Wał musisz wyszarpać z pomiędzy skrzyni a mostu. Strzałkami zaznaczony masz pierścień który musisz rozszerzyć żeby rozpołowić wał. Najważniejsze żebyś zaznaczył sobie np. punktakiem wszystkie współpracujące ze sobą elementy (wewnętrzny i zewnętrzny wielowypust,koszyk z kulkami) i potem dokładnie tak samo złożył. Problemem może też być dokładne i szczelne...
Odepnij wtyczke nastawnika a się przekonasz. Nie holowałes ostatnio autka? Po drugie lepiej piecowo wymalować felgi. Po trzecie skoro tak ci szarpie a ty sobie nic z tego nie robisz to wykończysz skrzynie. A tu 600zł nie pomoże.
Podpory wału 65Nm+90°, korbowody 30Nm+90°.
Do sprawdzenia podpory wału oraz sam wał napędowy.
To części od bramy przemysłowej - zderzaki, podpory wału, zabezpieczenie przed pęknięciem sprężyn. Może ktoś tutaj na forum będzie chętny wziąć w gratisie a jak nie to na złom.
Jest to śruba podpory wału korbowego. Szczerze mówiąc też średnio wiedziałbym jak szukać takiej zaślepki. Tak się składa, że mam taki silnik z przeznaczeniem na złom i mogę Ci taką zaślepkę spróbować zdemontować :) Jeśli jesteś zainteresowany, napisz na PW.
Miałem podobną sytuację w takim samym aucie. Też sugerowałem się jazdą na półsprzęgle. Tym bardziej, że autem wcześniej jeździła kobitka w NRD :D . Jak rozebrałem silnik, to w wale powierzchnia czołowa dość solidnie wytarta, dlatego panewka wypadła. Wadą konstrukcyjną tego silnika jest to, że są to faktycznie półpanewki. W innych silnikach /nawet 125P/...
Jak piszą to pewnie pasuje. Ważna uwaga jest taka żebyś wał poskładał tak samo jak był bo jak np obrócisz na krzyżaku to będzie miał bicie.
Na jutro pogodynka zapowiada słoneczny dzień, ale po dzisiejszych opadach może się zdarzyć, że "maniek" będzie stał w centrum kałuży, co zdecydowanie zmniejszy komfort racy :D . Potrzebne będą na pewno klucze 19 oczkowy, 22 oczkowo-płaski, nasadki o tych samych rozmiarach (do śrub wału napędowego). Do podpory nie pamiętam ale chyba takie same, na pewno...
Nie był wymieniany olej w moście- a był czy stan zero? i padło główne przełożenie (wałek atakujący i koło talerzowe). Łożysko podpory wału napędowego. Olej nie był wymieniany przeze mnie i w sumie nie wiem, czy poprzedni właściciel również go wymieniał. Auto ma 184 tys. Czyli obstawiasz łożysko podpory wału?
Korbowody 25 Nm plus 90 stopni , podpory wału 50 Nm plus 90 stopni. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
PASSAT 1,6 AHL
kolego sprawdź półosie przeguby i podporę wału jak to 4x4 ale zacznij od dokładnych oględzin podpory wału
Łożysko podpory wału.
Sprzeglo dobre A tłumik i koło zapasowe? Tez dobre? Od miesiąca czasu marudzisz z tym autem, zakładając co i rusz nowy wątek. Sprzęgło dobre, Bez znaczenia dla odpalania. panewki nie obróciły się rozmawiałeś z nimi, czy jak? Bo nie chce mi się wierzyć, że zdjąłeś miskę i odkręcałeś podpory wału/korby. pompa paliwa dobra Jak wyżej. Siedzisz, piszesz...
Z tego co udało mi się znaleźć, to podpory wału 65Nm+90°, korbowody 30Nm+90°, głowica 4 etapy (35Nm, 65Nm, 90°, 90°) schemat na zdjęciu. Może ktoś będzie miał lepsze informacje. Jak potrzebne będzie coś więcej, to postaram się poszukać. https://obrazki.elektroda.pl/6895618500_...
Aby wymienić podporę wału należy go odkręcić następnie rozłaczyć t.j. odkręcić śrubę blisko podpory wału. Trzeba pamiętać żeby zaznaczyć w jakim położeniu były obie części wału. Zapobiegniemy wtedy wyważaniu wału po wymianie podpory.
