Wszyscy na tym forum wiedzą jak to podłączyc aby było dobrze ,ale ustawiłeś prowizje 2,5pkt. Jak Ci ktoś pomoże to jest 2pkt. do tyłu . Podłączyłeś podtrzymanie pamięci po stacyjce ,a nie bezpośrednio do plusa i masz problem.
Czesc Z tego co piszesz to nie masz podłączonego podtrzymania i dlatego po wyłączeniu radia woła o kod ponownie. Musisz zobaczysz przy wtyczce zasilającej czy masz podłączone 2 zasilania (12V zailanie radia, podtrzymanie) lub jak "jak wylacze auto to mi sie radio koduje" to podtrzymanie masz ze stacyjki POZDR Grzegorz
Złącze ISO w Oplu jest zgodne ze standardem, jedynie ma zamienione 12V po stacyjce i podtrzymanie. Jest tylko jedno małe ale - zasadniczo w Oplu głównym zasilaniem jest to stałe 12V (które w innych radiach jest tylko do podtrzymania pamięci), a z kolei 12V po stacyjce w Oplu jest tylko sygnałem informacyjnym dla układu logiki zapłonu w radiu, podczas...
Osobny przewód zasilający i dopiero na nim umieszczasz bezpiecznik o wymaganej wartości. Możesz podpiąć się do zasilania kostki stacyjki. Obwód podtrzymania pamięci zostaw na odpowiednim bezpieczniku.
Czy w aucie próbowałeś podłączyć tylko podtrzymanie stacyjkę i masę może sca coś broi wejście rem out.
Polecam stronę: www.studio24.prv.pl A podtrzymanie, to nie jest to samo, co sterowanie. Zresztą jak widać ze zdjęcia masz wszystko opisane: czerwony - plus po stacyjce, żółty - stały plus (podtrzymanie właśnie), niebieski - REMOTE, czyli sterowanie elektryczną anteną lub wzmacniaczem. Proszę. Dziękuję...
Radia samochodowe mają tradycyjnie dwa zasilania "Przed stacyjką" do podtrzymania pamięci "po stacyjce" do normalnej pracy One bywają czerwone i żółte, czasem nawet bywała szybkozłączka do ich zamiany Jeśli to takie wykonanie, i ktoś coś zaniedba / pomyli, to może przebiegać jak u ciebie. Nowsze generacje mają pamięć nieulotną i to nie zachodzi. Albo...
Do zasilania radia jest potrzebne dwa zasilania jedno stałe a drugie po stacyjce. Stałe służy głównie do podtrzymania pamieci a to po stacyjce do uruchomienia radia. Maoże troszkę nie fachowo okresliłem ale tak to mniej wiecej działa. Jeśli chcesz aby cały czas radio mogło chodzic to znajdź przewód do radia z stałym plusem i podłącz obydwa przewody...
Dioda led skoro ma migać gdy jest blokada(tak wnioskuję)to powinna być podłączona do stałego plusa.Ciąć musisz "po stacyjce" aby działało podtrzymanie bo jak przetniesz stałego to klema tylko to wyłączy.Oczywiście"dolny plus" ma być wejściowy.
Źle podłączone radio. Masz tam dwa przewody od zasilania - jeden to zasilanie po stacyjce, drugi to podtrzymanie (w tym napięcie jest zawsze, chyba, że wyjmiesz akumulator). Albo zamieniłeś te przewody ze sobą, albo ten od potrzymania jest niepodłączony, albo połączone są razem (a nie powinny).
Jeśli radio działa prawidłowo a po włączeniu auta radio nie zapamiętuje stacji. Sprawdź czy po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nadal masz +12V na podtrzymaniu.
Możesz tak spróbować zrobić, ale sprawdź dokładnie przed podpięciem radia. Zwróć uwagę, że do radia +12 idzie 3 kablami. Oryginalnie na 3 pinie (kabel pomarańczowy) masz stałe +12 odpowiadające m.in za programowanie radia. Jak nie będzie stałego +12 to po każdym wyłączeniu radia będziesz je musiał programować na nowo jeśli nie ma własnego podtrzymania...
Jeśli dobrze rozumiem to można tak.Naciskamy przycisk styki są tak zwarte że powodują samopodtrzymanie do czasu aż zaniknie napięcie stacyjki.
