Na cewce powinien pojawiać się przebieg napięcia zmiennego. To działa mniej więcej tak: Podawane jest napięcie ze sterownika na cewkę wymuszające przepływ prądu, po odcięciu napięcia cewka stara się podtrzymać prąd płynący w cewce indukując sem o znacznej wartości liczony w kV. Jeżeli cały czas by było napięcie, albo cały czas by go nie było to cewka...
Do zasilania radia jest potrzebne dwa zasilania jedno stałe a drugie po stacyjce. Stałe służy głównie do podtrzymania pamieci a to po stacyjce do uruchomienia radia. Maoże troszkę nie fachowo okresliłem ale tak to mniej wiecej działa. Jeśli chcesz aby cały czas radio mogło chodzic to znajdź przewód do radia z stałym plusem i podłącz obydwa przewody...
oto co ja miałem kiedyś w maluszku zrobione Jest zrobione na trzech przekaźnikach. Jeden podwójny - dwa razy styki normalnie otwarte (2xNO) do przerywania obwodu np. zapłonu, oraz druga para do samopodtrzymania, oraz na dwu przekażnikach typu normalnie zamkniętych (NC) - jeden z nich odwraca stan stacyjki, znaczy podaje plus jak stacyjka jest wyłączona,...
Czesc Z tego co piszesz to nie masz podłączonego podtrzymania i dlatego po wyłączeniu radia woła o kod ponownie. Musisz zobaczysz przy wtyczce zasilającej czy masz podłączone 2 zasilania (12V zailanie radia, podtrzymanie) lub jak "jak wylacze auto to mi sie radio koduje" to podtrzymanie masz ze stacyjki POZDR Grzegorz
Wszyscy na tym forum wiedzą jak to podłączyc aby było dobrze ,ale ustawiłeś prowizje 2,5pkt. Jak Ci ktoś pomoże to jest 2pkt. do tyłu . Podłączyłeś podtrzymanie pamięci po stacyjce ,a nie bezpośrednio do plusa i masz problem.
Polecam stronę: www.studio24.prv.pl A podtrzymanie, to nie jest to samo, co sterowanie. Zresztą jak widać ze zdjęcia masz wszystko opisane: czerwony - plus po stacyjce, żółty - stały plus (podtrzymanie właśnie), niebieski - REMOTE, czyli sterowanie elektryczną anteną lub wzmacniaczem. Proszę. Dziękuję...
Złącze ISO w Oplu jest zgodne ze standardem, jedynie ma zamienione 12V po stacyjce i podtrzymanie. Jest tylko jedno małe ale - zasadniczo w Oplu głównym zasilaniem jest to stałe 12V (które w innych radiach jest tylko do podtrzymania pamięci), a z kolei 12V po stacyjce w Oplu jest tylko sygnałem informacyjnym dla układu logiki zapłonu w radiu, podczas...
Osobny przewód zasilający i dopiero na nim umieszczasz bezpiecznik o wymaganej wartości. Możesz podpiąć się do zasilania kostki stacyjki. Obwód podtrzymania pamięci zostaw na odpowiednim bezpieczniku.
Dioda led skoro ma migać gdy jest blokada(tak wnioskuję)to powinna być podłączona do stałego plusa.Ciąć musisz "po stacyjce" aby działało podtrzymanie bo jak przetniesz stałego to klema tylko to wyłączy.Oczywiście"dolny plus" ma być wejściowy.
Jeśli radio działa prawidłowo a po włączeniu auta radio nie zapamiętuje stacji. Sprawdź czy po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nadal masz +12V na podtrzymaniu.
Czy w aucie próbowałeś podłączyć tylko podtrzymanie stacyjkę i masę może sca coś broi wejście rem out.
Źle podłączone radio. Masz tam dwa przewody od zasilania - jeden to zasilanie po stacyjce, drugi to podtrzymanie (w tym napięcie jest zawsze, chyba, że wyjmiesz akumulator). Albo zamieniłeś te przewody ze sobą, albo ten od potrzymania jest niepodłączony, albo połączone są razem (a nie powinny).