Podstawka jest wycinana numerycznie, i podpory wału równiez. Podpory sa przykrecone idealnie w jednej osi na podstawce. Zakładam więc że po osadzeniu łożysk w tak wycietych otworach w podporach wał będzie położony współosiowo.
Półosie wymieniłeś, to sprawdź podpory wału. Jaki przedział obrotów? od 1300 do 2000 drga?
są jeszcze panewki podpory wału. i panewki zarówno górne jak i dolne trzeba sprawdzić.
Witam mam problem. Z moim Iveco. Drżenie całego auta oraz kierownicy powyzej 100km wymieniłem. Sprzęgło. Podpory. Wału. I również wywazylem sam wal. Koła również dalej. To samo może. Ktoś. Co tak ma proszę. O podpowiedź
Tak bo tych silników Axx się z zasady nie naprawia, bo albo będą brać olej albo już biorą. Tam na dole wszystko jest jednym odlewem, wszystkie podpory wału. A góra też ma - jak nic. Kilka przeżułem więc wiem o nich tyle ile trzeba.
A co myślisz o zastosowaniu reduktora MB G Klasa tzw Gelendy ? Mam taki z kawałkiem ramy. Mam tylko wątpliwości, czy nie jest on "za słaby". W porównaniu ze skrzynią żuka jest chyba lepszy, bo wyprodukowany jeszcze w RFN, czyli w czasach, gdy nie kombinowano z oszczędnościami. Wstawiłbym go w miejsce podpory wału i oczywiście dopasowałbym długości wałów....
Nie wyosiowane podpory wału, zapiaszczone części przy montażu. Wał powinien dać się obrócić kluczem, bez problemu.
Podpora wału. Chyba tu jest od Wiśniowskiego. https://obrazki.elektroda.pl/4059778300_...
no silnik złożony czekam teraz na pompę i wsadzam do traktora a i takie info dla ciebie jak będziesz zmieniał panewki to daj wał do szlifu i blok do osiowania bo ja miałem bardzo krzywy tj podpory wału nie były w osi a tak poza tym to komplikacji żadnych nie ma
A te szlifowanie bloku, to na czym polegało? Powinny być obrabiane na nowo podpory wału - obyło by się wtedy bez dorabiania panewek na zamówienie. Wał sam z siebie nie pękł.
panowie ,,, wał korbowy można:szlifować,honować,wyważać,zmniejsz... wagę ,doważyć, natomiast osiowanie ,jet to obróbka,, bloku silnika,, osiuje się podpory wału korbowego,czyli miejsca osadzenia wału na panewkach, wyjątek: osiuje się wały napędowe i inne występujące we wszelkiego rodzaju maszynach i pojazdach wałki
byłem w kanale. patrzyłem poduszki wózka - na moje oko ok, do podpory wału sie nie dostałem (nie chciało mi sie osłony zdejmować) ale ewidentnie stukanie jest skrzynia/sprzęgło.. bardziej właśnie tu gdzie wchodzi wał czyli skrzynia... nie wiem dokładnie w którym miejscu jest dwumasa może to ona to powoduje?
Olej ze skrzyni ma inny kolor. Też się po drugiej naprawie zastanawiałem. Jak silnik był wyjęty to było to sprawdzane. Zresztą widać powolne ubywanie oleju na bagnecie. Pytałem jak było robione te uszczelnienie podpory wału. Była po odkręceniu umyta i pomazana wraz z rowkiem uszczelniaczem Reinz . Na razie czekam na poprawę pogody bo za zimno by rozbierać...
Witam. Tak jak w temacie. Silnik z W211 5.5 388KM, oznaczenie 273. Potrzebuję momenty dokręcenia śrub wału korbowego (4 śruby czołowe i 2 boczne podpory wału) i moment dokręcenia korbowodów. Dziękuję i pozdrawiam.
A czy przednia oś na "środku" nie ma luzu?? Troche mało prawdopodobne, żeby wada układu przeniesienia napędu przedniego mostu powodowała wyrywanie podpory wału. Chyba że są jakieś inne objawy związane z przednim napędem.
