Dodam, że to cudowne urządzenie podtrzymujące to zwykły akumulator żelowy do UPSa 12V/7Ah z kablem z krokodylkami (co zresztą jest w tym artykule napisane).
Włącz go szeregowo przez żarówkę mniejszą niż maksymalna moc prostownika na początek to wystarczy nawet 21W bo na pewno podtrzyma napięcie akumulatora.
Witam można zastosować CR2032 taka samą jak mają komputery . Przeróbka jest bardzo prosta wstawić należy diodę pomiędzy plusem bateryjki a rezystorem R23 15K. Zrobiłem w ten sposób nawet zmieściła mi się podstawka na bateryjkę .Minęło już pięć lat i nadal trzyma napięcie .
Co Cię skłania do takiego irracjonalnego działania? Dlaczego potrzebujesz zasilacza o tak potężnej wydajności do podtrzymania napięcia akumulatora? Opisz problem.
Zmieniłem sam w garażu ten akumulator z podtrzymaniem napięcia. Niestety nowy Bosch i jest to samo.
Akumulatorek jest na pewno Ni-Cd 1,2V a ładowany jest przez opornik z napięcia 5V i dla tego takie napięcie. Takie akumulatorki służą do podtrzymania pamięci lub zegara gdy zabraknie zasilania z sieci energetycznej.
Pytam, ponieważ różne źródła podają niższe napięcia podczas buforowego podtrzymania napięcia. Podczas podtrzymania napięcia słychać delikatnie "gazowanie" akumulatora. Pytanie, czy to normalne. Miałem i używałem kiedyś zasilacza awaryjnego firmy Tech 500 Techtron i z tego, co pamiętam, tam napięcie podtrzymania wynosiło 13,5V lub 13,8V.
Styki przekaźnika będą zwarte przy zasilaniu z transformatora. Podtrzymanie akumulatora przez R1, R2 Napięcie za mostkiem prostowniczym musi być nieco większe niż 12V Końcówce TDA 7294 nie zrobi to chyba różnicy.
Być może poza IoT polem zastosowań może być także zastąpienie super kondensatorów w aplikacjach gdzie potrzebne jest podtrzymanie napięcia np. RTC.
Jest metoda jak bezpiecznie odłączyć ale nieco uciążliwa. no jest trzeba zrobić podtrzymanie napięcia w aucie.
Napięcie znamionowe to 126-12,7V. Także to 13 w trybie podtrzymania jest jak najbardziej prawidłowe.
Te 30 akumulatorów faktycznie wykorzystasz gdy je wcześniej naładujesz i wiatrak na pewno podtrzyma na nich napięcie, z odbiorem energii może być już problem bo wiatrak już nie doładuje. Akumulatory już używane będą miały tak duży prąd rozładowania że cała moc pójdzie w uzupełnienie.
Pozwolicie, że się wtrącę. ;) Ogarnij się bo bo zaczyna nasz coraz bardziej fantazjować. Praca buforowanie to podtrzymanie napięcia akumulator. To zabrzmiało jakbyś pisał teksty piosenek jakiegoś podrzędnego gatunku muzyki :) Praca akumulatora w samochodzie jest pracą buforową, gdyby wykonywał on pracę cykliczną stosowane byłyby akumulatory trakcyjne...
Ta ładowarka z Kauflandu żadko kiedy ładuje więcej jak 5 godzin. Później przełącza się w jakiś tryb podtrzymania i utrzymuje 13,4 V. W czasie ładowania często zmienia napięcie w zasadzie cały czas skacząc od około 13V do ponad 14V niezależnie od wybranego trybu. Ma już swoje lata i podejżewam że coś w niej już zaczyna szwankować bo na początku stopniowo...
Potrzebuję podtrzymać napięcie 12 V w akumulatorze 12 V/4 Ah.
Jeżeli prostownik daje nawet tylko 13 V napięcia skutecznego to po odłączeniu akumulatora napięcie w instalacji może podskoczyć do prawie 20V. Więc jednak lepiej drugi akumulator.