Możesz tak spróbować zrobić, ale sprawdź dokładnie przed podpięciem radia. Zwróć uwagę, że do radia +12 idzie 3 kablami. Oryginalnie na 3 pinie (kabel pomarańczowy) masz stałe +12 odpowiadające m.in za programowanie radia. Jak nie będzie stałego +12 to po każdym wyłączeniu radia będziesz je musiał programować na nowo jeśli nie ma własnego podtrzymania...
To radio oplowskie, ma więc zamienione w kostce ISO zasilanie stałe (tutaj główne, w innych radiach to podtrzymanie pamięci) z zasilaniem po stacyjce (w innych radiach to jest główne zasilanie, tutaj jest tylko sygnałem sterującym). Przy prawidłowym podłączeniu da się je włączyć przy wyłączonym zapłonie ale samo się wyłączy po 1h.
Zmień przeowdy kolejnością ( żółty z czerwonym ). Najlepiej oba podłaczyc prosto pod aku ( wtedy masz stałą mozliwosc właczania radia niezaleznie od pozycji stacyjki i pełne podtrzymanie pamięci - kod nie bedzie ci umykał ) Zazwyczaj żółty przewód w kostce pełni taką role stałego dostawcy prądu.
W złączach ISO czasami trzeba zamienić miejscami zasilanie 12V po stacyjce z zasilaniem 12V bezpośrednim od podtrzymania pamięci, najczęściej czerwony i żólty.
Radia samochodowe mają tradycyjnie dwa zasilania "Przed stacyjką" do podtrzymania pamięci "po stacyjce" do normalnej pracy One bywają czerwone i żółte, czasem nawet bywała szybkozłączka do ich zamiany Jeśli to takie wykonanie, i ktoś coś zaniedba / pomyli, to może przebiegać jak u ciebie. Nowsze generacje mają pamięć nieulotną i to nie zachodzi. Albo...
Witam. Prostokątem obok diody oznaczono cewkę przekaźnika. Według tego schematu można odciąć tylko rozrusznik,brak mu podtrzymania. Tam gdzie jest +12v podajemy napięcie po przekręceniu stacyjki.
Na jednym masz plusa przy wyjętym kluczyku,tam jest mały prąd,do podtrzymania pamięci radia potrzeba parę mA.Plus po stacyjce wiadomo,około 5 A.Zastanawia mnie te -12V,to jest przy podłączonym radiu ?
Zapewne ginie plus po wyłączeniu stacyjki. Na żółtym przewodzie wymagane jest +12V do podtrzymania pamięci niezależnie od położenia kluczyka. Pozdrawiam
GND oczywiscie masa ACC zalaczanie radia stacyjka napiecie po przekreceniu stacyjki (jesli wolisz podlacz to do akumulatra to bedziesz mogl sluuchac radia bez kluczykow. BATERY podtrzymanie pamieci radia do akumulatora +12V REMOTE sterowanie wysowana antena lub zalaczanie wzmacanicza LIGHt tak mi sie wydaje ze jest to cos jak w blaupunktach ze regolujac...
O ludzie :) Prosta sprawa, podłącz radio przez stacyjkę tak by grało po ustawieniu kluczyka w 1 pozycję. W radiu masz dwa przewody plusowe. Żółty i czerwony. To złącze które znalazłeś to wtyczka do oryginalnego radia Forda, a do niej podłączona przejściówka do jakiegoś innego radia. I teraz po kolei, w starych Fordach kolory wyglądają następująco: przewód...
Radio Vanku AS0672-DE Pin 14 - zasilanie po stacyjce (do uruchamiania radia) pin 15 - masa pin 16 - stały plus (podtrzymanie pamięci)
Mariopi Możesz rozwinąć niebezpieczeństwa pozbawienia pompy masy ? kris8888 Stacyjka jest normalna. Dlaczego do zasilania obwodu P1 nie wystarczy + po stacyjce ?
Do radia idzie zasilanie po zapłonie i podtrzymanie czyli pamięć na wyłączonym . Czy przy włączonym zapłonie pojawia sie zasilanie na innym przewodzie?
