Tak na szybko bo na razie nie mam czasu... https://obrazki.elektroda.pl/5786708300_... C i P to czerwony i pomarańczowy. Napięcie na zasilaczu ATX ustaw takie, jak ładowanie buforowe akumulatora. Możesz dać szeregowo z diodą odpowiednio dobrany rezystor. Jak wolisz dać osobny mały zasilacz zamiast akumulatora to wepnij go w miejsce...
I o ten ACC właśnie chodzi. Zakładam że po wyjęciu kluczyka masz podtrzymanie, więć ACC jest rozłączony z +12, najprościej będzie dołożyć do środka akumulatorek, najlepiej 12v, ale koniecznie przez diodę. Równolegle z diodą możesz dać rezystor 1k, wtedy akumulatorek będzie doładowywany po włożeniu z powrotem do kieszeni.
Jak ladowac mialby sie ten dodatkowy akumulator zelowy poniewaz mam ten sam problem, jezeli spadnie do 10,5 to samochodu nie uruchomie mam teraz zabezpieczenie ktore trzyma do 11,5 ale krotko i odlacza radio po pol godziny. Mysle wlasnie zalozyc dodatkowy akumulator zelowy lecz nie mam pojecia jakby mial sie ladowac.
A można do tego użyć oddzielnego zasilacza 12v od jakiegoś innego urządzenia np. ładowarkę? :D I ile musi mieć amperów taki zasilacz? A. no i jak podłączyć minus tego zasilacza? Bo plus to wiadomo, że do podtrzymania. Radio obecnie podłączone pod zasilacz komputerowy.
Wobec tego, jeśli tak chcesz kombinować, odwiedź stronę naszego kolegi z forum: http://studio24.prv.pl/. Wejdź w dział CAR AUDIO i w menu po lewej wybierz FAQ. Jest tam pytanie jak dorobić podtrzymanie pamięci radia, jest prosty schemacik i wszystko opisane. Z układem ładującym akumulatorek oczywiście. Napisz czy o to Ci chodziło.
Witam! Słuchajcie tak ostatnio myślałem jak zabezpieczyć radio przed jego ukradzeniem...chodzi mi o jakieś mocowanie żeby uniemożliwiło jego wyciągnięcie.ma ktos takie coś moze zrobione? myślałem nad jakimiś obejmami albo coś w tym stylu ale nie iwem jakby to szło podczepic..czekam na sugestie:) pozdro samochód - fiat 126p Porządnego Polaka uprasza...
witam jak w temacie zalozylem filtr lecz teraz wystapił inny problem pzeczy glosniej i radio tzeszczy a jak go wyjme jest ciszej i radio gra ni9eziemsko
mam pytanko na przyszłośc słyszałem o radiach działajacych tylko do jednego samochodu(chyba z jednym nr.nadwozia) czy da rade to obejsc??
jak przestroić odbiornik i nadajnik w autach sterowanych z pomocą radia bo kupiłem sobie z kolegom takie same autka i nadajemy na tych samych falach i niemożemy jeżdzić koło siebie Dodano po 2 z gury dziekuje za podpowiedz
Można podciagnąć drugie napięcie zasilania. Tylko trzeba rozpatrzyć gdzie tam jest zasilanie pamięci tego radyjka. Obecnie radia samochodowe mają dwa napięcia zasilania (jedno główne a drugie pamięci) Karol
Witam. W moim odtwarzaczu samochodowym jest kabelek, który po zwarciu do masy powoduje wyciszenie muzyki do poziomu umożliwiającego np. prowadzenie rozmowy przez telefon. Za pomocą gniazda "mały jack" wpinam wyjście słuchawkowe nawigacji do wzmacniacza samochodowego. Jak to połączyć, żeby podczas komunikatu o manewrze w nawigacji tenże wspomniany kabelek...
W załączeniu zamieszczam broszurę ZR Radmor z roku 1974 na temat powstawania i likwidacji zakłóceń radioelektrycznych w pojazdach mechanicznych, mających wpływ na pracę radiotelefonu zainstalowanego w pojeździe. Przepraszam jednocześnie za taki format - nie miałem na niego wpływu. Na stronie 1 (plik Zbig1.pdf) znajduje się wstęp do broszury, zapoznający...
