Nie wiem jak w volvie ale w renault po wymianie osuszacza trzeba komputerem zaprogramować wymianę osuszacza bo jak się nie zrobi to komputer będzie cały czas upuszczał powietrze bo myśli że jest stary i pełen wody
Kolego sprawdz dokladnie rure miedzy kompresorem a podstawa osuszacza i tam chyba moze byc ten problem.
Podłącz dodatkowo manometr pod wyjście z podstawy osuszacza i zobacz do ilu pompuje i do ilu spada ciśnienie podczas fazy regeneracji to będzie chociaż wiadomo czy podstawa działa prawidłowo. Zwróć uwagę w jakim czasie nabija układ po zakończeniu fazy regeneracji skoro masz podejrzenie niewydajne sprężarki. Jakie masz ciśnienie zasilania na wysprzegliku...
Do wymiany podstawa osuszacza , wyciek oleju z kompresora należy zlokalizować czy cieknie z kompresora czy z miejsca montażu. W magnum nie ma wad fabrycznych , po prostu są stare. I trzeba je naprawiać.
Kolego zajmujemy się regeneracją pneumatyki hamulcowej w samochodach ciężarowych i przerabialiśmy ten temat 😂 . Napiszę ci w skrócie bo temat rzeka . Zapomnij że uruchomisz to na stole , ale owszem nr. ID zmienisz i zaprogramujesz i tylko tyle. Potrzebujesz praktycznie wszystkie sterowniki nawet od durnej klimy 😂 czyli samochód na stole.......
Faktycznie może przycinać się podstawa osuszacza ale również może jakieś inny zawór się przycina stąd też ubytki powietrza. Również może być przyczyna w sterowaniu sprężarką jeśli jest podłączone. Co do pompowania układu kiedy jest pusty, pierwszy obwód zazwyczaj pompuje na początku do 6 bar, potem wstaje drugi i dalej rosną oba tutaj już zawór zabezpieczający...
Witam. Na zasilaniu reduktora powinno być cały czas 8,5BAR (+ - 0,3BAR) - wszystko zależy od wyregulowanych reduktorów w zaworze sześciodrożnym . Ale najważniejsze jest ciśnienie na wyjściu z reduktora. przez noc schodziło do zera bez wyraźnego ubytku słyszalnego na zewnątrz. Napompuj układ , jak zbije podstawa osuszacza zgaś samochód ,odkręć filtr...
Sprawdź metalowy spiralny przewód, łączący sprężarkę z podstawą ( ma to chyba spełniać rolę chłodnicy powietrza). Miałem taki przypadek u siebie, że przewód zatkał się "syfem", olejem z wodą lub innym "glutem". Zrobi się w nocy -0,5 i nie masz powietrza w podstawie, tylko kompresor awaryjnie zrzuca. Wtedy będziesz słyszał taki dźwięk, jakby ktoś młotkiem...
Mysle ze podstawa osuszacza do remontu lub wymiany
Mercedes Actros MP2 2646 2008r. Do wymiany jest podstawa osuszacza Wabco A0024310715. W sklepie dwóch sprzedawców i jeden mówi że po montażu trzeba robić adaptacje komputerem a drugi, że zakładam i ma działać od razu. Nie siedzę w ciężarówkach więc chciałem dopytać jaka jest prawda, bo nie mam czym zrobić adaptacje jeśli jest konieczna. https://obrazki.elektroda.pl/1760835800_...
Witam, auto jak w opisie. Ciśnienie na I i II obwodzie dochodzi do 13,6 bara. Wyskakuje błąd za dużego ciśnienia BC, manometr także pokazuje takie ciśnienie w zbiornikach. Auto zjechało na warsztat, i widzę że była już wymieniana podstawa osuszacza i zawór cztero-obwodowy na oryginalnych częściach knorra. Albo wadliwa partia podstawy osuszacza, lub...
Witam serdecznie, w Actrosie 1831 z 99r. wyświetla takie bedy: NR 3020 WS 1211 FR 4041 INS 0301 no i ten najgorszy, ktory włacza sie jak temperatura jest poniżej -5C, przy czym najpierw pokazuje sie butla z zaworem na wyświetlaczu ale wode spuszczam codziennie. Pusza mi tez podstawa osuszacza ale jutro jade wymienic. Wlałm też pyn Wapco i wymieniłem...
Podstawa osuszacza
Hej, stawiam na zespół przygotowania powietrza czyli podstawa osuszacza +czterodrożny.