To radio oplowskie, ma więc zamienione w kostce ISO zasilanie stałe (tutaj główne, w innych radiach to podtrzymanie pamięci) z zasilaniem po stacyjce (w innych radiach to jest główne zasilanie, tutaj jest tylko sygnałem sterującym). Przy prawidłowym podłączeniu da się je włączyć przy wyłączonym zapłonie ale samo się wyłączy po 1h.
Zmień przeowdy kolejnością ( żółty z czerwonym ). Najlepiej oba podłaczyc prosto pod aku ( wtedy masz stałą mozliwosc właczania radia niezaleznie od pozycji stacyjki i pełne podtrzymanie pamięci - kod nie bedzie ci umykał ) Zazwyczaj żółty przewód w kostce pełni taką role stałego dostawcy prądu.
Witam. Można podłączyć pin 4 + pin 7 ze sobą pod przewód oznaczony jako BAT+ (podtrzymanie) wcześniej odłączając ACC+ (po stacyjce) Uwaga! Nie wolno tego robić czyli mostkować dwóch przewodów bez odpięcia ACC+ od instalacji samochodowej. Schemat poniżej. http://obrazki.elektroda.pl/3972268600_1...
W złączach ISO czasami trzeba zamienić miejscami zasilanie 12V po stacyjce z zasilaniem 12V bezpośrednim od podtrzymania pamięci, najczęściej czerwony i żólty.
Na jednym masz plusa przy wyjętym kluczyku,tam jest mały prąd,do podtrzymania pamięci radia potrzeba parę mA.Plus po stacyjce wiadomo,około 5 A.Zastanawia mnie te -12V,to jest przy podłączonym radiu ?
Plusa masz źle wpiętego. Do radia idą dwa plusy, jeden stały podtrzymanie, a drugi po stacyjce i właśnie w ten drugi musisz sobie wpiąć zasilanie modułu.
może to zabrzmi głupio: Sprawdź bezpiecznik w radiu! Ja się za to właśnie z tym w nowym radiu spotkałem (z tym że JVC, ale nieistotne). I sprawdź czy masz napięcie na obydwu przewodach, i podtrzymania i po stacyjce, większość sprzętu dziwnie się zachowuje bez podtrzymania, co wynika z faktu że większość elementów jest zasilana z podtrzymania, a napięcie...
Zasilanie z akumulatora. Chcę po prostu zrobić ok 5 sekund podtrzymania przekaźnika, po wyłączeniu stacyjki.
Kolego bezpieczników nie sprawdzaj multimetrem tylko kontrolką lub żaróweczką ( jak zwał tak zwał ) według mnie bezpiecznik poleciał i tam bym szukał . cyt We wtyczce od radia napięcie na żółtym kablu do podtrzymania jest a na drugim po stacyjce napięcia nie ma. myślę że bezpiecznik przy radiu był większy od tego co zabezpieczał ten obwód . Szukaj po...
O ludzie :) Prosta sprawa, podłącz radio przez stacyjkę tak by grało po ustawieniu kluczyka w 1 pozycję. W radiu masz dwa przewody plusowe. Żółty i czerwony. To złącze które znalazłeś to wtyczka do oryginalnego radia Forda, a do niej podłączona przejściówka do jakiegoś innego radia. I teraz po kolei, w starych Fordach kolory wyglądają następująco: przewód...
Stare radio CB z czasów z żółtym i czerwonym zasilaniem (praca/podtrzymanie pamięci, przez niektórych jedno łączone za stacyjką, drugie przed). Jakiego napięcia naprawdę wymaga na podtrzymaniu? Nie podam modelu - zagadnienie otwarte.
Witam. Prostokątem obok diody oznaczono cewkę przekaźnika. Według tego schematu można odciąć tylko rozrusznik,brak mu podtrzymania. Tam gdzie jest +12v podajemy napięcie po przekręceniu stacyjki.
Ale co ma do tego wyjście sterujące z radia? Ciebie interesować powinny TYLKO dwa przewody - zasilanie stałe, czyli podtrzymanie pamięci i zasilanie po stacyjce. Czyli przewody żółty i czerwony według standardowej kolorystyki UNIWERSALNEJ kostki ISO. W instalacji auta te kolory mogą być inne. Wystarczy zajrzeć w opis kostki ISO, który jest ogólnie dostępny....