Witam ! !! Może w nieodpowiednim dziale, ale jeśli Admin znajdzie lepszy, proszę o przeniesienie tematu... Kiedy położę swój telefon komórkowy na półce nad lub pod radiem za każdym razem jak w przejeżdżającym obok samochodzie ktoś korzysta z telefonu, u mnie występuje(nie wiem jak to nazwać) sprzężenie, czyli po prostu buczenie w radiu. Czy i jak można...
Podczas jazdy samochodem słychać w radiu trzaski pochodzące od styczników np kierunków, stopu, wycieraczek, załączenie stacyjki. Jaki element zastosować przed radiem żeby wyeliminować te zakłucenia.
Nastała wiosna, więc chciałem wymienić radio w samochodzie, a przy okazji zmodyfikować podłączenie zasilania radia tak aby nie wyłączało się po wyciągnięciu kluczyka za stacyjki i aby nie milkło na kilka sekund podczas rozruchu silnika. przekaźnik bistabilny, PL-12 dioda prostownicza, 20A kondensatory 4700 mikroF – dwie sztuki Funkcjonalność Po...
Witam.Mam taki problem z radiem :podczas postoju radio w samochodzie chodzi bez zatrzezen , ale podczas jazdy zaczynaja sie zakłocenia ,szum. Co moze byc tego przyczyną.Prosze o odpowiedz.Z góry dziekuje.
Chyba w aucie nie mam wyprowadzonego przewodu do podtrzymania pamieci. Po wyłaczeniu i wlaczeniu resetuja sie ustawienia. Nie mam instrukcji wiec prosze o pomoc. Ma ktos moze jakiego linka do opicsy przewodow w radiu? Co nalezy zrobic zeby nie gubił pamieci? To nie jest wina radia (sprawdzalem na dwóch: Sony oraz Kenwood KDC B7021) - samochod to passat...
Witam, Zakupiłem sobie [url=https://www.aliexpress.com/item/TCO... kamerkę do samochodu (KLIKNIJ) Niestety po podłączeniu sieje zakłócenia, że nie da się słuchać radia. Robiłem różne testy: 1. Podłączałem pod...
Mam pytanie do grupowiczów: Chodzi mi o to jak mogę zrobić podtrzymanie pamięci w radiu Sony 4000 chcąc to radio wyjmować w całości, a nie tylko panel. Czy można podłączyć akumulatorek mały do kabla, który jest podłączony do akumulatora? Jakieś rozwiązanie ? Z góry dziękuje
Witam Ostatni w moje łapy dostał się taki oto artykuł (w załączniku) i z tego co tam przeczytałem to za każdym razem trzeba patrzeć czy migły światła po włączeniu alarmu. Kto mi powie na jakiej częstotliwości działają piloty do alarmów czy centralnych i jak zapobieć takiemu zagłuszaniu pilotów czy pozostają tylko alarmy na podczerwień???? może jest...
witam, Poszukuję skanu artykułu "usuwanie zakłóceń odbioru radiowego w samochodach" z Radioelektronika nr 1/83. Czy ktoś dysponuje takowym? -- pozdrawiam
Witam! Kolejny problem który opisuje na tym forum który polega na częstym samoistnym wyłączaniu się radia samochodowego podczas jazdy ( wyłącza się przy delikatnym ruszaniu np półsprzęgle oraz przy prędkościach zbliżonych do 50km/h oraz 100km/h). Dodatkowo opisuję sytuację, podczas której zamontowałem radio od kolegi i podczas kompletnego zamontowania...
Jest łatwy sposób na zrobienie zasilania radia w samochodzie tak by dało się je włączyć zawsze (bez włączania zapłonu) ale by wyłączało się wraz z wyłączeniem zapłon? Nie mogę znaleźć rozwiązania na coś takiego, pomóżcie proszę.
siema czy ktos wie jak zagluszyc radio samochodowe __ jak zrobic zagluszacz zebz nie odbieralo zadne radio w samochodzie __ prosze o kontakt gg2620531 mail koster_tbmalpa.wp.pl
Chodzi ci o zasilanie stałe od strony auta? Spokojnie możesz się podpinać. Kilka A wytrzyma.
