Myślę że powinno zdać egzamin.
Zakładam czasem proste blokady na przekaźniku, myślę, że da się zrobić tak jak chcesz. Schemat w załączniku. Działa to tak, że po włączeniu zasilania, naciśnięcie przycisku puszcza + przez diodę która podtrzymuje później zasilanie cewki przekaźnika.
Ale żarówki raczej nie podtrzymują zapłonu. Podtrzymują, obwód zamyka się przez inne odbiorniki. Pojawia się efekt podtrzymania zapłonu jak przy odcięciu zapłonu robionym z przekaźnika i diody prostowniczej
Koncepcja dobra, możesz spróbować. Rejestrator nie ma dużego poboru prądu. Daj na próbę elektrolita 470µF 35V i diodę Schottkyego na np. 5A, np. SB560. Tylko zapalniczki tam potem nie używaj.
Wyzwalanie szerokimi impulsami (co opisujesz) jest dość szeroko stosowane w układach zasilania obciążeń indukcyjnych z powodu... problemów z podtrzymaniem ,,zapłonu" półprzewodnika. Szczególnie dobrze to widać podczas pracy na skraju napięć wyjściowych (Kąt opóźnienia zapłonu circa 135St). A napięcia odkształcone - i tak płyną przez uzwojenia transformatora...
Radio potrzebuje dwa plusy najczęściej (czerwony i żółty),zobacz w kostce jak masz podłączone i zamień je miejscami.Przy wyłączaniu zapłonu wyłącza ci plus od podtrzymania pamięci.
Sprawdź czy na żółtym (battery) kablu masz zasilanie, przy wyłączony zapłonie. Ten kabel odpowiada za podtrzymanie pamięci. Kolejna sprawa to czy radio wyłącza się po wyłączeniu zapłonu czy działa? Jeżeli działa to musisz zamienić miejscami czerwony z żółtym.
Miałem kiedyś ,,na stole,, podobny problem. Okazalo sie, że zamontowane było podtrzymanie zapłonu w celu wychłodzenia turbiny
W takim razie pokaż zdjęcia instalacji, na których widać jak jest podłączona. Coś musi być przekombinowane w obwodzie regulatora i prostownika. Ewentualnie, gdybyś miał zwarcie w oprawce żarówki kontrolki ładowania, mogłoby dziać się coś podobnego z podtrzymaniem zapłonu. Jednakże diody wzbudzenia nie wytrzymałyby takiego obciążenia w postaci zapłon...
i silnik jeszcze chwile chodzi na strasznie niskich obrotach, po czym gaśnie. Coś spiep.... skoro po zgaszeniu ma podtrzymanie zapłonu. I ni ejest to wina braku emulatora.
poco w takie odcięcie zapłonu, rozrusznika, pompy paliwa, pchać elektronikę? czy nie wystarczy odcięcie na przekaxniku z podtrzymaniem
Minus do masy a reszta do plusa, jeden plus to podtrzymanie, drugi załącza wyświetlacz w momencie włączenia zapłonu, trzeci odpowiedzialny jest za podświetlenie po włączeniu świateł
Napięcie zapłonu (najwyższe) - wartość nap. przy którym nastąpi jonizacja i zapłon Napięcie podtrzymania (średnie) - napięcie wystarczające do pewnego świecenia segmentu Napięcie wygaszenia(najmniejsze) - minimalne napięcie poniżej, którego lampa zgaśnie.
Kolego Tomo666, nie wiem jak będzie u Ciebie, ale próbowałem z dwoma zasilaczami laptopowymi i dwiema różnymi przetwornicami. Mogą one podtrzymać świecenie ale do zapłonu jest mi niezbędny akumulator.
A ja przyglądnąłbym się przelotkom w obwodzie drukowanym w okolicy przekażnika.Miałem już kilka takich przypadków,że przekaźnik łączył ale załączone napięcie spadało na oprności przelotki i było zbyt niskie by podtrzymać stan załączenia.