Podstawa osuszacza dobrze podpięta. Jeszcze co mnie ciekawi jak zgasze auto to z podstawy leci powietrze z dołu i po kilkunastu sekundach pstryknie przekaźnik w środku i przestaje lecieć. Włączę zapłon i znowu zaczyna lecieć. Może ktoś coś podpowie ?
Witam wszystkich około 2 miesiące temu wymieniłem podstawę osuszacza w Man Tgx e6 2014 rok, ponieważ stara przepuszczała i sprężarka się nie rozłączała na niższych obrotach. Założyliśmy Kmorra, ale po jej montażu wystarczy, że wskazówka na zbiornikach dosłownie lekko się ruszy w dół, a od razu rozłącza sprężarkę. Moment dopóki i wyłącza ponownie, co...
Witam . Mam problem z Volvem FH13 460 2007 r I-SHIFT Na wyświetlaczu błąd MID 130 PSID26 FMI0 auto na 3 , 4 , 9, 10 biegu szarpie tak jak by wyrzucało i załączało bieg ciągle . Po ściągnieciu sterownika skrzyni biegów okazał się mnóstwo syfu - oleju . Układ pneumatyczny oczyszczony i wymieniona podstawa osuszacza ( zawalona brudna) . Cewki wyczyszczone...
Też myślałem o kalibracji sprzęgła, tylko nic tam nie było ruszane przed myciem. Wszystko było ok z biegami i sprzęgłem. Co do wiązki elektrycznej, wtyczki zostały wymienione i wyczyszczone. Zastanawia mnie dlaczego nie ma reakcji na gaz po użyciu Comfort Shift. Normalnie na nożnym sprzęgle biegi wchodzą i gaz reaguje. Dodano po 8 Mam jeszcze jedno...
Witam mam problem ze zbyt wysokim ciśnieniem na pierwszym układzie powietrza, zawór bezpieczeństwa umiejscowiony zaraz przed osuszaczem upuszcza powietrze przy około 14bar Nadmienię ze podstawa osuszacza wymieniona na nowa wabco i instalacja od osuszacza do puszki pod maską sprawdzona na przejście prądu jest wporzadku. Co dalej panowie ???
Podstawa osuszacza do sprawdzenia .
Witam Dzięki kolego za podpowiedz myślałem że ta operacja jest bardziej skomplikowana Jeszcze miałbym pytanie. Co może być przyczyną ubytku powietrza z podstawy osuszacza powietrze nie ucieka zbijakiem tylko z okolic elektronki obok wtyczki elektrycznej. Ten ubytek powietrza pojawia się gdy podczas postoju ciśnienie w układzie spadnie poniżej 8 bar...
Witam, mam problem z osuszaczem i podstawią. Wymieniana podstawa wraz z wkładem osuszacza bo stary zestaw nie nabijał wystarczającego ciśnienia w układ, przepuszczał powietrze. Po wymianie podstawy wraz z nowym wkładem osuszacza, nabija powietrze ale spuszcza powietrze zaworem bezpieczeństwa. Co może się dziać, czy jest jakaś regulacja by spuszczał...
Witam podłącze sie do tematu mam rowniez problem z powietrzem, od jakiegoś czasu odzywa sie zawór bezpieczeństwa znajdujący się przed osuszaczem niezaleznie od temperatury na zewnątrz, filtr osuszacza wymieniony podstawa wyczyszczona, problem czasami ustaje po ponownym odpaleniu auta. pytanie czy przyczyna moze byc: elektronika przy osuszaczu ?
Witam wszystkich, posiadam starszą damę mercedesa atego 815 Wczoraj podczas jazdy usłyszałem syczenie i zaczęło spadać ciśnienie powietrza. Okazało się ze na dole podstawy osuszacza tam, gdzie jest zawór, którym spuszcza powietrze, aby regenerować wkład osuszacza, coś się rozszczelniło i wydostaje się tamtędy powietrze. Wydostaje się ono tak szybko...
Witam, szukam przyczyny dlaczego moje Volvo cały czas spuszcza powietrze z osuszacza gdy dobije powietrze do dobrej wartości, czyli około 12 bar jeśli się nie mylę. Osuszacz nowy i jego podstawa również.
Tak ten port to sterowanie sprężarką. Wszystko na to wskazuje że podstawa osuszacza do wymiany. 😁 Dodano po 6 Niestety jakiekolwiek zabrudzenia powodują szybsze zużycie podstawy osuszacza.