Drgania lewarka to : poduszka skrzyni , lub podpora albo podpory wału , gumowy łącznik skrzyni z wałem . albo wszystko razem . Drgania silniak to też niewykluczone że czujnik wałka rozrządu . A to lepiej najpierw dobrze sprawdzić bo w grę wchodzi nowy ale tylko oryginał a tani nie jest . Tylko sprawdzenie to z poziomu komputera bo jakiekolwiek dotykanie...
Jak byś wiedział ile miałem przygód z naprawą tego silnika, ile "niestandardowych rozwiązań" zastosowałem (np. zaspawanie dziury w bloku, sklejenie klejem podpory wału, "szlifowanie" cylindra pilnikiem ;) ) to byś mnie zrozumiał, że chcę w końcu zobaczyć czy to "cudo" będzie w ogóle jeździło ;). Jeśli będzie jeździło to wtedy pomyśle co by tu jeszcze...
Jeżeli samochód drży tak jak mówisz to do naprawy wał napędowy, z tym że jak wymienisz łożysko podpory elastycznej i krzyżaki to musisz też dać go do wyważenia, bo jest małe prawdopodobieństwo że wał nie straci wyważenia po wymianie części.
Witam, tak, wyjąłem ją magnesem przez otwór spustowy, ma 10 cm.Trochę mi właśnie łepek nie odpowiada na śrubę od panewki. Obawiam się, że ona tam była od remontu silnika, ktoś zostawił, lub tp. Jeśli korek spustowy ma 14 milimetrów średnicy to jak taka śruba wyszła? Jeśli ta śruba ma łeb na klucz 10 milimetrów, to ściąg miskę i przykręć pompę oleju...
Aluminiowe formatki 10mm spokojnie wystarczą. Wykonanie nie sprawi mi większego problemu ponieważ sam blok będzie wykonany na maszynach cnc, Będzie on częściowo spawany a częściowo skręcany tak aby silnik był w pełni serwisowalny. Jedyną rzeczą nad którą spędzę najwięcej czasu będzie wał korby ponieważ zależy mi aby był zrobiony dokładnie bez bić najlepiej...
podpora wału jest delikatnie naderwana może ale zależy ile naderwana i czy na niej nie ma luzu.
Teraz popularne są mosty Afgan. Poszukaj na olx. Jest firma z okolic limanowej która sprzedaje mosty, przystawki, jak i kompletne zestawy. Nie wiem czy tur i przedni napęd w 60 to dobry pomysł. Już słyszałem o przypadku jak w Bieszczadach wyciągali 60 4x4 przyczepę na asfalt. Jak przedni most złapał trakcję, to odjechał. Problemem jest słaba konstrukcja...
Dyfer grzać to zawsze się grzeje, ale bez przesady, jaj smażyć na nim się nie powinno ;) Pokręć wałem ręką, może wyczujesz luz, i obejrzyj łączniki wału, podporę wału oraz przegub kardana.
(at)izi kolega (at)cichus dobrze Ci radzi. I nie eksperymentuj więcej w ten sposób, bo w takim układzie jak Ty wymyśliłeś, po osiągnięciu dużych obrotów Twój wał może polecieć w bliżej nieokreślonym kierunku. Spróbuj poszukać na złomie podpory wałów od snopowiązałki. Montowana była ona na zaczepie i na jej wałku nacięte są frezy pasujące do wałka przekaźnika...
ja tam widziałem osobiście silniki Fire z przytartymi tłokami już przy przebiegach 80-100tys, ale owszem były to silniki Uno, potem w Pandach 2 je poprawili dodając dysze natrysku oleju na denko tłoka i tłoki są wiele trwalsze (gdyż są tym olejem chłodzone), mimo to jednak nie przepadam za nimi... 900tki są wieczne, Fire niekoniecznie :) A ja uważam,...
Pasmo niepowodzeń ta skrzynia... Albo ludzie co naprawiają. Skrzynia dalej huczy od 2000 rpm, sterownik założony trzeci i dalej lipa (szukamy sprawnego), dalej tryka i strzela przy ruszaniu. Ruszając delikatnie aż trzęsie całą budą, przy odpuszczeniu gazu z większej prędkości "jargocze" tak jakby coś się źle ułożyło, po musnięciu pedału gazu czuć szarpnięcie...