Trzymam go cały czas naciśniętego i przekręcam kluczyk, a po odpaleniu puszczam i samochód działa. To jest niebezpieczne, bo wymaga "autoryzacji" każdorazowo gdy zgaśnie silnik (nawet przypadkowo na środku skrzyżowania). Zastosuj gotowy moduł sensorowej blokady zapłonu z podtrzymaniem typu np. Multiblok, Exterminator, Blok 1, itp Najlepiej z tzw. trybem...
F12 o ile dobrze pamiętam to kl.30 na wyjściu gniazda ABS/EBS. Wygląda na to, że masz zwarcie do kl.15 dlatego po wyłączeniu zapłonu, nadal jest podtrzymana 15 własnie przez 30. Usterka pojawia się zazwyczaj wtedy, kiedy dwóch "geniuszy" wpadnie na ładowanie/odpalanie auta własnie po kablu ABS/EBS. Pozdrawiam Rolandos:)
Nie bardzo kojarzę co może mieć wspólnego uszkodzenie hamulca z podtrzymaniem zapłonu, ale może się mylę. U mnie spalona była jedna z żarówek podświetlających przełącznik zespolony nawiewu, ale równie dobrze może to być uszkodzenie jakiegoś czujnika (zwłaszcza jeżeli świeci się kontrolka CHECK ENGINE). Polecam ewentualnie sprawdzić link: http://www.unikol.com.pl/~mig/_fso_ptk_o...
Koledze chodziło o to że w nie stosuje się takiego rozwiązania ponieważ gdyby rozłączyło Ci zapłon podczas np. wyprzedzania lub na przejeździe kolejowym to sam dokończ jakby mogło się skończyć
Witam,zasilanie szyb najprościej wpiąć przed stacyjką na przelotowym dodatkowym bezpieczniku.
A żółty to nie jest czasem podtrzymanie ? Przeczytaj user Manual zanim cokolwiek komukolwiek powiesz.
Brakuje chyba podtrzymania po wyłączeniu zapłonu na pin 3, powinno dochodzić +12V, które nie znika po wyjęciu kluczyka. https://obrazki.elektroda.pl/1478501300_...
- ----------------------------------------... tu masz więcej informacji ze strony http://www.studio24.prv.pl/ ----------------------------------------... Jak dorobić podtrzymanie pamięci radia? Radia można podzielić na takie, które nie tracą zawartości pamięci po wyłączeniu zasilania (np. Blaupunkt, Philips, Grundig) i na takie,...
Witam wczoraj właśnie montowałem stacje,żeby nie przygasało trzeba było pociągnąć dodatkowy przewód zasilający do czerwonego kabelka we wtyczce zasilającej .
Witam. Wymyśliłem coś takiego , co wy na to Panowie?? duzy przekaźmik to standardowy do auta 30/40A , ten mniejszy nie wiem dokladnie jaki ma napisane Coil:12VDC , 7A240VAC / 10A125VAC 10A28VDC/ 10A28VDC JZC - 7F - 1CS. chciałem zainstalowac mniejszy miał napisane: Coil: 12VDC 2,5A/125VAC 1A / 24VDC JRC-21F - ale tan jak chcialem go sprawdzic i podlaczymem...
Do radia idzie zasilanie po zapłonie i podtrzymanie czyli pamięć na wyłączonym . Czy przy włączonym zapłonie pojawia sie zasilanie na innym przewodzie?
Masz funkcję podtrzymania zasilania na szybach po wyłączeniu zapłonu (2 min lub do otwarcia drzwi)?
Witam, Udało mi się już wyciągnąć stacyjkę (kluczyk w pozycji 2, ale trzeba wyczuć bo zapadka wchodzi najlepiej podczas ruchu), rozebrać ją, stwierdzić, że sprężyna faktycznie była pęknięta i złożyć. W sumie ponad 4 godziny zabawy bez widocznego efektu (choć uważam, że samo złożenie do "kupy" rozebranego zamka to sukces). Pojechałem więc na szrot, kupiłem...