Witam mam problem z actrosem ogranicza obroty do 1500 i ani grama więcej stało się to podczas jazdy gdy siadla podstawa osuszacze i zablokowały hamulce
W krótkim czasie na postoju opada na poduszkach. Obsłuchany cały układ. Posprawdzane wodą z mydłem poduszki, zawory, wszelkie połączenia, nic nie widać. Wymieniona podstawa osuszacza i zawór czteroobwodowy i dalej wróżenie z fusów. Nie mam już siły do tego klamota. Po opadnięciu na poduszkach jak ma jeszcze powietrze w układzie po włączeniu zapłonu...
Wskazówki pokazują 10bar bo masz zredukowane ciśnienie przez wbudowany reduktor w zaworze zabezpieczającym. Jest to ten zawór dokręcony do podstawy osuszacza. Zawór zabezpieczający nie może syczeć lub lecieć z niego powietrze i z tego powodu najprawdopodobniej nie dobija ciśnienia dla tego nie odzywa się podstawa osuszacza .
Witam, Podstawa osuszacza spuszacz tak jak powinna przy 12,5 bar, była sprawdzana w 2ch różnych firmach. Kupiłem oryginalny 4 zaworowy, bo mi tak polecono. Dziś to wszystko zmontowałem i wciąż dzieje sie to samo. Na zegarach w sam. bije mi na maxa a osuszacz nie spuszcza, w dodatku wyleciał pod cicnieniem wąż, (pękła plastikowa zawleczka) który przychodzi...
Witam wszystkich! Problem jak w temacie. Zwykła podstawa osuszacza z grzałką. Brak błędów w sterownikach. Czujnik temperatury sprawny. Z kompa grzałka uruchamia się. Macie jakiś pomysł?
Jeśli na zegarach powietrze ma na maxa i podstawa osuszacza zbija to do wymiany zawór zabezpieczający (czteroobwodowy) . Natomiast jeśli nie dobija to na 100% przyczyną będzie wyciek na czwartym obwodzie.
Sprawdź ubytki powietrza w układzie, jeśli wchodzi w tryb awaryjny sterownik twierdzi że ciśnienie zadane nie zostało osiągnięte w danym czasie więc do przejrzenia podstawa osuszacza albo duże ubytki w naczepie bądź słaba wydajność sprężarki ale mówisz że wymieniłeś pierścienie to szukał bym ubytków powietrza
Kolega przerabiał kilka dni temu podobny przypadek 😁 . Podstawa osuszacza wymieniona , 4-drozny też , wymieniona rura od sprężarki do osuszacza i nadal wolno bije. Zero wycieków. Wymienił wkońcu sprężarkę bo nic innego nie może być i dupa..... Okazało się że zatkany był jakiś przewód którym spreżarka zasysa powietrze.
W Midlumkach tak jak w Ivecach nie trafisz z zaworami 😁 . Faktycznie żadko spotykane ale były takie montowane Wabco tzw. "JAMAL" . Były dwa rodzaje z gwintem calowym na 10bar i ze zwykłym na 12,5bar ,ale w obu przypadkach zawory te nie posiadają w sobie wyjścia sterowania sprężarką. Przyczyną może być przycinajaca się podstawa osuszacza - sprawdź...
Witam problem polega na tym, że zegary nie wskazują ciśnienia, bezpieczniki sprawdzone, czujnik jeden wymieniony pozostałych nie mogę namierzyć. Dodam, że podstawa osuszacza jest na elektronice.
Witam wszystkich. Temat dotyczy kilku naszych aut (ten sam model). Chodzi o bardzo dużą ilość wody zbierającej się w układzie pneumatycznym. Przez tą wodę zamarza między innymi podstawa osuszacza. Wlewamy do układu specjalny płyn do układów pneumatycznych a mimo to ta woda robi szkody. Trochę tego nie rozumiem, że auta niby młode a takie historie się...
to moze byc problem w osuszaczu ? Jak najbardziej, wystarczy że podstawa osuszacza będzie zabrudzona nagarem ze sprężarki. Zapchany może być też tłumik spustowy( od spodu podstawy, taki plastikowy grzybek z siatką wewnątrz). Dla testu możesz zagiąć cienki przewód wychodzący z osuszacza do sprężarki( sterowanie zaworami w głowicy sprężarki), wtedy sprężarka...
