jeśli to 700 lub wyższy model można podpiąć czujnik temperatury i ustawić obroty przełączania na opadające.
Czyli sterownik ABS znajduje się ,,W pompie" http://obrazki.elektroda.net/96_11532026... Dodano po 53 Jeśli sterownik jest przy pompie -to po rozłączeniu wtyczki można bez obawy uszkodzenia sterownika ABS-u szukać omomierzem czujnika obrotów ABS? A może wie ktoś, na których pinach wtyczki są podpięte czujniki obrotu kól? Za bpomoc dziękuję!
A jak z czujnikiem temperatury ? Może on coś miesza? Warto podpiąć kompa, odpalić VCDS i obserować jak się zachowują wskazania z czujnika.
A może po odpięciu krokowego sterownik uśrednia sobie wszystko i dlatego lepiej chodzi. Najpierw sprawdzić, czy dolot jest szczelny. Sprawdzić, jak będzie chodzić z podpiętym krokowym, a odpiąć mu np. czujnik temperatury. A najlepiej podpiąć kompa.
Auto odpala awaryjnie na gazie i na nim jeździ. Obroty na wolnym są równe, auto dobrze przyspiesza itp. Jedyny mankament to fakt, że nie chce się przełączyć automatycznie. Czujniki temperatury podpięte, czujnik obrotów podłączony pod - cewki obsługującej cylinder 1. Na przycisku pokazuje że gazu jest pełno, mruga zielona kropka i mruga. Moje pytanie,...
Garażówki (w tym twoja) przeważnie nie mają żadnych krańcówek a bazują na czujniku obrotów (enkoderze) często sprzężonym z mierzeniem prądu silnika (amperometryką) więc podpiąć się nie ma specjalnie gdzie. Sprawdzi się neodymowy magnesik na wózku i kontaktron od alarmu domowego na szynie.
Podpiąć pod komputer :) Na 99% coś nie tak z pedałem gazu, jest tam czujnik.
To raczej kabelki sprawdź czy ma stabilne zasilanie najlepiej na podpiętym czujniku.
Wejście impulsowe to inaczej dwustanowe, na jakiś styk (piszą o eliminacji drgań styku), na czujnik indukcyjny, a zapewne można podpiąć nawet enkoder (50kHz max.). Prędkość (częstotliwość obrotów) obliczana jest na podstawie czasu pomiędzy kolejnymi impulsami, przynajmniej dla niskich częstotliwości impulsów, tzn. gdy impulsy dzieli czas 2sek, to prędkość...
Witam. Pisałem Ci na forum Opla gdzie znaleźć przekaźnik. Ja bym podpiął Techa i sprawdził czujnik obrotu wału. Pozdrawiam.
Najprawdopodobniej jest uszkodzony jakiś czujnik. Ja miałem falujące obroty od uszkodzonej sondy lambda, ale wiem że inne czujniki, np mapsensor czy czujnik temp też mogą powodować takie cuda. Najlepiej jakbyś mógł gdzieś pod diagnozer się podpiąć, wtedy byłoby wszystko jasne.
Wymieniłem wczoraj obudowę na Shinobi z LCD. Wszystko działa OK tylko nie mam gdzie podpiąć wtyków FAN czujników obrotów wentylatorów od lcd obudowy. Na płycie są gniazda FAN do których podłączone są wentylatory. Wtyki od wyświetlacza obudowy pasują do wtyków od kabli z wentylatorów czyli są takie same jak gniazda na płycie głównej. Jak to podpiąć by...
U mnie miał tylko jałowe obroty ale to było spowodowane tym że był naprawiany silnik i nie podpięli czujnika położenia wału, i wychodziły takie farmazony.
Jeśli posiadasz sekwencyjny wtrysk gazu to radzę podpiąć instalację gazową pod czujnik wału korbowego bądź pod wałek rozrządu. To jest najskuteczniejsze aby zapobiec szarpaniu samochodem na pracującym LPG. Sygnał obrotów nie podpinaj pod cewkę. Reklama usunięta!
Witam ! Najpewniej podpiąć pod Vaga i odczytać błędy - żeby nie błądzić . Usterka prawdopodobnie leży po stronie czujnika temperatury.