No to masz źle podpięte radio. Odcina prąd podtrzymania pamięci po wyłączeniu zapłonu. Rolę odgrywają przewody czerwony i żółty.
A nazywana jest najczęściej blokadą z podtrzymaniem
Dwusuw z opóźnionym zapłonem lubi "odbić" i kręci się wtedy w drugą stronę :D W sportowych silnikach 4T z turbodoładowaniem są specjalne mapy z opóźnieniem zapłonu do podtrzymania obrotów turbiny
A skąd wziąć stałe 12v na podtrzymanie pamięci, po wyłączeniu zapłonu całe 12v ginie.
Skoro instalacja auta jest oryginalna to nie szukałbym problemu w masach lecz w zasilaniach. Czasem pomaga samo wyjęcie wtyczek z radia i włożenie ich jeszcze raz a przy okazji prawdzeniu czy dochodzą do radia wszystkie 3 plusy (podtrzymanie, zapłon i podświetlanie) może po prostu masz uszkodzony bezpiecznik. Jeśli to nie pomoże to z takim doświadczeniem...
Zapewne ginie plus po wyłączeniu stacyjki. Na żółtym przewodzie wymagane jest +12V do podtrzymania pamięci niezależnie od położenia kluczyka. Pozdrawiam
Podtrzymanie napięcia przez zapalniczkę nie bardzo się sprawdzi, gdyż po wyłączeniu zapłonu "ginie" napięcie w gnieździe zapalniczki. Tak jest w nowszych autach.
Zanik napięcia podtrzymania pamięci po wyłączeniu zapłonu.
mozna przerobic zasilanie radia na "po zapłonie" 15 min roboty :) Radio samo się włącza mając tylko podtrzymanie+30, co chcesz zrobić z zapłonem?
Nie rozumiemy się. radio jest podłączone prawidłowo. Czyli ma podtrzymanie po wyłączeniu zapłonu. A gubi tylko w/w ustawienia. Np. stacje radiowe się nie kasują, co zdarza się, kiedy po wył. zapłonu radio nie ma 12V.
Twoje radio zachowuje sie tak jak by nie miało podtrzymania po wyłączeniu zapłonu. Kolega dimas92 podał Ci link pod którym możesz sprawdzić pinout radia.
Mam problem z ustawieniem godziny w nawigacji (Renault Clio)może nie z samym ustawieniem lecz z podtrzymaniem Po godzinie od wyłączenia zapłonu trzeba ponownie ją ustawiać. Dodam,że zapamiętuje wszystkie ustawienia (oprócz godziny). Proszę o jakąś informację
Dioda led skoro ma migać gdy jest blokada(tak wnioskuję)to powinna być podłączona do stałego plusa.Ciąć musisz "po stacyjce" aby działało podtrzymanie bo jak przetniesz stałego to klema tylko to wyłączy.Oczywiście"dolny plus" ma być wejściowy.
Opowiem moją historię. Miałem samochód bez odcinania zapłonu do radia po stacyjce.. Radio Chińskie, marka bodajże Dalco. Oczywiście + po zapłonie i podtrzymanie pamięci były razem. Radio działało, ale po dwóch dniach postoju samochodu nie dało się odpalić! Podpiąłem więc amperomierz w szereg z czerwonym przewodem, pokazało 500mA (ponad 5cio krotnie...
No rozumiem. 1. Tylko jak mam przejść z napięcia zapłonu na napięcie podtrzymania? 2. Musiałbym ręcznie zmieniać napięcie na przetwornicy? 3. Czyli napięcie zapłonu ma 170V. Więc takie bym musiał ustawić na wyjściu przetwornicy boost?
Witam. Podłącz Alana w inny sposób, abyś nie wyłączał napięcia z radia a tylko wyłączał go z funkcji ON/OFF. Nawet na schemacie blokowym jest zaznaczone, że jest "podtrzymanie ustawień" . http://obrazki.elektroda.pl/2308969600_1... Pozdrawiam.