Memory musi być podłączone na stale do +12V , ew. oba kabelki choć wtedy może być większy prąd spoczynkowy. :D Ty masz w samochodzie + który pojawia się dopiero po przekręceniu stacyjki i dlatego radio tak się zachowuje. (Philips pamiętał bo ustawienia miał w pamięci nieulotnej EEPROM , a tu musi być zasilanie na podtrzymanie pamięci). Tak że przełożyć...
Połączenia radia-prawidłowe.Zasilanie przez stacyjkę, podtrzymanie z akku. Podłączanie było robione w różnych konfiguracjach./ Wszystko po akku. Wszystko po stacyjce, oraz wszystko jak na schemacie w kostce./
Zapewne ginie plus po wyłączeniu stacyjki. Na żółtym przewodzie wymagane jest +12V do podtrzymania pamięci niezależnie od położenia kluczyka. Pozdrawiam
Tak trudno zerknąć na wyróżniony przecież post i pomyśleć :cry: : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
Miernikiem mozna sprawdzić gdzie jest zasilanie 12 v i zobaczyć na którym przewodzie go braknie jak sie kluczyk wyciągnie.Przewody powinny byc wyprowadzone tam gdzie jest miejsce na radio. Jasna sprawa, że można. Ale wiąże się to z odkręceniem kierownicy itd. Szybciej będzie wpiąć się się pod licznik. Może ktoś ma sprawdzone rozwiązanie bez czasochłonnej...
Tuba może przerywać bo masz spadki na zasilaniu , masz kondensator do tego sprzętu ? Sprawdz czy dobrze masz podłączone Remote w radiu i czy dobrze masz podłączone zasilanie radia i podtrzymanie ze stacyjki.
Przewód podtrzymania pamieci musi być podłączony przez cały czas pod 12V, nawet po odłączeniu stacyjki.
Radio Vanku AS0672-DE Pin 14 - zasilanie po stacyjce (do uruchamiania radia) pin 15 - masa pin 16 - stały plus (podtrzymanie pamięci)
Można na wejściu LM317 dać opornik, żeby ograniczyć prąd ładowania; i jeszcze szeregowo z tym opornikiem diodę, żeby prąd nie popłynął przez LM317 "do tyłu". Ale problemem będzie to, że kiedy nie będzie zasilania ze stacyjki, akumulator będzie obciążony dzielnikiem od LM317 (około 5mA). Może MOSFET (z kanałem N), podłączony drenem do akumulatora, źródłem...
Główne zasilanie może masz i pod stacyjką ale podtrzymanie ma więcej wspólnego z akumulatorem niż stacyjką. Jeśli masz rozpiskę wyprowadzeń to nawet wykonaj sam osobny obwód - tylko zabezpieczony - dla samego podtrzymania z akumulatora, jeśli grzebanie w desce wiele nie daje. Masz znajomego elektryka samochodowego ?
Wychodzi na to, że masz zamienone kabelki podtrzymania z plusem po stacyjce.
Do radia idzie zasilanie po zapłonie i podtrzymanie czyli pamięć na wyłączonym . Czy przy włączonym zapłonie pojawia sie zasilanie na innym przewodzie?
Żółty to stałe 12V z akumulatora dla podtrzymania pamięci, czerwony 12V po stacyjce dla automatycznego uruchamiania radia. Pomarańczowy to podświetlenie.
Everfocus 200m - tyle ze po około 30 sekundach nic sie nie dzieje. Nie restartuje sie, tylko powyżej tego czasu. Kiedy kabel od pobudzenia (stacyjka) wpielem pod stałe zasilanie i nie było restartów. Ale takie rozwiązanie jest kiepskie ponieważ zdarza sie zapomnieć wyłączyć kamerę :-( No to najlepsze rozwiązanie byłoby podłączyć przekaźnik z podtrzymaniem...
GND oczywiscie masa ACC zalaczanie radia stacyjka napiecie po przekreceniu stacyjki (jesli wolisz podlacz to do akumulatra to bedziesz mogl sluuchac radia bez kluczykow. BATERY podtrzymanie pamieci radia do akumulatora +12V REMOTE sterowanie wysowana antena lub zalaczanie wzmacanicza LIGHt tak mi sie wydaje ze jest to cos jak w blaupunktach ze regolujac...