Może pracować 24h na dobę. Zawsze pąd płynie z wyższego potencjału. Jeżeli będzie ustawiony na 48 Dc to nic z niego nie popłynie, Będzie chodził na biegu jałowym. Ponieważ w dzień mppt zacznie podbijać napięcie do max 57 V, zależy jak będzie ustawiony. Akumulatorów tez nie naładuje - bo niby jak ??. Prąd dopiero zacznie płynąc jak napięcie przysiądzie...
Możesz nie podłączać żółtego przewodu ale wtedy za każdym razem będziesz musiał dostroić radio do stacji jaką chcesz odbierać Przewód żółty podłączony bezpośrednio pod zasilanie zasila pamięć w odbiorniku po zaprogramowaniu stacji.Pobór prądu między przewodem żółtym a plusem akumulatora powinien być jak najmniejszy aby nie wpływał na rozładowanie akumulatora.Szczególnie...
Jak zamierzasz podtrzymać akumulator za pomocą ogniwa o maksymalnej wydajności 1,5W? Zainwestuj w prostownik i ładuj akumulatory.
Akumulator możesz wymienić sam bez problemów.Na pewno auto trzeba zaciągnąć(laweta tylko bo to silnik HDI i przy holowaniu może przeskoczyć rozrząd) do mechanika i on stwierdzi czemu się rozładował.Możesz też podładować ten akumulator i sam podjechać do mechanika.Może już nie miałes ładowania i w końcu wysiadł, albo nie wyłączyłeś czegoś na noc w samochodzie.Pamiętaj...
Float voltage - średnie napięcie akumulatora. Ustaw 12V. To nie jest średnie napięcie akumulatora tylko napięcie podtrzymania akumulatora i powinno być wyższe niż 13V. Jak już kontroler naładuje akumulator do Boost voltage - napięcie do którego max będzie ładowany akumulator. Ustaw 14,4V. i ewentualnie przeprowadzi raz na jakiś czas wyrównanie cel...
Jeśli użyjemy dioda D3 i rezystor 51k podłączony za rezystorem ograniczającym, uzyskamy kontrolę napięcia prostownika, a nie akumulatora. Dioda D3 też powinna być na lewo od styków przekaźnika, a podłączenie opornika 51k na lewo od tych styków, ale na prawo od opornika Rogr. i diody D3. Dopóki styki są zwarte, do opornika 51k będzie dochodzić takie...
Potrzebny mi jest do podtrzymania napięcia w akumulatorze,który jest ciągle obciążony ,a w dzień ładuje się panelem słonecznym
Zwykły prostownik impulsowy z Lidla powinien dać radę ;) Sam się wyłącza i przechodzi w stan podtrzymania po osiągnięciu napięcia 14.4V :)
Równoległe łączenie tych układów to nie jest dobry pomysł i mam poważne wątpliwości jak to będzie pracowało bez rezystorów wyrównawczych. Z kolei, jak dasz tam te rezystory to ci będą zbijać i tak niewielkie przecież napięcie. Ten układ nie służy do ładowania akumulatorów samochodowych ale do podtrzymania napięcia akumulatorów żelowych pracujących w...
Z tego co ja się orientuję to nie powinno to mieć żadnego znaczenia. Jeżeli ładowanie jest w granicach 14,4v to nie jest źle. Napisz kolego w jakim samochodzie jest ten akumulator? Samochód to Passat B8 z 2015 roku. IMHO napięcie ładowania ma znaczenie. Napięcie podtrzymania akumulatora AGM to 13,5 [V]. 14,4 [V] występuje przy ładowaniu i pytanie czy...
Tak się zastanawiam czy ładowarka powinna po naładowaniu utrzymywać nadal napięcie 14,4V czy po przejściu w tryb podtrzymania naładowania ustala napięcie niższe i może wszystko było OK? Być może naładowała, akumulator osiągnął 14,4V i przeszła w tryb podtrzymania z napięciem ok 13,1V?
To już lepiej zakupić prostownik mikroprocesorowy, nawet taki z biedronki za kilkadziesiąt złotych. On po naładowaniu akumulatora przechodzi w stan podtrzymania, monitoruje napięcie akumulatora, i gdy spadnie poniżej jakiejś tam wartości wznawia ładowanie, i tak w kółko..