Witaj.Po mojemu może należałoby ponownie dokonać zaprogramowania stacji radiowych wg instrukcji. Może nie ma podtrzymania pamięci -"logika zapłonu"-czy coś takiego. Poczytaj inne posty na ten temat,zajrzyj tutaj- www.studio24.prv.pl poszukaj-znajdziesz to warto poczytać.
Złącze ISO w Oplu jest zgodne ze standardem, jedynie ma zamienione 12V po stacyjce i podtrzymanie. Jest tylko jedno małe ale - zasadniczo w Oplu głównym zasilaniem jest to stałe 12V (które w innych radiach jest tylko do podtrzymania pamięci), a z kolei 12V po stacyjce w Oplu jest tylko sygnałem informacyjnym dla układu logiki zapłonu w radiu, podczas...
Jak za drogo naprawa sterownika to niech ci zrobi układ na przekaznikach załączający pompke tylko po starcie rozrusznika i podtrzymanie aż do wylączenia zapłonu.
Bardzo ładny oscylogram. Jeżeli masz ustawione 5 ms/działkę, to neonówka świeci przez 3 ms (pozioma linia) i tak powinno być. Przy dłuższych czasach obraz strobo jest nieostry. Jakie jest napięcie zapłonu i podtrzymania?
Agregaty, rzadko bywają na przejazdach kolejowych :) Skoro masz kontrolkę oleju to nie problem, powiedź jak gaszony jest ten agregat? stacyjką? Jeśli tak to zwykłe dwa przekaźniki(podtrzymanie i rozwieranie obwodu zapłonu).
Witam, chciałem podpiąć się do tematu. Mam podobne zagadnienie do rozpracowania. Chce zrobić opóźnienie rozłączania przekaźnika 12V. Wasze wypowiedzi w temacie dużo mi pomogły. Sytuacja u mnie jest troszkę inna. Mam układ lm2917 który rozłącza sterownik zapłonu przy zadanych obrotach (regulowane ograniczenie obrotów) i chce mieć wpływ na podtrzymanie...
Memory musi być podłączone na stale do +12V , ew. oba kabelki choć wtedy może być większy prąd spoczynkowy. :D Ty masz w samochodzie + który pojawia się dopiero po przekręceniu stacyjki i dlatego radio tak się zachowuje. (Philips pamiętał bo ustawienia miał w pamięci nieulotnej EEPROM , a tu musi być zasilanie na podtrzymanie pamięci). Tak że przełożyć...
Witam, mam nadzieję, że w dobrym miejscu umieszczam temat. Mam auto z anteną automatyczną. Antena zasilana jest poprzez bezpiecznik "na stałe" natomiast sterowanie dociera do anteny z radia. Podczas uruchamiania zapłonu, radio się wyłącza (gdy kluczyk jest w pozycji zapłon w stacyjce, zasilanie z części obwodów jest odłączane, w pozycji praca zasilanie...
Nie przeczytałem wszystkich postów więc sorki jeśli zrobię zamieszanie, ale takie podłączenie jakie (chyba zrobiłeś) nie jest poprawne. Jak przekręcasz kluczyk czy radio ci się władcza samo? Bo powinno się samo uruchamiać na dobrą sprawę, a przy wyłączeniu zapłonu i wyciągnięciu klucza powinno się samo gasić. Ale mimo tego że samo się zgasiło to kiedy...
Kabel żółty to podtrzymanie pamięci. Wyłącz zapłon i wypnij radio, potem przekręć i miernikiem sprawdź gdzie pojawia się zasilanie.
Napisz kolego jeszcze jakie to radio? Sprawdź miernikiem czy na kostce jest stałe zasilanie + z akumulatora (bez włączania zapłonu). Powinno one być podłączone do pinu w radiu oznaczonego symbolem "akumulatora", Jest to niezbędne do podtrzymania pamięci, Dodam że niektóre radia (nie fabryczne) za nic nie chcą trzymać pamięci.