Sprawdź opór tego czujnika z którego był ściągnięty kabel. Może być tak, że ten czujnik oszukuje. Najlepiej na zimnym silniku podpiąć vaga i zobaczyć w blokach czy wszystkie czujniki temp. pokazują takie same lub bardzo podobne wartości.
Myślałem że to wina odwrotnie podpiętych przewodów hydraulicznych przepoiłem P-L Poz mianie P-L jest trochę lepiej jednak ABS działa teraz tragicznie. Czujniki ABS podpięte prawidłowo widzi obrót każdego koła tak jak należy. Rób dalej takie eksperymenty to kiedyś wylądujesz w rowie. A powiedz mi jak sprawdzałeś te czujniki prędkości?
Podejrzewam, że u mnie jest ten emulator bo jak chcialem na wykresie wywołać obroty to pokazywal jakies bzdury nie mające nic wspólnego z rzeczywistością. Pytanie jednak, skoro tak łatwo podpiąć sygnał z czujnika położenia wału to po co stosować emulator? P.s dodam, że te obroty chciałem sprawdzić na długo przed pojawieniem się usterki
Podejrzewam, że może chodzić o to, że nie podłączyłem kabla od łącza CPU FAN na płycie głownej z innym łączem na płycie głównej. Na płycie jest gniazdko CPU FAN (z regóły blisko podstawki od procka) do którego musisz podpiąć wentylator z czujnikiem obrotów właśnie od procka i to wszystko. Pozdr.
Problem z odpalaniem rozwiązany. Po odpięciu wtyczki czujnika silnik odpalił bez najmniejszego problemu. Zaraz po odpaleniu podpiąłem czujnik i od razu obroty delikatnie się zmniejszyły czyli jakby komputer odbierał, że silnik jest ciepły. Tylko mam jeszcze takie pytanko czy ten czujnik jest odpowiedzialny za przekazywanie informacji na deskę rozdzielczą...
Sprawdź kąt wtrysku, bo to że odpiąłeś czujnik nie znaczy, że on jest winien, bo teraz na odpiętym go zlewa i pali. Najlepiej podpiąć pod kompa i popatrzeć w parametrach. Zaraz po odpaleniu ma wahania obrotów? Te diesle jak nie ma ujemnych temperatur, to bez świec palą od strzała.
400 omów to chyba trochę mało jak mi się wydaje? Nie, niektóre mają i około 260 Ω. To napięcie nie mogło uszkodzić czujnika, cewka przekaźnika ma 70Ω i przy 12V nie uszkadza się. Ja bym spróbował podpiąć czujnik odwrotnie, ważna jest faza sygnału.
Możliwe, nie twierdzę, że nie masz racji, spróbuję zorganizować, żeby coś podpiąć. Natomiast zastanawiałem się jeszcze, czy może to być czujnik położenia wału?
Ale na podpiętym czujniku, kręcić rozrusznikiem i zobaczyć w vcds czy widzi w parametrach obroty?Tak on nie zapali Jak na chwilę odepne czujnik to zapali
wszystko jest 100% podpięte i sprawdzone, czujnik wału korbowego nie czyta obrotów czujnik jest dobry,dzięki za zainteresowanie i pomoc
Nasuwa się pytanie po co chcesz zmieniać czujnik ciśnienia, skoro problem masz z luzami w silniku a nie z czujnikiem. (handlarz by podpiął olej pod kontrolkę ładowania :D i świeci tylko przy braku obrotów silnika )
czy jest możliwość podpięcia czujnika obrotów do tego falownika?? Tak, prądniczki tachometrycznej.
Silniczek krokowy, może któryś z czujników. Warto podpiąć pod komputer
No lekko za wysokie ale ja bym nie panikował, obrotomierz to nie sprzęt pomiarowy ;) jakkolwiek by to nie brzmiało, trzeba by podpiąć kompa i sprawdzić co widzą czujniki. (temp, obroty, silnik krokowy).
witam, mam wentylator z konsoli ps4 slim i chcę go podpiąć pod zasilanie 12v, niestety po podłączeniu czarnego kabla do minusa i czerwonego do plusa wentylator nie rusza. przy wentylatorze jeszcze jest biały kabel który chyba odpowiada za czujnik obrotów lub kontrole obrotów, czy jego też trzeba podpiąć np do plusa?