WG naklejki z radia masz: A7 +12V Powinno być ze stacyjki. Wyłączasz radio gaśnie. A8 -12v (masa) schwarz czarny/biały A4 +12v Poza stacyjką z akumulatora podtrzymanie pamięci stale +12V Geib (Żółty)
Kolego bezpieczników nie sprawdzaj multimetrem tylko kontrolką lub żaróweczką ( jak zwał tak zwał ) według mnie bezpiecznik poleciał i tam bym szukał . cyt We wtyczce od radia napięcie na żółtym kablu do podtrzymania jest a na drugim po stacyjce napięcia nie ma. myślę że bezpiecznik przy radiu był większy od tego co zabezpieczał ten obwód . Szukaj po...
Witam. Można podłączyć pin 4 + pin 7 ze sobą pod przewód oznaczony jako BAT+ (podtrzymanie) wcześniej odłączając ACC+ (po stacyjce) Uwaga! Nie wolno tego robić czyli mostkować dwóch przewodów bez odpięcia ACC+ od instalacji samochodowej. Schemat poniżej. http://obrazki.elektroda.pl/3972268600_1...
Memory musi być podłączone na stale do +12V , ew. oba kabelki choć wtedy może być większy prąd spoczynkowy. :D Ty masz w samochodzie + który pojawia się dopiero po przekręceniu stacyjki i dlatego radio tak się zachowuje. (Philips pamiętał bo ustawienia miał w pamięci nieulotnej EEPROM , a tu musi być zasilanie na podtrzymanie pamięci). Tak że przełożyć...
Ale co ma do tego wyjście sterujące z radia? Ciebie interesować powinny TYLKO dwa przewody - zasilanie stałe, czyli podtrzymanie pamięci i zasilanie po stacyjce. Czyli przewody żółty i czerwony według standardowej kolorystyki UNIWERSALNEJ kostki ISO. W instalacji auta te kolory mogą być inne. Wystarczy zajrzeć w opis kostki ISO, który jest ogólnie dostępny....
Plusa masz źle wpiętego. Do radia idą dwa plusy, jeden stały podtrzymanie, a drugi po stacyjce i właśnie w ten drugi musisz sobie wpiąć zasilanie modułu.
Stare radio CB z czasów z żółtym i czerwonym zasilaniem (praca/podtrzymanie pamięci, przez niektórych jedno łączone za stacyjką, drugie przed). Jakiego napięcia naprawdę wymaga na podtrzymaniu? Nie podam modelu - zagadnienie otwarte.
Można na wejściu LM317 dać opornik, żeby ograniczyć prąd ładowania; i jeszcze szeregowo z tym opornikiem diodę, żeby prąd nie popłynął przez LM317 "do tyłu". Ale problemem będzie to, że kiedy nie będzie zasilania ze stacyjki, akumulator będzie obciążony dzielnikiem od LM317 (około 5mA). Może MOSFET (z kanałem N), podłączony drenem do akumulatora, źródłem...
W standardzie zółty kabel odpowiada za podtrzymanie ustawień i leci prosto do akumulatora. Czerwony to kabel który powoduje włączenie radia w momencie przekręcenia stacyjki.
Radio wymaga tylko jednego zasilania (bez podtrzymania pamięci) Podłączasz tylko jedno zasilanie 1 Zasilanie bezpośrednio z akumulatora-radio będzie grało również na postoju. 2. Zasilanie po stacyjce- radio będzie grało tylko po załączeniu stacyjki.
Polecam stronkę www.studio24.prv.pl później kablomania, panelowe i znajdziesz opis złącza JVC oraz wiele ciekawych informacji. Najlepiej wykorzystać próbówkę i sprawdzić na których przewodach w kosce od auta jest stałe 12V (zapewne pin4) oraz na którym pojawia się 12V po przekręceniu kluczyka w stacyjce(zapewne pin3). Mając takie informacje dokonujemy...
Zasilanie z akumulatora. Chcę po prostu zrobić ok 5 sekund podtrzymania przekaźnika, po wyłączeniu stacyjki.
Objawami nieprawidłowego podłączenia może być jak najbardziej opisywany przez kolegę brak prawidłowych wskazań zegara, mianowicie radio w większości przypadków ma stałe zasilanie oraz zasilanie po stacyjce, zamiana tych przewodów pozwoli na normalną pracę radia, problem pojawia się w momencie gdy wyjmiemy klucz że stacyjki, tam gdzie prawidłowo powinno...