Będzie jak zrobi podtrzymanie cewki przekaźnika A co napisałem wyżej ? No to na tym przekaźniku nie będzie działać, musisz mieć przekaźnik z podtrzymaniem
Propan jest skrajnie łatwopalny. czyli R32 nie jest😉 Dodano po 1 Gorzej jak w sprężarce coś zaiskrzy w sprężarce nie ma tlenu. Próżnia z gazem chłodniczym jaki by nie był, skąd się weźmie tlen do podtrzymania zapłonu 🥱 Dodano po 16 Skład chemiczny R290 to propan (CH3CH2CH3), który jest bardzo toksyczny, łatwopalny i ma poziom bezpieczeństwa...
Tam są chyba dwa zasilania, wyciągając bezpieczniki od licznika, licznik przestał działać ale tylko w stanie włączonego zapłonu, stan "podtrzymania" działał cały czas, czyli wyświetlacze działały mimo wyjęcia bezpiecznika. I nie bardzo mogę zlokalizować bezpiecznik do tego, bo wyciągając wszystkie po kolei nie mogłem wyłączyć go całkowicie.
Na foto widać niezbyt wyraźnie, że kabel od podtrzymania pamięci leci na pomarańczowy (podświetlenie panelu) w kostce ISO-A. Z kolei czajna-tajwan polish na naklejce podaje, że jest to BEZ EFEKTU (nie wykorzystany chyba jest) i trzeba by przerzucić żółty+czerwony na kabel od podtrzymania - tak wynika z foto, że czerwony+żółty są skręcone do kupy (radio...
Witam. Przetwornica to układ transformatora Tesli z iskiernikiem płytkowym SG i kondensatorami rezonansowymi C5 i C6. Cewka wtórna to kilka zwojów grubego drutu, dających w połączeniu szeregowym z lampą wysokie napięcie do zapłonu. Takie rozwiązanie stosuje się w aparatach projekcyjnych w kinach. Z tego co pamiętam napięcie zasilające z prostownika...
Witam posiadam Volvo s60 z 2012 roku. Odkąd kupiłem auto radio nie zapamiętuje stacji po ponownym włączeniu zapłonu. Kabel odpowiedzialny za podtrzymanie napięcia jest sprawny bo sprawdzałem. Przestało mi także wyszukiwać urządzenia Bluetooth. Czy Jest jakas możliwość naprawy tych błędów?Z góry dziękuje za pomoc
Poszukaj w instrukcji radia który kabel jest za to odpowiedzialny bo czerwony to stałe zasilanie a żółty to podtrzymanie. Odwrotnie
Polecam powrót na wspomnianą stronę i poczytanie sobie tematu o logice zapłonu albo użycie funkcji SZUKAJ.
Niestety nie da się tego podłączyć tak jakbyś chciał. Nawet nie zwróciłeś uwagi na to, że RNS-E wyłącza się po upływie 30min. lub 1-ej godziny. Instalacja radia w Twoim Audi nie jest wyposażona w magistralę CAN, a pełne funkcjonowanie (logika zapłonu, podtrzymanie ciągłości pracy radia, załączanie i regulacja podświetlania panela) RNS-E oparte jest...
To mój pierwszy post na forum, więc pragnę wszystkich serdecznie powitać! Zakładam nowy temat, gdyż pomimo przejrzenia wielu postów o podobnej tematyce, nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na mój problem. A brzmi on następująco: chciałbym podtrzymać zasilanie radia samochodowego przez pewien czas po wyłączeniu zapłonu . Czas ten powinien się mieścić...