Przydało by się podpiąć pod komputer i sprawdzić co pokazują czujniki.
Jeśli masz moduł do czujnika Halla, to najpewniej bez większych zmian można do niego podpiąć czujnik odbiciowy. A jeśli z jakiegoś powodu upierasz się przy Arduino, to zacznij od podstaw. Czyli od najprostszych programów. Na skróty tego nie zrobisz.
Zacznij tak jak napisałeś - od przepustnicy (częsta usterka). Dobrze by też było ją zaadaptować po czyszczeniu, a przynajmniej odpiąć klemy z akumulatora na kilka minut/chwil. Następnie (jak nie pomoże i nie uspokoi się) do sprawdzenia czujnik prędkości i szczelność dolotu oraz podpiąć pod komputer i sprawdzić czujniki temperatury oraz MAP. To, że po...
Nie wiem czy wszystkie ale niektóre alternatory (te do diesli z wbudowanym regulatorem chyba) mają złącze z wyprowadzonym sygnałem obrotów. Wystarczy podpiąć odpowiedni obrotomierz.
Zmień gazownika skoro sobie nie radzi.Miałem to samo po gazie błąd sondy.Przyczyną było podpięcie sygnału obrotów z czujnika wałka.Po zmianie na z cewki kontrolki brak.Oczywiście też błąd składu mieszanki.
Dodam, że reduktor to MB800 bez czujnika. Czujnik jest ale na listwie wtryskowej. Nie znam tej instalacji, więc tylko gdybam. Czujnik na listwie, to będzie czujnik temperatury i być może ciśnienia gazu i on nie ma nic wspólnego z momentem przełączania na gaz. To że reduktor nie ma czujnika temperatury, to nie znaczy, że go nie ma. Prawdopodobnie będzie...
Dziękuje za info napewno wykorzystam je w praktyce , tylko jak zablokuje przewód od rozrusznika to bardziej uparci złodzieje mogą zapalić "na pych" więc przydałoby się jeszcze coś, wyczytałem w innych postach że można podpiąć się pod przwód czujnika liczącego obroty wału korbowego, jeszcze nie wiem czy taki czujnik tu występuję ale jakoś to sprawdzę....
Witam szanowne grono, cruze silnik z20d1 2013r nie odpala na podpiętym czujniku wałka rozrządu, po wypięciu wtyczki i kilku obrotach wału auto pali, na pracującym silniku gdy podepnę wtyczkę pojawia się błąd p0341, sprawdzone kable od czujnika do sterownika, nowy czujnik oryginalny zero poprawy. sterownik nie zapisuje żadnego błędu. gdzie szukać problemu...
Dzięki za odpowiedż, bez podpiętego tego czujnika auto podobno szarpało na wysokich biegach przy niskich obrotach
Podstawą takich objawów kłania się konserwacja całej instalacji kup spraj dobry do elektroniki powypinaj kostki wypsikaj nawet przy komputerze sprawdź czy na pinach nie ma nalotu. wszystkie czujniki. Widzę ,że w serwisie nie mieli ochoty ci tego sprawdzić najlepiej podpiąć kompa i głupa palić a z klienta zedrzeć kasę bo jak jeździ amerykańcem to leży...
To jest zrobione specjalnie by w razie gdybyś podpiął inne wentylatory z czujnikiem prędkości, odczyt nie świrował. Wentylatory będą chodzić prawidłowo, prędkości będą mogły być sterowane, jedynie nie pokażą aktualnych obrotów
Dzień dobry wszystkim, tworzę pewien projekt oparty na Arduino. W przyszłości będę chciał stworzyć płytkę PCB, na której będzie ATMEGA328-P. Moje arduino ma za zadanie zliczać ilość impulsów z czujników indukcyjnych (LJ30A3-15-Z/BX 15mm 6-36V) typu NPN NO, oraz przy wyznaczonej ilości zliczonych impulsów ma wysterować element wykonawczy do dwóch siłowników...
Wolne obroty na rozgrzanym silniku powinny oscylować ok. 700-800, jeżeli tak jest, a mimo to kontrolka zapala się, trzeba zlecić pomiar bezpośredni ciśnienia oleju czujnikiem zegarowym. Jest jeszcze opcja, że czujnik pomiaru ciśnienia oleju w samochodzie jest uszkodzony. Mojemu koledze padł właśnie ten czujnik. Tak jak powyżej piszą, lepiej sprawdzić...