Przecież 13,5V to mniej niż napięcie buforowe akumulatora. Taki zasilacz nawet nie podtrzyma akumulatora a co dopiero żeby go podładować. A prostownik auto daje 13,8V w stanie podtrzymania a wrazie czego podładuje aku do pełna i tyle.
Czy bateria słoneczna z allegro za 130zł, 3,5V, 5W , Prąd wyjściowy: 350mA da radę podtrzymać napięcie akumulatora przez rozładowaniem? akumulator jest w samochodzie, ale przy poborze 0.02A stopniowo się rozładowuje, i po tygodniu stania jest już 11.8V więc muszę podładowywać. A tak podłączyłbym bym takę baterię słoneczną do zapalniczki i jak rozumiem...
Najprawdopodobniej: Brązowy - masa Czerwony - zasilanie radia +12V (brak napięcia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki) Zielony - podtrzymanie pamięci (napięcie akumulatora utrzymuje się na nim po wyjęciu kluczyka ze stacyjki) Napisz jeszcze jakie to jest radio.
Chciałbym wrócić do tematu. Niestety nie mogę zmierzyć prawidłowo napięć ani natężeń, gdyż nie posiadam w fajce opornika przeciwzakłóceniowego i miernik głupieje. Posiadam dwie prądnice. Na prądnicy przerobionej żarówka 12V 40W/45W świeci bardzo jasno i takiego światła w wskach jeszcze nie widziałem. Na prądnicy z fabrycznymi połączeniam i tej samej...
Może ta dioda uszkodzona, wlutuj zwykłą prostowniczą. Tak jak radzili zmierz na odpalonym aucie napięcie na tym małym akumulatorze a później na zgaszonym.
Teraz sobie też troszeczkę ulepszyłem system. Właściwie więcej rzeczy. Zrobiłem system podtrzymania napięcia akumulatorów. Ustawiłem sobie to tak że automatycznie się uruchamiają dwa zasilacze po 2 Kw przy spadku napięcia poniżej 49,5 V. Zapobiegając dalszemu rozładowaniu akumulatorów. Napięcie zasilaczy to 50,5 V na biegu jałowym, także niczego nie...
Witam. Posiadam inwerter chiński marki EASUN 3 kW spięty z akumulatorami zasadowymi 20x1,2 V 100Ah. Do tego są dwa panele po 300 W. Podczas słonecznej pogody prąd ładowania wynosi 14amper. Problem polega na tym, iż akumulatory są niby naładowane, inwerter działa w trybie potrzymania akumulatorów i jak podłączę jakieś 800 Wat np. pompę napięcie spada...
Do podtrzymania napięcia na akumulatorze Li-ion w zasadzie wystarczy tylko LM317 ustawiony (rezystory 1 albo 2%) na napięcie 4.1 do 4.15V.
Nie będę teraz rozłączał sprzętu i czekał aż UPS przełączy się w 'green mode', ale podana przez APC moc 49W to moc ładowarki. Ta nie pracuje na 100% wydajności non-stop. Jeżeli akumulatory są naładowane, to sądzę że jego własny pobór mocy zamyka się w kilku watach. Dlaczego line-interactive miałby pobierać więcej prądu? Oczywiście, gdy zasilacz pracuje...
W instalacji są takie miejsca że napięcie nie jest odłączane w momencie rozruchu. Nie mniej jednak tam też napięcie spada w zależności od stanu naładowania akumulatora i długości rozruchu
Odpowiedz trafna należy połączyć po trzy panele szeregowo i użyć tylko regulatora na 150V. ‘’Gaz „ poniekąd trafiłeś. Przy połączeniu po cztery przy zimnych panelach dopóki będzie ładowało i panele będą obciążone oraz gorące będzie ok. Na zimnych panelach ( czyli zimą ) , jeżeli regulator przejdzie w ‘’ flooat ” napięcie...
Co może być przyczyną? Klasyka gatunku. Akumulator spuchł od zbyt wysokiego napięcia podtrzymania. Napięcie podtrzymania (buforowe) nie może być wyższe niż 13,7 V. Jeżeli jest wyższe, to akumulator spuchnie z przeładowania. Częste zjawisko w UPS'ach gdy napięcie ładowania nie jest dość precyzyjnie ustawione, albo coś się popsuje w zasilaczu. Dostawałem...