W takim razie trzeci przekaźnik na 12 V: https://obrazki.elektroda.pl/7738948700_... Dwie pozycje kluczyka wskazane, żeby przekaźnik sterowany czujnikiem, wzbudził się przed tym pośrodku rysunku. Inaczej, w chwili włączenia zapłonu, kondensator mógłby zdążyć się naładować i odciąć dopływ paliwa na kilka sekund. Wtedy trzeba by czekać....
co to znaczy ?? podtrzymanie otwierania po wyłączeniu zapłonu. czy działają Ci szyby w jakiekolwiek innej sytuacji? skąd wiesz, że ten układ jest za to odpowiedzialny? (nie miałem zdrowia, żeby go rozkminiać - ale nie sądzę, ze to jest przyczyna) na tej płytce jest jakaś logika związana z otwarciem drzwi, dosunięciem szyby po zamknięciu (nie pamiętam...
Cześć chłopaki. Scalaki to 4093 (ten górny patrząc na foto), pod nim 4013 (bateria była do podtrzymania jego stanu - chodziło o tryb serwisowy), po prawej driver ULN2003. Blokady były w porządku dopóki dopóty jakiś mądrala nie zaczął lutować scalaków hot-air'em.
Więc co muszę zrobic żeby żarnik żarówki się zarzył podczas gdy żarówka będzie odłączona? ... Dobrze kombinujesz , tylko ktoś Cię niepotrzebnie "spycha" z dobrej drogi ;) [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/do... na to Optotriak z Twojego schematu , nie nadaje się do regulacji kąta zapłonu triaka , gdyż zadziała wyłącznie...
Centralny zamek/alarm z funkcją odcięcia zapłonu. Po rozbrojeniu załącza przekaźnik przez który puszczasz zasilanie radia (oczywiście zasilanie po kluczyku, nie podtrzymanie pamięci podłączone bezpośrednio do akumulatora) zamiast odcięcia zapłonu/rozrusznika
Dokładnie nastąpi najprawdopodobniej uszkodzenie palnika (osobiście nie będę sprawdzał) ;) chociaż można by było dokonać drobnej przeróbki układu w celu obniżenia napięcia podtrzymania (pracy), napięcie inicjacji (zapłonu) jest takie samo 23kV, więc przerobienie układu jest możliwe nawet niewielkim kosztem tylko w jakim celu? Skoro parametry są praktycznie...
Zobacz to, tam jest przez mikrostyk lub kontaktron. http://www.elektroda.net/download/dl.php... Ten też można przystosować do dwóch elektrod (sensor) ale trzeba wyelininować podtrzymanie po chwilowym zgaśnięcu samochodu
Uklad jest dosc ciekawie zaprojektowany, ale czasami moze byc problem, bo w wielu samochodach w czasie zapalania wylanczane jest zasilanie radia. Dla tego napisałem na przykład radio, na pewna są tez inne styki w stacyjce, gdyby jednak nie było możliwości podtrzymania S1 pod czas zapłonu to problem można łatwo rozwiązać dodając kondensator który podtrzyma...
Bezsens. Prościej było podłączyć kabel zasilający równolegle do kabla służącego do podtrzymania pamięci radia.
A instrukcji do tego nie było? Ja myślę, że czerwony to plus na stałe do akumulatora, czarny to minus, aby podtrzymać pamięć, a zielony to plus po włączeniu zapłonu, aby wyświetlacz się włączył.
Znowu bez przesady - w samochodzie masz jedno napięciową instalację 12V, po prostu minus czy masa są wspólne a dwa razy podłączasz plus/+12V i tyle. Do pamięci podłączasz zasilanie na stałe aby była podtrzymana a do zapłonu podajesz zasilanie aby można było włączyć radio. Na tym się kończy całą "magia". Podobnie masz ze wzmacniaczami - masz trzy wejścia...
Myślę, że to wyjaśni wątpliwości - jak ten kolega nie zajmuje się radiami samochodowymi, to może o tym nie wiedzieć, więc pokaż mu to oraz instrukcję od radia. http://obrazki.elektroda.net/24_11774902... To oczywiście jest widok wtyczki ISO idącej do radia od strony styków wtyczki (od przodu). Podłączenie "Opel" dotyczy radioodbiorników samochodowych...