Podpiąłem dzisiaj auto pod komputer i wyskoczył taki błąd 16706 - Czujnik obrotów silnika - brak sygnalu - Staly gdzie znajduję się ten czujnik ?
Jeżeli naczepy nie ma, to nie ma być żadnej informacji, czyli wadliwy układ wykrywania naczepy. Temperatura klocków, nie jest mierzona, przy podpiętej naczepie, jeśli to świeci, należy szukać przy czujnikach obrotów kół.
Sterownik Bingo S to nie jest sekwencja, nie ma w niej czujnika ciśnienia gazu, zimny lut na łączeniu przewodów od czujnika temperatury też może być przyczyną, do tego najlepiej też sprawdzić poziom płynu w układzie chłodzenia, ale przy tak losowym przełączaniu najbardziej prawdopodobny jest zanik sygnału obrotów silnika, nieudolni monterzy często owijają...
Podpiąć pod tester i odczytać błędy. Stawiam na czujnik stopu.
Jeżeli jest tak jak piszesz to instalacja jest źle wykonana. Zasilanie musi być brane z akumulatora (+) zabezpieczone bezpiecznikiem, a masa z karoserii lub akumulatora. Z cewki instalacja LPG bierze informację o obrotach silnika. Więc mało prawdopodobne. K2D ma identyczny blok jak inny TU3 (KDX, KFX). Czujnik będzie w bloku, możesz tez sprawdzić czujnik...
Widzę że problem jest jednak taki że czujnik CPU padł albo się coś zdrowo pomieszało płycie. CPU tu też ma temp. na minusie. Co możesz zrobić - nie wiem czy to pomoże. Mogę ci tyle powiedzieć że u mnie kiedyś zmieniło odczyty temp. CPU ponowne osadzenie procesora. Czyli wyjąłem wyczyściłem i zamontowałem spowrotem. To się wiążę z wymianą pasty. Czy...
Witam, jechałem sobie Peugeotem 207, nagle tracił moc, a obroty spadały w dół, zgasł i już nie chce zapalić. Sprawdziłem iskrę, ale iskra była słaba, więc podpiąłem komputer. Na komputerze pokazał błąd czujnika położenia wałka rozrządu i czujnika wału korbowego. Wymieniłem to, ale dalej brak iskry. Czy ktoś może wiedzieć, dlaczego dalej nie ma iskry.
Cześć wszystkim jestem tu nowy problem z toyota land criuser 120 rok 2004 silnik 3l d4d Obrotomierz raz działa raz nie odpalam działa podnosi się wskazuje odpalam nie działa nagle działa czasami jak by mu masy brakowało pokazuje obroty ale tak jak by chciał a nie miał siły. Byłem na diagnostyce podpiął kompa i nie pokazuje żadnych błędów, na kompie...
Mam podobny problem z tym silnikiem. Po zagraniu na wolnych obrotach wskakuje antipollution fault system, a wentylator naparza jak szalony. Mechanik podpiął komputer i wyszło, że to wina cewki i czujnika faz rozrządu. Zdecydowaliśmy się wymienić rozrząd od razu. Na początku usunął błędy i powiedziałem, że pojeżdżę nim, żeby zobaczyć, jakie błędy wyskoczą....
sterownik nie pokazuje żadnych błędów. Zobacz po zapłonie w live data położenie przepustnicy i bardzo powoli wciskając pedał czy nie ma przerwy gdzieś po drodze. Możesz równie dobrze sprawdzić to multimetrem podpiętym do czujnika.
Witam. Chciałem podłączyć wskaźnik zbyt wolnych obrotów do maszyny, która jest napędzana z wałka WOM ciągnika. Więc nie ma tam żadnych cewek zapłonowych ani elektroniki. Zasilanie będzie podpięte pod instalację ciągnika. Czy można użyć czujnika Halla i magnesu, żeby zdobyć sygnał? Jeśli tak, to jaki, bo na schemacie przewód podłączony powinien być do...
Nie miałem wcześniej czasu ale wczoraj sprawdzałem ciśnienie i wyszło praktycznie równe, od 14,5 do 15 bar. Samochód z odpiętym czujnikiem wałka mimośrodowego jeździ tak samo jak z podpiętym, tylko przy schodzeniu z obrotów potrafi zafalować.