Objawami nieprawidłowego podłączenia może być jak najbardziej opisywany przez kolegę brak prawidłowych wskazań zegara, mianowicie radio w większości przypadków ma stałe zasilanie oraz zasilanie po stacyjce, zamiana tych przewodów pozwoli na normalną pracę radia, problem pojawia się w momencie gdy wyjmiemy klucz że stacyjki, tam gdzie prawidłowo powinno...
No to wszystko już jest jasne. Odpowiedz jest prosta, u ciebie się tak nie da, niektóre radia miały możliwość załączenie pomimo braku zasilania że stacyjki ale większość działa albo tylko po stacyjce albo tylko przyciskiem. Freddy wybacz ale chyba oboje zostaliśmy zmyleni, autor poprostu nie rozumie jak dziala zasilanie w radiach samochodowych i pomylił...
1. Spalone żarówki pod wyświetlaczem. 2. Na górze działu masz link do strony z wyprowadzeniami radii. Musisz połączyć w radiu razem zasilanie główne z podtrzymaniem i to do plusa na stałe w aucie.(plus po stacyjce odpiąć.)
Na dzień dobry zamienione podtrzymanie z zasilaniem po stacyjce. Sterowanie anteną, czyli niebieski przewód z radia, to WYJŚCIE. To radio podaje sygnał na samochód i jeśli nie masz aktywnej anteny, czy też elektrycznie wysuwanej lub innego wzmacniacza, to niepotrzebne. Radio ma podświetlenie? Jeśli nie, to sygnał podświetlenia, idący z samochodu do...
W standardzie zółty kabel odpowiada za podtrzymanie ustawień i leci prosto do akumulatora. Czerwony to kabel który powoduje włączenie radia w momencie przekręcenia stacyjki.
Nie musisz ciągnąć przez cały kombajn przewodu. Skoro masz plus po stacyjce to podłącz radio przed stacyjką.
A nie lepiej podpiąć pod stacyjkę, a podtrzymanie zrobić na stałe? Nie powinno wtedy ciągnąć prądu. Fabrycznie powinne być wyprowadzone przewody zasilające stałe, i po stacyjce.
radio jest zasilane prawidłowo, i z podtrzymania i ze stacyjki. problem leży w radiu, i chciałbym się dowiedzieć co jest tego przyczyna, żeby to naprawić a nie ominąć;)
Radio działa prawidłowo przy pierwszym podłączeniu zasilania. Czyli plus po stacyjce i podtrzymanie. Jeżeli wyłączę go z przycisku na panelu i za chwilę włącze jest wszytko ok. To samo po odłaczeniu zasilania po stacyjce. . Ale jak odczekam więcej jak około 20 sekund radia już nie da się włączyć czy to z plusa po stacyjce czy z przyciaku. Pomaga tylko...
To radio mam akurat na stole. To radio się wyłącza od razu po wyjęciu kluczyka. Przy wyjętym kluczyku można je włączyć na 20 min, i tak w kółko. Jeśli podłączysz piny na odwrót to może być taki objaw jak u Ciebie. Skoro miałeś wcześniej radio nie fabryczne, to mógł ktoś zamienić piny w kostce iso lub gdzieś w instalacji. UB - stacyjka, +15 - stałe,...
Polecam stronkę www.studio24.prv.pl później kablomania, panelowe i znajdziesz opis złącza JVC oraz wiele ciekawych informacji. Najlepiej wykorzystać próbówkę i sprawdzić na których przewodach w kosce od auta jest stałe 12V (zapewne pin4) oraz na którym pojawia się 12V po przekręceniu kluczyka w stacyjce(zapewne pin3). Mając takie informacje dokonujemy...
podtrzymanie pamięci?
Pomysł z dioda jest dobry- spróbuj dodać układ dioda-kondensator do zasilania permanentnego radia (żółty przewód w ISO) -powinno usunąć problem restartu radia, ale będzie przerwa w dźwięku. Jeśli oba zasilania (główne, zwykle po stacyjce, czerwony przewód w ISO i podtrzymania pamięci -permanentne, żółty przewód) mas spięte razem to będziesz potrzebował...
Witam http://www.stef-pol.civ.pl/produkt.php?i... Polecam pod warunkiem że masz w aucie gdzie podpiąć," plus bez stacyjki".
Sprawdź czy zapalniczka ma zasilanie przed czy po stacyjce, bo jak po stacyjce, to nie będziesz miał podtrzymania pamięci radia. Przewód od podtrzymania pamięci radia musi być cały czas zasilany.