Masz aktywny błąd sumy kontrolnej pamięci EEPROM, czyli pamięci gdzie te wszystkie flagi błędów są zapisywane po wyłączeniu zapłonu. Na początek są więc 2 opcje - problem z podtrzymaniem zasilania sterownika silnika lub usterka pamięci EEPROM w sterowniku.
Chodzi o to, żę pamięć procesora ma potrzymanie napięciem. Jak napięcie znika po przekręceniu stacyjki to radio "zapomina" Trzeba albo podłączyć w takie miejsce instalacji, gdzie nie ma zaniku napięcia po wyłączeniu zapłonu albo zrobic podtrzymanie na procesorze wkładając w środek baterię. Michał
Mam problem. Dostalem radyjko ( model jak w temacie ) Po podłączeniu radio moge włączyc nawet jezeli mam tylko podlaczone podtrzymanie. niewiem czym jest to spowodowane. na wyłączonym radiu i podłączonym podtrzymaniu oraz ACC radio daje prąd na wentylator itp. Jakby kluczyk był przekrecony i tym samym doi mi ako :( Prosze o porade co z tym fantem zrobic...
Aha, faktem jest że przerabiałem ten temat w kilku autach z różnymi radiami i właśnie po wyłączeniu zapłonu radia nie dało się włączyć (działało tylko podtrzymanie pamięci). Wywnioskowałem że może być jakiś układ gdyż podobnie jest z wyświetlaczem temperatury, gaśnie z wyłączeniem zapłonu, ale bez kluczyka po naciśnięciu przycisku również się włączy.
Zostaw tylko "podtrzymanie", a "zasilanie" przełącz na "po stacyjce". Jeśli nie wiesz na pewno które jest które, to jeśli źle podłączysz, radio "zapomni" zaprogramowane stacje po wyłączeniu zapłonu na dłuższą chwilę - wtedy zamień "podtrzymanie" z "zasilaniem" i powinno być OK! Radio oczywiście da się włączyć tylko po przekręceniu stacyjki na zapłon.
U mnie na pewno nie był cofany licznik. Myślę że problem jest z podtrzymaniem pamięci w liczniku
Usterka f4 dotyczy prawdopodobnie problemu z elektrodą jonizacyjną, być może to elektroda zapłonu lub podtrzymania płomienia robi problem. W instrukcji montażu i konserwacji powinny być wartości jakie ma osiągać elektroda i zacząłbym od pomierzenia tych wartości czy są w normie i obejrzenia jak te elektrody wyglądają. Przy przeglądzie elektrody powinny...
Wszystko podłączone już na samochodzie problem polega na tym że gdy silnik jest na wolnych obrotach to gdy wyłączam kluczyk silnik potrafinerii zgarnąć zanim turbo timer podtrzyma zapłon gdy podniose trochę obroty i wylacze kluczyk to turbo timmer normalnie dziala
Najprawdopodobniej 2 piny to zasilanie , 2 nastepne piny to uchylanie (gora-dol) i 2 nastepne piny to wysuwanie (przod-tyl). niestety to nie jest dobry pomysł, sterowanie z przełącznika wchodzi bezpośrednio do modułu, na tą kostkę 6 pin musi iść coś jeszcze poza zasilaniem, pewnie ze sterownika szyb, np podtrzymanie zasilania po wyłączeniu zapłonu
Hasła do poszukiwań: - kostka ISO, - logika zapłonu. Wszystko jest na forum.
Zasada ogólna jest taka, że masz masę i plus po stacyjce oraz oddzielny, cieńszy plus (prosto z akumulatora) do podtrzymania pamięci stacji radiowych (i reszty parametrów). Takie mam pomysły.
jeśli chodzi o przewód z bezpiecznikiem 0,5A to jest albo zasilanie podtrzymania pamięci w radiu albo wej. sygnałowe +12V do automatycznego załączania radia po włączeniu zapłonu...to zależy od modelu-firmy radia, w Peugocie 306 na złączu do radia jest podawane +12V (podawane cały czas) i tzw. "ACC- accesory" czyli +12V po włączeniu zapłonu do automatycznego...
