- 40 tys.
oderwany od rzeczywistości Dlaczego uważasz że pomiar ciśnienia nie jest prawdziwy? Może faktycznie tak słabo ssie przez przestawiony rozrząd, podparte zawory itp. Pomiar zwykłym wakuometrem dał by pewność.
Ale jak wypnę sondę przed kat to jest ok, czy to znaczy że wtryski są uszkodzone czy sonda ? W tym silniku jest regulacja luzu zaworowego ale chyba niemożliwe że zawory są podparte bo nie ma gazu.
a ja uwazam ze masz lekko podparte zawory , to znaczy ze trzeba je wyregulowac pozatym zdaje sie ze jezdzisz na gazie to lepiej odpalac na bezynie odpalanie na gazie szczegulnie w zimie daje takie efekty ze trzeba zaworki cwiczyc . pozdrawiam
To jest 4-ro suw, brak kompresji to nie tylko problem z cylindrem/ tłokiem, mogą być podparte, nadpalone zawory
sprężanie będzie dobre przy lekko podpartych zaworach, a wolnych obrotów nie będzie
Za gorąco i ubogo na gazie i podparło zawory. Zrzucać pokrywę wałków, szczelinomierz w dłoń i do sprawdzenia luzy zaworowe.
Powodów może być kilka - podparte zanieczyszczeniami zawory - uszkodzony zawór regulacyjny - pęknięta głowica to tak na początek
Może masz podparte zawory. Na zimnym pali bo wtedy ma większe luzy, na gorącym krzywki podpierają zawory, bo od ciepła się rozszerzają, spada ciśnienie w cylindrach i nie pali... Zajrzyj na stronkę: http://www.sierra.opalnet.pl/ szczególnie polecam Forum dyskusyjne \(wymagana rejstracja) - jest tam wielu fachowców, powinni pomóc nawet przez monitor..
A co powoduje że sie nie domykają?? temperatura, na ciepłym ma podparte zawory trzeba wyregulować ssący 0,18-0,22 wydech 0,23-0,27 na zimnym ale to jest: usterka mechaniczna!
Zależy w jakich jednostkach tam jest ale od około 25-30 mbar a przy podpartych zaworach lub nieszczelnym dolocie ponad 30 mbar.
Silnik 1.8 8V? Jeżeli tak to zajrzyj do zaworów. Luz reguluje się za pomocą płytek zaworowych. Kupujesz cieńsze płytki bądź szlifujesz stare. Obstawiam na podparte zawory bądź na za mały luz zaworowy. Jak dobrze pamiętam 0,2 mm ssący, 0,4 mm wydechowy. Płytki zaworowe wyjmiesz bez ruszania wałka rozrządu
Hmm,widziałem gdzieś opinie ,że powinny być twarde i trudno je ścisnąć jeśli są dobre, ale pisali też że miękkie więc w końcu nie wiem. Jak są opróżnione mają być miękkie, w innym wypadku po montażu będą podparte zawory, jedna w wypadku płukania benzyną ekstrakcyjną, możesz śmiało zakupić nowe, bo te będą klepały.
Zainteresuj się luzami zaworowymi. Możesz robić eksperyment jeśli będziesz miał auto w garażu(temp. dodatnia) Wylej powoli z 10-20l gorącej wody (lub inne źródło ciepła) na głowicę (nie pompę), zagrzej kilka razy świece i zobacz czy odpali (lepiej).Może masz podparte zawory. Uważaj na instalację elektryczną, żeby nie utopić
widzisz elektryk jeżeli bedą minimalnie podparte zawory to na paliwie nie odpali a na gaźie wystartuje odrazu czemu gaz lepiej miesza się z powietrzem zasysanym i nie przylewa świec a apropo świec masz rację bosch w poldku na gaźie jest do niczego najleprze były by NGK.pozdrawiam
... U mnie w Opel Zafira B 1.6 A16XER - wymienione: 2 koła KZFR, elektrozawór, nastawnik wałka dolotowego, wszsytko pięknie wyczyszczone, przedmuchane i lipa. Samochód ładnie jeździ tylko na zimnym silniku do pierwszego wyłączenia. Po ponownym uruchomieniu brak mocy i czaami zapala się pomarańczowa kontrolka z kluczykiem. Komputer pokazuje błąd 0011....
Jest regulacja nawet przy hydraulice. Z tego co sobie przypominam (ostatnia regulacja to pewnie z 10 lat tamu, albo i dalej). Przy całkowicie napompowanych popychaczach luzujesz kontrę i wkręcasz śrubę regulacyjną, aż zlikwidujesz luz - jesli jest luz. Jeśli luzu nie ma (tzw. zawory podparte) to luzujesz srubę regulacyjną aż pojawi się luz, a następnie...
Przyczyną złego palenia tego silnika mogą być także podparte zawory (regulacja na płytkach). Pod lewą podłużnicą jest regulator w mk1 podciśnieniowy, a w mk2 elektryczny. Powinien on podciągać cięgno na pompie poprzez linkę. Jeżeli on nie działa będziesz też miał problem z uruchamianiem. Do tego mogą dojść niesprawne świece żarowe.
Brak kompresji. Możliwości: — Brak luzu zaworowego. — Podparte lub wypalone zawory. — Pęknięcie tłoka, zapieczone pierścienie itp.
