Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Dokładnie tak, wakupompa nie będzie działać bez smarowania olejem pod ciśnieniem. Do tej śruby z oczkiem musisz doprowadzić olej z magistrali smarowania silnika, a ten króciec z uciętym wężem to spływ oleju do misy
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5... https://forum.vw-passat.pl/topic/27330-w... Poczytaj i sprawdź czy masz podpięte na alternatorze styki d i w.
Może [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... znajdziesz info o Twoim altku. Jest to swego rodzaju "Biblia" nietypowych alternatorów
.. z alternatorem chciałeś powiedzieć rozumiem. Czyli na tą chwile rozumiem ze regulator mam z głowy mam tylko podpiąć alternator do zasilania i do kontrolki;) a ten kabelek właśnie co wystaje na dole to ona ma być gdzieś wpięty? bo on sobie tak wisi..
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Proszę o pomoc, w jaki sposób podpiąć alternator, chodzi mi o kabel do akumulatora i "fajke"
Kolega zależy jaki chcesz podpiąć alternator oryginał czy od poloneza lub innego samochodu. Jeżeli będzie miał regulator to sprawa jest prosta. Załączam schemat z regulatorem RC2 i przekaźnikiem. http://obrazki.elektroda.net/75_12758335... Dodano po 3 Załączam również schemat alternatora bez przekaźnika. W razie pytań piszcie, postaram się...
Chyba nie sprawdzałeś na nie podpiętym B+?
Jak to podpiąłeś narysuj.
W moim trzecim poście napisałem,że znajomy nie czekał na mnie tylko podpiął alternator z zaleceniami sprzedawcy. Ponad to, dlatego założyłem ten temat, aby być pewnym prawidłowego podpięcia. Plus widoczny jest po rozebraniu alternatora, jak na moim zdjęciu. Ja przed podpięciem sprawdzałem miernikiem ( test diody) kierunek przewodzenia diody.
Witam wszystkich, jako iż buduje maszynę sam, jestem na etapie robienia elektryki. Ciągnę wszystkie kable, mam pytanie jak podpiąć alternator, mógł by ktoś opisać co pod czym się znajduje na wzorze tego ze zdjęcia. Oraz zastanawia mnie jak podłączyć zegar obrotów silnika. Silnik stary John Deere, ale nigdzie nie ma żadnego czujnika przy wale, który...
Oczywiście że się da ominąć, ale nie masz takiej funkcji jak WOT i EVAP, załaczanie po zapaleniu silnika najlepiej zrealizować poprzez sygnał z alternatora. Ale można też podpiąć pod sterownik silnika jeśli jest kompatybilny .
Odpiąłem "+" i kabel od regulatora, obroty silnika są wyższe niż z podpiętym alternatorem ok 900, z alternatorem ok 750. Po włączeniu świateł i dmuchawy obroty stabilne nawet nie zmieniają się z chwilą załączania. Przy okazji odpowiedziałem sobie na pytanie kiedy zapala się kontrolka "brak ładowania": przy odłączonym "+", a podpiętym kablem do regulatora....
Witam. Mam niestandardowe pytanie, ale w internecie nie znalazłem. Mianowicie, chciałem zapytać czy ktoś z was przerabiał korzystanie z ekspresu do kawy na kapsułki podpiętego do alternatora z gniazdka do zapalniczki? Przy włączonym silniku oczywiście, czy są jakieś ryzyka / przeciwsskazania żeby coś takiego zainstalować w samochodzie?
coś mi tu ściemniasz,ściąg kabel z alternatora ten co idzie do kontrolki,powinno zgasnąć ,jak nie zgaśnie to gdzieś zwarcie ,dziwne że ładuje 14,4v może podpiąłeś alternator do kontrolki oleju????
Chyba że chcesz wraz z odpaleniem silnika , wtedy podpinasz pod alternator. Co ma podpiąć pod alternator? W którym miejscu? ak? OBOWIĄZKOWO wytłumacz!