Mam zasilacz z podtrzymaniem napięcia z akumulatora który na wyjściu ma 6,7V/2A, a ja potrzebuję 5V. Może ktoś podesłać mi jakiś schemat układu który z 6,7V zrobi 5V.
Źle podłączone radio. Masz tam dwa przewody od zasilania - jeden to zasilanie po stacyjce, drugi to podtrzymanie (w tym napięcie jest zawsze, chyba, że wyjmiesz akumulator). Albo zamieniłeś te przewody ze sobą, albo ten od potrzymania jest niepodłączony, albo połączone są razem (a nie powinny).
- Sprawdź woltomierzem (w ostateczności żarówką z kabelkami) czy nowy akumulator nie jest również całkowicie rozładowany. Sprawdź napięcie na czopach akumulatora, a potem na klemach. Jesteś pewien, że stary akumulator jest rozładowany? Sprawdziłeś to? Może to nie akumulator jest przyczyną tylko kabelki w aucie. - Czy nowy akumulator nie ma czasem odwrotnie...
Dodanie paneli poprawiło sytuację i wskazuje bardziej, że to przyczyna pośrednia - bezpośrednią było niedoładowanie akumulatorów. Jeśli akumulatory rozładowały się przed całkowitym zmrokiem, to światła było wystarczająco, by wygenerować 20V i wzbudzać kontroler, ale niewystarczająco, by podtrzymać napięcie akumulatora nawet wyłącznie na ładowaniu (bez...
Napięcie podtrzymania ustawione było na 26,4V. Niestety pomiar gęstości elektrolitu wykazał całkowite rozładowanie. Po jakim czasie użytkowania akumulatorów? Napięcie podtrzymania 13,2V na jeden akumulator 12V jest napięciem prawidłowym. Wszystko co ponad napięcie spoczynkowe jest już ładowaniem, dlatego pod napięciem 13,2V akumulator można utrzymywać...
Witam! Zasilacz buforowy dla akumulatora bezobsługowego powinien dawać 2,3V na ogniwo, czyli 13,8V dla akumulatora 12V. W trybie buforowym prąd jaki daje zasilacz jest "wymuszony" stanem akumulatora, jeśli obciążalność zasilacza będzie znacznie większa, niż 0,5A to nic się nie stanie, akumulator "weźmie" tylko tyle - ile potrzebuje dla podtrzymania...
Napięciem 13.8V nie naładujesz akumulatora, do tego potrzeba 14.4V. Napięcie 13.8V jest wystarczające do podtrzymania akumulatora wcześniej prawidłowo naładowanego.
Druga połowa dokumentu jest po angielsku więc coś zrozumiałem. Faktycznie w tym cyklu podtrzymania robi się jakieś rozładowanie prądem 30mA a potem ponownie ładuje. To rozładowanie jest chyba prze 15 min i taki cykl według instrukcji służy odsiarczaniu. Nie jest to głębokie rozładowanie i nie powinno wykończyć akumulatora a chyba faktycznie może cos...
"Automatycznie przechodzi w stan podtrzymania napięcia po naładowaniu akumulatora" Cytat z opisu produktu. zatem tak może się zachowywać wskaźnik, który jest zwykłym amperomierzem. Nie podejrzewałem tego urządzenia o zaawansowaną elektronikę. Przydałby się pomiar choćby napięcia w trakcie ładowania. Instrukcji żadnej nie dali? Bo teraz wskaźnik zachowuje...
Może to być nr seryjny produktu, chcesz uniknąć niespodzianek, to podwieś jakieś zewnętrzne napięcie 12V do podtrzymania pamięci.
Przypuszczam, że podłączać po wybraniu trybu. Proponuję przetestować na żarówce: 1. ustawić tryb podtrzymania 2. podłączyć żarówkę 3. zmierzyć napięcie - powinno być 12V
Witam. Można to zrobić np. tak: http://obrazki.elektroda.net/80_12456768... Diodę D1 dołożyłbym ze względów "bezpieczeństwa" (w sytuacji chwilowych spadków napięcia głównego akumulatora 24V, przy dużych obciążeniach). Diody Schottky'ego mają mniejsze napięcia przewodzenia. Pozdrawiam.