Może ta dioda uszkodzona, wlutuj zwykłą prostowniczą. Tak jak radzili zmierz na odpalonym aucie napięcie na tym małym akumulatorze a później na zgaszonym.
Tylko wlasnie poco ten transil czy zener? Dodatkowy bajer i podniesienie kosztow ukladu? Z zasady działania tych elementów zabezpiecza przed przepięciami o wyższymi napięciu niż napięcie zenera czy transila ,które mogą powstać np.w czasie pracy przekaźnika czy elektromagnesu rozrusznika. Większość odbiorników radiowych jak już zostało wielokrotnie...
Mysle ze na tej stronie zaspokoisz swoja ciekawosc http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj...
Witam Czy możecie mi pomóc, bo nie wiem gdzie mam podłączyć przewody. Głośniki wiem, ale chodzi o pozostałe :| Czy tak jest poprawnie?? Uziemienie (B-) podłączam do minusa akumulatora Zasilanie anteny podłączam do plusa akumulatora Zasilanie (B+) podłączam do plusa akumulatora Podtrzymanie pamięci (co to jest??) podłączam pod plus akumulatora I jeszcze...
Do radia MUSZĄ być poprawnie poprowadzone 2 zasilania, to znaczy plus i minus czyli masa. Plusy są zdublowane ze względu na logikę zapłonu (załczanie i wyłączanie radia po stacyjce) i podtrzymanie pamieci. A przewód masowy jeden (z wyjątkiem forda). I często jest to najgrubszy przewód w całej kostce ISO. I najczęściej jest traktowany po macoszemu. Wszyscy...
Zasilacz ma równe 12V, sprawdzałem miernikiem. Czyli mogę spokojne tak to podłączyć, bez obawy, że rozsadzi mi akumulator :) A jeśli akumulator będzie o mniejszej pojemności...np 3 A ? Możesz spokojnie tak podłączyć i nie odłączać do końca życia - akumulatorowi na pewno nic się nie stanie. Pojemność nie ma tutaj żadnego znaczenia, przy takim napięciu...
Wystarczy poszukać: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic64...
Podtrzymanie zasilaniem wewnętrznym miały radia kieszeniowe. Podłącz prawidłowo to będzie trzymał ustawienia
Witam co ukradli bez panela chyba po złości pozdrawiam ps jednak bateryjka lub akumulatorek jest wskazany. Znalazłem coś takiego poszukaj tematu" jak zrobić podtrzymanie pamięci w radiu samochodowym". http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-r...
Radio samochodowe ma 2 zasilania. pierwsze jest do jego uruchomienia, a drugie właśnie do podtrzymania pamięci ( oczywiście nie we wszystkich modelach) Zobacz schemat złącza ISO.
Dzień dobry! Czy istnieje w radiach samochodowych możliwość podtrzymania pamięci po wyjęciu z kieszeni. Pozdrawiam
Podtrzymanie pamięci w tunerze Yamahy i kiedyś w jakimś radiu samochodowym, a także na płycie gł. sterownika Siemensa. To tylko kond. taki sam jak inne, padające jak muchy.
Power antena - tam jest zasilanie na antenę, pozostaw nie podłączone. Ignition - +12V Memory - podtrzymanie pamięci Ground - masa
Kupiłem z niższej półki radio i zamontowałem je w kombajnie, problem jest , że w miejscu zamontowania jest tylko zasilanie 12V po stacyjce, no i w przy każdym wyłączeniu kluczyka resetuje mi zapamiętane stacje. Czy można stworzyć jakiś dodatkowy prosty układ żeby podtrzymywał pamięć w tym czymś bez przeciągania przez cały kombajn dodatkowego przewodu...