Sterowanie polega na tym, że kiedy radiator w zasilaczu robi się cieplejszy (co zazwyczaj jest skutkiem większego obciążenia), czujnik to wychwytuje i zwiększa obroty podpiętych do zasilacza wentylatorów. Co do tego czy jest to trafiony wybór... moim zdaniem ten zasilacz kosztuje trochę za dużo, patrząc przez pryzmat małej popularności i nie wyrobionej...
Cześć, walczę cały czas z błędem EDC w Scanii 4, 420 HPI. Mam problemy z temperatura cieczy, raz jest okej, później pokazuje albo 0 lub 120. Rano po odpaleniu kierowca zauwazyl, że ok 50 km wszystko jest okej czyli temperatura jest taka jak powinna, moc jest. Później zapala się EDC i zaczynają się anomalie temperatury oraz Scania wydaje się trochę słabszą....
gdzie podpiąć tego z tyłu zeby mial odrazu te max obroty? Nie będziesz miał dopóki czujnik nie wykryje odpowiedniej temperatury!!! Do max obrotów to przynajmniej czujnik musi zarejestrować 38 stopni. Ile to postów trzeba napisać o tym samym? :)
mozesz sprawdzic dzialanie sondy, masy, oraz czujniki silnika. ale najlepiej by bylo podpiąć urzadzenie diagnostyczne które naprowadzi na powód niesprawności
W takim razie trzeba się podpiąć pod sterownik i zobaczyć co go boli. Być może niewłaściwie działa czujnik temperatury reduktora (nie pokazuje rzeczywistej temperatury) lub sterownik nie widzi obrotów silnika.
Na palę? Nie rozumiem trochę czyli muszę podpiąć czujnik z mostu ale pod co? ECU czy pod wiązkę kabinowa?
wymieniłem czujnik obrotów ale problem jest nadal. Pojechałem do mechanika podpiął komputer, wykasował błędy i znów po przejechaniu wyskoczyły. Powiedział że najprawdopodobniej ścięło klina na wale. W sobotę rozbiorę wszystko i zobaczę czy na prawdę tak się stało
Witam w moim przypadku w Toyocie Avensis 2.0 126km pomiar na czujniku różnicowym ciśnienia miedzy 1 a 2 pinem GND a VP na postoju 900 obrotów miałem 0,75v a przy obrotach 2500 napięcie wynosiło już 2v +/- 0,2v, moja diagnostyka niestety nie pokazuje aktualnego ciśnienia różnicowego, trzeba sobie na podstawie wykresu katalogowego je obliczyć lub podpiąć...
Po dodaniu gazu fiat 126p odrazu gaśnie jakby nie dostawał paliwa. Gaźnik jest z eleganta ma dwa wyjścia w podstawce jedno podłączyłem do czujnika podciśnienia drugie zaślepiłem. Gaźnik czyściłem i ustawiałem pływak jak należy 7mm i 15mm w skrajnych punktach (widziałem filmik gdzie było tłumaczone że poziom paliwa ma być równy z tym załamaniem w gaźniku...
niestety nie moge,dziś jadę żeby się właśnie podpiąć pod komputer.a czy w moim opelku występuje ten czujnik położenia wałka???
Dzięki za szybką odpowiedź. Chciałbym tym ogólnie móc sterować w przyszłości. Zależy mi na regulacji obrotów wiatraka i pracy pompy. Po co? Na przykład zmniejszać przepływ pompy i obroty wiatraka na noc, żeby nie hałasowały. Obecnie Raspberry Pi 4b mam postawione wewnątrz skrzynki rack 10 cali, wiszącej na korytarzu przy sypialni. Chłodzą ją aż 3 wiatraki...
Witam Proponuję najprostsze rozwiązanie i tanie. Zwykły RTx z zakresem dostosowanym do urządzenia.Nawet bez stycznika .Na RTx ustawić czas większy od długości mierzonego lub kilku mierzonych impulsów a do styków on podpiąć w szereg wył awaryjny linii.Powinno działać bez problemu Podpiąłem takie urządzenie pracujące jak kierunkowskaz 2 lata temu i pracuje...