Akumulator naładuje się do napięcia zasilania. O to chodzi? Noi będzie się ładował w nieskończoność. I straty mocy na rezystorze przy nienaładowanym akumulatorze. Zrób jakiś stabilizator prąd/napięcie.
Dajesz zasilacz buforowy https://atte.pl/AUPS-70-120-E do środka wkładasz przetwornicę https://atte.pl/ASUC-50-480-OF i napięcie wyjściowe 48V podajesz na switcha PoE którego masz (zakładam że jest to switch zasilany napięciem 48V) Do obudowy tego zasilacza wkładasz akumulator 7Ah/12V i masz podtrzymanie ze 3-4 godziny.
Witam. Ja na swoich laptopach od lat pracuję głównie na zasilaniu sieciowym i akumulatorów nie wyjmuję. Jeżeli w laptopie jest akumulator to dodatkową zaletą jest podtrzymanie pracy w przypadku zaniku napięcia sieciowego. Pozdrawiam
Witam!!! większość dobrej klasy prostowników posiada opcje podtrzymania, ewentualnie możliwość "wolnego ładowania" z małym amperażem. Można zastosować ocieplacze (lub samemu obłożyć akumulator filcem lub cienkim styropianem) skuteczność do kilku godzin. Pierwszą czynnością jaką powinieneś wykonać jest sprawdzenie samego akumulatora i ładowania: klemy,...
Akumulator jest tylko jako źródło napięcia do podtrzymania ustawień zegara w przypadku zaniku napięcia sieciowego. Można usunąć akumulator = trzeba będzie za każdym razem ustawiać zegar jak zaniknie napięcie sieciowe (główne)
dwa akumulatorki 9V ( 6F22) odseperowane diodą problem załatwią.
Ile czasu pracowała centrala na zestawie akumulatorów w przypadku braku dostawy energii elektrycznej? Większe centrale miały jeszcze zasilanie z agregatu. Dobrze pamiętałem ,że większe centrale korzystały z zasilania z agregatu prądotwórczego i akumulatory służyły do podtrzymania napięcia aż agregat się nie uruchomi.
Ładowarki sterowane mikroprocesorem zazwyczaj w zasadniczej fazie ładowania ładują ze stabilizacją prądu, co w efekcie powoduje stopniowy wzrost napięcia w miarę ładowania akumulatora. Końcowe napięcie ładowania powinno jednak wynosić ok 14,4 - 15,0V. Po naładowaniu urządzenie może przejść do pracy buforowej, z napięciem podtrzymania 13,5-13,8V. Jeśli...
Jak nie ma innej możliwości - doładowywałem kiedyś w temperaturze podobnej. Trwało, a potem załączyłem tryb podtrzymania (ok 13,6V). Normalnie ładowanie wyłączy dość szybko (zimno, wieksza rezystancja akumulatora) wiec warto podtrzymać jeszcze na tym trybie - CTEK ma taki tryb.
Problem w tym, że nawet te same egzemplarze mogą mieć różne parametry. Dla przykładu BT 152 ma prąd podtrzymania typ. 15 mA, a max 60mA. Widocznie ten BT152 800R na wyższe napięcie ma nieco większy prąd podtrzymania.
Jakiś mały akumulatorek, przekaźnik i buzzer. Przekaźnik równolegle z elektromagnesem. W momencie zaniku napięcia elektromagnes puszcza, a przekaźnik stykiem NC dołącza buzzer do akumulatorka. Dodatkowo napięcie można wykorzystać do podtrzymania akumulatorka w czasie nie używania drzwi.
Mój wincong sl02B podaje na Load napięcie takie jakie ustawiłem dla akumulatora. Aczkolwiek pod load przetwornicy nie podepniesz bo się włącza i wyłącza zapewne kondensatory. Żarówka zapewne będzie działać. Wiecie jak działa PWM. On podaje napięcia z panela tylko z przerwami więc te np 14V to napięcie uśrednione. Przy okazji ten wincong sl02 czy 03...