BAZINSKI, teraz mu poradź jak ten alternator podpiąć na stole.
W tamtym: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... temacie Kolega Petrol1 wstawił ładny rysunek, jak podpiąć alternator z wbudowanym regulatorem napięcia (czyli taki, jak we Fiatach).
Tu nie chodzi o zalety baterii, to Ty masz sie tylko DOSTOSOWAĆ do warunków ładowania jakie masz podpinając pod alternator czy baterię swoją dodatkową baterie. W końcu podałeś jaką masz instalację. ;) Pod alternator to masz mieć koniecznie przynajmniej stabilizator. Pod baterię masz mieć koniecznie przynajmniej separator jeśli jest wcześniej regulator....
Aha a jeszcze zapytam tak i jeśli to podepne i będę chciał do alternatora podpiąć lampy to jak mam to zrobic
Masz w tym nowym alternatorze podpięty zacisk obrotomierza?
Panowie dziś ciągnik pogodził i pojeździl 3h i wszystko ustalo, tak jak by się ułożyło. Dziękuję za porady, ale mam jeszcze jedno pytanie jak podpiąć alternator bo kupiłem nowy i się zastanawiam czy podpinac pod regulator napięcia czy nie i jak to zróbic czy może ma ktoś jakąś instrukcje?
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
cze nie zapomnij ze w ciapku masz plus na blache a minus na kabelki kontrolka też bęndzie tylko musisz podpiąć .
Tam nie ma alternatora, do którego można było by się podpiąć pod D+. Jedyne wyjście, to układ w stylu wtykanych w samochodową zapalniczkę wskaźników ładowania z 3 diodami led
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
tak, ten alternator jest z Reno i chciałem go dać do peugeota 405 1,6 rocz , 92 bo akurat taki posiadam. a czy można go podłączyć do tego samochodu?? z peugeota wychodzą 2 kable do alternatora i nie wiem gdzie je podpiąć??
Jeden na obrotomierz, drugi do kontrolki ładowania.Powinien być jeszcze jeden najgrubszy, jest to wyjście alternatora podpięte do + akumulatora.
Robileś taką robotę na podpiętym akumulatorze ?
Czemu nie można tak zrobić jak ja piszę. Po pierwsze: Ponieważ nie jest wskazana a nawet szkodliwa praca silnika (alternatora) bez podpiętego akumulatora. Grozi to uszkodzeniem alternatora bądź niektórych układów elektronicznych samochodu. Po drugie: Jest to niewygodne (uciążliwe). - czekamy z dziesięć-piętnaście minut, by nasz akumulator odrobinę...
mam proble z alternatorem nie wiem jak go podpiąć zrobiłem gokarda z silnikiem od fiata126p i nie wiem jak podpiąćposzczegulne kable od alternatora żeby ładowało akumulator bardzo proszęo radę.
Kupujac inny trzeba bedzie dorabiac mocowania itp. - tutaj fajnie wpasowany.
A mi się wydaje, że miał rozładowany akumulator, więc go postanowił naładować, ale podpiął na odwrót klemy prostownika, i przebiegunowił akumulator.
Możesz śmiało podpiąć się pod alternator.
Jak będziesz miał miał uszkodzoną minusową i dodatnią ,to spali uzwojenie.Z tą kontrolką jest tak że dostaje plusa z alternatora(uszkodzona),natomiast masę dostaje z odbiorników podpiętych razem z kontrolką zasilanych z zacisku 15 stacyjki. Dodano po 14 Wszystko działa w odwrotnym kierunku.
Dzień dobry wpadłem na pomysł zbudowania ładowarki do akumulatorów mam silnik 12V który napędza alternator 24 V wszystko się kręci tylko mam problem z wzbudzeniem alternatora ma on 5 pinów i nie wiem jak się podpiąć proszę o pomoc.