Cyba o coś takiego chodzi ( aa góra zasilanie z aku a dolny z stacyjki)
Witam. Potrzebuje małej wskazówki, gdzie szukać przyczyny braku +12V idącego ze stacyjki. Kabel, który standardowo przenosi +12v ze stacyjki to brązowo-czerwony "brązowy z czerwonym paskiem". Niestety po przekręceniu stacyjki brak wyżej wspomnianych 12V. Nie ma go również w standardowo wyprowadzonej kostce ISO. Usterkę wykryłem podczas montażu alarmu,...
Radio wymaga tylko jednego zasilania (bez podtrzymania pamięci) Podłączasz tylko jedno zasilanie 1 Zasilanie bezpośrednio z akumulatora-radio będzie grało również na postoju. 2. Zasilanie po stacyjce- radio będzie grało tylko po załączeniu stacyjki.
A rozdzieliłeś Kolego podtrzymanie pamięci radia przed stacyjką, a resztę (czerwony z regóły przewód), po ??
Stacyjka w pozycji OFF uruchamia systemy w tym podtrzymanie któregoś przekaźnika i możliwe iż kontrolki to sygnalizują, więc gdy rozpina aku to spada prąd podtrzymujący a kontrolki już się nie zapalają czyli ( stan spoczynku ).
A jesteś pewien, że w ogóle jest takie coś ? Radia z tej generacji albo miały podtrzymanie (np zapamiętanych kanałów) na jednym z zasilań czerwony / żółty (za stacyjką / przed stacyjką) , albo pamiętały na pamięci nieulotnej. Do tych pierwszych w onym czasie niektórzy diodą podłączali baterię / akumulator, bo się wyjmowało radio z auta na blokowiskach,...
czyli brakuje ci zasilania 12V które musi być na stałe w iso ,a to że w miejscu podtrzymania jest po stacyjce to już kwestia zamiany 4z7 .szukaj 12V
Po zmianie radia ze złączem ISO sprzęt po wyłączeniu stacyjki domaga się kodu,wygląda na brak podtrzymanie i pytanie na którym pinie powinno być podtrzymanie pierwszy + przy wyłączonej stacyjce i na którym drugi + przy włączonej . Dotychczas poprzednie radio uruchamiało sie po załączeniu stacyjki.
Witam. Jeżeli to nie jest odpowiednie forum, to przepraszam i proszę o przekierowanie do właściwego. Znajoma posiada samochód Peugeot Rifter z 2021 roku i nigdzie nie umie się doszukać rozpiski skrzynki bezpiecznikowej - chodzi mi o "stały plus" i "plus po stacyjce" (celem założenia podtrzymania zasilania do kamery), które bezpieczniki są za to odpowiedzialne. Za...
Najprawdopodobniej: Brązowy - masa Czerwony - zasilanie radia +12V (brak napięcia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki) Zielony - podtrzymanie pamięci (napięcie akumulatora utrzymuje się na nim po wyjęciu kluczyka ze stacyjki) Napisz jeszcze jakie to jest radio.
Jesli to wina lpg to jak rozwiazac problem? zrobic podtrzymanie pamieci ecu po stacyjce ?
Koledzy, problem rozwiązany. Podłączyłem 7- pod stacyjkę, podtrzymanie - na stałe do akumulatora /do przewodu/ i jest wszystko OK. Można go włączyć i wyłączyć bez przekręcenia kluczyka na postoju, jak również przez załączenie zapłonu. Dziękuje wszystkim za pomoc.
Przewód od podtrzymania musi byc wpięty przed stacyjkę.
Pamiętaj, że Oplowskie radio miało zamienione podłączenie "podtrzymania" z "12V po stacyjce". Podaj model swojego nowego radio to będzie można coś radzić...
Jeśli jest prawidłowo podłączone i odłączasz tylko "+" po stacyjce a podtrzymanie pamięci radia nadal ma zasilanie, to nic się nie stanie. Przecież właśnie po to jest ta funkcja.
a mozna np podlaczyc podtrzymanie (7) z zaplonem (4) oba do akumulatora? wtedy moze graloby niezaleznie od stacyjki i mialo podtrzymanie? czy to jest niezalecane? pozdrawiam
Witam w kostce zasilającej radyjko masz,czarny masa, czerwony +12V stacyjka,żółty +12V memory czyli podtrzymanie pamięci radia jeśli masz podtrzymanie podłączone pod +12 z stacyjki to radyjko będzie się resetowało i nie będzie pamiętało zapisanych stacji, w kostce jeszcze masz przewód niebieski automatyczna antena oraz pomarańczowy podświetlenie.