Witam ! ... jeśli zasilacz ma czujnik temperatury to nic dziwnego że tak się zachowuje. Jeśli chcesz się przekonać że tak jest jak piszę to wystarczy na jego przyłączach zrobić pomiar , a następnie wylutować go i podpiąć między GND i +12V i zobaczyć różnicę w ilości obrotów . Lub po prostu znaleźć czujnik i zmienić jego temperaturę . Pozdrawiam
To jest schemat tablicy w volkswagenie passacie, czujniki oleju są podpięte pod 9 i 11 . Proszę o wszyskie sugestie odnośnie mojego problemu .
Wszystko zależy jaki masz sterownik w tym rowerze. ten czujnik w korbie to pewnie czujnik nacisku na pedała i czujnik obrotu korby i raczej tam nie podepniesz manetki.
Witam! Mam problem z predkosciomierzem w Mondeo MK3 przed FL Jest już tu taki temat i u mnie objawia się podobnie. Nie wskazuje prędkości i wskazówka paliwowskazu buja się. Przy ruszaniu mam 1/4 baku, jadąc 1/2, a jak hamuje 3/4 i zasięg szaleje. Problem polega na tym, że wymieniłem czujnik prędkości w skrzyni (VSS) i nadal nie działa. Zakładałem 3...
czujnik jest w porządku a co jeszcze zauważyłem po podpięciu kateesa i sprawdzeniu obrotów przepustnicy przy podpiętej przepustnicy pokazuje zero a po jej odpięciu wtyczki zaczyna normalnie wskazywać
Nie ma żadnego rezystora we wtyczce. Źle podpiąłeś lub czujnik uszkodzony. Mierzy się napięcie na wyjściu a nie rezystancję.
Witam. Posiadam Forda Focus mk2 i mam kłopot bo różne wypowiedzi są również na forum postanowiłem założyć ten temat. Nie chodzi o podłączenie taksometru,ale czy z danego przewodu będzie prawidłowy sygnał do niego. Elektryk twierdzi że sygnał może być przekłamywany na zakrętach gdy będzie brany z jednego czujnika ABS musi być brany z czterech ,w instrukcji...
Podpięte zostało pod komputer i nic nie wykazało. Wyczyściłem również czujnik położenia wału i wymieniłem filtr paliwa dalej nic ...
Witam Poszukuję pomysłów na pomiar prędkości obrotowej czterech wałów, impulsy z czujnika 2 na obrót, obroty rzędu 1000 - 3000 na minutę. Procesory najchętniej ESP8266, ESP32 lub Atmega, wyświetlacz SPI lub I2C. Układ poza pomiarem nic nie musi robić, choć początkowo myślałem o regulacji obrotów (sterowanie napięciowe 0 - 10V). W sieci znalazłem tylko...
Dzięki za nakierowanie, w każdym razie, czujnik doładowania sprawdzę, no faktycznie tachograf padł kompletna ciemność, do tego samochód nie przekracza 1500 obrotów, nie pokazuje prędkości właśnie ale tutaj muszę tachograf załatwić :/ poza tym poziom paliwa, powietrze, wszystko pokazuje. Przewody od ABS są podpięte więc raczej to nie to, ale nakierowałeś...
Po co od razu wymieniać? Nie lepiej najpierw zdiagnozować? Kod błędu nic nie powie. Od tego są bloki pomiarowe. Będzie kod błędu mówiący o braku sygnału z G40 bo to normalne w tym aucie jak silnik nie pracuje. W Golfie 3 jest taka opcja by wyświetlacz na liczniku pokazywał np. obroty silnika lub inne rzeczy. Można to wykorzystać. Tutaj sygnał z czujnika...
A czasami na wolnych obrorach silnik nie pracował Ci nierówno?? Bo ja mam takie objawy że silnik nierówno pracuje poza tym dodaje sobie sam gazu, nie spada z obrotów. I wydaje mi się że to czujnik temperatury chłodzącej mi padł. Kiedyś już miałem takie coś i był to czujnik. Teraz za bardzo nie mam gdzie sprawdzić tego - tzn-gdzie podpiąć pod kompa.