1. Szyba nie opuszcza się z którego przycisku? Kierowcy czy pasażera? Sprawdź najpierw przewody w przelotce między drzwiami, a słupkiem, tam się najczęściej łamią 2. Co do zamka to nie rozumiem co piszesz, nawet jeśli akumulator jest padnięty czy pompka centralnego to mając sprawny bębenek w klamce możesz z kluczyka otworzyć zamek i drzwi, inna kwestia...
Kontrolka zapala się chyba poprzez obwód wzbudzenia. Sprawdź konektorki podpięte do alternatora, a raczej je zmień.
Witam posiadam auto dostawcze a w nim ogrzewanie postojowe . Chcę zamontować dodatkowy akumulator aby zasilał vebasto . Przez około 40tyś kilometrów podpięte były dwa po 100ah poprzez przekaźnik, po tym czasie w alternatorze skończyły się szczotki. Auto jest nowe, serwis wymienił alternator ale stwierdził że to wina tego dodatkowego aku. Pierwszy raz...
Jedyne co mogłeś zrobić, to zamienić wtyczki włącznika świateł biegu wstecznego i kontrolki ładowania, ta wtyczka z jednym kablem musi być podpięta do wiązki alternatora, sprawdź też czy podpiąłeś kabeloczko kabla łączącego B+ alternatora z śrubą + elektromagnesu rozrusznika
Witam , odnawiałem traktorek mtd jn 200 at- całą blacharkę , pewnie przez przypadek przy skręcaniu jakiś kabelek dostał po uszach , po sprawdzeniu miernikiem wykazuje brak ładowania , światła działają więc alternator jest dobry , moja prośba czy też pytanie jest taka- jak podpiąć dodatkowy przewód wychodzący z alternatora ( Dc output )(czerwony) i bezpośrednio...
Te grube wsówki to też B+, polączone wewnętrznie z śrubą. Przekaźnika można nie podlączać. W orginale jest on pod faze alternatora podlączony. Pelni to funkcje zabezpieczenia by podczas pracy silnika nie dalo się zalączyć rozrusznika. Dodano po 2 Z tym L jako kontrolką nie byl bym pewny. Pewne jest za to jedno, że wsówka równolegla do + , to wyjście...
Witam mam w esiaku instalacje pod prądnice i regulator z żuka koło stacyjki, mogę podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem pod wyprowadzone kable czy muszę ten drugi regulator zdemontować? Bo w tym momencie będą dwa regulatory podpięte na jednych kablach do alternatora czy to przeszkadza?
Ma ktoś jeszcze jakieś propozycje, gdzie mogę podpiąć te światła?
Panowie kolejność mojej instalacji to: Akumulator (stały +)>bezpiecznik 15A>przełącznik 12V>przekaźnik(Elmot 541)> reflektory. Przecież akumulator to stały dawca prądu, dodam że instalacja zasilana alternatorem. Mam podpiąć prąd od alternatora>?
możesz wrzucić przebiegi?? nie ma cudów... gdzie mierzyłeś sygnały? tak jak mowiłem przy wejsciu od ecu czy przy czujnikach? sprawdzałeś sygnały wzgledem siebie? czy tylko pojedynczo mierzyłeś? Dodano po 21 http://obrazki.elektroda.pl/2484043700_1... Dodano po 1 tu masz tak jak to powinno wygladać... Dodano po 4 a i spróbuj bez podpiętego...
Chodzi mi o sprawdzenie alternatora gdy jest wyciągnięty z samochodu. Obroty wirnika można zrobić np za pomocą wiertarki. Gdzie podpiąć przewody z akumulatora a gdzie z miernika ?? Pozdro co do alternatora nie piszesz jaki to typ posądzam że z elektronicznym regulatorem dołączam schemat podłączenia do 3 modeli(reg. mechaniczny,reg.elektroniczny na...