Być może masz tylko zamienione podtrzymanie (memory ) z plusem po stacyjce . Czyli czerwony z zółtym. Sprawdź to za pomocą kontrolki.
Wszystko zostało zrobione tak jak ma być, ale okazuje się ze Peugeot po wyjęciu kluczyka ze stacyjki ma podtrzymanie chwilowe i tego nie da się obejść. Więc zostaje wyłączanie radia bezpośrednio przyciskiem na radiu. Dziękuje za pomoc.
To zobacz w instrukcji po amerykanskiemu-PERMANENT-to zasilanie ciagle(podtrzymanie)a ACC-to zasilanie po stacyjce.Zolty ma byc zasilony ciagle a czerwony po kluczyku(stacyjka)
Może poprostu nie ma podtrzymania zasilania czyli pomymylone zasilanie radia (stały plus i plus po stacyjce)
zasadniczo do poprawnego dzialania Radia sa potrzebne 3 przewody, (-) masa, (+) zasilanie stacyjka, (+) akumulator podtrzymanie, w Wiesbaden masz PIN 8 - masa(-) PIN 4 - podtrzymanie(+) PIN 7 - zasilanie stacyjka(+) czesto jest tak ze w instalacji samochodu np OPEL sa plusy odwrotnie, albo w Alfa tylko 1 (+) albo Audi (+) na PIN 3 itd itd i wtedy sa...
Podłączyłem żółto czerwony instalacji z żółtym i czerwonym radia i działa po przekrecon j stacyjce ale nie ma podtrzymania pamięci który kabel i z czym połączyc aby bylo
Sęk w tym że na wiązce przewodów jest taki prosty „konfigurator” połączenia. Sprawdź po przewodach gdzie są połączone ze sobą przewody żółty i czerwony, rozdziel je i miernikiem sprawdź na którym pinie kostki jest napięcie „po stacyjce” a na którym napięcie jest bez względu na położenie kluczyka w stacyjce. Ten z zasilaniem po...
Witam, posiadam radiomagnetofon kenwood zainstalowany w samochodzie mitsubishi colt. Pytanie moje brzmi: Czy jest sposób aby zniwelować zanik napięcia na zasilaniu radia podczas odpalania samochodu. Nie przeszkadzało by mi to gdyby radio nie miało otwieranego panelu. Radio jest podpięte w następujący sposób: zasilanie- napięcie podane w pierwszym położeniu...
Możesz podłączyć podtrzymanie pamięci pod stały + a zasilanie +po stacyjce może to być zapalniczka
Zamien kable-w Oplu podtrzymanie i 12v po stacyjce jest odwrotnie-miales oryginal oplowskie radio a teraz zmieniles na standard-owca ISO. Pozdrawiam
Witam To potrzebny będzie akumulator lub inny magazyn, który zgromadzi energię. Inaczej, bez zasilania nie uda się nic podtrzymać. Pozdrawiam PS. Możesz nie wyłączać zasilacza, wtedy będzie podtrzymywał, o ile wrzucisz sobie przełącznik w kostce do załączania jak ze stacyjki.
(at)Szyszkownik Kilkujadek ogólnie tak. Tylko po drodze jest przekaźnik. Jak otwieram auto, to sygnał z centralnego zamka idzie na kontroler który załącza przekaźnik na 20min. Po przekręceniu stacyjki podtrzymanie trwa cały czas. Dzięki temu zanim odpalę auto ,komputerek jest już gotowy do pracy. Po zgaszeniu auta komputerek ma zasilanie przez 20min.i...
W końcu problem został rozwiązanym, elektronik samochodowy znalazł problem wina była w stacyjce radio nie dostawało prądu podtrzymania i dlatego były takie objawy teraz wszystko działa jak należy :)
Brak zasilania podtrzymania pamięci,zamień przewód zasilający czerwony z zółtym lub je zmostkuj i wepnij do stałego +12 wtedy radio będzie działać nawet bez kluczyków w stacyjce.
Nie podłączyłeś zasilania -to radio ma 2 plusy - jeden stały -też jako podtrzymanie pamięci , drugi pod kluczyk stacyjki -właśnie to co podłączyłeś - działa samo podświetlenie.