Witaj Prawdopodobnie jest możliwość podłączenia tego bez panela sterującego. Na samych zlaczach falownika masz opisy połączeń co na pewno ułatwi Ci jego sprawdzenie. Może jednak być tak, że bez fizycznego połączenia z panelem uklad nie ruszy. Wszystko zależy od konfiguracji sprzętowej. Zawsze jednak możesz kupić falownik jednofazowy na rynku i podłączyć...
Kolega powyżej ma oczywiście racje. co do czujnika temperatuty to czytałem kiedyś o boosterach, które, bodajże zanizały wartość temperatury powietrza - w niskiej temperaturze powietrze jest gęstsze i jeżeli taka wartość trafia do ECU to ECU poda więcej paliwa, a nabiegu jałowym, bez obciązenia obroty mogą znacznie wzrosnąć. Warto by było podpiąć skaner...
Posiadam silnik z fiata 126p prawdopodobnie eleganta na nanoplexie silnik odpala ale w ogóle nie reaguje na dodawanie gazu nie pracuje równo. Wiązke zrobiłem sam według schematu zawory wyregulowałem gaźnik "przeciściłem". W podstawce od gaźnika mam 2 wyjścia wiem ze jedno ma iść do czujnika podciśnienia drugie zaślepiłem ponieważ nie wiem gdzie go podpiąć....
Mianowicie bezpośrednio po odpaleniu odpiąłem kostkę od pompki pod tylną kanapą silnik pracował podpiąłem dziś tester i widzi obroty silnika od polem też czujnik wałka wrzucił błąd wpiąłem go spowrotem usunąłem błąd auto nie odpala jeśli chodzi o pompkę paliwa to wpiąłem się w kostkę żarówką i nie ma tam prądu przekaźnik od pompy też podmienialem nie...
Szanowni koledzy czy któryś z was poratował by mnie schematen elektryki tego autka a w szczególności gdzie powinien być podpięty czujnik obrotów koła zamachowego.Z tego co wiem bez niego nie będzie ładowania i nie będzie działał obrotościomierz .Tu ładownie ktoś przerobił na regulatorze napięcia od polonza.I ucioł ktoś kable od czujnika liczącego obroty...
Jeśli mogę podpiąć się pod temat to mam następujące pytanie. W czym może być problem jeżeli przełączanie żółw zając następuje dopiero po zgaszeniu ciągnika. Blokadę mostu można załączyć przy lekkim dodaniu gazu natomiast przy większych obrotach się rozłącza? Czy jest to wina czujnika prędkości?
dzięki za odpowiedź udało się w końcu ogarnąć temat, przyczyna prozaiczna przerwany kabel w instalacji samochodu od czujnika obrotów. Wprawdzie pompa tez nie jest idealna bo długo trzeba kręcić żeby odpalił, ale odzyskał moc. Najgorsze w tym wszystkim było to że każdy diagnoskop który podpiąłem pokazywał co innego i nie wiadomo już było czego się trzymać...
Witam, kupiłem regulator obrotów AAB Fan Control 3. Podpiąłem go pod wentylator z czujnikiem TC, ale że ten się strasznie wolno kręcił postanowiłem usunąć ten czujnik. Od tego momentu wentylator nie chciał się kręcić i myślałem, że go po uszkodziłem, ale jak kupiłem wentylator bez czujnika okazało się jest to samo. Po podpięciu bezpośrednio do płyty...
Ja nie rzeźbię:D:D, tylko silnik mnie wyrzeźbił:D:D Cewki komp mi nie pokazał i pomiary były prawidłowe. Świece zawsze miał suchutkie, jaśniutki orzech, prawie białe-wprost ideał spalania. Tylko był taki "cherlawy" przy przejściu z wolnych na średnie, szedł bez "ale" do odcięcia. Check engine nie zapali się dopóki dany czujnik nie przekroczy parametrów...
Po dłączeniu kabelka od czujnika wysokiego ciśnienia kontrolka ciśnienia oleju po uruchomieniu silnika się nie pali a kabelek był podłączony do masy i po przejechaniu się na krótkim odcinku na wysokich obrotach kontrolka mi się nie zapaliła.Jak tylko podpiąłem kabelek spowrotem do czujnika spowrotem to samo czyli (paląca się kontrolka i brzęczenie).
A może jednak ten czujnik jest uszkodzony albo zanieczyszczony bo przeciez jak go odpiołes to miałes takie same objawy jak przy podpiętym
Najprawdopodobniej są tam 2 czujniki, sprawdź je omomierzem, jest też możliwość uszkodzenia sondy lambda. Najlepiej podpiąć pod VAGa.