Chciałbym wykonać prostownik podtrzymujący napięcie w zakresie 13,2-13,8V dla akumulatorów żelowych i kwasowych 5-65Ah. Pomyślałem o transformatorze TEZ10/D/18V i wydajności 500mA (proszę się nie śmiać ;)). Czy taka wydajność wystarczy do podtrzymania napięcia dla akumulatora 65Ah ? czy układ kolegi jozefg będzie optymalny w tym zastosowaniu ? ewentualnie...
Tu nie chodzi o minutę podtrzymania więcej, tylko o napięcie wyjściowe. Jak akumulator będzie pracował na rozładowywaniu, napięcie na nim będzie na poziomie 12V, a za diodami będzie wynosić 11V lub niżej.
Sprawdź czy włożyłeś żarówkę o odpowiednich parametrach i czy nie skrzywiłeś pinu w gnieździe wpinając wtyczkę. czy to normalne że po wyłączeniu zapłonu na jednym pinie jest prąd? Tak. "30" z akumulatora, podtrzymanie napięcia dla pamięci.
Witam, sądzę, że odpalarki samochodowe to po prostu akumulator z układem doładowania / podtrzymania napięcia. Trzymasz takie cóś w cieple i w razie potrzeby odpalasz tym samochód. Sądzę, że warto byłoby zrobić takie coś na 24V z przełączaniem na 12V w razie potrzeby. Niestety, obawiam się że będzie to cholernie ciężkie, ale trafo dające te 300A (skromnie...
Mam Alarmteca 18Ah podpiętego pod 101 który robi jako zasilacz i podtrzymanie dla routera LTE i nie sprawia mu to problemów więc możesz podładować akumulatory.
I druga sprawa to rygiel. Z waszego doświadczenia polecicie sterowany podaniem napięcia? Czy odjęciem napięcia? Rygiel sterowany podaniem napięcia otwiera w trakcie podania napięcia a w pozostałym czasie zawsze jest zamknięty w twoim przypadku masz podtrzymanie całego systemu alarmowego z akumulatora więc w przypadku braku zasilania drzwi otworzysz...
To że radio działa...ale ile pobiera na podtrzymanie pamięci?
U renomowanego sprzedawcy akumulatorów łącznie z wymianą i diagnozą co do prawidłowości układu ładowania pierwszym pytaniem jest: Czy akumulator wymieniać koniecznie pod napięciem czy też można stary odłączyć przed podłączeniem nowego bez podtrzymania napięcia na klemach? Tzn. on się ciebie pyta - czy ty jego? Bo już w końcu nie wiem z tego co napisałeś......
Ja do podtrzymania zegarka stosowałem akumulator kadmowo-niklowy 3,6V 300mAh. W czasie normalnej pracy doładowywał się z napięcia zasilającego przez dwie diody i rezystor. Przy zaniku zasilania wystarczał na długo.
Proszę o poradę w następującej sprawie : . Citroen C3 Picasso w którym chciałbym sobie zamontować chińskie radio 2DIN i tu moje pytanie czy nie zakłócę systemu skomplikowanej elektroniki w tym samochodzie, jeśli napięcie do podtrzymania pamięci w radiu 2DIN wezmę bezpośrednio z zacisku + akumulatora , natomiast napięcie załączające z gniazda zapalniczki?
jest tam jakaś elektronika (inwerter) Tylko po co ona (ta elektronika) tam jest? Do rozruchu silnika czy do stabilizowania napięcia wyjściowego z prądnicy?
Prąd ładowania 10A. Prąd ładowania maksymalnie 10 A. Napięcie ładowania 14,4 V, po naładowaniu podtrzymanie ok. 13,2 V. jaki stan aku. pokazuje Ci na wyświetlaczu po prawej (Battery capacity) Czerwony klawisz masz włączony na 1 ? Podłącz inny akumulator,
Ładowarka jest tak zaprojektowana, że może stale pozostawać podłączona do ładowanego akumulatora bez szkody dla niego. Jedynym warunkiem bezawaryjnej pracy całości (głównie dot. żywotności aku.) jest precyzyjne ustalenie wartości napięcia ładowania podtrzymującego. Wszystkie szczegóły znajdzie kolega w opisie projektu.