Witam, pewnie że wiedza to nie olej i się nie przeciśnie :D , kol SEED przyczyn zatarcia jest dużo jak jorguś pisze brak lub mało oleju, zerwanie zamka panewki i obróci ją zatka kanał olejowy i zonk, teraz znowu zaczyna się dyskurs jak naprawić by nie naprawić :D , wywalić silnik, rozebrać ,zweryfikować części, wał do szlifu , podpory wału do sprawdzenia...
Znalezc przyczyne zablokowania silnika. Nie widze zadnej rdzy, ktora moglaby zablokowac silnik. Panewki sprawdzone ? Jakies opilki w oleju ? Dlaczego sciagal glowice, a nie zagladal endoskopem do srodka poprzez otwor od wtryskiwaczy ? Cos sie cala ta historia mechanika nie klei. Stoja tloki, czy stoi na panewkach ? Czy po poluzowaniu podpór walu silnikiem...
Jest jeszcze coś - urywające się wały korbowe - ekstremalnie zgotowany blok silnika traci osiowość podpór wału na skutek odkształceń termicznych. Innych metod niż organoleptyczne to nie ma - silnik nie ma żadnego "rejestratora parametrów eksploatacji". Zbytnie zadymienie, oddychanie przez odmę, ciężki rozruch, nierównomierna praca, głośne metaliczne...
Podpora wału?
Witam. Posiadam VW LT35 2.5TDI 83KM 2002r. Ostatnio podczas jazdy niezależnie od biegu czy prędkości po odpuszczeniu gazu samochód wpada w wibracje wydobywają się z okolic skrzyni biegów, żeby wibracje ustaly należy wcisnąć sprzęgło i odpuścić, ale jak tylko doda się gazu przez moment czuć wibracje i po chwili ustają, natomiast jak znowu odpuszczę gaz...
Wielkie dzięki za odzew tomek-1980, na stronie 199, 200 piszesz o wymianie zaworków z Ursusa. I chyba według mnie to najlepsze wyjście. A co mówisz o wymianie wszystkich 4szt? Na olx facet ma blaszki wypalone w nierdzewce po parę złotych za sztukę. Twierdzi że sam ma je zamontowane. Na razie przetoczę podpory łożysk pod nowy wał i uszczelniacz metalowo...
węże ot tak sobie nie spadają. sprawdź nagrzewnic /znowu/. Pęknięta/przegniła nagrzewnica, standardowo zresztą, a co do bloku w tych silnikach to potrafią się one mocno powyginać na górnej płaszczyźnie i też trzeba je planować, a jak już pękały to między kanałami wodnymi na długości, ale to ewidentnie widać po zdjęciu głowicy. Bzdura, solidny odlew,...
Wytłumaczeniem może być prostota konstrukcji (w maluchu) zastosowano dwie podpory wału zamiast trzech. Zmniejsza to ilość panewek, nieco obniża masę silnika. Wady: cykliczne zmiany objętości w bloku silnika, powodują pulsacje ciśnienia gazów i pompowanie oleju do pokrywy zaworów poprzez osłony popychaczy, dalej przewodem gumowym do układu dolotowego....
Oto moja konstrukcja. Silnik zbudowany na podstawie własnego projektu (otworki rozrządcze i ramię korby wyznaczone wykreślnie). Cały model powstał praktycznie z odpadów. Tokarz wykonał wał, koło zamachowe, tłok i cylinder. Kocioł powstał z miedzianej tuby na pipety pomiarowe, jedno denko jest fabrycznie zaprasowane na korpusie, drugie należało wyklepać...
Zdemontuj jeszcze panewkę z podpory środkowej walu jak tam wygląda stan wału.
Scania pod innymi naczepami tak samo ma drgania i wibracje, ten wariant był na samym początku sprawdzany, potem inne opony na innych felgach lecz nic nie pomogło, wal, podporą wału, krzyżak, i poduszki na skrzyni i silniku i kilka innych opcji o których opisywali inni :/
To ciagnik , czy jakaś solówka ? Może podpora wału siada ?
Ten znak na zębatce wału zrobiłem ja po twoim wpisie. Troche dziś nad tym posiedziałem i u mnie wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.pl/4163813200_1... W takim położeniu wałka ma ta mijanke zaworów. http://obrazki.elektroda.pl/9300323300_1... Tak to wygląda. http://obrazki.elektroda.pl/4295544400_1...
Wymieniłem podporę wału Wał jest wyważony ?