To jest jakieś nie za drogie firmy Canva. Ale gra dobrze. Radio nie ma w ogóle CD. Tylko pendrive i karta pamięci ,nic więcej.
Przecierz tego typu radnia maja dodatkowy +12 wlasnie na podczymanie pamieci sprawdz dobrze
Więc sprawdź czy nie masz zamienionych kabli od zasilania i podtrzymania pamięci.
Jak w temacie posiadam takowe radyjko i nie mam zielonego pojęcia jak zrobi c podtrzymanie pamięci Sorki jestem nowy i nie znalazłem podtrzymania ani schematów do tego radia Pozdrawiam Krystian
No to szukaj po bezpiecznikach w aucie, bo B+ gdzieś na kostce być powinien. Bez tego nie ma podtrzymania pamięci...
WG naklejki z radia masz: A7 +12V Powinno być ze stacyjki. Wyłączasz radio gaśnie. A8 -12v (masa) schwarz czarny/biały A4 +12v Poza stacyjką z akumulatora podtrzymanie pamięci stale +12V Geib (Żółty)
jw. Jak to wygląda i ew jak to zamontowac w radiu zeby był mozliwość wyjecia całego radia z auta.
Brązowy (najgrubszy) - Masa zasilania (pin8); Czerwony z niebieskim paskiem - ACC+ po kluczyku (pin4); Czerwony - BAT+ podtrzymanie (pin7). Kolorystyka może się różnić więc najlepiej podaj jakie masz kolory.
Jest to radio LIFETEC 4x45
Chyba za bardzo panikujesz, jedyne co to bym dodał po bezpieczniku w linii stałego 12 V, czyli z akumulatora i z zasilacza. Skoro masz napięcie 13,8 V to bym jeszcze dodał diodę prostowniczą między plus z zasilacza a plus z akumulatora, wtedy zawsze byś miał doładowywany akumulator, akumulator także w funkcji podtrzymania wystarczy 1,2 Ah.
Czy radio masz prawidłowo podłączone w samochodzie,czy podane są prawidłowo napięcia; zasilanie , podświetlanie , podtrzymanie,masa
Ale ATX też jest OK ? Na wyjściu z centrali alarmowej mam 3A to spoko wystarczy na podtrzymanie.
Ma kolega jakiekolwiek pojęcie o radiach samochodowych? Czerwony to + zasilania, a żółty to tzw. podtrzymanie pamięci. Jedno i drugie ma być podpięte pod +. Z kluczyka "odcina" się czerwony, a żółty powinien być podpięty pod zasilanie (akumulator). Wszystko w normie z radiem, przyczyny można szukać w zasilaniu z kluczyka, a nie w samym radiu. Pozdrawiam
Radio wymaga tylko jednego zasilania (bez podtrzymania pamięci) Podłączasz tylko jedno zasilanie 1 Zasilanie bezpośrednio z akumulatora-radio będzie grało również na postoju. 2. Zasilanie po stacyjce- radio będzie grało tylko po załączeniu stacyjki.
Chodzi mi o radio nowsze które można całkowicie pozbawić zasilania bez utraty ustawień Takie radia są już nie produkowane. Choć też chciałbym wiedzieć czemu jest taki pobór. czy wszystkie te nowsze tak mają? Nie wszystkie. W Twoim wypadku coś jest nie tak z radiem, zbyt duży pobór prądu na samym podtrzymaniu.
NiMH nie lubi przeładowania, ale nie wybuchnie szybko z tego powodu. Jednak wzrost ciśnienia w obudowie jest możliwy i wysadzi czy otworzy się zawór bezpieczeństwa. Akumulator straci wodę i przestanie działać poprawnie. NiCd bez zaworów może rozerwać - kolega ciągle ładował akumulator NiCd prądem 10 godzinnym (jeśli dobrze pamiętam) i w końcu go rozsadziło....
Poszukaj na forum. Temat chyba był omawiany jako: Podtrzymanie pamięci w radiu samochodowym. Zawsze przed rozpoczęciem tematu użyj przycisku Szukaj. Temat zamykam.