Nie wiem jakie to radio, ale koledze przy podtrzymaniu z aku wykończyło go pobór prądu miał jakieś 1 A, więc szybko zrezygnował z tego radia.
Wtyczka ISO górna -głośniki Wtyczka ISO dolna - zasilanie kolory wg zdjęcia czarny - masa '-12V" niebieski - automatyczna antena pomarańczowy - światła postojowe żółty - podtrzymanie pamięci czerwony "+12V" po włączeniu zapłonu
Panowie chodzi mi o to czy ten model posiada może logike zapłonu po podłączeniu przewodów podtrzymanie pamięci (żółty) bezpośrednio do + a (czerwony) po stacyjce zapamiętuje położenie panela i to czy radio było włączone czy nie po zabraniu kluczyka składa i maskuje panel ale czy przy takim połączeniu jest możliwośc włączenia go bez kluczyka.Może jakieś...
A czy zamiast świetlówki dałoby się wstawić lampę CCFL? Do zapłonu potrzebują powyżej 1kV, a do podtrzymania świecenia zwykle od 100 do 300 V.
Czerwony to ma być ACC lub zasilanie po stacyjce (terminal 15), natomiast żółty to jest podtrzymanie (czyli stałe zasilanie). Dodatkowo producent przestrzega, że podłączenie czerwonego do "stałego 12V" będzie powodowało wyładowywanie akumulatora. Niestety w przeciwieństwie do Oplowskiego radia, główne zasilanie idzie tu czerwonym przewodem, a żółty...
Sprawdziłem też specjalnym testerem do elementów elektronicznych i niestety tyrystor nie żyje Sprawdź rezystancję w obydwu kierunkach pomiędzy G i K powinieneś mieć jakieś wartości w obydwu tych kierunkach, oraz na diodzie w obu kierunkach pomiędzy A i K powinna być ewidentna przerwa. Sprawdziłem tego MCR100 i on jest sprawny. Bo prawdopodobnie tyrystor...
Podaj dokładny model radia lub zdjęcie naklejki schematu podłączenia. Generalnie żółty B+ (stały plus z akumulatora) dla podtrzymania pamięci, a czerwony ACC plus po zapłonie dla uruchomienia.
podtrzymanie pamięci masz podłaczone? stały(+)
Przekaźnik pod kontrolkę ładowania. Odpalasz > jest ładowanie > odcina przycisk, można ew. dodać podtrzymanie przekaźnika do momentu zapłon OFF na wypadek gdyby jednak kontrolka się zapaliła w skutek spadku obrotów. Co wygrałem ? :lol:
pokazuje zapewne ze ustrojstwo sie naładowało abo coś takiego... Mam jedno pytonie odnośnie neonówki czy ma ktoś knify do badania neonówki - jak za pomocą sprzętu pracownianego można zbadać neonówke. Moze mi powie kto co ważne jest w neonówce napięcie zapłonu, podtrzymania i takie inne jak to badać czy to da się zbadać. Szukałem po wielu księgach elektroniki...
Dostałem radio, fabrycznie montowane w TOYOCIE,które zamontowałem w FABI.Po podłączeniu wszystkich przewodów w/g instrukcji radio wyłączyło mi sygnalizator włączonych świateł.Po odłączeniu przewodu który odpowiada za podtrzymanie pamięci w odbiorniku zaczyna działać sygnalizacja włączonych świateł, a odbiornik po wyjęciu kluczyka "gubi" zaprogramowane...
schemat zapłonu zapłonu podtrzymanie turbo podtrzymanie cewki
skuter quantum moduł disconnected cable poduszka kierownica demontaż
Wzrost poziomu oleju po wymianie pompowtrysku w silniku VAG Błąd J00 w kopiarce Kyocera KM 1620 - co oznacza?