Ile może kosztować to sprawdzenie wału? Czy można sprawdzić na urzadzeniu/maszynie do wałów czy te podpory wariują i drżą? (Gdyby okazało się że wał jest ok? ) bo nie wiem czy lepiej szukać i zagłębiać się w wał czy kupić inna używke
Auto przyjechało na warsztat z prawdopodobnie zajechanym wałem To prawdopodobnie, czy na pewno? 2. Wał faktycznie zajechany, z jedej panewki nie zostało w zasadzie nic. Więc dziwne, że z wałkami rozrządu to samo się nie stało. Został wstawiony inny wał (używany) w bardzo dobrym stanie z kompletem panewek od niego i kompletem korbowodów. Pogratulować....
Witam. Jak w temacie. 1.6 16V THP, silnik EP6DT 2007 rok 150 KM. Interesują mnie momenty dokręcania podpór wału i korbowodów.
Mam następujący problem z tym autem. Co jakis czas słychać cyklicznie "wycie" z przedniej lewej strony - trudno mi to określić. Nie ma znaczenia czy jadę na biegu czy wrzucę na bieg jałowy. Jest coś takiego powyzej 40 km.h uuuu/uuu/uuu. Wymieniłem: klocki hamulcowe przód, łożysko z lewej strony, osłonę tarczy z lewej strony, nowe opony, wyważone felgi...
na 2 biegu, chyba najczęściej na zakrętach. Na luzie kiedy powoli wciskam gaz, żeby wkręcić silnik na 2000 obrotów, to w okolicach właśnie 2 tysięcy RPM silnik zaczyna również jakby lekko przerywać, (czuć to siedząc w środku, drgania charakterystyczne jakby 1 gar przestał palić na jeden obrót- i tak kilka razy). Również kiedy z tych 2000 RPM puszczam...
Od pewnego czasu słyszę podczas jazdy - zaznaczam, nie zawsze (ostatnio dziś, a poprzednio 5 dni temu) - buczenie z lewej strony (przód). W międzyczasie wymieniłem: osłonę tarczy z lewej strony, a co za tym idzie i łożysko (SKF) oraz klocki na przedniej osi. Przed wymianą łożyska - było to samo. Mimo wszystko co jakiś czas odzywa się to buczenie - od...
Tylko ze e34, czy e39 nie jedzie z silnikiem mniejszym niż 2.5. Po drugie e34 jest brzydka w środku. Wygląda dużo gorzej niż ta *trojka". Silniki te same, zawieszenie tak samo rozwiązane. Ale i tak wszystko działa na korzyść e36. Tylko niestety a może i stety posiadanie bmw wciąga. Na całe życie. Bo to są na obecne czasy jedyne auta z duszą. Takiego...
Ale można było to zmodernizować, a nie iść w 'ślepą' uliczkę z mostem, o którym było już wtedy wiadomo, że jest 'wsteczny', bo sprawia same kłopoty. No ale cóż, pobiadolić można, a i tak nic z tego nie wyniknie ... problem pozostał ... mosty wyją lub zaczną wyć i nie będzie nikogo, kto by na to coś zaradził ... fachowcy od nich wymarli jak mamuty, a...
Czytając to mam wrażenie, że większa część wypowiedzi "mechaników" sugeruje kompletną nieznajomość budowy turbosprężarki. Samo łożysko wirnika jest w obudowie osadzane na luźno i znajduje się w poduszce olejowej więc ocena luzu jest niemożliwa bez rozebrania, uszczelnienie to jeszcze inna sprawa. Jedyne co można sprawdzić na zmontowanej sprężarce to...
Witam, mam problem w Audi A5 quattro z manualną skrzynią biegów. Przebieg 300 tys km. Problemem jest bardzo ciche ale uciążliwe dla mnie stukanie "kukanie" czy nie wiem jak to nazwać. Występuje to przy hamowaniu silnikiem kiedy auto zjeżdża z górki lub gdy auto jedzie z idealnie równą prędkością i lekko odejmę nogę z gazu. Wtedy jak sądzę układ napędowy...
wyklepana panewka na podporze wału i krzywy wał.
pierścieni w żadnym przypadku nie dotykaj. To żart, bo nie łapię? Silnik mocno przegrzany, na panewkach przypalony olej (mineralny), spod głowicy hula wiatr, więc pierścienie raczej stoją. Głowica zwalona, korbowody odkręcone, więc niewielki wysiłek wymagany do pełnej weryfikacji. Wyciągaj bo tłoki też oberwały. Gdyby to był przypalony olej, to raczej...