Radyjko nie pamięta mi zakodowanych stacji jak wyłączę stacyjkę. Chyba mam coś nie tak z instalacją w aucie. I teraz pytanie. Czy mogę połączyć w kostce iso zasilanie z podtrzymaniem? Będzie to działać.
A podtrzymanie pamięci masz podłączone
atx to ciągły szum wiatraka, niższe napięcie więc i moc radia spadnie, ale ogólnie nadaje się. Wyłącznik dajesz między zielonym i czarnym w złączu do płyty, przy dobrych checiach możesz +5v Standby wykorzystać do podtrzymania radia
Zamiana nic tu nie da, obydwa są rozłączane i zasilanie i podtrzymanie. Podtrzymanie pamięci ma być podłączone cały czas, powinien być kolor żółty. Nic dziwnego tutaj nie ma po odłączeniu zasilacza od sieci tracisz podtrzymanie. 2. Czy bezpieczne jest podpięcie drugiego zasilacza o mniejszej mocy 830mA, + do przewodu czerwonego z kostki ISO i zmostkowanie...
Sprawdź czy zapalniczka ma zasilanie przed czy po stacyjce, bo jak po stacyjce, to nie będziesz miał podtrzymania pamięci radia. Przewód od podtrzymania pamięci radia musi być cały czas zasilany.
.Czerwony 5V ,czarny masa, zółty 12V podłącz radyjko podtrzymanie i 12V podłącz do zółtego a czarny do czarnego.jeżeli jest to zasilacz ATX, to aby go odpalić należy zewrzeć styki 14 i 13 (Zielony i czarnym)
Warto by sprawdzić do jakiego poziomu spada napięcie podczas rozruchu samochodu. Zauważyłem taki objaw w swoim samochodzie podczas dużych mrozów, w czasie uruchamiania skasowały się ustawienia, co prawda stało się to tylko raz w moim przypadku ale jest to możliwe. Teraz mamy cieplej może problem ustąpi. Jeśli nie to trzeba sprawdzić obwód podtrzymania...
Złącze ISO w Oplu jest zgodne ze standardem, jedynie ma zamienione 12V po stacyjce i podtrzymanie. Jest tylko jedno małe ale - zasadniczo w Oplu głównym zasilaniem jest to stałe 12V (które w innych radiach jest tylko do podtrzymania pamięci), a z kolei 12V po stacyjce w Oplu jest tylko sygnałem informacyjnym dla układu logiki zapłonu w radiu, podczas...
Kolega wyżej wspominał coś o obcieczeniu zasilacza O czym? W zasilaczu namierzasz +12V i masę. Do +12V podłączasz + radia i cieńszy przewód plusowy odpowiadający za podtrzymanie pamięci radia.
Witam. Wiem że temat podtrzymania w radiach samochodowych był juz poriszany na forum, ale ja mam jedno pytanie. Konkretnie chodzi mi o radio Pioneer DEH 2300R. Problem jest w tym, że chciałbym akumulatorek umieścić w radiu i w związku z tym pytanie: Czy mogę zamast akumulatroka 12V uzyć jakiegoś 3,6 lub 4,8 użyc wpinając się gdzieś w płytę główną??...
No to masz źle podpięte radio. Odcina prąd podtrzymania pamięci po wyłączeniu zapłonu. Rolę odgrywają przewody czerwony i żółty.
Wyjście słuchawkowe z palmtopa, moża podłączyć do wejścia telefonicznego w radiu samochodowym. Aby wyciszyć radio trzeba na wejście MUTE podać odpowiedni sygnał. W zależności od typu radia, jest to zwarcie do masy lub +12V. Skoro miało by to być automatyczne, należało by dorobić układ elektroniczny, który wykryje nadchodzący komunikat , czyli poprostu...
podtrzymanie pamięci radiu samochodowym końcówka radiu samochodowym cisza radiu samochodowym
lodówki bosch opinie pilot model chassis matryce klejone
Wzmacniacz audio na lampach PCL805 i PL504: Możliwości i wyzwania Husqvarna 562XP nie odpala po problemach z prowadnicą