Ten kabelek do alternatora to jest magistrala LIN, można podpiąć oscyloskop i podglądnąć czy lecą po nim jakieś dane. "Sztywne" 12V na nim wskazuje albo na zwarcie do +, albo na uszkodzony transceiver
Większośc tak robi. Lepiej podpiąć się pod alternator i mieć mozliwość niezależnie zapalić światła oryginalnym przełącznikiem
tu masz układ rozruchowy na podstawie ursusa 330 http://www.elektroda.pl/rtvforum/alterna... a tu masz instalację trzeba odpowiednio przenieść
Ja miałem podobnie to poprostu urwał sie kabel od alternatora podpiąłem go od nowa i wszystko wróciło do normy.
Kolego strumień jakiś tam - te superkondensatory kupisz w CHRL już za 50-60PLNów (sztuka). Pozostaje poskładać to do kupy i podpiąć dobrym kablem do alternatora (diodki LED i guziczka nie potrzebuję:). Co do natomiast alternatora w VOLVO no to muszę poczytać - może to być też ten problem i tutaj Renault Trucks ma coś na sumieniu... Nie wykluczone!
Najlepiej je mierz przy rozruszniku tam gdzie podpiąłeś kabel od alternatora. :D
Ale ten akumulator jest na 24V... :). Żeby uniknąć wszelkich wątpliwości można by podpiąć ten alternator do akumulatora innymi przewodami ( całkowicie ominąć oryginalny układ) i sprawdzić co wtedy będzie. Jeśli wtedy będzie tak jak teraz - winny alternator, jeśli będzie OK - coś z kablami lub masą. Alternator można np. wkręcić w imadło i napędzić wiertarką....
Niepotrzebny jest schemat. Z obrotomierza wychodzą 3 przewody: -masa -zasilanie -sygnał. Zasilanie i masę najlepiej podpiąć pod zegary (są zasilane po stacyjce), a przewód sygnałowy przeciągnąć do komory silnika i podpiąć w alternator przed mostek prostowniczy.
Mam adr. Ale jak wymieniłem alternator i rozrusznik to odłączyłem kleme na aku. To nie wystarczy?? I przewody są wszystkie podpięte jak przy rozruszniku tak przy alternatorze.
Do sprawdzenia na stole musisz jeszcze podpiąć sygnał wzbudzenia. Alternator sprawdzaj pod obciążeniem. Jaki to alternator tam siedzi? Regulator oryginał czy zamiennik? Schemat regulatora znajdziesz w necie. Potem jest pomiar.
Najbardziej energochłonne sprzęty czyli, sprężarki, tokarka, piaskarka czy stół do alternatora mam podpięte do domu, na którym mam łącznie 22kw z fotowoltaiki.
Kupiłem woltomierz z amperomierzem montażowy . Chciałem to podpiąć do akumulatora w traktorku żeby wiedzieć jaką ma aktualnie pojemność i czy alternator ładuje . Nigdzie nie mogę znaleść schematu jak to podpiąć . Prosił bym jakąś prostą rozpiskę . Dziękuję
Czym zasilić układ A? Z instalacji elektrycznej (akumulator + prądnica/alternator) motocykla. i jak to podpiąć do transoptora który ma 4 wyprowadzenia Patrz na rysunek b) - tam masz ideę.
1. Spróbuj jednak z pozostałymi zamkami 2. Jeśli już wybyłeś szybę to spróbuj otworzyć maskę i podpiąć zewnętrzne zasilanie 3. Możesz też zdjąć dolną osłonę silnika i podpiąć zasilanie (alternator/ rozrusznik) Prawdopodobnie padł akumulator. Od środka nie otworzysz drzwi.
Ok to muszę z mechanikiem pogadać, żeby tak zrobił. Ja dzisiaj podpiąłem taki tester akumulatora/alternatora i ta górna czerwona kontrolka oznaczająca niewłaściwa pracę alternatora raz po raz zapalała się i gasła. Robiłem test bez obciążenia i z obciążeniem włączyłem wszystko i ta kontrolka też raz po raz się zapalała. https://obrazki.elektroda.pl/9778474500_...