Jeśli odkręcałeś przewód od zasilania pompki sprzęgłowej pod pedałem sprzęgła i było słabe ciśnienie to stawiam na zawór czteroobwodowy pod warunkiem że masz stan ciśnienia na zegarach hamulcowych i podstawa osuszacza zbija prawidłowo .
witam, z góry dzieki za zainteresowanie. Sprężarka bije a powietrze ucieka przez zawór podstawy osuszacza. Czy jest możliwe że do wymiany jest podstawa osuszacza czy wielozawór? Dodam ze sam wkład osuszacza został wymieniony na nowy i nic, dalej tak samo. A czy wielozawór to to? http://obrazki.elektroda.pl/6888906000_1...
Witam. Pacjent to Actros MP4 a dokładnie podstawa osuszacza nowej generacji HALDEX. Potrzebuje schematu kostki do tego zaworu by uruchomić elektronikę wraz zaworem na stole bez samochodu. Może znajdzie się dobra dusza która zechce pomóc i ma rozpisane, gdzie na którym PINie są zasilania, CANy....itd... Z góry dziękuje za dobre chęci .
Przy teście wskaźników wszystko jest ok lecą do końca i wracają, ale żaden błąd aps sie nie zapala na desce świeci sie tylko to od niskiego stanu powietrza i zamiast cyfr sa poziome kreski i brzęczyk. A co do sterownika to można go gdzieś oddzielnie kupić? bo bylem w Suderze i podstawa osuszacza jest ze sterownikiem zawór tylko jest oddzielnie
Obwód 3 jest osobnym obwodem po ograniczniku i nawet jak na inne obwody daje za dużo to przy sprawnym ograniczniku na ten obwód więcej niż 8,5 nie powinno pójść. Odkręć kolego tłumik (może zapchany). Zobacz co siedzi pod baniakiem osuszacza - jak spieki i olej to najprawdopodobniej uszkodzeniu uległa podstawa osuszacza a dokładniej zaworek od regeneracji....
Prawie 12 barów to jeszcze nie tragedia, ale sprężarka się męczy, i zawory. 10,5-11 może być, jak z przyczepą to nawet lepiej bo szybciej uzupełnia układ przyczepy. Czyściłeś podstawę osuszacza i zbiorniki? Jeżeli wielodrożny pracuje właściwie, pomierz ciśnienia na obwodach, i każdy układ jest napełniony to zostaje tylko podstawa osuszacza. Po wykręceniu...
Witam. Wiem że temat już był na forum ale może nie zawsze każdy przypadek jest identyczny.. do rzeczy.. Daf 105 2012 rok. 950tys przebiegu. Retarder.. automat.. Kierowca od jakiegoś czasu skarżył się ze ubywa płynu. I słuchać w nagrzewnicy bulgotanie. Przeważnie na cieplym silniku i wyższych obrotach. Pierwsza diagnoza spreżarka.. ponieważ ewidentnie...
Oczywiście ale nie są tanie.
ABS Usterka mechaniczna wymień pierścień na piaście + czujnik, kasuje się po uzyskaniu prędkości od 7 do 40 na godzine. Osuszacz podstawa do wymiany na 90% lecz może być elektryka. Podaj kody błędów. Dodano po 3 Sprawdź w osuszaczu tłumik hałasu tam gdzie spuszcza powietrze.
Przy niskich temperaturach APS uruchamia kompresor i otwiera zawór upustowy osuszacza aby przepływające z kompresora powietrze ogrzało podstawę osuszacz.Można to sprawdzić za pomocą SDP3 czy funkcja działa.Najlepiej sprawdzać to na postoju po nocy kiedy wszystko jest przemrożone.
Witam Na panelu sterującym w dzwiach od kierowcy strony nie podświtela się przycisk od podgrzewania lusterek i nie grzeje żadne lusterko z tego co wiem w volvie z to dopiero po uruchomieniu silnika lusterka grzeją i ta kreseczka na panelu sterującym obok przycisku grzania lusterek mruga do czego zmierzam w skrzynce bezpieczników za podgrzewanie lusterek...
W 106 jest inaczej. Czujniki ciśnienia są zintegrowane wraz z elektroniką w podstawie osuszacza. Standardowy obraw oraz wada fabryczna. Wilgoć która znajduje się w podstawie osuszacza podchodzi pod czujnik ciśnienia akurat jest to ten najniżej położony od pierwszego układu , przychodzi przymrozek czujnik zamarza i go rozwala . Co do kupna samej elektroniki...
podstawa osuszacza volvo wymiana osuszacza kompresor osuszacza
tartarini sygnał atmega8 wyświetlanie tekstu filtr bezpiecznik pralka
siemens pralka instrukcja programator tango
Immergas Zeus 25 - Przyczyny błędu E43 Mercedes Vito W639 - Słabe hamowanie tyłu na drodze