Pomysł z dioda jest dobry- spróbuj dodać układ dioda-kondensator do zasilania permanentnego radia (żółty przewód w ISO) -powinno usunąć problem restartu radia, ale będzie przerwa w dźwięku. Jeśli oba zasilania (główne, zwykle po stacyjce, czerwony przewód w ISO i podtrzymania pamięci -permanentne, żółty przewód) mas spięte razem to będziesz potrzebował...
1. Spalone żarówki pod wyświetlaczem. 2. Na górze działu masz link do strony z wyprowadzeniami radii. Musisz połączyć w radiu razem zasilanie główne z podtrzymaniem i to do plusa na stałe w aucie.(plus po stacyjce odpiąć.)
może to zabrzmi głupio: Sprawdź bezpiecznik w radiu! Ja się za to właśnie z tym w nowym radiu spotkałem (z tym że JVC, ale nieistotne). I sprawdź czy masz napięcie na obydwu przewodach, i podtrzymania i po stacyjce, większość sprzętu dziwnie się zachowuje bez podtrzymania, co wynika z faktu że większość elementów jest zasilana z podtrzymania, a napięcie...
To radio mam akurat na stole. To radio się wyłącza od razu po wyjęciu kluczyka. Przy wyjętym kluczyku można je włączyć na 20 min, i tak w kółko. Jeśli podłączysz piny na odwrót to może być taki objaw jak u Ciebie. Skoro miałeś wcześniej radio nie fabryczne, to mógł ktoś zamienić piny w kostce iso lub gdzieś w instalacji. UB - stacyjka, +15 - stałe,...
Tak trudno zerknąć na wyróżniony przecież post i pomyśleć :cry: : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
A jesteś pewien, że w ogóle jest takie coś ? Radia z tej generacji albo miały podtrzymanie (np zapamiętanych kanałów) na jednym z zasilań czerwony / żółty (za stacyjką / przed stacyjką) , albo pamiętały na pamięci nieulotnej. Do tych pierwszych w onym czasie niektórzy diodą podłączali baterię / akumulator, bo się wyjmowało radio z auta na blokowiskach,...
Połączenia radia-prawidłowe.Zasilanie przez stacyjkę, podtrzymanie z akku. Podłączanie było robione w różnych konfiguracjach./ Wszystko po akku. Wszystko po stacyjce, oraz wszystko jak na schemacie w kostce./
Przewód podtrzymania pamieci musi być podłączony przez cały czas pod 12V, nawet po odłączeniu stacyjki.
Tuba może przerywać bo masz spadki na zasilaniu , masz kondensator do tego sprzętu ? Sprawdz czy dobrze masz podłączone Remote w radiu i czy dobrze masz podłączone zasilanie radia i podtrzymanie ze stacyjki.
Brak zasilania podtrzymania pamięci,zamień przewód zasilający czerwony z zółtym lub je zmostkuj i wepnij do stałego +12 wtedy radio będzie działać nawet bez kluczyków w stacyjce.
Główne zasilanie może masz i pod stacyjką ale podtrzymanie ma więcej wspólnego z akumulatorem niż stacyjką. Jeśli masz rozpiskę wyprowadzeń to nawet wykonaj sam osobny obwód - tylko zabezpieczony - dla samego podtrzymania z akumulatora, jeśli grzebanie w desce wiele nie daje. Masz znajomego elektryka samochodowego ?
Sęk w tym że na wiązce przewodów jest taki prosty „konfigurator” połączenia. Sprawdź po przewodach gdzie są połączone ze sobą przewody żółty i czerwony, rozdziel je i miernikiem sprawdź na którym pinie kostki jest napięcie „po stacyjce” a na którym napięcie jest bez względu na położenie kluczyka w stacyjce. Ten z zasilaniem po...
podtrzymać falownik bascom podtrzymać panasonic podtrzymać
whitenergy zasilacz klucz pralka electrolux moduł zapłonu motocykla
Szuflada nie otwiera się w wieży Samsung MM-MP3 Płyta główna Foxconn RS740M03-8EKRS2H - specyfikacja i zastosowanie