To nie jest problem, ponieważ mam na nim regulację i mogę sprawdzić stroboskopem prędkość i wyskalować obrotomierz. Tylko gdzie ja mam go podpiąć w alternatorze? Co do komputera to za to sie nie łapię bo łatwo o zwarcie, a kolejną sprawą jest to ze mój układ nie ma zliczania impulsów tylko działa na zasadzie woltomierza.
Po co nowy regulator ? Założyć nowe szczotki, zamontować alternator powinien dawać 14V. Jakie radio posiadasz ? Czy jest podpięte tak że gra bez kluczyka ? Jeżeli tak to 100mA może pobierać. Moim zdaniem to tylko nowe szczotki i wszystko ma śmigać. I odłącz radio i sprawdź czy te 100mA dalej pobiera jeżeli nie to radio na stół.
Witam. W audi 80 b3 1.6 td padł mi alternator. Posiadam dobry alternator z drugiego mojego auta audi a4 b8 140A. Na montaż mam już pomysł jak spasować go z paskiem itd. Pytanie jak podpiąć go w kwestii elektronicznej, aby ładował. W alternatorze z a4 b8 mam wtyczkę 2 pinową, czy bez podpiętej wtyczki alternator będzie ładował? Z tego co doczytałem i...
Panowie a jak jest z regulatorami napięcia czy do alternatora 6 diodowego mogę podpiać 9 diodowy czy tylko 6 diodowy i czy do alternatora 9 diodowego mogę podpiąć 6 diodowy czy tylko 9 diodowy czy to mam jakieś znaczenie?
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
Aby podpiąć bez przekaźnika to alternator musi być 9-cio diodowy, a ten jest 6-cio, chyba takie same montowane są w kombajnach polskich a tam kontrolki nie ma jest tylko wskaźnik ładowania.
W alternatorze nie ma komutatora. Sprawdzić na krótko alternator, żarówkę podpiąć jeden koniec do plusa akumulatora, a drugi do śruby D+. Powinien się wzbudzić alternator i żarówka powinna zgasnąć.
A może wie Pan który przewód tzn numer na przewodzie ma iść z wiązki pod alternator i pod który zacisk alternatora go podpiąć. Jeszcze wyjaśnię obrotomierz działa,ładowanie jest, a licznik szybkosciomierz jest oddzielnie. Czy mogę pociągnąć przewod z obrotomierza któryś plusowy do szybkosciomierz pod plus czy jakoś tak?
a może by tak radio podpiąć pod alternator?? co wy o tym sądzicie ?? To ma być porada, czy pytanie bo nie bardzo wiadomo? Tak czy inaczej jak Kolega zapewne zauważył temat zamarł już dość dawno, więc raczej nie spodziewałbym się odpowiedzi. (dj-MatyAS)
Układ zapłonu dobrze. Układ ładowania prawie dobrze. Kontrolkę ładowania należy podpiąć pod PLUS po stacyjce, czyli tam, gdzie zasilanie cewki. Przy alternatorze dobrze. Do świateł i klaksonu radze zastosować przekaźniki. Zobacz sobie instalację dużego fiata, tam były one stosowane. A instalacja w dużym fiacie jest też bardzo prosta. Jak masz problemy...
tak ale na tam są 2 na wsuwke i nie wiem który ale sprawadze a akumulatory tak podpiąłem że jest "-" na mase
Koniecznie trzeba podpiąć . W altku wszystko na swoje miejsce wpięte ?
Mechanicznie założy każdy od poloneza, dużo ich tam nie było ale będzie mial problemy z podpięciem
I pytanie moje czy regulator bosch 1197311214 dam rade podpiąć do tego alternatora aby go sprawić na nim ponieważ taki mam do dyspozycji na ta chwile a z tego co pamietam to pracował z mostekiem 6 diodowym . jeśłi tak to proszę o jakiś schemat połaczeń
Już się pogubiłem które porady są na serio, a może faktycznie vag trzeba się podpiąć do tych 3 sterczących śrub jedna K druga L a trzecia masa. Ale serio to wstawiłeś zdjęcie 99% forowiczom nawet tego nie chce się zrobić.