Najważniejsze w tych silnikach to sprawdzać luz zaworowy. Wiąże się to z wymianą szklanek a nie jak w normalnych silnikach podkładek! Luz zaworów dolot 0,25 +- 0,04 zimny (20 C) Luz zaworów wydechowych 0,30 +- 0,04 zimny (20 C). "Podparte zawory"=wypalenie gniazd brak mocy itp.itd. Pozdrawiam! ps. Jak będziesz się brał za robotę(wymiana szklanek)zaznacz...
A gdzie rzetelna diagnoza?Jezeli będzie problem z kablem WN to silnik nie będzie gasł. Przyczyn może być sporo,nawet podparte zawory. Jeżeli to ecotec to złapałbym się EGR. Ale wymieniaj niepotrzebnie części,sklepy też muszą z czegoś żyć. Kable wymieniać?Panowie,przecież wiecie że w oplach jedynie problem powstaje w tych metalowych nakładkach na końcówkach...
Możliwe, że popychcze po prostu już kończą żywot. Nic nie jest niezniszczalne. Zmierz dla świętego spokoju ciśnienie na wysokich obrotach, ale tak jak pisałem - nie wierzę w problem tutaj, miałbyś podparte zawory i utratę kompresji a nie klepanie, jeśli problem byłby związany ze zbyt wysokim ciśnieniem. Można znaleźć opisy takich przypadków - podparło...
Czesc. Jak sie skonczyla sprawa? Mam podobny problem - kupilem auto z przebiegiem 300tys, sprzedajacy wspominal, ze rano chwile trzeba pokrecic, ale zwalil to na pompke paliwa. Temat ruszylem dopiero jak przyszly mrozy, bo auto przestalo odpalac, sprawdzilem wszystko, paliwo, iskrę, wtryski benzynowe (auto ma tez LPG), jestem wlasnie po pomiarze kompresji...
Po 1 ten silnik to dosłowny złom i coś co nie powinno zostać wypuszczone z fabryki. Ciśnienie w kolektorze na jałowych obrotach po nagrzaniu silnika powinno wynosić mniej więcej 280mbar. Jeśli na rozgrzanym ma te 420mbar to ciągnie lewe powietrze albo ma podparte zawory przez co też wypadają zapłony. Silnik nie chodzi przypadkiem nadzwyczaj głośno?...
Winne okazały się luzy zaworowe a właściwie ich brak (podparte zawory), podobno w chińczykach fabrycznie zawory strojone są na 0 i chodzi to do czasu. Po za tym ustawiłem poziom paliwa w gaźniku metodą własną, rurka, odpływ odkręcony i sprawdzanie dokąd sięga paliwo. Teraz paliwo jest na równi z łączeniem obudów, motor w końcu bez problemu odpala (nawet...
Jeżeli nie wina cewki lub świecy to masz coś źle z mechaniką silnika, np podparty zawór. W module nic nie grzeb, jest ok.
Jedź do kogoś kto ma przyrząd Tech 1 i niech ci sprawdzi. Dodaktkowo sprawdzic czy wartośc integratora wynosi około 128 krok ( z małą tolerancją). Jeżeli na sondzie będą fluktuacje w zakresie od 60mV do około 0,78V jest ok. Warto zrobić reset charakterystyki pola pracy sondy O2,ale jeżeli integrator bedzie poniżej 116 kroku lub powyżej 150 krokuZagazowany...
zawory podparte .ustawić luz zaworów
Masz wiertarkę stołową ? Wyłączona wiertarka stołowa się do tego świetnie nadaje. Odpowiedni dobrany klocek drewniany w komore spalani, uginasz wiertarką (uchwytem ustawionym na odpowiednie "rozwarcie") sprężynę przy podpartym zaworze i gotowe. W warunkach bojowych można też w 2 osoby i klucz oczkowy. Tylko na ziemi, bo butem trzeba pomagać. A taki...
Chciałem krzyknąć: CEWKA! ale to diesel... więc trzeba sprawdzić sprężanie. W zależności od zużycia silnika, może to być nieszczelność na pierścieniach (najczarniejszy scenariusz) lub, co bardziej prawdopodobne, podparte zawory... Sprawdź luz zaworowy, i warto przy okazji docisnąć głowicę...uszczelka w młodych autach się po prostu "płaszczy", dlatego...
wyreguluj zawory, pewnie podparte a jak się nagrzeje to już całkiem się nie domykają luzy możesz ustawić na 0.25 oba
Witam mam takie pytanie chodzi mi o mojego opla astre zrobiłem remont silnika tzn szlif wału nowe pierścienie itp. bez remontu głowicy jest to silnik C18XE 1,8 16v i problem polega na tym iż nie chce auto zapalić kręci bardzo ładnie iskra, paliwo jest ciśnienie w cylindrach również. Co może być tego przyczyna ?? podparte zawory? coś z rozrządem a może...
zawory andoria pogięte zawory toyota zawory
licznik instrukcja wieczny generator prądu schemat świateł jazdy dziennej
Ile akumulatorów 12V 100Ah do przetwornicy 2000W? Średnica dławicy siłownika hydraulicznego do 5000kg przy 300bar