Jesteś pewien ze to uszczelniacz? Pod ostatnią podpora wału powinny być o ringi założyłeś je?
rozbierałem te sprzęgło jest założone poprawnie sprawdzałem ż yotubem jak gość krok po kroku zakłada takie samo i tam nie da się założyć nic odwrotnie mogłem kupić luka Błąd montażu to nie tylko odwrotny montaż czegoś. To można zniszczyć na wie sposobów. Nagminne jest złe wycentrowanie tarczy ,lub nie wcelowaniem wieloklinu albo w łożysko w wale i...
Sprawdz sworznie wahaczy, drazki kierownicze oraz poduszki silnika. Tak na poczatek. Naped na tyl lub 4x4 podpora walu i mocowanie mostu
Zwichruje się blok - podpory przestaną stać w linii, w dodatku równolegle do siebie - stąd konieczność słynnego osiowania podpór wału - ukręcone wały jakiś czas po konkretnym zagotowaniu silnika. Półksięzyce po jednej stronie, np. od rozrządu będą spiłowane do żywej stali, od strony wydechu nawet nie ruszone. Cienkiego czy malucha, bez luzu osiowego...
Wymień krzyżaki , łożysko podpory elastycznej, i najlepiej daj wał do wyważenia.
Potrzebuje wszystkie momenty, stóp korbowodów, podpór wału korbodowego, pompy oleju miski olejowej Zmieniam wszystkie panewki główne wału oporowe korbowodowe i potrzebuje momemty dokręcania Będę bardzo wdzięczny za dane oraz wszystkie porady
No jak to gdzie? Musi być na którymś czopie głównym. I to nie panewka, tylko półpierścień, lub dwa(czasem cztery). Chyba że panewki którejś podpory są wykonane razem z powierzchniami oporowymi.
Na razie włożyłem na próbę do Strady i przy ruszaniu samochodzik zrobił saldo w powietrzu. Nie mam z tyłu podpory z kółeczkami. Do motorówki jak znajdę czas szukam wału i dopiero będę patrzył jak to wszystko umocować.
Tylko że tu mogło nawet wał ukręcić szczególnie że te silniki mają dość spore koło zamachowe (pierwsze skrzywiło a potem urwało wał). Tak czy siak trzeba go wyciągać i zaglądać do środka. Rozebrać w mak i weryfikować czy nawet obudowa się nadaje do użycia (dolna podpora wału jest w obudowie jak i górna). PS I tak masz na razie szczęście że nie zrobiło...
Jeśli masz quada 1.9 TDI nie ma żadnego przeciwwskazania . Ale poważnie wydajność turbiny jest dobierana do potrzeb silnika. Jezeli to jest silnik mniejszy a domyślam się, że jest to turbina raczej go spowolni niż doda mocy. Turbina ma swoją wydajność i zapotrzebowanie na odpowiednie ciśnienie spalin by została rozpędzona. Silnik bez konstrukcyjnie...
Motodoktor rozpuszcza właśnie cały syf, zagęszcza olej i zwiększa jego lepkość - jeśli ie zawiera teflonu jako takiego, to zawiera jego opowiednik, cudów nie ma - te "cudowne działanie" Powszechnie znany i zalecany środek do stosowania we wszystkich rodzajach silników benzynowych i wysokoprężnych. Nie zawiera teflonu. Uszczelnia pierścienie, zwiększa...
Sprawdz podporę wału
W skrzyniach w których można ściągnąć miskę nie jest konieczna wymiana dynamiczna. Ale wymiana dynamiczna gwarantuje to że cały olej jest dokładnie wymieniony i wchodzi go ok 20% więcej niż jest potrzebne w porównaniu do wymiany statycznej. Nie wiem jak jest teraz w F10/f11 czy jest możliwość wymiany oleju w sprzęgle bez demontażu skrzyni tak jak jest...
Może krzyżak na wale lub podpora wału.