Plus stały jest niepotrzebny, podaj tylko plus z przezaźnika pompy No nie do końca. Plus stały robi za podtrzymanie. Gdy wyłączy stacyjkę syrena nadal będzie działać. A bez tego po wyłączeniu stacyjki syrena przestanie działać. A tak nie chcę. Bardziej zależy mi na tym co się stanie jak spodkają się dwa plusy 12v
Stałe zasilanie służy jedynie do podtrzymania pamięci, a "+" po stacyjce jest zasilaniem odbiornika. Po prostu, po wyjęciu kluczyka ze stacyjki radio nie gra. Mostkuje się bo niektóre instalacje samochodowe nie posiadają "+" przez stacyjkę, a pamięć trzeba zasilić.
W rzędzie od lewej (wszystko w pionie) głośniki: Przód Lewy Tył Lewy Przód prawy Tył prawy Reszta: Masa zasilania (można sprawdzić miernikiem - powinno być przejście na obudowę i połowę pinów głośnikowych) Zasilanie po stacyjce Podtrzymanie (+12V) Antena W załączniku instrukcja:
Zasada ogólna jest taka, że masz masę i plus po stacyjce oraz oddzielny, cieńszy plus (prosto z akumulatora) do podtrzymania pamięci stacji radiowych (i reszty parametrów). Takie mam pomysły.
Zamień miejscami plus stały z plusem po stacyjce. Radio będzie miało podtrzymanie w odpowiednim miejscu i nie będzie wołało o kod po każdym wyjęciu kluczyka.
troszeczke inaczej musisz podłączyć: czerwony musisz podłączyć do zasilania(+) ale na stałe, nie po stacyjce(jak podłączysz po stacyjce to podtrzymanie nie będzie działać) dwa różowe to odcięcie zapołonu( I max. 15A) musisz przeciąć przewód o pompki paliwa
Każde radio panelowe ma podłączone dwa plusy jeden na stałe do podtrzymania pamięci, drugi po stacyjce, jeżeli ten drugi podłączysz na stałe do (+) to będziesz słuchał na postoju wybór należy do ciebie.
Moim zdaniem należy zrobic prosty układzik(ogranicznik diodowy) który zadziała powyżej 12,5 v w instalacji np. 13,5 v (minimum przy sprawnym alternatorze)- i poda zasilanie na przekaznik z samo podtrzymaniem - rozwarcie podtrzymania pod stacyjkę a reszta wolnych styków z przekaznika na lewa i prawa strone świateł drogowych , do tego mały włacznik bezposrednio...
Zostaw tylko "podtrzymanie", a "zasilanie" przełącz na "po stacyjce". Jeśli nie wiesz na pewno które jest które, to jeśli źle podłączysz, radio "zapomni" zaprogramowane stacje po wyłączeniu zapłonu na dłuższą chwilę - wtedy zamień "podtrzymanie" z "zasilaniem" i powinno być OK! Radio oczywiście da się włączyć tylko po przekręceniu stacyjki na zapłon.
Przewód który idzie od stacyjki przetnij i połącz z przewodem na którym jest stałe 12V do podtrzymania pamięci. Zazwyczaj czerwony to załączaine po stacyjce, żółty - stałe 12. Połącz czerwony z żółtym.
Po drugie: radio jest na Androidzie i czas jego uruchamiania to około 35 sekund Najprawdopodobniej masz zamienione 2 przewody zasilania lub źle pociągnołeś przewód stacyjki w fiacie które go fabrycznie nie miało bo radio dostawało stacyjkę po CAN.
Jeszcze mam pytanie czy w takich urządzeniach to można ładować akumulator jak jest wpięty do układu agregatu? Czy trzeba go odpiąć? Bo nigdzie w instrukcji nie mogę doczytać... Bo wtedy faktycznie można by tylko jakieś gniazdo wyprowadzić na zewnątrz... W zał. schemat - ale trudno mi się zorientować jak układ akumulator-reszta jest połączona. Czy np....
podtrzymać falownik bascom podtrzymać panasonic podtrzymać
wentylator wieża radia wojskowe głośniki dolby atmos
bosch smv40d40eu zmywarka bosch czujnik
Symbol kwadratu na elemencie SMD - znaczenie i zastosowanie Telefon Panasonic IC45682EX rozłącza połączenie po 2 sygnałach