Podpiąć się akumulatorem od spodu: "+" do grubego zacisku alternatora , a "-" do korpusu silnika. Przewody mogą być cienkie bo nie jest potrzebny duży prąd... . Należy uważać aby zwarcia nie zrobić... czyli najpierw podpiąć się do alternatora plusem, a później podpinamy minus od akumulatora do np. korpusu silnika. Lub sposobem (at)Bieda z nędzą Wybijanie...
Wbij w wyszukiwarkę znanego portalu aukcyjnego " obrotomierz diesel". Ja nabyłem coś takiego w wersji cyfrowej z voltomierzem. Jest instrukcja podpięcia pod alternator i sposób regulowania.
Kupiłem dziś na giełdzie alternator który do złudzenia przypominał mój. Kiedy się wziąłem do zmiany okazało się że regulator napięcia ma posiada tylko jeden bolec we wtyczce , a mój ma dwa bolce. Tu pojawia się moje pytanie czy mogę założyć do niego swój regulator żeby podpiąć tę wtyczkę. Alternator który kupiłem ładuje bez problemu tylko pozostaje...
Witam chciałbym zbudować sama na bazie Tico tylko niewiem jak się za to zabrać czy lepiej kupić całe Tico czy silnik ze skrzynią tylko wtedy będzie problem z elektryką. Jak podpiąć zapłon alternator. Mój plan jest taki że zaspawam most i jedną z końcówek napędu do zwrotnicy przyspawam zębatkę i do mostu tak samo z tym raczej nie będę mieć problemu....
Witam. Chciałbym się Was poradzić czy zadziała taka instalacja zbudowana z przetwornicy, akumulatora i alternatory. Wyglądało by to tak że przetwornica samochodowa o wyjściowej mocy maks 3000wat zasilana była by akumulatorem samochodowym a ten by szybko nie padł doladowywany byłby alternatorem który napędza by np silniczek z pralki którym mógłbym ustawić...
gdzie Ty masz podpięte wzbudzenie tego alternatora? W maluchu na wolnych ładował więc biorąc wolne koło 800 i przekładnię fiacika to przy 1200 powinien te 100 W dać
Czyli dodatkowo jeszcze podpiąć przekaźnik 541 ? Tak a obwód prądowy podepnij bezpośrednio do alternatora bo to on jest źródłem prądu!
ale jak mierzyłem przy rozruszniku multimetrem napięcie na tym kablu plusowych co idzie od akumulatorów to pokazywało 12 V hmm to skąd mam wziąć dobry prąd do tej wtyczki z alternatora tylko pod co podpiąć tam kabel?
Problem w tym, że nie ma tam zwarcia bo żaróweczka podpięta pod wyjście alternatora gaśnie nawet wtedy kiedy wszystko jest podpięte.... Skoro ładowanie jest super to znaczy, że alternator jest samowzbudny nawet nie trzeba przygazować aby zaczął ładować....szukam informacji co wygasza kontrolkę....
To trochę dziwne bo właśnie visteon od mk3 jest na 3 kable.
Alternator da radę?
Witam forumowiczów chciałbym do mojego peugota zamontować suba lecz na akumulatorze mam szybko złączki a nie chce ich demontować i moje pytanie brzmi czy mogę podpiąć się prosto pod zacisk alternatora dziękuję i pozdrawiam
Witam Czy podpięcie bezpośrednio plusa z alternatora do plusa z akumulatora jest dozwolone i nie zrobi żadnej krzywdy elektryce(oczywiście na kablu będzie bezpiecznik)? A jak to możesz chłopie inaczej podpiąć? Ne ma takiej siły która mnie przekona że to przyjamniej dostateczne forum.