A na co Tobie wymiary? I tak sam nic nie zrobisz. Wiezie się silnik do szlifierni i zleca, że wał ma się obracać. Bo możliwości są dwie - albo zbyt ciasne panewki, albo faktycznie przesunięte podpory. Trzecia i najczęstsza możliwość, to zły montaż, bo wbrew pozorom to tez trzeba robić z głową. Jak masz wyjęty silnik, poluzuj wszystkie podpory, potem...
Mieliście racje, podpora wału zupełnie uszkodzona guma oraz jeden tłumik drgań częściowo uszkodzony, po wymianie tych elementów wibracje ustały.
Jeśli mogę zabrać głos to czy koledze akurat przypadkiem nie wyje podpora wału napędowego? Te drgania, coś jakby ktoś stukał młotkiem w podłogę?
Witam posiada ktoś może serwisówke do silnika XKR-a X100 rocznik 2000/11, stalowe tuleje. Potrzebuje momenty śrub (korby, podpory wału, wałków, rozrządu, głowic itd). Ogólnie cały silnik do rozebrania i złożenia, po przestawieniu rozrządu (pourywane zawory, dziury w tłokach)
Miałem tak samo w Iveco daily 50c14. Z ładunkiem przy cofaniu strasznie szarpało. Wymieniłem podporę wału i problem ustąpił.
Ewentualne problemy to: Podpora wału Łożysko w moście/sprzęgło w moście Półośki/przeguby Ręczny/mechanizmy w tarczobebnie może blacha osłaniająca tarcze hamulcową
Witam. Jest jeszcze podpora wału
Co do pierwszego, to może to być podpora wału. A co do drugiego to nieszczelność w układzie paliwowym i jak przekręcasz kluczyk to pompka w baku dopiero uzupełnia paliwo, nie słychać wtedy takiego bulgotania czy przelewania się paliwa ?
Mercedes e43 dziwny dźwięk podczas jazdy przy prędkości 95 km na godzinę pulsacyjny dźwięk który mija Po zwiększeniu lub zmniejszeniu prędkości. Łożysko i misa olejowa wymienione podpora wału sprawna na podnośniku podczas symulacji jazdy żadne dźwięki nie mają miejsca tylko podczas jazdy po drodze opony sprawdzone zamieniane były z zimowych na letnie...
Witam w moim przypadku był źle założony stabilizator na środkowym moście .. od góry mostu i podpora wału przedniego napędu 508 182 915 ...
Witam, robię remont silnika w S-Max 1,5 EcoBoost. Mam pytanie, czy ktoś ma momenty dokręcenia śrub korbowodów, wału, głowicy i podpory wałka rozrządu? Kod silnika UNCK 2017 r.
Olej w skrzyni do wymiany wraz z olejem w sprzęgle hydrokinetycznym. W zeszłym tyg mialem X3 z podobnymi objawami: Szarpanie podczas ruszania "Uderzenia" podczas zwalniania i ruszania Wyczuwalna redukcja/zmiana każdego biegu Za to odpowiedzialny jest olej w sprzęgle hydrokinetycznym Co bym radził to wymiana oleju w całym układzie napedowym Nie wiem...
To silnik 11 litrowy więc; 20 Nm+ 90° śruby korbowodów, 300 Nm + 60° śruby podpór wału.
Kolego wydaje mi się podpora wału wyrębana.
Jakoś dziwnie te równania wyglądają dość dawno to miałem ale z tego co pamiętam to chyba rozpisywało się to na moment gnący siły względem jednej i drugiej podpory.
Podbij klinami koło, zaciąg ręczny,skrzynia na luz, wejdź pod auto i sprawdź luzy na wale napędowym (poobracaj). Krzyżaki, podpora wału, wałek zdawczy skrzyni, wałek atakujący w moście. Co później chyba wiesz.
Przyjrzał bym się też ukł. przeniesienia napędu, łączniki wału, podpora wału, luzowi w tylnym dyfrze. Poduszki silnika też sprawdź, poszarp silnikiem i oglądaj mocowania.
podpory wału mercedes łożysko podpory wału naprawa podpory
automat bramy dwuskrzydłowej źródło stałoprądowe robienie pętli assemblerze
traktorek craftsman chmura kamery
Tryb serwisowy pralki Beko WML15106 bez F2 – jak wejść, sekwencja, testy, kody błędów Hitachi 24HE2000 firmware download, Vestel 17MB211S compatibility, USB flash procedure