No to w takim wypadku to dla mnie osobiście lipa. Jeżeli to ma być automat, to niech będzie automat. Pasowało by aby miał funkcję podtrzymania napięcia. Ważne przy wysłużonym akumulatorze. Przychodzę za kilkanaście godzin i mam pewność że silnik zapali.Ten pewnie się nie podnosi .Jak się mylę to niech kolega mnie poprawi. Fajne prostowniki robi jedna...
Proszę bardzo. :) Nie sugeruj się prądem ładowania (C 1/10), nie ma to żadnego znaczenia przy podtrzymaniu napięcia buforowego (gotowości) 13,6/27,2 V. Prąd czasami wynosi 0,2 A i tak sobie stoi grzecznie i czeka (dzień, tydzień.. dwa).
CENTRALA STERUJĄCA mcr 9705 Brak ładowania akumulatorów. Zasilanie sieciowe, podtrzymanie to owe dwa akumulatory połączone w szereg. Druga taka sama centrala - po odłączeniu akumulatorów na zaciskach ładowania ich - jest napięcie ładowania. W owej centrali - brak napięcia ładowania.
Chciałbym zastosować ogniwo do podtrzymania napięcia akumulatora w Aucie. Mój już leciwy (ma 8 lat) akumulator słabo działa w temperaturach poniżej -10°C, ale jak podłączę prostownik na 10 minut to jest jak nowo narodzony. Będę zmuszony parkować na publicznym parkingu bez dostępu do sieci i szukam rozwiązania zastępczego dla prostownika. Nasuwają mi...
cześć, Sprawdziłem takie coś, jako zabezpieczenie: http://obrazki.elektroda.pl/1324171800_1... W LTSpice działa. PS. Ustabilizowałem ograniczenie prądowe dodając między bazą a kolektorem tranzystora bipolarnego T1 kondensator 10 nF. Ta wartość dość krytyczna - poniżej 4.7 nF układ był niestabilny. Pojemność może być większa, ale czas...
Witam Projekt OK , wykonanie OK , ale .... Mam ten sam piec i zasilacz na stałe zamiast baterii , lecz przykra niespodzianka w postaci braku prądu z sieci w samym środku kąpieli zmusiła mnie do rozważań nad ulepszeniem tego rozwiązania. Myślałem kiedyś o wykonaniu zasilacza ,z podtrzymaniem napięcia na akumulatorach R20 , bo takowe zakupiłem do piecyka...
Tak :) Teraz jeszcze tylko pomyśl o układzie ładowania akumulatora...
Nie znam schematu, ale wskazane jest sprawdzenie czy występuje kondensator (lub akumulator) do podtrzymania pamięci. Jeśli takowy występuje - do wymiany. Jeśli kondensator powinien być na takie napięcie jak w oryginale, pojemność może być o "numer" większa (pojemność rzędu Farada).
To są tylko moje dobre rady, czy się do nich zastosujesz to już Twoja sprawa. 1) Akumulator zasilający część mieszkalną (pomocniczy) powinien być niezależny od akumulatora/akumulatorów używanych do uruchamiania silnika (rozruchowy) tak aby odbiorniki w części mieszkalne nie mogły rozładować akumulatora rozruchowego. Należy zastosować przekaźnik łączący...
Zacząłbym od zmierzenia napięcia na akumulatorze/kondensatorze podtrzymania pamięci. M
Większość paneli jest produkowanych w Chinach, nawet te markowe. Mam chińskie z 2008 roku, grzeją wodę w bojlerze od kilku lat, po miernikach widzę, że niewiele straciły z pierwotnej sprawności. 50 W do 100 Ah, to będzie za mało, w pochmurne dni, ledwo starczy na podtrzymanie napięcia na akumulatorze. Kup panel min. 150 W, w sumie im mocniejszy, tym...