Pewnie są prostsze sposoby, ja znam jedynie sposób z zewnętrznym zasilaczem regulowanym. Czyli trzeba wymontować regulator, podpiąć pod zasilacz, dać jakieś obciążenie np. żarówka i regulować napięcie 11-16V .... jeśli będzie stabilizacja na wyjściu 13,75-14,4V to jest sprawny. Ogólnie zawsze się to sprawdza w samochodzie: - sprawdzasz napięcie na wyłączonym...
Jeśli masz tam połączenia diod prądowych i wzbudzenia skręcane śrubą M4 to jest to Elmot A124 a nie A115 gdzie cały mostek jest lutowany. W dodatku tak jak pisałem wyżej przy 13V czyli niewiele więcej jak napięcie sprawnego akumulatora żarówka wzbudzenia na pewno by się świeciła. Jeśli diody były sprawne to zacznij od sprawdzenia napięcia na D+, wrzuć...
Albo zrzucili kabel z białego czujnika ciśnienia oleju, albo, o ile występuje nie podpięli zacisku W alternatora (regulator napięcia nie ma nic do tego, bo jest on podłączony bezpośrednio do jednej fazy stojana)
To mogła być instalacja 4 pinowa przerobiona na 2 pinową w przeszłości - tak mi się wydaje. W starym alternatorze: 2 "cienkie" kable wychodziły z alternatora: i były sprzężone z tym układem 4 pinowym. Mechanik mi mówił wcześniej, że 2 kable wogóle nie były do niczego podpięte. w nowym alternatorze: jest gniazdo na te 2 kable - ale jako, że mechanik...
Jeden idzie na masę alternatora 2 ma iść na zasilanie i 3 w to samo miejsce(zasilanie) To się zgadza ale gdzie by go mogli podpiąć ? (szczerze ja się nie spotkałem z takimi pomyłkami) Przewód który ma iść na zasilanie mały cienki podpinają pod masę . I takie cuda się dzieją alternator na desce pokazuję w granicach 28 volt a nie ładuję :) Już miałem...
ja zrobiłem to tak : mam w dizlu deskę z obrotomierzem od benzyny - próbowałem wszelkich sposobów i mi nie wychodziło... kupiłem na allegro za 30 zeta liczniki od sierry TD z obrotomierzem i przełożyłem płytkę z elektroniką do mojego wskaźnika nie przekładałem całego obrotka bo jest większy i nie bawił bym się w przeróbki wskaźników , podpiąłem pod...
te trzy żółte przewody idą do regulatora napięcia, rozpiąłem wtyczkę i pomierzyłem napięcie na 3 pinach przy pracującym silniku, między 1 i 2 jest 16V~ między 2 i 3 również 16V , 1 i 3 - tez 16V~ więc zakładam że alternator jest sprawny, jak podpiąłem regulator do alternatora to na kabelku idącym dalej do instalacji (kostka 4 pinowa) nie wpięta do instalacji...
Witam. Ten ciągnik ma oryginalnie 24 V? Czy ktoś akumulatory podpiął szeregowo zamiast równolegle?
Do alternatora podpiąłem przewód od wzbudzenia i prądowy, nic więcej nie odpinałemale jeszcze raz wszystko sprawdze. Dzięki za sugestie. Bezpieczniki wszystkie sprawdzone. Dzięki sugesti koledzi Pawel_wawa po dokładnym sprawdzeniu wszystkich kostek auto odpaliło. Temat uważam za zamknięty.
alternator podpiąć mazda podpiąć podpiąć kierunkowskaz
airbag crash silnik nożyce żywopłot żelazko pokrętło
podłącznie awaryjne budynku elektryk kombajn
Zwiększenie wydajności wentylatora 120mm 12V Ładowanie akumulatora kwasowo-ołowiowego zasilaczem laboratoryjnym – ustawienia, parametry, bezpieczeństwo