Witam, potrzebuje pomocy przy podłączeniu wyświetlacza LCD do płyty głównej. Mianowicie chodzi o to iż, z wyświetlacza w obudowie wychodzą złącza: - 1x molex - 1 x czujnik temperatury - 2 x wtyczka dwu pinowa opisana jako FAN 1 i 2.. Molex oczywiście sobie podłączyłem i wyświetlacz śmiga, natomiast nie wiem gdzie mam podłączyć te dwie wtyczki od wentylatorów...
Wyjęciu wtyczkę przy zespole przepustnicy - piny 3 i 7 są podpięte do mikrowyłącznika b. jałowego - jak przepustnica jest zamknięta - mierząc omomierzem powinno być między nimi przejście.....
witam!! mam problem, tzn, nie wiem skąd pobrać sygnał rpm w hondzie civic VI gen, silnik d16y7, może ktoś już miał z tym do czynienia? Podpiąłem się po czujnik położenia wału korbowego a nawet wtryski i przy programowaniu obrotów wyświetla mi "sygnał obrotów nieczytelny" :/ i tak ciagle. raz jest , raz go nie ma. INstalacja to BRC seq 24 Proszę o pomoc.
Sonda lambda wymieniona. Serwo wygląda ok(odpięte i zaślepione /brak reakcji czyli chodzi jak chodził), linka gazu nie jest za mocno naciągnięta . Teraz zaobserwowałem , silnik z podpiętym czujnikiem temp pracuje od samego początku na wysokich obrotach od ok 1400 , wraz z rozgrzaniem wolne obroty wzrastają nawet do 2000 Przy odłączonym czujniku temperatury...
Witam, mam problem z Seatem Leonem 1.6 SR (AKL). Samochód normalnie jeździł i odpalał, ale dzisiaj już nie odpalił, podpiąłem komputer i był błąd czujnika położenia wałka rozrządu - zaznaczę, że samochód jedyne co to tylko "kichał w dolot" i nie było szansy, żeby odpalił. Wymieniłem czujnik, skasowałem błąd i niestety nie było znacznej poprawy. Fakt...
Już tak robiliśmy. Spróbuj podpiąć pod molex ale tym razem nie pod żółty ale pod czerwony kabel. Obciąż czymś kartę (furmark na przykład) i sprawdź temperatury. Jak będą ok to tak może zostać, jeżeli będą zbyt wysokie (90 stopni) to możesz : - pogodzić się z hałasem - zmajstrować albo kupić jakiś prosty regulator obrotów - podpiąć wentylator do regulatora...
Pamiętam to aż za dobrze... I widzę że zamierzasz przechodzić drogę taką samą jak ja :) Zaczęło się od upgradu BIOSu (3.2 -> 3.6a) - po czym takie piski jak zamieściłeś. Logiczne wydawało mi się, że winą jest BIOS - wydałem 30zł na wgranie (wrr...) ale nie załatwiło to sprawy. Kupiłem za 45zł na Allegro drugą taką samą płytę (rev. 3.0) i ... nic. Postanowiłem...
Kabli są 3 więc zapewne jest tam czujnik MPX, wolałem nie sprawdzać przez zwieranie ale zmierzę napięcia na pinach i sprawdzę to. Obroty powinny zafalować ale u mnie to jest taka masakra mała choć nie gaśnie. Odpięty czujnik i skręt do końca zachowuje się tak samo jak z podpiętym.
Chyba jednak się nie zrozumieliśmy, w projekcie, który mi wskazałeś jest zaprzęgnięty właśnie mikrokontroler. Ja chciałbym za pomocą potencjometru regulować prędkość obrotową i jednym przełącznikiem zmieniać kierunek obrotów, do tego nie jest chyba konieczny MC, do którego podpięte są jeszcze jakieś czujniki.
podpiąć czujnik obrót czujnik temperatura podpiąć podpiąć czujnik oleju
metabo szczotki civic elektryczny schemat wekta centrala
Jak połączyć wyrwane kable wentylatora w Oplu Astra G 1.7 DTI Czarny dym z Diesla przy przyspieszaniu: przyczyny i rozwiązania