O tym to wiedzą dzieci z przedszkola. A jak to zrobić w capturze ? Ja wiem że podobnie jak w scenikach ale po około trzech minutach się wyłącza. A próbowałeś podtrzymać akumulator w tym trybie? Podać mu z zasilacza napięcie buforowe takie jak masz na akumulatorze?
Kabel MGSM-RS232 lub MGSM-USB Zasilacz buforowy 12V/1A aby zasilić moduł i podtrzymać przy braku napięcia. Akumulator żelowy 12V/1,2Ah. Komputer aby zaprogramować moduł z portem COM lub USB do zależy jaki kabel zakupisz.
Oj bez akumulatora to może być ciężko , chociaż jakiś mały akumulator na podtrzymanie przy chwilowym spadku napięcia z panelu słonecznego.
Kolego chcąc mierzyć pobór prądu w aucie wystarcza jeden ale nie wiadomo ile dostaje akumulator i czy mu coś zostaje czy instalacja jeszcze chwilami nie podbiera mu prądu bo alternator nie wyrabia . Przy dwóch jeden alternator-akumulator drugi akumulator-instalacja różnica miedzy nimi to prąd dla akumulatora. Dokładność fajnie jak by uzyskać 0.01A bo...
A czy akumulator żelowy może dostawać napięcie 14,2V? Nie powinien czasem max 13.8V dostawać? To zależy od rodzaju pracy akumulatora. Podtrzymanie 13,5 - 13,8 V, praca cykliczna 14,4 - 15,0 V. Tak jest napisane na moim. Moim zdaniem możesz je spokojnie ładować z instalacji, nie używałbym zapalniczki tylko zrobił dedykowana linię zasilającą. Przy rozruchu...
A jak rozumiem ten wątek został założony nie w celu rozpatrywania jak ładować akumulator w warunkach optymalnych. Z pewnym opóźnieniem autor tematu wyjaśnił: Auto wcześniej było użytkowane w PSP, tam akumulator 12V był podłączony pod urządzenie podtrzymujące napięcie akumulatora. Auto trafiło teraz do OSP i nie mamy możliwości trzymania go cały czas...
Chyba za bardzo panikujesz, jedyne co to bym dodał po bezpieczniku w linii stałego 12 V, czyli z akumulatora i z zasilacza. Skoro masz napięcie 13,8 V to bym jeszcze dodał diodę prostowniczą między plus z zasilacza a plus z akumulatora, wtedy zawsze byś miał doładowywany akumulator, akumulator także w funkcji podtrzymania wystarczy 1,2 Ah.
Na płytce przy układzie pamięci jest umieszczone nie obsadzone gniazdo, prawdopodobnie do podłączenia akumulatorka podtrzymania pamięci. Napięcie na tym gnieździe (2pin) 4,8V przy podłączonym zasilaczu. Czy ktoś wie jaki to akumulatorek, a może dysponuje schematem ideowym? Jerzy.
Witam. Co do zastosowania ''tańszego'' rozwiązania oczywiście można założyć akumulator 7Ah zamiast 8,5Ah.Ważne jest napięcie które w tym wypadku jest takie same i wymiary montażowe ,aby akumulator zmieścił się we wnękę. Różnica będzie tylko w czasie podtrzymania, większa pojemność dłuższy czas podtrzymania i dłuższy czas do pełnego naładowania. Jest...
Witam, Posiadam zasilacz stabilizowany 14V, 2,14A (napięcie zmierzone 14,32V) Chciałbym obniżyć nieco jego napięcie do 13,6-13,8V aby służył jako podtrzymanie do akumulatora typu SLA 18Ah. Jakiej diody prostowniczej najlepiej do tego celu użyć?
Zasilacz buforowy, sam przełącza na zasilanie z akumulatora i ładuje go po powrocie napięcia.
Fajnie, nie napisałeś tylko nic o napięciu akumulatora pod obciążeniem, ile ma lat...
podtrzymanie akumulatora podtrzymanie pracy akumulatora podtrzymanie ładowania akumulatora
schemat woltomierza analogowego piasta łożyska obsada wtryskiwacza
eliminacja zakłóceń octagon tuner
Czy zbiornik wyrównawczy potrzebuje odpowietrznika? Wymiana firmware w Philips BDP5600/12 - brak reakcji